برنامه یاد بعضی نفرات
 
نشست رسانه‌ای «سی‌صد» با حضور سهراب و تهمورس پورناظری، امیر جدیدی، رضا بهرام، محمدحسین توتونچیان و جواد عزتی برگزار شد
برای «ایران»
موسیقی ما- نشست رسانه‌ای کنسرت نمایش «سی‌صد»، عصر روز گذشته یازدهم خردادماه در کاخ سعدآباد برگزار شد. سهراب و تهمورس پورناظری، امیر جدیدی، رضا بهرام، محمدحسین توتونچیان و جواد عزتی در این برنامه حضور داشتند.
 
 
سهراب پورناظری: تلاشم توجه دوباره به زبان و فرهنگ ایرانی است 
 
در ابتدای برنامه «سهراب پورناظری» به مردم داغ‌دیده‌ی آبادان تسلیت گفت: «مردم آبادان در دوران جنگ هم هزینه‌ی بسیار دادند و مردمانِ بسیاری از این دیار در راهِ دفاع از وطن شهید شدند و حال نیز این حادثه رخ داده که داغِ تازه‌ای برای ماست، مردم آبادان در حالی این رنج‌ها را تحمل می‌کنند که خود نقشِ مهمی در آبادانی این سرزمین داشته‌اند.»

این آهنگ‌سازِ نام‌دار در ادامه درباره‌ی پروژه‌ی حاضر توضیح داد: «چند سالی است تمرکزِ اصلی در موسیقی‌ام را روی ایران گذاشته‌ام و تلاش دارم با موضوع و محوریت کشورم به ساخت آثار بپردازم و این روند برایم ادامه‌دار خواهد بود. تلاشم این است در اندازه و توان خودم پروژهایی را که به واسطه‌ی آن‌ها زبان فارسی در اولویت قرار گیرند، کار کنم.»  
 
سهراب پورناظری درباره روند تولید پروژه «سی‌صد» هم گفت: طراحی این پروژه حدود شش سال پیش انجام شد؛ اما روند طول کار و هم‌چنین بحران کرونا اجازه نداد تا آن را روی صحنه ببریم و حال هم این افتخار نصیب‌مان نشد که در کنار همایون شجریان و حمید نعمت الله و برخی دیگر از دوستان باشیم. در حال حاضر آقای محمد رحمانیان را به عنوان نویسنده اثر در کنارمان داریم و به نظرم پروژه «سی‌صد» برای این روزهای کشور و حال و هوایی که با آن مواجهیم مناسب است.»
 
حضور رضا بهرام به عنوان خواننده بر اساس توانایی‌های اوست
 
او در رابطه با انتخاب رضا بهرام به جای همایون شجریان هم اینگونه توضیح داد: «روال کار من و برادرم تهمورس در موسیقی تغییر نکرده و همان رویه‌ای را داریم که پیش‌تر هم داشتیم. حضور رضا بهرام به عنوان خواننده بر اساس توانایی‌های اوست. موسیقی این اثر پاپ نیست و در واقع همان موسیقی را از ما خواهید شنید که طی این سال‌ها تولید کرده‌ایم و مخاطبش بوده‌اید که البته موسیقی دستگاهی هم در بخش‌هایی از اثر وجود دارد.»
 
سهراب پورناظری در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره جزییات انتخاب بازیگران «سی‌صد» هم توضیحاتی داد: «قرار بود خانم شاکری را به عنوان بازیگر همراهمان داشته باشیم اما ایشان به دلیل حضور در سریال «جیران» امکان حضور ندارند. داستان نمایش به نوعی درباره‌ی حمله مغول به ایران است. ما گروه حرکت هم داریم که اعضای آن نقش‌های مختلفی در اثر خواهند داشت و حین اجر متوجه جزییات خواهید شد.»
 
پروژه «سی» تلاشی برای آشتی مردم با موسیقی ایرانی بود
 
سهراب پورناظری در ادامه از کنسرت نمایش «سی» که چند سال پیش در  نیاوران روی صحنه رفت یاد کرد و گفت: «کاری که ما در این پروژه انجام دادیم تلاش برای آشتی دادن مردم با موسیقی ایرانی بود. در این پروژه جای همه هنرمندان گروه «سی» خالی است اما من تمام تلاشم را می‌کنم با همراهی این گروه بتوانیم در نیتی که داریم شرایط موثری را برای مخاطبان فراهم کنیم.»
 
