نگاهی آماری به کنسرتِ جدید «علیرضا قربانی»
چهل و سه سانس اجراهای «با من بخوان» در تهران برگزار شد
موسیقی ما - پرونده کنسرتهای «با من بخوان» با صدای «علیرضا قربانی» در تهران روز دوشنبه بیست و یکم مرداد و همزمان با عید سعید قربان بسته شد و این در حالی است که این هنرمند روز بیست و دوم مرداد عازم کشور کره جنوبی شد تا در فستیوال ACC یکی از معتبرترین رویدادهای هنری شرق آسیا است اجرای زنده داشته باشد.
در این سفر سامان صمیمی، زکریا یوسفی و میلاد محمدی نوازندگان همراه قربانی هستند. آنها قرار است از ساعت ۲۱ روز ۱۵ آگوست برابر با ۲۴ مرداد در سالن برگزاری این رویداد در شهر گوانگژو کره جنوبی اجرا داشته باشند. در این فستیوال گروههای مختلفی از ده کشور دنیا حضور دارند. به غیر از یک گروه از کشور کره جنوبی، علیرضا قربانی تنها نماینده قاره آسیا در فستیوال ACC است. شنیدهها حکایت از آن دارد که با توجه به تمدیدهای مکرر اجراهای با من بخوان در تهران دستاندرکاران فستیوال ACC از مدتها قبل پیگیر حضور قربانی و گروهش بودند؛ اما طی چند روز گذشته بالاخره عزیمت آنها به کره جنوبی قطعی میشود.
این خواننده مطرح موسیقی ایرانی اجراهای با من بخوان را اردیبهشت ماه طی ۹ سانس در تالار وحدت تهران و تیر و مرداد طی ۳۴ سانس در ایوان عطار مجموعه فرهنگی تاریخی «سعدآباد» تهران روی صحنه برد. در همان روزهای آغازِ این پروژه، سایت «موسیقی ما» گفتوگوی مفصلی با این خواننده انجام داد که او دربارهی کنسرتِ اخیر خود و همچنین دیگر مسایلِ موسیقی سخن گفت.
۴۳ سانس این کنسرتها در مجموعه پذیرای بیش از ۳۲ هزار مخاطب بود. این اجراها مجموعاً سیزده مرتبه تمدید شد و در هر نوبت تمدید فروش بلیتها با سرعت بالایی صورت میگرفت. تور کنسرتهای با من بخوان هم ادامه دارد و قرار است علیرضا قربانی و گروهش از روز ۲۷ مرداد در چهار شهر ایران روی صحنه بروند. اما در ادامه نگاهی آماری به جزئیات اجراهای علیرضا قربانی در تهران خواهیم داشت:
برگزارکننده کنسرتهای با من بخوان موسسه فرهنگی هنری «آهنگ اشتیاق» بود و برخلاف اغلب اجراهای زنده نام شخص خاصی به عنوان تهیهکننده در هیچ جا ذکر نشد؛ اما مدیریت برگزاری پروژه بر عهده «علی رضوی» بود. اگر از زاویهای دیگر به این برنامه نگاه کنیم متوجه میشویم که برگزارکنندگان اجراهای با من بخوان تصمیم گرفتند به جای اینکه محوریت تصمیمها با یک شخص باشد، همه چیز را به صورت تیمی و براساس تصمیم جمعی جلو میبرند. دستاندرکاران این پروژه از ماهها قبل تصمیم گرفتند برای ارتقای کیفی پروژه تیمهای تخصصی را در هر زمینه تشکیل دهند و برای هر قسمت هم مدیرانی را بر حسب تخصص خود انتخاب کنند. اما ایدهپردازی با من بخوان به حدود دو سال قبل باز میگردد.
