برنامه یاد بعضی نفرات
 
«دوست دارم» هنوز محبوب ترين كار من در همه اين سالهاست
چند ماه پس از انتشار آلبوم «من و بارون» ، انتشار تك قطعه «بي تو مي ميرم» باعث شد سراغي از «بابك جهانبخش» بگيريم و با او گپي مفصل بزنيم
«دوست دارم» هنوز محبوب ترين كار من در همه اين سالهاست
موسيقي ما – بهمن بابازاده : بابك جهانبخش ديگر يكي از خوب هاي بازار پاپ اين روزهاي موسيقي كشور است و گواه اين ادعا هم استقبال قابل توجه مخاطبان موسيقي از آلبوم ها و كنسرت هاي اين خواننده است. خواننده اي كه پس از انتشار آلبوم هايي چون «چي شده» ، «بي اسم» و «احساس» دو سال پيش با تك ترا ك «دوست دارم» تولدي دوباره را در بازار موسيقي تجربه كرد و بلافاصله با انتشار دو آلبوم قوي ( «من و بارون» و «زندگي من») ديگر جايگاهي تثبيت شده را در بين هنرمندان اين عرصه به خود اختصاص داده است. چند روز پيش اين خواننده باز هم با انتشار تك قطعه «بي تو مي ميرم» در راس اخبار موسيقي قرار گرفت تا سراغش برويم و با او درباره آلبوم «من و بارون» و فعاليت هاي اخيرش گپ بزنيم.

  • قبل از اينكه آلبوم جديدت را وارد بازار موسيقي كني، خودت اعتقاد داشتي كه دو قطعه «اي دل» و «من و بارون» مورد توجه قرار مي گيرد. آلبوم منتشر شد و دقيقا همين اتفاق هم افتاد. سوال من از تو اين است تويي كه به خوبي سليقه مخاطب ات را مي داني، چرا در يك آلبوم بيشتر از يكي دو كار اين چنيني قرار نمي دهي؟
اول اينكه حس مي‌كنم وقتي يك آلبوم پاپ قرار است منتشر شود، بايد سليقه‌هاي متعددي را در بر بگيرد. اصلا به اين فكر نمي‌كنم كه يك قطعه را شايد ده هزار نفر دوست داشته باشند و يك قطعه را هم ده نفر. براي من همه محترم‌اند. شايد در مورد حرف تو بهترين جواب اين باشد كه همين كم بودن اين قبيل آثار كه به قول خودت بيشتر از همه «بابك جهانبخش‌»‌اي‌اند، باعث بيشتر شنيده شدن و ديده شدن آنها مي شود. قطعا اگر هر 10 قطعه يك آلبوم در يك فضا باشند، هيچكدام نمي‌توانند خودشان را نشان دهند و از لحاظ حسي هم شكل يكنواخت به خود مي گيرند. من قبل از انتشار تك قطعه «بي تو مي‌ميرم» ، قطعه‌اي داشتم كه مي‌دانستم اگر منتشر شود، قطعا به اندازه «اي دل» و «من و بارون» مورد توجه قرار مي‌گيرد. ولي دوست دارم مخاطبان‌ام براي آن قبيل آثار دلشان تنگ شود و اين دلتنگي باعث مي شود در كارهاي بعدي با ولع بيشتري سراغ كارهاي من بيايند.

  • پس اين اتفاق ها كاملا تعمدي است؟
واقعا كار خوب ساختن، آنقدرها هم راحت نيست و من هم كارخانه نيستم! مثلا قطعه «اي دل» آخرين كاري بود كه وارد آلبوم من شد. روزهاي آخر بود كه تصميم گرفتم يك كار ديگر وارد پكيج كنم و به خاطر همين با تمركز روي آن نشستم و كار كردم. همين تمركز باعث شد فضا هماني شود كه مي خواستم و ديديم كه نتيجه اش را هم گرفت.

  • بيا چهار ماه به عقب برگرديم. هنوز آلبومت منتشر نشده و تو در آخرين مراحل انتشار كارت هستي. چه كم كاري هايي را فكر مي كني در مورد اين‌البوم انجام داده اي كه اگر به عقب برگردي، آنها را تكرار نمي كني؟
واقعا هيچ كم كاري نبوده. من خيلي از اين اثر راضي ام. فقط شايد در حد اينكه در يكي دو قطعه ، تنظيم ها را عوض مي كردم. ولي كليت آلبومم هميني بود كه شنیده اید. خدا را شكر قطعاتي كه پيش بيني مي كرديم مورد توجه قرار بگيرد، همين طور شد. «اي دل» طرفدار پيدا كرد. «من و بارون» بيش از آن چيزي كه فكرش را مي كرديم گل كرد.

