عذرخواهی پویا بیاتی از کاور قطعه خواننده لبنانی
درخواست غرامت صد هزار دلاری الیسا از یک خواننده پاپ ایرانی
موسیقی ما – روز چهارشنبه چهاردهم مرداد برابر با پنجم آگوست خبری از طریق رسانههای عرب زبان منتشر شد مبنی بر اینکه یک خواننده مطرح لبنانی از یک خواننده ایرانی شکایت کرده است. وب سایت «المستقبل» در خبری اعلام کرد که «الیسا»، خواننده پرطرفدار دنیای عرب، از «پویا بیاتی» شکایت کرده است. در ادامه، چند رسانه پرمخاطب دیگر هم این خبر را به اشکال گوناگون منتشر کردند و حتی از درخواست غرامت یکصد هزار دلاری این خواننده لبنانی هم صحبت به میان آمد. دلیل شکایت الیسا از پویا بیاتی، قطعه «نگران توام» این خواننده بود که چندی پیش از طریق رسانههای داخلی در اختیار مخاطبان قرار گرفت. بیاتی قطعه نگران توام را از قطعه «حب کل حیاتی» کاور کرده بود و در زمان انتشارش فقط از طریق متن روی پوستر اثر اعلام کرد که ملودی این قطعه عربی است و جزئیاتی از خواننده و صاحب اصلی کار بیان نشد.
قطعه حب کل حیاتی، سال 2015 و در آلبوم «حاله حب» با صدای الیسا شنیده شد و جز خودش «احمد عبدالسلام»، تنظیم کننده آن آلبوم هم اعلام کرده که اقدامهای قانونی برای اثبات حق مالکیت آن قطعه را انجام خواهند داد. برای اطلاع از جزئیات قطعه نگران توام و همچنین جویاشدن نظرات پویا بیاتی به سراغ او رفتیم. این خواننده پاپ در بخشی از صحبتهای خود اعلام کرد که پیش از وقوع این اتفاقات، الیسا لینک قطعه نگران توام را در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشته بود.
او البته به شکل عجیبی از کار خودش اظهار رضایت هم کرده و می گوید:«خوشحال هستم که کار آن قدر خوب بوده که مخاطبان ایرانی چنین اثری را دوست داشتند و در هر صورت این کار به گوش صاحبان اصلی اثر هم رسیده است. من هرچند وقت یک بار به سراغ آثار فاخر موسیقی عربی و ترکی میروم و به نظرم این تبادل هنر میان فرهنگها اتفاق زیبایی است. این تبادل هنری به نظرم ایدئولوژی خوبی است و میتوانیم موسیقی و زبان هر کشور را جهانی کنیم. نگاه من هم در انجام چنین تصمیمی جهانی شدن و همین تبادل فرهنگ و هنر بود. اما متاسفانه ادبیات رسانههای عربی در زمینه انتشار این خبر را دوست نداشتم ولی بابت چنین اتفاقی پاسخگو هستم زیرا آنها حق دارند.»
بیاتی در پاسخ به این سوال که چرا در کاور قطعه نگران توام نام آهنگساز و خواننده اصلی اثر ذکر نشده و فقط به ذکر کلمه Arabic بسنده کردهاند گفت:«در زمانی که من این قطعه را منتشر کردم یک تراژدی اتفاق افتاد که جامعه را تحت تاثیر قرار دارد. همه روی ماجرای فرودگاه عربستان تمرکز کرده بودند و نگاهها منفی و تنفرآمیز بود. من تمایل نداشتم که این جنجالها به هنر کشیده شود و خدایی نکرده به قومیت و نژاد خاصی توهین شود. من خودم همیشه مقید به اخلاق هستم و بابت اینکه نتوانستم با صاحب اثر ارتباط برقرار کنم ناراحت هستم ولی تلاش کردم که توهینی نسبت به قومیت عرب مطرح نشود. در آن زمان فقط نوشتم که ملودی عربی است و توضیح مفصل بیان نکردم که خدایی نکرده برخی افراد بخواهند این دو اتفاق را به همدیگر مرتبط کنند. در صفحه اینستاگرام خودم چندی بعد نوشتم که این ملودی برای چه قطعهای است. اما آن حساسیت باعث شد که توضیح بیشتر ندهیم و حتی در خبرهای مربوط به قطعه نگران توام به تفصیل در این زمینه صحبت نکردیم.
پویا بیاتی به آن دسته از چهره های مطرحی که بارها آثار دیگران را کاور کرده اند، اشاره می کند و می گوید: «در موسیقی ما از این اتفاقات زیاد رخ میدهد. چهرههایی که برند هستند هم قطعاتی را کاور میکنند و آیا واقعا تمامی آنها اجازه میگیرند؟ اگر آنها به خوانندههای مطرح دسترسی پیدا میکنند حتما به ما هم بگویند که چگونه چنین ارتباطی را برقرار میکنند. این روال در موسیقی کشور ما مرسوم است و تا کنون هم سابقه نداشته که اثر همکاران ما به گوش صاحبان اصلی اثر که در خارج هستند برسد. نکته آزاردهنده برای من این است که بعضیها به هر شکل خودشان را وکیل مدافع همه میدانند. فقط روی «پویا بیاتی» دست میگذارند و میگویند که چرا این کار را انجام میدهی؟ من به صراحت میگویم که فلان اثرم عربی یا ترکی است اما همین دوستان وقتی که به خوانندههای دیگر میرسند سکوت پیشه میکنند. اما من از طریق این رسانه رسما عذرخواهی خودم را اعلام میکنم اما خوشحال هستم که کار آنقدر خوب بوده که به گوش صاحبان اثر هم برسد. از یک سو تایید کردند و در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند و از سوی دیگر تنظیم کننده کار میگوید که شکایت کردهایم.»
ایران عضو هیچ کدام از کنوانسیونهای بین المللی مرتبط با کپی رایت، حتی کنوانسیون «بِرن» که بیش از 165 عضو دارد، نیست. کشور ما فقط در سال 2001 به عضویت «ویپو» درآمد. ویپو(world intellectual property organization) یکی از شانزده آژانس تخصصی زیر مجموعه سازمان ملل متحد است که در ایران با نام «سازمان جهانی مالکیت فکری» شناخته میشود. ویپو در سال 1967 برای تشویق آثار خلاقانه در راستای حمایت از مالکیت معنوی در جهان تاسیس شد. این سازمان با وجود اینکه 184 عضو دارد اما در زمینه کپی رایت از توان اجرایی کمتری نسبت کنوانسیون برن برخوردار است.