او در ادامه از آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» که با همکاری همایون شجریان تولید و ارائه شده بود، اشاره کرد و گفت: «آن زمان که آلبوم به بازار آمد مخاطبان بسیاری از آن استقبال کردند و یادم هست که ناشر اثر آقای حسین خانی گفت خیلی از نوارفروشی‌ها در شرف تعطیلی بودند و با انتشار آلبوم بازار موسیقی ایرانی جان تازه‌ای گرفت که تیراژ بالای آن گویای این اتفاق است. حال هم آنچه اهمیت دارد توجه به ایران و میهن است. من نهایت تلاشم را انجام می‌دهم که به فرهنگ و هنر و ادبیات کلاسیک کشورم عشق بورزم و آن‌ها را در اندازه و حد توانم زنده نگه دارم.»
 
پروژه «سی‌صد» را هرسال برگزار می‌کنم
 
سهراب در ادامه درباره برنامه آینده برای اجرای کنسرت نمایش «سی‌صد» اینگونه توضیح داد: «من و تهمورس متوجه حساسیت‌های مخاطبانمان هستیم اما این را هم در نظر داریم که هرگز روی اصولی که داریم پا نگذاریم. قصد‌ ما این است پروژه «سی‌صد» را هرسال برگزار کنم و هربار داستان جدیدی را روایت خواهیم کرد. موضوع کنسرت نمایش «سی‌صد» روایت است و در واقع مقصود ما از این پروژه نشر آواز ایرانی نیست؛ بلکه هدف احیا کردن آن نوع نقالی‌های قهوه خانه‌ای و شاهنامه خوانی‌هایی است که پدر بزرگ‌ها زیر کرسی برای بچه‌ها و نوه‌هایشان به روایت آن‌ها می‌پرداخته‌اند.»
 
محمد حسین توتونچیان: چینش جدید صندلی‌ها و بالا رفتن تماشاچی تا هفت متر!
 

محمد حسین توتونچیان هم در ادامه این نشست درباره برخی از امکانات اجرای برنامه توضیح داد: «در این کنسرت برنامه‌های متفاوتی را در نظر گرفتیم که بتوانیم در حوزه چینش صندلی‌ها و طراحی و اجرای صحنه اقدامات جالب توجهی را انجام دهیم که به لحاظ فنی و مهندسی در برگیرنده مولفه‌های متفاوتی است و فکر می‌کنم تا به امروز در ایران به کمترین شکل ممکن چینش و طراحی شده است. در این راستا به همت مهندسان داخلی شرایطی را پیاده‌سازی کردیم که چهار هزار نفر تا ارتفاع هفت متری از روی زمین می‌توانند به راحتی شاهد برگزاری برنامه باشند.»
 
محمدحسین توتونچیان تهیه کننده پروژه «سی‌صد» هم دقایقی با حاضران صحبت کرد: «ما پس از پنج ماه مذاکره با کمپانی‌های چینی برای تهیه نوعی صندلی به توافق رسیدیم و طی این مدت آن‌ها نمونه‌های فنی را ارسال می‌کردند. حال این امکان که برای اولین بار در ایران اجرایی می‌شود، برای ما وجود دارد که صندلی‌هایی را برای برنامه تهیه کنیم که سریع باز و بسته می‌شوند و ما در یک روز می‌توانیم پنج هزار صندلی را بچنیم و جمع آوری کنیم. طی این اتفاق شاهد خواهید بود که چهار هزارنفر حدود هفت متر به صورت عمودی بالا می‌روند و به این ترتیب آن نقطه کوری که در کنسرت‌ها شاهدش هستیم مرتفع خواهد شد.»
 
قیمت بلیت‌ها از هفتاد تا هفتصد هزارتومان
 

توتونچیان در ادامه درباره رقم قیمت بلیت‌ها هم توضیحاتی داد و گفت کمترین بلیت هفتاد هزارتومان است و از آنجایی که تعداد اعضای پروژه بسیار زیاد هستند و پروداکشن بزرگی داریم کمی قیمت‌ها را از کنسرت‌های پاپ بیشتر در نظر گرفته‌ایم و قیمت حداکثری ششصد و نود و پنج هزار تومان است.
 
رضا بهرام: قیاس کردنم با همایون شجریان کار جالبی نیست

 
رضا بهرام خواننده پروژه «سیصد» هم گفت: «حضور در کنسرت نمایش و همکاری با برادران پورناظری برایم اتفاق بزرگی است و با توجه به حضور همایون شجریان در پروژه‌های قبلی، به نظرم قیاس کردنم با ایشان کار چندان جالبی نیست. من برای ارائه سبکی خاص تعصبی ندارم و حضورم در کنار هنرمندان بزرگ اهمیت دارد. من در موسیقی پاپ به لطف خدا و مردم جایگاهی پیدا کرده‌ام و امیدوارم در این سبک موسیقایی هم موفق باشم. من از چهار سال پیش که آقای توتونچیان را در شب دوم کنسرت نمایش «سی» دیدم بسیار هیجان زده شدم. بنابراین همیشه چالش را دوست داشته‌ام. برای حضور در چارچوب فعلی از تهمورس و سهراب پورناظری ممنونم که به من اعتماد کردند و در این راه من را در کنار خود قرار دادند. تردید ندارم که با توکل خدا و همراهی این هنرمندان ما پروژه موفقی خواهیم داشت به هر حال من خودم را برای یک چالش بزرگ آماده کردم.»
 
