برنامه یاد بعضی نفرات
 
انتشار سمفونی شماره 16 شاهین فرهت
شاهین فرهت خبر داد:
سمفونی 16 به نام هرمز فرهت این هفته منتشر می‌شود
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: شاهین فرهت گفت: سمفونی شماره 16 خود که ساخت آن زمان زیادی برد را به اولین استاد موسیقی خود-هرمز فرهت-تقدیم می کنم.شاهین فرهت در گفت و گو با موسیقی ما از انتشار آلبوم "سمفونی 16" خود که به نام استاد هرمز فرهت نامیده شده است، خبر داد و در این باره گفت: شانزدهمین سمفونی از سری سمفونی های ساخته من این هفته از سوی انتشارات راوی آذرکیمیا به همت رضا مهدوی منتشر و روانه بازار موسیقی می شود.

این آهنگساز ادامه داد: این سمفونی با بهره گیری از آثار اولین معلم موسیقی من یعنی هرمز فرهت ساخته شده است و یک اثر تونال محسوب می شود كه با مدرنیته موجود در آنها در هم آمیخته شده است. این سمفونی برای اركستر بزرگ نوشته شده است و سازبندی آن رنگ بندی جذاب و دلچسبی دارد.

وی بابیان اینکه نوشتن موومان این سمفونی بیش از چهار ماه طول کشیده است، تاکید کرد: این اثر مجموعه‌ای از اندوخته‌های من در طول سالها فعالیتم در عرصه موسیقی به شمار می آید و با تمام وجود آن را به پرفسور شاهین فرهت که اولین معلم موسیقی من بوده است، تقدیم می کنم.

فرهت درباره سازبندی این آلبوم گفت: سازبندی این اثر مجموعه کاملی از سازهای به کار گرفته در ارکستر است. ضبط آن با همکاری نوازندگان اکراینی در  این کشور انجام شده است.

 توانستم به بهترین شکل ممکن آن را به ضبط برسانم.

وی تاکید کرد: هرمز فرهت از آهنگسازان، موزیكولوگ، مولف و اولین موسیقیدان ایرانی محسوب می شود كه كوارتت زهی ساخته است. من در ساختن سمفونی شماره 16 خود بخشهایی از موسیقی استاد هرمز فرهت را مورد استفاده قرار داده ام و قسمتهای 2 و 3 این سمفونی را از قسمتهایی از آثار وی انتخاب کرده ام.

گفتنی است؛ سمفونی شماره 16 به نام هرمز فرهت ساخته شاهین فرهت توسط شرکت فرهنگی-هنری راوی آذر کیمیا منتشر و روانه بازار موسیقی ایران خواهد شد.

از شاهین فرهت تا کنون سمفونی هایی همچون خیام، ایرانی، دماوند، ایران، امام رضا (ع)، خلیج فارس، ایثار، پیامبر(ص)، تهران و... منتشر شده است.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 شهریور 1392 - 21:26

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سمفونی 16 به نام هرمز فرهت این هفته منتشر می‌شود | موسیقی ما