برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت پرشور «سی سالگی»، سه شب در سالن وزارت کشور برگزار شد
خاطره خاص «خواجه‌امیری»‌ها
موسیقی ما - سه شب اجرای پرشور خواننده آلبوم «سی سالگی» با حضور استاد حسین خواجه‌امیری در تهران برگزار شد تا نخستین اجرای مشترک این دو هنرمند نامی و پرطرفدار کشور رقم بخورد.
 
به گزارش «موسیقی ما»، احسان خواجه‌امیری شامگاه ۲۳، ۲۴ و ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ در سالن وزارت کشور روی صحنه رفت و در این کنسرت دوستدارن موسیقی شاهد اجرای گلچینی از آثار پرطرفدار، حضور و اجرای زنده استاد حسین خواجه‌امیری، تغییرات گسترده در گروه ارکستر و اتفاقات مختلفی در سالن بودند.
 
احسان خواجه‌امیری پس از اجرای کوتاه موسیقی بی‌کلام از سوی ارکستر، روی صحنه آمد و در ابتدای برنامه‌اش رو به حاضرین گفت: «مهم‌ترین اتفاق کنسرت ما همیشه و در هر شرایطی شما مخاطبین محترم موسیقی هستید که در همه این سال‌ها از من حمایت کرده‌اید و باعث شده‌اید بتوانم با انرژی تمام برایتان اجرا کنم. همین اول برنامه از همه شما بابت اذیت‌هایی که شدید تا روی صندلی‌تان در این سالن بنشینید، عذرخواهی می‌کنم و ممنونم. قطعاً امشب یکی از پرانرژی‌ترین اجراهای خود را در این سالن خواهیم داشت و برای ساختن یک شب پرانرژی بیشترین تلاشمان را خواهیم کرد. همه این ۱۰ - ۱۲ سال را می‌خواهیم مرور کنیم و قطعاً امشب، شب ویژه‌ای برای من است. »
 
«قلب ساعتی»، «ثانیه» و «تاوان» سه قطعه نخست رپرتوار این کنسرت بود که خواجه‌امیری پس از اجرای آنها رو به حاضرین گفت: «امشب باید تشکری ویژه و بزرگ از رهبر ارکسترم «آرمین قیطاسی» داشته باشم که ماه‌های زیادی را برای تنظیم قطعات این کنسرت و تمرین برای اجرای آن‌ها صرف کرد. اگر او نبود قطعاً این کنسرت هرگز با این کیفیت بالا و موزیک خوب روی صحنه نمی‌رفت.»
 
«این حقم نیست»، «لحظه»، «عاشق باشی» سه قطعه بعدی این اجرا بودند و سپس احسان خواجه‌امیری با مقدمه‌ای ویژه به استقبال پدرش استاد حسین خواجه‌امیری رفت و گفت: «به لحظه ویژه این کنسرت نزدیک می‌شویم و البته که اعتقاد دارم این اتفاق باید خیلی زودتر از اینها رخ می‌داد. خوشحالم که امشب آرزو به دل نمی‌مانم و این اتفاق را یک بار در زندگی‌ام تجربه می‌کنم.»
 
احسان خواجه‌امیری سپس از استاد حسین خواجه‌امیری دعوت کرد که روی صحنه بیایند و به محض حضور این خواننده قدیمی موسیقی ایران همه سالن به صورت ایستاده به تشویق او پرداختند تا نخستین حضور رسمی استاد حسین خواجه امیری در کنار «احسان خواجه‌امیری» به لحظه ای باشکوه تبدیل شود. استاد حسین خواجه‌امیری لحظاتی پس از حضور روی صحنه و پس از ادای احترام به تشویق‌های مکرر حاضرین در سالن گفت: «بسیار خرسندم که در این لحظه در خدمت شما هستم. همه بالاخره روزی پیر می‌شوند و مهم‌ترین راز زندگی به نظر من سلامتی است. امروز همه سعی‌ام را خواهم کرد که با آثاری که شما با آن خاطره داشته و دارید اجرای برنامه کنم و بتوانم شب خوبی با شما داشته باشم.»
 
اجرای سه قطعه «دوستی»، «دست تقدیر» و «من یه پرنده‌م» توسط استاد حسین خواجه‌امیری بخش بعدی برنامه را تشکیل می‌دادند که با استقبال و هم‌خوانی حاضرین در سالن رو به رو شد. در بخش‌هایی از قطعه «دوستی» احسان خواجه‌امیری نیز با پدرش همخوانی کرد تا این لحظات و این اجرای دو صدایی لحظات پر احساسی را در سالن به وجود آورد.
 
شوخی‌ها و بداهه‌گویی‌هایی احسان و پدرش نیز در نوع خود جالب توجه بود. احسان خواجه‌امیری که در هنگام اجرای پدرش در گوشه‌ای از سن ایستاده بود و اجرای پدر را می‌دید، پس از اجرای یکی از قطعات رو به پدرش گفت: «پدر اگه کمک خواستی بگو بیام!» که استاد در این لحظه گفت: «خوب بیا جلو چرا رفتی اون عقب؟!» که احسان نیز در این لحظه گفت: «آخه می‌ترسم بیام جلو...!» که این جمله احسان خواجه‌امیری با تشویق حضار در سالن شد.
 
