برنامه یاد بعضی نفرات
 
مرتضی پاشایی: در آلبوم اول شعر را فدای ملودی کردم
در گفتگو با خواننده آلبوم «یکی هست» عنوان شد؛
مرتضی پاشایی: در آلبوم اول شعر را فدای ملودی کردم
موسیقی ما – وحید لشکری: شش ماهه اول سال 92 برای «مرتضی پاشایی» دوران شلوغی بود، زیرا وی علاوه بر پیگیری تور شهرستانهایش، دو کنسرت در تهران برگزار و سینگل‌(تک‌قطعه)هایی نیز منتشر کرد. او در فصل پاییز و بهخصوص در این ایام که بازار موسیقی در رکود به سر می‌برد، بر روی دومین آلبومش متمرکز شده است. دقایقی را با مرتضی پاشایی گپ زدیم و او علاوه بر تشریح جزئیات آلبوم خود، از همکاریاش با سایر خوانندگان نیز سخن گفت:

* در حال حاضر مشغول انجام چه کارهایی هستید؟
آلبوم جدید را جمعآوری می کنم و فکر کنم 80 درصد کار جمع شده است. تیتراژ سریال جدید شبکه اول سیما به نام «عصر پاییزی» را در دست تولید دارم که ملودی آن ساخته شده و در مرحله تنظیم قرار دارد. در آلبومهای خوانندههای دیگر نیز حضور دارم که میتوانم به «علی لهراسبی»، «محمد علیزاده» و «مهدی احمدوند» اشاره کنم.

* تیم تولید آلبوم چه کسانی هستند؟
طبق برنامهای که دارم، این آلبوم حدود 10 ترک خواهد داشت. تمام آهنگسازیها و برخی از تنظیمها را خودم انجام دادهام. «میلاد ترابی» و «مهران عباسی» در بخش تنظیم حضور دارند و احتمالاً تنظیمکنندههای دیگری نیز به جمع ما اضافه شوند. تا اینجا تمام اشعار برای «مهرزاد امیرخانی» است. برنامهریزی ما این است که آلبوم را در بهار 93 (حوالی اردیبهشت یا خرداد) منتشر کنیم.

* ملودیها و اشعار این مجموعه با آلبوم «یکی هست» متفاوت خواهد بود یا در همان راستا سروده شدهاند؟
زمانی که آلبوم پخش میشود و نظرات را دریافت میکنید، به ضعفهای کار و نقاط قوت آن پی میبرید. بهجز محبت مخاطبان و مردم، ضعفهایی هم در کار قبلی داشتیم. مثلاً بعضی آثار از لحاظ فضای شعری شبیه هم بودند. مقصر این امر ترانهسرا نیست، زیرا «مهرزاد امیرخانی» ترانهسرایی است که توانایی بالایی دارد و تمامی این شعرهایی که هیت شدهاند را روی ملودی میگوید که این مسأله ویژگی شاخصی است. در آلبوم اول شعر را فدای ملودی کردم، زیرا ملودیهایی که دوست داشتم را در آلبوم قرار دادم و به همین دلیل برخی اشعاری که انتخاب شد، با هم شباهت داشتند. در سینگل ترکهای بعد از آلبوم، از لحاظ شعر و ملودی تفاوتهای زیادی داشتیم و در آلبوم جدید باز هم سبکها و تنظیمهای متفاوتتری را خواهیم داشت.

* استایل این سینگل ترکها را میتوانیم به عنوان نمای کلی از آلبوم در نظر بگیریم؟
هر آهنگساز و خوانندهای یک خطمشی مخصوص به خود را دارد و هر کاری که انجام بدهد، در یک چارچوب مشخص است. اگر من ششوهشت بخوانم، در راستای ملودیسازی خودم است. خیلیها که اهلفن باشند، از روی همان خطمشی متوجه میشوند که مثلاً این ملودی برای «مرتضی پاشایی» است. آن کاراکتر خودم در تمام کارها وجود دارد، ولی سعی میکنیم آثار متفاوت باشد. مثلاً در قطعه «جاده یکطرفه» ریتمی را انتخاب کردیم که کاملاً متفاوت بود. خیلیها هنوز در فضای «یکی هست» بودند، ولی من در ذهنم بود که ملودی ما یک تجربه جدیدی را داشته باشد. مثلاً ملودی این سریالی که کار کردم، باز هم نسبت به آثار قبلی خودم تفاوت دارد. در آلبوم جدید هیچچیزی شبیه به هم نیست! تنوع و تفاوتهای خودش را دارد، ولی در همان چارچوبی است که میدانم طرفدارانم دوست دارند. یا به عنوان مثال برخی از طرفداران قدیمی من قطعه «نفس» را دوست نداشتند، ولی این ترک توانست مخاطبان جدیدی را برای من جذب کند که شاید فقط کارهای هاوس یا ریتمیک گوش میکنند.

* تا پایان امسال برای کنسرتها چه برنامههایی دارید؟
تا پیش از ماه محرم و صفر از لحاظ تعداد اجراها جزو پرکارترینها بودیم. در قالب یک تور به شهرهای مختلف سفر کردیم و شهرهای زیادی باقی مانده که هنوز به آنها سفر نکردهایم. تاریخها مشخص شده و پس از ماه صفر به اکثر شهرهایی که نرفتهایم سفر میکنیم. علاوه بر شهرهای اصلی، تعدادی از شهرستانهای کوچکتر را نیز مدنظر داریم.

