عکسها: مهدی توسلیان
گزارش تصویری از کنسرت شهرام ناظری و حسین علیزاده با همراهی گروه «دوستی»
موسیقی ما - شهرام ناظری و حسین علیزاده بعد از سال ها در تهران به روی صحنه رفتند و به اجرای برنامه پرداختند. این اجرا با همراهی گروه تازه تاسیس «دوستی» بود که نوازندگانی چون اردشیر کامکار، سعید فرجپوری، محمد فیروزی ، پژمان حدادی ، بهنام سامانی ، سیامک جهانگیری و روزبه رحیمی در آن حضور دارند. عکسهای اختصاصی سایت موسیقی ما از نگاه دوربین مهدی توسلیان را اینجا ببنید.
از کاربران سایت که موفق به حضور در این اجراها شدهاند میخواهیم نظرات خود را درباره کیفیت این اجرا و این اتفاق (دور هم جمع شدن دوباره اساتید موسیقی) زیر همین مطلب عنوان کنند.
از کاربران سایت که موفق به حضور در این اجراها شدهاند میخواهیم نظرات خود را درباره کیفیت این اجرا و این اتفاق (دور هم جمع شدن دوباره اساتید موسیقی) زیر همین مطلب عنوان کنند.
منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مرداد 1390 - 00:00
اخبار مرتبط
پس از برگزاری کنسرت «ناگفته» در این کشور
به خواست استاد «شهرام ناظری»؛
در گفتوگو مدیر ادارهٔ ارشاد شهرستان نیشابور مطرح شد
2 و 3 اسفند؛
۲۶ اسفند ماه امسال برگزار میشود؛
۷ و ۸ آبان؛
حسین علیزاده خبر داد؛
گزارشی از کنسرت حسین علیزاده و شهرام ناظری؛
شهرام ناظری:
عکسها: محسن هردان
گزارشی از مراسم رونمایی سمفونی رومی؛
انتقاد شهرام ناظری از تفرقه بین هنرمندان؛
شهرام ناظري براي شمس تبريزي خواند؛
نگاهی به آلبوم «نوای نور» حسین علیزاده
وقتی رگ تعصب شهرام ناظری به جوش میآید
عکسهایی از این اجرا را اینجا ببینید؛
آخرین مطالب
سیمرغ برای سومین بار تمدید شد
عکسهای اختصاصی موسیقی ما
عکسهای اختصاصی موسیقی ما
اختصاصی موسیقی ما
در همکاری مجدد با علیرضا افکاری
ظهر روز یکشنبه ۲۷ آبان
از شانزدهم آبان و به همت موسسه «آوای فروهر»
نشست خبری پروژهی «سیمرغ» اثر استاد آهنگساز با حضور آرش امینی، حبیب صبور و مصطفی جعفری برگزار شد
عکسهای اختصاصی موسیقی ما
عکسهای اختصاصی موسیقی ما
عکسهای اختصاصی موسیقی ما
عکسهای اختصاصی موسیقی ما
عکسهای اختصاصی موسیقی ما
پس از یک دهه دوری از صحنه
عکسهای اختصاصی موسیقی ما
میثم مروستی از شکلگیری لیمبا گفت
عکسهای اختصاصی موسیقی ما
عکسهای اختصاصی موسیقی ما
عکسهای اختصاصی موسیقی ما
عکسهای اختصاصی موسیقی ما
دیدگاهها
کنسرت جدا در سطح بسیار پایینی برگزار شد.سالن به هیچ عنوان برای کنسرت نبود.صدابرداری فوق العاده بد بود.ما که ته نشسته بودیم صدای هواکشها خیلی بیشتر از صدای موسیقی بود
نورپردازی و طراحی صحنه جدا سطح پایینی داشت
و البته فالشیهای بسیااااار زیاد جناب آقای ناظری و عصبی ساز زدن استاد علیزاده هم به کنار.تنظیم ضعیف کارها هم جای خود داشت
منتها جالب ترین قسمت این بود که مردم حتی نمی فهمیدن که آقای ناظری چقدر داردن فالش می خونن(به جرات می تونم بگم 80% فالش بودن)فقط به خاطر اسمشون ایستاده تشویق می کردن
ما تا وقتی که تماشاچی باشعور و شنونده ی جدی وارد سالن ها نشه وضعیت موسیقیمون همینه
فوق العادن دوسشون دارم *****
اینکه اساتید موسیقی سنتی ایران بار دیگر کنار هم روی صحنه می روند جای بسی خوشحالی دارد اما متاسفانه در اجراهای جدید اساتید موسیقی چیزی جز یک اجرای ساده دیده نمی شود و همچنان شنیدن کارهای گذشته این اساتید دلنشین تر است.
