خواننده، کارگردان و تهیهکننده این فیلمسینمایی در گفتگو با «موسیقی ما» از این پروژه می گویند
مهدی یراحی: فیلم «بیست و یک روز» خلاف جهت جريان سطحى معمول بازار است
موسیقی ما – اکران مردمی فیلمسینمایی «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی «سید محمدرضا خردمندان»با حضور «مهدی یراحی» و عوامل این فیلم 23 مرداد در پردیس کوروش و طی 3 سانس برگزار شد. اکران مردمی بیست و یک روز بعد در حالی برگزار شد که هفته گذشته قطعه و موزیک ویدئوی این فیلم با صدای مهدی یراحی و ترانه و ملودی «امیرعلی بهادری» و تنظیم «هومن نامداری» در فضای مجازی منتشر شد و بازتابهای زیادی برای عواملش به دنبال داشت.
استقبال دوستداران یراحی از این کار باعث شد تا سانس سوم اکران بیست و یک روز بعد، یکی از شلوغترین شبهای پردیس کوروش باشد. چون حدوداً بیش از 400 مخاطب مهدی یراحی در این سالن حضور پیدا کردند و با خواننده محبوبشان و همچنین امیرعلی بهادری عکس یادگاری گرفتند. این دو هنرمند هم با تمامی افراد حاضر دقایقی را همکلام شدند و لحظات جالبی را در کنارشان ثبت کردند. این روند با نیروهای حراست، برگزارکنندگان مراسم و فرهاد گویآبادی، مدیربرنامههای مهدی یراحی، با نظم برگزار شد.
پس از صحبتهای مهدی یراحی، محمدرضا خردمندان و محمدرضا شفّاه در داخل سالن اکران فیلم آغاز شد و همزمان این خواننده در بیرون سالن ثبت با عکس با دوستدارانش را آغاز کرد.
او سپس نظر خود درباره کارگردان این فیلم را اینطور بیان کرد:«فيلم بيست و يك روز بعد، فارغ از پرداختى (در اكثر لحظات فيلم) مناسب، موقعيتهاى خوب و بازى هاى روان، بيش از هر چيز از موضوع و نگاه انسانیاش بهره مىبرد و به دور از موج سوارى در انتخاب سوژه و اُوِر بودنِ پرداختهاى معمول بازارى پسند اين روزها، نويد ظهور و حضور كارگردانانى جوان و نيك آتيه را به سينماى ايران مىدهد. اين امر جامعه هنرى و مخاطب جدىِ سينما را به ادامه راه بزرگانى چون نادرى، بيضايى، مهرجويى، فرهادى و كيارستمى و... اميدوار مىكند. كارگردانان جوانى همچون مهدويان، روستايى، آبيار، جليلوند، خردمندان و... كه صد البته راهى بس نا هموار و پر زحمت در ابتداى مسير حرفهاىشان بر گزيدهاند. روشن است اين دست كارگردانان تازه نفس، از آغاز اين مسير تا نيل به جايگاه بزرگانى كه پيشتر نام بردم به صبر، تحمل و ارادهاى فولادين نيازمندند.»
خردمندان در زمینه تعامل خواننده ها و اهالی موسیقی با آثار سینمایی طی سال های اخیر چنین دیدگاهی داشت:«اگر هنر را یک مجموعه واحد ببینیم، می توانیم در این وحدت همه هنرها را کنار هم جمع کنیم.به خصوص سینما که قابلیت فراوانی برای کنار هم قرار دادن سایر هنرها دارد. یک فیلم پیش از ساخته شدن به ادبیات نیاز دارد. زمانی هم که ساخته می شود نیاز به پوستر پیدا می کند و طراحی پوستر شامل گرافیک و ترکیب بندی می شود. هنر عکاسی هم در طول اثر قرار دارد. این دایره همینطور ادامه پیدا می کند و هنرهای دیگر نظیر موسیقی که به شدت تأثیرگذار است به این مجموعه اضافه می شود. تعجب می کنم که چرا طی چند سال اخیر تعامل خوانندگان و موزیسین های خوب ما با سینما بیشتر شده و باید زودتر رخ می داد. این تعامل زیبا می تواند به بار احساسی فیلم ها هم کمک کند و باعث ایجاد یک پیش زمینه برای مخاطب می شود. این دو هنر مکمل همدیگر هستند و می توانند به نفع ماندگاری یک اثر در کنار هم قرار بگیرند.»
این کارگردان نهایتاً بابت عدم استفاده از موسیقی در برخی فیلم ها چنین دیدگاهی داشت:«این سلیقه هر هنرمندی است و من نفی نمی کنم اما جنس فیلمی که من ساخته بودم جنس موسیقی مهدی یراحی را می طلبید.»