* برنامه تهران قطعی شده است؟
هنوز تاریخ خاصی قطعی نشده، اما قطعاً در ماه اسفند و در سالن میلاد نمایشگاه بینالمللی به دیدار دوستان میرویم.

تا کنون 3 اجرای رسمی در تهران داشتید و میخواهم ارزیابی خودتان نسبت به استقبال مخاطبان و شرایط برنامههای تهران را بدانم.
من تجربه اجرای زنده داشتم، ولی کنسرت اول تهران حساسیت و شرایط متفاوتی برای من داشت. در کنسرت اول کمی استرس داشتم و همهچیز تکمیل نبود و ضعفهایی داشت. با حمایت مردم، کنسرت دوم که در برج میلاد بود را به خوبی اجرا کردیم. برای کنسرت سوم تهران هم سعی کردیم باز هم تغییراتی را ایجاد کنیم.

* در کنسرت دوم تغییرات خوبی در دکور و ارکستر و بخشهای دیگر داشتید. این روند را ادامه میدهید؟
بله قطعاً. در برنامه بعدی تهران ارکستر و دکور ما تغییرات زیادی خواهد داشت. در حال برنامهریزی برای چند سورپرایز و برنامه ویژه هم هستیم.

* و کلام آخر؟
در آلبوم جدید استایل کلی را به گونهای طراحی کرده‌ایم که قطعات ریتمیک داشته باشیم تا آنهایی که کارهای من را قبلاً پیگیری نمیکردند هم جذب شوند. فضاهای احساسی قدیم را با ملودیها و تنظیم و البته اشعار جدید ترکیب کردهایم. از همراهی تمامی مخاطبان عزیزم نیز تشکر میکنم و میخواهم اثری شایسته محبت آنها را ارائه کنم.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1392 - 12:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 19 آذر 1392 - 12:54

تو بعضی کارا که غالبا مال یه خواننده ی دیگه ست یا خود مرتضی پاشایی فضا و ریتم یه دست میشه...
اون موقعی که علی لهراسبی کار شیدایی رو خوند همه متوجه شده بودن که ریتم مال مرتضی پاشاییه....
امیدوارم آلبوم جدیدش مثل یکی هست نباشه.......

سه شنبه 19 آذر 1392 - 13:04

عالیه این مصاحبه ها رو ادامه بدین...

سه شنبه 19 آذر 1392 - 13:38

زیاد از کارش خوشم نمیاد.چون خیلی خودخواهه.چرا؟چون وقتی همه ملودی ها و همه ی ترانه های یک البوم رو یک نفر کا کنه.البوم خیلی یکنواخت میشه.مثل بعضیا.... به نظرم بهترین اهنگی که مرتضی پاشایی خونده نفس بوده.

سه شنبه 19 آذر 1392 - 19:29
میلاد میلاد

الان مثل بعضیا منظورت محسن یگانه بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ببین هیچکی به گرد پای محسن نمیرسه

2.183.164.158
سه شنبه 19 آذر 1392 - 21:13
سعید فلاحی

اقای دادبخش منطقی پشت حرفات نمی بینم.
یادت نره خواننده مورد علاقت هم ملودی و تنظیم هاش رو خودش انجام میده.

5.238.160.58
سه شنبه 19 آذر 1392 - 23:53
Amir

تو برو به فکر مهدى يراحى باش که تو آلبوم آخرش همه ى آهنگاى غمگينش شبيه هم بود فقط شعرها فرق ميکرد.آره داداش
مرسى موسيقى ما

2.182.112.218
چهارشنبه 20 آذر 1392 - 01:13
غزال نصريان

ميلاد جان اين مسئله كه اگه همه ى آهنگا و ترانه ها كار يك نفر باشه باعث تكرار ميشه خب يه جورايى واقعيته ولى در مورد همه صدق نميكنه
نمونه اش محسن يگانه فكر نكنم ايشون منظورشون يگانه بوده بين آهنگاى اخير يگانه( هم از نظر محتوا هم ملودى ) تفاوتهاى قابل توجهى هست ( مثلاً بين خيابونا و خستم و امروز تولد منه و يه هفته به عيد!)
و حتى بين ترك هاى آلبوم حباب( مثلاً بين هوايى شدى و بيت آخر و حباب و بخند!)
شما خودتون مقايسه كنيد:
شب و روزام يكى ميشن با اين قرصاى خواب آور...
دردى مگه از اينم بزرگتر هست كه هرچى بوده از خودى خوردم؟...
شايد تركشايى كه سهم تو شد يكيشون هنوز كنج ذهن منه...
تو به من زندگى دادى...
نه ميخوام بند بياد بارون نه چترى رو سرم باشه...
من برعكس همه پشت خنده هام غمه...
قصه ى دنباله دار رفتنش هنوز شبا مثل يه ستاره از ذهنم رد ميشه...
از چى برات بگم وقتى نگفته هام با من عجين شده...
چه درى به تخته خورده كه الان عينك دودى زدى نشناسنت...
تشكر نكن بابت رفتنت برو اين فداكارى قابل نداشت...
ميلاد جان مسئله اينه كه اگه ميگن يگانه به تكرار افتاده صرفاً به خاطر يه عادت ذهنيه و نه لزوماً به خاطر واقعيت!
البته قبول دارم كه تو كل كارنامه ى كاريش آهنگايى كه تو يه فضا باشن زيادن ولى به چنين چيزى حتماً نميگن تكرار بلكه اين در واقع امضاى خواننده محسوب ميشه
موسيقى ما ممنون ميشم اگه تايبد كنيد

109.110.183.17
چهارشنبه 20 آذر 1392 - 01:15
غزال نصريان

الان اگه همه ى اين آهنگايى كه مثال زدم فقط ( فقط) اسم سازنده و ترانه سراشون فرق ميكرد الان همه ميگفتن چقدر تو اين آهنگا تنوع و تفاوت وجود داره!!!

