جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
به بهانه خبر انتشار آلبوم جدید «مرتضی پاشایی»؛
نه، اسمش عشق نیست!

[ علی بحرینی - ترانه سرا]
 

اگر «اسمش عشقه» را آلبوم دوم مرتضی پاشایی بدانیم، آن وقت می‌توانیم بپرسیم: او قرار است با این آلبوم به چه جایگاهی بالاتر از جایگاه فعلی‌اش برسد؟ آیا اصلاً در موسیقی پاپ ایران جایگاهی بالاتر از جایگاه امروزِ «پاشایی» برای تمام خواننده‌ها -و از جمله خود او- می توان متصور شد؟ اگر این آلبوم، یک درصد از آلبوم و آثار قبلی او ضعیف‌تر باشد، «مرتضی» در کدام فرصتِ بعدی قرار است جبران مافات کند؟
 
آنهایی که فرایند تولید یک آلبوم را تجربه کرده‌اند، می‌دانند که قسمت مهم و تعیین‌کننده‌ای از تکمیل یک آلبوم موکول می‌شود به زمانی که تمام قطعات آماده شده‌اند و به مرحله پایانی میکس رسیده‌اند. در این مقطع، یک نفر هست که با کنار هم قرار دادن تمام آهنگ‌ها، مجموعه واحدی به نام «آلبوم» را سبک و سنگین می‌کند و تازه جرح و تعدیل‌ها آغاز می‌شود.
 
در این مرحله، ذوق و سلیقه‌ی همان یک نفر سرنوشت آلبوم را تغییر می‌دهد. این مرحله آنقدر حساس است که گهگاه خواننده‌ای ماه‌ها بعد از گرفتن مجوز به انتشار آلبومش رضایت می‌دهد و حتی به جان می‌خرد که نزد طرفدارانش بابت انتشار آثار خود بدقول شود.
 
برای «مرتضی پاشایی»، وظیفه این ریزه‌کاری‌ها و سبک و سنگین کردن‌ها بر عهده «خودش» بود و اصلاً هم کوتاه نمی‌آمد. او به جان خودش و کارهایش می‌افتاد و آنقدر به ترمیم و تقویت آنها می‌پرداخت که اگر بگوییم به همین علت «پرحوصله‌ترین خواننده ایران» بود نیز گزافه نگفته‌ایم.
 
خبر آمده که آلبوم دوم او منتشر می‌شود. مرتضی در حساس‌ترین مرحله تولید این آلبوم غایب است؛ غایبی بسیار بزرگ که حالا قرار است آلبومی رسمی به نام او وارد بازار موسیقی پاپ ایران شود. نگرانی‌ها از همین‌جا آغاز می‌شود که اگر «اسمش عشقه» درخشان نشده باشد، به چه کسی باید ایراد گرفت؟ و اگر این ایرادها مطرح شد، چه کسی باید در مقابلش پاسخگو باشد؟
 
این روزها همچنان در فضایی احساسی به سر می بریم. همه مشتاقیم آخرین آهنگ‌های «مرتضی» را بشنویم. پر از شوریم... اما در فرداهای نزدیک، هم موسیقی و هم تاریخ برعکس ما، فوق‌العاده بی‌رحم قضاوت خواهند کرد. برای آینده اصلاً مهم نیست که ارتباط «پاشایی» با آهنگ‌هایش چند ماه قبل از جمع و جور شدن این آلبوم قطع شده، برای خواندنِ نهاییِ بعضی قسمت‌ها فرصت نداشته، نسخه کامل تمام آهنگ‌هایش را نشنیده، روی چیدمان قطعاتش نظارت نکرده، در جریان طراحی تبلیغات آلبومش نبوده و...
 
وارد کردن خواننده‌ای که خودش غیبت دارد به کارزار رقابت با خواننده‌هایی که تا روز انتشار آثارشان در تقلای تقویت آلبوم‌های خود هستند، نه معقول است و نه منصفانه. مگر آنکه بخواهیم «حساب و کتاب» را پیش بکشیم و اقتصاد را بر همه‌چیز مقدم بدانیم. من فعلاً ترجیح می‌دهم ذهنم را از حیطه هنر بیرون نیاورم و به همین درخواست بسنده کنم که آقایان و خانم‌های تصمیم‌گیرنده! روی انتشار آلبوم مرتضی تجدید نظر کنید. اجازه بدهید قطعات این آلبوم بدون قرار گرفتن در اتمسفر مارکت موسیقی ایران، به صورت «تک‌قطعه» و بدون ادعای بیزینسی منتشر شوند و در حقیقت هدیه‌هایی باشند برای تک‌تک هواداران او. از مرتضی بیش از این تلاش و مشقت نخواهیم. او خسته است و این رفتار ما برخلاف عنوانی که برای آلبوم او انتخاب شده «اسمش عشق نیست».
 
تجربه انتشار آلبوم پس از مرگ خواننده را آخرین بار بعد از درگذشت «ناصر عبداللهی» تجربه کردیم. به هیچ عنوان هم دلچسب نبود. از آلبوم «ماندگار» دو سه قطعه درخشیدند و بقیه قطعات کارهایی بودند که «سرهم بندی شدن» از رویشان می‌بارید. آن روزها هم تأسف خوردم که چرا آلبوم «ناصریا» در غیاب او تکمیل شده و چرا قطعاتی مثل «راز» و «منو ببخش» به صورت مستقل به دست مخاطبان نرسیده‌اند... گویا در موسیقی پاپ باید قوانین کارآمدی برای «زندگیِ پس از مرگِ خواننده‌ها» تدوین کنیم.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اسفند 1393 - 18:23

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

جمعه 15 اسفند 1393 - 20:54

به نظربنده هم خانواده آقای پاشایی فقط به فکربیزینس هستند.

شنبه 16 اسفند 1393 - 10:50
Danial roghanian

بیشتر از همه برادر مرتضی دوست داره مطرح شه تا خانوادش

2.190.166.95
پنجشنبه 22 مرداد 1394 - 12:27
هوادار

دوست عزيز ما داخل خانواده اونا زندگي نميكنيم پس با بي رحمي تموم قضاوت نكنين وقتي از همه ماجرا خبر ندارين

98.132.91.178
جمعه 15 اسفند 1393 - 22:21

حرف هاتون منطقی بود امید ارم کسانی که قصد انتشار البوم رو دارن این موارد رو هم در نظر بگیرن

شنبه 16 اسفند 1393 - 00:10

این که آلبوم جنبه ی بیزینسی گرفته و خیلیا به واسطه این آلبوم و البته از اون مهمتر ، درگذشت مرتضی به شهرت و ثروت رسیدن و میخوان برسن هیچ ربطی به خود مرتضی پاشایی و آهنگاش نداره. همونطور که خود مرتضی هم قبل از مرگش خیلی اصرار داشت که آلبومو تکمیل کنه و حتی به بعضی از رفیقاش سپرده بود که اگه نبود آلبومو تکمیل و منتشر کنن باید این آلبوم به خوبی تکمیل بشه و به خوبی هم منتشر بشه تا هم روح مرتضی راضی و شاد باشه و هم زحمتاش به باد نره و مطمئنا طرفداراش هم با علم به اینکه این آلبوم فقط یه یادگاری از مرتضی هست و کیفیت 100 در 100 مهم نیس به پیشواز آلبوم میرن.

شنبه 16 اسفند 1393 - 00:10

با صد در صد جملاتتون موافقم...نكنيد اين كارو با مرتضي نكنيد
مرتضي منو با موسيقي فارسي آشتيم داد اصلا دلم نميخواد يه اتفاق بد براش بيفته در حالي كه ديت خودش نيست

شنبه 16 اسفند 1393 - 02:53

کمتر پیش میاد که علی بحرینی چیزیو غلط پیش بینی کنه چون مدت زیادی روزنامه نگار بوده و حرفاش پختگی لازم رو داره. به عقیده من نیز بهتره آهنگهای جدید مرحوم پاشائی بصورت تک آهنگ منتشر بشوند. با تشکر از موسیقی ما که فرصت داد دوباره دلنوشته ای از علی بحرینی را بخوانیم.علی آقا از شمت هم ممنونم .

