برنامه یاد بعضی نفرات
 
توضیحات سخنگوی قوه‌ی قضاییه درباره‌ی لغو کنسرت‌ها
محسنی اژه‌ای:‌ قوه قضاییه در مورد اصل برگزاری کنسرت‌ها صحبتی ندارد
موسیقی ما - در حالی که در ماه‌های اخیر دو هنرمند -حبیب محبیان و شیدا جاهد- در ممنوع‌الکاری از دنیا رفتند و در حالی که اخیراً کنسرت‌های متعددی از جمله کنسرت کیهان کلهر و شهرام ناظری، لغو شد، صبح امروز حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای -سخن‌گوی قوه قضاییه- درباره‌ی‌ این مساله صحبت و تاکید کرد که قوه قضاییه دراصل برگزاری کنسرت‌ها صحبتی ندارد.

او در دیدار خود با اهالی رسانه در این باره گفت: «همانطور که بارها گفته شده مجوز کنسرت را دولت و وزارت ارشاد صادر می‌کنند و قوه قضاییه در مورد اصل برگزاری این کنسرت‌ها صحبتی ندارد. بنابراین در بسیاری از استان‌ها و شهرها در سال‌های گذشته کنسرت‌ها برگزار شده و مجوز آن را وزارت ارشاد داده است. تعداد معدودی هم گزارش از ناحیه نیروی انتظامی و اطلاعات آمده و به قوه قضاییه و دادستان داده شده که پیش‌بینی شده در این کنسرت‌ها اقدامات خلاف قانون رخ می‌دهد. دادسرا هم در پاره‌ای از موارد به برگزارکنندگان این کنسرت‌ها گفته که کسی بیاید و متعهد شود که مسائل خلاف قانون و خلاف عفت عمومی در آنها صورت نمی‌گیرد در این صورت ما حرفی نداریم؛ اما اگر کسی متعهد نشود دادستان از برگزاری این کنسرت‌ها جلوگیری می‌کند.»

او اضافه کرده که مواردی از این کنسرت‌ها به دستور دادستان برگزار نشده و در موارد دیگر کسی متعهد نشده که مسائل امنیتی و خلاف قانون که ممکن است در آنها رخ دهد را بر عهده بگیرد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1395 - 16:35

دیدگاه‌ها

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 21:22

چقدر جواب آقای اژه ای مستدل و منطقی بود! مرسی.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محسنی اژه‌ای:‌ قوه قضاییه در مورد اصل برگزاری کنسرت‌ها صحبتی ندارد | موسیقی ما