109.110.183.17
چهارشنبه 20 آذر 1392 - 12:22
امیررضا دادبخش

توی امپراطور همه رو خود مهدی اهنگسازی و تنظیم کرد هان؟؟؟خیلی نظر جالبی بود.برو کاور البومو نگاه بعد بیاد کامنتتو ویرایش کن.توی البوم یکی هست همه ی ترانه ها به جز دوتا رو که علی بحرینی عزیز گفته بود.همه رو مهرزاد امیرخانی گفته.و از همه مهمتر اهنگسازیه.همه ی اهنگسازیا یعنی از 12تراک البوم 10تراکو خودت کار کنی.منظورم از بعضیا کسایی هست که در البوماشون نوشته آهنگساز و ترانه سرای کلیه ی قطعات .........

5.119.67.96
چهارشنبه 20 آذر 1392 - 15:04
Mehdi Mika

آقای دادبخش شما لطف کن هر وقت در مورد محسن یگانه مطلب زدن بیا ایشونو تخریب کن! بعدشم وقتی میخوای حرف بزنی جرات اینو داشته باش که مستقیم حرفتو بزنی نه با کد دادن و ...
خواننده مورد علاقه شما که نتونستن یه دونه کار هیت درست درمون تو آلبمشون ارائه کنن خوبن؟! فضاسازی آلبوم ایشون که سراسر غم و اندوه بود به نظر شما خیلی جذاب و متنوع بود؟!
شما اجاز بده طرفدارای خواننده مورد علاقت یک بیستم طرفدارای محسن بشن بعد بیا ...
ضمن اینکه اگه کسی تواناییشو داشته باشه چه اشکالی داره که کارای آلبومشو خودش انجام بده؟؟!!این اسمش خودخواهی نیست! آلبوم اول مرتضی پاشایی خیلی زیباتر از آلبوم جدید خواننده مورد علاقه شما بود! هم خیلی دوس داشتنی تر و هم خیلی خلاقانه تر

94.183.94.222
چهارشنبه 20 آذر 1392 - 19:38
سعید فلاحی

اقای دادبخش حق با شماست من اشتباه کردم.
اما بازم میگم تو نظر شما هیچ گونه منطقی ندیدم.

5.238.166.4
چهارشنبه 20 آذر 1392 - 20:13
غزال نصريان

آقاى دادبخش مثل اين كه شما به جاى تنوع در كار دنبال تنوع در (( اسم )) سازندگان هستيد!
خب مطمئن باشيد چنين چيزى رو تو كاراى يگانه نمبينيد
مثلاً شما بيا آهنگاى ( گذشته ها و تاوان و نابرده رنج احسان خواجه اميرى )رو با هم مقايسه كن
سازنده هاى هر سه شون با هم فرق دارن
ولى اين سه آهنگ به شدت به هم شبيه اند!
الان اين خوبه ؟ چون اسم سازنده ها با هم فرق داره پس حتماً آهنگا هم با هم فرق دارن؟
نه جداً ميپرسم؟

109.110.184.170
چهارشنبه 20 آذر 1392 - 21:49
امیررضا دادبخش

به به چه نظری البوم امپراطور از نظر ایشون ضعیف بود .البته از نظر ایشون ها.مردم با همین ترانه ی هر جای دنیای میراث و فراموشی و سازش زندگی می کنند.خداییش اهنگ دوست دارم محسن یگانه رو یه بار گوش کن.البته ربطی به این پست نداره .ولی خودت بحثشو اوردی وسط.اصلا فکر کنم ترانه ی این کار رو 30 ثانیه ای نوشته.سلطان غم مهدی یراحی.چه بخوای چه نخوای باید قبول کنی.امپراطور موسیقی ایران.

5.120.244.15
پنجشنبه 21 آذر 1392 - 12:55
امیررضا دادبخش

غزال نصیریان دقتتو عشقه.گذشته ها و با تاوان شبیه ان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هیچ شباهتی بینشون نیست.اگه همه ی ترانه های البوم عاشقانه ها رو روزبه گفته.خب روزبه بحثش با اقایون جداست.هیچ یکنواختی در البوم وجود نداره.امیر یگانه روز سه شنبه در برنامه امروز هنوز تموم نشده حرف خوبی زد.گفت من دیگه فکر می کنم باید از ترانه ها و اشعار دیگران استفاده کنم.با اینکه خودش اهنگساز و ترانه سرا هست.ولی دیگه فکر کرده داره به تکرار می رسه.یا علی لهراسبی چقد تنوع توی کاراش هست.با اهنگسازای مختلف و مخصوصا با ترانه سراهای مختلف از جمله روزبه بمانی.مونا برزویی.عبدالجبار کاکایی.افشین امینی.الناز اسفند فر.علیرضا پیروزی.حدیث دهقان.رضا صادقی.مهرزاد امیرخانی و ...

