جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
حمید حامی در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
در عرصه موسیقی فعالیتی نمی‌کنم
موسیقی ما - خواننده پاپ کلاسیک کشورمان که مدتی پیش اعلام کرده بود در حوزه موسیقی فعالیت نخواهد کرد تا اوضاع بر وفق مراد شود همچنان بر این نظرش پای‌بند است و از ادامه اعتصاب خود خبر داد و گفت: فعلاً تصمیمی درباره حضورم در عرصه موسیقی نگرفته‌ام.

حمید حامی در گفت‌وگو با موسیقی ما  با اشاره به صحبت‌های پیشین خود درباره عدم حضورش در عرصه موسیقی گفت: پیش از این نیز گفته بودم که با توجه به شرایطی که هم‌اکنون موسیقی در ایران دارد، تصمیم ندارم در این عرصه فعالیتی داشته باشم. این عرصه نامناسب‌تر از آنی است که بشود با خیال راحت و آسوده در آن کار کرد.

این خواننده در ادامه افزود: بعد از انتشار آخرین آلبومم به دلیل اتفاقات و حاشیه‌هایی که به وجود آمد، این تصمیم را گرفتم و همچنان بر آن پای بند هستم و فعلاً قصد ندارم در این عرصه فعالیت کنم. این عرصه برای کسانی که احساس مالکیتش را دارند، بماند.

حامی با تأکید بر اینکه اوضاع موسیقی بهتر از این نمی‌شود، گفت: چنین چیزی نه به دلیل مساله سیاست و مسائل دولتی، بلکه به دلیل فشاری که مافیا به مردم وارد می‌کنند، هرگز اتفاق نخواهد افتاد یعنی تا زمانی این فشارها بر روی مردم هست، موسیقی وضعیت خوبی نخواهد داشت و رو به بهبود نخواهد رفت.

وی همچنین گفت: من یک خواننده‌ام و طبیعی است که دوست دارم در این عرصه فعال باشم و به کار خود ادامه بدهم اما وقتی شرایطٰ به‌گونه‌ای است که سره از ناسره تشخیص داده نمی‌شود، ترجیح میدهم موسیقی را کنار بگذارم و در این عرصه فعالیت نکنم. وقتی خیلی‌ها در این عرصه هنری ندارند و به‌واسطه رابطه‌ها وارد این مقوله شده‌اند، نمی‌توانم بمانم و سکوت کنم. صدالبته تاریخ نشان داده است کسانی که به هنرشان تکیه نمی‌زنند، به‌مرور دستشان رو می‌شود و هرچقدر هم که محبوب باشند، از چشم می‌افتند. مطمئن باشید این اتفاق می‌افتد و تمام کسانی که بدون داشتن ذره‌ای هنر در این عرصه حضور دارند، به حاشیه رانده می‌شوند و زمانی خواهیم دید که اثری از این دوستان به‌اصطلاح هنرمند دیده نمی‌شود.

حامی در پایان گفت: تا زمانی که وضعیت بدین منوال است سکوت می‌کنم و از موسیقی حرف نمی‌زنم. امیدوارم هر چه زودتر اتفاق‌های خوب پیرامون موسیقی بیفتد تا همه کسانی که حرفه‌ای هستند و از این عرصه به دور مانده‌اند وارد عرصه شوند و به فعالیت خود ادامه بدهند.

عكس: بهنام درياني
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1393 - 15:26

دیدگاه‌ها

شنبه 24 خرداد 1393 - 10:52

کاش یه بار واضحه واضحه واضح میگفتی مشکلت چیه

شنبه 24 خرداد 1393 - 22:40
Armita Parsa

آخ گفتی...!!!!

2.190.176.71
شنبه 24 خرداد 1393 - 11:27

حمید حامی مدت ها قبل از انتشار آلبوم یک لحظه عاشق شو (که آلبوم خوبی هم بود) تو مصاحبه با سایت موسیقی ما ا ز" ترک ایران" بعد از انتشار آلبومش خبر داده بود و ادعا کرده بود مافیای موسیقی مانع کار کردنش تو ایران میشه. اما بعد از انتشار آلبوم یک لحظه عاشق شو در اواخر بهمن 92 با یه چرخش 180 درجه ای از فضای موجود در عرصه موسیقی همزمان با روی کار آمدن دولت جدید ابراز رضایت کرد و تصمیمش برای ترک ایران فراموش کرد ... ,وامروز باز به خونه اول برگشته و مجددا صحبت مافیا و دوری اجباریش از عرصه موسیقی .
و این قصه سر دراز دارد

