پیش از انتشار آلبوم متفاوت «بن بست»، از «موسیقی ما» بشنوید و دانلود کنید؛
قطعه «بن بست» با صدای «راهی»
موسیقی ما - «راهی»، خواننده ای که به زودی نخستین آلبوم رسمی خود را منتشر می کند، یکی از قطعات این آلبوم را در اختیار مخاطبین سایت «موسیقی ما» قرار داد. آلبوم «بن بست» در سبک پاپ-راک و با ترانه هایی که مضمون اجتماعی دارند و با حضور نوازندگان سرشناس تولید شده و هفته پایانی دی ماه توسط موسسه «آویژه هنر» منتشر می شود.
مهدی میرزاباقریان، باربد خاکپور، میلاد درخشانی، کریم قربانی، بابک ریاحی پور، کوروش بابایی و علی جعفری پویان، نوازندگانی هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند. تاریخ دقیق انتشار آلبوم «بن بست» به زودی از سایت «موسیقی ما» اعلام می شود.
در ادامه قطعه «بن بست» با ترانه و موسیقی «باربد خاکپور» را بشنوید و دانلود کنید.
متن ترانه «بن بست» سروده باربد خاکپور:
حقیقت رو قبولش کن، میدونم باورش سخته
نه اینکه پای رفتن نیست، که اینجا آخر خطه
نگو میترسم از رفتن، نمیبینی که راهی نیست
که در فردای این دنیا، نشانی جز تباهی نیست
زمین از ظلم میسوزد، بشر در جهل میگندد
رسیده تا کجا انصاف، که او هم چشم می بندد
فقط من نیستم در راه، چنین درمانده و خسته
برای رفتن از دنیا، خودِ او بار خود بسته
تمام عمر نفهمیدم، به دنبال چه میگردیم
کلید قفل پیدا شد، کنون ما قفل گم کردیم
چه ماند از آن رسیدن ها، برای این تن خسته
مِثِ چهار راهیه دنیا، که هر سمتش یه بن بسته
نشانی از اصالت نیست، و انسان هرز میروید
چنان گندیده باورها، که او هم کفر میگوید
همین دیروز فردا سوخت، و صبحی سوخته در پیش است
در این تکرار بی حاصل، خودِ او خسته از خویش است
مهدی میرزاباقریان، باربد خاکپور، میلاد درخشانی، کریم قربانی، بابک ریاحی پور، کوروش بابایی و علی جعفری پویان، نوازندگانی هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند. تاریخ دقیق انتشار آلبوم «بن بست» به زودی از سایت «موسیقی ما» اعلام می شود.
در ادامه قطعه «بن بست» با ترانه و موسیقی «باربد خاکپور» را بشنوید و دانلود کنید.
متن ترانه «بن بست» سروده باربد خاکپور:
حقیقت رو قبولش کن، میدونم باورش سخته
نه اینکه پای رفتن نیست، که اینجا آخر خطه
نگو میترسم از رفتن، نمیبینی که راهی نیست
که در فردای این دنیا، نشانی جز تباهی نیست
زمین از ظلم میسوزد، بشر در جهل میگندد
رسیده تا کجا انصاف، که او هم چشم می بندد
فقط من نیستم در راه، چنین درمانده و خسته
برای رفتن از دنیا، خودِ او بار خود بسته
تمام عمر نفهمیدم، به دنبال چه میگردیم
کلید قفل پیدا شد، کنون ما قفل گم کردیم
چه ماند از آن رسیدن ها، برای این تن خسته
مِثِ چهار راهیه دنیا، که هر سمتش یه بن بسته
نشانی از اصالت نیست، و انسان هرز میروید
چنان گندیده باورها، که او هم کفر میگوید
همین دیروز فردا سوخت، و صبحی سوخته در پیش است
در این تکرار بی حاصل، خودِ او خسته از خویش است
منبع:
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 دی 1392 - 10:00
دیدگاهها
جدا از انتقادایی که آقای حامی به موسیقی ایران دارن و من به شخصه باهاش مخالفم انصافا این آهنگ فوق العاده بود امیدوارم آلبومم به همین قشنگی باشه
مرسی از آقای حامی
قطعه ی فوق العاده ای بود. خیلی وقته این فضا در موسیقی ما حس نشده ، واژه آرایی اش هم بی نظیر بود. نامش با نام آلبوم یکی هست، پس میتونه محتوا و مضمون اصلی اثر رو در بر داشته باشه.
