برنامه یاد بعضی نفرات
 
بازگشت عضو سابق گروه «اسکورپیو» پس از 10 سال سکوت
آلبوم «سلامی دوباره» با صدای «مسیح محقق» منتشر می‌شود
موسیقی ما - «مسیح محقق» یکی از موزیسین‌های کهنه‌کار است که به زودی به بازار موسیقی بازمی‌گردد. او که از یک دهه پیش از انقلاب فعالیت حرفه‌ای موسیقی انجام می‌داد، مدتی بود که در سکوت کارهای خود را دنبال می‌کرد. اما سرانجام سومین آلبوم او به نام «سلامی دوباره» به مرحله انتشار رسید و قرار است که پاییز امسال راه بازار را در پیش بگیرد. اولین آلبوم او به نام «دوپیکر» در سال 2000 منتشر شد و «عاشقی پیداست» هم به عنوان دومین آلبوم محقق در سال 2003 انتشار یافت. برای اطلاع از جزئیات جدیدترین فعالیت‌های این هنرمند باسابقه با او هم‌کلام شدیم.
 
مسیح (شیدرخ) محقق که در بین موزیسین‌ها با نام «شیدی» شناخته می‌شود، درباره آلبوم جدید خود به خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت: «آلبوم جدید من با عنوان «سلامی دوباره» مهرماه سال جاری و از سوی نشر «ارغنون» به بازار عرضه می‌شود. تمامی مجوزهای لازم برای انتشار این آلبوم گرفته شده و آلبوم آماده انتشار است. در این آلبوم 9 قطعه شنیده خواهد شد که یک قطعه، سازی و 8 قطعه آوازی است. موزیسین‌های مطرحی با بنده در این مجموعه همکاری داشته‌اند که می‌توانم به دوستانی نظیر «کامران خاشع»، «بابک امینی»، «بابک آخوندی»، «سهراب مهرابی»، «سپیده وحیدی»، «رزا گیاهی» و «وحید مومنی» اشاره کنم. اشعار این مجموعه از شعرای نامی و معاصر ایران همچون «سهراب سپهری»، «احمد شاملو»، «فروغ فرخزاد» و «مولانا» انتخاب شده است. در این آلبوم دو قطعه از اشعار مولانا را نیز به زبان انگلیسی اجرا کرده‌ام.»
 
او در ادامه اضافه کرد: «در این سال‌ها من به کار موسیقی مشغول بودم ولی آثار خودم را منتشر نمی‌کردم. آقایان ناشران در دولت قبلی فعالیت چندانی نداشتند و کسی تمایل چندانی برای انتشار این آلبوم نداشت. آلبوم از چند سال قبل آماده انتشار بود و طی تماس‌هایی که با ناشرین داشتم، کسی جواب رد نداد و کسی عمل هم نکرد. چندی پیش بر اساس توافق‌هایی که با نشر «ارغنون» انجام دادیم، مراحل لازم برای انتشار طی و این مجموعه آماده ارائه به مخاطبان عزیز شد.»

محقق سپس در مورد مخاطبان این مجموعه گفت: «هم جوان‌ها و هم مخاطبانی که سنین بیشتری دارند، می‌توانند با این آلبوم ارتباط برقرار کنند. منظور از جوان، تین‌ایجرها نیست ولی برای کسانی که 25 تا 35 ساله باشند هم کشش دارد. این آلبوم به‌هرحال مخاطب خاص خودش را دارد و یک کار بازاری نیست.»

عضو سابق گروه «اسکورپیو» ادامه داد: «مدت‌هاست که به فکر اجرای زنده هستم و برنامه‌ریزی‌های من در این زمینه تاکنون عملی نشده است. متأسفانه برگزاری کنسرت حداقل برای من که متعلق به نسل قبل از انقلاب هستم، بسیار دشوار است. پس از انتشار آلبوم سعی می‌کنم هماهنگی لازم برای شروع همکاری با یک ارکستر را انجام دهم. تاکنون با چند موزیسین تماس داشته‌ام و حتی کار ما به مرحله شروع تمرین برای اجرا هم رسید. ولی متأسفانه برخی از جوان‌های امروز به گونه‌ای فکر می‌کنند که با تفکرات ما همخوانی ندارد.»

محقق نهایتاً به بخشی از فعالیت‌های موسیقایی پیش از انقلاب خود اشاره کرد و گفت: «من پیش از انقلاب با گروه «اسکورپیو» همکاری داشتم ولی ما گروهی به نام «مامیز» داشتیم. 3 برادر بودیم که پس از 10 سال فعالیت این گروه متوقف شد و برادران من به خارج از کشور رفتند. پس از آن برای حدود دو سال با گروه اسکورپیو همکاری داشتم که یکی از مطرح‌ترین گروه‌های راک ایران در سال‌های پیش از انقلاب بود.»
 
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 11:58

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 16:15

تبریک به آقای محقق عزیز و نشر ارغنون. چهل سال فعالیت و پژوهش، از نوجوانی و شور مامیز (نه ماهیز چنانکه در متن آمده) تا پختگی اسکورپیو و تخت گاز رفتن در جاده ی راک اند رول... و بعد ناگهان توقف در کناره ای سبز و دست و رو شستن در جوی روان موسیقی ایرانی و ...شیفتگی و منزل کردن در همان کنار تا به امروز: ناظر دقیق زندگی در این روزگار و بیانی بی تکلف از موسیقی ایران و جهان

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «سلامی دوباره» با صدای «مسیح محقق» منتشر می‌شود | موسیقی ما