برنامه یاد بعضی نفرات
 
«پاپ ایرانی بیشتر به شوخی بامزه شبیه است»
گفت و گو با علی قمصری؛
«پاپ ایرانی بیشتر به شوخی بامزه شبیه است»
مهدی ژاله شادان: یک مقدار در مورد نوآوری‌هایتان در موسیقی بگویید. گفته می‌شود برخی ابداعات شما را شاید سنتی کار‌ها نپسندند. اصلا تا به حال مخالفتی با کار‌هایتان بوجود آمده؟ چون معمولا با نوآوری و خلاقیت نوعی مخالفت هم صورت می‌گیرد.
من کلا سعیم هست که تجربه گرا باشم و از تجربه‌های نو استقبال می‌کنم. از قدیم یعنی از زمانی که احساس کردم که می‌توانم حرفی از خودم بزنم، هدفم و جزو دغدغه‌هایم این بوده که به موفقیتهای کوچک اجتماعی بسنده نکنم و هدف بزرگتری داشته باشم و آن هم تعالی خود موسیقی است. یعنی هدف من خود موسیقی است. به خاطر همین چون چنین هدفی دارم سعی می‌کنم که نوآوری هم در کار‌هایم وجود داشته باشه.
اما نوآوری‌ها چند بخش است. یک بخش خود محتوای موسیقی است. من همیشه سعی می‌کنم، ملودیهای متفاوتی که برگرفته شده از ردیف دستگاهی ایران باشند ولی به قول معروف یک بازتاب عینی از ردیف نباشند را با ریتم‌هایی که الگوهای ریتمی متداولی نیستند استفاده کنم...

  • و شاید بعضی مواقع خیلی هم گوش نواز نباشند.
ببینید. یک وجه گوش نواز بودن یک ملودی به بحث‌های زیبایی‌شناسانه مربوط می‌شود و یک بخش و وجه دیگرش ربط به عادت دارد.
این ریتمهای لنگ ۵ یا ۷ ضربی که الان به نظر ساده می‌رسند و به عنوان ریتمهای خیلی متداول استفاده می‌شوند تا چند سال پیش به عنوان یکسری ریتمهای عجیب و غریب شناخته می‌شد. ولی این‌ها الان ریتمهایی هستند که اتفاقا مردم آن‌ها را پذیرفته‌اند و حتی ضرب‌ها رو با پاهاشون هم می‌توانند همراهی بکنند.
در مقابل این ریتم‌ها غالبا برخوردهای سنت گرایانه می‌شد و حرفشان هم این بود که این ریتم‌ها باید در سطح و در خور مردم عادی باشد. ولی الان که‌‌ همان ریتم‌ها جاباز کرده‌اند ورق کاملا برگشته. و بازدوباره یک سری ریتمهای ناشناخته تری وجود داره که حالا در مقابل آن‌ها ایستادگی می‌کنند.

  • یعنی شما فکر می‌کنید کم کم این ریتم‌ها جا باز می‌کنند و به آن‌ها عادت می‌کنیم؟
بله صد در صد این اتفاق می‌افتد. البته من در کارم فاکتور ریتم را هدف نمی‌دانم. بلکه صرفا از ریتم برای بالا بردن غنای موسیقی استفاده می‌کنم. یعنی اینجوری نیست که من یک ریتم جدیدی رو تازه یاد گرفته باشم و بخواهم حالا یک قطعه‌ای بسازم بر مبنای آن ریتم. اصلا اینطور نیست. به این دلیل که موسیقی ما نباید تعریف کننده یک فاکتور خاص موسیقایی باشد. موسیقی ما باید القاکنندهٔ یک هدف و ایدئولوژی از طرف آهنگساز باشد. نه اینکه ابزار‌ها صرفا هدف باشند.
به خاطر همین من اولا سعی می‌کنم بر روی ریتم‌ها اشراف کامل داشته باشم که برای خودم لااقل یک چیز خیلی بزرگ به نظر نیاد. که بخواهم به طور ناخواسته به عنوان خودنمایی از آن ریتم‌ها استفاده بکنم. سعی می‌کنم که در کنار هدفهایی که دارم از ریتم هم به عنوان یک فاکتور معمول استفاده بکنم.
از طرفی هم کاری که خیلی دوست دارم در موسیقی انجام بدهم این است که روی ظرفیتهای چندصدایی موسیقی ایرانی - که تا به حال بکر مانده - کار جدی انجام دهم. در این مورد البته مرحوم حنانه خیلی زحمت کشیده بودند ولی این زحمت‌ها به نتیجه نرسید. من هدفم این است که بتوانیم موسیقی ایرانی را از حالت صیقلی بودن خارج کنیم و آنرا از سطح به حجم برسانیم.