5.117.64.210
پنجشنبه 21 آذر 1392 - 13:06
Mehdi Mika

امپراطور آلبومی بود در حد خوب! البته ملودی قطعه امپراطور از نظر من در حد یه شاهکار تو موسیقی ایران بود به خصوص استارت و پایان قطعه اما مثلا قطعه میراث که واقعا شعر فوق العاده ای داره با خوانش اشتباه یراحی کلا نابود شده! یا قطعه عطر تو که دیگه فاجعه س
دوست دارم جزو قطعه هایی که من اصلا باهاش ارتباط برقرار نکردم ولی خیلیا این کارو دوس دارن! ضمنا شما چرا واسه تخریب محسن میای شعر یه قطعه شیش و هشت رو مثال میزنی؟! اینجور شعرا معمولا جنبه خیلی فان و ساده دارن!نکنه انتظار داشتی یه شعر مفهومی واسه این قطعه انتخاب میکرد؟؟!
خداروشکر شعرای محسن مال خودشه و نمیره شعری که 25 بند دو سال پیش خونده رو واسه قطعه سرآلبومیش انتخاب کنه

94.183.90.11
پنجشنبه 21 آذر 1392 - 19:40
غزال نصريان

آقاى دادبخش معلومه كه گذشته ها و تاوان با هم يه فرقايى دارن چون دو تا آهنگ جدان!
ولى شباهت هاشون زياده
كافيه پشت سر هم گوششون كنين
اگر هم شما اينجورى فكر نميكنيد نظر شماست ولى ديگه بين لحظه و نابرده رنج و تاوان كه شباهتها غوغا ميكنه!
شما با نظر موافق نيستيد خب من هم چون با نظر شما موافق نبودم اين كامنت رو گذاشتم :)

109.110.168.85
پنجشنبه 21 آذر 1392 - 20:41
fateme

هه غزال خانوم شما همچنان درگیر شدت شباهت اون آهنگ ها با هم هستین....
شاد باشین!
تایید لدفن!

2.178.98.35
پنجشنبه 21 آذر 1392 - 20:46
تارا music

قابل توجه اونایی که میگن قطعات امپراطور همه تکراری و
غمگینه ! امپراطور البومی در حد بالا بود و توی این چند وقت بهترین البوم منتشر شده بود ، نمیشه اونو با هر البوم دیگه ای مقایسه کرد .

2.191.47.215
پنجشنبه 21 آذر 1392 - 23:20
امیررضا دادبخش

داداش اینو چند بار هم مهدی گفته هم رستاک حلاج.این گروه 25باند کار دارم یخ می زنم رو که خوند یه تیکه از شعرش مال اهنگ زود تموم میشه شادمهر عقیلی بود.این گروه کارش دزدیه.هنوز تازه از خواب بیدار شدی.راجع به کار نرو محسن یگانه چی میگی که رفته ملودی اسپانیایی رو برداشته .واقعا زشته بعدش هم بنویسی اهنگساز محسن یگانه.متاسفم.حداقل مهدی ملودیاش تکه.

5.124.129.156
جمعه 22 آذر 1392 - 13:35
Mehdi Mika

آقای دادبخش اونی که خوابه شمایی عزیزم! منظور من این نبود که یراحی این شعرو دزدیده ولی اگه یراحی یه کم خوش سلیقگی میکرد نمیومد شعری که قبلا خونده شده بذاره واسه سرآلبومیش!!
با این کامنتی که گذاشتی نشون دادی که خیلی از مرحله پرتی!خیلی بیش از حد! محسن یگانه هر کاری رو که کاور کرده اومده رسما اعلام کرده، تو همین آلبومشم اگه جلد آلبوم رو برگردونی میبینی که نوشته "ملودی قطعه نرو برداشتی مستقیم از یک قطعه فرانسوی" ضمنا ریک الیسون که آهنگساز این قطعه هستش اجازه نامه کتبی داده به محسن واسه استفاده از این ملودی
میخوای تخریب کنی یه کم اطلاعاتتو ببر بالا حداقل!!
همه ملودی هایی که مهدی یراحی ساخته رو بذاری کنار هم نصف خلاقیت و نبوغی که تو ملودی قطعه رگ خواب وجود داره نمیشه!
امسالم مطمئن باش آلبومای شهاب رمضان و بابک جهانبخش بهتر از آلبوم مهدی یراحی بودن!

94.183.91.117
جمعه 22 آذر 1392 - 14:26
امیررضا دادبخش

سلام.موزیک تارا.خیلی خوشحالم که می بینم اینقدر منطقی هستی.واقعا از 5 نفر دو نفرشون منطقی هستن تو این سایت موزیک ما.من کاملا و سخت با نظرت موافقم.خیلی شدید ها.امپراطور بهترین البوم بوده و بهترین اهنگ ده سال اخیر موسیقی ایران امپراطور بوده.70درصد افرادی که وقتی یک اهنگی از یک خواننده پاپ منتشر میشه و سایت موسیقی ما برای دانلود میذاره این افراد قبل از اینکه اهنگو گوش بدن میان کامنت میذارن برای مثال این جناب Mas شاید دیده باشید.همش کامنتش اینه"خیلی در سطح ضعیفی بود"واقعا متاسفم.غرال خانم نصیریان.من شباهت به اهنگی میگم البته شباهت که چی بگم این کار رو کاور کرده این جناب......... و با همین کاور کردن دو کار شادمهر عقیلی بود که به اینجا رسیده.حالا برای شادمهر پیغام پسغام می فرسته.وای به حال این موسیقی .