به نظر من اساتید قدیمی تر باید در کنار هنرمندان جوانمنان بنشینند تا نتیجه کار چیزهای جدید شود که حاصل تجربه و نوآوری باشد.
سپاس از شما
کنسرت فوق العاده ای بود و اساتید سنگ تمام گذاشتند فقط اگر استاد ناظری کمی بیشتر تصنیف می خواندند بهتر بود.واقعا انرژی زیاد و تسلط فوق العاده ای که استاد در اجرا دارند قابل ستایش و مثال زدنی است.
با سلام
من در اجرای شب جمعه شرکت کردم. اجرای اساتید بی عیب و نقص بود اما با توجه به هزینه پرداختی که بالاترین قیمت بلیط را تهیه کرده بودم مثل همیشه کیفیت صدای سالن چندان دلچسب نبود. تصویر ویدیو پروژکتورهای نام مطلوب بود. جدکت مداوم دوربین فیلمبرداری که در سمت راست سالن تعبیه شده بود تمرکز بیننده رو مختل می کرد.
اما اجرا واقعا بی نظیر بود. ای کاش حداقل به خاطر احترام به پیشکسوتان هم که شده سالنی با امکانات مناسب برای این اجرا ها در نظر گرفته می شد.
متاسفانه سالن برگزاری اصلا مناسب اجرای چنین برنامه ای نبود و مانند کنسرت سال گذشته استاد ناظری که در همین سالن برگزار شد بر کیفیت اجراتاثیر منفی گذاشت به خصوص که صدای هواکشها هم مزید برعلت بود از برگزار کنندگان کنسرت انتظار میرفت اگر تالار وحدت از لحاظ گنجایش جوابگو مخاطبان کنسرت نبود وسالن برج میلاد زمان خالی برای برگزاری کنسرت نداشت حداقل از سالن وزارت کشور استفاده میشدکه هم حجم بالایی از مخاطب را پاسخگو ست وهم کنسرتهای گذشته استاد شجریان در آن بسیاری از ضعفهای آن راگرفته ومحیط مناسبتری برای برگزاری کنسرت به شمارمیرفت به امید اینکه برگزارکنندگان کنسرت حالا که قصد تکرار کنسرت رادارند سالن مناسبتری نسبت به سالن میلاد نمایشگاه انتخاب کنند چون این سالن شاید برای موسیقی پاپ خوب باشد ولی برای موسیقی سنتی مناسب نیست
کنسرت افتضاح بود.افتضاح
دونوازی کمانچه واقعا در سطح این اساتید نبود.صدابرداری و کلا سالن خیلی بد بود
پارت اول واقعا آقای ناظری گل کاشتن از فالشی و انقدر همه چیز سطحش پایین بود که وسط کنسرت سالن رو ترک کردم و اومدم خونه و شورانگیز و گذاشتم و لذت بردم
و به خودم گفتم آخرین کنسرت موسیقی ایراتی بود که رفتم...
