برنامه یاد بعضی نفرات
 
مهرداد نصرتی:
هیچ الزامی به حضور اینهمه خواننده نیست
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: الزامی نمی بینم که اینهمه خواننده در موسیقی حضور داشته باشند و از زیادی تعدادشان نتوان آنها را شمرد.مهرداد نصرتی با بیان این مطلب به فرهنگخانه گفت: حتما دلیلی دارد که این همه به تعداد خوانندگان اضافه شده است اما به اعتقاد من هیچ الزامی به حضور این عده نیست. البته از این جهت که تنوع زیاد شده، خیلی خوب است ولی وقتی در میان اینهمه تنوع نمی توان حرفی برای گفتن داشت، پس لازم نیست تنوع خواننده داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور این تعداد از خواننده ها مثل بار المپیک است گفت: حضور موسیقی ای مثل موسیقی رپ در جامعه ایرانی یکی از همین بارهاست. هرکس در موسیقی پاپ ناتوان است به سمت موسیقی رپ می رود و هرکس نمی تواند بخواند و یا حتی لکنت دارد، موسیقی رپ می خواند. همین باعث شده که تعداد خواننده ها سر به فلک بگذارد.

به اعتقاد این آهنگساز،رپ یک موسیقی خاص معترضانه است که باید جدی گرفته شود، مثل همه جای دنیا! در حالی که این موسیقی در ایران کاملا ناچیز انگاشته شده و نگاه سخیفانه به آن می شود.

وی ادامه داد: این روزها هر کس یک دستگاه کامپیوتر داشته باشد، می تواند آهنگ بسازد و آهنگساز و خواننده شود. متاسفانه در کشور ما خیلی ها خوب می خوانند ولی ۹۰ درصد ناتوان و یا نالایقند و اصلا تسلطی به خواندن نداشته و نمی توانند حق مطلب را ادا کنند.

وی همچنین یادآور شد: وقتی مرحوم ناصریا کنسرت برگزار می کرد،واقعا یک کنسرت واقعی بود درحالی که امروزه هر کسی کنسرت می دهد انگار دارد سرود می خواند. کنسرت قاعده داشت و اینطور نبود که هر کس از گرد راه رسید بتواند به راحتی به برگزاری کنسرت اقدام کند. خواننده ای مثل ناصریا، یک خواننده واقعی وصاحب سبک بود. باسواد بود و حس خوبی داشت. این روزها جای خواننده خوب و بااحساس خالی است، همین طور جای ناصریا!

وی ادامه داد: این روزهای پاییزی بدجوری احساس دلتنگی می کنم. احساس می کنم هرچه روزها می گذرند، جای ناصریا بیشتر از پیش خالی می شود و دلتنگش می شوم. وقتی هم اینهمه موسیقی بد و بی محتوا می شنوم جای اوست که در اعماق ذهنم خالی می ماند.

مهرداد نصرتی این روزها برای سعید شهروز و امیر کریمی آهنگ می سازد.

آلبوم این دو خواننده قرار است برای اوائل سال آینده منتشر شود. وی مشغول ضبط آهنگهای این آلبوم ها در استودیوی شخصی خود با عنوان استودیو مهریا است.
منبع: 
فرهنگخانه
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

mage pole concert ina hamaro in agha mide ke narahate
age badan moshtari nakhahand dasht
yadesh raft bege harkasi ham mirese mikhad nazar bede

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

ای گل گفتی؟؟؟
نظارت سیری چنده؟؟؟
به کی گله میکنی برادر؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

با سلام خدمت شما خانم نیکو؛
سؤالی که از شما دارم اینه که شما خودتون کار چه کسانی رو گوش میدین؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

تعداد مهم نیست
کیفیت مهمه که وجود نداره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

من خودم از طرفدارهای کارای اقای نصرتی هستمو با نظرشون موافقم.العان دیگه هرکی با مامانش قهر می کنه میره خواننده میشه!!بعضی اهنگارو ادم دلش نمیاد واسه اولین بار هم که شده واسه 5دقیقه وقت بذاره و گوش بده!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

من صدای مهرداد نصرتی رو تو یکی از کنسرتای ناصر عبداللهی شنیدم صداش خیلی خوبه نمیدونم چرا نمی خونه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

مهرداد نصرتی باسواده وبا احساس رو نت هم میخوونه اما صدای خوبی نداره در واقع صداش جدید نیست این تیپ صداها زیاده فقط اینکه چون موسیقیدانه و با سواده رو نت میخوونه آهنگسازی مهرداد نصرتی فوق العاده از خووندنش بهتره والبته من خیلی دوستش دارم ومطمعن هستم موزیسین درجه یک تو ایران آقا مهرداده و کارش تو آهنگسازی عالیه7 پس دلیلی هم طبق نظریات بالای خودسشون واسه خووندن نیست بهتره بیشتر آهنگ بسازد تا بخوونه

سه شنبه 7 خرداد 1392 - 13:06

سلام دوست عزیز
من رضا هستم خیلی خوشحال شدم که وی سایت شما ره پیدا کردم اگر همدان آمدی سری به من بزن به یاد روز های خوش قدیم امید وارو همیشه موفق باشی رضا

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هیچ الزامی به حضور اینهمه خواننده نیست | موسیقی ما