برنامه یاد بعضی نفرات
 
به رهبری «علیرضا شفقی نژاد»
کنسرت بزرگ کروه کر فیلارمونیک ایران برگزارمی شود
موسیقی ما - کنسرت بزرگ کروه کر فیلارمونیک ایران به همراهی ارکستر زهی و کُر کودکان پارس به رهبری علیرضا شفقی نژاد در تالاروحدت برگزار می شود. «علیرضا شفقی نژاد » آهنگساز و رهبر گروه کر فیلارمونیک ایران  ضمن اظهار این خبر گفت: این کنسرت توسط اعضای همیشگی کُر فیلارمونیک ایران در تالار وحدت برگزار می شود .

وی افزود: در این برنامه، دوقطعه مس دوماژور ( تاج گذار) ومس فاماژور به همراه قطعاتی از شوبرت ، جرج فردریک هندل، کارل اُرف ، شفقی نژاد و ... اجرا می شود .این هنر مند اذعان کرد: علاوه براین ها ، اجرای موومان اول قطعه سنگین ومشهور « کارمینا بورانا » ساخته آهنگساز نامدار جهان « کارل ارف» نیز درلیست برنامه های دوشب اجرا ی این کر وارکستر قرار دارد.

رهبر کُر و ارکستر فیلارمونیک ایران ، ادامه داد: هم چنین، چند قطعه محلی ایرانی نیز دراین برنامه توسط این گروه اجرا می شود که بی تردید مخاطبان ایرانی دوست را با خود همراه می کند .این آهنگسازتصریح کرد: علاوه براین ها هفت قطعه نیز برای کُر خانم ها از آهنگسازان بزرگی چون شوبرت ،موتسارت و... تنظیم شده که تنها توسط گروه کر بانوان اجرا می شود .

وی بیا ن کرد: دو نوازنده مایستر در این اجرا ما را همراهی می کنند ؛ آقایان علی جعفری پویان ، مایستر ارکستر زهی و « آلوین آوانسیان » کنسرت مایستر که هردو از بهترین نوازنده های ایران به شمار می آیند.رهبرچند ساله اخیرگروه کُر محمد نوری ، توضیح داد: هم چنین مدیریت این گروه را نیز سرکار خانم « افسانه جابری » به عهده دارند.

او اضافه کرد: اما قطعه ویژه و مهم این برنامه که به آهنگسازی و رهبری خودم اجرا خواهد شد، قطعه ای است به نام « مادر » که برای کُرو ارکستر زهی تنظیم شده است .« شفقی نژاد » با بیان این نکته که غم از دست دادن مادر بسیار سخت و جانگداز بوده و هست ، گفت : تحمل فاجعه از دست دان مادر، آن چنان برای من بسیار سخت و جانگداز بوده که تنها راه بیان احساساتم را تقدیم این قطعه به روح مادر عزیزم می دانم .

گفتنی است کنسرت بزرگ کروه کر فیلارمونیک ایران به همراهی ارکستر زهی و گروه کُر کودکان پارس به رهبری «علیرضا شفقی نژاد » دهم و یازدهم آذر ماه سال جاری راس ساعت بیست ویک در تالاروحدت برگزار می شود .
منبع: 
پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت بزرگ کروه کر فیلارمونیک ایران برگزارمی شود | موسیقی ما