کنسرت خواننده «یک لحظه عاشقشو» در سالن میلاد نمایشگاه برگزار شد؛
«حامی» بر مدار تغییر
موسیقی ما - «حامی» برای اولینبار در سال 95 به دیدار مخاطبان پایتختنشین خود رفت. او شامگاه 28 اردیبهشت و به میزبانی سالن میلاد نمایشگاه بینالمللی تهران سومین کنسرتش را با همت شرکت «اکسیر نوین» به مدیریت «محمدرضا خانزاده» روی صحنه برد. این اجرای حامی نسبت به دو کنسرت قبلیاش در تهران تفاوتهای زیادی داشت. این تفاوتها بیشتر در بخش محتوایی و سازبندی و ارکستر بود. این خواننده باسابقه چندی پیش با «علی ثابت» به عنوان رهبر جدید ارکسترش وارد همکاری شد و همین مسأله تغییرات زیادی در نوازندگان گروهش به دنبال داشت. گزارش اجرای اردیبهشت حامی را در ادامه میخوانید:
در ابتدای برنامه «حسن فراهانی» و «رضا تاجبخش» روی صحنه آمدند. تاجبخش پشت پیانو نشست و اورتور قطعه «سوگند» را آغاز کرد و سپس حامی در میان تشویقهای حاضرین روی صحنه آمد و برخلاف اغلب کنسرتها برای شروع یک قطعه ریتمیک را انتخاب نکرده بود. او این قطعه که برای فیلمسینمایی «به خاطر سوگند» بود را با دوئت پیانو و «فلوگل هورن» که توسط حسن فراهانی نواخته میشد اجرا کرد. حامی پس از خوشآمدگویی به حضار گفت:«امیدوارم کنار دوستان عزیزم در ارکستر شب خوبی داشته باشیم.» او در ادامه قطعه «سفر» را خواند که تنظیم جدیدش ریتمیکتر از نسخهای بود که در آلبوم «آخدا» شنیده شد و ملودی این کار با ساز «فلوت» توسط «ترانه پوریوسف» اجرا میشد. سومین قطعه کنداکتور کنسرت یکی از هیتهای حامی بود. «نبودی نبودم» با همراهی ویولن «عمادرضا نکویی» اجرا شد و حاضرین از همان ابتدا ترانه این کار را زمزمه میکردند. حامی پس از این قطعه گفت:«همیشه اطرافیان از من سوال میکنند که چرا حضور چهرههای سینمایی در کنسرت من کمرنگ است؟ اعتقاد دارم که حضور این دوستان در کنسرت برای من افتخار است اما اگر اهالی سینما من را دوست داشته باشند به کنسرتم میآیند.» او پس از این توضیحات «بهاره رهنما» را به حاضرین معرفی کرد.
نکته حائز اهمیت این کنسرت حامی، تغییر و تحولات جدی بود که در ابتدای گزارش هم به آن اشاره شد. ارکستر قبلی که حامی سال گذشته با همراهی آنها دو اجرا در تهران روی صحنه برد فضایی کلاسیک داشت و اتفاقاً نزدیک به اغلب آثار این خواننده بود. اما ارکستر جدید حامی صدادهی متفاوت و پاپ داشت. دیگر خبری از سازهای زهی نبود و به جای آن نقش سازهای بادی برنجی و گیتار آکوستیک و گیتار کلاسیک پررنگ شده بود. بر مبنای همین دگرگونیهای سازبندی، در تنظیم قطعات هم تغییرات جدی مشهود بود. تا پیش از این کنسرت شاید برای خیلی از مخاطبان عجیب بود که حامی یک قطعه شش و هشت بخواند. اما او در کنسرت 28 اردیبهشت قطعه «چشمای تو» با ترانهای از «زویا زاکاریان» را با تنظیم کاملاً شاد و تکنوازی سازهای بادی و کونگا اجرا کرد. در هنگام اجرای این قطعه هم توانست صحنهگردانی خوبی داشته باشد و انرژی حاضرین را دریافت کند. با توجه به صحبتهای حامی در مصاحبهای که چندی پیش با سایت «موسیقی ما» داشت و اتفاقات این کنسرت باید در سال 95 منتظر یک حامی جدید باشیم. ظاهراً هم استراتژی اولیه او این است که در کنار حفظ کاراکتر هنری خود یک بروزرسانی در آثارش برای سلایق جدید و گوناگون داشته باشد.