در بخشی از توضیحات مربوط به معرفی کنوانسیون برن این موضوع ذکر میشود که کشورهای امضاکننده معاهده ملزم هستند که آثار پدیدآورندگان سایر کشورهای امضا کننده را به رسمیت بشناسند و همانند آثار مولفان تبعه خود مورد حمایت کپی رایت قرار دهند. کلیت قانون کپی رایت در میان 165 عضو کنوانسیون برن یکسان است اما جزئیات آن در برخی کشورها تفاوت دارد. به عنوان مثال در برخی از کشورها باید علامت حق تکثیر © دریافت و استفاده شود تا آن اثر مورد محافظت قرار گیرد. اما در تمامی کشورهایی که عضو کنوانسیون برن هستند، کپی رایت به صورت خودکار به آثار تعلق میگیرد و نیازی به طی مراحل اداری و ثبت در دفاتر دولتی نیست. اما نکته حائز اهمیت این است که در حوزههای قضایی، ثبت اثر و دریافت علامت حق تکثیر © به عنوان مدرک اثبات برای معتبر بودن حق تکثیر تلقی میشود. البته گفتنی است که در مقوله حق انحصاری آثار موسیقی که با عنوان قانون ترجمه و تکثیر کتب و نشریات و آثار صوتی شناخته میشود، به جای © از علامت Ⓟ استفاده میشود. یعنی طبق ماده چهار قانون مذکور صفحات یا نوارهای موسیقی و صوتی در صورتی حمایت میشوند که در روی هر نسخه یا جلد آن اثر علامت بینالمللی پ لاتین در داخل دایره و تاریخ انتشار و نام و نشانی تولید کننده و نماینده انحصاری و علامت تجارتی ذکر شده باشد
.
از اواخر دهه چهل خورشیدی که موسیقی پاپ به شکل جدی توسط هنرمندان و مخاطبان تولید و پیگیری میشود، تا کنون بارها شاهد بودهایم که قطعات مختلف خارجی کاور میشوند. این مقوله از نیمه دهه هفتاد و همزمان با احیای مجدد موسیقی پاپ پس از انقلاب باز هم شدت گرفت. طی این سالها آثار عربی، ترکیهای، یونانی، فرانسوی، روسی، اسپانیایی و بعضا آمریکایی مورد توجه موزیسینها بوده و از روی آنها کاور میکنند. در نود درصد موارد هم به دلایل مختلف نام صاحب و خالق اصلی اثر ذکر نمیشود و حتی موردهایی وجود دارد که موزیسین نام خودش را به عنوان آهنگساز و تنظیمکننده ذکر میکند! حال باید دید اولین واکنش نسبت به کاور قطعات خارجی توسط یک خواننده داخلی چه بازخوردی را در بین موزیسینها به دنبال خواهد داشت؟ و اینکه عاقبت کاور، که یک پدیده مرسوم در دنیا به شرط رعایت موازین اخلاقی و قانونی است، در موسیقی پاپ ایران چه میشود؟
قطعه حب کل حیاتی، سال 2015 و در آلبوم «حاله حب» با صدای الیسا شنیده شد و جز خودش «احمد عبدالسلام»، تنظیم کننده آن آلبوم هم اعلام کرده که اقدامهای قانونی برای اثبات حق مالکیت آن قطعه را انجام خواهند داد. برای اطلاع از جزئیات قطعه نگران توام و همچنین جویاشدن نظرات پویا بیاتی به سراغ او رفتیم. این خواننده پاپ در بخشی از صحبتهای خود اعلام کرد که پیش از وقوع این اتفاقات، الیسا لینک قطعه نگران توام را در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشته بود.
- *پویا بیاتی: حق با آنها است
او البته به شکل عجیبی از کار خودش اظهار رضایت هم کرده و می گوید:«خوشحال هستم که کار آن قدر خوب بوده که مخاطبان ایرانی چنین اثری را دوست داشتند و در هر صورت این کار به گوش صاحبان اصلی اثر هم رسیده است. من هرچند وقت یک بار به سراغ آثار فاخر موسیقی عربی و ترکی میروم و به نظرم این تبادل هنر میان فرهنگها اتفاق زیبایی است. این تبادل هنری به نظرم ایدئولوژی خوبی است و میتوانیم موسیقی و زبان هر کشور را جهانی کنیم. نگاه من هم در انجام چنین تصمیمی جهانی شدن و همین تبادل فرهنگ و هنر بود. اما متاسفانه ادبیات رسانههای عربی در زمینه انتشار این خبر را دوست نداشتم ولی بابت چنین اتفاقی پاسخگو هستم زیرا آنها حق دارند.»
بیاتی در پاسخ به این سوال که چرا در کاور قطعه نگران توام نام آهنگساز و خواننده اصلی اثر ذکر نشده و فقط به ذکر کلمه Arabic بسنده کردهاند گفت:«در زمانی که من این قطعه را منتشر کردم یک تراژدی اتفاق افتاد که جامعه را تحت تاثیر قرار دارد. همه روی ماجرای فرودگاه عربستان تمرکز کرده بودند و نگاهها منفی و تنفرآمیز بود. من تمایل نداشتم که این جنجالها به هنر کشیده شود و خدایی نکرده به قومیت و نژاد خاصی توهین شود. من خودم همیشه مقید به اخلاق هستم و بابت اینکه نتوانستم با صاحب اثر ارتباط برقرار کنم ناراحت هستم ولی تلاش کردم که توهینی نسبت به قومیت عرب مطرح نشود. در آن زمان فقط نوشتم که ملودی عربی است و توضیح مفصل بیان نکردم که خدایی نکرده برخی افراد بخواهند این دو اتفاق را به همدیگر مرتبط کنند. در صفحه اینستاگرام خودم چندی بعد نوشتم که این ملودی برای چه قطعهای است. اما آن حساسیت باعث شد که توضیح بیشتر ندهیم و حتی در خبرهای مربوط به قطعه نگران توام به تفصیل در این زمینه صحبت نکردیم.
پویا بیاتی به آن دسته از چهره های مطرحی که بارها آثار دیگران را کاور کرده اند، اشاره می کند و می گوید: «در موسیقی ما از این اتفاقات زیاد رخ میدهد. چهرههایی که برند هستند هم قطعاتی را کاور میکنند و آیا واقعا تمامی آنها اجازه میگیرند؟ اگر آنها به خوانندههای مطرح دسترسی پیدا میکنند حتما به ما هم بگویند که چگونه چنین ارتباطی را برقرار میکنند. این روال در موسیقی کشور ما مرسوم است و تا کنون هم سابقه نداشته که اثر همکاران ما به گوش صاحبان اصلی اثر که در خارج هستند برسد. نکته آزاردهنده برای من این است که بعضیها به هر شکل خودشان را وکیل مدافع همه میدانند. فقط روی «پویا بیاتی» دست میگذارند و میگویند که چرا این کار را انجام میدهی؟ من به صراحت میگویم که فلان اثرم عربی یا ترکی است اما همین دوستان وقتی که به خوانندههای دیگر میرسند سکوت پیشه میکنند. اما من از طریق این رسانه رسما عذرخواهی خودم را اعلام میکنم اما خوشحال هستم که کار آنقدر خوب بوده که به گوش صاحبان اثر هم برسد. از یک سو تایید کردند و در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند و از سوی دیگر تنظیم کننده کار میگوید که شکایت کردهایم.»