شنبه 16 اسفند 1393 - 05:40

اول که نام نویسنده ی این مطلب رو دیدم و متوجه شدم که اقای بحرینی این مطلب رو نوشته سریعا فهمیدم که به طور حتم این مقاله از بار فنی بسیار پایینی برخورداره و بیشتر یک مقاله ی احساسی خواهد بود تا یک مقاله ی فنی و عقلی!! اقای علی بحرینی که همگان با ترانه های سطح پایین ایشون اشنایی دارن و قبل از اینکه ترانه سرا بشن در مجله ی اتفاق نو سردبیر بودن و حتی اون زمان هم نوشته های ایشون چنگی به دل نمیزد!! اول اینکه اقای بحرینی واقعا روی چه حسابی گفتین که : آیا اصلاً در موسیقی پاپ ایران جایگاهی بالاتر از جایگاه امروزِ «پاشایی» برای تمام خواننده‌ها -و از جمله خود او- می توان متصور شد؟ !!!!!!! واقعا فکر میکنید نمیتوان متصور شد؟ واقعا فکر میکنید جایگاه امروز مرتضی پاشایی که خدایش بیامرزد از هنرمندان بسیار پرطرفدار و پرمخاطبی چون محسن چاوشی یا احسان خواجه امیری بالاتر است؟ دلیل اینکه مرتضی پاشایی به یکباره محبوب شد رو خودتونم میدونید و اونم برای این بود که ایشون متاسفانه به بیماری مبتلا شد و به خاطر همین بیماری هم به رحمت خدا رفت و این باعث شد احساسات مردم جریحه دار بشه و به یکباره اهنگای ایشون همه جا شنیده بشه و خیلی ها که اصلا نمیدونستن مرتضی پاشایی کیست وی رو بشناسن و به اهنگاش گوش بدن در حالی که قبل از بیماری ایشون کمتر کسی به اهنگای ایشون گوش میکرد و فروش کم البوم قبلی ایشون هم دلیلی بر این مدعاست!!

شنبه 16 اسفند 1393 - 14:08
mohamma ln

با اینکه ممکنه با خیلی از نظرات شما نوید جان هم عقیده نباشم ولی با ای نظر کاملا موافقم..امثال کسایی مثل چاوشی و یگانه و فرزین و خواجه امیری و .. وجود دارند که جز بهترینای پاپ هستن..خدا مرتضی پاشایی رو بیامرزه که جوون بود و رفت و نتونست استعداد زیادی رو که داشت رو کامل نشون بده...ولی الان خیلیا دارن ازش اسطوره..سلطان و ... میسازن..البوم یکی هست یک البوم متوسط بود ..کنسرتای مرحوم پاشایی بعد از البوم چقدر بود؟؟ ولی به محض انتشار خبر مریضی مرحوم بیشترین کنسرتای سال رو داشت...

5.250.52.236
شنبه 16 اسفند 1393 - 14:37
AliRezaa

شما چند چندی با خودت ؟؟؟
علی بحرینی در مورد جایگاه "امروز" مرتضی پاشایی بین مردم ایران صحبت کرده نه جایگاه "دیروز" او ؛ که صد البته حرفش منطقی و درسته
ثانیا ؛ ترانه های علی بحرینی رو سطح پایین قلمداد کردی ؛ اگر فرضا حرف شما درست باشه ( که نیست ) تکلیف خواننده ای که از علی بحرینی ترانه میگیره چیه اون وقت ؟؟؟ دوستی ساده ی ما غیر معمولی شد ...
قبل کامنت گذاشتن یه لیوان آب خنک اگه میل کنی خیلی خوب میشه استاد

31.3.226.107
شنبه 16 اسفند 1393 - 16:15
جوانمرد

مطلب زیر پاسخی است به کسانی که برای بزرگنمایی بیخردانه خواننده مورد نظر خود عاجزانه آثار ماندگار مرتضی پاشایی نازنین و بااخلاق و بی ادعا را به سخره می کشند که حتی در فعالیت کوتاه رسمی خود تنها گوشه ای از استعداد بی بدیل خود را به نمایش گذاشت.باشد که دنیا به شما نیز تلنگر خود را بزند.
"برای کسی که میفهمد هیچ توضیحی لازم نیست
و برای کسی که نمیفهمد هر توضیحی اضافه است
آنانکه میفهمند عذاب میکِشند و
آنانکه نمیفهمند عذاب می دهند
مهم نیست که چه "مدرکی" دارید
مهم اینه که چه "درکی" دارید
مغزِ کوچک و دهانِ بزرگ
میلِ ترکیبیِ بالایی دارند
كلماتی که ازدهانِ شمابیرون می آید
ویترینِ فروشگاهِ شعورِ شماست
پس وای بر جمعی که لب را بی تامل وا کنند
چرا که کم داشتن و زیاد گفتن
مثلِ نداشتن و زیادخرج کردن است!
پس نگذارید زبانِ شمااز افکارتان جلو بزند."
((( شبكه هاي اجتماعي براي استفاده شدن نياز به فرهنگ دارد كه متاسفانه برخي از داشتن آن محرومند)))
سایت محترم موسیقی ما لطفا بیطرفانه نظر اینجانب را نیز منتشر فرمایید.

77.237.75.4
شنبه 16 اسفند 1393 - 18:31
غبارسربی

نوید در سال شاید 5 نظر بذاره که کاملا حقیقت هستش و من هم با حرفهاش موافقم تو این پیج.
هر چند که یکسری ها چشماشونو بستن رو به واقعیت و میگن پاشایی از اول انقدر محبوب بود و ...
وقتی از تک اهنگ متوسطی چون کجایی یه شاهکار می سازن تو ذهنشون تعجبی نداره اسمش عشقه رو هم بهترین البوم تاریخ بدونن.

2.179.27.182
یکشنبه 17 اسفند 1393 - 05:07
نوید ( طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر) ترابی ( طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر)

جوانمرد خان از شما که ادعای جوانمردی دارین بعیده این طور ناجوانمردانه تاختن!!! من کی مرتضی پاشایی رو به سخره گرفتم و برای بزرگ کردن خواننده ی مورد علاقه ام ایشون رو کوچک کردم؟ بهتره یه بار دیگه کامنتم رو بخونی تا متوجه بشی که با نهایت ادب کامنت گذاشتم!! در ضمن خواننده ی مورد علاقه ی من اونقدر بزرگ هست که به چنین مسائلی نیاز نداشته باشه!! همینطور علیرضا خان حتی جایگاه امروز مرحوم پاشایی هم به هیچ وجه بالاتر از امثال محسن چاوشی و احسان خواجه امیری و برخی دیگر از دوستان نیست!! در مورد ترانه ی غیر معمولی هم که اقای بحرینی به محسن عزیز داده بود و تنها و تنها ترکی بود که در کارنامه ی محسن چاوشی ترانه ش از علی بحرینی بود بارها گفتم ای کاش محسن چاوشی عزیز این ترانه رو اجرا نمیکرد چون به هیچ وجه در سطح هنر والای محسن نبود و اگر هم این ترانه شنیده شد به خاطر اهنگسازی فوق العاده ی محسن و تنظیم خوب کوشان حداد بود و بس!! از دیگر دوستان هم که کامنت گذاشتن و کامنت من رو تایید کردن بسیار ممنونم!!!