  • و با انتشار اين آلبوم محبوبيت «هيت تراك» تو يعني «دوست دارم»، زير سوال رفته و قطعات جديدت بيشتر از آن كار مورد توجه قرار گرفته اند.
نمي شود اين طور گفت. به نظرم حال و هواي مردم با آثار جديد من نزديك تر است و همين باعث اين اتفاقات مي شود. حتي من اعتقاد دارم تغيير فصل هم در شنيده شدن برخي قطعات موسيقي اثر دارد. به اين هم فكر كن كه «دوست دارم » خيلي بيشتر از اثار جديد من شنيده شده و به هر حال اين كارها تازگي دارند. همين باعث مي شود بيشتر مورد توجه قرار بگيرند. قطعا اگر من در آلبوم بعدي ام كار بهتري داشته باشم، مردم آنرا بيشتردوست خواهند داشت. چون ذات آدمها جوري ست كه هميشه محبوبيت آثار جديد از کارهای قبلی بيشتر و جدي تر به نظر مي آيد. به هر حال معتقدم «دوست دارم» هنوز هم محبوب ترين و قوي ترين كار من در همه اين سالها بوده.

  • روي اين كار حسابي تعصب داري . نه؟
حتما. چون هم قطعه اي است كه قشر بيشتري را در زمان انتشارش به خود درگير كرد و بخاطر مثبت بودن محتوايي اش، توانست بين مردم طرفداران و دوستداران زيادي را جذب كند. از طرف ديگر هم اين كار يك شروع و تولد دوباره براي زندگي هنري من بود.

  • به پيدايش پديده‌اي به نام قطعات «آلبوم پر كن» و «پرت» در آثار اين روزهاي بازار اعتقاد داري؟ آثاري كه فقط براي بيشتر شدن مدت زمان آلبوم در يك مجموعه قرار مي‌گيرند و خيلي هم اين روزها مد شده؟
اين اتفاق بخواهيم يا نخواهيم هست ولي بسيار غلط و نادرست است. چون معدل كاري يك آرتيست را به طرز ترسناكي پائين مي‌آورد. آنهايي كه اين كار را مي كنند يا براي مخاطبان شان احترام قائل نيستند يا برايشان اين چيزها مهم نيست. ولي من بابك جهانبخش، هميشه سعي كرده ام آلبوم ام بيشتر از ده قطعه نشود ولي كيفيت اثر در حد قابل دفاع و آبرومندانه اي باشد.

  • تو با آلبوم قبلي ات به قول خودت تولدي دوباره را در بازار موسيقي داشتي و و با «من و بارون» توانستي باز هم در اوج قرار بگيري. ولي من اعتقادم اين است كه ديگر زمان پوست انداختن تو شده. بايد با فضاهايي كه در آن جلو آمدي، فاصله بگيري. با حرفم موافقي؟
در قطعه جديدم اين اتفاق به نظرم افتاده ولي شايد مخاطب عام متوجه آن نشود. در «بي تو مي ميرم» من در ريتمي خوانده ام كه تا به آن روز آنرا تجربه نكرده بودم و مي توانست مخالفان زيادي را هم داشته باشد. ولي اين طور نبود و توانست مورد توجه قرار بگيرد. ولي حرفت را قبول دارم.

  • براي اين تفاق چه فكرهايي كردي؟
قطعا از لحاظ سبك كاري ، بابك جهانبخش خواهم ماند. چون احساس مي كنم كسي كه توانسته با كارهاي من ارتباط بگيرد، سليقه اش همين بوده و نبايد از كليت اين فضا فاصله بگيرم. مطمئنا در دو سه قطعه امتحان ها و تست زني هايي را انجام خواهم داد ولي تنها قولي كه مي توانم بدهم اين است كه در آثار بعدي هم خودم و هم كساني كه قرار است در آثار بعدي حضور داشته باشند، نسبت به اثار قبلي، پيشرفت ملموسي را خواهيم داشت.

  • آدم هايي كه تو در آثارت از حضورشان اتفاده مي كني كمي تكراري نشده اند؟ اين باعث يكنواخت شدن رنگ آميزي حسي آثار جديد تو كمك نمي شود؟
از يك طرف با حرفت موافقم ولي به هر حال من بابك جهانبخش هستم و حسي كه از آثار من است، زائيده ذهن ملودي ساز من بوده و هست. من اكثر ملودي هايم را خودم مي سازم و هر كسي كه به من ترانه بدهد، آن اثر با حس ملودي من منتشر خواهد شد.

  • يعني هيچ درصدي از حس كار را به ترانه آن مربوط نمي داني؟
چرا . اتفاقا حضور محسن شيرالي و بقيه دوستان در برخي مواقع خيلي به من كمك كرده و باعث بهتر شدن آثار شده است. ولي در كل من اگر مهر و امضاي خودم را در آثارم حفظ نكنم، آنهايي كه به خاطر همين هويت من را دوست داشتند، ديگر سراغم نمي آيند. آنها فرصت اين را دارند كه سالي يك بار آلبوم جديدي از من را بشنوند. به هر حال در برخي مواقع دل آدمها براي برخي فضاهاي تكراري هم تنگ مي شود.