- *چه اتفاقی رخ میدهد؟
ایران عضو هیچ کدام از کنوانسیونهای بین المللی مرتبط با کپی رایت، حتی کنوانسیون «بِرن» که بیش از 165 عضو دارد، نیست. کشور ما فقط در سال 2001 به عضویت «ویپو» درآمد. ویپو(world intellectual property organization) یکی از شانزده آژانس تخصصی زیر مجموعه سازمان ملل متحد است که در ایران با نام «سازمان جهانی مالکیت فکری» شناخته میشود. ویپو در سال 1967 برای تشویق آثار خلاقانه در راستای حمایت از مالکیت معنوی در جهان تاسیس شد. این سازمان با وجود اینکه 184 عضو دارد اما در زمینه کپی رایت از توان اجرایی کمتری نسبت کنوانسیون برن برخوردار است.
در بخشی از توضیحات مربوط به معرفی کنوانسیون برن این موضوع ذکر میشود که کشورهای امضاکننده معاهده ملزم هستند که آثار پدیدآورندگان سایر کشورهای امضا کننده را به رسمیت بشناسند و همانند آثار مولفان تبعه خود مورد حمایت کپی رایت قرار دهند. کلیت قانون کپی رایت در میان 165 عضو کنوانسیون برن یکسان است اما جزئیات آن در برخی کشورها تفاوت دارد. به عنوان مثال در برخی از کشورها باید علامت حق تکثیر © دریافت و استفاده شود تا آن اثر مورد محافظت قرار گیرد. اما در تمامی کشورهایی که عضو کنوانسیون برن هستند، کپی رایت به صورت خودکار به آثار تعلق میگیرد و نیازی به طی مراحل اداری و ثبت در دفاتر دولتی نیست. اما نکته حائز اهمیت این است که در حوزههای قضایی، ثبت اثر و دریافت علامت حق تکثیر © به عنوان مدرک اثبات برای معتبر بودن حق تکثیر تلقی میشود. البته گفتنی است که در مقوله حق انحصاری آثار موسیقی که با عنوان قانون ترجمه و تکثیر کتب و نشریات و آثار صوتی شناخته میشود، به جای © از علامت Ⓟ استفاده میشود. یعنی طبق ماده چهار قانون مذکور صفحات یا نوارهای موسیقی و صوتی در صورتی حمایت میشوند که در روی هر نسخه یا جلد آن اثر علامت بینالمللی پ لاتین در داخل دایره و تاریخ انتشار و نام و نشانی تولید کننده و نماینده انحصاری و علامت تجارتی ذکر شده باشد
.
- داستان الیسا و پویا بیاتی
از اواخر دهه چهل خورشیدی که موسیقی پاپ به شکل جدی توسط هنرمندان و مخاطبان تولید و پیگیری میشود، تا کنون بارها شاهد بودهایم که قطعات مختلف خارجی کاور میشوند. این مقوله از نیمه دهه هفتاد و همزمان با احیای مجدد موسیقی پاپ پس از انقلاب باز هم شدت گرفت. طی این سالها آثار عربی، ترکیهای، یونانی، فرانسوی، روسی، اسپانیایی و بعضا آمریکایی مورد توجه موزیسینها بوده و از روی آنها کاور میکنند. در نود درصد موارد هم به دلایل مختلف نام صاحب و خالق اصلی اثر ذکر نمیشود و حتی موردهایی وجود دارد که موزیسین نام خودش را به عنوان آهنگساز و تنظیمکننده ذکر میکند! حال باید دید اولین واکنش نسبت به کاور قطعات خارجی توسط یک خواننده داخلی چه بازخوردی را در بین موزیسینها به دنبال خواهد داشت؟ و اینکه عاقبت کاور، که یک پدیده مرسوم در دنیا به شرط رعایت موازین اخلاقی و قانونی است، در موسیقی پاپ ایران چه میشود؟
منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 17 مرداد 1394 - 15:20
دیدگاهها
والا اگه قرار بود تا الان تموم این خواننده ها شکایت کنن آبرو واسه ایران نمونده بود!!!
تا هم میگی میگن تموم دنیا کاور میکنن!!!
الان باید شادمهر رو دار بزنن که !!!!! از نظر من کاور هنر نیست...نادیده گرفتن توانایی خود فرد هست
من واقعا ناراحت شدم.چرا باید خواننده های ما بجای تولید، کاور کنن؟
این فقط در مورد آقای بیاتی نیست.متاسفانه خیلی ها این کارو می کنند.
من که سعی می کنم از این به بعد کارهای خواننده های ترکیه و اسپانیا رو گوش بدم.
اگر قرار ترانه بشنوم دوست دارم اصل باشه نه کاور .... .
جالبه خواننده ها خودشون میگن کپی آلبومشونو نخریم ولی خودشون کپی آثار دیگرانو بی اجازه انجام میدن!!!
تا ببنیم بعد از شکایت تمام صاحبان اثر، چند تا از این نوابغ پاپ ایران واقعا نابغه باقی می مونن؟!
اقا تو همه چیز همینطوره..کتاب..و...و...انگار هر کی به هر کی واقعیه.
چه دلیل قانع کننده ای!!!!!!!اگه می نوشت لبنانیه ، چه ربطی به فرودگاه عربستان پیدا می کرد؟!عربیک که تازه بیشتر ربط پیدا میکنه خواننده ی محترم.
از شادمهر عقيلي تو ايران بالاتر داريم ؟؟؟
اهنگ انتخاب اهنگ مشكوكم به تو .....كاور هستند ..
اتفاق جالبیه. اگه همین روند باشه این آقا کل درامد موسیقیایشو باید بده به خواننده های ترکیه. 80% اهنگاش کاور خیلی خیلی مستقیم بدون تغییر از ترکیه و عربی و... است. بعدشم اینکه قطعه کاورو شنیدن اصلنم جای خوشحالی نداره یجورایی آبروی نداشته موسیقیمونم جلو عربا رفته.
ایده گرفتن از یک کار نمیتونه مشکل داشته باشه اما اگر یک کار رو دقیقا کاور کرد هیچ ارزشی نداره .به جای این که به دنبال ایجاد خلاقیت باشیم روز به روز داریم پسرفت میکنیم تو موزیک و موزیک ایران همینجور داره روبه تکرار میره هنوز هم تو همون ده سال پیش موندیم در حال حاظر فقط چند نفر معدود هستند که کاراشون قابل شنیدن هست .دریغ از یک پدیده واقعی یا یک خلاقیت لذت بخش.
وقتی شادمهر اینهمه آهنگ کاور میکنه دیگه از این خواننده ها چه انتظاری میتونیم داشته باشیم ؟؟!
