برنامه یاد بعضی نفرات
 
کدام گروه‌ها در سومین روز جشنواره موسیقی فجر به صحنه می‌روند؟
روزی برای مخاطبِ عام‌تر
موسیقی ما- امروز و در سومین روز از سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر 12 اجرای صحنه‌ای شاملِ ارکستر پارس، گروه ماهیما، ارکستر فرهنگ و هنر، کوارتت تار، همنوازان وداد و فاخته، اقبال آذر، گروه میسان، گروه هاوار، خنیاگران خیام، گروه اش و رضا بهرام به اجرای برنامه می‌پردازند.

کودکانِ پارسی

کنسرت ارکستر پارس به رهبری ناصر نظر جمعه 25 بهمن در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. این ارکستر در سال 1364 با هدف حفظ و اشاعه موسیقی کودکان و توسعه روش‌های نوین آموزش موسیقی پایه‌گذاری شد.

در این کنسرت ناصر نظر (سرپرست ارکستر)، حسین شریفی (رهبر ارکستر بادی)، کیانا فاطمی‌فر، راژان بیات، سینا کاووسی (فلوت)، فربد هوشنگی، نگین نیک نژاد (ابوا)، امین بلورچیان، آنیتا یعقوبی، هین موسوی، کیان عیوض زاده (کلارینت)، امیرحسین صادقی (باس کلارینت)، ثمیلا تحویلداری، صالح اشرفی (ساکسیفون تنور)، علیرضا حمزه‌لو، سالار خاتون آبادی (ساکسیفون آلتو)، علیرضا متوسلی، اشکان عزیز‌خانی (فاگوت)، امیررضا صالحی، علی مکی، کیمیا خانزادی، ارشیا والی (ترومپت)، فرشاد شیخی، نرگس تقی‌پور، باران ذوالفقاری، دینا کهن، لیلین تیموری (هورن)، رامین براتی، سپهر عباسی، سهیل مرادی (ترومبون)، نامی نظر (یوفونیون)، بابک میردادیان (توبا)، مدیا هاشمی (پیانو)، نگار نیازمند، صبا عبدی، بردیا شیرازی، سهیل لاهیجانی، آرمین امیری، آرسام کنعانی (پرکاشن)، امیرحسین رحیمی (گیتار الکتریک)، فرید الهی (گیتار باس) و سجاد منوچهری (درامز) به خوانندگی علیرضا هاشمی‌فر حضور خواهند داشت.

حجت اشرف‌زاده و گروهِ «ماهیما»

حجت اشرف‌زاده نیز همراه با گروه ماهیما با ترکیبی جدید روی صحنه می‌رود. از جمله قطعاتی که او اجرا می‌کند، می‌توان به قطعه‌ی «نگاهم» اشاره کرد که به تازگی آن را به انتشار درآورده است. این خواننده مدتی قبل در «میلاد» به اجرای برنامه پرداخت.

«نادر مشایخی» و کنسرت ارکستر فرهنگ و هنر
 

«نادر مشایخی» در حالی امروز با ارکستر «فرهنگ و هنر» روی صحنه می‌رود که قرار است امسال در جشنواره تقدیر شود.
«مشایخی» پس از پایان تحصیلات ابتدایی در تهران، به هنرستان عالی موسیقی راه یافت. پس از آن تحصیلات خود را در دانشگاه موسیقی وین در اتریش، در رشتهٔ آهنگسازی، رهبری و موسیقی الکترونیک ادامه داد. در سال ۱۳۸۵در فستیوال موسیقی وین ـ یکی از معتبرترین فستیوال‌های موسیقی ـ از نادر مشایخی تقدیر شد.

ساخت ۹۶ قطعه برای سُلو، موسیقی مجلسی، موسیقی ارکستری و اپرا، ساخت سمفونی فیه ما فیه (سه اثر)، اپرای ملکوت، قطعهٔ ارکستریِ پشیمانی کنتیمنتو، مجموعهٔ تولدی دیگر (روی ترجمهٔ آلمانی اشعار فروغ فرخزاد) و ... از جمله آثار اوست.
ارکستر فرهنگ و هنر به سرپرستی سوسن تقی پور و به رهبری علی‌اکبر قربانی و شهرام توکل به همراه جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان موسیقی در تابستان 1393 شکل گرفت. این ارکستر تاکنون در تالار وحدت، رودکی، برج میلاد و شهرهای مختلف ایران به روی صحنه رفته است.

علی‌اصغر عربشاهی و کوارتت تار
 
تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی نواساز کوارتت تار به سرپرستی علی‌اصغر عربشاهی نیز دیگر برنامه‌ی امروز است.