از حدود دو سال قبل طی جلساتی میان علیرضا قربانی و تیم اجرایی پروژههایش با حسام ناصری، ایدهپردازی یک آلبوم یا پروژه الکتروآکوستیک شکل میگیرد. این موضوع اتفاق جدیدی در کارنامه کاری علیرضا قربانی محسوب نمیشد؛ چرا که او قبلاً هم در برخی آلبومها و کنسرتهایش تجربیاتی از تلفیق موسیقی الکترونیک و آکوستیک داشت اما هیچگاه این موضوع در قالب یک مجموعه کامل تولید و ارائه نشده بود. از طرفی هم عموم مخاطبان، علیرضا قربانی را همیشه با اجراهای ارکسترال و آنسامبلهای ایرانی در خاطر خود داشتند. تفاوتهای محتوایی با من بخوان باعث شد تا قربانی و ناصری و تیم اجرایی آنها سرعت را فدای کیفیت نکنند و مراحل تولید موسیقی با حرکتی آرام به جلو برود.
«علیرضا قربانی» پیش از این در گفتوگو با سایت موسیقی ما به این نکته اشاره کرده بود که از کودکی به موسیقی الکترونیک علاقه داشته است.
مراحل تولید موسیقی پروژه با من بخوان از یک سال قبل توسط حسام ناصری آغاز شد و ماحصل یک سال فعالیت او تولید آثاری شد که مجموعاً بیش از ۹۰ دقیقه بود. البته او برای این پروژه تمرکز اصلی خود را روی تولید قطعات جدید قرار داد و چند اثر محبوب علیرضا قربانی که طی سالهای گذشته منتشر شده بود را هم مجدداً تنظیم کرد. یکی از نکاتی که در قطعات با من بخوان به وضوح مشخص بود این بود که تلاشی برای نمایش کاراکتر کاملاً متفاوتی از علیرضا قربانی وجود نداشت. اما تلاش بر این بود که ضمن پایبندی به یک سری اصول موسیقی ایرانی و امضای همیشگی اجراهای علیرضا قربانی، تلفیقی مدرن رخ دهد. همین تلفیق مدرن باعث شد تا کنسرتهای با من بخوان در سعدآباد پذیرای مخاطبانی از طیفها و سنین مختلف باشد.
در رپرتوار اجراهای با من بخوان در کاخ سعدآباد چهارده قطعه وجود داشت و این آثار مجموعاً ۴۷۶ مرتبه اجرا شدند. اگر نگاه جزئیتر نسبت به رپرتوار اجراهای قربانی در سعدآباد داشته باشیم او در هر شب حدود ۱۰۰ دقیقه اجرا و مجموعاً ۳۴۰۰ دقیقه اجرا داشت. حدوداً نیمی از این زمان هم به اجرای قطعات آوازی و ساز و آواز اختصاص داشت.
این خوانندهی موسیقی سنتی ایران، پیش از این «با من بخوان» را در تالار وحدت تهران روی صحنه برده بود.
از حدود شش ماه پیش جلسات اجرایی پروژه با من بخوان شکل میگیرد. در این جلسات با حضور علیرضا قربانی، رضا موسوی که کارگردان هنری پروژه است، حسام ناصری و اعضای تیم اجرایی تصمیم بر این میشود که به جای تمرکز کارهای زیاد روی هر شخص چند تیم برای پیشبرد کارها تشکیل شود. به همین ترتیب تیمهایی نظیر گروه موسیقی، کارگردانی، دکور، ویژوال، صدابرداری، نورپردازی، آماده سازی سالن، گرافیک، طراحی لباس، روابط عمومی و تبلیغات فضای مجازی، عکاسی و فیلم برداری، تشریفات، پذیرایی و تیم اجرایی تشکیل میشود که برپایی جلسات مستمر آنها با حضور علی رضوی به عنوان مدیر برگزاری پروژه در دستور کار قرار میگیرد. برخی از این تیمها از ابتدای سال ۹۸ کار خود را برای کنسرتهای با من بخوان که بخش اول آن اردیبهشتماه طی نه سانس در تالار وحدت تهران برگزار شد آغاز میکنند. برای اجراهای سعدآباد هم نفرات جدیدی به هرکدام از تیمهای تخصصی این پروژه اضافه میشوند.