ترک نگران توام خیلی خیلی خوبه.اگر خواننده ای مثل پویا بیاتی هر از چند گاهی ترکی رو کاور کنه مشکل نیست ولی اگر همیشه کاور کنه این جاست که باید از خواننده انتقاد کرد
موسیقی ما کامنت های توهین آمیز مردم همیشه در صحنه ایران رو تایید نکن.آخه این چه کامنت هایی هست که تایید کردی
فقط می تونم بگم درود بر سه تفنگدار موسیقی ایران و سه شاگرد مکتب بابک بیات (مانی رهنما، حامی و نیما مسیحا)
اقای بیاتی هیچ کار اشتباهی نکردن ، نگران توام انقد خوب و عالی بوده ک الیسا تو توییترش به اشتراک گذاشته حالا بعد چرا حذف کرده خدا میدونه. انقد این کار عالی برگزار شده ک انقد جنجال کرده وگرنه خیلیا کاور میکنن ....
آقای ktk شما کجا زندگی میکنی؟؟؟ من فک نکنم تو ایران واسه تک آهنگ درآمدی واسه خواننده داشته باشه، آقا پویا بجز همین تراک و يه نفر هیچ کدوم از اهنگاشو کاور نکرده وهمينم خوبه که انقدر جرات داره که ميگه اين آهنگ عربيه یا ترکی اما بعضیا همینم نمیگن و مهمتر اینکه چقدر این کار قوی بوده که به گوش صاحبش هم رسیده.... و اون مجبور به شکایت شده :-)، آقا پویا دمت گرم که ميگی این کارت بر اساس ملودی عربی یا ترکی و نمیگی که واسه خودت مث بعضیا نیستی که همه چيو به نام خودت کنی
اقای بیاتی هیچ کار اشتباهی نکردن ، نگران توام انقد خوب و عالی بوده ک الیسا تو توییترش به اشتراک گذاشته حالا بعد چرا حذف کرده خدا میدونه. انقد این کار عالی برگزار شده ک انقد جنجال کرده وگرنه خیلیا کاور میکنن ....
به نظر من آقای بیاتی حق با آقای بیاتیه.همه اهنگسازا و خواننده ها این کارا روانجام میدن جیکش هم در نمیادذولی به پویا بیاتی که میرسه رسانه ای میشه...
لطفا بدون اصلاع قضاوت نکنین...ایشون تا بحال و همیشه حق کپی رایت رو رعایت کردن.نمونه ش کار رویا از همین خواننده که با اجازه صاحب اثر (آقای مجید بنی فاطمه)انجام شد...
مشهورترین خواننده ایران که اسم نمیبرم به خاطر همین قضیه و کپی کردن یک اثر که مربوط به کشور ترکیه بود ۶ ماه محروم شد.خبرش هم به این شدت رسانه ای نشد.........بهتره کمی عادلانه و با اطلاع از اون چیز صحبت کنیم.ممنون از همه شما طرفداران هنر و موسیقی
امروز فرداس که خواننده های یونانی یقه ی یگانه رو بگیرن. اونکه 50 درصد کاراش کاوره یونانیه.
جالبه خود پویا بیاتی تو هر آهنگی که کاور کرده صراحتا گفته این آهنگ کاوره و این نشون از شخصیت ممتاز و احترام به صاحب اثره... ولی خییا مثل نقل و نیات فقط کار کاور بیرون میدن و کسی هم نیست ایرادی بگیره... نمونه ش همین خواننده هایی که نام برده شد...پویا بیاتی واقعا یه خواننده ی کار بلد و با شخصیته و مطمئنا این حواشی هیچ صدمه ای به مسیر رو به پیشرفتش نمیزنه
این نشون میده کیفیت کار اینقد بالا بوده که خواننده و تنظیم کننده حالشون بد شده به این روز دچار شدن اسمون به زمین نرسیده که یه سریا سریع جو گیر میشن میان نظر میدن گوش نده اهنگو عزیزم نمیخواد به فکر ابروی موزیک ایرانم باشید با یه کاور که خیلی خوب بوده و به گوش صاحب اثرم رسیده ابرویی از موزیک ایرانو ایرانی نمیریزه اگه قرار بود ابرویی بریزه خیلی وقت که امثال شادمهر بردن با کاوراشون...به فکر ابروی خودتون باشید
( من هرچند وقت یک بار به سراغ آثار فاخر موسیقی عربی و ترکی میروم و به نظرم این تبادل هنر میان فرهنگها اتفاق زیبایی است. ) انگیزه شما توو موسیقی اینه که ما بشینیم و کارهای عربی و ترکی گوش بدیم و بد کپی شون کنیم . آقای بیاتی تا به حال به این فکر کردی که چرا موسیقی ما حرفی واسه گفتن نداره ، تا به حال پیش اومده که ترک ها و عرب ها از ما کپی کنند ؟؟ (اگرم کپی کردن تعدادشون از انگشتای دست زیاد نیست ) شما و امثالی مثل شما که یه مشت خواننده آماتوری هستن آبروی هنر ایران و ایرانی رو بردید. ازتون خواهش میکنم دیگه به این کارا خاتمه بدید.
اگه شما تمایل نداشتی این جنجال ها به هنر کشیده شود ، بهتر بود این کار رو نمی کردی ، حال اومدی از کاری که کردی دفاع هم میکنی . در ضمن هنر شما تقلیدو کاور کردن آهنگای ترکی و عربی هست شما جز این هنری ندارید.
موسیقی ما لطفا تایید کن خیلی دلم پره.
این نشون میده کیفیت کار اینقد بالا بوده که خواننده و تنظیم کننده حالشون بد شده به این روز دچار شدن اسمون به زمین نرسیده که یه سریا سریع جو گیر میشن میان نظر میدن گوش نده اهنگو عزیزم نمیخواد به فکر ابروی موزیک ایرانم باشید با یه کاور که خیلی خوب بوده و به گوش صاحب اثرم رسیده ابرویی از موزیک ایرانو ایرانی نمیریزه اگه قرار بود ابرویی بریزه خیلی وقت که امثال شادمهر بردن با کاوراشون...به فکر ابروی خودتون باشید
کاور نکرده که این آقا فقط صدای الیسا رو حذف کرده خودش خونده !!!!!!!!!!
بابا جان خیلی جاهای دنیا کاور میکنن ولی کاور کردن یه اصولی داره نه اینکه اینطوری !!!!
