برنامه یاد بعضی نفرات
 
نگاهی به فعالیت‌های خیرخواهانه‌ی محسن چاوشی
فرشته‌ات به دو دست دعا نگه دارد...
موسیقی ما- هنرمند خوبی بودن و انسان خوبی بودن خیلی با هم فرق دارند، هنرمند هر چند در وجه یا وجوهی از فعالیت‌های هنری درخشان و شناخته‌شده است، اما ممکن است مثل همه انسان‌ها خطا کند. دیگر دوره این جمله‌ کلیشه‌ای که هنرمند قرار است الگوی جامعه باشد گذشته و بسیاری از فعالان عرصه هنر هم بارها بر این تاکید کرده‌اند که نه قهرمان هستند و نه می‌خواهند باشند، هر جا بتوانند برای تشویق مردم در انجام کارهای خوب کمک می‌کنند اما با این حساب امکان خطا هم دارند. بگذریم از اینکه فضای مجازی تا اندازه زیادی درباره سبک زندگی برخی هنرمندان شفاف‌سازی کرد و واکنش‌های مردم در برابر برخی تعارض‌ها میان رفتار و گفتار سلبریتی‌ها فضا را برای بیان چنین حرف‌هایی باز کرد.

 انسان خوبی بودن هرچند تلاش اغلب انسان‌های دنیاست اما واقعا با هنرمند بودن نسبت چندانی ندارد، مگر اینکه هنرمندی خودش بخواهد این تلاش را در زندگی‌اش پیش گرفته و با مشی و شیوه خودش در مسیری خاص حرکت کند. یکی از هنرمندانی که مدت‌هاست در همین مسیر پیش می‌رود خواننده مطرح موسیقی پاپ محسن چاوشی است. او سال‌هاست یکی از ستاره‌های مطرح موسیقی‌ای در کشورمان محسوب می‌شود که اصولا عمر خوانندگانش چندان طولانی نیست. چاوشی اما ماندگار شده، او هم به حافظه موسیقایی مردم قطعات بسیاری را افزوده و هم مدت‌هاست مشغول یک کار خیر است، کاری که بسیاری از هموطنان در بندمان را نجات داده و شرایطی فراهم کرده تا به جای گذران روز و شب‌های عمرشان در گوشه زندان، کنار خانواده‌شان زندگی کنند و در برخی موارد هم از مجازات اعدام نجات پیدا کنند. او چند سالی است به شکلی پررنگ اما بدون جار و جنجال و پوشش رسانه‌ای به برگزاری پویش‌های مردمی برای آزادی زندانیان و رفع مشکلاتی چون هزینه درمان افراد نیازمند مشغول است.

این فعالیت آقای خاص موسیقی آنقدر ادامه پیدا کرد که حالا به یک رقم بالا رسیده است. آنطور که مجموع کمک‌های مردمی این خواننده که برای آزادی زندانیان محکوم به اعدام جمع آوری کرده از مرز بیست میلیارد تومان گذشته است.


چاوشی نه تنها موفق به رکوردزنی‌هایی در حیطه موسیقی مانند پرفروش‌ترین آلبوم یا بیشترین دانلود آهنگ شده، بلکه توانسته در نوع‌دوستی هم رکورددار شود. آخرین روزهای سال ۹۹ بود که اعلام شد محسن چاوشی تا پایان این سال به ۴۸۰ زندانی، بیمار و اعدامی امید زندگی دوباره داده است. چاوشی موفق شده بود تا آن زمان با حمایت هوادارانش، ۳۲۰ زندانی را آزاد کند، ۱۱۰ بیمار که هزینه درمان نداشتند را از درد رهایی بخشد و ۵۰ اعدامی که با پرداخت دیه امکان آزادی‌شان میسر بود را از چوبه دار نجات دهد.

در میان افرادی که محسن چاوشی به همین طریق موفق به کمک به آن ها شده یک جوان مخترع اردبیلی بود که از سال ۹۳ در زندان به سر می برد و محکوم به قصاص شده بود. چاوشی با جمع آوری ۲۰۰ میلیون تومان برای تأمین مبلغ دیه توانست در سال ۹۹ او را از زندان آزاد کند. یک پزشک همدانی هم در سال گذشته با ۱۰۰ میلیون تومانی که به همت چاوشی و هوادارانش جمع آوری شد، توانست پس از ۱۰ سال حبس بار دیگر طعم آزادی را بچشد.

 واقعیت این است که چه در کار موسیقی و چه فعالیت‌های خیرش نشان داده رسم مهربانی و انسانیت را می‌داند و بلد است مثل یک انسان واقعی برای بهبود حال جامعه‌اش تلاش کند، آن هم بی هیچ سر و صدا و تبلیغات رسانه‌ای خاصی. کم نیستند چهره‌ها شناخته‌شده‌ای که در مواردی برای کمک به کشور از مردم پول جمع‌آوری کرده و بعد اعتماد مردم را خدشه‌دار کرده‌اند، اما چاوشی آنقدر شفاف عمل کرده که بعد از چند سال هنوز هم هوادارانش پای او ایستاده‌اند و از  هزار تومان تا مبالغ بالا را واریز می‌کنند تا جانی را نجات دهند و انسانی را به زندگی عادی بازگردانند. کاش دنیا مانند محسن چاوشی بسیار داشته باشد، آم‌هایی که با گلریزان‌هایشان دنیا گلستان می‌شود و باید خطاب به آنها این مصرع حافظ را تکرار کرد: «فرشته‌ات به دو دست دعا نگه دارد...»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 تیر 1400 - 13:12

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرشته‌ات به دو دست دعا نگه دارد... | موسیقی ما