  • در هر زمینه‌ای در زندگی، گاهی اوقات یک هدف والا، فدای نیازهای دیگر می‌شود. بنابراین اینکه موسیقی کار و شغل اصلی شماست یا نه، موضوع خیلی مهمی به نظر می‌رسد.
من اعتقاد قلبی دارم هر حرفه‌ای مثل یک دریاست که آدمی یا نباید تن به آب بزند یا باید غرق آن دریا بشود. زمانی که می‌خواستم قدم در این راه بگذارم و می‌خواستم به عنوان حرفه اصلی به موسیقی نگاه کنم، اطرافیانم (مخصوصا مادرم) به من گوشزد می‌کردند که موسیقی در ایران افق نامعلومی دارد. و متاسفانه خود وجودش هنوز جای سوال دارد که حلال است یا حرام. طبیعتا وقتی ساختار و بنیان این حرفه این اندازه متزلزل باشد حقیقتا با چه اطمینانی باید وارد این دریا شد؟ من در جواب می‌گفتم سعی می‌کنم که بتوانم روی قله‌اش بایستم. چون الان می‌بینیم که فقط تعداد خاصی که از یک حد و اندازه‌ای بالا‌تر هستند در موسیقی می‌توانند از جهات مختلف تامین باشند. بنابراین من هم سعی می‌کنم که خودم را برسانم به یک مرتبه‌ای که بتوانم از هر جهت از خود موسیقی تامین شوم. از جهت تامین مالی هم اگر منظورشما بود، موسیقی خیلی در این راه راهگشا نیست. شاید اگر سبک موسیقیم پاپ بود قضایا فرق می‌کرد. ولی به خصوص اینکه آهنگساز یا نوازنده هستم خیلی موسیقی راهگشا نیست.

  • امیدوارم در اثر برخورد با مشکلات ریز و درشت زندگی و حتی ناملایمات در عرصه کاری عطش شما برای رسیدن به اهداف فروکش نکند و نگرشتان به این هنر عوض نشود. منظورم این است که شاید مشکلاتی از این دست باعث متوقف ماندن کار بشود یا اینکه فرد را از کار دلزده کند.
من اگر قرار بود از کارم زده بشوم، در این ۴ یا ۵ سال با اتفاقات عجیب و غریبی که برایم افتاده باید این اتفاق می‌افتاد. یکی از کار‌هایم که اسمش را نمی‌برم (یا منتشر شده یا خواهد شد) و اتفاقا یک خواننده نامدار هم این کار را خوانده‌اند...

  • نقش خیال؟
نه. اتفاقا نه. نقش خیال نیست. ما در گرفتن مجوزش به مشکل خوردیم. با وجودی که یک کار کاملا ایرانی بود به خاطر یک سری غرض ورزی‌ها که در بحث ممیزی‌ها و کارشناسی‌ها وجود داشت، این کار مجوز نگرفت. تا به حال چند بار از این اتفاقات افتاده و علاوه بر آن، انواع و اقسام مشکلاتی که در برگزاری کنسرت‌ها هست و واقعا مشکلات یکی دوتا نیست. اصلا فضایی که بر موسیقی حاکم است فضای خوبی نیست. من گاهی اوقات احساس وظیفه می‌کنم که باید به افرادی که در گروه هستند و با هم کار می‌کنیم کمک روانی بکنم.