شنبه 24 خرداد 1393 - 11:33

باز اين اومد مافيا مافيا كرد خوب آقاي حامي ديگه فعاليت نكن كسي جلوتو نگرفته اون دفعه هم گفته بودي از ايران ميرم پس چرا نرفتي ؟؟؟ شمابرو با مافيات خوش بگذرون

شنبه 24 خرداد 1393 - 11:51

فعالیت هم نداشته باشی مشکلی نداره. چیزی از موسیقی کم نمیشه.
بجای حل مسئله اومدی صورت مسئله را پاک میکنی؟؟؟؟

شنبه 24 خرداد 1393 - 12:20

درود بر حامی عزیز. بزرگ هستی و خواهی موند.

شنبه 24 خرداد 1393 - 12:51

جناب سایت موسیقی ما!!
واقعا این مطلب چه ارزش خبری داره؟؟؟؟
ایشون نمی خواد فعالیت کنه خوب نکنه!
اعتصاب غذا که نکرده مهم باشه!
مثلا وقتی فعالیت می کنه خیلی مطرح میشه بین همه؟
من خودم خبرنگارم می دونم بعضی وقتا کمبود خبر همچین کارایی رو ناگزیر می کنه اما واقعا...
بگذریم
خواهش می کنم تاییدش کن

شنبه 24 خرداد 1393 - 17:53
بی سرزمین تر از باد

سطح کاریت کاملا با نظری که دادی مشخص شد! حتی اگه خبرنگار متوسطی هم بودی (البته اگه واقعا خبرنگار باشی!!!) اینو باید میدونستی که فقط و فقط باید از طرف خودت نظر بدی، نه "همه"!!!!!

188.253.66.194
شنبه 24 خرداد 1393 - 13:10

همون بهتر که افرادی مثل شما در این عرصه حضور نداشته باشند . تا موسیقی یه نفس راحتی بکشد . شما طوری هستین که چشم ندارین ببینین کسی بهترین خواننده و برتر از شما باشه . واقعا متاسفم ...

شنبه 24 خرداد 1393 - 13:26

از بس حامی توی مصاحبه هاش از فقط فر زده که داره حالم از خودش و موسیقی ایش به هم می خوره !
اصلا مگه این اقا نمی خواست بزاره از ایران بره ؟! پس واسه چی هنوز مونده !
نمیشه وجود مافیا رو انکار کرد و گفت نیست ! هست ! تو همه چیز و همه جای دنیا هم هست ! اما دیگه وضع هم طوری نیست که این اقا می گه !
درسته منم قبول دارم که هنر مندان ما رو خیلـــــــــــــــــــــی زیاد اذیت کردن ولی خوب بودن کسایی که ایستادن مقاومت کردن و با جون و دل توی مملکت خودشون برای مردم خودشون کار کردن و موفق شدن !
شاید توی خیلی چیزا بشه با پارتی بازی موفق شد اما توی بخش های هنری حتی اگه پارتی هم داشته باشه و کسای زیاد حق یا نا حق پشتت واستن اگه کارت خوب نباشه نمی تونی دووم بیاری ون مردم پست می زنن .
این که دیگه مردم یه خواننده رو دوست داشته باشن یکی رو دوست نداشته باشن که ربطی به مافیا نداره .
حامی فقط می خواد جنجال درست کنه و خودشو مطرح کنه !

شنبه 24 خرداد 1393 - 13:40

دست برداااااااااااااااااااااااااار از این حرف ها
مردم دیگه حوصله ی شنیدن این حرف ها رو ندارن
گوششون پر از پارتی بازی این و اون
این مسئله نه فقط توی هنر که همه جا هست که اگه اسم بیارم این کامنت هم تاییییییییییید نمیشه