2.146.60.213
یکشنبه 17 اسفند 1393 - 11:04
حسين رحيم پور

با تمام احترامي كه براي همه دوستان قائلم عرض مي كنم كه تمام صحبت هاي نويد در اين مورد صحيحه بنده قبل از بيماري ايشون حتي اسم ايشون رو هم نشنيده بودم بعدش هم موسيقي ايشون رو فقط تو ماشين هاي مختلف كه سوار مي شدم مي شنيدم و علاقه ايم به موسيقي ايشون نداشتم و هنوزم ندارم ولي به علت مرگ تاثربار اين جوون خيلي ناراحت شدم و يك مقدار اطلاعاتم از ايشون بالاتر رفت و گرنه از نظر موسيقيايي اصلا قابل قياس با بزرگان موسيقي پاپ نيستند.اميدوارم همه دوستان يك مقدار منطقي به قضيه نگاه كنند و شخصيت ايشون رو از موسيقي ايشون تفكيك كنند.ايشون در دل مردم به خاطر اخلاق و منشش و به خاطر حادثه رخ داده نه به خاطر اسطوره بودن در موسيقي.
بنده هم با انتشار آلبوم ايشون مخالف هستم چون فقط جنبه مالي براي اين افراد ملاك قرار گرفته.اگر اين افراد فقط به فكر آرامش مرتضي پاشايي هستند بايد اين قطعات رو به صورت تك تراك هديه بدن به طرفداراشون تا هديه اي قلمداد بشه براي محبت بي پايان دوستدارانشون.افراد سودجو براي شهرت و منفعت مالي هميشه در كمين اين موقعيت ها هستند

91.99.95.172
یکشنبه 17 اسفند 1393 - 14:25
حکم قاطع

اگر شما اطمینان کامل داشتید که خواننده های مورد نظر شما حداقل در ذهن و فکر شما جایگاه فاخری داشتند در یک هفته ده روز اخیر زیر پست های مربوط به مرتضی پاشایی مکررا از عدم فروش آلبوم اول وی قلم نمی راندید و یا از اینکه ایشان بعد از بیماری یا فوتشان شناخته شدند و این موج بوجود آمده جوگیری است و اینکه استادچاوشی!!!! و خواجه امیری!!! و غیره و غیره چنیند و چنانند و .... سخن نمی گفتید.نه جوان چنین نیست اگر اینان در دیدگاه تو جایگاه والایی داشتند تو و امثال تو سینه خودتان را برای دفاع از آنان چاک نمی کردید و در دل خود می گفتید جایگاه خواننده مورد نظر من که به اندازه کافی مشخص است بگذار هر که هر چه می خواهد بگوید. ولی با این تب و تابی که شما داری ثابت شد که تو به جایگاه چاوشی و امثالهم اعتقاد قلبی نداری که تو این پست آن پست جزع فزع میکنی و از یاد هم بردی که چاوشی و خواجه نوری و ... حداقل هفت هشت سالی هست که بصورت رسمی وارد عرصه موسیقی شدند و نباید اینان را با خواننده ای که فقط 2 یا 3 سال بود که تقریبا بطور رسمی وارد این میدان شده بود قیاس مع الفارق زد. ضمنا وحشت وعصبانیت شما از موج بوجود آمده به نفع کسی که از دنیا رفته نشانه فرومایگی و درماندگی است. از چه میترسی مگر قرار است این ماجرا تا کی یا تا به کجا ادامه داشته باشد که هراسان شده ای، نکند میترسی فرصت و مجال چاوشی نیز در این دنیا کم باشد و بهتر است قبل از عروجش به هواداری او برخیزی!!! البته خوب حق داری هیچکس از یک لحظه دیگر خود هم خبر ندارد .... به هرحال پیام قاطع هواداران واقعی و راسخ این جوان برومند که غنچه ای نشکفته بود و مجالی نیافت تا استعدادهای خود را پرورش دهد وچونان شمایی نتوانید سبعانه دست به تخریب وی بزنید را در پاسخ "جوانمرد" گرفتید باشد که به زودی زود صور زندگیان به سر آید، تا پس پرده را ببینید/آمین.

77.237.75.4
یکشنبه 17 اسفند 1393 - 20:08
منیزه ناصری

اولا با نظر آقای بحرینی که فرموندند که ریزه کاری هایی که مرتضی پاشایی در نظر داشت در این آلبوم دیده نخواهد شد
و اما شما اقای طرفدار محسن چاووشی کبیــــــــــــــــــــر:واقعا فکر میکنید که محسن چاووشی مثلا کبیر خیلی جایگاه والایی در موسیقی ایران داره؟؟؟؟شما که طفدار پر و پا قرص ایشونید شاید این نظر رو داشته باشید اما جمعیت چند میلیونی مخاطب موسیقی در ایران این نظر رو ندارند.....چون صرف اینکه کسی صدای متفاوتی داشته باشه دلیل بر زیبایی و همه گیر بودنش نیست.......
و اینکه مگه میشه من نوعی به خاطر سرطان گرفتن یه خواننده بلیت 100 تومانی کنسرتش رو بگیرم و فقط به این دلیل احمقانه به کنسرتش برم؟؟؟؟یعنی انقدر بچه گانه فکر میکنید؟؟؟؟اگه به این دلیله که بیمارستان ها و بنیادهای خیریه حمایت از بیماران سرطانی مقصد کم هزینه تری هست....///
چـــــــــرا به جایگاه مرتضی پاشایی انقدر حساسید؟مرتضی پاشایی زمانی که تو اوووج بود بیمار شد و قبل بیماریش هم سانس ها اجرا داشت که پشت سر هم تمدید میشد.....
منکر اینکه بعد فوت دردناکش بین جمعیت 70 میلیونی ایران دیده شد نمیشم اما قبل بیماری و قبل فوتش هم طرفداران پر و پا قرص و زیادی داشت و بی انصافیه محضه که تعداد طرفداراشو به بیماریش نسبت بدین.....خواهشا با تخریب یه خواننده خواننده مورد علاقه تونو بالا نبرین

5.235.114.99
یکشنبه 17 اسفند 1393 - 21:04
امیر ( just yeganeh ) طرفدار محسن یگانه و محسن چاووشی

با اینکه کلا با نظرات نوید موافق نیستم ولی واقعیت اینه که مرتضی قبل از فوتش محبوبیت الان رو نداشت و این قضیه که هروقت یک نفر میمیره تازه یادش میفتیم! ولی با این حال این رو قبول دارم پادشایی داشت محبوب می شد و مسیر رشدش هم بسیار تند بود و نکته خوب خوانندگی او نیز صاحب سبک بودنش بود که وقتی اول آهنگ گوش میدی میفهمم مال پاشایی!
ولی الان یه جوی ایجاد شده الان مثلا آلبوم پاشایی اومد خدای نکرده بد بود چی مشه؟ برای مثال یکی بیاد بگه این آلبوم بد اونوقت آنقدر ...... نگم بهتره! این جو ایجاد شده رو نمی پسندنم در کل! بحث سوء استفاده رو که بیخیال !
تو نظراتمان دیدم گفتن آلبوم یکی هست بد در حالی که به نظرم برای اولین آلبوم رسمی و در زمان خودش خیلی خوب بود حیف که اومدن موقع دیده نشد در کل یه چیزی گفتم جدی نگریرید!

89.198.216.133
یکشنبه 17 اسفند 1393 - 22:11
صبا

بــیــگ لــایـــک

2.176.60.82
دوشنبه 18 اسفند 1393 - 08:33
حمیدرضا s

آفرین نوید. با این یه نظرت موافقم.