5.124.194.105
جمعه 22 آذر 1392 - 15:33
غزال نصريان

آقاى دادبخش با خوندن قسمت آخر حرفتون كاملاً متوجه شدم كه اصلاً اشتباه كردم كه با شما وارد بحث شدم شما كه آلبوم حباب رو دانلود كرديد بايد هم همين حرفو بزنيد فكر كنم كه در واقع كار شمااست كه زشته اگه آلبوم حباب رو خريده بوديد ميديد كه نوشته( ملودى آهنگ نرو برداشتى مستقيم از يك ملودى فرانسوى( نه اسپانيايى) سازنده آهنگ rick allison)
شما هم بهتره به جاى اينكه به كسى تهمت دزدى بزنيد خودتونو اصلاح كنيد
موسيقى ما لطفاً تاييد كن

109.110.187.91
جمعه 22 آذر 1392 - 22:31
امیررضا دادبخش

ببخشید من معذرت میخوام.من نفهمیدم.ولی میخوام بگم خیلی زشته بیای اهنگ های استاد شادمهر عقیلی رو کاور کنی و بعدش نمک بخوری و نمکدون بشکنی.نباید این طوری باشه.البته من محسن یگانه رو توی کارایی مثه ترانه هاش توی البوم علی لهراسبی(چهارده) خیلی قبول دارم.یا اهنگ های از خودش مثل قرصای خواب آور.خاکسترم نکن.کی جای من اومد.یه هفته به عید.واقعا کارای خوبین.ولی بهتره یه خرده واقع بین باشیم.بازم عذر میخوام اگه بی احترامی کردم.ببخشید.

5.124.66.5
جمعه 22 آذر 1392 - 23:24
amir

غزال جان زياد با اينا دهن به دهن نزار.کسى که به همه ى خواننده ها ميگه بد و فقط به مهدى يراحى ميگه خوب اوضاعش کاملا مشخصه.ايشون نه تنها با محسن يگانه بلکه با خواننده هاى پرطرفدار ديگه مثل چاوشى هم مشکل دآره و فکر ميکنه فقط خودش خوبه هه.
مرسى موسيقى ما

2.182.112.218
جمعه 22 آذر 1392 - 23:47
غزال نصريان

آقاى دادبخش مسئله اى كه هست اينه كه شما كه جزء اون معدود افراد با منطق! اين سايت هستيد اين بحث رو باز كرديد و من خيلى محترمانه نظرم رو گفتم و الان از اين برخورد شما متعجبم (به هر حال شما خيلى منطقى هستيد!)
من حتى همين پايينتر با خانم فاطمه يه بحثى داشتيم كه ايشون خيلى عصبانى كامنت گذاشته بودن ولى من سعى كردم خيلى آروم منظورم رو به ايشون برسونم و حتى بهشون گفتم كه فكر نكنيد الان من دشمن خواجه اميرى ام! به عنوان يه مخاطب سرسختش اين شباهت رو تو كارش احساس ميكنم و شما ميتونيد اينطورى فكر نكنيد حكم هم صادر نميكنم ولى شما مثل اين كه هر كس رو با نظرتون مخالف ببينيد از اصل بى منطق ميدونيد
شما خودتون آلبوم حباب رو اورجينال نخريديد وگرنه از روى بى اطلاعى اين كامنت رو نميذاشتيد
حتى رضا صادقى هم روى جلد آلبومش ننوشته بود كه ترك عاشقتم كاور همون آهنگ فرانسويه فقط تو مصاحبه ها و كنسرتاش اين مسئله رو گفته بود
اگر ميخوايد يگانه رو تخريب كنيد اول يه خرده اطلاعاتتون رو بالا ببريد و ببينيد كه نرو كاور آهنگ فرانسويه نه اسپانيايى
و حتى الان هم در مورد شادمهر و ... حرف ميزنيد و خيلى راحت خيلى خيلى راحت براى هنرمند كشورتون شايعه پراكنى راه ميندازيد كه نميدونم شما رو به كجا ميرسونه
من فقط الان اين كامنت رو گذاشتم كه اولاً از خانم فاطمه عذر بخوام كه اگر از كامنت من برداشت بدى كرد و ناراحت شد و انقدر الان عصبانيه
ثانياً جناب دادبخش براساس حرفاى خودتون كه اكثراً از سر بى اطلاعيه خواستم بهتون نشون بدم كه اونقدرها هم كه خودتون فكر ميكنيد منطقى نيستيد و جز حب و بغض شخصى منطق ديگه اى از كامنتاتون برداشت نميشه
شما حتى اين جسارت رو نداريد كه اسم شخصى رو كه داريد درموردش حرف ميزنيد بنويسيد چون خودتون هم ميدونيد كه پشت حرفاتون در مورد كاور و پيغام پسغام و آهنگ اسپانيايى هيچ واقعيتى وجود نداره و همش زاييده ى ذهن خلاق يه عده است كه به دليل بى دليلى از يگانه خوششون نمياد
احتمالاً شما هم جزء اون عده ايد
براتون متاسفم
موسيقى ما خواهشاً بدون كم و كاست تاييد كنيد ممنون

