برنامه یاد بعضی نفرات
 
با انتشار در پلتفرم‌های جهانی
«پویا سرایی» ردیف استاد ابوالحسن صبا برای سنتور را منتشر کرد
موسیقی ما- آلبوم ردیف استاد ابوالحسن صبا برای سنتور با اجرای پویا سرایی در پلتفرم‌های جهانی منتشر شد. ردیف استاد ابوالحسن صبا برای سنتور یکی از مهم‌ترین منابع و کتب‌های آموزشیِ این ساز است که سال‌ها پیش توسط شاگردان این استادِ برجسته نظیر داریوش صفوت، فرامرز پایور و محمد بهارلو تدوین شده است.

اهمیت این ردیف، بروز بودن و سازگارتر بودنِ مطالب آن برای سنتور در مقایسه با ردیف‌های قدیمی‌تر و مخصوص تار و سه تار (نظیر میرزاعبدالله و اقاحسینقلی) است. اجرای رسمیِ این اثر توسط «سعید ثابت» سال‌ها پیش تحت نظر استاد مرحوم پایور صورت گرفته است.

اکنون «پویا سرایی» (عضو هیات علمی دانشکده هنر، نوازنده و آهنگساز) دستگاهِ شورِ این ردیف را ضبط و در پلتفرم‌های جهانی منتشر کرده است. او در این باره می‌گوید: «هر دوره‌ی تاریخی ، تفسیر و قرائتِ خودش از آثار ماندگار را می‌طلبد... ردیف به‌عنوان اثری تاریخی و ماندگار نیز از این اصل مستثنا نیست. زمان بندیِ زمانه‌ی ما و هم‌چنین ادراک‌مان از فرم و نوانس نسبت به دهه‌های پیش تفاوت پیدا کرده است . از طرفی اگر تفسیرِ امروز ما در قالب آموزشهای‌مان به هنرآموزان انتقال پیدا نکند، چگونه می‌توانند برای حضور در هنرِ معاصر خود قدم به عرصه‌ی اجرا بگذارند؟ نتیجه می‌شود شکاف عمیقی که بین آموختنِ ردیف به شکل کاملا مدرسی و خشک است و موسیقیِ اجرایی که نمود و رنگ و رخِ کاملا متفاوتی از ردیفِ آموخته شده دارد . به این جهت بر آن شدم که پس از گذشت سال‌ها از تدوین این ردیف اجرای جدیدی از این ردیف را ضبط و منتشر کنم.»

آلبوم ردیف استاد ابوالحسن صبا برای سنتور با اجرای پویا سرایی و صدابرداریِ پیام سوری (استودیو هنر) از طریق نشر روبامیوزیک(آلمان) در تمامی پلتفرمهای بین المللیِ عرضه و فروش آثار موسیقایی منتشر شده است .
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 - 16:18

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «پویا سرایی» ردیف استاد ابوالحسن صبا برای سنتور را منتشر کرد | موسیقی ما