از ابتدای آغاز پروژه کنسرتهای با من بخوان بیش از هفتاد نفر به صورت مستقیم و بیش از یکصد و پنجاه نفر به صورت غیرمستقیم درگیر امور اجرایی و تولیدات پروژه با من بخوان بودند. نفراتی که بیشترین حجم کاری آنها به اجراهای این پروژه در مجموعه سعدآباد تهران اختصاص داشت چرا که روند آمادهسازی این مجموعه به مراتب سختتر از اجراهای تالار وحدت بود.
رضا موسوی یکی از کارگردانهای باسابقه حوزه نمایش و موسیقی است که تقریباً چهار سالی میشود همکاریهای متعددی با علیرضا قربانی و گروهش داشته است. طی این مدت تمامی کنسرتهای علیرضا قربانی در تهران با طراحی دکور و جلوههای ویژه بصری متفاوت روی صحنه رفته است. به عبارتی تلاش شده در تمامی برنامههای چند سال اخیر علیرضا قربانی استانداردهایی که معمولاً کمتر در سایر اجراهای این ژانر به آن پرداخته میشود مدنظر قرار بگیرد. طی چهار ماه اخیر هم تیمهای ایدهپردازی کارگردانی، نور، صدا، دکور و ویژوال با حضور رضا موسوی جلسات متعددی داشتند. همچنین بخش عمده وظایف این کارگردان هم به مدیریت بخش طراحی و اجرای دکور مربوط میشد. چرا که به غیر از بحث ایدهپردازی دکور و جلوههای ویژه از حدود ده روز پیش از آغاز اجراهای با من بخوان در مجموعه سعدآباد تهران رضا موسوی و تیم اجرایی برنامه و تیم دکور در محل ایوان عطار برای اجرایی کردن بخشهای مختلف دکور حضور داشتند.
برای اجراهای با من بخوان در کاخ سعدآباد هم تیم کارگردانی برنامه طراحیهای متفاوتی برای بخشهای مختلف کنسرت نسبت به اجراهای تالار وحدت انجام دادند. این طراحیها در بخشهای مپینگ و ویژوال کنسرت بسیار بیشتر بود. همچنین برای قطعه «الله مزار» هم یک پرفورمنس به برنامه اضافه شد که غرابت جالبی با مفهوم این اثر داشت.
اسکلت اصلی گروه موسیقی اجراهای با من بخوان نوازندگانی بودند که طی چند سال اخیر اجراهای زیادی را با علیرضا قربانی در ایران و کشورهای دیگر تجربه کرده بودند. همین موضوع باعث شد تا هماهنگی خوبی میان کل گروه موسیقی وجود داشته باشد. اما در اجراهای تمدیدی با من بخوان در مجموعه سعدآباد تهران نوازندگان سازهای زهی نسبت به اجرای قبلی به طور کامل تغییر کردند. همین تغییرات اعضای گروه و همچنین تغییرات برخی از قطعات باعث شد تا از حدود یک ماه پیش از آغاز این اجراها جلسات مستمر تمرین اعضای گروه موسیقی و خواننده برگزار شود. با توجه به دقت نظر ویژه علیرضا قربانی و حسام ناصری و سامان صمیمی و سایر اعضای گروه هر شب پیش از اجرای اصلی، یک ساوندچک هم در محل برگزاری کنسرت انجام میشد و اعضای گروه چند قطعه را برای هماهنگی بیشتر مینواختند.