46.225.115.224
دوشنبه 18 اسفند 1393 - 09:17
علیرضا کاظم زاده

اگه اینطوریه که تو میگی پس نقش حسین صفا توی کارنامه هنری محسن چاوشی یه چیز توو مایه های همون چیزیه که علی پروین یه زمانی به سِمَت "مدیر فنی" میگفت !!! شما کل معلوم نیست فازت چیه !!! محسن چاوشی عزیز در مورد امثال شما یه کلمه ی قشنگی رو به کار می برد ؛ چی بود ؟؟؟ آهاااان ؛ "پلانگتون" ... چه خوش گفت چاوشی عزیز ... پلانگتون :|

93.110.18.151
دوشنبه 18 اسفند 1393 - 09:47
RASOOL

طرفدار استاد چاووشی کبیر یه سوال داشتم؟
استاد کبیرتون چرا کنسرت نمیزاره؟!!!!!؟
شاید کمبود تجهیزاتی که بتونه همون صدای استودیویی رو به مردم تو کنسرت تحویل بده؟؟؟!!!
چرا حداقل یه ویدیو از اجراش با گیتار(مثلا) تو یکی از صفخات اجتماعیش منتشر نمیکنه؟

شما راست گفتی کلمه استاد مقدسه واسه هرکسی استفادش نکنیم
من بشخصه دوستار صدا و کارای محسن چاووشی هستم ولی منطقی!!!

5.237.246.95
دوشنبه 18 اسفند 1393 - 16:13
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

نمک پاشی دوستان به کنار
ولی اینکه نظر نوید لایک خورده اونم سه تا جای تعجب داره... قشنگ معلومه کار شده
بهش تبریک میگم

دوستان لدفن با آقای خاص (محسن چاوشی) ما شوخی نکنید برید با کوچیکا شوخی کنید
این لقمه زیادی گنده س
تنکیو موسیقی

5.201.218.57
سه شنبه 1 اردیبهشت 1394 - 06:29
زهرا باباپور

منم با نظر دوستمون آقا نوید تا حدودی موافقم.
همون موقع هم که آقای پاشایی به رحمت خدا رفت , من به خاطر رنجی که ایشون با بیماری سختی که داشتند کشیدند , واقعا ناراحت شدم. اما اصلا نظرات تعدادی از هواداران افراطی ایشون رو بر نمی تافتم...
مرگ هر عزیزی غم انگیزه ولی نباید به خاطر این مورد ما القابی رو به ایشون نسبت بدیم که بعدا پشیمونی به بار بیاره... (مثل اسطوره ی پاپ !!!) به نظر من تعدادی از خواننده های عزیز دیگه با تمامی زحماتی که سالها کشیدند , حداقل برای چند روز حرفی از آنها زده نمی شد و کاملا زیر سایه ی نام مرحوم پاشایی قرار گرفتند.

5.238.128.192
شنبه 16 اسفند 1393 - 09:48

این داداش مرتضی همه چیز و خراب میکنه و باعث میشه مرتضی فراموش شه .
کاش مرتضی همه کارار و انجام میداد و بعد اون اتفاق می افتاد

دوشنبه 3 فروردین 1394 - 21:23
آسیه

این آلبوم باید بیاد بیرون به خاطر اینکه آخرین آرزوی مرتضی بوده و خیلی براش زحمت کشیده بعد هم شماها که میگین آقای مصطفی پاشایی میخواد خودشو معروف کنه، مگه شما ها جای خدا نشستین که قضاوت الکی میکنین ،شماها چه میدونید داغ برادر چقدر بده واقعا برای تک تکتون متاسفم ... یکم هم فکر کنید و شرایط رو در نظر بگیرین بد نیست بعد هم آقای مصطفی پاشایی به اصرار طرفدار های مرتصی و پدر و مادر عزیزشون میخوان کار خوانندگی رو ادامه بدن و از ایشون بسیار ممنونیم ...

37.221.45.174
چهارشنبه 26 فروردین 1394 - 16:46
دلسا

اصن به نظر منم مصطفي داره از محبوبيت برادر خدا بيامرزش سوء استفاده ميكنه.
تمـــــــــــــــــــــــــــام%

188.211.156.115
شنبه 16 اسفند 1393 - 09:51

khode morteza hich hashiyeyi nadast bas ke gol bud... man aslan tafakore khunevadasho dark nemikonam... makhsusan baradareshuno ke nemitunam befahmam dalileshun az shuru kardane khanandegi unam bade morteza chiye

شنبه 16 اسفند 1393 - 13:28

اینایی ک گفتین کاملا اشتباس و از رو حسودیه...اسمش عشقه ایران رو میترکونه مثله همین آهنگ کجایی..درضمن اونایی ک رو این آلبوم کار میکنن طبق خواسته مرتضی مشغول تولید آلبومن و ب زودی ایران منفجر میشه...ب کوری چشم هر چی حسود و بخیل

شنبه 16 اسفند 1393 - 13:50

دوستای عزیز لطفا احترام خودتون رو نگه دارید و به خانواده مرتضی و آشناهاش بی احترامی نکنید.
مطمئنا خونواده مرتضی همیشه صلاح مرتضی رو میخاستن و هنوزم میخان.
مرتضــــــی هیچــوقت فرامـــوش نمیــشه چون ما طرفداراش هیچوقت نمیذاریم که اسم مرتضی از زبونا بیوفته و اینکه مرتضی یک اسطوره بی تکرار بود و همیشه تو قلبها جا داره

شنبه 16 اسفند 1393 - 14:08

اقای بحرینی عزیز شما قصه ی امپراطور ما رو نخور همون خدایی که محبوبش کرده تو قلب طرفداراش خودشم هواشو داره شما با این حرفت میخوای بگی از مصطفی که برادرش بوده یا مهدی تهیه کننده مرتضی یا مهرزاد که تا همین الانم از غم نبودنش اشک میریزن برای امپراطور ما دلسوز تری بعدشم انتقاد بی رحمانه در مورد امپراطور و کار هاش از همون زمانی که یه هفته از فوتش نگذشته بود شروع شد شما نگران نباش .امپراطور تا اخرین لحظه عمرش داشت در موردالبومش صحبت میکرداونوقت انتظار دارین چی برادرش اخرین خواسته مرتض رو نادیده بگیره شما چرا به همه چیز از جنبه مالی نگاه میکنین چرا دوس دارین خوانواده امپراطور به سو استفاده از نام امپراطور متهم کنیدمطمئن باشید اگه امپراطور زنده بود و این چیزا رو میشنید جوابتونو خیلی محکم میداد امپراطور ما درسته رو زمین نیست ولی از همون بالا حواسش به همه چی هست و من شک ندارم این کار از تمام کار ها محبوب تر میشه شما هم شک نکن

شنبه 16 اسفند 1393 - 14:28

ستاد علی بحرینی = قدرت بیان بی نظیر ؛ تحلیل گر فوق العاده ؛ رک و باهوش............کاملا با نظراتتون موافقم استاد.

یکشنبه 17 اسفند 1393 - 05:10
نوید ( طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر) ترابی ( طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر)

جان؟ استاد؟ منظورتون با علی بحرینی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تورو خدا ارزش این کلمه رو اینقدر پایین نیارین!!

2.146.60.213
دوشنبه 18 اسفند 1393 - 15:27
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

نه نوید بنده ی خدا گفت ستاد :))
ستاد به معنای :مرکز فرمان‌دهی یا ادارهٔ کل جایی است که اگر نگوییم همه، بیشتر بخش‌ها و توابع یک نهاد گردهم می‌آیند
:))))

تایید پلیز

5.201.218.57
شنبه 16 اسفند 1393 - 14:58

با سلام ...
من با نظر آقای بحرینی کاملا موافقم ... پخش آلبوم جدید از مرتضی ، درست موقعی که خودش پیش خداست ، غیر از اینکه جنبه اقتصادی و مالی به همراه داشته باشه ، چیزِ دیگه ای نداره ... مثل آلبوم آخر زنده یاد عبداللهی که آقای بحرینی فرمودن ... مرتضی در اوج رفت ، پس بهتره که همونطور در اوج باقی بمونه ... نه اینکه بخاطر مسائل مادی ، البومی رو روانه بازار کنن که خودشم نیست که بخواد جواب انتقادات و منتقدینش رو بده ...

