برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور 20 هزار نفر تاجیک
تاجیک‌ها از خیام‌خوانی حمید هیراد استقبال کردند
موسیقی ما- «حمید هیراد» (خواننده موسیقی پاپ) در فستیوال «سامر فست» کشور تاجیکستان کنسرت موسیقی را در محله نوروزگاه شهر دوشنبه برگزار کرد.
 
حامد حسین‌زادگان مدیر روابط عمومی موسسه آوازی نو درباره این رویداد گفت: «این فستیوال به صورت عمومی و رایگان و طیِ دو روز برای مردم تاجیکستان برگزار می‌شود. فستیوال «سامر فست» هر ساله با حضور خوانندگان تاجیک و خوانندگانی از کشورهای دیگر و از ساعت ۱۸ تا نیمه‌های شب برگزار می‌شود. خوشبختانه در زمان برگزاری این فستیوال محدودیت‌های کرونایی در تاجیکستان برداشته شده بود و مردم به راحتی برای دیدن این رویداد حضور داشتند.»
 
وی تاکید کرد: «مسئولان برگزاری فستیوال «سامر فست» این رویداد را به صورت اجراهایی برای پخش تلویزیونی برنامه‌ریزی می‌کنند و نگاهِ اجرای زنده به این رویدادها ندارند. ما برای اجرای حمید هیراد اصرار داشتیم که گروه‌مان را به خودمان به تاجیکستان ببریم، اما مسئولان این رویداد نپذیرفتند و قرار شد که اجرا زنده نباشد. البته برگزار کنندگان این رویداد می‌خواستند گروهی از نوازندگان را همراه با آقای هیراد به صحنه بفرستند تا به صورت نمادین با او همراه باشند که ما این مسئله را به هیچ وجه نپذیرفتیم. حمید هیراد در این اجرا، چند آواز را بدون همراهی موسیقی و به صورت زنده برای مخاطبان اجرا کرد که یکی از این آوازها، خواندن شعری از خیام بود که با استقبال ویژه‌ای از سوی مخاطبان تاجیکی مواجه شد.»
 
وی در پایان تاکید کرد: «خوشبختانه مردم تاجیکستان علاقه بسیاری به ادبیات کهن پارسی دارند و اجرای خوانندگان موسیقی ایران را دنبال می‌کنند. هیراد هم در این اجرا قطعاتی را بر مبنای اشعار کهن پارسی خواند که بسیار مورد توجه مردم تاجیکستان قرار گرفت. ضمن اینکه برای دیدن اجراهای این رویداد، حدود ۲۰ هزار نفر در محله نوروزگاه شهر دوشنبه جمع شده بودند.»
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1400 - 10:40

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تاجیک‌ها از خیام‌خوانی حمید هیراد استقبال کردند | موسیقی ما