برنامه یاد بعضی نفرات
 
محسن شریفیان:
نامه ام به ضرغامی دليل مادي ندارد
پیرامون نامه اخیرش به سید عزت اله ضرغامی (رئیس سازمان صدا و سبمای جمهوری سالامی ایران) و ابهامات بر سر تیتراژ سریال مختارنامه، در توضیحاتی تأکید کرد: مطرح كردن اين موضوع نه دليل مادي دارد و نه مي خواهيم پولي از بابت آن دريافت كنيم؛ مهم نفس مساله است. نباید زحماتي كه براي اين نوع موسيقي كشيده شده، ناديده گرفته نشود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران؛ متن کامل گفتار وی به این شرح است: «هيچگونه توجهي در ايران به امر پژوهش نمي شود و اين مساله باعث شده است تا زحمات بسياري از پژوهشگران در تمامي بخش ها بخصوص موسيقي به هدر رود . پژوهشگراني كه آواهاي بومي و محلي را گردآوري مي كنند، هيچگاه حمايت مادي و معنوي نشده اند و بدون كمك هاي مالي، توانسته اند اقدام به جمع آوري اين آثار كنند . بهتر است مسوولاني كه در راس كار قرار دارند حمايت خود را از اين آثار اعلام كنند و از استفاده تبليغي به نفع خود دست بردارند. پژوهش هايي از سال 74 بر روي آواهاي بوشهري صورت گرفته است که ماحصل اين پژوهش ها آلبومي شد كه در سال 81 منتشر شد . پس از انتشار آلبوم شخصي به نام «جهانگير نثري اشرفي» بخش هايي از اين آلبوم را در موسيقي شيعيان ايران گنجاندند كه نام خواننده و گرد آورنده در آن ذكر شده بو د . ملودي تيتراژ ابتدايي و انتهايي سريال مختار ازآلبوم موسيقي شيعيان ايران برداشته شده است ولي در تيتراژ نامي از گرد آورنده موسيقي به ميان نيامده است. انتظار ما اين بود كه گارگردان و دست اندر كاران اين مجموعه اشتباه خود را تصيح مي كنند كه البته اينگونه نشد ، از اين رو در قالب نامه اي به ضرغامي اعتراض خود را اعلام كرد . براي جaمع آوري موسيقي نواحي، تعداد بيشماري از خانواده موسيقي زحمت مي كشند و ديده نشدن اين افراد و استفاده تبليغي، فقط و فقط به پيكره پژوهش لطمه مي زند. بايد به مير باقري و ضرغامي تذكر داد تا علاوه بر حفظ حقوق مادي و معنوي، سنت پژوهش زنده نگه داشته شود . به طور قطع اين نامه راه به جايي نمي برد ولي ما به وظيفه مان عمل كرديم تا زحمات بسياري از افراد كه براي پژوهش موسيقي نواحي زحمت كشيده اند و با سختي آن را ضبط كرده اند به هدر نرود. وقتي اثري خلق يا گرد آوري مي شود، بايد نامي از گرد آورنده و يا خالق اثر به ميان آيد، نه اينكه آنرا فراموش كنند که متاسفانه اين مساله مضموم، باب شده است. مطرح كردن اين موضوع نه دليل مادي دارد و نه مي خواهيم پولي از بابت آن دريافت كنيم؛ مهم نفس مساله است. نباید زحماتي كه براي اين نوع موسيقي كشيده شده، ناديده گرفته نشود».
منبع: 
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

سلام آقای معترض .بیکارین یه سره به این و اون نامه میدین که مطرح شین؟من به شما قول میدم اسمتون تو تیتراژمختار نامه میره.مگه همین و نمیخواستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

مردک! اگر کسی بلند شود و به آرامی و ادب، اطلاع رسانی کند و حق پایمال شده اش را (نه اینکه بخواهد؛ چون حتم دارد که پاسخی نمی گیرد!!!!) به گوش من و این و آن برساند، بی کار است؟!! تو کجایت می سوزد که اگر می بینی جوانی به قدر همت خودش، تلاش می کند و نتیجه اش را هم دوست دارد ببیند؟!! واقعا که!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

آره بیکاره
عزیز من بیکاره.بیکار.هر سال واسه خودش یه چیزهایی میگه.بالاخره مردم اسمشو تو تیتراژ میبینن.به شما طرفدار هاش هم تبریک میگم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نامه ام به ضرغامی دليل مادي ندارد | موسیقی ما