با سلام،
قطعه خوبی بود ترانه و موسیقی بسیار خوبی داشت و صدای خواننده هم خیلی خاص و دلنشین بود...
من مخاطب موسیقی راک نیستم ولی این کار رو خیلی دوست داشتم . منتظرم کل تراک ها رو بشنوم . . . ترانه اش هم خیلی خوب بود با آرزوی موفقیت برای تیم بن بست . . .
این اثر یک موسیقی کم نظیر است با واژگانی که نه از زبان بلکه از عمق اندیشه تراویده.ترانه ای غنی از احساس و شعور . خدا را سپاس که هنوز روح تفکر در کالبد جوان ایرانی جاریست و هنر در نهاد وی نه آرمیده ، بلکه بیدارست. بی صبرانه منتظر شنیدن آثار بعدی این ترانه سرا و اهنگساز گرامی بوده ، موفقیت روزافزون برای ایشان و دیگر همکاران هنرمندشان از خدوند متعال خواهانم.
اصلا موندم چی بگم!واقعا دستتون درد نکنه خیلی آهنگ سنگین و پر باری بود جای اینجور آهنگهای پر معنی واقعا خالیه.تبریک میگم به خواننده اثر که آبرویترانه داخل کشور رو حفظ کردن.
نشانی از اصالت نیست و انسان هرز می روید
چنان گندیده باورها که او هم کفر می گوید
فقط می تونم سکوت کنم ........... و لذت ببرم
تبریک ميگم. ا قای راهی. بسیار مفهومی به دنیای راک خوش اومدی. فضای کار رو دوست داشتم. موسیقی خیلی منو گرفت.
عشق است ...... همین
صدای تازه و خودساخته ای داره. ترانه ی زیبا و پر مغزی از کار در اومده. چشم به راه کارهای دیگه ی این آلبوم هستم
صدای خواننده بسیار گیرا -ترانه هم خوب بود ولی خیلی خواص بود . . . مرسی از موسیقی ما
ترانه موسیقی و لحن گفتار شکوه وصف ناشدنی رو به فضای توخالی و تشنه ترانه مفهومی برگردوندن . دریک کلام ترانه با آبرو یعنی همین ... آقای راهی اولین قدم رو مردونه و باآبرو در عرصه موسیقی برداشتین .. تا صبح با این آهنگ کلی حال کردم . یا علی
یک ترانه جاویدان و باور نکردنی بود واقعا خیلی پر معنا و با یه موسیقی که به سلیقه من نبود اما خیلی باهاش ارتباط قوی بر قرار کردم صدا و لحن خوندن خواننده خیلی خاص بود و فوق العاده دوست داشتنی.....
واقعا دمتون گرم
موسیقی ایران در این زمینه فقیره ... واقعا خوشحالم که قدم در این راه گذاشتی ...
2 تا آرزو دارم !
1 - شما اولین و آخرین نفر این حرکت نباشین ...
2 - درگیر عاشقانه ها نشین ... همینجوری ادامه بدین ... ما خواننده دل و قلوه خون زیاد داریم !
چنان گندیده باورها که او هم کفر میگوید ....
موقث باشین ...
خوشحالم بابت شنیدن این کار متفاوت از یه همشهری خوب
جنوبیا پرچمشون بالاست بدجووور
مهدی یراحی،محسن چاووشی،بهنام صفوی از خطه خوزستان :)
من که از این ترانه خوشم اومد. جایی شنیدم که یه تک آهنگ دیگه از همین آلبوم رو میخوان برای شنیدن بذارن روی اینترنت. کسی میدونه چه زمانی اینکار انجام میشه؟؟؟
شعر این قطعه آنقدر شعور داشت که بارها و بارها آن را دانلود کردم و لذت بردم.
تطابق ملودی و شعر واقعاً بی نظیر است. سنگین و اصیل.
بشر در جهل می گندد.....