پایانبخش پارت اول کنسرت این خواننده قطعه «لالایی» بود که او این کار را در کنار برادرزادهاش خواند ولی پیش از آن گفت:«کاش من هم بچه داشتم. گاهی اوقات بچه داشتن برای پدر و مادرها یک اتفاق و گاهی اوقات معجزه است. پدر و مادرهایی که بچه برایشان معجزه است فرزند خود را بیشتر دوست دارند.»
حامی پیش از اجرای «گل مینا» خاطره جالبی تعریف کرد:«زمان ضبط قطعه گل مینا پول نداشتم. به تلویزیون رفتم و یک کار خواندم و دستمزد آن را در استودیو به نوازندگان این کار دادم». او بخشهایی از ترانه این قطعه را در حالی که رو به مادرش ایستاده و بغض کرده بود میخواند. «لیلای من کو» یکی دیگر از کارهای پرطرفدار حامی بود که همخوانی حاضرین را به دنبال داشت اما پس از آن نوبت به قطعه «طلایهدار» رسید. حامی درباره این کار گفت:«من هرچه دارم از «بابک بیات» است. چند روز پس از درگذشت آقای بیات شاعر قطعه طلایهدار شعر این کار را به من داد و در حالی که خیلی دلم گرفته بود روی آن ملودی ساختم. چند روز قبل از چهلم آقای بیات با «رضا تاجبخش» به استودیو رفتیم و او این کار را بدون دستمزد تنظیم کرد.» حامی سپس برای معرفی «بابک صحرایی» هم گفت:«ترانه طلایهدار و بسیاری از کارهای هیت من از سرودههای ایشان است.»
*****
«داریوش صالحپور»، «امیرعباس گلاب»، «مهدی محمدی»، «بیژن سخنسنج»، «هدی زینالعابدین»، «امیرعباس حسنزاده»، «حامد سلگی»، «هومن جوادی»، «علی فرهنگی»، «نیکان» و «سپهرداد یمینی» سایر مهمانان این کنسرت بودند.
رضا تاجبخش (پیانو)، عمادرضا نکویی (ویولن)، حسین شریفی (ترومبون)، حسن فراهانی (ترومپت)، بنیامین بیانی (ساکسفون)، بابک مالکیفر (گیتار الکتریک)، مجید برومند (گیتار بیس)، رضا لمعانی (گیتار کلاسیک)، علیرضا جعفریه (گیتار آکوستیک)، رامین زواری (درامز)، سعید برادران (پرکاشن)، فرید موسوی (کیبورد) و ترانه پوریوسف (فلوت) نوازندگان حاضر روی صحنه به رهبری علی ثابت بودند. البته مسأله سوالبرانگیز درباره ارکستر این بود که چرا «علی ثابت» به عنوان رهبر گروه روی صحنه حاضر نشد. قرار بود برخلاف کنسرتهای قبلی این خواننده در رشت و اصفهان، برای اولینبار رهبر جدید گروهش در کنار او روی صحنه حاضر شود ولی چنین اتفاقی رخ نداد.
در ادامه عکسهای «علیرضا حقشناس» از این کنسرت را ببینید.