109.110.187.229
شنبه 23 آذر 1392 - 12:04
Mehdi Mika

آقایی که خیلی منطقی هستی!!!!ایکاش تو صفحه ای که هیچ ربطی به یگانه پاپ ایران نداشت در مورد ایشون نظر نمیدادی(در واقع دست به تخریب ایشون نمیزدی) که آخرم مجبور نشی معذرت بخوای!
یادمه چن سال پیش سایت فارس کیدز لیست بلند بالایی از قطعه هایی که کاور شده بودن رو گذاشت توی سایتش که بعد چن روز به خاطر خواهشای یه سری از خواننده ها که اتفاقا معروف هم بودن اون لیست رو حذف کرد چون خیلی از این دوستان قطعه های کاور شده رو به اسم خودشون تموم کرده بودن اما محسن یگانه هیچوقت همچین کاری رو نکرده و نمیکنه!در مورد شادمهرم بارها خود محسن گفته که یکی از دلایل اصلیش برای ورود حرفه ای به دنیای موسیقی شادمهر بوده! تازه خود شادمهر چنتا از بهترین قطعه هاش کاور بودن(دل دیوونه، بی تو و...)
شما معلومه که اطلاعاتت خیلی پایینه، به خاطر همین تمام قطعه های کاور یگانه رو برات مینویسم
دلمو بردی،چشمای خیس من، حیف، بمون، نرو، چنتا از کارای قدیمی شادمهر و قطعه خاکسترم نکن که شما نوشتی آهنگش برا خود یگانس!!!!! تا اونجایی که من میدونم تو این 8،9 سال ملودی بقیه کاراشو همه رو خودش ساخته
ضمن اینکه محسن جزو معدود کسایی که ملودی هاش خارج از کشور کاور شدن! قطعه های آخه دل من و سکوت یگانه توی ترکیه کاور شدن، ترکیه ای که خیلی از خواننده های ما کارای اونارو کاور میکنن!

94.183.95.133
شنبه 23 آذر 1392 - 15:12
امیررضا دادبخش

اول اقای امیر.که هم اسم خودمم هستی.آخه چرا وارد بحث ما دوتا میشی؟؟؟؟؟؟
دوم.من کی گفتم میخوام خواننده رو تخریب کنم.من کی گفتم فقط خواننده خودمو قبول دارم.نه من هیچ موقع چنین حرفی رو نزدم.شما واقعا از همه ی خواننده های پاپو دوست دارین؟؟؟؟قاعدتا اینطوری نیست.خودتونم می دونید.من نمیگم خیلی منطقیم ولی حداقل می دونم کسایی میرن اهنگایی از خواننده مثل علی عبدالمالکی و مجید خراطها و علیرضا روزگار گوش میدن.چیه سطح تفکرشون.اگه قرار باشه در خواننده های پاپ نظرمو بدم میگم مهدی یراحی اول و .......... من دیگه غلت بکنم با چنین آدمای بی منطقی وارد بحث بشم.(غزال نصیریان با شما نیستم به خدا) شما با این کامنتاتون معلوم شد که ادمی با سطح تفکر بالا هستید.منظورم دیگرون.بازم عذرخواهی می کنم.

5.117.64.244
شنبه 23 آذر 1392 - 22:07
mohammad2020

امیررضا دادبخش چی میگی داداش من؟
علی عبدالمالکی رو با مجید خراطها و علیرضا روزگار مقایسه میکنی؟
لالیگا رو با لیگ دسته سه ایران مقایسه میکنی؟
اصن عزیز من خودت منطق داری؟که این مقایسه رو میکنی؟
یا مثال نزن یا مثال درست بزن

2.185.89.125
یکشنبه 24 آذر 1392 - 06:40
Mehdi Mika

"می دونم کسایی که میرن اهنگایی از خواننده مثل علی عبدالمالکی و مجید خراطها و علیرضا روزگار گوش میدن.چیه سطح تفکرشون"
اول تخریب مرتضی پاشایی، بعد تهمت و غرض ورزی نسبت به محسن یگانه، الانم توهین به 3 تا خواننده دیگه و به خصوص به هوادارای این خواننده ها! واقعا باعث تاسفه!
نمیدونم شما چن سالته ولی بهتره به جای این همه ادعای منطق، اول یاد بگیری که سلیقه و نظر همه افراد محترمه و اگه من و شما از کسی خوشمون نمیاد حق نداریم نسبت بهش بی احترامی کنیم

94.183.95.101
سه شنبه 19 آذر 1392 - 15:19

از نظر من همكاري لهراسبي با پاشايي اشتباه محضه
البته اين فقط نظر شخصي منه

جمعه 22 آذر 1392 - 21:42
حدیث

چرا شادی جون?!!

2.190.230.34
پنجشنبه 28 آذر 1392 - 15:14
اریا

مشخصه دیگه چون سطح کاری لهراسبی بالاتر از پاشایی هستش

91.133.199.15
سه شنبه 19 آذر 1392 - 19:11

متاسفانه خیلی از خواننده ها هستند که ترانه یا همان کلام رو فدای ملودی می کنند.. آقــــای یگانه- صادقی و . . . . . . . . .

چهارشنبه 20 آذر 1392 - 10:23
حسین مشکی پوش

ببخشید به جز 2-3 تا ترانه محسن یگانه تو البوم حباب که در سطحش نبود صادقی و یگانه کجا ترانه ی بد دارن؟؟

2.191.146.98
چهارشنبه 20 آذر 1392 - 15:16
Mehdi Mika

مشه لطف کنی چنتا از شعرای ضعیف یگانه رو نام ببری دوست عزیز؟!!
به نظر شما شعر قطعه هایی مثل دوراهی،رگ خواب،بیت آخر، نمیشه، بخند و... چه جور شعرایی هستن؟!!
محسن شعراش در عین اینکه ساده و همه فهم هستن به هیچ عنوان سطحی و پیش پا افتاده نیستن، تو شعراش از کلمه هایی استفاده میکنه که واقعا تو هیچ شعری نمیشنوی این کلمه هارو " نبودت مثل کبریت و دلم انبار باروته"
بهترین شاعرای ایرانم نمیتونن شعری مثل شعر قطعه دوراهی بگن یا شعر قطعه ای که واسه بابای شهیدش ساخته بود(یه هفته به عید)، واقعا گفتن همچین شعری کار هر کسی نیست

