اثری از:
خواننده:
تصویر:
هادی پور احمدی
تدوین:
بهار احمدی
گفت و گو:
- در یک دوره فکر میکردم اگر شبیه به استاد شجریان بزرگ روی استیج ننشینم، خواننده نمیشوم.
حجت اشرفزاده درباره اینکه طی چند وقت اخیر سبک مشخصی را در کارهایش دنبال میکند گفت: «در یک دوره از زندگی فکر میکردم اگر شبیه به استاد شجریان بزرگ روی استیج ننشینم و حتی میمیک صورتم شبیه ایشان نباشد خواننده نمیشوم. اما ایشان یک بار در یک جمع گفتند شبیه من که نمیشوید اما اگر چنین اتفاقی هم رخ دهد همه کپی میشوند. با تجربهها و درسهای جدید که از اساتید گرفتم آموختم که هیچ چیز نمیدانم و دیدم که اگر اثری به جامعه و مردمش نزدیک و بیان احوالات زمانه خودش باشد اتفاقات قشنگتری رخ میدهد. جلوتر موسیقی محلی و سنتی و ردیف و تلفیقی خواندم. بعد از آن تصمیم گرفتم در انتخاب شعر و ملودیها تجدید نظر کنم و رسالت خیلی مهم اینکه حتی در حد یک بیت آواز هم اگر شده باشد در کارهایم بخوانم. طراحی یک بیت آواز را در برخی کارها انجام دادم و با سلیقه مردم ترکیب کردم. با دو دوست خوبم یعنی محمد محتشمی و امید صباغ نو با سقف غزل و ترانههای آنها تجربههای جدیدی پیدا کردیم. ترکیب اینها با تفکرات خودم به ساختار جدیدی منجر شد که احساس کردم این همان نقطهای است که سالها دنبالش بودم. از ابتدا این مسیر را دنبال نکردم که ببینیم چه کاری میگیرد و همان را انجام دهیم. در ساختار تنظیم کارهای جدید سعی کردیم سلیقه مخاطب را در نظر بگیریم اما در ساختار شعر پیرو سلیقه جایی نیستیم.»
حجت اشرفزاده درباره اینکه طی چند وقت اخیر سبک مشخصی را در کارهایش دنبال میکند گفت: «در یک دوره از زندگی فکر میکردم اگر شبیه به استاد شجریان بزرگ روی استیج ننشینم و حتی میمیک صورتم شبیه ایشان نباشد خواننده نمیشوم. اما ایشان یک بار در یک جمع گفتند شبیه من که نمیشوید اما اگر چنین اتفاقی هم رخ دهد همه کپی میشوند. با تجربهها و درسهای جدید که از اساتید گرفتم آموختم که هیچ چیز نمیدانم و دیدم که اگر اثری به جامعه و مردمش نزدیک و بیان احوالات زمانه خودش باشد اتفاقات قشنگتری رخ میدهد. جلوتر موسیقی محلی و سنتی و ردیف و تلفیقی خواندم. بعد از آن تصمیم گرفتم در انتخاب شعر و ملودیها تجدید نظر کنم و رسالت خیلی مهم اینکه حتی در حد یک بیت آواز هم اگر شده باشد در کارهایم بخوانم. طراحی یک بیت آواز را در برخی کارها انجام دادم و با سلیقه مردم ترکیب کردم. با دو دوست خوبم یعنی محمد محتشمی و امید صباغ نو با سقف غزل و ترانههای آنها تجربههای جدیدی پیدا کردیم. ترکیب اینها با تفکرات خودم به ساختار جدیدی منجر شد که احساس کردم این همان نقطهای است که سالها دنبالش بودم. از ابتدا این مسیر را دنبال نکردم که ببینیم چه کاری میگیرد و همان را انجام دهیم. در ساختار تنظیم کارهای جدید سعی کردیم سلیقه مخاطب را در نظر بگیریم اما در ساختار شعر پیرو سلیقه جایی نیستیم.»
-
آرین قیطاسی , سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما , آوش مدیا
-
سایت موسیقی ما , آوش مدیا
-
سایت موسیقی ما , آوش مدیا
-
شهرام ناظری , سایت موسیقی ما
-
عالیم قاسم اف , سایت موسیقی ما
-
پدرام امینی ابیانه , سایت موسیقی ما
-
سالار عقیلی , ابوالفضل صادقی نژاد , سایت موسیقی ما
-
سازنگار , سامان احتشامی , سایت موسیقی ما
-
فردین خلعتبری , سایت موسیقی ما
-
حیدو هدایتی , سایت موسیقی ما
-
فرهاد فخرالدینی , سایت موسیقی ما
-
شهرام ناظری , سایت موسیقی ما
-
پژمان طاهری , سایت موسیقی ما
-
همایون شجریان , فردین خلعتبری , سایت موسیقی ما
-
مجید رضوی , سایت موسیقی ما
-
رضا موسوی , سایت موسیقی ما
-
سازنگار , پویا نیکپور , سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما , علیرضا پور استاد
-
سایت موسیقی ما , مهدی بوستانی
-
گروه چارتار , سایت موسیقی ما
-
سالار عقیلی , سایت موسیقی ما
-
سازنگار , آزاده امیری , سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما , فردین خلعتبری , علی اکبر قربانی , مانی جعفرزاده
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
فرهاد فخرالدینی , علی اکبر قربانی , سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما , ماکان بند
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما
-
علیرضا میرآقا , سایت موسیقی ما , سازنگار
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما , اکسیر نوین , محمدرضا خانزاده
-
سایت موسیقی ما , سهراب پورناظری , علی قمصری
-
سایت موسیقی ما , اکسیر نوین , محمدرضا خانزاده
-
سایت موسیقی ما , محمد بحرانی
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما , منوچهر صهبایی
-
سایت موسیقی ما
-
سایت موسیقی ما , آیدین الفت
افزودن یک دیدگاه جدید