برنامه یاد بعضی نفرات
 
ساخته‌ی «کیوان مهرگان»
مستند «سیاوش در آتش» در جشنواره‌ی فیلم‌های ایرانی زوریخ روی پرده می‌رود
موسیقی ما- مستند بلند «سیاوش در آتش» ساخته کیوان مهرگان در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی زوریخ روی پرده می‌رود. این جشنواره به دبیری یدالله داج از ۵ خرداد آغاز می‌شود و تا ۱۱ خرداد ادامه دارد. در بخش فیلم‌های مستند بلند این دوره از جشنواره، فیلم‌های «جابه‌جایی یا نابه‌جایی» ساخته پریسا گرگین، «خطوط ناپیدا»‌ ساخته مهدی رخشانی، «مشق امشب» ساخته مشترک اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی و «هزار زن» ساخته مژگان ایلانلو با «سیاوش در آتش» رقابت می‌کنند.

در دوره گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی زوریخ، نمایش‌ بیشتر فیلم‌های فستیوال به دلیل ریشه‌کن نشدن پاندمی کرونا در ایران و جهان به صورت مجازی برگزار شد، اگرچه برخی از فیلم‌ها نیز در شهر زوریخ روی پرده سینما به نمایش درآمدند. ۵ فیلم مستند بلند و ۹ فیلم کوتاه اعم از مستند و داستانی و ۱۲ فیلم بلند سینمایی در این دوره نمایش داده می‌شوند.

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: کیوان مهرگان، تصویربردار: بهروز داوری، طراحی صدا: ندا محسنی، مجری طرح: افسانه پرچکانی، گفتار متن: امیر پناهی‌فر، مترجم: امیر تخت‌روانچی و تهیه‌کننده: کیوان مهرگان. طراحی پرتره: علیرضا اکبری جاوید. خوشنویسی نامواره: استاد عباس اخوین. طراحی پوستر: شیرین عربی.

پخش بین‌المللی این مستند را فانوس‌فیلم (با مدیریت کوروش عطایی) بر عهده دارد.

مستند «سیاوش در آتش» با تمرکز بر زندگی و زمانه هنری محمدرضا شجریان، تحولات موسیقی و شعر فارسی را در بستر تاریخ اجتماعی ایران روایت می‌کند.‌ کیوان مهرگان بیش از دو سال، دیدگاه‌های متخصصانِ حوزه موسیقی، شعر، جامعه‌شناسی و شاهدان تاریخی حوادث را گردآوری کرده و به روایت یافته‌هایش پرداخته است. در این مستند تعدادی از چهره‌های سرشناس موسیقی، سیاست و فرهنگ به عنوان شاهدان تاریخی وقایع، خاطرات و نگاه خود را روایت می‌کنند. ساخت این مستند ۱۲۹ دقیقه‌ای، ۳۵ ماه طول کشیده است. مهرگان پیش از «سیاوش در آتش»، مستندهای «ضد خاطرات»، «قاب‌ها» و … را کارگردانی کرده است.
تاریخ انتشار : شنبه 17 اردیبهشت 1401 - 15:11

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مستند «سیاوش در آتش» در جشنواره‌ی فیلم‌های ایرانی زوریخ روی پرده می‌رود | موسیقی ما