در ابتدای برنامه «حسن فراهانی» و «رضا تاجبخش» روی صحنه آمدند. تاجبخش پشت پیانو نشست و اورتور قطعه «سوگند» را آغاز کرد و سپس حامی در میان تشویقهای حاضرین روی صحنه آمد و برخلاف اغلب کنسرتها برای شروع یک قطعه ریتمیک را انتخاب نکرده بود. او این قطعه که برای فیلمسینمایی «به خاطر سوگند» بود را با دوئت پیانو و «فلوگل هورن» که توسط حسن فراهانی نواخته میشد اجرا کرد. حامی پس از خوشآمدگویی به حضار گفت:«امیدوارم کنار دوستان عزیزم در ارکستر شب خوبی داشته باشیم.» او در ادامه قطعه «سفر» را خواند که تنظیم جدیدش ریتمیکتر از نسخهای بود که در آلبوم «آخدا» شنیده شد و ملودی این کار با ساز «فلوت» توسط «ترانه پوریوسف» اجرا میشد. سومین قطعه کنداکتور کنسرت یکی از هیتهای حامی بود. «نبودی نبودم» با همراهی ویولن «عمادرضا نکویی» اجرا شد و حاضرین از همان ابتدا ترانه این کار را زمزمه میکردند. حامی پس از این قطعه گفت:«همیشه اطرافیان از من سوال میکنند که چرا حضور چهرههای سینمایی در کنسرت من کمرنگ است؟ اعتقاد دارم که حضور این دوستان در کنسرت برای من افتخار است اما اگر اهالی سینما من را دوست داشته باشند به کنسرتم میآیند.» او پس از این توضیحات «بهاره رهنما» را به حاضرین معرفی کرد.
- * سیمای جدید آثار حامی
نکته حائز اهمیت این کنسرت حامی، تغییر و تحولات جدی بود که در ابتدای گزارش هم به آن اشاره شد. ارکستر قبلی که حامی سال گذشته با همراهی آنها دو اجرا در تهران روی صحنه برد فضایی کلاسیک داشت و اتفاقاً نزدیک به اغلب آثار این خواننده بود. اما ارکستر جدید حامی صدادهی متفاوت و پاپ داشت. دیگر خبری از سازهای زهی نبود و به جای آن نقش سازهای بادی برنجی و گیتار آکوستیک و گیتار کلاسیک پررنگ شده بود. بر مبنای همین دگرگونیهای سازبندی، در تنظیم قطعات هم تغییرات جدی مشهود بود. تا پیش از این کنسرت شاید برای خیلی از مخاطبان عجیب بود که حامی یک قطعه شش و هشت بخواند. اما او در کنسرت 28 اردیبهشت قطعه «چشمای تو» با ترانهای از «زویا زاکاریان» را با تنظیم کاملاً شاد و تکنوازی سازهای بادی و کونگا اجرا کرد. در هنگام اجرای این قطعه هم توانست صحنهگردانی خوبی داشته باشد و انرژی حاضرین را دریافت کند. با توجه به صحبتهای حامی در مصاحبهای که چندی پیش با سایت «موسیقی ما» داشت و اتفاقات این کنسرت باید در سال 95 منتظر یک حامی جدید باشیم. ظاهراً هم استراتژی اولیه او این است که در کنار حفظ کاراکتر هنری خود یک بروزرسانی در آثارش برای سلایق جدید و گوناگون داشته باشد.
پایانبخش پارت اول کنسرت این خواننده قطعه «لالایی» بود که او این کار را در کنار برادرزادهاش خواند ولی پیش از آن گفت:«کاش من هم بچه داشتم. گاهی اوقات بچه داشتن برای پدر و مادرها یک اتفاق و گاهی اوقات معجزه است. پدر و مادرهایی که بچه برایشان معجزه است فرزند خود را بیشتر دوست دارند.»
- * پول نداشتم!
حامی پیش از اجرای «گل مینا» خاطره جالبی تعریف کرد:«زمان ضبط قطعه گل مینا پول نداشتم. به تلویزیون رفتم و یک کار خواندم و دستمزد آن را در استودیو به نوازندگان این کار دادم». او بخشهایی از ترانه این قطعه را در حالی که رو به مادرش ایستاده و بغض کرده بود میخواند. «لیلای من کو» یکی دیگر از کارهای پرطرفدار حامی بود که همخوانی حاضرین را به دنبال داشت اما پس از آن نوبت به قطعه «طلایهدار» رسید. حامی درباره این کار گفت:«من هرچه دارم از «بابک بیات» است. چند روز پس از درگذشت آقای بیات شاعر قطعه طلایهدار شعر این کار را به من داد و در حالی که خیلی دلم گرفته بود روی آن ملودی ساختم. چند روز قبل از چهلم آقای بیات با «رضا تاجبخش» به استودیو رفتیم و او این کار را بدون دستمزد تنظیم کرد.» حامی سپس برای معرفی «بابک صحرایی» هم گفت:«ترانه طلایهدار و بسیاری از کارهای هیت من از سرودههای ایشان است.»
