برنامه یاد بعضی نفرات
 
جشنواره موسیقی فجر – شیراز؛
استقبال از کنسرت «شیپور صلح» بر فراز حافظیه
موسیقی ما – کنسرت «شیپور صلح» به آهنگسازی «علی قمصری» و صدای «محمد معتمدی» به رهبری «بردیا کیارس» شب گذشته در شیراز روی صحنه رفت و با استقبال کم نظیر دوستداران موسیقی در شیراز همراه شد.

به گزارش خبرنگار «موسیقی ما» از شیراز، در این کنسرت ابتدا «محسن خباز» (دبیر اجرایی جشنواره موسیقی شیراز» پشت تریبون قرار گرفت و رو به حاضرین گفت: «ممنونم از کسانی که باعث شدند شیپور صلح در ایران و شیراز نواخته شود. جامعه امروز جهانی امروزه بیشتر از همیشه به ترویج واژه صلح نیازمند است. ایرانی ها همیشه ثابت کرده اند که همواره مروج صلح و دوستی در جهان هستند.»

در ادامه مشاور ادبی «شیپور صلح» دکتر غضنفری سخن گفتند و افزودند: «امروز شاهد کشت و کشتار تمام نشدنی در جهان هستیم و گوشی سیاسیون صلح و آرامش و عشق را به فراموشی سپرده اند. ای کاش همه سیاسیون در جهان دغدغه اصلی شان پیروزی به جنگ بود تا «پیروزی در جنگ». ما دست اندرکاران کنسرت «شیپور صلح» پیام صلح و آزادی و عشق را قرار است به همه جهان ببریم و با استفاده از فرهنگ و هنر ایرانی به جهان بگوئیم ما ایرانی ها خواهان صلح جهانی هستیم.»

در ادامه اعضای ارکستر روی صحنه آمدند و کنسرت «شیپور صلح» برگزار شد. در بخش های مختلف برنامه، سولیست های مختلفی به گروه اضافه می شدند و بعد از اجرای چند قطعه بی کلام که به قول علی قمصری «به‌صورت مستقیم مرتبط با موضوع صلح است»، محمد معتمدی روی صحنه آمد و چند قطعه را در همین حال و هوا خواند تا مورد تشویق حاضرین در سالن قرار بگیرد. پاشا هنجنی به‌عنوان سولیست نی‌، پویا سرایی‌ سولیست سنتور‌، شروین مهاجر‌ سولیست کمانچه‌ و علی قمصری سولیست تار در این کنسرت بودند که در بخش های مختلف اجرای برنامه روی صحنه می آمدند و در اواخر برنامه نیز با حضور همزمان روی سن قدرت و عظمت ارکستر چند برابر شد تا شیرازی های هنردوست دقایقی را به صورت ایستاده به تشویق دست اندرکاران این کنسرت ویژه بپردازند.

علی جعفری پویان، علیرضا میرآقا، آرمین قیطاسی، آتنا اشتیاقی، امیر عظیمی، میلاد عمران لو، سیامک کریم پور و... از جمله دیگر نوازنده های سرشناس این برنامه بودند. یازدهمین جشنواره موسیقی شیراز به همت بخش خصوصی و تحت امتیاز موسسه فرهنگی هنری «شهر آفتاب» به مدیریت «محسن خباز» در این شهر برگزار می شود.

«محسن خباز» دبیر اجرایی جشنواره شیراز در انتهای این کنسرت در گفتگویی کوتاه با خبرنگار «موسیقی ما» درباره جشنواره موسیقی در این شهر توضیح داد: «در این جشنواره همه چیز بر عهده بخش خصوصی بود و همین باعث شد تلاش های ما برای برگزاری هر چه بهتر این فستیوال فرهنگی بیشتر و بیشتر شود. حضور گرم مردم هنردوست شیراز در این برنامه ها نیز به ما انگیزه زیادی داد تا در هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره کوشاتر شویم و امیدواریم این روند در سالهای آینده هم با همین کیفیت باشد تا بار دیگر مردم هنردوست شیراز شاهد برگزاری کنسرت هایی با این میزان ابعاد فرهنگی بالا در این شهر باشند.»

در ادامه چند سکانس از اجرای برنامه این چهره ها در شیراز را از نگاه دوربین «وحید شیخی» می بینید.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : جمعه 1 اسفند 1393 - 00:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود استقبال از کنسرت «شیپور صلح» بر فراز حافظیه | موسیقی ما