برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور چهره‌های سرشناس موسیقی و ترانه و سینما
برگزیدگان چهارمین جایزه ترانه «افشین یداللهی» معرفی شدند
موسیقی ما  موسیقی ما- اختتامیه‌ی چهارمین جایزه ادبی افشین یداللهی سی‌ام بهمن ماه با اجرای مژده لواسانی و همت «خانه ترانه» با حضور برگزیدگان و فعالان حوزه ترانه و موسیقی در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.
«روزبه بمانی» (دبیر جایزه و رییس هیات داوران) در ابتدای مراسم با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی چهارمین جایزه افشین یداللهی برگزار نشد و با یک سال تاخیر امسال شاهد برگزاری این جایزه هستیم، گفت: «برنامه‌ریزی برای برگزاری چهارمین جشنواره به صورتی که شاهد بودید به اوایل پاییز برمی‌گردد، آن زمان به دلیل شرایط واکسینسیون عمومی، امید به روزهای بهتری داشتیم.  اگر احتمالِ شیوع موج جدید کرونا را می‌دادیم برای سلامت حال شما هم که شده به برگزاری این دوره از جایزه اقدام نمی‌کردیم و امیدوارم کسانی که در سالن حاضر هستند از این بیماری محفوظ باشند.»
 
به گفته‌ی بمانی چهارمین جایزه ادبی افشین یداللهی با حضور شرکت کننده‌هایی برگزار شد که انتخاب را برای داوران بسیار سخت کرده بود: «شاید تفکیک نفر اول با نفر چهار سخت‌ترین کار برای داوران بود؛ زیرا سطح کیفی شرکت کننده در این جایزه در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار بالاتر بود.»

 این خواننده و ترانه‌سُرا ادامه داد: «امیدوارم کارهای تمامی ترانه‌سرایانِ حاضر در این جایزه، توسط خواننده اجرا شود تا راه رساندن این ترانه‌ها به گوش و جان مخاطب باز شود. تا زمانی که یک ترانه اجرا نشود، صرفا یک پیشنهاد است؛ البته من خوشحالم که می‌بینم و می‌شنوم ترانه‌ی برگزیدگان و شرکت کننده‌های سه دوره گذشته جایزه ادبی افشین یدللهی توسط تعدادی از خوانندگان اجرا شده و مخاطب با آن‌ها به خوبی ارتباط برقرار کرده است.»
 
در ادامه‌ی مراسم «مهدی ایوبی» (دبیر اجرایی چهارمین جایزه افشین یداللهی) بیان کرد: «چهارمین جایزه ادبی افشین یداللهی از نظر آثار ارسالی در بخش «یک خاطره از فردا» با شکسته شدن رکوردها در سال‌های گذشته همراه بود و  بیش از ۴۰۰ شرکت کننده در بخشِ مکتوبِ عاشقانه شرکت کرده بودند که با داوری حسین غیاثی، حامد ابراهیم پور و احسان گودرزی نامزدها و نفرات برگزیده انتخاب شدند.»
 
به گفته‌ی ایوبی در بخش آثار اجرا شده ۱۰۰ شرکت کننده حضور داشتند که با داوری سیامک عباسی، رستاک حلاج و مهرداد نصرتی برگزیدگان مشخص شدند.
 
بخش رقابتی «یک خاطره از فردا»: آثار ارسالی ترانه سراهای جوان

در ادامه با حضور داوران و «عباس سجادی» (ترانه‌سرای پیشکسوت)، جایزه‌ی افراد برگزیده در بخش «یک خاطره از فردا» شاملِ (ترانه‌های ارسالی آثار مکتوب عاشقانه) توسط دو تن از داوران (حامد ابراهیم پور و احسان گودرزی) اهدا شد.
در این بخش پیمان طالبی مقام سوم، سید سعید صاحب علم مقام دوم و نگین عسگری مقام اول را کسب کرد.
 
رستاک حلاج خواننده و ترانه سرای موسیقی پاپ که داوری ترانه‌های اجرا شده چهارمین جایزه ادبی افشین یدالهی را هم بر عهده دارد، در این قسمت از برنامه به اجرای دو قطعه «پاییز سال بعد» و «دانشگاه» پرداخت.
 
جایزه نفرات برگیزده بخش «یک خاطره از فردا» (ترانه‌های ارسالی آثار مکتوب اجتماعی) با حضور احسان گودرزی و حامد ابراهیم پور به همراه میثم یوسفی ترانه‌سرای موسیقی پاپ اهدا شد. در این بخش سید علیرضا ذوالفقاری مقام سوم، علیرضا ناظمی مقام دوم و پوریا نره‌ای مقام اول را کسب کردند.
 
آخرین جایزه بخش رقابتی جایزه در بخش آثار اجرا شده با حضور سیامک عباسی، رستاک حلاج، مهرداد نصرتی و محمد حاتمی بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر به برگزیدگان اهدا شد. قطعه «چارخونه» با ترانه سپیده حافظی و آهنگسازی یاشار یاوری مقام سوم، قطعه «هزارتو» با ترانه و آهنگسازی امیرحسین محمدی مقام دوم و قطعه «سرکش» با ترانه نگین عسگری و آهنگسازی سودابه رضا بیک مقام اول را به خود اختصاص داد.
 
بخش «یک خاطره از امروز»: قدردانی از پدیدآورندگان موسیقی

در ادامه از برگزیدگان بخش «یک خاطره از امروز» با حضور روزبه بمانی، مهدی ایوبی، بهرنگ علوی بازیگر و محمد رحمانیان پیشکسوت تئاتر تجلیل شد. در این بخش از فعالیت‌ها و زحمات فرزاد فرزین و سیامک عباسی و گروه موسیقی «دوباره» (خاطره حکیمی و احسان گودرزی) در دو سال گذشته قدردانی شد.
 
جلسه با قدردانی از شهیار قنبری ترانه سرای پیشکسوت در بخش «یک خاطره از دیروز» خاتمه یافت. در این بخش «علی ایلیا» (ترانه‌سرا) متنی درباره‌ی این ترانه‌سرای پیشکوت خواند و پس از آن پیام صوتی «قنبری» که برای این رویداد ارسال کرده بود، پخش شد. 
 
جایزه ادبی افشین یداللهی هر سال با هدف ارتقای سطح کیفی ترانه‌‌ قطعه‌های موسیقی‌ و ایجاد انگیزه برای رقابت در میان ترانه‌سراهای جوان، همچنین برای حفظ یاد و خاطره‌ زنده یاد افشین یداللهی در سه بخش «یک خاطره از فردا»، «یک خاطره از دیروز» و «یک خاطره از امروز» برگزار می‌شود. بخش «یک خاطره از دیروز» در این جایزه رقابتی نیست و به نکوداشت یک ترانه‌سرای پیشکسوت اختصاص دارد.
 
رییس هیات داوران و دبیر چهارمین جایزه ادبی افشین یداللهی روزبه بمانی بود که در کنار حسن علیشیری قائم مقام دبیر جایزه، مهدی ایوبی دبیر اجرایی جایزه و علی ایلیا مدیر روابط عمومی، وظیفه برگزاری بزرگداشت و یک جشنواره مستقل و تخصصی در حوزه ترانه با هدف کشف استعدادهای جوان در حوزه ترانه سرایی را بر عهده داشتند. کارگردانی این مراسم را «امیر توده فلاح» برعهده داشت. 


گزارش تصویری اختصاصی «موسیقی ما» از این برنامه را در ادامه می‌بینید:
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 - 11:44

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود برگزیدگان چهارمین جایزه ترانه «افشین یداللهی» معرفی شدند | موسیقی ما