  • فكر نمي كني لازم است بعضي جاها هم تو مخاطب ات را با خودت بالا بكشي و علايق اش را با خلاقيت هاي خودت بالا ببري؟
اين اتفاق در حال صورت گرفتن است. در آلبوم جديدم اتفاقا به خوبي اين مسئله را مورد توجه قرار داده‌ايم. اصلا به نظر من اين يكي از رسالت‌هاي هنرمند است كه سواد مخاطب‌اش را بالا ببرد. در كنار تلقين حس خوب، بايد سطح دانش مخاطب را هم افزايش داد.

  • كمي هم در مورد آلبوم هاي جديد بازار موسيقي صحبت كنيم. آثار جديد بازار را چطور ديدي؟
آلبوم محسن يگانه كامل شنيدم ولي آلبوم احسان را در لپ تاپ گوش كردم كه كيفيت صداي خوبي نداشت و نمي توانم در موردش صحبت كنم. واكنش هاي متفاوتي هم درباره‌اثار آنها شد و خيلي ها هم آنها را به من منتقل مي كردند. خيلي ها فكر مي كنند وقتي در مورد خواننده هاي ديگر به من بد بگويند من خوشحال مي شوم. ولي واقعا همه دوستان هنرمند اين عرصه از دوستان من اند و من هم به شدت روي آنها تعصب دارم. من در جايگاهي نيستم كه بخواهم در مورد آنها نظر بدهم ولي قطعا آنها تمام تلاششان را كرده اند. هيچ هنرمندي هيچوقت دوست ندارد كار ضعيف وارد بازار كند.
منبع: 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

کارای بابک جهانبخش همیشه از نظر ضعف ترانه رنج می بردن که با حضور محسن شیرالی این مشکل برطرف شد. حتی فضای ترانه هایی که خوده بابک میگه هم به محسن شیرالی نزدیکه و این یعنی پیشرفت. تبریک می گم به این زوج خوب و هنرمند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

آقای بابک جهانبخش صدای احساسی و زیبایی دارند من البوم آخر ایشون رو کامل گوش کردم بنظرم قطعه ای دل شعر بهتری نسبت به قطعه من وبارون و دوست دارم دارد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

یه مصاحبه با محسن چاوشی هم انجام بدید خیلی وقته مصاحبه نکردید. با تشکر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

بابـــــــــــــــــــــــــک بی نظیری . واقعا صداقت و احساس از حرفات میباره . عاشق حجب و حیات هستم . الحق که سلطان احساسی . منتظرم شاهکارهای بعدیت هم هستیم .
آفرین به تو که به تمامی هنرمندان و خواننده ها احترام میذاری . خدا کنه بقیه خواننده ها هم این کارا رو بکنن .
عشق فقط یک کلام / بابک جهانبخش والسلام
بابکی باشید ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

kamelan movafegham
babak jahanbakhsh ba dooset daram vataranehaye mohsen shirali az oon faze tinage daroomad va kam kam dare ye khanandeye sahebe sabke jedi mishe
vasashoon arezooye movafaghyat daram

g
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

سلطان احساس همیشه حس خوبی به آدم میده من که آرامش رو تو صداش پیدا میکنم اصلا برای همینه که ما طرفذاراش بهش میگیم سلــطان احــــــــــــــــساس

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

شاید از پر رنگ ترین نقاط قوت بابک که همیشه هم بوده انتخاب شعر و ملودی های متناسبی هست که میگه ، اما یک نکته که البته ضعف نیست اما بین خوب و خوب تر ، بنظرم باید بابک بیشتر به تنظیم کننده های بزرگ اعتماد کنه و اینطور نباشه که همه ی کارهای تراک ها رو خودش انجام بده.دیدیم که بعنوان مثال همکاری با کوشان حداد در این البوم و یا انوشیروان تقوی در گذشته ، باعث ساخته شدن تراک هایی با کیفیت فنی فوق العاده بالا و البته با احساسی ماندنی و دلنشین شد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

بابک جون دوست دارم به خاطر مهربونی واحساس قشنگت امیدوارم همیشه در اوج باشی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

تنظیم آهنگ ای دل فوق العاده اس . صدای گیتار بیسش منو دیوونه میکنه، اینقدر که فضای آهنگو زیبا پر میکنه.
ترانه هم حالت داستان وار داره و آخرش میشه گفت شاعر نتیجه گیری کرده و آب پاکی رو ، رو دست شنونده میریزه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

درسته شعرای دل بهترازمنوبارونه ولی شعرواهنگ اقرارخیلی خیلی خیلی بهترازهمه ی اهنگها ست

سه شنبه 8 مرداد 1392 - 16:48

من عاشق صدای بابک جهانبخشم ..... خیلی با احساس میخونه ..... متن آهنگاش هم جنبه ی مثبت داره ..... در کل خیلی خواننده ی خوبیه من از خیلی از آهنگاش لذت میبرم و بیشتر از همه هم دوست دارم و منو بارون رو دوست دارم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «دوست دارم» هنوز محبوب ترين كار من در همه اين سالهاست | موسیقی ما