جالبه که هر کی این اثر را گوش می کند فقط سکوت می کند
بله فقط باید به متن ترانه گوش داد ، سکوت کرد و فکر کرد . فکر کرد و فکر کرد.
بسیار بسیار عالی...
ترانه و آهنگ بی نظیر بود.تبریک میگم به خواننده به خاطر انتخاب شعری با چنین مظمونی من لذت بردم.
من عاشق این اثر هنری شدم . امیدوارم تو کارتون موفق باشین.
من به این آهنگ رو گوش دادم به عنوان یه کسی که دستی در موسیقی داره چند نکته رو لازم دیدم که بگم شاید برای آهنگساز فکر میکنم تازه کار این آهنگ وهمچنین تنظیم کننده راهگشا باشه
1 -ملودی (خط اصلی )کاملا احاطه شده بود از کلیشه های تاریخ مصرف گذشته یعنی هیچگونه نو آوری در ملودی دیده نمی شد.نه اوج جذب کننده ای نه ملودی دلربایی
2- نمی دونم تنظیم کننده این اثر همون آهنگسازشه یا نه ولی این تکرار بدون نو آوری هم در تنظیم دیده میشه یعنی فقط سعی شده قسمت اول کار تا انتهای اوج با یه سری پاساژ چند ساز پر بشه و قسمت دوم تکرار همان قسمت اول باشه یعنی بدون هیچ تغییری در کنترپوان وهمچنین در قسمت انتهایی و تغییر گام دوباره می شنویم همان چارچوب تنظیم را و همان پاساژها که برای پر کردن شاید به نیت شخصیت دادن به آهنگ استفاده شده که بجز شلوغی بی جا ارزش هنری دیگه ای ندارد این عدم تغییر در لحن یا فقدان حتی کمی بداهه نشان دهنده ی بی تجربگی فرد است
3- تنها نقطه قوت این آهنگ شاید فقط جنس صدای خواننده است که در این ملودی حیف شده است
در مورد شعر نمی توانم نظری بدهم چون در تخصص بنده نیست
من به این آهنگ رو گوش دادم به عنوان یه کسی که دستی در موسیقی داره چند نکته رو لازم دیدم که بگم شاید برای آهنگساز فکر میکنم تازه کار این آهنگ وهمچنین تنظیم کننده راهگشا باشه
1-ملودی (خط اصلی )کاملا احاطه شده بود از کلیشه های تاریخ مصرف گذشته یعنی هیچگونه نو آوری در ملودی دیده نمی شد.نه اوج جذب کننده ای نه ملودی دلربایی
2- نمی دونم تنظیم کننده این اثر همون آهنگسازشه یا نه ولی این تکرار بدون نو آوری هم در تنظیم دیده میشه یعنی فقط سعی شده قسمت اول کار تا انتهای اوج با یه سری پاساژ چند ساز پر بشه و قسمت دوم تکرار همان قسمت اول باشه یعنی بدون هیچ تغییری در کنترپوان وهمچنین در قسمت انتهایی و تغییر گام دوباره می شنویم همان چارچوب تنظیم را و همان پاساژها که برای پر کردن شاید به نیت شخصیت دادن به آهنگ استفاده شده که بجز شلوغی بی جا ارزش هنری دیگه ای ندارد این عدم تغییر در لحن یا فقدان حتی کمی بداهه نشان دهنده ی بی تجربگی فرد است
3- تنها نقطه قوت این آهنگ شاید فقط جنس صدای خواننده است که در این ملودی حیف شده است
-در مورد شعر نمی توانم نظری بدهم چون در تخصص بنده نیست
شعر و آهنگ رو خیلی دوست داشتم براتون آرزوی موفقیت میکنم.ممنون
شعر و آهنگ رو خیلی دوست داشتم براتون آرزوی موفقیت میکنم.ممنون
بسیار بسیار عالی و پر معنا ************
قطه ای زیبا و پر محتوا یست که صدای دلنشین خواننده زیبایی این اثر را دوچندان نموده.درست است حقیقت تلخ است ؛ امیدوارم همیشه در مسیر حق قدم بردارید. شادو پیروز باشید.
افزودن یک دیدگاه جدید