در زمینه جذب مخاطب، اجراهای با من بخوان یک اتفاق ویژه محسوب میشد. چرا که در حال حاضر بیشترین طیف مخاطبها راهی کنسرتهای موسیقی پاپ میشوند ولی کنسرت با من بخوان در حالی توانست پذیرای بیش از ۳۲ هزار مخاطب باشد که بین آنها افرادی از طیف سنی نوجوان هم حضور داشتند. نکته جالب این است که از زمان وضع قانون واریز ده درصد از درآمد کنسرتها به خزانه دولت، قیمت بلیت اغلب اجراهای موسیقی افزایش چشمگیری داشت. اما قیمت بلیتهای با من بخوان ۶۰ تا ۱۸۰ هزار تومان بود که به زعم برخی منتقدان نسبت به برخی اجراهای پاپ که هماکنون بلیتهای بالای ۲۰۰ هزار تومان دارند کم محسوب میشد. همچنین اغلب اجراهای فضای باز معمولاً بیش از هزار صندلی دارند. حتی اجراهایی که قبلاً در ایوان عطار سعدآباد برگزار میشد هم چنین رویهای در تعداد صندلی داشتند. اما با تصمیم تیم اجرایی با من بخوان، اجراهای این برنامه فقط دارای ۷۵۰ صندلی بودند و برای ردیفهای پایانی هم پودسهای ویژهای طراحی شده بود که دید بهتری نسبت به صحنه داشته باشند. فضای باز میان صندلیها و ردیفها باعث شده بود تا مشکلات معمول در اجراهای زنده فضای باز در این کنسرتها وجود نداشته باشد.
اما پرونده کنسرتهای با بخوان در تهران در حالی بسته شد که به گفته منتقدان و همچنین دستاندرکاران پروژه، این اجراها باز هم توانایی جذب مخاطب را داشتند. ولی تصمیم بر این میشود که در فرصت باقی مانده تا شروع ماه محرم، تور با من بخوان در شهرهای دیگر ایران پیگیری شود. علیرضا قربانی در شب پایانی کنسرتهایش در کاخ سعدآباد تهران وعده ادامه اجراهای با من بخوان در تهران برای نیمسال دوم ۹۸ را داد.
این خواننده مطرح موسیقی ایرانی و اعضای گروهش طی روزهای ۲۷ و ۲۸ مرداد در عمارت چهلستون اصفهان روی صحنه میروند و سپس برای اجرای روز ۲۹ مرداد عازم رشت میشوند. آنها همچنین طی روزهای ۳۱ مرداد و اول شهریور مهمان مردم شیراز هستند و مقصد بعدی تور با من بخوان هم شهر کرمانشاه در روزهای ۳ و ۴ شهریور است.
در پایان میتوانید قطعهی «نیست شو» را با آهنگسازی «حسام ناصری» و خوانندگی «علیرضا قربانی» بشنوید.
در این سفر سامان صمیمی، زکریا یوسفی و میلاد محمدی نوازندگان همراه قربانی هستند. آنها قرار است از ساعت ۲۱ روز ۱۵ آگوست برابر با ۲۴ مرداد در سالن برگزاری این رویداد در شهر گوانگژو کره جنوبی اجرا داشته باشند. در این فستیوال گروههای مختلفی از ده کشور دنیا حضور دارند. به غیر از یک گروه از کشور کره جنوبی، علیرضا قربانی تنها نماینده قاره آسیا در فستیوال ACC است. شنیدهها حکایت از آن دارد که با توجه به تمدیدهای مکرر اجراهای با من بخوان در تهران دستاندرکاران فستیوال ACC از مدتها قبل پیگیر حضور قربانی و گروهش بودند؛ اما طی چند روز گذشته بالاخره عزیمت آنها به کره جنوبی قطعی میشود.
این خواننده مطرح موسیقی ایرانی اجراهای با من بخوان را اردیبهشت ماه طی ۹ سانس در تالار وحدت تهران و تیر و مرداد طی ۳۴ سانس در ایوان عطار مجموعه فرهنگی تاریخی «سعدآباد» تهران روی صحنه برد. در همان روزهای آغازِ این پروژه، سایت «موسیقی ما» گفتوگوی مفصلی با این خواننده انجام داد که او دربارهی کنسرتِ اخیر خود و همچنین دیگر مسایلِ موسیقی سخن گفت.
