برنامه یاد بعضی نفرات
 
اظهارات معاون هنری وزیر فرهنگ درباره حواشی مربوط به جشنواره موسیقی فجر
سالاری: آغوشمان برای انواع نگاه‌ها در هنر باز است
موسیقی ما - «محمود سالاری» معاون هنری وزیر فرهنگ که در حاشیه افتتاح نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر ۱۴۰۱، در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، توضیحاتی درباره علت به تأخیر افتادن زمان برگزاری جشنواره موسیقی فجر ارائه کرد و آن را به پرهیز از تداخل با سایر جشنواره‌های فجر نسبت داد.

علت اعلام نشدن اسامی خوانندگان بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر هم پرسش دیگری بود که خبرنگاران در گفت وگو با معاون هنری مطرح کردند که سالاری، فضای مجازی و جلوگیری از بی‌ادبی و جسارت به هنرمندان را علت این امر عنوان کرد.

سالاری در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد معاونت هنری نسبت به تحریم‌کنندگان جشنواره‌های موسیقی و تجسمی فجر، گفت: «بحمدلله فضای کشور ما باز است و اگر کسی مایل بود در جشنواره شرکت می‌کند و چنانچه تمایلی نداشت، شرکت نمی‌کند. اما مشکل آنجاست که عده‌ای به بقیه هنرمندان می‌گویند شرکت نکنید یا آنها را مورد مواخذه قرار می‌دهند که چرا شرکت می‌کنید! جالب آنکه این افراد، ادعای آزادی هم دارند! این‌گونه ایجاد مزاحمت برای دیگران و در عین‌حال شعار آزادی دادن، کاملا با یکدیگر در منافات است».

او تاکید کرد: «آغوش‌ ما برای اقسام نگاه‌ها و رویکردهای جاری در فضای هنر گشوده است؛ اما هنری که حاوی دیدگاه متعالی باشد نه هنری که صرفا تکنیکال و تکنیک‌زده است».

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلاکی درباره جشنواره موسیقی فجر هم گفت: «با همین امیدی که به جشنواره‌های تجسمی فجر و تئاتر فجر دارم، مطمئنم در موسیقی فجر نیز چنین روی خواهد داد و هنرمندان ما موجب سربلندی ما و سرافکندگی دشمنان خواهند شد».

او درباره علت تاخیر در برگزاری جشنواره موسیقی فجر هم چنین بیان کرد: «این جشنواره از تاریخ ۲۷ بهمن ماه تا سوم اسفند برگزار خواهد شد. علت تاخیر در برگزاری این است که جشنواره‌های تئاتر، تجسمی، سینما و موسیقی فجر با هم تداخلی نداشته باشند. همچنین فراخوان جشنواره اعلام شده و آثار بخش نهایی و بخش‌های مختلف مشخص شده است».

به گفته سالاری، موسیقی مقامی و نواحی جلوه ویژه‌ای در جشنواره موسیقی فجر امسال خواهند داشت.

او تاکید کرد: «موسیقی و جشنواره موسیقی در ۲۷ بهمن ماه نشان خواهند داد که چشمه جوشان هنر در این کشور زایا است».

او درباره بخش پاپ در جشنواره هم گفت: «بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر هیچ‌گاه در رقابت حضور نداشته است. امسال هم همین اتفاق خواهد افتاد».

معاون هنری درباره علت اعلام نکردن اسامی خواننده‌ها در بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر گفت: «فضای مجازی یکی از این دلایل بود. یک عده در فضای مجازی اخلاق را رعایت نمی‌کنند و به هنرمندان بی‌ادبی و جسارت می‌کنند و ما ترجیح دادیم برای حفظ حرمت هنرمندان، اسامی اعلام نشود؛ اما در جشنواره شاهد حضور هنرمندان در انواع موسیقی خواهیم بود».
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 - 23:45

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سالاری: آغوشمان برای انواع نگاه‌ها در هنر باز است | موسیقی ما