برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوای موسیقی ایرانی با ساز دو نوازنده خارجی اجرا می‌شود
موسیقی ما - آثاری از ساخته‌های «علی رادمان» آهنگساز و رهبر ارکس‌تر به زودی با همکاری «والنتیا می‌نرو» هارپ نواز ایتالیایی و «سرگئی بسکف» پیانیست روسی اجرا می‌شود. «علی رادمان» آهنگساز، نوازنده، رهبر ارکس‌تر و مدیر گروه موسیقی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خانم «والنتیا می‌نرو» دربهمن ماه سال گذشته نیز به ایران آمد و طی یک کنسرت خصوصی قطعاتی از ساخته‌های من را اجرا کرد و به کشور خود بازگشت تا درکنسرت‌های از پیش تعیین شده کشورشان شرکت کند، اما باردیگر برای اجرای کنسرت تابستان گروه ما به ایران باز می‌گردد.

این آهنگساز افزود: در این برنامه قرار است قطعات متعددی چون افسانه شهر آیینه‌ها، مثنوی، یک قاب موزیکال، کتیبه و... اجرا شود.

مدیر دانشکده موسیقی دانشگاه آزاد اسلامی درباره گروه اجرایی و نوازندگان این برنامه اظهار داشت: کلیه این قطعات برای ارکس‌تر نوشته و تنظیم شده است و توسط ارکس‌تر زهی چنگ و گروه کوبه‌ای با رهبری خودم اجرا می‌شود. این کنسرت قرار است در شهرهای گوناگون ایران و احتمالا چند کشور دیگر برگزار شود.
 
این رهبر ارکس‌تر با بیان اینکه قطعات اجرایی این برنامه از ژانرهای گوناگون موسیقی تشکیل شده است، درباره نوع سازبندی قطعات تصریح کرد: در برنامه مورد نظر از سنتور باس، سیگنال‌های الکترونیکی، تار، دوتار، پیانو، هارپ و سازهای زهی استفاده می‌شود تا با ترکیبی از سازهای غربی و سازهای ایرانی نوای جدیدی به مخاطبان ارایه شود.

رادمان که تاکنون اجرای بیش از سی کنسرت موسیقی درمقام رهبر ارکس‌تر موسیقی نو و سولیست پیانوی گروه موسیقی تهران را نیز در کارنامه خود دارد، تاکید کرد: اجرای بهمن ماه این قطعات نه تنها با استقبال مخاطبان حاضر در کنسرت روبرو شد بلکه بسیاری از مخاطبان خارجی نیز که از طریق نوازندگان مه‌مان با قطعات آشنا شده بودند از ایده‌های نوی آن استقبال کرده و خواستار اجرای مجدد این برنامه بودند.

این استاد دانشگاه در ادامه از برپایی یک کارگاه آموزشی با هدف اعتلای موسیقی علمی در کشور توسط خود خبر داد و افزود: پس ازبرگزاری موفقیت آمیز کارگاه آموزشی بررسی موسیقی معاصر نیمه اول قرن بیستم، درسه هفته آینده کارگاه آموزشی دیگری نیز تحت عنوان بررسی موسیقی معاصر نیمه دوم قرن بیستم برگزار می‌کنم.

وی درپایان اظهار کرد: تلاش ما این است که با برگزاری مداوم این کارگاه‌های آموزشی دانشجویان را با دانش روز موسیقی جهان آشنا کرده و به بالا رفتن سطح علمی آیندگان هنر کشور کمک کنیم.
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردین 1390 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نوای موسیقی ایرانی با ساز دو نوازنده خارجی اجرا می‌شود | موسیقی ما