به کارگردانی کیوان علی محمدی و علی اکبر حیدری
سامان احتشامی با «۲۸۸۸» به جشنواره فیلم فجر می رود
موسیقی ما- «سامان احتشامی» از ساخت موسیقی فیلم «۲۸۸۸» به کارگردانی کیوان علی محمدی و علی اکبر حیدری خبر داد که قرار است این فیلم در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور یابد.
سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده پیانو گفت: «من از سال ها پیش در حوزه موسیقی فیلم فعالیت کردم و اولین موسیقی فیلمی که ساختم اوایل دهه ۸۰ بود که در فیلم «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» با سیروس الوند همکاری کردم و با این فیلم وارد حوزه ساخت موسیقی فیلم شدم. بعد از آن با محمد علی اینانلو در برنامه «گردش» در حوزه صداگذاری و موسیقی فیلم همکاری کردم. در تمامی این سال ها در حوزه موسیقی فیلم با کارگردان های زیادی در فیلم های مختلف همکاری داشتم که می توان به فیلم شکاف، خط ساغر، انیمیشن شازده کوچولو، این ترانه عاشقانه نیست و... اشاره کرد.»
این نوازنده پیانو در ادامه بیان کرد: «من معتقدم ما دو نوع موسیقی فیلم داریم که اولین نوع آن آهنگ هایی است که در خاطرات مردم می ماند و دومین نوع آن موسیقی هایی است که کمک می کند آن فیلم در خاطر مردم ماندگار شود که یکی از بهترین مثال ها «سلطان قلب ها» است که موسیقی آن را استاد انوشیروان روحانی ساخته است و مردم آهنگ این فیلم را بیشتر از خود فیلم به یاد می آورند و همیشه با آن خاطره دارند. ملودی سلطان قلب ها آنقدر زیبا و به یاد ماندنی بوده حتی عزیزانی که سر چهار راهها ساز می زنند ملودی سلطان قلب ها را می نوازند. همچنین یکی دیگر از موسیقی فیلم های ماندگار «از کرخه تا راین» مجید انتظامی است. این موسیقی فیلم ها موسیقی هایی است که خاطرات خوبی برای مردم به جا گذاشته اند و این آهنگ ها ماندگار شده است.»
این هنرمند افزود: «این نوع موسیقی فیلم حتی به فروش فیلم مورد نظر هم کمک می کند زیرا مخاطب آن موسیقی را به عنوان موسیقی فیلم گوش نمی کند بلکه به عنوان یک موسیقی خوب گوش می کند. یک نوع موسیقی فیلم داریم که مثلا برای رعب و وحشت، انتظار، ایهام و...ساخته می شوند که اگر مردم فیلم را نبینند موسیقی هجوی را می شنوند که بهتر است بگوییم به تنهایی اصلا قابل شنیدن نیستند یا اینکه اگر این موسیقی ها را برداریم نمی توانیم فیلم را ببینیم چون احساس آن فیلم دست موسیقی است و موسیقی به آن تصاویر کمک می کند تا احساس متفاوتی در مخاطب ایجاد کند.»
این آهنگساز در ادامه خاطرنشان کرد: «من به عنوان یک موزیسین اگر بخواهم موسیقی فیلم بسازم باید مانند یک مایع باشم و در هر ظرفی بتوانم خودم را بگنجانم. من در فیلم «۲۸۸۸» به کارگردانی کیوان علی محمدی و علی اکبر حیدری و تهیه کنندگی کیوان علی محمدی با این گروه همکاری کردم و موسیقی فیلم این کار را ساختم و قرار است این فیلم در جشنواره فیلم فجر امسال نمایش داده شود. این فیلم ژانر عاشقانه و جنگی دارد و چون ژانری متفاوت است دوست داشتم استعداد خودم را در این ژانر هم در حوزه ساخت موسیقی فیلم نشان دهم و بگویم که در این فضا هم توانایی ساخت موسیقی فیلم دارم که خوشبختانه کیوان علی محمدی به عنوان کارگردان موسیقی این فیلم را دوست داشت.»
وی عنوان کرد: «این فیلم در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور دارد و مردم باید درباره آن قضاوت کنند. موسیقی این فیلم عاشقانه است و از سازهایی استفاده کردم که صدای کریستالی داشته باشند. نکته جالب این است که این فیلم در ژانر جنگ است ولی یک صحنه جنگ در این فیلم دیده نمی شود و فیلم سیاه و سفید است که این تفاوت در هر فیلمی دیده نمی شود. همچنین یک ویژگی مهم دیگر این فیلم بازی بسیار خوب بازیگران است. به نظر من کارگردان این فیلم فرهنگ و شعوری بی نظیر دارد که این فرهنگ در فیلم هم دیده می شود. من واقعا از این همکاری لذت بردم و مطمئن هستم مورد توجه مخاطبان نیز قرار میگیرد.»
این آهنگساز در پایان گفت: «سه سال برای موسیقی این فیلم تفکر شده است و اجرای آن یک هفته زمان برد. در این جا لازم می دانم از محی نیکو تشکر کنم زیرا ضبط موسیقی، صدابرداری و مسترینگ این کار را انجام داده است و در این راه بسیار به من کمک کرد.»
سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده پیانو گفت: «من از سال ها پیش در حوزه موسیقی فیلم فعالیت کردم و اولین موسیقی فیلمی که ساختم اوایل دهه ۸۰ بود که در فیلم «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» با سیروس الوند همکاری کردم و با این فیلم وارد حوزه ساخت موسیقی فیلم شدم. بعد از آن با محمد علی اینانلو در برنامه «گردش» در حوزه صداگذاری و موسیقی فیلم همکاری کردم. در تمامی این سال ها در حوزه موسیقی فیلم با کارگردان های زیادی در فیلم های مختلف همکاری داشتم که می توان به فیلم شکاف، خط ساغر، انیمیشن شازده کوچولو، این ترانه عاشقانه نیست و... اشاره کرد.»
این نوازنده پیانو در ادامه بیان کرد: «من معتقدم ما دو نوع موسیقی فیلم داریم که اولین نوع آن آهنگ هایی است که در خاطرات مردم می ماند و دومین نوع آن موسیقی هایی است که کمک می کند آن فیلم در خاطر مردم ماندگار شود که یکی از بهترین مثال ها «سلطان قلب ها» است که موسیقی آن را استاد انوشیروان روحانی ساخته است و مردم آهنگ این فیلم را بیشتر از خود فیلم به یاد می آورند و همیشه با آن خاطره دارند. ملودی سلطان قلب ها آنقدر زیبا و به یاد ماندنی بوده حتی عزیزانی که سر چهار راهها ساز می زنند ملودی سلطان قلب ها را می نوازند. همچنین یکی دیگر از موسیقی فیلم های ماندگار «از کرخه تا راین» مجید انتظامی است. این موسیقی فیلم ها موسیقی هایی است که خاطرات خوبی برای مردم به جا گذاشته اند و این آهنگ ها ماندگار شده است.»
این هنرمند افزود: «این نوع موسیقی فیلم حتی به فروش فیلم مورد نظر هم کمک می کند زیرا مخاطب آن موسیقی را به عنوان موسیقی فیلم گوش نمی کند بلکه به عنوان یک موسیقی خوب گوش می کند. یک نوع موسیقی فیلم داریم که مثلا برای رعب و وحشت، انتظار، ایهام و...ساخته می شوند که اگر مردم فیلم را نبینند موسیقی هجوی را می شنوند که بهتر است بگوییم به تنهایی اصلا قابل شنیدن نیستند یا اینکه اگر این موسیقی ها را برداریم نمی توانیم فیلم را ببینیم چون احساس آن فیلم دست موسیقی است و موسیقی به آن تصاویر کمک می کند تا احساس متفاوتی در مخاطب ایجاد کند.»
این آهنگساز در ادامه خاطرنشان کرد: «من به عنوان یک موزیسین اگر بخواهم موسیقی فیلم بسازم باید مانند یک مایع باشم و در هر ظرفی بتوانم خودم را بگنجانم. من در فیلم «۲۸۸۸» به کارگردانی کیوان علی محمدی و علی اکبر حیدری و تهیه کنندگی کیوان علی محمدی با این گروه همکاری کردم و موسیقی فیلم این کار را ساختم و قرار است این فیلم در جشنواره فیلم فجر امسال نمایش داده شود. این فیلم ژانر عاشقانه و جنگی دارد و چون ژانری متفاوت است دوست داشتم استعداد خودم را در این ژانر هم در حوزه ساخت موسیقی فیلم نشان دهم و بگویم که در این فضا هم توانایی ساخت موسیقی فیلم دارم که خوشبختانه کیوان علی محمدی به عنوان کارگردان موسیقی این فیلم را دوست داشت.»
وی عنوان کرد: «این فیلم در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور دارد و مردم باید درباره آن قضاوت کنند. موسیقی این فیلم عاشقانه است و از سازهایی استفاده کردم که صدای کریستالی داشته باشند. نکته جالب این است که این فیلم در ژانر جنگ است ولی یک صحنه جنگ در این فیلم دیده نمی شود و فیلم سیاه و سفید است که این تفاوت در هر فیلمی دیده نمی شود. همچنین یک ویژگی مهم دیگر این فیلم بازی بسیار خوب بازیگران است. به نظر من کارگردان این فیلم فرهنگ و شعوری بی نظیر دارد که این فرهنگ در فیلم هم دیده می شود. من واقعا از این همکاری لذت بردم و مطمئن هستم مورد توجه مخاطبان نیز قرار میگیرد.»
این آهنگساز در پایان گفت: «سه سال برای موسیقی این فیلم تفکر شده است و اجرای آن یک هفته زمان برد. در این جا لازم می دانم از محی نیکو تشکر کنم زیرا ضبط موسیقی، صدابرداری و مسترینگ این کار را انجام داده است و در این راه بسیار به من کمک کرد.»
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 13:19
افزودن یک دیدگاه جدید