برنامه یاد بعضی نفرات
 
اظهارنظر معاون فرهنگی قوه قضاییه درباره لغو کنسرت‌ها؛
حتی اگر یک کنسرت هم لغو شود، خوب نیست
موسیقی ما - درست چند روز بعد از آنکه «علی جنتی» -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- به این مساله اشاره کرد که لغو کنسرت‌های موسیقی، در اختیار قوه قضاییه است و از این عبارت استفاده کرد که:‌ «نقش قوه قضائیه در لغو برخی برخی کنسرت‌ها، مؤثرتر از وزارت فرهنگ و ارشاد است» حجت الاسلام والمسلمین «صادقی» - معاون فرهنگی قوه قضائیه- ضمن دفاع از لغو برخی کنسرت‌ها، به این مساله اشاره کرده که: «درصد کنسرت‌هایی که لغو می‌شود، به یک درصد هم نمی‌رسد؛ هرچند حتی اگر یک کنسرت هم لغو شود، خوب نیست. باید مسئولان هماهنگی داشته باشند و همه جهات را ببینند و بعد مجوز صادر کنند.»

او در گفت‌وگو با روزنامه شرق گفته است: «ای کاش مجوزها لغو نشود؛ به‌این‌دلیل که شایسته جامعه ما نیست که یک بخش اجازه بدهد و یک بخش جلوگیری کند. این کار بدی است؛ اما اصل امر برگزاری کنسرت ممنوعیتی ندارد؛ بنابراین یک کنسرت صحیح و سالم چرا نباید بتواند به نحوه صحیح اجرا شود؟ نکته بعدی این است که بین دو بخش در نحوه برخورد با یک موضوع اتفاق نظر وجود ندارد که نتیجه آن چیزی است که می‌بینیم. یک طرف به اصل ماجرا نگاه می‌کند و دیگری به پیرامون آن. در کنسرت‌ها، اصل ماجرا مشکلی ندارد و مجوز می‌گیرد؛ اما در مقام اجرا می‌بینند که مشکلات پیرامونی وجود دارد. هر وقت اجرا می‌شود تخلفات پیرامونی زیادی به وجود می‌آید. آن بخش که باید این موضوع را مدیریت کند یا نمی‌تواند مدیریت کند یا نمی‌خواهد این کار را بکند و این است که کشمکش به وجود می‌آید؛ بنابراین باید جلوی این شیوه کار گرفته ‌شود؛ مثلا ممکن است خواننده و نوازنده مشکلی نداشته‌ باشد؛ اما حضاری که شرکت کرده‌اند، هیچ کنترلی بر روی آنها نیست. اگر تخلفاتی پدید آمد باید چه کار کرد؟ اینکه جلوی آن را می‌گیرند، به خاطر این تخلفات است وگرنه در اصل برگزاری کنسرت مشکلی نیست.»

او همچنین به این مساله اشاره دارد که لغو برخی کنسرت‌ها، به خاطر تخلفاتی است که برخی مخاطبان این کنسرت‌ها انجام می‌دهند و در این باره می‌گوید:‌ »ملت شریف ما لایق احترام و تکریم هستند؛ اما برخی از افرادی که به کنسرت می‌روند، رعایت نمی‌کنند؛ بنابراین اگر محیط سالم‌سازی شود، هم از کنسرت لذت می‌برند و هم کنسرت سالم برگزار می‌شود. ضمن اینکه مگر از بین صدها کنسرتی که در کشور برگزار می‌شود، چند درصد لغو شده‌ است؟ کمتر از یک درصد. در نتیجه می‌بینید اکثریت مردمی که به کنسرت می‌روند، هم بحمدالله مشکلی نداشته‌اند و دادستانی هم ورودی به موضوع نداشته است؛ اما در جایی که لازم بوده است، ورود کرده و اقدامات قانونی لازم را انجام داده است؛ اما این را بدانید که ما معتقدیم باید قبل از برگزاری چاره‌اندیشی شود.»

او همچنین به این مساله اشاره کرده است که در کشور ما کنسرت برگزار می‌شود و درصد کنسرت‌هایی که لغو می‌شود، به یک درصد هم نمی‌رسد؛ هرچند حتی اگر یک کنسرت هم لغو شود، خوب نیست. باید مسئولان هماهنگی داشته باشند و همه جهات را ببینند و بعد مجوز صادر کنند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 خرداد 1395 - 14:10

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 20 خرداد 1395 - 12:46

به نظر من تو دادن مجوز سفت بگیرن ولی مجوز داده شده به قیمت توبیخ مجوز دهنده لغو شود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حتی اگر یک کنسرت هم لغو شود، خوب نیست | موسیقی ما