  • درواقع به اعضای گروه انرژی مثبت و دلگرمی بدهید درحالیکه خودتان هم به همین موارد نیاز دارید.
دقیقا. جلسه پیش سر تمرین به بچه‌ها گفتم واقعا من یک تغییر محسوسی را احساس می‌کنم در جوانهایی که کار موسیقی می‌کنند. البته تغییر از نوع منفی. وقتی داخل دانشگاه می‌روم می‌بینم فضا اصلا موسیقایی نیست. صحبت‌ها و بحث‌ها موسیقایی نیست. یکسری ناآرامیهای زیبایی باید در جوان باشه که این ناآرامی‌ها لازمه پیشرفت موسیقی و خلق شدن آثار خلاقانه است. این ناآرامی که در جوان‌ها باید خیلی بیشتر از پیش کسوت‌ها و بزرگتر‌ها باشد. اگر گاهی کاری با سطح بالا از یک جوان می‌شنویم و مخاطب را بهت زده می‌کند حاصل همین ناآرامی‌های زیبا و طغیان درونی است که در جوان وجود دارد. این احساس‌ها متاسفانه الان در جامعه موسیقی خیلی خیلی کم شده. و آنهم به خاطر همین سختیهایی که وجود دارد. اما خوشبختانه یا من یکسری سختیهایی را پشت سر گذاشته‌ام که الان این احساس رو ندارم یا اینکه به قول معروف فولاد آبدیده شدم.

  • امیدوارم سالیان سال وضعیت روحی شما همین طور باقی بماند. یک سوال برای من پیش می‌آید و آن اینکه در موسیقی تا چه حد به شنونده اهمیت می‌دهید؟
 اتفاقا این موضوع را در بحث اهداف و نگرشم در موسیقی نیمه تمام گذاشتم. ۲ فاکتور در موسیقی وجود داره. یکی شنونده و یکی موسیقی. اگر هدف ما در موسیقی، صرفا شنونده باشد خب آن موقع دستمان باز‌تر است و می‌توانیم تن به خیلی چیز‌ها بدهیم. اگر بخواهیم فقط تحت احساس شنونده حرکت کنیم و صرفا برای خوش آمدن شنونده کار کنیم من ۲ ساعته می‌توانم آهنگ سازی کنم و کارهایی هم خواهم ساخت که مطمئنا شنونده‌ها گوش کنند و اکثرشان هم بپسندند. اما اگرهدف ما خود موسیقی باشد، باید یک خورده بالا‌تر را نگاه کنیم. یعنی صرفا شنونده را به یک احساس محدود ندانیم و فاکتور فکر را هم برایش در نظر بگیریم. من سعی می‌کنم که این گونه به شنونده احترام بیشتری بگذارم. به هرحال هرکسی هم یک وظیفه‌ای دارد.

  • وضمنا در این صورت سطح سلیقه مخاطب بالا خواهد رفت. چون سطح سلیقه مخاطب تابعیست از آثاری که در دسترس او قرار گرفته برای شنیدن.
دقیقا. من به نظرم هنوز جا داره که سطح سلیقه مردم یک کمی عوض بشود. و این وظیفه موزیسینهایی است که از دوران کودکی تحصیل موسیقی کرده‌اند. وگرنه الان می‌بینم خیلی‌ها هستند (از قبیل نوازنده، خواننده و یا آهنگساز) که با سیتی سایزر کار می‌کنند و یک ساله هم به هدفشان می‌رسند و شروع می‌کنند به زعم خودشان برای مردم کار کردن. و البته هیچ اشکالی هم نداره. شاید طیفی از جامعه پذیرای این گونه آثار هم باشند. ولی من به عنوان کسی که از بچگی موسیقی را حرفه‌ای کار کرده و دغدغه اصلیش موسیقی است و موسیقی شغل دومش نیست وظیفه خودم می‌دانم که بطور واقعی به مردم بیشتر فکر کنم و به خاطر مردم و در جهت اعتلای فکر او کار کنم.

