برنامه یاد بعضی نفرات
 
 كودكان و نوجوانان  پارس در جشنواره فجر امسال روي سن مي روند
ناصر نظر در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
کودکان و نوجوانان پارس در جشنواره فجر امسال روی سن می‌روند
موسیقی ما- ناصر نظر گفت: درجشنواره موسیقی فجر امسال همراه با کودکان روی سن رفته و به اجرای برنامه خواهیم پرداخت. رهبر گروه موسیقی پارس در گفت‌و‌گو با موسیقی ما از برگزاری کنسرت توسط این گروه در جشنواره موسیقی فجر امسال خبر داد و در گفت‌و‌گو با موسیقی ما گفت: گروه موسیقی پارس امسال در جشنواره موسیقی فجر حضور داشته و به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

ناصر نظر تاکید کرد: به زودی تمرینات گروه را آغاز می‌کنیم تا در جشنواره اجرای خوبی داشته باشیم. تمامی اعضای این گروه کودکان و نوجوانان هستند و نیز تصمیم داریم با بچه‌های بزرگ تری که درگیر مدرسه نیستند در جشنواره حضور داشته باشیم. چرا که بچه‌های کم سن و سال درگیر درس و مدرسه‌اند و نمی‌توانند برای تمرین‌ها درموقع مدرسه وقت بگذارند.

وی افزود: چندین قطعه در این کنسرت‌ها اجرا خواهیم کرد که البته برخی از قطعات در سالهای پیش در جشنواره فجر به اجرا در آمده بود و حالا با تنظیم جدید اجرا می‌شود. گروه موسیقی ایرانی پارس هم برای اولین بار به سرپرستی آقای محمدرضا فیاض در این برنامه شرکت می‌کنند.

وی درباره خوانندگی در گروه کودکان گفت: خواننده‌ای که برای اجرای کودکان انتخاب می‌شود در سنین نوجوانی قرار دارد و در ارکس‌تر ایرانی سازهایی که کودکان امکان نواختن آن را ندارند مانند عود، توسط بچه‌های بزرگ‌تر نواخته می‌شود.

این آهنگساز کودکان در ادامه با بیان اینکه خانواده‌های امروزی با موسیقی کودکان کاملا آشنا هستند، خاطر نشان کرد: تعداد کودکان و نوجوانانی با سن ۱۰-۱۲ ساله که برای آموزش به ما مراجعه می‌کنند بسیار کمتر از گذشته شده است و پدر و مادر‌ها به لزوم یادگیری موسیقی و اهمیت آن برای کودکانشان پی برده‌اند. و جای خوشحالی است که کودکان از سن ۳-۴ سالگی وارد دنیای موسیقی می‌شوند چون علاوه بر آموزش موسیقی این نوع فعالیت از نظر روان‌شناسی و اجتماعی نیز حائز اهمیت است و خانواده‌ها به این امر پی برده‌اند.

وی افزود: چه در کنسرت‌ها و چه در کلاس‌ها تعداد هنرجویان روز به روز بیشتر از قبل می‌شود و خروجی ما پس از اتمام کلاسهای ارف بیش از ۹۰ درصد است که آن ۱۰ درصد هم دلایل مختلفی از جمله مهاجرت و درس وغیره دارد. معمولا هنرجویان ما دوره ارف را که تمام کردند ساز انتخاب می‌کنند و بخصوص امروزه انتخاب سازهای ایرانی بسیار مورد توجه است و پیش از این بیشتر هنرجویان به دنبال سازهای غربی بودند ولی الان اینطور نیست در حال حاضر موسیقی کودکان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است وچون به شکل خصوصی اداره می‌شود بازدهی خوبی دارد و دلسوزی بیشتری برای آن می‌شود.

وی درپایان درپاسخ به اینکه انتخاب ساز کودکان بر چه مبنایی صورت می‌گیرد گفت: با توجه به جثه کودکان آن‌ها هر سازی را نمی‌توانند انتخاب کنند چون ساز‌ها قدو قواره خاص خود را دارند. کودکان ابتدا با ریتم و صدا در کلاسهای گروهی آشنا می‌شوند و بعد انتخاب ساز می‌کنند. برای آشنایی بیشتر آن‌ها کلاس‌های آشنایی با سازوتورساز‌شناسی برگزار می‌شود و با توجه به توانایی فیزیکی و علاقه‌ای که دارند نسبت به انتخاب ساز خود اقدام می‌کنند. حداقل سن هنرجویان در کلاس ارف ۳ سال و در کلاسهای ساز ۶ سال است.

ناصرنظرپس ازانقلاب تدریس موسیقی را درکارگاه موسیقی آغازو گروه مربیان ارف و گروه موسیقی پارس را در سال ۱۳۶۴ تاسیس کرد. فنون رهبری ارکستررا زیرنظرحشمت سنجری فراگرفت ودرسال ۱۳۶۹ ارکسترپارس وگروه کرپارس راتشکیل داد.

ازآن سال تاکنون درجشنواره‌های متعدد موسیقی فجروروزجهانی کودک برنامه‌های بسیاری اجرا کرده است. همچنین اواولین ارکسترسمفونیک نوجوان رانیزپایه‌گذاری کرده ‌است.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1392 - 02:56

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 21 آذر 1392 - 00:42

ان شاالله بچه های گروه اجرای خوبی داشته باشن . ای کاش گروه های دیگه ای مثل گروه پارس داشته باشیم تا نوازنده های نوجوانان بیشتری در ان شرکت کنند.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کودکان و نوجوانان پارس در جشنواره فجر امسال روی سن می‌روند | موسیقی ما