برنامه یاد بعضی نفرات
 
ناگفته‌های علی قمصری برای لغو کنسرتش
قمصری: با از دست رفتن چنین فرصت‌هایی در مراکز فرهنگی، اصوات ناخوشایند بین جوانان جاری می‌شود
ناگفته‌های علی قمصری برای لغو کنسرتش
موسیقی ما - علی قمصری نوازنده و آهنگساز، در پی لغو کنسرت گروه «اشتیاق» با خوانندگی علیرضا قربانی در دانشگاه فردوسی مشهد، گفت: با از دست رفتن چنین فرصت‌هایی در مراکز فرهنگی، اصوات ناخوشایند بین جوانان جاری می‌شود.

این هنرمند در واکنش به بیانیه دفتر موسیقی مبنی بر اینکه هیچ‌گونه مجوزی برای این اجرا صادر نشده بود، گفت: با احترام به مسؤول روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت محترم اداره ارشاد مشهد باید عرض کنم، مشکل ما در این نافرجامی عوامل خودسر بودند و انتقادی متوجه وزارت ارشاد و دفتر موسیقی نبود.

او ادامه داد: کنسرت گروه «اشتیاق» برای برگزاری این اجرا مانند تمام برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در دانشگاه «فردوسی» مشهد از قواعد قانونی پیروی کرده بود.

در نظر داشته باشید که قانون بدین گونه است که در اجراهای ویژهٔ دانشجویان، ارائهٔ مجوز بر عهدهٔ هیأت نظارت دانشگاه است و حتی مدیران اداره ارشاد استان خراسان اعلام کردند: «این کنسرت ربطی به ارشاد نداشته است. کارهای فرهنگی داخل دانشگاه‌ها اعم از برگزاری کنسرت موسیقی و یا نشست‌های فرهنگی با نظارت خود دانشگاه انجام می‌شود و ربطی به ارشاد نداشته که ما بخواهیم برای آن مجوز صادر کنیم.»

قمصری همچنین اظهار کرد: سؤال این است که اگر این مجوز‌ها که عوامل برگزاری با مرارت و با علم به تمامی قوانین گرفتند، فاقد اعتبار است، چگونه این همه گروه با طی همین روند در این دانشگاه اجرای دانشجویی داشته‌اند؟

او اضافه کرد: بخاطر ضرورت فرهنگ‌سازی در این شهرستان حتی به قانون تفکیک جنسیتی مخاطبان (حضور دانشجویان خانم در یک شب وآقایان در شب بعدی) احترام گذاشتیم.

قمصری درباره گفته‌های مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، عنوان کرد: روز گذشته جناب سید موسوی در گفتگو با یکی ازخبرگزاری‌ها اعلام کرده بود، هیأت نظارت دانشگاه به دلیل نزدیک شدن ایام محرم و عزاداری اهل‌بیت تصمیم گرفته است این مجوز را لغو کند.

سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که با فرض اینکه اتفاقاتی که با چشم دیده شده کذب بوده، آیا هیأت نظارت که فرصت کافی برای بررسی و صدور مجوز را داشته است به این نکته قبل از صدور مجوز فکری نکرده بود که حال با این همه هزینه و صرف وقت برای برگزاری کنسرت، در روز اجرا تصمیم به لغو اجرای گروه «اشتیاق» می‌گیرد؟

این آهنگساز در پایان سخنانش گفت: چنین اقداماتی باعث سرگردانی علاقه‌مندان و مخاطبینی می‌شود که برای حضور در این اجرا به محل کنسرت آمده بودند.
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ناگفته‌های علی قمصری برای لغو کنسرتش | موسیقی ما