- * یادی از «بابک بیات» و «ایرج جنتی عطایی»
*****
رضا تاجبخش (پیانو)، عمادرضا نکویی (ویولن)، حسین شریفی (ترومبون)، حسن فراهانی (ترومپت)، بنیامین بیانی (ساکسفون)، بابک مالکیفر (گیتار الکتریک)، مجید برومند (گیتار بیس)، رضا لمعانی (گیتار کلاسیک)، علیرضا جعفریه (گیتار آکوستیک)، رامین زواری (درامز)، سعید برادران (پرکاشن)، فرید موسوی (کیبورد) و ترانه پوریوسف (فلوت) نوازندگان حاضر روی صحنه به رهبری علی ثابت بودند. البته مسأله سوالبرانگیز درباره ارکستر این بود که چرا «علی ثابت» به عنوان رهبر گروه روی صحنه حاضر نشد. قرار بود برخلاف کنسرتهای قبلی این خواننده در رشت و اصفهان، برای اولینبار رهبر جدید گروهش در کنار او روی صحنه حاضر شود ولی چنین اتفاقی رخ نداد.
در ادامه عکسهای «علیرضا حقشناس» از این کنسرت را ببینید.
منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 - 07:53
دیدگاهها
بسیار بسیار خرسندم که به عنوان یک مخاطب موسیقی و هنردوست و هنرجو ، حرف ها و پیش بینی هام ( که در وبلاگم گفته بودم) درست از آب درآمد و آنان که لایق تر هستند روز به روز بیشتر دیده میشن و به حقشون دارن میرسن .
یادمه چند وقت پیش بعد از کنسرتی در تالار وحدت به آقای حامی که جزو مهمانان بود گفتم حیف این صدا نیست ؟!؟ ایشون گفت حیف من !!
حالا خوشحالم که ایشون به عنوان یک فرد مودب و جنتلمن داره به اونی که حقشه میرسه .
با تشکر
حامی صدایی به وسعت دریا داره و قلب و روحی پاک و زلال.بیشتر از این ها حقش هست و امیدوارم اجراهای خوب و پرقدرتش ادامه دار باشه همراه با آلبوم های قوی و سینگل های عالی مثل کارهای قبلش.حامی عزیز عالی هستی و عالی میمونی همیشه همیشه♥
????جووونم به آقای عاشقانه ها
بهترين خواننده ي داخلي ???
حرف نداره ایشون
واقعا اگه به حق قضاوت بخوایم بکنیم از خیلیا بهتره، ولی حیف که هیچکی سر جای خودش نیست.
Eshghew
Mayeli kohan music
خواننده خوبیه ولی ....
صداي خاص و ماندگار
حامی عالیه
❤
یعنی فقط بلدین کامنتای لوس و بی مزه بنویسید تا جلب توجه کنین
تو مملکتی که هیچ کس و هیچ چیزی سر جای خودش نیست، بهترین خواننده ایران هم به جایگاه واقعی و شایستش نمیرسه، هر کسی که یه ذره سواد داشته باشه میدونه که حمید حامی بهترین و تکنیکی ترین خواننده ی ایرانه،
از این ساعت طرفدارشم و دنبالش میکنم،فرداهم میرم تموم اهنگاشو میگیرم و گوش میدم،هیچوقت گوش ندادم اهنگاشو و همش هم فکرمیکنم بدمیخونه،امافردا شروع میکنم به گوش دادن،اقای حامی هم اگه کامنتمو بخونه خودشون میدونن که چرا این کامنتو اینجانوشتم????
یه صدای عالی به صحنه برگشت.پاینده باد
آقای آرمین به جمع طرفدارای حامی
خوش آمدید
افزودن یک دیدگاه جدید