شنبه 16 اسفند 1393 - 15:08

به نظرم مرتضی پاشایی....بهترینه....مثل همیشه...البوم کی میاد

شنبه 16 اسفند 1393 - 15:09

بهترینه..من میدونم

شنبه 16 اسفند 1393 - 15:32

کاملا درسته جناب بحرینی ...اصلا منصفانه نیست...ظاهرا فضا فضای کاسبی شده و شان مرتضی و جایگاهش دستخوش ناملایمات موسیقی قراره بشه ...وافعا حقش نیست...! ممنون از نقد زیباتون

شنبه 16 اسفند 1393 - 15:57

طرفداران دیگر خواننده ها بسیار قابل احترام هستند اما خوشون برن کلیپ های کنسرت های مرتضی پاشایی عزیز رو با خواننده مورد نظر خودشون مقایسه کنند.
بدون تردید بهترین اجراهای زنده رو فقط این خواننده داشته با تمام وجود خود میخونه و بسیار زیبا
در مورد آلبوم هم با نظر آقای بحرینی مخالفم دوستانی که بر روی این آلبوم کار میکنند نزدیک ترین افراد به این خواننده بودند و بسیار خوب با علایق ایشون آشنا هستند پس جای نگرانی نیست

شنبه 16 اسفند 1393 - 16:37

یعنی خط خطشو انگار خودم نوشتم بس که همش حرف دلم بود آفرین آفرین واقعا مرحبا گل گفتی

شنبه 16 اسفند 1393 - 16:59

شما نمیخواد نگران مرتضی باشی البوم اسمش عشقه مثل خود مرتضی عشقه پس جای نگرانی واسش نیست شما هم زیاد حرص نخور چون بهترینا این کارو دست گرفتن پس عالی میشهok زنده بادمرتضی پاشایی زنده باد خاصی ها دوستت دارم تا ابد امپراطور خاص

چهارشنبه 26 فروردین 1394 - 16:53
دلسا

ايول داداش ايول.
يني گل بود كه گفتي .
آفرين دادا

188.211.156.115
شنبه 16 اسفند 1393 - 17:51

با اين قسمت حرفهاشون كه گفتن مرتضي پاشايي ريزه كاري هاي بيشتري داشت موافقم،صد در شد اگه مرتضي بود خودش رو ريزه كاري كاراش دقت بيشتري ميكرد مرتضي پاشايي دنبال به دست اوردن جايگاه نبود و همين باعث ماندگاريش ميشه دوستان شمام الكي بيماريش رو علت محبوبيتش ندونيد كه مرتضي قبل بيماريش هم تو دل ما جا شده بود

شنبه 16 اسفند 1393 - 17:56

شما مشكلتون با امپراطور چيه دقيقا ؟؟؟خجالت نمي كشيد پشت سر مردم حرف ميگيد و تهمت هاي نا روا ميزنيد ...يادتون رفته تنها اين دنيا نيست و بايد تو قيامت جواب بدين ...واقعا براتون متاسفم ....
خاصيا ي عزيز اهميت نديد به اينجور شخص ها چون اينا همش حسوديه انشاا... آلبوم اومد خودشون خجالت ميكشن و ميفهمن كه مرتضي از اول هم بهترين بوده و كار هاش هم همينطور بوده و هست و خواهد بود ...

شنبه 16 اسفند 1393 - 19:29

دقیقن با حرف شما موافقم... لذتی ندارد آلبوم پاشایی را گوش دادن ! لذت وقتی بود که اگه قراره 10 تا آهنگ در این آلبوم باشه ، در طی 10 ماه انتشار بیاباید ! چه لذتی داشت،‌ مگر نه ؟!
و منم مثل شما به بحث بیزینس نمیرم ! هنر را میبینم !
از نظر گرافیکی قراره چی بشه ؟ چه عکسی از مرتضی پاشایی قراره روی آلبوم قرار بگیره ؟! نکند قرار است یک پک ساده ،‌ مثل فیلم ها داشته باشد ؟!
بعد از مرگش ، خیلی ها دلش را سوزاندند... این کار ،‌آتیشش خاهد زد...
صد در صد‌، روزی که آلبوم پخش شود، مرتضی ناراحت تر خاهد شد... گوشه ی بهشت میشند و نگاه میکند که با شکوهش چه کردند... و اون روز خدا از پشت سر شونش میزنه ، میگه : مرتضی، ببخشید... اون روز که دست به گل شدم و آدم ساختم، نظرم چیز ِ‌دیگه ای بود... اما این شد... معذرت... مرتضی هم میگه : بیخیال داداش... دمتم گرم... خدا میگه : پس پاشو ، پاشو بریم اونور ،‌یه اجرای زنده بزار بچه ها کیف کنن...

شنبه 16 اسفند 1393 - 19:55

با سلام اقایه بحرینی من نگرانیه شما رو درک میکنم میدونم شما از خیلیا بیشتر نگرانه چون با ایشون همکاری داشتتین تو البوم قبل تو ترک نبض احساس و لی بنظرتون این کار که البوم مرتضی بخش نشه و بصورت تک اهنگ بخض بشه یه نامردی جفا در حق مرتضی نیست من از دوستان شنیدم تا اخرین لحظه ها با دوستاش فقط در مورد البوم صحبت میکرده و میگفته حتما با ید بخش بشه حالا فارق از کیفیت البوم که صد درصد بینظیره چون با عشق ساخته شده یکی از دلایلی که مرتضی یکسال دوام اورد در صورتی که به گفتیه دکتر فقط یک ماه قرار بوده زنده بمونه کامل کردن البومش بوده حالا و حالا تنها وظیفیه برادرش و دوستانش تکمیل البوم و انتشار اونه بنظرتون کاره دیگیه میتونن بکنن وقتی تنها خواستیه مرتضی این بود واقعا اگه شما شما جایه اونها بودین میتونستید این تصمیم بزرگو بگیرید و یه درصد نترسد که مرتضی راضی نباشه از این و چجوری باید جواب این کاره به اون اون دنیا بدین

شنبه 16 اسفند 1393 - 20:23

آلبوم مرتضی باید منتشر بشه.تمام درآمدش هم صرف امور خیریه میشه و هیچ نفع شخصی در کار نیست و کسایی دارن این کارو تنظیم می کنن از نزدیکای مرتضی و از افراد مورد اعتمادش هستن و خود مرتضی توصیه های لازم رو بهشون کرده...این که آیندگان چه برداشتی می کنن و چه جوری قضاوت می کنن اصلا مهم نیست و به پایان رسوندن بزرگترین خواسته ی کسی که الان دیگه بین ما نیست از همه چیز مهم تر و با اهمیت تره

شنبه 16 اسفند 1393 - 22:55

فقط یه هنرمند میتونه حرف علی بحرینی رو بفهمه ...
بقیه از روی احساس نظر میدن و باعث بی احترامی به فردی میشن .
علی جان حرفت حسابه و منم ناراحت شدم چون میدونم و میفهمم و از باطنت کاملا خبر دارم بدلیل آشنایی که با هم داریم و همکاریم و شدیدا مهم ترین قسمت تولید آلبوم همون قسمت نهایی هستش
مثه زمین فوتبالی که همه با پاسکاری شروع یه تیم با هم کار میکنن تا در نهایت 1 نفر با هوش و درایت و انتخاب درست هدف و تکنیک درست و ... شوت نهایی رو بزنه و گل کنه ولی حیف که توپ در نهایت دست مرتضی نیست و احتمال گل نزدن خیلی زیاده و ...
دوستانی که از هنر سررشته ی خاصی ندارند و بهتر بگم از سیاست های تولید آلبوم سر رشته ای ندارند احساسی برخورد نکنن با گفته های ترانه سرای موفق کشوری که خیلی ها با ترانه های ایشون معروف و محبوب شدن ...

