برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده گروه فاصله : موسيقي پاپ در سرار دنيا از موسيقي محلي نشات مي گيرد
گزارش موسيقي ما از نشست خبري كنسرت گروه فاصله ؛
خواننده گروه فاصله : موسيقي پاپ در سرار دنيا از موسيقي محلي نشات مي گيرد
موسيقي ما – راضيه غنجي: گروه موسيقي فاصله به سرپرستي و خوانندگي مهرداد بهزاد اول 20و 21 آبان در تالار ايوان شمس (حركت) با قطعات محلي مدرن و تلفيقي به اجراي برنامه مي پردازند. به گزارش خبرنگار موسيقي ما نشست رسانه اي كنسرت گروه فاصله با حضور آرش قاسمي مدير اين گروه، مهرداد بهزاد اول خواننده ، اصغر زاده مديرتوزيع شركت «بايا»، يزدان حنجري‌زاده مدير موسسه «سينما هفت»،كاوه آهنگراني ،بهاره بهزاد اول،امير تهراني نوازندگان اين گروه صبح امروز در دفتر سينما هفت برگزار شد.

  • كنسرت گروه فاصله به صورت حرفه اي فيلمبرداي مي شود
حنجري زاده در اين نشست گفت: اين كنسرت به صورت حرفه اي فيلمبرداري و نسخه تصويري آن با كيفيت بالا در شبكه خانگي توزيع مي شود و در اختيار علاقه مندان اين گروه قرار مي‌گيرد.وي افزود: سي دي كنسرت گروه بلافاصله بعد از اجرا توليد و تهيه مي شود و در نظر داريم به احترام ماه محرم تا قبل از آغاز اين ماه اين سي دي ها را وارد شبكه خانگي كنيم.
آرش قاسمي با بيان اينكه اولين آلبوم گروه با حجم پايين و تنها براي معرفي اعضاي گروه وارد بازار موسيقي شد اما آلبوم دوم با شكل متفاوتي در اختيار مردم عزيز قرار مي گيرد خاطرنشان كرد: ما در نظر نداريم آلبوم صوتي گروه را منتشر كنيم وتنها قصد انتشار نسخه تصويري كنسرت را داريم.
قاسمي افزود: در بخش اول اجرا با سازبندي كاملا سنتي با دست مايه موسيقي مقامي و همچنين در بخش دوم با همان گروه قطعاتي با فضاي موسيقي غربي محلي با سازبندي سازهاي غربي و ايراني اجرا مي شود.
وي گفت: اين كنسرت با حضور هنرمندان برجسته سينما و تلويزيون برگزار مي شود.

گروه فاصله به مردم شادي دروني مي دهد
بهزاد اول خواننده گروه فاصله نيز كه در اين نشست حضور داشت گفت:گروه موسيقي فاصله با هدف ايجاد انگيزه و نشاط در جامعه شكل گرفت و ما همواره بر آن بوده ايم براي مخاطب ايجاد انگيزه مثبت كنيم. ما مي خواهيم تماشاچي بعد از بيرون رفتن از كنسرت احساس كند براي يك ماه انرژي لازم را دارد و از درون شاد شده است و تنها انرژي بيروني براي گروه فاصله اهميت ندارد ما به يك شادي دورني براي مخاطب فكر مي كنيم.وي افزود: ما مي خواهيم بگوييم اين موسيقي ماست و هيچ توضيح ديگري ندهيم.
خواننده گروه فاصله با بيان اينكه ما مي خواهيم فضاهاي جديد را تجربه كنيم گفت: مسير طولاني را پيش رو داريم و مي خواهيم همواره در اين مسير حرف تازه اي براي مردم داشته باشيم.بهزاد اول در باره نگاه گروه فاصله به موسيقي محلي گفت:وقتي قرار است موسيقي نواحي و محلي اجرا شود موسيقي نواحي منطقه اي با همان نوازنده ها و ساز مخصوص همان منطقه اجرا مي شود اما ما موسيقي محلي مدرن را اجرا مي كنيم و برداشت و نگاه مان را از موسيقي محلي در اجراي مان ارائه مي دهيم، قطعا قرار نيست موسيقي محلي منطقه خاصي را اجرا كنيم بلكه تنها برداشت‌مان را در صحنه اجرا خواهيم كرد و در اين اجرا گذري به موسيقي خراساني، لري، بلوچي خواهيم داشت.