در ادامه عکسهای «لیلی شاهوردی» از اکران مردمی این فیلم را میبینید:
استقبال دوستداران یراحی از این کار باعث شد تا سانس سوم اکران بیست و یک روز بعد، یکی از شلوغترین شبهای پردیس کوروش باشد. چون حدوداً بیش از 400 مخاطب مهدی یراحی در این سالن حضور پیدا کردند و با خواننده محبوبشان و همچنین امیرعلی بهادری عکس یادگاری گرفتند. این دو هنرمند هم با تمامی افراد حاضر دقایقی را همکلام شدند و لحظات جالبی را در کنارشان ثبت کردند. این روند با نیروهای حراست، برگزارکنندگان مراسم و فرهاد گویآبادی، مدیربرنامههای مهدی یراحی، با نظم برگزار شد.
- * مهدی یراحی بسیار دوست داشتنی و خاکی و از جنس ما و مردم است
پس از صحبتهای مهدی یراحی، محمدرضا خردمندان و محمدرضا شفّاه در داخل سالن اکران فیلم آغاز شد و همزمان این خواننده در بیرون سالن ثبت با عکس با دوستدارانش را آغاز کرد.
- * این فيلم خلاف جهت جريان سطحى معمول بازار اين روزهاى سينماى ايران ساخته شده است
او سپس نظر خود درباره کارگردان این فیلم را اینطور بیان کرد:«فيلم بيست و يك روز بعد، فارغ از پرداختى (در اكثر لحظات فيلم) مناسب، موقعيتهاى خوب و بازى هاى روان، بيش از هر چيز از موضوع و نگاه انسانیاش بهره مىبرد و به دور از موج سوارى در انتخاب سوژه و اُوِر بودنِ پرداختهاى معمول بازارى پسند اين روزها، نويد ظهور و حضور كارگردانانى جوان و نيك آتيه را به سينماى ايران مىدهد. اين امر جامعه هنرى و مخاطب جدىِ سينما را به ادامه راه بزرگانى چون نادرى، بيضايى، مهرجويى، فرهادى و كيارستمى و... اميدوار مىكند. كارگردانان جوانى همچون مهدويان، روستايى، آبيار، جليلوند، خردمندان و... كه صد البته راهى بس نا هموار و پر زحمت در ابتداى مسير حرفهاىشان بر گزيدهاند. روشن است اين دست كارگردانان تازه نفس، از آغاز اين مسير تا نيل به جايگاه بزرگانى كه پيشتر نام بردم به صبر، تحمل و ارادهاى فولادين نيازمندند.»
- * میدانستیم او با نوع نگاه و نوع خواندنش آن جنس موسیقی که میخواهیم را تولید میکند
- * این ترانه کاملاً تصویری آغاز میشود و تصویر کاملاً سینمایی دارد
خردمندان در زمینه تعامل خواننده ها و اهالی موسیقی با آثار سینمایی طی سال های اخیر چنین دیدگاهی داشت:«اگر هنر را یک مجموعه واحد ببینیم، می توانیم در این وحدت همه هنرها را کنار هم جمع کنیم.به خصوص سینما که قابلیت فراوانی برای کنار هم قرار دادن سایر هنرها دارد. یک فیلم پیش از ساخته شدن به ادبیات نیاز دارد. زمانی هم که ساخته می شود نیاز به پوستر پیدا می کند و طراحی پوستر شامل گرافیک و ترکیب بندی می شود. هنر عکاسی هم در طول اثر قرار دارد. این دایره همینطور ادامه پیدا می کند و هنرهای دیگر نظیر موسیقی که به شدت تأثیرگذار است به این مجموعه اضافه می شود. تعجب می کنم که چرا طی چند سال اخیر تعامل خوانندگان و موزیسین های خوب ما با سینما بیشتر شده و باید زودتر رخ می داد. این تعامل زیبا می تواند به بار احساسی فیلم ها هم کمک کند و باعث ایجاد یک پیش زمینه برای مخاطب می شود. این دو هنر مکمل همدیگر هستند و می توانند به نفع ماندگاری یک اثر در کنار هم قرار بگیرند.»
این کارگردان نهایتاً بابت عدم استفاده از موسیقی در برخی فیلم ها چنین دیدگاهی داشت:«این سلیقه هر هنرمندی است و من نفی نمی کنم اما جنس فیلمی که من ساخته بودم جنس موسیقی مهدی یراحی را می طلبید.»
در ادامه عکسهای «لیلی شاهوردی» از اکران مردمی این فیلم را میبینید:
منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 03:02
دیدگاهها
مهدی یراحی بینظیره❤❤❤❤❤?
بعد از سالها یک فیلم قهرمان محور در سینمای ایران دیدیم
merC amirali bahadori ❤️
عشقه این آقا?
مهدی یراحی=عشق
افزودن یک دیدگاه جدید