علی جان ممنون از حرفت ، گل گفتی ، ولی حرفهای حرفه ای رو بهتر بود تو جلسات رسمی حرفه ای های موسیقی میزدی ...

یکشنبه 17 اسفند 1393 - 00:54

همه کارهای آلبوم را خود مرتضی انجام داده و هماهنگی هاش مونده فقط فکر میکنم نتیجه خوبی داشته باشه . برای همه خواننده ها پیش میاد که ممکنه آثارشون با هم مقایسه بشه و حتما همه آثار خوب اون خواننده رو به یاد خواهند داشت و چیزی از ارزش اون خواننده کم نمیکنه . به نظرم این کار مرتضی هم مثل همه کارهای قبلیش عالی میشه

یکشنبه 17 اسفند 1393 - 01:04

همه کارهای آلبوم را خود مرتضی انجام داده و هماهنگی هاش مونده فقط فکر میکنم نتیجه خوبی داشته باشه . برای همه خواننده ها پیش میاد که ممکنه آثارشون با هم مقایسه بشه و حتما همه آثار خوب اون خواننده رو به یاد خواهند داشت و چیزی از ارزش اون خواننده کم نمیکنه . به نظرم این کار مرتضی هم مثل همه کارهای قبلیش عالی میشه

یکشنبه 17 اسفند 1393 - 10:37

خواستم نظرخودمو بنویسم که کامنت آقابهزاد نظرمو جلب کرد..من نمیدونستم خدا ازین حرفام میزنه..
نمیدونستم خدا پشیمونم میشه...میخوای کامنت بذاری چرا میزنی به بیراهه؟
...مرتضی قبل مریضیش هم محبوب بود وتاهمیشه هم تودل ما جا داره حالا همش خودتونو بزنید به اون راه

یکشنبه 17 اسفند 1393 - 10:51

این آلبوم میترکونه!حالا میبینی!!!

یکشنبه 17 اسفند 1393 - 11:13

فکر میکنم بهتره همه ما دست از پیش داوری و قضاوت عجولانه برداریم و اجازه بدیم آنچه خواست مرتضی عزیز هست همون بشه..... کمی صبر داشته باشیم و به خواسته او و تلاش دوستان و خانواده اش احترام بذاریم

یکشنبه 17 اسفند 1393 - 12:10

خدا رو شکر هرجا میریم شما هستی و تو هر ضمینه ای اظهار نظر میکنی.
کارتون با رضا صادقی تموم شد؟

یکشنبه 17 اسفند 1393 - 12:11

چرا دست از سر مرتضی و خانوادش برنمیدارید،به جای اینکه بشید مرهم شدید نمک رو زخم
انصافا،خودتون دوست دارید توی شرایط سختتون اینجوری باهاتون برخورد بشه
به خدا خیلی زشته
مطمئن باشید خدا ازتون نمیگذره،جواب همتون رو میده ،جوری هم جواب میده که تا مغز استخونتون میسوزه
اگه یه جای تو زندگیتون بد زمین خوردید داد نزنید و بگید خدایا چرامن،به حرفای الانتون فکر کنید،به نا حق گفتناتون

یکشنبه 17 اسفند 1393 - 13:18

درسته تا یه جایی رو باهاتون موافقم اما مطمئن باشید با تجربه و اطلاعاتی که مرتضی پاشایی تو این چند سال خوانندگی به دست آورده 100% آلبوم جدیدش رو عالی و بدون نقص ساخته و اگه این آلبوم منتشر بشه مطمئنا میتونه فروش بسیار زیادی داشته باشه و مردم رو راضی کنه البته من شک ندارم که مردم از شنیدن این آلبوم به وجد میان

یکشنبه 17 اسفند 1393 - 13:21

مرتضی تمام تلاشش این بود که این آلبوم که تنها یادگارشه بیاد اونوقت شما میگید که به صورت تک آهنگ بدن؟؟؟؟
اصلا به نظرمشما میترسید که این آلبوم خیلی از رکورد هاتون رو بشکنه که قطعا خواهد شکست.همگیتون منتظر شکستون درمقابل مرتضی و آلبومش باشید چون مطمئن باشید این آلبوم هرگز در تاریخ موسیقی ایران تکرار نشده و نخواهد شد.اسمش عشقه تمام محاسبات رو خواهد شکست مطمئن باشید.
ما اعضای خونواده خاص تا اببببببببد نمیزاریم پرچم مرتضی که اون بالاهاست و دستتون بهش نمیرسه حتی یه سانت بیاد پایین
مرتضی دوست دارم تابد
کاش میشد دوباره تورا دید
دیدار به قیامت نبض تپنده خانواده خاص

شنبه 12 اردیبهشت 1394 - 20:16
هاله

آفرين داداشي جواب دندون شكني بود

31.29.40.50
یکشنبه 17 اسفند 1393 - 13:31

با جناب بحرینی موافقم ...
متاسفانه با فوت مرحوم پاشایی خیلیا الکی گنده شدن ! از بادی گارد گرفته تا کسایی که ابراز نزدیکی کردن و بعدش خواننده شدن ! این وسط از اسم پاشایی داره سو استفاده میشه و آلبومی که مسلما فقط تا ماکت بودنش مرتضی بالا سرشون بوده انتشارش صحیح نیست چون سلیقه مرتضی توو این آلبوم نیست و آخرشم آلبوم به اسم دیگران تموم میشه ! امیدوارم نزدیکان پاشایی به خودشون بیان و سعی نداشته باشن این وسط خودشون سود برده باشن ..

یکشنبه 17 اسفند 1393 - 13:58

واقعا تظرات و صحبت های ارزشمندی بود
از اقای بحرینی ممنونم و منم با نظر ایشون موافقم
اگه اسمشه عشقه بشه مثل البوم اخر زنده یاد عبدالهی چی؟
کاش خانواده پاشایی توجه کنن
من خیلی نگرانم :(

یکشنبه 17 اسفند 1393 - 22:03

واقعا حرف دله!
البته مطمئن باشید البوم هر چی هم باشه ، به علت وقت شناسی خانواده آقای پاشایی، مطمئنا همه جا شنیده میشه و رکورد های فروش رو جا به جا میکنه . ولی من ترسم اینه یه عده از پاشایی یه بت بسازن و حتی اجازه انتقاد از البومی که آقای پاشایی به قول شما در مهمترین بخشش حضور نداشته،به هیچ احد الناسی ندن.
متاسفانه با تمام احترامی که برای خانواده اقای پاشایی قائلم، از پیش کشیدن انتشار البوم با این فاصله کم از فوت ایشون، چیزی جز پول و پول و پول به ذهنم نمی رسه.

یکشنبه 17 اسفند 1393 - 22:57

واقعا برای بعضی طرفدارهای مرحوم پاشایی که میان و از روی تعصب میگن که شما غصه نخور و حتماً میترکونه و این حرف ها ، متأسفم.
متاسفانه اکثراً دختر و احساساتی هستند و خیلی چیزهارو درنظر نمیگیرن.
اینکه جایگاه مرحوم پاشایی اینقد بالاست دیگه همه میدونن و نیازی نیست که من بگم و ما ملتی احساساتی هستیم…
درسته خیلی متأثر شدیم از درگذشت ایشون ولی با درگذشت مرحوم پاشایی موسیقی ایران تعطیل که نمیشه.
ما خواننده‌های جوان و با استعداد و خواننده‌های قدیمی مثل آقای چاووشی و خواجه امیری و خیلی از دوستان داریم که آینده‌ی موسیقی کشور رو میسازن . کاش میتونستیم با مشکلات منطقی برخورد کنیم نه احساساتی…

یکشنبه 17 اسفند 1393 - 23:55

قطعامرتضی پاشایی روی انجام کارشون دقت زیادی داشتن وقطعا یکی ازبهترین البومهاشون هست شک نکید ایشون بهترین توی کارخودشون بودن وقطعا منتظر کارزیباشون هستیم

دوشنبه 18 اسفند 1393 - 00:01

مرتضی پاشایی عزیز ب خاطر سرشت پاک خودش و دل پاک خودش و لطف خداوند ب این محبدبیت رسید چون با عشق واس دلای مردم خوند و صادقانه و عاشقانه کار میکرد....روحش شاد....