۴۳ سانس این کنسرتها در مجموعه پذیرای بیش از ۳۲ هزار مخاطب بود. این اجراها مجموعاً سیزده مرتبه تمدید شد و در هر نوبت تمدید فروش بلیتها با سرعت بالایی صورت میگرفت. تور کنسرتهای با من بخوان هم ادامه دارد و قرار است علیرضا قربانی و گروهش از روز ۲۷ مرداد در چهار شهر ایران روی صحنه بروند. اما در ادامه نگاهی آماری به جزئیات اجراهای علیرضا قربانی در تهران خواهیم داشت:
برگزارکننده کنسرتهای با من بخوان موسسه فرهنگی هنری «آهنگ اشتیاق» بود و برخلاف اغلب اجراهای زنده نام شخص خاصی به عنوان تهیهکننده در هیچ جا ذکر نشد؛ اما مدیریت برگزاری پروژه بر عهده «علی رضوی» بود. اگر از زاویهای دیگر به این برنامه نگاه کنیم متوجه میشویم که برگزارکنندگان اجراهای با من بخوان تصمیم گرفتند به جای اینکه محوریت تصمیمها با یک شخص باشد، همه چیز را به صورت تیمی و براساس تصمیم جمعی جلو میبرند. دستاندرکاران این پروژه از ماهها قبل تصمیم گرفتند برای ارتقای کیفی پروژه تیمهای تخصصی را در هر زمینه تشکیل دهند و برای هر قسمت هم مدیرانی را بر حسب تخصص خود انتخاب کنند. اما ایدهپردازی با من بخوان به حدود دو سال قبل باز میگردد.
از حدود دو سال قبل طی جلساتی میان علیرضا قربانی و تیم اجرایی پروژههایش با حسام ناصری، ایدهپردازی یک آلبوم یا پروژه الکتروآکوستیک شکل میگیرد. این موضوع اتفاق جدیدی در کارنامه کاری علیرضا قربانی محسوب نمیشد؛ چرا که او قبلاً هم در برخی آلبومها و کنسرتهایش تجربیاتی از تلفیق موسیقی الکترونیک و آکوستیک داشت اما هیچگاه این موضوع در قالب یک مجموعه کامل تولید و ارائه نشده بود. از طرفی هم عموم مخاطبان، علیرضا قربانی را همیشه با اجراهای ارکسترال و آنسامبلهای ایرانی در خاطر خود داشتند. تفاوتهای محتوایی با من بخوان باعث شد تا قربانی و ناصری و تیم اجرایی آنها سرعت را فدای کیفیت نکنند و مراحل تولید موسیقی با حرکتی آرام به جلو برود.
«علیرضا قربانی» پیش از این در گفتوگو با سایت موسیقی ما به این نکته اشاره کرده بود که از کودکی به موسیقی الکترونیک علاقه داشته است.
مراحل تولید موسیقی پروژه با من بخوان از یک سال قبل توسط حسام ناصری آغاز شد و ماحصل یک سال فعالیت او تولید آثاری شد که مجموعاً بیش از ۹۰ دقیقه بود. البته او برای این پروژه تمرکز اصلی خود را روی تولید قطعات جدید قرار داد و چند اثر محبوب علیرضا قربانی که طی سالهای گذشته منتشر شده بود را هم مجدداً تنظیم کرد. یکی از نکاتی که در قطعات با من بخوان به وضوح مشخص بود این بود که تلاشی برای نمایش کاراکتر کاملاً متفاوتی از علیرضا قربانی وجود نداشت. اما تلاش بر این بود که ضمن پایبندی به یک سری اصول موسیقی ایرانی و امضای همیشگی اجراهای علیرضا قربانی، تلفیقی مدرن رخ دهد. همین تلفیق مدرن باعث شد تا کنسرتهای با من بخوان در سعدآباد پذیرای مخاطبانی از طیفها و سنین مختلف باشد.
در رپرتوار اجراهای با من بخوان در کاخ سعدآباد چهارده قطعه وجود داشت و این آثار مجموعاً ۴۷۶ مرتبه اجرا شدند. اگر نگاه جزئیتر نسبت به رپرتوار اجراهای قربانی در سعدآباد داشته باشیم او در هر شب حدود ۱۰۰ دقیقه اجرا و مجموعاً ۳۴۰۰ دقیقه اجرا داشت. حدوداً نیمی از این زمان هم به اجرای قطعات آوازی و ساز و آواز اختصاص داشت.