ما و همایون شجریان همکاری‌های موفقی داشته‌ایم
 

در ادامه برنامه تهمورس پورناظری هم دقایقی با حضار صحبت کرد. او در پاسخ به این سوال که چرا برادران پورناظری با همایون شجریان همکاری ندارند، گفت: «ما با همایون شجریان همکاری‌های موفقی داشته‌ایم و او همان زمان هم که با کار می‌کرد با پروژه‌های دیگری هم همکاری داشت و این نوع همکاری‌ها در تمام دنیا عادی است. از طرفی همکاری با رضا بهرام هم کاری متفاوت است؛ چون او در زمینه پاپ فعالیت کرده و حال مخاطبان وجهه و اجرایی جدید از او را به نظاره خواهند نشست.»
 
تهمورس پورناظری: آمادگی داریم این اثر را در استادیوم آزادی به صورت رایگان اجرا کنیم 
 
تهمورس در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه کنسرت نمایش «سی‌صد» در دیگر شهرها و کشورها هم روی صحنه خواهد رفت، گفت: «من و دیگر اعضای پروژه «سی‌صد» این آمادگی داریم تا برای مخاطبان اجرایی رایگان داشته باشیم و لازم می‌دانم بدون هماهنگی با دیگر اعضا بگویم که می‌توانیم در میان اجراهای پیش رو یک اجرا را رایگان برگزار کنیم. به طور مثال می‌توان در مکانی بزرگ مانند ورزشگاه آزادی این تصمیم را عملی کرد. اما اگر بخواهیم مثلا موسیقی دف و تنبور داشته باشیم قضیه فرق می‌کند چون در سالنی مانند تالار وحدت می‌توان این کار انجام داد.»
 
امیر جدیدی: کارگردانی علاقه من نیست؛ اما ایران را دوست دارم
 

امیر جدیدی بازیگر تئاتر و سینما که کارگردانی پروژه «سی‌صد» را به عهده دارد هم در نشست این رویداد به ارائه توضیحاتی پرداخت: «من به کارگردانی علاقه زیادی ندارم اما خب کنسرت نمایش «سی‌صد» درباره‌ی ایران است و من همیشه دلم برای کشورم می‌تپد. زمین را دوست دارم و وقتی زمین را دوست دارم به این معناست که به سرزمینم هم عشق می‌ورزم و همیشه دوست دارم برای آن کاری انجام دهم.»
 
جواد عزتی: حضورم در کنسرت نمایش «سی‌صد» اتفاق عجیبی نیست
 
جواد عزتی بازیگر کنسرت نمایش «سی‌صد» هم در ادامه برنامه سخنانی را ایراد کرد. او ضمن تسلیت به مردم آبادان از درگذشتگان حادثه «متروپل» یاد کرد و درباره دلایل همکاری‌اش با برادران پورناظری گفت: «من خودم را تئاتری می‌دانم و سال‌ها در تئاتر خیابانی فعالیت کرده‌ام و الان هم حضورم در کنسرت نمایش «سی‌صد» اتفاق عجیبی نیست. زمانی که به من پیشنهاد همکاری داده شد و عشق به وطن را در میان اعضای آن دیدم و با خوشحالی اعلام حضور کردم.»

عزتی در ادامه به تحلیل اوضاع تئاتر طی چندسال گذشته پرداخت و گفت: «تئاتر وضعیت بدی دارد و بیماری کرونا اوضاع بدتری را ایجاد کرده و این درحالی است که بسیاری از دوستانم از تئاتر ارتزاق می‌کنند. تئاتری‌ها هیچکاه عقب نشینی نکرده‌اند و کاری که باید بکنیم این است که فرهنگ تئاتر دیدن را دوباره مثل گذشته زنده کنیم، به این دلیل که گره ایجاد شده به دست مخاطبان باز می‌شود.»

برنامه‌ «سی‌صد» با اسپانسری «داریا همراه» در کاخ سعدآباد تهران اجرا می‌شود. 
تاریخ انتشار : شنبه 14 خرداد 1401 - 01:15

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود برای «ایران» | موسیقی ما