شنبه 24 خرداد 1393 - 14:39

من انتقاد به خود رسانه محترم موسيقي ما دارم
چه لزومي دارد كه براي تهيه يك خبر جنجالي سراغ كسي برويد كه بخواهد حرف چند ماه قبلش را عوض كند. همه lما آدمها بطور غريزي و طبيعي مايل نيستيم هر چند تصميم درستي را نگرفته باشيم اما اعلانش كرده ايم حال بياييم و برعكس گفته هايمان حرفي بزنيم آنهم در فضاي رسانه. چه ضرورتي دارد كه چنين مصاحبه اي تهيه شود؟
حامي خواننده بزرگي است. چقدر بايد حرص خورد كه در اين سالها حرف و خبر از او چه از خودش چه ديگران فقط حول اين مسائل بچرخد. چرا كسي نمي رود سراغش و از مسائل فني آواز و موسيقي جدي و جايگاه اين سبك پاپ كلاسيك در ساير ملل و افقهاي در ايران به رغم همه مشكلات از حامي نمي پرسد و اين منظره ها را برايش براي حرف و صحبت پنجره نمي كند؟
با اين سرمايه غني در موسيقي جدي و ريشه دار كلاسيك در جهان موسيقي پاپ مان چه كرده ايم آخر؟!
حيف از حامي عزيز
آلبوم يك لحظه عاشق شو و انتشارش اين روزنه را گشود كه حامي بخاطر اين آلبوم پر استرس ، با بازخورد خوبي كه از جانب مردم گرفته با حال و هوايي تازه و انرژي خوب و مثبت كارهاي تازه تري را داشته باشد ولي حيف كه باز وارد اين دايره ي بازي شده است و باز هم مي گويم شما هم مقصريد.
باز هم حيف ها و حسرت ها براي مخاطباني كه حميد حامي را بسيار دوست دارند و موسيقي جدي را.

شنبه 24 خرداد 1393 - 23:09
samane

خیلی موافقم

91.98.75.186
شنبه 24 خرداد 1393 - 14:46

ايشون داره درست ميگه . باور كنين حرف راست ميزنه . دليل نداره من اسم ببرم ولي وقتي ميگه سره از ناسره تشخيص داده نميشه واقعا نميشه درك كرد چي ميگه ايشون ؟!؟
فقط كافيه يك نگاه اجمالي به كنسرت ها و ارگان ها و تيتراژها بندازيد تا متوجه بشين خودتون .
تا كِي ميخوايد فقط به خاطر يه صدايي كه يه لحظه باهاش لذت ميبرين موسيقي رو دنبال كنين ؟؟؟؟
پس سواد چي ؟؟؟ موسيقي قوي و استاندارد و از روي فكر و ريشه چي ميشه ؟؟؟ كاش ميتونستم يه جوري با حميد حامي رابطه برقرار كنم تا بدونه هنوزم كسايي هستن كه مثل خودش از اين وضع خسته شدن و دوست دارن موسيقي پاپ هم مثل ساير ژانر ها حرف جدي براي گفتن داشته باشه .
البته ميدونم اين حرف ها راه به جايي نداره ولي به قول حامي تاريخ نشون داده كي ميمونه و كي محو ميشه . نمونش هم زياده همين كساني كه تا چند وقت پيش خيلي معروف بودن ولي الان اصلا نيستن .
با تشكر از هر چي آدم موسيقي دوسته ...

شنبه 24 خرداد 1393 - 14:51

ای بابا ! جناب حامی شما فعلا به فکر فرار مغزها باش ! مگه نمیخواستی از کشور بری ؟ برو دیگه برادر من ! همه بَدَن .. شما که خوبی از کشور برو !

شنبه 24 خرداد 1393 - 15:15

تمامی آقایــــــون و خـــــانم هـــایــــی که اومدن نـــــظر دادن (به جز Mani F) همگی بـــــشیـــنیـــن سر جــــاهاتون شیشه شــــیر توی دسـتــــتون بگیـــرید .چون حــــــامی (سلطان) که بره موسیقی ایران و ایــــرانی هم باید بره. شما در عصر جـــاهلیـّت سِیر میکنید.

شنبه 24 خرداد 1393 - 21:14
محمد

باهات موافقم شدید...

5.237.201.197
شنبه 24 خرداد 1393 - 23:46
mahsa -blue

ی جوری حرف می زنی انگار الان که هست موسیقی کشور رو انگشت اون داره می چرخه!!!!!!!!خخخخخخخخخخخخ
فعلا که بودو نبودش تفاوت نداره.البته چرا رفتنش خیلی بهتره

188.245.19.170
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 10:41
L@DaN-vp

اشکال نداره ماشالله موسیقی ما سلطان و استاد زیاد داره (!) یکی کمتر بشه هیچ اتفاقی نمی افته !