این خوانندهی موسیقی سنتی ایران، پیش از این «با من بخوان» را در تالار وحدت تهران روی صحنه برده بود.
از حدود شش ماه پیش جلسات اجرایی پروژه با من بخوان شکل میگیرد. در این جلسات با حضور علیرضا قربانی، رضا موسوی که کارگردان هنری پروژه است، حسام ناصری و اعضای تیم اجرایی تصمیم بر این میشود که به جای تمرکز کارهای زیاد روی هر شخص چند تیم برای پیشبرد کارها تشکیل شود. به همین ترتیب تیمهایی نظیر گروه موسیقی، کارگردانی، دکور، ویژوال، صدابرداری، نورپردازی، آماده سازی سالن، گرافیک، طراحی لباس، روابط عمومی و تبلیغات فضای مجازی، عکاسی و فیلم برداری، تشریفات، پذیرایی و تیم اجرایی تشکیل میشود که برپایی جلسات مستمر آنها با حضور علی رضوی به عنوان مدیر برگزاری پروژه در دستور کار قرار میگیرد. برخی از این تیمها از ابتدای سال ۹۸ کار خود را برای کنسرتهای با من بخوان که بخش اول آن اردیبهشتماه طی نه سانس در تالار وحدت تهران برگزار شد آغاز میکنند. برای اجراهای سعدآباد هم نفرات جدیدی به هرکدام از تیمهای تخصصی این پروژه اضافه میشوند.
از ابتدای آغاز پروژه کنسرتهای با من بخوان بیش از هفتاد نفر به صورت مستقیم و بیش از یکصد و پنجاه نفر به صورت غیرمستقیم درگیر امور اجرایی و تولیدات پروژه با من بخوان بودند. نفراتی که بیشترین حجم کاری آنها به اجراهای این پروژه در مجموعه سعدآباد تهران اختصاص داشت چرا که روند آمادهسازی این مجموعه به مراتب سختتر از اجراهای تالار وحدت بود.
رضا موسوی یکی از کارگردانهای باسابقه حوزه نمایش و موسیقی است که تقریباً چهار سالی میشود همکاریهای متعددی با علیرضا قربانی و گروهش داشته است. طی این مدت تمامی کنسرتهای علیرضا قربانی در تهران با طراحی دکور و جلوههای ویژه بصری متفاوت روی صحنه رفته است. به عبارتی تلاش شده در تمامی برنامههای چند سال اخیر علیرضا قربانی استانداردهایی که معمولاً کمتر در سایر اجراهای این ژانر به آن پرداخته میشود مدنظر قرار بگیرد. طی چهار ماه اخیر هم تیمهای ایدهپردازی کارگردانی، نور، صدا، دکور و ویژوال با حضور رضا موسوی جلسات متعددی داشتند. همچنین بخش عمده وظایف این کارگردان هم به مدیریت بخش طراحی و اجرای دکور مربوط میشد. چرا که به غیر از بحث ایدهپردازی دکور و جلوههای ویژه از حدود ده روز پیش از آغاز اجراهای با من بخوان در مجموعه سعدآباد تهران رضا موسوی و تیم اجرایی برنامه و تیم دکور در محل ایوان عطار برای اجرایی کردن بخشهای مختلف دکور حضور داشتند.
برای اجراهای با من بخوان در کاخ سعدآباد هم تیم کارگردانی برنامه طراحیهای متفاوتی برای بخشهای مختلف کنسرت نسبت به اجراهای تالار وحدت انجام دادند. این طراحیها در بخشهای مپینگ و ویژوال کنسرت بسیار بیشتر بود. همچنین برای قطعه «الله مزار» هم یک پرفورمنس به برنامه اضافه شد که غرابت جالبی با مفهوم این اثر داشت.