این کنسرت در دو بخش برگزار می‌شود که بخش نخست آن به تک‌نوازی تار اختصاص دارد. در بخش دوم کنسرت نیز قطعات رهگذار، تک‌نوازی، قطعه آذری به آهنگسازی عبدالله قربانی و تنظیم علی‌اصغر عربشاهی، تک‌نوازی، ضربی غوغا، تک‌نوازی، مقدمه هنگامه در هنگام و ضربی سبک‌بار اجرا خواهد شد. علی‌اصغر عربشاهی (سرپرست گروه و نوازنده تار)، سهیل کاکاوند (نوازنده بم‌تار) و آناهیتا رمضانی و مسعود آذین (نوازنده تار) اعضای ارکستر را تشکیل می‌دهند.

 همنوازان وداد و هم‌نوازان فاخته

کنسرت گروه همنوازان وداد به سرپرستی کیارش داوودی و منصوره جمعه زاده و همنوازان فاخته به سرپرستی خشایار پارسا نیز امرزو در نیاوران اجرا می‌شود.

اجرای گروه همنوازان فاخته در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با تمرکز بر روی تصنیف دوره قاجار است. گروه همنوازان فاخته در سال 1386 به سرپرستی خشایار پارسا در شهر تنکابن تأسیس شد.
 
خط فکری این گروه بازسازی آثار دوره تیموری (موسیقی مقامی ایران)، دوره قاجار (موسیقی دستگاهی ایران)، دوره پهلوی و آهنگسازی بر اساس هر دوره است. این گروه تا به حال کنسرت‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران و خارج از ایران برگزار کرده و تجربه شرکت در چند جشنواره معتبر را داشته است.
 
گروه همنوازان فاخته بعد از جشنواره آلبوم تصنیف و ترانه (تصنیف دوره قاجار و ترانه دوره پهلوی) را رونمایی می‌کند، و یک آلبوم با نام محتشم (مکتب منتظمیه دوره تیموری) با صدای مهدی امامی در دست انتشار دارد. اعضای گروه همنوازان فاخته عبارتند از: هدایت کلاری (رباب)، محمدمهدی شیخ (تار)، ابوذر حسینی (عود)، آرمان حیدریان (کمانچه)، حسین گازر (تنبک)، علیرضا رسولی (قیچک)، نیما داغمه چی (تار) و خشایار پارسا (سنتور).
 
خنیاگرانی از سرزمین خیام 
 

کنسرت گروه خنیاگران خیام به سرپرستی صمد برقی و خوانندگی مهدی تفکری منش جمعه 25 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.
 
گروه خنیاگران خیام در سال 1395 با حضور جمعی از هنرمندان موسیقی خراسان و به سرپرستی صمد برقی با هدف تمرین و اجرای آثار بزرگان موسیقی ایرانی و همچنین ارائه تجربه‌های جدید تشکیل شد.
 
این گروه در اسفندماه 1396 موفق به حضور و اجرای موسیقی ایرانی در پنجمین "فستیوال بین‌المللی موسیقی موغام" در کنسرواتوار ملی آذربایجان شد.
 

اش در آزادی 
در برج آزادی نیز کنسرت گروه اَش به سرپرستی علیرضا اشرف پور جمعه 25 بهمن از ساعت 21:30 برگزار خواهد شد.
 
این گروه موسیقی در ابتدای سال 1398 توسط علیرضا اشرف پور (نوازنده گیتار الکتریک، فرتلس و خواننده) تشکیل شد. اعضای این گروه را هنرمندانی باسابقه تشکیل می‌دهند که هر کدام پیش از این تجربه حضور در اجراهای صحنه‌ای و آلبوم‌های مختلف را داشته‌اند. آهنگسازی و تنظیم قطعات گروه را نیز علیرضا اشرف پور بر عهده دارد.
 
رضا بهرام و دو سانس اجرا 
اما در بخش پاپ رضا بهرام تازه‌ترین کنسرت خود را جمعه 25 بهمن در دو سئانس 18:30 و 21:30 برگزار خواهد کرد.
 
بهرام خواننده پاپ و آهنگساز در سال 1370 در شهر یزد متولد شد. او تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی در رشته مدیریت مالی از دانشگاه علم و فرهنگ یزد ادامه داد. اولین قطعه‌ای که از این خواننده پاپ منتشر شد و در شهرت او تأثیر بسزایی داشت، قطعه «از عشق بگو» است.
تاریخ انتشار : جمعه 25 بهمن 1398 - 13:21

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود روزی برای مخاطبِ عام‌تر | موسیقی ما