واقعا جای تاسف داره آقای بیاتی امیدوارم اینجور اتفاق ها رو نبینیم دیگه
واقعا واسه اون دسته از دوستانی که میان اینجا و از این خواننده زن عرب که بیشترین روابط نامشروع داشته دفاع میکنن و از خواننده کشورشون اون هم پویا بیاتی که داره چوب صداقتشو میخوره طرفداری نمیکنه متاسفم...ببینید چجور اهنگ قشنگی بوده که صداشو دراورده...ای دوستانی که جبهه گرفتید یه نگاهی لیست زیر کنید ببینید خواننده محبوبتون بین اینها نیست
محسن یگانه:
دلمو بردی...یونانی...دیسپنا وندی
خاکسترم کن...یونانی...هلنا پاپا ریزو
حیف...ترکی...داگوس
چشمای خیس ...یونانی...دسپینا...ترک 6 البوم نفسهای بی هدف
بمون...ترکی...ترک 9 رگ خواب
علی لهراسبی:
سزامه ...دسپینا...یونانی...البوم 14
چشماتو بستم...دسپینا...یونانی...البوم 14
شادمهرعقیلی:
دل دیوونه...بی تو ...باور...مشکوک...از دوتیس اسفاکیادکیس
علی عبدالمالکی:
یادم رفت ...دلکم...زود رفتی گلم...دارم از دست میرم...تک پر...از ابراهیم تتلیس و کاراو اسماعیل یا کا
محسن چاووشی:
چاردیواری...میلی سیروس
محمد اصفهانی:
معصومیت از دست رفته ...اسالا...ماه نور...رشید الماجد
فرزادفرزین علی اصحابی و بهنام صفوی:
تو نزدیکی ..دسپینا وندی
براتون متاسفم
من حتی برای خود این سایت هم متاسفم
به خاطر اون توضیحاتی که به نویسندگی ارتین ولی الهی به هنگام انتشار البوم بگوسیب نوشته شده بود..میتونید همین الان نگاه کنید
اگر قرار از این باشد که بیاییم کاور کردن یه خواننده رو در بخش توضیحات بنویسیم اون هم در هنگام انتشار البوم
پس باید در توضیحات البوم نگاه من محسن یگانه و علی لهراسبی محسن چاووشی هم نوشت
این ها فقط ظلمه
اقای لشکری نویسنده این پست .تو رو خدا همین مطلبو به اقای ارتین ولی اللهی برسونید
اقایون و خانم هایی که از هر طریق ممکنه و بعضا با اشکال زشت قصد دربیگناه نشون دادن این شازده خواننده رو دارن دقت کنند که خودش گفته:
پویا بیاتی: از طریق این رسانه رسما عذرخواهی خودم را اعلام میکنم
پس این راه فرار بسته هست!
و اگه همه یه کار بد رو بکنند ااون کار ثواب نمیشه.پس دست پای الکی نزنید.اگه همه دزدی کنن ادم بکشن ایا دزدی یا ادم کشی جرم یا گناه تلقی نمیشه؟!!بازم میشه.
مدیر محترم شما فبلا عقده هاتونو سر پویا بیاتی خالی کرده بودید سر بگو سیب چرا این عقده تمومی نداره اونایی که می گن ایشون تقلید کرده و ابرو موسیقی رو برده مگه همین پاشایی و سادمهر که این قدر ستگشو به سینه میزده کاور استفاده نکردند حالا مگه فقط ایشون استفاده کرده نه همه استفاده می کنن فقط کارشون ارزش شنیدن صاحب اثر رو نداشته
کدوم خواننده ها این کارو نکردن که بعضی ها این قدر توهین می کنن فقط کار اونا ارزش شنیدن صاحب اثر رو نداره تازه خود پویا هم گفت اشتباه کرده این قدر ابروی نداشتتنو به رخ ما نکشید
این واقعا ظلمه به یک خواننده که در آستانه آنتشار آلبوم چنین خبری رو به این شدت پخش کنن و صفحه اول تیتر کنن..از هیچ کس چنین خبری ننوشتین به پویا بیاتی که رسید زدین تو تیتر خبرها....این سایت در مدت انتشار آلبوم آدمه و نفسش هیچ گزارش یا خبری از مراحل تولیدش نذاشت چیزی که در مورد خواننده های دیگه برعکسش کاملا مشهوده...حالا نمیدونم چه مشکلی دارین با آقای بیاتی........لطفا عدالت رو پایمال نکنید...!
من مخاطبم فقط سایت موسیقی ما و مدیرش هست...!!!!!
نظرات در مورد کاور یه اثر متفاوته!!
گاهی با کاور یه موزیک و تنظیم مجدد و عالی میشه یه جون تازه به اون اثر بخشید
ولی باید موازین اخلاقی رو رعایت کرد و اینطوری صاحب اثر هم ناراضی نیست
امیدوارم روزی قانون کپی رایت هم در ایران اجرا و عملی بشه...
باید حتما اینجوری میشد ؟ ... باز خوبه گفته ملودی عربیه ! مورد داریم خواننده سرشناس پاپ آهنگ فرانسوی برداشته کاور کرده ! ملودی که هیچی ! تنظیم هم کاور کرده اسم آهنگم هم ترجمشه بعد نوشته آهنگ و تنظیم فلانی ... ازین دست که فراوونه ولی لطفا اعلام کنید اگه میخواین کاور کنید
نظرات بعضیا راجب شادمهر جالبه برام !
البته حق هم دارن وقتی یه تک تراکش اندازه سه تا آلبوم خواننده محبوبشون سروصدا میکنه باید هم اینطور کورکورانه نظر بدن : ))
کاش بجای تخریب نابخردانه از هنرش استفاده میکردیم..
کسی که حداقل ده سال از موسیقی حالمون جلوتره !
باشد که رستگار شویم.
چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی....به نطر من یه ابروریزیه به تمام معنا واسه ملت ایرانی بود کافیه به تووییت الیسا دقت کنید...!
سلام به همه،
خواستم بگم هدف موسیقی لذت بردنه مخاطب از شنیدنه اونه،
آهنگه نگران توام هم تونسته نظر مخاطبای موسیقی رو جلب کنه،یعنی ابنقدر خوب بوده که صاحب اصلی اثر و ملودیه کار هم اونو شنیده و از کار لذت برده.
بحثه کپی رایت در ایران یه چیزه خنده داره،چون از ریشه مشکل داره،
پس از این لحاظ هبچ احدی نمیتونه به آقای بیاتی گیر بده چرا این کارو کردی
از طرفی هم آقای بیاتی اعلام کرده که ملودی این آهنگ عربیه،کاری که خیلی از خواننده ها نمیکنن!
پس ایشون به صاحب ملودی احترام گذاشتن و کارشون قابل تحسینه.
مرسی که متنو خوندین.یاعلی
سلام به همه،
خواستم بگم هدف موسیقی لذت بردنه مخاطب از شنیدنه اونه،
آهنگه نگران توام هم تونسته نظر مخاطبای موسیقی رو جلب کنه،یعنی ابنقدر خوب بوده که صاحب اصلی اثر و ملودیه کار هم اونو شنیده و از کار لذت برده.
بحثه کپی رایت در ایران یه چیزه خنده داره،چون از ریشه مشکل داره،
پس از این لحاظ هبچ احدی نمیتونه به آقای بیاتی گیر بده چرا این کارو کردی
از طرفی هم آقای بیاتی اعلام کرده که ملودی این آهنگ عربیه،کاری که خیلی از خواننده ها نمیکنن!
پس ایشون به صاحب ملودی احترام گذاشتن و کارشون قابل تحسینه.