آواز ناظری دربخش اوّل خیلی دلچسب نبود، به خصوص تکهای که «آی عشق» رو خیلی کوتاه و تند میخواند. بخش دوم، هماهنگی بی نظیری تو اعضای گروه بود. واقعا از این جهت هم تک بود، آواز ناظری، و تسلطش به تغییر دستگاه تو دستگاه راست پنجگاه مثال زدنی بود. و در نهایت هم که ملودی شاد کردی، با تنظیم فوقالعاده علیزاده.
فوق العاده بود.واقعا لذت بردم.به نظرم اینقدر کار و اجرا عالی بود که مشکلات حاشیه ای مثل صدا برداری و سالن زیاد به چشم نمیومد.دست اساتید عزیز درد نکنه،واقعا کار تاثیر گذاری بود
من هم شب سوم رفتم و هم شب چهارم
خیلی عالی بود دست مریزاد به کل گروه
بخش اول شعرهایی از نیما و شاملو خونده شد در آواز اصفهان که خیلی قوی بود، بخش دوم هم قطعات نقاش چین، صورتگر نقاش، چهارمضراب عاشق کشی، نثر بایزید بسطامی و قعطات کردی آخر بهترین ها بودند....
دونوازی کامکار و فرجپوری هم عاااالی بود...
در جواب اون آقایی که با دو اسم هامون و ماهور با یک آی پی یکسان نوشته آواز فالش بود، باید بگم اصلا اینطور نبود و آواز در نهایت تسلط خواننده اجرا شد و همونطور که هوشنگ کامکار هم گفته ، مرکب خوانی استاد ناظری حرف نداشت.
به نظر من که اجرای خوبی بود من که بعد از مدت ها خیلی لذت بردم اما یا نظر نفر اول هم موافقم اگر اساتید موسیقی ایران دور هم جمع شوند اتفاق های خوبی خواهد افتاد
استاد ناظری بی نظیر هستند
در بازار آشفته موسیقی ...برگزاری چنین کنسرتهایی هر جند با کیفیت پایین صدا و سالن برگزاری و ... باز جای خوشحالی دارد.
اجرای بسیار ضعیفی بود، آقای ناظری علاوه بر فالش بودن بسیار زیادشون، متاسفانه اصلا بر شعر نو مسلط نیستند. در پارت اول که استاد علیزاده ساز خودشون رو میزدند و آقای ناظری هم آواز خودشون رو میخوندند، در فضاهایی کاملا متفاوت
دو نوازی کمانچه آقایان فرجپوری و کامکار اصلا در حد این دو نفر نبود
سالن هم کیفیت بسیار پایینی داشت
متاسفم برای بعضی از دوستان که اینطور نظر میدند اینا احتمالا از شاگردای همون اقای... حالا ساز علیزاده شده عصبی و اواز ناظری شده فالش و کمانچه ها شدن سطح پایین واقعا یا نمیدونید موسیقی چیه یا چشم و گوشتون رو خدا بسته به جرات میتوان گفت بهترن کنسرت چند سال اخیر بود هم استاد ناظری و استاد علیزاده در اوج قدرت میخوندن راستی اصلا میدونید تنظیم معنیش چیه که میگید تنظیمها ظعیف بود به جرات بهترین تنظیمهای ممکن رو استاد علیزاده انتخاب کرده بودن کمانچه هم که کلا با اردشیر کامکار معنی پیدا میکنه تو ایران و بس من که واقعا حال کردم و منتظرم استاد شجریان هم با علیزاده و کامکار کار جدیدی ارئه کنند
خدمت آقای ...عرض کنم که بنده 4 سال که شاگرد آقای اردشیر کامکارم و اگر این رو نمی دونین لازم به ذکر که دانشجوی موسیقی هم هستم. جناب کامکار خودشون این هفته گفتن که علیزاده عصبی ساز می دن که اونم به خاطر مسائل پشت صحنه بود. اما اگر شما انقدر آدم متعصبی هستی که به هیچ عنوان انتقاد از آدم های بزرگی مثل علیزاده و ناظری رو که از اساتید موسیقی ما هستند رو تحمل نمی کنی هیچ جوابی ندارم بدم واقعا مشکل ما اینه که چون حسین علیزاده اومده رو سن پس هیچ اشتباهی نمی تونه بکنه و همه چیز بهترینه...و تا وقتی امثال شماها باشن این موسیقی هیچی نمیشه
خیلی عالی بود.