احساس می‌شود در کارهای شما، کلام در درجه اهمیت بعدی قرار دارد. واقعا اینطوری است؟
- واقعیت این است که من اعتقاد دارم بعد از دوره صفویه به دلیل اینکه موسیقی ما دائم در معرض سوال بوده، و موسیقی همیشه در مرز حرام یا حلال بودن قرار گرفته، موزیسین‌ها برای اینکه موسیقی را زنده نگاه دارند، مجبور شدند که موسیقی را پشت کلام مخفی بکنند و این هم خود به خود برای ما به یک فرهنگ تبدیل شده.

این از آن دسته عقاید است که مخالفتهای شدیدی را به دنبال خواهد داشت.
- نه. نه. یک حقیقته که البته من بنا ندارم این فرضیه را رد یا اثبات کنم. اما باید بدانیم این صفت کلام پسند بودن ایرانیان در موسیقی، کاملا با ممالک دیگر فرق می‌کند. منتها این طور هم نیست که من به کلام اهمیت ندهم. خود من هم وقتی کلام خوبی می‌شنوم لذت می‌برم و متحول می‌شوم. اگر کار‌هایم نیز آنالیز بشود من می‌توانم از تک تک قطعه‌ها دفاع هم بکنم. به این معنا که به کلام دقیقا فکر شده و مضافا بر آن، از ‌‌نهایت توانایی خواننده‌ها هم استفاده شده. یعنی اعم از خوش ریتم بودنشان یا محدوده صوتی که می‌توانند در آن خوب کار بکنند. مثلا همایون (البته در تمام محدوده‌ها توانا هستند ولی...) در محدوده‌های زیر وسعت صدای فوق العاده‌ای دارند. یا در صدای آقای قربانی باوجود اینکه محدوده صدای خوبی دارند و خوش ریتم هستند، ولی یک نفس و گرمای خاصی در صدای ایشان هست که در محدوده‌های بم خیلی خوب خودنمایی می‌کند. من سعی می‌کنم که در کار‌هایم به تمام این موارد فکر بکنم.

خیلی از بزرگان اعتقاد دارند که هدف اصلی در موسیقی انتقال پیام است و آنهم توسط کلام انجام می‌شود. ولی شما کلا ساز را در اختیار کلام نمی‌دانید.
- به هیچ وجه. اصلا در اختیار بودن در موسیقی معنا نداره. اولا ما وقتی یک گروهی هستیم حتی خود خواننده و اعضای گروه واقعا اعتقاد داریم که کاملا با هم کار می‌کنیم. کسی برای کسی کار نمی‌کند. من با خوانندگانی کار می‌کنم که همه در سطح عالی‌اند و طرز فکر همه‌شان قویا همکاری و ارزشمندی در کار گروهی است. نظر خودم هم با موردی که گفتید خیلی فرق می‌کند. به خاطر اینکه کلام فاکتور اصلی موسیقی نیست. بلکه تنها یکی از فاکتورهاست. موسیقی هنری است که می‌تواند پلی باشد برای بیان راز‌ها و رمز‌ها. این راز و رمز‌ها فقط در کلام دیده نمی‌شود. گاهی یک موسیقی بی‌کلام به حدی تاثیرگذار و رسانا هست که هیچ کلامی قادر نیست آن اندازه حس و حق مطلب را ادا بکند. مثلا کار نی نوای آقای علیزاده. نی نوا اصلا هیچ نیازی به کلام نداره. یا در کارهای غربی فاکتور ریتم، آوا و فضا سازی آنقدر قوی و رسانا هست که هیچ کلامی به نظر نیاز نیست. الان هم کشورهای دیگر خیلی مشتاقند که گروههایی را از ایران یا کشورهای دیگر داشته باشند که این گروه‌ها خواننده ندارند. یعنی فاکتور اولشان موسیقی بدون کلام است.