مرسی که متنو خوندین.یاعلی
درود
یکراست بریم سراغ اصل مطلب:
متأسفانه بازار شلوغ پاپ ایران کاور زیاد داشته و این شرم آوره!
مثال:
1- آهنگ خاطرات خوب از علی اصحابی کاور شده از parler A mon pere هستش از celine dion
2- آهنگ های دوست دارم از فریدون آسرایی و همچنین آهنگ انتظار از علیرضا افتخاری کاور شده از آهنگ فولکلور ترکی و معروفی به اسم کوچه لره هستش.
کاورهای دیگه ای در ذهن دارم که نمی خوام کامنتم رو بلند کنه. کاور کردن قاعده و قانون داره و نیاز به اجازه ی صاحب سبک داره. در کامنت های بالا دیدم که در مورد کاورهای شادمهر عقیلی صحبت شده بود. محض اطلاع این دوستان، کاورهای شادمهر همه گی اجازه ی صاحب اثر رو دارند. مثل کاورهای رضا یزدانی از استاد فرهاد.
سپاس
قابل توجه دوست عزیزی ک گفت پویا بیاتی هنرش کاوره: واقعا متاسفم برای ادمایی ک بدون اطلاع از چیزی فقط حرف میزنن، شما اگه اهنگهای اقای بیاتی رو سرچ کنین خواهید دید که تعداد کارای اقتباسیشون خیلی محدودتر از بقیه خواننده های ایرانه و کارایی دارن ک محشرن و ترانه سرا هم خودشون بودن ، تو نظرهای قبلی دوستی لطف کردن و همه کاورها رو نوشتن تا متوجه بشین...
از همه مهمتر به صداقت اقای بیاتی واقعا باید افرین گفت،کاری که کمتر خواننده ای انجام میده...
و همچنین شمایی ک میگین اقای بیاتی عذرخواهی کردن: اگر اطلاعی از شخصیت اقای بیاتی داشتین میدونستین ک شخصیت بالاشون باعث شده چنین حرفی رو بزنن برا ساکت کردن جنجال به پا شده..به گفته خود ایشون انتقال فرهنگ کار زیباییه...خیلی هم زیباست! چه اشکایی داره امکان این فراهم شه اهنگ زیبایی ک معنیش رو نمیدونم برامون قابل فهم بشه ؟؟؟؟
از نظر من اینکار اصلا اشتباه نبوده و پویا جان کار خوبی انجام داده..پویا بیاتی فقط یکی دوتا کاور داشتن که خودشونم گفتن..اما ما شاهد کاورهای سایر خواننده ها هستیم که ادعا میکنند کار کاورشون اثر خودشونه...باید به صداقت این پدیده موسیقی احترام گذاشت...پویا جان آهنگ نگران توام فوق العاده بود...باعث افتخار ایران زمینی
اصلا جناب بیاتی کار اشتباهی نکردن بقیه خواننده ها کپی میکنن چرا برای اونا قانونی حساب میشه برای اقای بیاتی غیر قانونی؟؟!!! خود خواننده عرب تو اینستاگرام صفحه شخصیشون لینک دانلود آهنگ نگران توام رو در اختیار گذاشته بعد تا از طریق اقای بیاتی شناخته شدن یهو نظرشون برگشت شکایت کردن یا تا دیدن ایشون بهتر از خودشون میخونن حسادت کردن.اگر اقای بیاتی نمی گفتن برگرفته از اهنگ عربی این خواننده عرب هست اون وقت کارشون اشتباه حساب میشد. اقای بیاتی چون صاف و صادق هستن ازشون سواستفاده میکنن با این جماعت نادان باید مثل خودشون رفتار کرد.
WE LOVE POUYA BAYATI
JUST POUYA BAYATI
فکر کن مایلی سایرس بیاد از محسن چاوشی مثلا به خاطر قطعهی چاردیواری که کاور کرده شکایت کنه!
واقعا متاسفم واسه آقای بیاتی چند وقت پیشم یه کار دیگه از ایشون شنیدم که ملودیش مال خواننده عرب تامر بود.....ما این همه ملودی ساز خوب داریم که سبکشونم به شما میخوره مثله امین رستمی . فواد غفاری .بنیامین . محمد علیزاده .و.......نمیدونم چرا اینجوری میکنین.......زشته به خدا
نظرات بعضی از دوستان در مورد کاور رو که میخونم به پایین بودن سطح سواد مخاطبین موسیقیمون بیشتر از قبل ایمان میارم!
دوستان! اضولا کاور یکی از بن مایه های موسیقی دنیاست و همیشه بین اکثر خوانندگان دنیا مرسوم بوده و هست! هیچ ربطی هم به بی هنری یا کم هنری نداره! بر خلف تصور بیشترتون کاورکردن اصلا کار راحتی نیست! بلکه "خوب کاور کردن" هنر و توانایی میخواد!
معنی کاور کردن یک ترک اینه که خواننده دقیقا یک ملودی ساخته شده رو برداره و با شعر جدید و تنظیم جدید بخونه. یعنی سبک و شکل خوندن دقیقا یکی باشه یا اگه فنی تر بگیم آکورد ها و نت ها در یک گام و یک ریتم باشه که در این صورت مساله ای به نام کاور کردن رخ میده و در تمام جهان هم وجود داره. در یک جمله آهنگی کاور هست که درصد بالایی از نت های ملودیش از آهنگ دیگر گرفته شده باشه یا کلا کپی شده باشه.
از انریکه ایگلسیاس بگیرید تا همین یگانه و چاوشی آهنگای کاور دارن!
کاور کردن اگه با اعلام اثر مرجع باشه هیچ اشکالی نداره (از نظر موسیقی، نه از نظر حقوقی!)؛
من نمیدونم چرا در نظر بعضی ها کاور آبروریزی و کسر شانه؟!
اولا که ایشون باید اجازه صاحب اثر رو میگرفته....
دوما جالبه بعضی ها از شادمهر ایراد میگیرن.اولا که شادمهر کاوراش با اجازه صاحب اثر هست و دوما اصلا قیاس شادمهر با بعضی از این خواننده ها توهین به جایگاه موسیقیایی شادمهر هس...
البته بعضی هم حق دارند چون یک تک ترک شادمهر بیشتر از البوم بعضی از خواننده ها شنیده میشه...
تایید شود لطفا.
