برنامه یاد بعضی نفرات
 
پرواز همای در کنسرت «فاصله»
گزارش موسیقی ما از کنسرت گروه فاصله در تهران؛
پرواز همای در کنسرت «فاصله»
موسیقی ما - محمد آذربرزین:  پنج شنبه شب، جلوی در ایوان شمس جمعیت زیادی دیده می‌شوند. امشب اولین کنسرت رسمی گروه موسیقی تلفیقی "فاصله" برگزار می‌شود .یکی از نکات جالب توجه شب اول ، حضور "پرواز همای" در محل اجرای کنسرت بود که با استقبال پرشور مردم مواجه شد و دقایقی به ابراز احساسات مردم پاسخ می داد .

ساعت 21:15 را نشان می دهد که بالاخره کنسرت با ورود اعضای گروه "فاصله" آغاز می شود. در ابتدای برنامه ، "مهرداد بهزاد اول" گفت:  امیدوارم همه مون تا یک ماه آینده انرژی مضاعفی داشته باشیم .

"لحظه دیدار" با شعری از مهدی اخوان ثالث قطعه آغازین کنسرت بود که با تشویق حاضرین روبرو شد .دومین قطعه "نه نه گل ممد" بود که تمی خراسانی داشت ."چولی قزک" ، "بارون" و "دختر قالیباف" قطعات بعدی بود که اجرا شد .

بعد از اجرای این قطعات ، "مهرداد بهزاد اول" حضور "پرواز همای" را به اطلاع حضار رسانید که به شدت مورد تشویق قرار گرفت .

بعد نوبت به قطعه "دردانه" رسید . بهزاد اول در مورد این آهنگ اینگونه توضیح داد : یک شب با دوستانم در روستای "حسن آباد" مهمان سیاه چادر عشیره ای بودیم که این آهنگ وامدار آن شب است .

در ابتدای این قطعه "سامان حقیقی وند" لحظاتی به تکنوازی دف پرداخت که با تشویق حاضرین روبرو شد .

نظر خود سامان در این مورد جالب است : "تشویق مردم بیش از حد انتظار ما بود ، خصوصاً بعد از نواختن سولو دف که خیلی برایم هیجان انگیز بود"

حقیقی وند در مورد عدم حضورش در بخش دوم توضیح داد : در کنسرت قبلی نوازنده کوزه ، دف ، دایره ، ادوات پرکاشن و یک ساز آفریقایی با پوششی از پوست گراز که خودم نام "گراز آلتو" بر روی آن گذاشته ام . ولی امشب در بخش دوم نظاره گر کار بقیه بچه ها هستم .

پایان بخش قسمت اول یا بهتر بگوییم قسمت سنتی یا "محلی مدرن" قطعه "هیمه" بود .بعد از این قطعه ، سرپرست گروه به معرفی اعضای بخش اول پرداخت ."مهرداد بهزاد اول" و "آرش قاسمی" به عنوان خوانندگان ، "سعید نودهی" دوتار ، "کاوه آهنگرانی" بم تار ، "آگرین حامدی" کمانچه ، "محبوبه بهزاد اول" سه تار و "سامان حقیقی وند" دف و دایره .بخش اول راس ساعت 22:00 به پایان رسید .

بخش دوم کنسرت ساعت 22:35 با اجرای قطعه "راک اند لر" و در میان تشویق حضار آغاز شد .بعد از اجرای این قطعه ، سرپرست گروه به آقای "نوروزی" موسسه رسانه سینما هفت ، آقای "تورج اصلانی" و خانم "فرشته جغتایی" از سینماگران کشور ، آقای "امید طریقت" از هنرمندان ... ، همچنین همکاران اداره کل همکاری های سمعی بصری وزارت ارشاد خیر مقدم گفت ."آبی" و "قرمز" قطعات بعدی بود که اجرا شد .

بعد نوبت به قطعه "کولی" رسید که معروف ترین آهنگ این گروه است . همراهی جمعیت با این آهنگ نشان از محبوبیتش در بین علاقمندان این گروه داشت ."جاده" قطعه بعدی بود که بعد از آن بهزاد اول به معرفی دو خواهر هنرمندش بهاره بهزاد اول نوازنده فلوت و محبوبه بهزاد اول نوازنده ساز دهنی ، فلوت و همخوان گروه پرداخت .
در ابتدای قطعه "تقدیر" برنامه دقایقی به علت مشکل صدای گیتارباس متوقف شد . در این قسمت مهرداد بهزاد اول از "هزارخانی" صدابردار کنسرت تشکر کرد .

بعد از رفع اشکال صدا و قبل از اجرای "یک لخت" ، "احسان شفیقی" نوازنده پرکاشن که به عنوان نوازنده مهمان با گروه همکاری می کند معرفی شد .بعد نوبت به "یک لخت" رسید که با زبان مادری اعضای اصلی گروه (خانواده بهزاد اول) اجرا شد .

"انسان" قطعه بعدی بود . بعد از اجرای این قطعه نوبت به تشکر از خانواده مبینی بود که به گفته سرپرست گروه ، گروه فاصله کار خود را از زیرزمین خانواده مبینی شروع کرد .قطعه بعدی "شاعران خسته" بود .

تشکر از پخش "بایا" و موسسه "سینما هفت" ، آقای "اصغرزاده" و تشکر ویژه از آقای "میلاد معتمدی" روابط عمومی گروه ، "کیان ملائکه" مدیر تبلیغات و "فرنوش نکویی" همسر مهرداد بهزاد اول بخش بعدی تشکرهای بهزاد اول بود .

آخرین قطعه کنسرت ، شعر معروف مولانا "ما را که برد خانه" بود که به شدت مورد استقبال قرار گرفت .
در پایان مراسم ، آرش قاسمی به نمایندگی از طرف گروه از مهرداد بهزاد اول تشکر و قدردانی کرد .
منبع: 
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

man shabe aval jove binandehaye in konsert bodamm , in goroh sevomin konserteshon boddd va hardafe behtaraz ghablannnnn
va ahange nane gol mamado hardafe bahtaraz ghabl ejra kardannnn. vaghean bayad tashakor kard azashonnn,
merci

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

mamnun az shoma be khatere gozareshe faghat familiye man shafiee hast na shafighiee

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پرواز همای در کنسرت «فاصله» | موسیقی ما