94.183.94.222
چهارشنبه 20 آذر 1392 - 19:55
غزال نصريان

حداقل صادقى و يگانه همچنان كاراكتر هنرى مخصوص به خودشون رو دارن نه مثل ديگر خواننده ها كه همشون كم كم دارن شبيه هم ميشن!
اون هم به خاطر شعراشون شعراى همه را دارن فقط دو سه نفر محدود ميگن ...
اين يعنى تكرار به صورت دسته جمعى!
خواجه اميرى گوش ميدى انگار دارى خانم گو... ميشنوى ! مهدى يراحى گوش ميدى شعرش صورت ميكس شده ى شعراى قديمى اون ترانه سراست كه به اندازه ى كافى شنيده شدن...
مسئله اى كه هست اين دو نفر هنوز خود خودشون اند
حرفاى خودشون رو ميزنن و اين هنر رو دارن
الان اگه مثلاً ترانه ى ( نميذارم خسته شى) يگانه و ( كفش آهنى) صادقى فقط اسم ترانه سراشون فرق ميكرد و يه اسم معتبر! بود ديگه هيچكس ايراد نميگرفت...

109.110.184.170
پنجشنبه 21 آذر 1392 - 20:37
fateme

موسیقی ما دیگه داری واقعا شورشو در میاری کامنتای منو 8،7 در میون تایید میکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟واقعاکه!!!!!
من فقط از حضرت استاد غزال خانوم نصریان درخواست عاجزانه کردم شفاف سازی بفرماین ما هم بفهمیم که چجوری میشه وقتی خواجه امیری گوش میدن انگار خانم گو... میشنون....؟
ینی اگه تایید نکنین دیگه شک میکنم....

2.178.98.35
جمعه 22 آذر 1392 - 15:42
غزال نصريان

دوست عزيز توضيحش خيلى ساده است وقتى ترانه اكثر خواننده هاى مطرحمون رو ( چه داخلى چه خارجى) يه نفر ميگه بايد هم انتظار داشته باشيد كه همه ى اونا كم كم از نظر فكرى و زبانى شبيه هم بشن!
و بدتر از اون وقتيه كه كه ترانه هاى جديد همين ترانه سرا صورت ميكس شده ى ترانه هاى قبليشه چه اونايى كه براى پيشكسوتا سروده چه اونايى كه قبلاً واسه همون خواننده گفته و حالا دوباره داره همون ها رو تكرار ميكنه
شما ميتونيد قبول نكنيد ولى مسئله اى كه هست پيشتر كه احسان خواجه اميرى با افشين يداللهى كار ميكرد از نظر فكرى كاراكتر مخصوص به خودشو داشت ولى الان با كه داره با روزبه بمانى كار ميكنه ديگه اونطورى نيست چرا كه همزمان روزبه با جمع كثيرى از ديگر خواننده ها هم كار ميكنه و اين در واقع كاراكتر روزبه است كه داره بيان ميشه منتهى با صداهاى متفاوت :)

109.110.187.91
جمعه 22 آذر 1392 - 23:52
غزال نصريان

فاطمه خانم اميدوارم از حرفاى من بد برداشت نكرده باشيد باز هم ميگم كه من خودم مخاطب سرسخت احسانم شما هم ميتونيد با نظر من موافق نباشيد
به هر حال مثل اينكه خيلى بد برداشت كرديد يا من بد نوشتم كه شما انقدر عصبانى هستيد اگه اينجوريه از شما عذر ميخوام
دوست عزيز شما هم بهتره يه خرده رو اين قضيه فكر كنى چون من نوعى اگه احسان رو دوست نداشتم انقدر درموردش فكر نميكردم

109.110.187.229
سه شنبه 19 آذر 1392 - 22:18

من نمیدونم اگه موزیک های یونانی نبودن این آقا مرتضی چجوری می خواست کار کنه ..... تا کی کاور اخه؟
موسیقی ما ممنون که نظرم رو نمایش می دی

چهارشنبه 20 آذر 1392 - 12:25

همین آقای....... یه کار اسپانیایی رو کاور کرد و توی کاور البوم ننوشت که اهنگ ..... برگرفته از یک ملودی اسپانیایی.بازم دم فرزاد فرزین گرم که وقتی شلیک رو منتشر کرد رو به روی ترک می دونم نوشت ورس اول برگرفته از ملودی یونانی یا علی لهراسبی در البوم چهارده اهنگ چشامو بستم.یا رضا صادقی توی البوم همین...

چهارشنبه 20 آذر 1392 - 18:18

مرتضی پاشایی باید از کار موسیقی کنارگیری کنه و به یه حرفه ی دیگه پناه ببره چون اصلا استعدادی در موسیقی نداره و غیر از کاور کردن و ساختن کارای تکراری نمیتونه کار دیگه ای انجام بده.البوم یک هست که واقعا به معنای واقعی کلمه بد بود و به خدا من بیشتر از2 بار کل البوم رو گوش ندادم.