آهنگ نگران توام واقعا عالی
این همه خواننده دارن کاور میکنن و کسی هم صداش درنمیاد حالا تا پویابیاتی که یکی دوتا کاور کردن که با صداقت گفتن و میگن صداشون دراومده.، بسیار کارشون عالی و خوب هستش .. باید به پویابیاتی عزیز افتخار کرد باعث افتخار موسیقی پاپ هستن .. اخلاق . رفتار. کردار با خدا بودن که اینا باعث پیشرفت و سرافرازیه ایشونه .. دووووووسش دارم شدید
فقط پویابیاتی
سلام
اولا کاور کردن یه هنری میخواد که هر کی نمیتونه کاور کنه
خیلی از خواننده های موسیقی ترکیه با توجه به اینکه موسیقی غنی دارن یه آهنگ رو 20 نفر میخونه
مثال خود ابراهیم تاتلسس ، ماهسون ، مورات بز و خیلی ها
خوبه آقای بیاتی خودشون اعلام هم میکنن که این کار کاوره مثل ما بقی نمیگه آهنگساز خودم
و یا مثل بعضی از خواننده ها از موسقی ایرانی کاور هم نمیکنن کپی میخونن باز میگن آهنگساز خودم
و حالا یه موضوع دیگه این همه کاور شده تو ایران چرا یکی شکایت نکرده چون باز مثل کار اصلی نشده
الان الیسا هم دیده از کار خودش بهتر شده حسودی میکنه خوب
چرا رو شادمهر شکایت نمیکنن یا علی عبدالمالکی یا مجید خراطها یا محسن چاوشی با محسن یگانه ؟؟؟؟
کار پویا درسته و هیچ ایرادی نداره
سلام دوستان
به نظر من جناب بیاتی عزیز اشتباهی مرتکب نشدن و این چیزی نیست که بخوان انقدر بزرگش کنن ایشون یکی از خواننده های فوق العاده خوب و با اعتقادات زیبا هستند که مطمئنن اگر دسترسی به خانوم الیسا داشتند برای کاور کردن ایشون رو در جریان میگذاشتند
همه ی انسان ها جایز الخطا هستند در غیر این صورت همه فرشته بودند اما کار جناب بیاتی حتی خطا هم نبوده اگر صحبت ها و مصاحبه ایشون رو بخونید متوجه خواهید شد
من افتخار میکنم به این انسان با اعتقادات زیبا و شخصیت عالیشون
سلام دوستان عزیز
به نظر من جناب بیاتی عزیز اصلأ کار اشتباهی نکردن و اگر مصاحبه ایشون و بخونید متوجه میشید که گفتن اگر دسترسی به اون بانو داشتن حتمأ ایشونو در جریان میزاشتن ایشون واقعأ قابل احترام هستند شما آهنگهای دیگه این خواننده عزیز و گوش کنید متوجه میشید این خواننده عزیز چه شخصیتی دارن و چه اعتقادات زیبا و شخصیتی دارند
واقعأ زشته برای یه شخصیتی مثل آقای بیاتی عزیز این حرفا زده شه واقعأ متأسفم برای مردم سرزمینم که حتی عذر خواهی این مرد بزرگ و نادیده میگیرن و با یه حرف کوچیک و کاری که همه انجام میدن و فقط ایشون به علت دسترسی نداشتن به خانوم الیسا ایشون و در جریان نزاشتن طبل رسوایی بگیرید دستتون و اینطور با آبروی هم بازی کنید
دوست دارم بدونم چرا تا یک انسانی به خوبی پیشرفت میکنه اونم جناب بیاتی عزیز با اعتقادات زیباشون باید این حرفا زده شه به خدا که هر توهینی میکنید در وحله ی اول به شخصیت خودتون توهین کردید
پویا بیاتی:نه خورشیدی نه فانوسی نه ماهی...دلم واسه خودم میسوزه گاهی
کسایی که چشم دیدن پویا بیاتی رو ندارن منتظر البوم ادمه و نفسش باشید مثه بگوسیب...امیدوارم که موسیقی ما هوای پویا بیاتی رو داشته باشند در مورد البوم ادمه و نفسش ...
اون کسایی که میگن این کار زشت و بد و...مگه خواننده های دیگه کاور نداشتن که الان دارن اینجا خود کشی میکنن پس چرا واسه خواننده های دیگه صداشون در نیومد...وقتی اینجور سر صدا میکنه یه اهنگ معلوم چقد موفق بوده که همه دارن اظهار نظر میکنن پشت سر ادم معروفم حرف زیاد...ماشااله تو ایران همه موزیسین هستند که راجعبه همه چی نظر میدن...همیشه صداقت داشتن تو این زمونه داستان داره باید دروغگو باشی
اینجوری باشه که شادمهر اکثر آهنگاش کاوره چرا از اون شکایت نمیشه؟
در موسیقی ما از این اتفاقات زیاد رخ میدهد. چهرههایی که برند هستند هم قطعاتی را کاور میکنند و آیا واقعا تمامی آنها اجازه میگیرند؟ اگر آنها به خوانندههای مطرح دسترسی پیدا میکنند حتما به ما هم بگویند که چگونه چنین ارتباطی را برقرار میکنند. این روال در موسیقی کشور ما مرسوم است و تا کنون هم سابقه نداشته که اثر همکاران ما به گوش صاحبان اصلی اثر که در خارج هستند برسد. نکته آزاردهنده برای من این است که بعضیها به هر شکل خودشان را وکیل مدافع همه میدانند. فقط روی «پویا بیاتی» دست میگذارند و میگویند که چرا این کار را انجام میدهی؟
حق گفتی پویا جان دمت گرم مرسی عالی بود
حالا من گفتم این آهنگه حتما چه تحفه ایه؟ گوش کردم هر جفتش به دردنخور بود! برید از هم شکایت کنید. ولی اول باید جریمه گوش مخاطب رو بپردازید با این آهنگی که ساختید!!!
من از صداي اقاي بياتي بدم نمياد ولي متاسفانه ايشون از ديرباز مداما كاور ميكردن
و اين اصلا براي موسيقي ايران خوب نيست
حتي اهنگ يه نفر هم كاور اهنگ عربي ١٨٠ درجه هست
اهنگهاي قديميشونم هم همينطوره متاسفانه
اینجاست که ارزشای "امین حبیبی" بسیار بسیار نمایان میشه. زمانی که طیف زیادی از خوانندگان و آهنگسازان میان و کارای خارجی رو و حتی بعضا کارای ایرانی رو کاور می کنن(که البته به نظر من اگه با اجازه طرف باشه و اسمش تو کاور قید بشه و کار قابل احترامی هم ساخته شده باشه ایرادی نداره) یه کار کم نظیر و حتی شاید بی نظیر در موسیقی ما اتفاق می افته که یه خواننده مشهور ایتالیایی میاد و آهنگ بسیار زیبای "بیقرار" (اون که یه وقتی ...) امین حبیبی رو کاور می کنه و از امین هم اجازه میگیره و اسمش رو هم تو کاورمیاره. پس باید از "امین حبیبی" و امثال ایشون تقدیر بشه.