128.140.100.138
شنبه 24 خرداد 1393 - 16:19

ژست بی خوابی و منگی واسه من نگیر دوباره / کسی که جلوت نشسته عصبی و لت و پاره....
برو از رضا یزدانی یاد بگیر که 14 سال موند، سخت کار کرد و آخرش هم موفق شد... ا

شنبه 24 خرداد 1393 - 23:55
mahsa -blue

بلهههههههههههههههه.کار کردن تو این شرایط هنره که شما ..............شو نداری.فقط نشستی یه جا داری اینو اونو با حرفای الکی خراب می کنی

188.245.19.170
شنبه 24 خرداد 1393 - 16:27

این دوباره اومد جو داد...مگه شما نمیخواستی از ایران بری؟بزار برو راحت فعالیت کن دیگه...
مهران
(فقط كافيه يك نگاه اجمالي به كنسرت ها و ارگان ها و تيتراژها بندازيد تا متوجه بشين خودتون)
معلومه شما منظورتون کیه...بهتره یکم فکر کنید تا ببینید این آدم لیاقتشو داشته که به همچین جایی رسیده و الان بهترین خواننده پاپ حاضره.هیچکس بی دلیل به جایی نمیرسه تلاش زیاد آدم رو به بالاترین جایگاه ها میرسونه اگه ایشونم میخواستن مثه حامی فقط بشینن و هر از گاهی با یه رسانه مصاحبه کنن و حرف از رفتن و فعالیت نکردن بزنن الان جاشون اینجایی که هست نبود.آدمی که شخصیت داره لیاقت داره مردمو پشت خودش داره احتیاجی به مافیا نداره...و این مردمن که یه شخصیو بالا میکشن یا قبول نمیکنن.اگه اون شخص یه درصد با مافیا بالا اومده بود به اینجایی که هست نمیرسید و سریع محو میشد.

شنبه 24 خرداد 1393 - 17:46

میدونید چی جالبه؟
یکی مثل حامی میاد از مافیای موسیقی انتقاد میکنه اونوقت یه عده از کاربرا و یه عده. "خاص!" از هنرمندا بهشون برمیخوره و انتقاد میکنن ازش!
مدیونید اگه فکر بد کنید!!!!!

شنبه 24 خرداد 1393 - 21:50
پیاده رو ** ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی **

من یکی که اصلا فکر بد نکردم.....از اسمت بعیده پسر جان....من با اسم کاربریت سالها خاطره دارم...نکن این کارو !!!!

151.244.220.216
شنبه 24 خرداد 1393 - 22:32
بی سرزمین تر از باد

نکنم کدوم کارو؟! دوست عزیز! طرف اومده میگه: "اصلا این حامی چقدر سواد موسیقی داره!؟"!!!! شنیدن این حرفا حتی صورت عکس تو آلبوم رو هم خیس میکنه، دیگه چه برسه به من!!

188.253.66.194
شنبه 24 خرداد 1393 - 23:08
samane

ایشون بارها منظورشو رسونده با حرفاش با اشاره هاش مال امروز و دیروز نیست ... مردم میفهمن منظورشو

91.98.75.186
شنبه 24 خرداد 1393 - 18:45

ایشون کلا مثل اینکه مشکل دارن ؟ الان ایشون قعالیتی ندارن ، خبر خیلی خیلی خیلی مهمی بود موسیقی ما ؟؟؟ خب اصلا تا آخر عمرت فعالیت نکن ، بهتر ... ببین برداشت تو از مافیا غلطه . به نظر شما هرکی با استعداد تره و میتونه نظرات اکثر ارگان ها رو به خودش جلب کنه ، خدای مافیای موسیقی هستش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نه عزیز من . اونی که میگی استعدادشو داره ، آبروی موسیقی ایرانه . تو خودت چه قدر سواد موسیقی داری که اظهار نظر میکنی ؟؟؟؟ خیلی جالبه کسی که جنمشو داره ، اومده بهترین خواننده ایران شده ، بنظر بعضی از حسود ها ، مافیا هستش :) خیلی خوبه . توجیه خوبیه ... اگه تو هم میتونی بیا مافیا شو خداوکیلی . بیا . ما راضی هستیم

شنبه 24 خرداد 1393 - 23:52
mahsa -blue

همون!!!!!!!! عروس بلد نیست برقصه میگه زمین کجه!!!!!! کلا چن تا طرفدار داری؟؟؟؟؟؟؟؟ همون اقایی که میگی مافیا نصف بیشتر ایران طرفداراشن! شما می خوای بری برو خودتو معطل مافیا نکن

