وی درباره برنامه های دیگر خود در عرصه موسیقی عنوان کرد: من در عرصه موسیقی یک گوشه را بلد نبودم که در این مدت این گوشه را نیز بلد شدم و آن گوشه «خانه نشینی» بود که خیلی ها از آن صحبت می کردند. من پیش از اینها این گوشه را نمی دانستم و حالا که آن را بلد هستم، متوجه شدم عجب گوشه خوبی را بلد نبودم؛ گوشه ای که چندان هم بد نیست و می تواند در این روزها به نوعی بهترین فعالیت من باشد.
این خواننده موسیقی ایرانی در پایان با اشاره به اینکه در این مدت برنامه خاصی ندارد بیان کرد: بالاخره باید ما نیز یک روزی کنار برویم و ماجرا را به دست کسانی بسپریم که شایستگی اش را دارند. به هر حال این شرایطی که به آن اشاره کردم فقط مربوط به من نیست بلکه خودتان خوب می دانید که بسیاری از پیشکسوتان موسیقی این سرزمین هم اکنون گوشه نشینی را انتخاب کردند و اعتراضی هم ندارند.
علیرضا افتخاری چهاردهم خرداد ماه امسال در پاسداشت مقام عالی شهدای مدافع حرم قطعه موسیقایی «مدافعان حرم» را در فضای مجازی منتشر کرد. در این قطعه موسیقایی احمد بابایی ترانهسرا، علیرضا سپهوند آهنگساز، همایون پشدار تنظیم کننده و علیرضا افتخاری خواننده به عنوان گروه اجرایی حضور دارند. این خواننده چندی پیش هم در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم «مدافعان حرم» برنامه ای را به صورت زنده اجرا کرد.
دیدگاهها
افتخاری بعد از محبوب شدن به دلیل نیلوفرانه متاسفانه هر اقدامی برای بدست آوردن منفعت اقتصادی کرد و این شد که دیگه الان به آخر خط یعنی از دست دادن پشتوانه مردمی خود رسیده است. از جمله فعالیتهایی ایشان بعد از خواندن نیلوفرانه موارد زیر است:
* دادن کاستهای بسیار زیاد به طوری که هر روز که به نوار فروشی میرفتی از ایشان یه آلبوم جدید منتشر شده بود. چون ایشان صرفا میخواستند کار بیرون بدهند و درآمد کسب کنند، به همین دلیل اغلب این کارها صرفا بازخوانی آثار گذشته و با کیفیت پایین بودند
* افتخاری به دادن آلبوم بسنده نکرد و پایه ثابت برنامه های تلویزیون شد. به طوری که هر کانالی میزدی ایشان توی برنامه حضور داشتند که مسلما هدف ایشان قراردادهای کلان با صدا و سیما و همچنین تبلیغ کارهایشان بود.
* وقتی ایشان دید که به نظر میرسد که موسیقی پاپ در آمد زا تر از سنتی است شروع به پاپ خوانی کرد تا شاید بتونه منفعت اقتصادی بیشتری داشته باشه. حتی ایشان در چند تا از مصاحبه هاشون به شدت به موسیقی سنتی و دستگاه های آوازی آن تاختند
* در قدم بعدی افتخاری که یکی از اساتید موسیقی ایران بود, به لب خوانی روی آورد و در هر مراسمی تقریبا بدون استثنا اجراهایی البته نه به صورت زنده و بلکه صرفا لب خوانی داشت. خب میتوان در نظر داشت که اجرا در مقابل سیاسیون چه نفع زیادی برای افتخاری داشت
* در نهایت افتخاری از یک خواننده مردمی به یک خواننده افتخاری حکومتی تبدیل شد تا اینکه در ادامه مواردی که در موردشون بیان شد، در دیدار با رئیس جمهور سابق سنگ تمام گذاشت که دیگه نیازی به توضیح بیشتر نداد
* الان نیز افتخاری اجراهای زنده و کنسرت را در برنامه دارد ولی متاسفانه ایشان فراموش کرده که یکی از بزرگان آواز بوده و سابقه شاگردی و همکاری با بزرگان را در گذشته داشته است. ایشان با تغییر ریتم آهنگهایی ماندگار خود و اجراهایی بسیار سبک سعی در جلب توجه مردم دارد که نیز اشتباهی دیگر از ایشان میباشد
البته باید دقت داشت که اجرایی کنسرت بسیار خوب است ولی اجراهایی فاخر و در خور توجه (مانند کنسرت ایشان با استاد پرنیا) و نه صرفا اجرای ترانه های شاد با حرکات ناشایست
من به ایشان توصیه میکنم که به جای گله و شکایت کردن سکوت کرده و همانند اساتیدی که خلوت گزیده اند خلوت گزیده و سعی در آموزش نسل جوان و انتقال دانسته ها بنمایند
یا حق
هنرآموز
افزودن یک دیدگاه جدید