خیلی خوشحالم که در آخرین شب کنسرت استاد ناظری ایشان را از نزدیک دیدم و از صدایشان لذت بردم.
از کنسرت استاد شجریان که بی نصیب هستیم. پس چه بهتر که از این موقعیت ها بتونیم استفاده کنیم
لینک مصاحبه ی کامل:
http://www.nazerismusic.com/main.asp?status=news&id=189&list_pos=1
شهرام ناظری در آوازخوانی در دستگاه راست پنجگاه و مودلاسیون در دستگاه های مختلف بسیار پر قدرت ظاهر شد و به حق عنوان شوالیه آواز ایران را از آن خود کرده است.
وی در ادامه به آواز شهرام ناظری در این دستگاه موسیقی ایرانی اشاره کرد و گفت : شهرام ناظری در تازه ترین کنسرت خود با جرات آواز خواند و اوج آواز ، مدلاسیون هایی که از شور ، افشاری و سه گاه می کرد بسیار زیبا و تاثیر گذار بود ؛ ضمن اینکه من این آوازخوان موسیقی ایرانی را به خوبی می شناسم و می دانم که این خواننده با شیدایی که در وجود خود دارد با تمام احساسات کلمه به کلمه اشعار را کاملا مفهوم و شنوا می خواند؛ البته بسیار شنیدم که به آواز این خواننده ایرادهای نابجا وارد کردند ولی به نظرمن نظرات ناروا در خصوص آواز تا اندازه ای با چاشنی حسادت همراه است.
وی در ادامه افزود : نکته پایانی در خصوص آواز ناظری این است که این خواننده از لابلای ملودی های پیچیده حسین علیزاده در دستگاه راست پنجگاه با معرفت تمام بیرون آمد.
عضو شورای عالی موسیقی در پایان دو نوازی کمانچه سعید فرجپوری و اردشیر کامکار را از ویژگی های مثبت این کنسرت دانست و گفت : یکی از بهترین بخش های این اجرا دو نوازی کمانچه سعید فرجپوری و اردشیر کامکار بود که به درستی حق مطلب در خصوص موسیقی ایرانی و هنر کمانچه نوازی را ادا کردند و در نگاه کلی این کنسرت یکی از بهترین اجراهای چند سال اخیر بود از همین رو امیدوارم روزی از راه رسد که دوستی های ظاهری به دوستی های باطنی تبدیل شود و از این پس شاهد همنشینی دیگر هنرمندان در اجراهای متعدد باشیم..
کنسرت استاد ناظری یزرگ بی نظیر بود. استاد با زهم ثابت کردند که شوالیۀ آواز ایران هستند. بسیار زیبا و دلنشین و با تسلط آواز خواندند. بسیار از استاد ناظری سپاسگذاریم که به اصالت خود پایبند هستند و چند آهنگ زیبا و خاطره انگیز کردی هم خواندند و دل همزبانانشان را شاد کردند. استاد افتخار ما کردها هستند. گروه نوازندگان نیز عالی اجرا کردند. درود بر استاد شهرام ناظری بزرگ. همیشه سربلند و تندرست باشی استاد.
یعنی این اساتید نمیتونند پولاشونو رو هم بزارن یه سالن استاندارد درست کنند برا موسیقی
من همیشه دوست دار کارهای استاد هستم امیدوارمروز یکشنبه در کنسرت کار روببینیم وبشنویم
افزودن یک دیدگاه جدید