  • موسيقي پاپ در سرار دنيا از موسيقي محلي نشات مي گيرد
وي افزود: در تمام دنيا موسيقي پاپ از موسيقي محلي همان كشور نشات مي شود و از بنيادهاي موسيقي استفاده مي شود اما موسيقي پاپ در ايران اينگونه نيست، و ما از موسيقي محلي‌مان به پاپ نرسيديم. ولي مي‌توان از اين بنياد‌ها براي ايجاد يك موسيقي جديد استفاده كنيم. چون مردم ما ادبيات موسيقي محلي‌مان را مي‌شناسند و اين‌گونه با آن ارتباط بهتري برقرار مي‌كنند.بهزاد اول گفت: در گروه فاصله هر سازي اصالت خود را دارد و قرار نيست از سازها صدايي غير از كاركرد اصلي شان در بياوريم بلكه شخصيت سازها در اجراهاي ما كاملا حفظ مي شود.
امير تهراني نوازنده گيتار الكتريك گروه فاصله نيز كه به تازگي به اين گروه پيوسته است گفت: من پيش از اين سال‌ها با موسيقي راك كار مي‌كردم، اما خودم از اين صداي تكراري خسته شده بودم و حس مي‌كردم گروه «فاصله» اين پتانسيل را دارد كه صداي جديدي را ايجاد كند. مسير صدور مجوز در ارشاد سهل تر طي مي شوددر بخش ديگري از اين نشست آرش قاسمي گفت: ما براي برگزاري كنسرت در تهران هيچگونه مشكلي نداشتيم و خوشبختانه مدتي با حضور آقاي ترابي فعاليت‌هاي مربوط به دفتر موسيقي وزارت ارشاد با روند بسيار خوبي پيش مي رود گرچه همچنان نامه نگاري هاي اداري خاصي وجود دارد اما در مقايسه با گذشته فضاي بهتري ايجاد شده است، اما اين گلايه را هم از وزارت ارشاد داريم كه چرا گروهي كه سي دي اش درتمام ايران پخش مي‌شود نبايد در شهرستان ها كنسرت برگزار كند مگر مردم نقاط ديگر نبايد از يك كالاي فرهنگي بهره مند شوند.به تقسيم بندي ساز ها به غربي و شرقي اعتفاد ندارم
همچنين در اين نشست كاوه آهنگراني نوازنده‌ي بم تار گفت: من به تقسيم بندي سازها به غربي و شرقي اعتقادي ندارم ،پيانو يك ساز ايراني نيست، اما جواد معروفي با ساز پيانو دستگاه‌هاي موسيقي ايران را مي‌نواخت. بلكه اين موسيقي است كه نوع غربي و شرقي دارد و من معتقدم اجراي گروه موسيقي «فاصله» با ايجاد حوصله به جوانان ايراني كمك مي‌كند كه حداقل سازهاي موسيقي‌مان را بشناسند.

  • اعضاي گروه فاصله :
در كنسرت «فاصله» آرش قاسمي مدير برنامه و خواننده، سعيد نودهي نوازنده گيتار، كاوه آهنگراني نوازنده بم‌تار، آگرين حامدي نوازنده كمانچه، بهار بهزاد اول نوازنده فلوت، محبوبه بهزاد اول نوازنده سه‌تار، سامان حقيقت‌وند نوازنده دف، مسعود مبيني نوازنده گيتار باس، امير تهراني نوازنده گيتار الكتريك، ميلاد قريشي نوازنده درامز، احسان شفيعي نوازنده پركاشن، رحمان حقيق نوازنده ضرب زورخانه، علي بليغي نوازنده ويولون سل هستند.
اين گروه در سه اجرا، روز پنج‌شنبه در ساعت 21 و روز جمعه در ساعت‌هاي 18 و 21 به صحنه مي‌روند.
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

ممنون که تو پستای قبلیتون زیر عکسا خالی نیست و همه ی اسامی رو نوشتین.
اما توی این خبر هیچ اثری از این کار نیست و همچنان غلط های املایی تون تو ذوق میزنه.. باورم نمیشه که 1 بار خوندن مطلبی که میذارین توی سایت انقدر زحمت داشته باشه.
خواننده گروه فاصله : موسیقی پاپ در << سرار >> دنیا از موسیقی محلی نشات می گیرد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

مهرداد دوستت داریم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:43

موفق باشی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خواننده گروه فاصله : موسيقي پاپ در سرار دنيا از موسيقي محلي نشات مي گيرد | موسیقی ما