آنسامبل کارگاه موسیقی باروک تهران از 25 تا 27 آذر ماه کنسرت میدهد
کریستف رضاعی بعد از تجربه «در دنیای تو ساعت چند است»، موسیقی فیلم دیگری میسازد
موسیقی ما - «کریستف رضاعی» (آهنگساز) که این روزها مشغول آهنگسازی آخرین تجربهی کارگردانی «مانی حقیقی» با نام «اژدها وارد میشود» است، از بیست و پنجم آذر ماه تا بیست و هفتم این ماه، همراه با «آنسامبل کارگاه موسیقی باروک» در باغ نگارستان به اجرای برنامه خواهد پرداخت.
پیش از این کنسرتی با عنوان «باغهای وِرسای» قطعاتی از موسیقی باروک فرانسوی در عصر وِرسای را به روی صحنه برده بود که در آن خودش (آواز،تنور) اجرا کرده بود و رضا عسگرزاده - فرهود بیگلربیگی (ریکوردر)، پویان فرزین (فلوت)، پوریا کیانی - امیرحسین نوروز ناصری (ویلن) و آیدین منعم (هارپسیکورد) قطعاتی از مَره، هوتِتِر، بوآمورتیه، لامبر و مونتهکِلِر اجرا کردند. این آهنگساز میگوید که کارگاه موسیقی باروک سعی دارد با رعایت ویژگیهای زیباییشناختی و تکنیکی دوره باروک، اجرایی سبکشناسانه از موسیقی این دوره ارائه دهد: «این کنسرت نیز در همان باغ نگارستان که پیش از این، کنسرت را برگزار کردیم اجرا خواهد شد؛ در این کنسرت یک نوازندهی خارجی با ساز بسیار زیبای «ویولا گادامبا» ما را همراهی خواهد کرد. این ساز تقریبا هیچگاه در ایران حضور نداشته است و حالا ما در بخش اول کنسرتمان از این ساز استفاده خواهیم کرد و نوازندهی آن، قطعاتی را به صورت سولو اجرا خواهد کرد.»
آنسامبل کارگاه موسیقی باروک تهران، بیش از یک سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است و رضاعی از آن برای پرداختن به همان دغدغهی همیشگیاش یعنی موسیقی قدیم اروپا استفاده میکند. او در نظر دارد با این آنسامبل، موسیقی دورهی باروک را با پایبندی به ویژگیهای زیباییشناختی این دوره اجرا میکند. او در اين سالها در بسياري از فستيوالهاي مهم دنيا كه محور آنها موسيقي سنتي، قرون وسطايي و باروك يا «Word Music» بود، به اجراي برنامه پرداخته است. دامنهي اين فستيوالها كشورهاي مختلف را شامل میشود؛ براي مثال اجرايي در جشنوارهي موسيقي «فِز» مراكش داشت كه اجرايي بسيار موفق بود. از سوی دیگر، شبكه «Mezzo» از يكي از برنامههاي او فيلمبرداري كرد و در اين كانال پخش شد.
او حالا موسیقی فیلم «اژدها وارد میشود» را میسازد؛ فیلمی که میگوید فضای عجیب و غریبی دارد و او تجربهای جدید در آهنگسازی آن را انجام داده است.
پیش از این کنسرتی با عنوان «باغهای وِرسای» قطعاتی از موسیقی باروک فرانسوی در عصر وِرسای را به روی صحنه برده بود که در آن خودش (آواز،تنور) اجرا کرده بود و رضا عسگرزاده - فرهود بیگلربیگی (ریکوردر)، پویان فرزین (فلوت)، پوریا کیانی - امیرحسین نوروز ناصری (ویلن) و آیدین منعم (هارپسیکورد) قطعاتی از مَره، هوتِتِر، بوآمورتیه، لامبر و مونتهکِلِر اجرا کردند. این آهنگساز میگوید که کارگاه موسیقی باروک سعی دارد با رعایت ویژگیهای زیباییشناختی و تکنیکی دوره باروک، اجرایی سبکشناسانه از موسیقی این دوره ارائه دهد: «این کنسرت نیز در همان باغ نگارستان که پیش از این، کنسرت را برگزار کردیم اجرا خواهد شد؛ در این کنسرت یک نوازندهی خارجی با ساز بسیار زیبای «ویولا گادامبا» ما را همراهی خواهد کرد. این ساز تقریبا هیچگاه در ایران حضور نداشته است و حالا ما در بخش اول کنسرتمان از این ساز استفاده خواهیم کرد و نوازندهی آن، قطعاتی را به صورت سولو اجرا خواهد کرد.»
آنسامبل کارگاه موسیقی باروک تهران، بیش از یک سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است و رضاعی از آن برای پرداختن به همان دغدغهی همیشگیاش یعنی موسیقی قدیم اروپا استفاده میکند. او در نظر دارد با این آنسامبل، موسیقی دورهی باروک را با پایبندی به ویژگیهای زیباییشناختی این دوره اجرا میکند. او در اين سالها در بسياري از فستيوالهاي مهم دنيا كه محور آنها موسيقي سنتي، قرون وسطايي و باروك يا «Word Music» بود، به اجراي برنامه پرداخته است. دامنهي اين فستيوالها كشورهاي مختلف را شامل میشود؛ براي مثال اجرايي در جشنوارهي موسيقي «فِز» مراكش داشت كه اجرايي بسيار موفق بود. از سوی دیگر، شبكه «Mezzo» از يكي از برنامههاي او فيلمبرداري كرد و در اين كانال پخش شد.
او حالا موسیقی فیلم «اژدها وارد میشود» را میسازد؛ فیلمی که میگوید فضای عجیب و غریبی دارد و او تجربهای جدید در آهنگسازی آن را انجام داده است.
منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 29 آبان 1394 - 17:44
افزودن یک دیدگاه جدید