اسکلت اصلی گروه موسیقی اجراهای با من بخوان نوازندگانی بودند که طی چند سال اخیر اجراهای زیادی را با علیرضا قربانی در ایران و کشورهای دیگر تجربه کرده بودند. همین موضوع باعث شد تا هماهنگی خوبی میان کل گروه موسیقی وجود داشته باشد. اما در اجراهای تمدیدی با من بخوان در مجموعه سعدآباد تهران نوازندگان سازهای زهی نسبت به اجرای قبلی به طور کامل تغییر کردند. همین تغییرات اعضای گروه و همچنین تغییرات برخی از قطعات باعث شد تا از حدود یک ماه پیش از آغاز این اجراها جلسات مستمر تمرین اعضای گروه موسیقی و خواننده برگزار شود. با توجه به دقت نظر ویژه علیرضا قربانی و حسام ناصری و سامان صمیمی و سایر اعضای گروه هر شب پیش از اجرای اصلی، یک ساوندچک هم در محل برگزاری کنسرت انجام میشد و اعضای گروه چند قطعه را برای هماهنگی بیشتر مینواختند.
در زمینه جذب مخاطب، اجراهای با من بخوان یک اتفاق ویژه محسوب میشد. چرا که در حال حاضر بیشترین طیف مخاطبها راهی کنسرتهای موسیقی پاپ میشوند ولی کنسرت با من بخوان در حالی توانست پذیرای بیش از ۳۲ هزار مخاطب باشد که بین آنها افرادی از طیف سنی نوجوان هم حضور داشتند. نکته جالب این است که از زمان وضع قانون واریز ده درصد از درآمد کنسرتها به خزانه دولت، قیمت بلیت اغلب اجراهای موسیقی افزایش چشمگیری داشت. اما قیمت بلیتهای با من بخوان ۶۰ تا ۱۸۰ هزار تومان بود که به زعم برخی منتقدان نسبت به برخی اجراهای پاپ که هماکنون بلیتهای بالای ۲۰۰ هزار تومان دارند کم محسوب میشد. همچنین اغلب اجراهای فضای باز معمولاً بیش از هزار صندلی دارند. حتی اجراهایی که قبلاً در ایوان عطار سعدآباد برگزار میشد هم چنین رویهای در تعداد صندلی داشتند. اما با تصمیم تیم اجرایی با من بخوان، اجراهای این برنامه فقط دارای ۷۵۰ صندلی بودند و برای ردیفهای پایانی هم پودسهای ویژهای طراحی شده بود که دید بهتری نسبت به صحنه داشته باشند. فضای باز میان صندلیها و ردیفها باعث شده بود تا مشکلات معمول در اجراهای زنده فضای باز در این کنسرتها وجود نداشته باشد.
اما پرونده کنسرتهای با بخوان در تهران در حالی بسته شد که به گفته منتقدان و همچنین دستاندرکاران پروژه، این اجراها باز هم توانایی جذب مخاطب را داشتند. ولی تصمیم بر این میشود که در فرصت باقی مانده تا شروع ماه محرم، تور با من بخوان در شهرهای دیگر ایران پیگیری شود. علیرضا قربانی در شب پایانی کنسرتهایش در کاخ سعدآباد تهران وعده ادامه اجراهای با من بخوان در تهران برای نیمسال دوم ۹۸ را داد.
این خواننده مطرح موسیقی ایرانی و اعضای گروهش طی روزهای ۲۷ و ۲۸ مرداد در عمارت چهلستون اصفهان روی صحنه میروند و سپس برای اجرای روز ۲۹ مرداد عازم رشت میشوند. آنها همچنین طی روزهای ۳۱ مرداد و اول شهریور مهمان مردم شیراز هستند و مقصد بعدی تور با من بخوان هم شهر کرمانشاه در روزهای ۳ و ۴ شهریور است.
در پایان میتوانید قطعهی «نیست شو» را با آهنگسازی «حسام ناصری» و خوانندگی «علیرضا قربانی» بشنوید.
منبع:
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 - 15:10
افزودن یک دیدگاه جدید