چهارشنبه 20 آذر 1392 - 22:42
Mohammad2020

ببین به نظرم بهتره شما بری به اون استاد کبیرتون برسی و نظر دادن درباره بقیه خواننده ها رو بزاری کنار.
این که سلیقه ی تو با کارهای مرتضی ی عزیز سازگار نیست دلیل نمیشه بیای هر چرت پرتی میخوای بگی.
آلبوم یکی هست هم به معنای واقعی کلمه عااااالی بود.
یکم منطق داشته باشی برات مشکلی پیش نمیاد اااا.خیلی نمیخواد اااا ، یه کوچولو...

2.183.179.83
جمعه 22 آذر 1392 - 16:59
erfan se

ببخشید آقای "نوید (طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر) ترابی(طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر)" فقط محسن چاوشی خوبه؟؟؟
هیشکی دیگه تو جهان چیزی از موسیقی نمیدونه؟؟؟؟
فقط محسن چاووشی کاراش خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا برات متاسفم

5.22.120.122
شنبه 23 آذر 1392 - 08:47
Ali Saaaaaaaaaa ( I My Self am The 13 ) من خود آن سیزدهم )

آقای نوید به اسم طرفدار چاوشی میای تو همه بخش ها نظر فقط به نفع چاوشی میدی باعث میشه دید مردم نسبت به ایشون و طرفداراش خراب شه. مجبورت نکردن که همه جا نظر بدی. در مورد خبرای خواننده خودت نظر بده

37.98.76.236
شنبه 23 آذر 1392 - 14:34
eli messi

نه اخه چرا استاد نوید طرفدار استاد چاوشی؟خب میاد از چاوشی کمک میگیره بااون مشورت میکنه اقای چاوشی هم باروی باز استقبال میکنن مگه نه؟خودت گفتی دیگه استاد!!!! ای جووووونم

188.136.138.18
چهارشنبه 20 آذر 1392 - 22:45

به عنوان یه طرفدار شیش آتیشه علی عبدالمالکی واقعا از مرتضی هم خوشم میاد و خواننده دومم مرتضی هست.
واقعا خیلی خوب میدونه رو چه شعری چه آهنگ و ملودی بندازه که بهش بیاد.
واقعا خیلی تعجب کردم و خوشحال شدم که فهمیدم دو خواننده مورد علاقه ام با هم دوست صمیمی و جون جونی هستن.
ای کاش مرتضی پاشایی و علی عبدالمالکی یه ترک فیت بدن.
وای چه شود...
در هر حال امیدوارم آلبومش دوباره مثل یکی هست بترکونه...

پنجشنبه 21 آذر 1392 - 16:20

آقای پاشایی جز معدود کسانی هستند که ابتدا ملودی می سازن بعد ترانه ای روی ملودی قرار میدن که باعث موندگاری میشه ، مثل تمام آهنگهای قدیم که به این سبک ساخته میشد و بعد از گذر چند نسل هم چنان شنیده میشه امـــــــــــــــــا متاسفانه ایشون ملودی رو خلق نمی کنن ، ملودی های دیگه ای رو انتخاب و تغییراتی میدن که به اصطلاح کاور میکنن . مثل قطعه معروف یکی هست . این کارنامه ایشون رو خراب می کنه در آینده ...
من شخصا کاراشون رو دوست دارم و سالهای سال کاری تو فضای ( ستایش ) تولید نخواهد شد اما ای کاش که کاراشون رو خودشون می ساختن یا از ملودی سایر دوستان که میسازند برای نمونه و در غالب یک تک آهنگ تست می کردن .
با احترام به تمام هواداران آقای پاشایی و سایر دوستان و تشکر از موسیقی مـــــا

جمعه 22 آذر 1392 - 08:23

درود بر مرتضی پاشایی عزیز

شنبه 23 آذر 1392 - 08:41

آلبوم قبلیش یه خورده از لحاظ اسلو تکراری بود ولی اگه ترک ها رو جدا جدا در نظر میگر فتی علی بود. خودشم اینو فهمیده. مطمئن باشید آلبوم بعدیش میترکونه

شنبه 23 آذر 1392 - 23:16

mehdi mika و غزال نصیریان شماها دقیقا درست میفرمایید.من فقط یه بیت از سعر محسن همیشه یگانه رو براتون مینویسم...
هنوز پشت سرت هستم مثل سابق همونجوریییییییی....
بنده مؤید تمامی نظرات قابل احبرام شما هستم...
آقای دادبخش شماهم برو یه فکری به حال خودت بکن...درواقع یکم رو خودت و فکرت و طرز فکر کردنت کار کن بعد نظر بذار...

شنبه 23 آذر 1392 - 23:49

سلام من طرفتار محسن یگانه پادشاه موسیقی ایران هستم ولی تمام اهنگ های مرتضی را هم دارم وگوش میکنم .فقط اومدم بگم محسن یگانه یه کاری کرده که همه دار ن ارحسادت میسوزند وهمه جا تو هر ضمینه ای حرف از محسن یگانه هستش . دست بردارید ازاین حسادت .شما طرفدار هرکی هستی برو اهنگش ها را دانلود کن گوش بده چیکار به باقی داری.خودتون را اصلاح کنید به جای تخریب کردن دیگران به خواننده مورد علاقه خودتون بگید تا پیشرفت کنه . لطفا تاید کنید ممنون

سه شنبه 27 آبان 1393 - 16:49

متاسفانه اکنون دیگر مرتضی نیست و ...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مرتضی پاشایی: در آلبوم اول شعر را فدای ملودی کردم | موسیقی ما