دوشنبه 18 اسفند 1393 - 00:09

به نظر من اگ آقای بحرینی توی این آلبوم مثل آلبوم قبلی حضور داشتن جور دیگه ای صحبت میکردن, وگرنه آلبوم جدید با بهترین تیم کاری بسته شده

دوشنبه 18 اسفند 1393 - 00:10

این آلبوم منتشر می شه و 100% رکورد می زنه،من مطمئنم اگه آلبوم زمانی که «مرتضی پاشایی» بود منتشر می شد باز هم پرفروش ترین می شد.مرتضی رو قطعات آلبوم جدیدش نظارت کامل داشته و اینطور که خودش می گفت بیشتر کارهاش رو انجام داده بود و اگر بعد از انتشار انتقادی هم بر این آلبوم وارد باشه به هیچ وجه از ارزشهای هنری «مرتضی پاشایی: کم نخواهد شد.
در ضمن قطعه «کجایی» که اخیرا منتشر شد بسیار عالی بود با وجود اینکه مراحل نهایی آماده کردنش در نبود مرتضی انجام شده بود.

دوشنبه 18 اسفند 1393 - 00:17

منم کاملأ با آقای بحرینی موافقم. تمیدوارم خیلی احساسی با این موضوع برخورد نشه. اینکه مرتضی ی عزیز دوست داشته شب و روز عید آلبومش پخش بشه و مردم بشنون شاید اگر خودش بود این موضوع به چند ماه بعد موکول میشد. آهنگ کجایی که تازه منتشر شده عالیه ولی به نظر من اگه خود مرتضی تنظیم می کرد شاید حال و هواش متفاوت تر میشد وشاید خود مرتضی این تنظیم رو قبول نداشتو هرچند که این آهنگ رضایت مخاطبان از جمله خود من رو جلب کرد. ولی چیزی که هست اینه که نباید احساسی برخورد کنیم.. مانند صحبت های صحیح آقای بحرینی.

دوشنبه 18 اسفند 1393 - 00:41

اقای بحرینی با یه سری از حرفاتون موافقم که اگه کار خوبی نشه کاری از دست اقای پاشایی برنمیاد برای جبران .
ولی بحث بیزینسی :تا اونجایی که من در جریانم قرار بود درامد حاصل از فروش البوم صرف بیماران مبتلا به سرطان بشه که اینکار خیلی خوب و پسنیده ای هست البته از نظر من .

دوشنبه 18 اسفند 1393 - 05:49

چقدر خوب نوشتین حق با شماس.

m.m
دوشنبه 18 اسفند 1393 - 08:50

آقای بحرینی.حق با شماست.من کاملا با شما موافقم.حیف مرتضی که رفت:(

دوشنبه 18 اسفند 1393 - 10:04

سلام به همه دوستان
مرحوم پاشايي پيش از مرگش هم محبوب بود ولي نه به اندازه پس از مرگش ، مطمناً براي هواداراش سخته كه ميدونن كه خواانده محبوبشون ديگه نيست اما نبايد انقدر متعصبانه و مطمئن صحبت كرد،متاسفانه تو كشور ما قضاوتا و انتقادا در بسياري از مواقع كوركورانه انجام ميشه اميدوارم كسايي كه از كار آخر مرتضي انتقاد ميكنن درك كنن كه اينكار ماكسيموم كار اون مرحوم نبوده...چقد بهتر بود تعدادي از تراكا بصورت سينگل طي چند ماه پخش ميشد مثلا نصف كارا بعد بهمراه كاراي جديدتر تو قالب يه آلبوم منتشر ميشد . براي روح اون مرحوم طلب آمرزش ميكنم و براي دوستدارانش آرزوي صبر.

هوادار سيروان-بابك-يراحي-پازل-كوشان

دوشنبه 18 اسفند 1393 - 11:16

خود مرتضی عزیز اصرار داشت که این قطعات به صورت آلبوم با اسم "اسمش عشقه" منتشر بشه حالا شما چی میگین واسه خودتون؟؟؟ آقای بحرینی عزیز شما بهتره فکری به حال ترانه های ضعیف و ... خودتون بکنین.بهتره همه به اون چه که مرتضی دوس داشته احترام بزارن.در این که کارهای آلبوم مرتضی باید با صبر و وسواس و بدون عجله انجام بشه شکی نیست ولی این که به صورت تک ترک به بیرون بیاد بی احترامی به خواسته مرتضی عزیزه

دوشنبه 18 اسفند 1393 - 11:35

من به چند نفر این حرفا رو زدم همه باهام دعوا کردن ولی هنوز معتقدم که دارن احساسی برخورد میکنن

چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 13:49
یلدا

والا به خدا ! خدا رحمتش کنه ولی دیگه بسه بیخیال نمیشن که

87.107.34.25
دوشنبه 18 اسفند 1393 - 11:53

نظربنده اینه که تمام چیز ها ازمیزان رای دادن مردم مشخصه
دیگه اهنگای خواجه امیری وفرزاد فرزین از پاشایی و چاووشی ویگانه بیشترنبست
اونا خیلی پسرفت کردند

دوشنبه 18 اسفند 1393 - 15:20

خیلی خوشحالم ک چاوشی با این آقا دیگه همکاری نمی کنی همون یدونه کارم از دستش در رفت
بار پروردگارا شکرت

تایید نظر شخصی بود

سه شنبه 19 اسفند 1393 - 12:34

با اینکه علی منو بلاک کرد و با اینکه خیلی ازم دلخور شد
ولی حرفاش کاملا درسته...

سه شنبه 19 اسفند 1393 - 17:07

اصن البومش ضعیف. ب شما چه؟

با خانواده خاص در نیافتین
جوری رکورد پرفروش ترین البومو میزنیم که فکتون بره تو حلقتون

سه شنبه 19 اسفند 1393 - 18:33

والا نفهمیدیم آقای بحرینی باز خاستن اینجوری ی جوری خودشون رو مطرح کنن یا جدا نگران شدن!!
خدا داندددد!

سه شنبه 19 اسفند 1393 - 19:44

خدا مرتضی رو رحمت کنه خیلی حیف شد خیلی جای پیشرفت داشت.

چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 13:48

بس کنین دیگه هی مرتضی مرتضی می کنین خدا رحمتش کنه دیگه تموم شددددد !!!!!!

چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 19:19
متین

مرتضی جاودانس . . . . تو قلب ما . . . . ما با آهنگاش خاطره ساختیم . . . . با صداش . . . . شما هم اگه ناراحتی نیا اینور . . . مرتضی نمیمیرد . . . . . . . . . . . . .

