جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
اعضای گروه از جزئیات چهارمین آلبوم‌شان به «موسیقی ما» می‌گویند
«پالت» بر نصف‌النهار مبدأ
موسیقی ما - گروه «پالت» بعد از مدت‌ها سکوت، با چند خبر خوش برای طرفدارانش برگشته است؛ از انتشار آلبوم تا کنسرت و انتشار تک‌قطعه. «پالت» در گفت‌وگو با موسیقی ما از انتشار آلبومش در شهریور خبر داد تا به این ترتیب با احتساب آلبوم EP «تمام ناتمام»، چهارمین آلبومش را با صدادهی کاملاً متفاوت نسبت به آنچه از آن‌ها سراغ داشتیم منتشر کنند.
 
آلبومی که احتمال دارد نام قطعه محبوشان در کنسرت‌های اخیر یعنی «نصف‌النهار مبدأ» را به خود بگیرد. ترانه‌های این آلبوم را امید نعمتی و کاوه صالحی نوشته‌اند و یک ترانه هم از رسول یونان در آن هست که هفته آینده به عنوان تک‌قطعه منتشر خواهد شد.
 
آن‌ها همچنین روز 26 ژوئن در شهر مونیخ اجرا دارند و بعد از انتشار آلبوم هم در تهران و دیگر شهرهای ایران روی صحنه خواهند رفت.
 
امید نعمتی که این روزها همراه گروه مراحل پایانی ضبط آلبوم را می‌گذرانند، می‌گوید: «از نظر پختگی در مسیر آلبوم دوم قدم برداشته‌ایم اما آلبوم «آقای بنفش» صمیمیتی داشت که دومین آلبوم آن را از دست داده و دچار پیچیدگی‌های موسیقایی شده بود. ما برای اثر جدیدمان، ترکیبی از تجربیات هر دو آلبوم را مد نظر قرار داده‌ایم. تنظیم‌ها دقیق‌تر شده‌اند و دستمان هم بازتر شده چون بنا به خصوصیت هر قطعه، از سازها و نوازنده‌های مختلفی بهره گرفته‌ایم.»
 
مهیار طهماسبی اما می‌گوید صدای «پالت» کاملاً تغییر کرده است. آن‌ها در این آلبوم به جای کلارینت که روزبه اسفندارمز آن را می‌نواخت، همانند کنسرت‌هایشان بعد از جدا شدن روزبه، از یک سکشن بادی استفاده کرده‌اند که سعید نبئی (ترومپت)، داریوش بیژنی (ساکسوفون)، مهسا خطیبی (ترومپت)، سمیلا (ساکسوفون) و شادی عاشوری (ترمبون) نوازندگان آن هستند و سردار سرمست (پیانو)، کسری سبک‌تکین (گیتارباس)، امین طاهری (درامز) و فرزاد میلانی (آکاردئون) در آن ساز زده‌اند. ماکان اشگواری هم در قطعه «این ماجرا» با امید هم‌خوانی کرده است.
 
اما آیا «پالتی» که صدای کلارینت امضای گروهش بود، با حذف این ساز باز هم همان حس و حال را تداعی خواهد کرد؟ مهیار طهماسبی می‌گوید: «به هر حال اتفاقی است که ممکن است در روند کار یک گروه بیفتد اما ما سعی کرده‌ایم با شکلی دیگر آن را ادامه دهیم. در واقع طرز فکر و رویکردمان به موسیقی همان است اما صدادهی تغییر کرده است. موسیقی‌مان دیگر صرفاً آکوستیک نیست و در لایه‌های خیلی زیرین از موسیقی الکترونیک استفاده کرده‌ایم که پیمان حاتمی در تنظیم‌ها کمک‌مان می‌کند.»
 
او درباره استفاده از فضای الکترونیک در کارهای جدید پالت می‌گوید: «اصل پالت تجربه‌گرایی است و می‌خواهیم با روند موسیقی در جهان، رو به جلو حرکت کنیم. موسیقی الکترونیک هم فضایی است که دوست داریم آن را تجربه کنیم.»
 
در آلبوم جدید گروه، قطعه «صدبار» که با حضور روزبه اسفندارمز منتشر شده بود و همچنین قطعات «نصف‌النهار مبدأ»، «تا بیکران آسمان» و «باد در موهایت» که فقط در کنسرت‌ها نواخته شده‌اند هم قرار دارند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 12:25

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «پالت» بر نصف‌النهار مبدأ | موسیقی ما