در ادامه برنامه احسان خواجه‌امیری پس از ترک سن از سوی پدرش، رو به حاضرین گفت: «اتفاق تلخی در ماه‌های گذشته رخ داد و من یکی از مهم‌ترین افراد زندگی‌ام را از دست دادم. این اتفاق از تلخ‌ترین تجربیات همه زندگی من بود و نبود دکتر «افشین یداللهی» امشب در سالن غم بزرگی است که در سینه من سنگینی می‌کند. ایشان همیشه اولین کسی بودند که من در موارد مختلف با او تماس می‌گرفتم و واقعاً هنوز در بهت و شوک بزرگی هستم و نبودشان برایم باورکردنی نیست. قطعاً آیندگان درباره ایشان قضاوت خواهند کرد که چه فرهیخته‌ای در این نسل زندگی کرد و چقدر خاطرات خوبی از ایشان در ذهن داریم.»
 
پخش ویدئویی از تصاویر افشین یداللهی در سالن، بخش بعدی برنامه بودند که احسان خواجه امیری با اجرای قطعاتی چون «میوه ممنوعه»، «هر چی آرزوی خوبه مال تو...» و... به نوعی سعی در ادای احترام به این ترانه‌سرا و شاعر فقید داشت. خواجه‌امیری پس از اجرای این قطعات گفت: «واقعاً در تمام لحظاتی که داشتم این قطعات را می‌خواندم همه حواسم بود که احساساتی نشوم و بتوانم تا آخر این آثار را بخوانم. هنوز احساس می کنم که در خوابم و فردا از خواب بیدار می‌شوم و به افشین زنگ می‌زنم...».
 
اجرای چند قطعه شاد، اجرای «سلام آخر» و در انتهای کنسرت نیز اجرای قطعه پرطرفدار «سی سالگی» بخش پایانی کنسرت احسان خواجه‌امیری را تشکیل می‌داد که در هنگام اجرای قطعه آخر، «ارشان» (پسر احسان خواجه‌امیری) نیز به روی صحنه رفت تا این برنامه به شکلی ویژه به پایان برسد.
 
«آرمین قیطاسی» رهبری ارکستراحسان خواجه امیری را بر عهده داشت و نوازندگانی چون فرشید ادهمی، بهرنگ بهادرزاده، آرین قیطاسی، کامیار ماندگاریان، سیامک کریم‌پور، احسان نی‌زن و... در ارکستر احسان خواجه‌امیری ساز می‌زدند.
 
موسسه «رویال هنر پارس» برگزار کننده این کنسرت بود و «مجید عبدی» نیز تهیه‌کنندگی این اجرا را بر عهده داشت.

 در ادامه عکس‌های دیدنی «سعید عبداللهی» از این کنسرت و حاشیه‌هایش را ببینید.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مرداد 1396 - 15:02

دیدگاه‌ها

شنبه 28 مرداد 1396 - 15:00

واقعا بهترين كنسرت تاريخ موسيقى پاپ ايران بود ?❤️

شنبه 28 مرداد 1396 - 15:00

Behtarin va kameltarin va qavitarin concerte chan sale akhir bod

شنبه 28 مرداد 1396 - 16:08

دوتا عکسی که از ارشان گرفتن خیلی بامزه اس ???

شنبه 28 مرداد 1396 - 16:08

چه عکسای زیبایی

شنبه 28 مرداد 1396 - 16:08

عکسا مثه همیشه عالی و بی نظیره

شنبه 28 مرداد 1396 - 16:08

Sirvan ❤❤❤

شنبه 28 مرداد 1396 - 17:56

بسیار شبی خوب و تکرار نشدنی به وجود آورد و امیدوارم دوباره کنسرت بذاره مرسی خواجه امیری ها......

شنبه 28 مرداد 1396 - 17:56

احسان خواجه اميري خوش صداترين و دوست داشتني ترين

شنبه 28 مرداد 1396 - 17:56

عکسا عالي بود .. ممنون

شنبه 28 مرداد 1396 - 17:56

احسان بی نظیره یه دونه ست خدا حفظ کنه خودشو و خانواده نازنینشو

شنبه 28 مرداد 1396 - 18:15

دکتر اصفهانی.... حامد همایون؟؟؟؟ ??در کنار هم... وا حسرتا

شنبه 28 مرداد 1396 - 18:15

چه عالی .خوش به حال شنوندگان

یکشنبه 29 مرداد 1396 - 00:40

اونایی که میگفتن اجرای زنده احسان افت کرده،حتما باید این کنسرت رو میومدن

یکشنبه 29 مرداد 1396 - 09:04

احسان عااااالیه...❤

یکشنبه 29 مرداد 1396 - 09:04

چه البوم محشری بود مرسی

یکشنبه 29 مرداد 1396 - 09:04

بهترین خواننده ایران خواجه امیری ها

یکشنبه 29 مرداد 1396 - 09:04

پاينده باشن اين خواجه اميري هاي خوش صداي دوست داشتني

یکشنبه 29 مرداد 1396 - 09:04

خيلي عالي و با كيفيت و باشكوه بود

یکشنبه 29 مرداد 1396 - 22:13

واقعا درود و هزاران آفرين به سلطان خواجه اميري كبير و آرمين قيطاسي عزيز كه بهترين كنسرت تاريخ موسيقي پاپ ايران رو روي صحنه بردن و باز هم احسان عزيز نشون داد چندين سر و گردن از خوانندگان حال حاضر جلو تره چه از نظر كنسرت چه صدا و چه آهنگ و ...
واقعا خدارو شكر در دوره اي زندگي ميكنم كه احسان خواجه اميري توش ميخونه و بهترين خوانندشه!
بسيار كنسرت فوق العاده اي بود.
خسته نباشي احسان جان

سه شنبه 31 مرداد 1396 - 08:22

امیدوارم امثال استاد ایرج از یاد نرند و عمر زیادی داشته باشند

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خاطره خاص «خواجه‌امیری»‌ها | موسیقی ما