192.99.14.167
چهارشنبه 26 فروردین 1394 - 16:51
دلسا

والا.
ناراحتي بفرما اونور جا وا كن

188.211.156.115
چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 14:33

کاملا موافقم اما ارزو میکنم که این اتفاقا نیافته

چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 15:24

حرف های اقای بحرینی درست ولی تنظیم کننده های قابل قبولی دارن روی اون البوم کار میکنن .شاید البوم خوب باشه مثل قطعه کجایی
واگر واقعا البوم خوبی نیست منتشرش نکنید
نگذارید مرتضی بد نام بشه و طرفدار هاش ازدست برن ومتوالی بشن

چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 21:39

ای بابا به شما چه ؟؟؟
آلبوم اگر بیاد بیرون کلی طرفدار داره
بعدم جایگاه اون خواننده و آلبومش رو چه مرده چه زنده "مردم" تعیین میکنند نه شماها!
اون خواننده با اینکه دستش از دنیا کوتاه کلی طرفدار داره

پنجشنبه 21 اسفند 1393 - 12:27

جدا از همه حرفایی که بیشتر روی تعصب هستن یکم فکر کنید

اخرین ترانه مرتضی در بیست ساعت اولی یک 1.400.000 دانلود داشته. این چه حرفیه که میزنید اقای بحرینی فقط احساسی و دور از تعقل حرف میزنن. مرتضی واقعا جایگاه بالایی در موسیقی ایران داره
یکم این تعصبات خشک مغزی رو بزارید کنار واقع بین باشید

دوم اینکه اقای چاوشی و پاشایی رابطه دوستانه ای داشتن. ایشون به ملاقات مرتضی رفته تا کی میخواید دو به هم زنی کنید این حرفای خاله زنکی رو برید توی خاطرات روزانتون ثبت کنید چون واسه خودتون خوبه

سوم اینکه داداش مرتضی یادگار مرتضی اس طرفدارش نیستین تهمت هم نزنید. بیزنیس با این چیزا مال.... حرمت نگه دارید به جای تعصب

جمعه 22 اسفند 1393 - 02:48

با آقای بحرینی کاملا موافقم، با توجه به آلبومایی این روزا خواننده هامون با این همه وسواس میدن بیرون کارا واقعا زیر ذره بینه و با توجه به اینکه متاسفانه آقای پاشایی خودشون دیگه نیستن، با این میزان تمرکز که رو ایشون هست و همه مردم منتظر یه آلبوم رویایی از ایشون هستن اگه این آلبوم ایرادی داشته باشه یا اون چیزی نشه که خود ایشون و مردم انتظارشو دارن واقعا به ایشون ظلم میشه مگر اینکه کسایی که میخوان این آلبوم و جمع کنن انقدر به خودشون مطمئن باشن که میتونن این سطح انتظارات بالای مردم و براورده کنن درغیر اینصورت این کار و نکنن و با آبروی ایشون بازی نکنن بزارن همین ذهنیت قشنگ و علاقه مردم به ایشون بمونه؛ اون کارا رو هم تک ترک واسه یادگاری بدن بیرون

جمعه 22 اسفند 1393 - 11:54

دوست ندارم بی احترامی کنم اما دوستم ندارم این حرفا رو راجع به مرتضی بشنوم. یعنی چی این حرفا؟؟
مرتضی اکثرا کاراش عالی بودن چون با تمام وجودش برای طرفداراش کار میکرد. این دلیل نمیشه چون مرتضی فوت شده اونو با ناصر عبداللهی یا هر خواننده ای که فوت شده مقایسه کنیم. بنظرم این موضوع کلا اشــــــــــــــــــــــــــــــتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــبــــــاهـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه.
شما نمیخواد نگران آلبوم مرتضی باشین. تازه اگه بد هم باشه که نیس ما طرفداراش میخریم آلبومو. طرفداراشم که ماشالا (بترکه چشم حسود) خیلی زیادن. مرتضی همیشه عالیه. بهتره دست از تعصب بردارین آقای بحرینی. بعدشم شما مرتضی رو نمیشناسین بیخودی حرف و حدیث درست نکنین. مرتضی خیلی وقت بود تو کار آلبوم جدیدش بود. پس کارای لازم رو برای آلبومش انجام داده و مطمئنم که خوب میشه .........

سه شنبه 26 اسفند 1393 - 15:49

مرتضی همیشه عالی بود کاراش و هیچ ایرادی نداشت
این کار هم مطمئنم عالیه و خونواده خاص در قید و بند خیلی چیزاش نیستن و اونو یادگاری از مرتضی میدونن
فقط حیف که دیگه نیست تا کنسرت های آلبوم جدید رو برگزار کنه. افسوس. خدا رحتمش کنه.

چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 13:43

مرتضی پاشایی ناصر عبداللهی نیست و اینکه مطمعنن اون چیزی نیس ک ماها انتظار داریم ولی همین ک صدای مرتضی پاشاییه کافیه
مطعنن هم خیلی هم پر فروش میشه هم پر مخاطب

شنبه 8 فروردین 1394 - 17:02

چرا همش فکر میکنید موضوع مالیه؟؟؟؟ تو برنامه ی سال تحویل پدر مرتضی گفت که میزانی از این پول صرف کمک به بیماران سرطانی میشه پس این قدر پول پول نکنیددد!!
متسفانه یه جوری شده که هر بیسوادی میاد اظهار نظر میکنه!! منظورم مردم خودمون هستن که بدون هیچ اشنایی با برداشت .... خودشون میان نظر میدن هر وقت نظرات مردم بادی به هر جهت نبود قبوله

پنجشنبه 20 فروردین 1394 - 15:51

شما ها زورتون مياد مرتضي بعد و قبل از مرگش اين همه طرفتار داره

دوشنبه 24 فروردین 1394 - 05:15

علي بحريني!
تبريك براي قلب مهربان و انسان دوستتون. والبته قلم به اين زيباييتون.
اي كاش محقق ميشد اين خواسته، به نظر دوره!
و اما با تمام وجود متاسفم براي برادري كه حتي قادر نيست بي تفاوتي و قلب سردش رو مخفي كنه!
تا وقتي كه بود همه چي خوب بود...يادش تا ابد گرامي.

جمعه 4 اردیبهشت 1394 - 16:45

متاسفم واسه اونایی که انقدر راحت خانواده مرتضی عزیزمو قضاوت میکنن.اینا همونایین که وقتی امپراطور زنده بود شایعه کردن فوت شده.خدا ازتون نگذره..ما بی صیرانه منتطر آلبوم جدیده امپراطوریم.هیچکی مرتضی نمیشه و نخواهد شد.ماکت و اتود آهنگای مرتضی خیلی قشنگ تر از کارا و آلبومای خواننده های دیگه است.اسمش عشقه هم مثل همیشه با اسم مرتضی رکورد میزنه.من مطمئنم.خدا پشته مرتضی و خانواده خاص هست.همیشه.دوسش داریم تا ابد <3

جمعه 4 اردیبهشت 1394 - 20:01

بهترین کار اینه پول فروش اثار پاشایی رو بدن به بیماران سرطانی
کار زیبایی میشه واسه اون مرحوم

دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 - 14:51

اقای بحرینی عزیز باید بگم اقای خاص ما با همه فرق داره ....همچنین خونوادشم با همه فرق دارن
پس مرتضی ما رو با خواننده های دیگه مقایسه نکنین خواهشا
مطمئنیممممم با تلاشهای بی وقفه ی خونوادش و همچین عزیزان دیگه این آلبوم داداشیمون هم مثل آلبوم های قبلی و آهنگای دیگش بهترین میشه

دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 - 19:12

آقــای خـاص همیشـه بهتــرین بــوده
و بهترین خواهـد مانــد

شنبه 26 اردیبهشت 1394 - 08:53

مرحوم مرتضی پاشایی واقعا صدای خاصی داشت و منم مثل بقیه مطمئنم آلبوم جدیدش میترکونه و محبوبیتشو هزار چندان میکنه

یکشنبه 22 شهریور 1394 - 16:59

به نام خدا
باسلام
مرتضی پاشایی مثل همیشه بااحساس وببی نظیر بود تبریک می گم به خانواده او وطرفداران او
مرتضی عزیزم دوستت دارم باتمام دل

دوشنبه 25 مرداد 1395 - 12:11

اسمت هم مثل آلبومت عشقه عزیزم مهم نیست که توالان نیستی که آلبوم اسمت عشقه راخودت به طرفدارات تقدیم کنی مهم اینه که داری ازبهشت همه چی رومیبینی روحت شاد اسمت تاابدعشقه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نه، اسمش عشق نیست! | موسیقی ما