کاور کردن اصولا کار نادرستی نیست که بخوایم علیهش جبهه بگیریم! کار نادرست اینه که کاری رو کاور کنی بعدش اسم خودتو بزنی به عنوان آهنگساز اثر و به شعور مخاطبت توهین کنی
کارور خوب و با کیفیت کار هر کسی نیست! شما کافیه قطعات کاور شده یگانه و شادمهر رو گوش بدین تا متوجه بشین یه کاور خوب تا چه حد میتونه زیبا و دل نشین باشه و با رعایت یه سری اصول توی تنظیم و خوانش حتی از اصل اثر هم تاثیرگذار تر باشه! مثالش قطعاتی مثل چشمای خیس من و بمون و با تو و دل دیوونه هستن که خود من هیچوقت از گوش دادنشون سیر نشدم
اما از طرف دیگه متاسفانه هنر بعضیا فقط شده کاور کردن! چنتا کار کاور میکنی چنتارم خودت بساز! نمیتونی بده کسی که میتونه بسازه! خب بزرگوار اگه اینکاره نیستی چرا اومدی تو موسیقی اصلا؟! یعنی همه چی باید برات مفت در بیاد؟! کلهم کارات شده کاور! اجازه هیچی حداقل اسم صاحب اثرو قید کن! الان عهد عتیق نیس که! امروز آهنگ بدی بیرون فردا معلوم میشه از رو کدوم اثر کاور زدی خب
یعنی هر روز بدتر از دیروز...
شما که میگین بقیه اجازه گرفتن شما از کجا می دونین اجازه داشتن یعنی محسن یگانه رفته از یونان اجازه گرفته بعدا الیسا اول لیتک دانلود تو اینستاگرامش گذاشته بعد حذفش کرده اونم مثل شما حسودی میکنه بعدا اگر کسی کارای اقای بیاتی رو دوست نداره گوش نده فدای سر پویا همه جا پر شده از ادمای عقده ای
اقای مدیر اقای بیاتی پسر خالت نیست که مثل احمقا نوشتی به طرز عجیبی از کار خود احساس رضایت میکند اصلا می کند که می کند تا چشم تو و بقیه در بیاد حسود موسیقی ما مهم اینه که شما شعور نوشتن یه متن بدون تعصب رو نداری و این که سطح شعور این رسانه رو میرسونه اگه راست می گی این کامنتو منتش کن
دوستان عزیز دعوا نکنین هیچ کدوم از این خواننده ها کارهای خوبشون مال خودشون نیست نمونش محمد علیزاده آهنگ اشتباه از روی ziynet sali - ruya شادمهر آهنگ طرفدار از روی tarkan - kayip کاور شده نمونه بازم دارم دوست داشتین واستون می گم
اهنگ نگران توام قبل از انتشارش بیشترین انتخاب اهنگ پیشوازایرانسل در هفته به خودش اختصاص داد...قابل توجه اونایی که میگن اهنگ خوبی نبود
این خواننده اولین اهنگی رو که خوند دزدی بود وبه این کار ادامه داد اهنگ زندونی که ماکت صدای محسن یگانه بود توسط دو ناهنرمند یکی همین پویا بیاتی و اون مجید خراطها قسمت خالیشو خوندن دزدای هنری همینان
اکثر خواننده های ما کارهای کاور شده دارن که بعضا با کمال پررویی به اسم خودشون منشتر کردن و هنوز که هنوزه خیلیا نمیدونن اهنگ مورد علاقشون کاوره.اما موضوع اینه که پویا بیاتی چوب صداقت و پاکیشو میخوره..چرا از این همه خواننده پویا بیاتی باید تنبیه شه؟؟؟با وجود اینکه ایشون تو کاور عکس و صفحه شخصیشون گفتن که ملودی ترک از ی خواننده عربه..ولی ی چیزی این وسط حال ما پویایی هارو خوب میکنه...اینکه کار ایشون انقد خوب بوده ک به گوش صاحبش رسیده و پویا رو تهدید دیده واسه خودش.باتشکر از سایتتون
دیواری کوتاه تر از استاد پاک و ضادق ما پیدا نکردین دارین تخریبش میکنین...واااای اقای بیاتی چ کار زشتی!! ایشون گناهش اینه ک فقط خواست صادق باشه...لعنت به کسایی که میخان تخریب کنن استاد رو...لعنت
من این خواننده رو نمیشناسم و متاسفم که دارم حقو به عربا میدم ولی خدا رو شششششکر که بلاخره یه عرب نسبت به کاورها اقدام کرد. اینکه یه البوم میخری یا با سرعت کشنده ی اینترنت یه اهنگ دانلود میکنی،بعد میبینی، کپی برابر اصل یه اهنگ و ملودی عربی یا ترکی رو ورداشتن و فقط روش یه ترانه آبکی فارسی گذاشتن واقعا اعصاب خورد کنه. توهین به شعور مخاطبه. یعنی میگن "شماها که نمیفهمین، همین هم از سرتون زیاده" .
جالب هم هست، طرفدارا با افتخار میان میگن "خیلی هم کار خوبی شده، کاور همه جا هست"
عزیزم اونجاها که موسیقی قانون داره و مخاطب رو بی سواد فرض نمیکنن، اگه دو تا نت یا یه بییت یا دو بیت شعر از یکی برداری، قبل انتشار کار باید بری پیشش، روشو ببوسی، یه چک خوشگل هم ببری براش، اگه قبول کرد کارو پخش کنی، بعد هم هرجا نشستی بلند بگی ایده ی این اهنگ از کار فلانی بود.
به نظر من بین پاپ خوان ها شاید کلا 5-6 نفر بیشتر باشن که با کار دزدی مخاطب جمع نمیکنن.بقیه از سواد موسیقایی پایین جامعه سواستفاده میکنن. حالا دو بار که جریمه های چندهزار دلاری بدن و آبروشون بره میفهمن موسیقی هم مثل هر صنعت دیگه ای با کلاه برداری سود میده اما چند برابرش ضرره
واقعا جای تاسف دار بعضی از کامنت های دوستان پویا بیاتی پاک ترین خواننده ایران اینقدر با ایمان و دوست داشتنی هست که هرچقدر بگم کمه.....تو زندگیم فقط با اهنگ های ایشون تونستم ارتباط برقرار کنم...پویای نازنین تا پای جان مثل کوه پشت سرت هستیم...مطمعنم با البوم ادمه و نفسش جواب خیلی هارو میدی...بی صبرانه منتظریم...مدیریت محترم موزیک ما خواهشا حمایت کنید...ممنون
بله همینطوره
برای همه خوانندگان کشورمون آرزوی موفقیت میکنم
با تشکر از سایت خوبتون
سلام.خیلی وب خوبی دارید.موفق باشید دوست عزیز
گوربابای همه ی بدخواه های اقای بیاتی.شماکه طرفدارای خواننده های دیگه هستین اینجاچرانظرمیدید؟؟ بریدصفحه ی هموناتحسینشون کنین به ایشون توهین نکنین خواهشا..
این چیزی ازارزشای ایشون کم نمیکنه اهنگش خیلیم فوق العاده بودمن خودم هزاربارگوشش دادم هنوزم دوسش دارم ایشون بهترین اهنگاشون ملودیه خودشون بوده.حالااگه ملودی کارکس دیگه ای باشه مشکلی نداره اینم همونه خب چراجبهه میگیرین؟؟؟ماکه دوسش داریم خیلی.
عالی
افزودن یک دیدگاه جدید