188.245.19.170
شنبه 24 خرداد 1393 - 22:41

سبک پاپ کلاسیک قطعا هواداری خودشو داره درسته در حد پاپ نیست
ولی خواننده خوبیه حداقل ادم میدونه علمشو داره با 4 تا نرم افزار و اتو تیون خواننده نشده باید حفظش کرد.
مافیام که میگن بنظر من تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها

شنبه 24 خرداد 1393 - 22:58

ای بابا...آخه برادر من ناراحتی فعالیت نکن. چرا به ما میگی؟؟؟ خب الان ما چیکار کنیم که شما فعالیت نمیکنی؟؟؟؟!!! اصلا مگه نمیخواستی بری از ایران؟؟ پس چی شد؟؟؟ ببین چند وقته هی میگی میخوام برم ولی هیچی به هیچی!!! اونجا هم نمیذارن؟ نه؟؟؟!
کسی که الان بیشتریا بهش اشاره کردن لیاقتشو داره. کلی تلاش کرده و سختی کشیده. *خداروشکر* از دهنش نمیوفته...
سواد نداره؟؟؟؟!!!! کسی که از 5، 6 سالگی کلا تو موسیقی بوده سواد نداره؟؟ پس چه جوری موزیسین شده اصلا؟! حتی اگه رابطه هم داشت نمیتونست (ماشالا) این همه سال تو موزیک بمونه و هرروز محبوب تر بشه درحالیکه سواد نداشته باشه... شما این همه ادعا میکنی خودت الان پروفسورای موزیک داری از اتریش؟؟؟؟!!!
حیف اون همه تعریف و ادب و احترام و سکوتی که این فرد در مقابل تو خرج میکنه. جوابشو اینجوری میدی؟؟؟ هنرمند واقعی علاوه بر هنر و سواد باید شخصیت و ظرفیت هم داشته باشه که موفقیت دیگران براش انقدر عذاب آور نشه...!
بقول اون شخص مد نظر (که درعین احترام و بی طرفی گفت) : مافیا همون طرفداران... اگه مردم تصمیم بگیرن و بخوان یکی چه تو هنر چه تو عرصه های دیگه میتونه بمونه بینشون... اتفاقا مردم اصلا فشار روشون نیست. اصلا نمیتونه فشار روشون باشه. قبول نمیکنن. خود ما هم مردمیم.
یه خورده تفکر و تامل و *ظرفیت* آدم داشته باشه بد نیست...!!!
(موزیک ما خواهشا تایید کن)

یکشنبه 25 خرداد 1393 - 02:01

از بچه یتیمی که منم و زار میزنم...این عنکبوت کلافه که تار میتنم
این جانور گرفتار در دام خویش.... این انکه به انتها رسیده این منم
اقای حامی ما خودمون داغونیم دیگه حال و حوصله ی ناله و ناز و کرشمه ی جنابعالی و امثال شما رو که خوشی زده زیر دلتون رو نداریم پس بی خیال این ادا و اطوارا شو و یا بخون یا نخون و هی نیا مصاحبه کن!!
ما را به نیمه ی پر لیوان چه کار؟ .....این باقی سمی ست که پیشتر خورده اند
ساقی تمام کن قصه را که رو شده است....انان که خراب تو بوده اند مرده اند

دوشنبه 26 خرداد 1393 - 12:44
امیر(دیوونه ی حـــــــامی)

تبریک میگم نوید . کارت از نظرات دری وری گذشته رسیده به شعر گفتن.کسی از شما نــــــظر خواســــت؟؟؟؟

5.237.17.107
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 10:00

خوب الان من چیکار کنم

یکشنبه 25 خرداد 1393 - 11:21

هیچ موقع در عرصه موسیقی نمود نداشتی الان که به ...

دوشنبه 26 خرداد 1393 - 12:17

دوستان عزیزم!! بخدا جدی ترین آدم توی پاپ ایران حامیه!! بقیه دارن سرتون کلاه میزارن!! حامی اگه از ایران بره هر جای دنیا اگه فقط یه قطعه رو زنده اجرا کنه دیگه ولش نمی کنن!!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود در عرصه موسیقی فعالیتی نمی‌کنم | موسیقی ما