این موضوع شاید در مورد خود ما هم صادق باشد. یعنی وقتی گروهی از کشورهای دیگر برای اجرای کنسرت به ایران می‌آید من فکر می‌کنم که ما بیشتر مایل به شنیدن صدای ارکستراسیون هستیم تا صدای خواننده.
- به نظرمن باید ارزش و سطح موسیقی بی‌کلام و ساز‌ها را در نزد مردم بالا ببریم. این شاید به خاطر آشنا نبودن مردم ما هم هست. مردم ما همیشه خواننده‌ها را دیده‌اند.

معمولا هم میگو یند نوار فلان خواننده منتشر شد.
- بله. این کاریست که من فکر می‌کنم صدا و سیما باعثش بوده. خیلی از مردم ما حتی شکل بعضی ساز‌ها را شناخت ندارند. من چند وقت پیش یک مطلبی می‌خواندم، نوشته بود در فرانسه حداقل آگاهی مردم نسبت به موسیقی این است که می‌توانند ملودی یک ساز را در ساز بندی ارکس‌تر (حداقل یک خط) دنبال کنند. و این حداقل سطح سواد موسیقی در آن کشور است. من فکر می‌کنم کاملا هم درست است. چون آن‌ها در مدارس و از ابتدایی درس موسیقی دارند. اما در ایران متوسط آگاهی مردم از موسیقی نهایتا شناخت ۳۰ درصد سازهاست. و باید این یک ذره تغییر بکند. و لازمه این تغییر این است که یک مقدار تملق گویی و تعارفات را در برابر مردم، در مصاحبه‌ها و صحبت‌هایمان کنار بگذاریم. مثلا دائم نگوییم که مردم ما از هر نظر بهترین هستند. ما همیشه سعی کردیم زیر آگاهی مردم قدم بزنیم تا مردم راضی باشند. این معضل موسیقی ما شده و باعث عدم پیشرفت ماست.

در آلبوم نقش خیال، خودتان نوازنده گیتار بودید. شناخت شما از موسیقی غربی تا چه حدی است و چگونه بدست آمده؟
- من به طور تخصصی با ساز گیتار کلاسیک و فلامینگو آشنایی دارم. و به این دلیل سراغش رفتم که احساس کردم که اشتراکات زیادی بین موسیقی فلامینگو و موسیقی ایران است. یک دلیل هم اینکه می‌خواستم تفکرات چندصداییم را یک مقدار تقویت کنم و می‌خواستم در این بخش هم وارد بشوم. اما گذشته از این، دوره کامل آهنگسازی غربی را دیده‌ام. هارمونی و اصول آهنگسازی کنترپوان و شناخت من از این راه‌ها بوده. اما متاسفانه اصلا بلد نیستم پیانو بزنم. معمولا آهنگساز‌ها نوازنده پیانو هستند ولی در مورد من موسیقی بیشتر بصورت تصویری درذهن و تخیلم ساخته می‌شود.

کارهای جدیدی که به بازار عرضه می‌شود را فرصت دارید گوش کنید؟ مثلا امکان داره مثلا یک کار پاپ تهیه کنید و گوش کنید؟
- کارهایی که شناخت از عوامل کار داشته باشم یا تعریفی از کار شنیده باشم را تهیه می‌کنم. کار پاپ هم گوش می‌دهم ولی بیشتر کار پاپ غربی. مثلا گروه بیتلز. و به خاطر آشنایی برادرم با موسیقی جز و بلوز کارهایی از این دست را هم خیلی دوست دارم و خیلی وقت‌ها از کارهای این جوری در کار‌هایم الهام گرفته‌ام. چراکه موسیقی جز، موسیقی بسیار توانمندی است.

موسیقی پاپ داخلی چطور؟
- به نظرم در این مرحله‌ای که الان هستیم، غیر از چند تا گزینه‌ای که من دیدم (در حد چند تا ترک)، پاپ ایرانی بیشتر به یک سری شوخی‌های بامزه شبیه هست. به این دلیل که کار‌ها عمق ندارند و صرفا یک تقلید سطحی و درجه چندم از کارهای غربی می‌شود. یکسری کلیشه‌های خیلی نازل در آن‌ها می‌بینم که هدف آن‌ها بیشتر برانگیختن غریزه جوان است. یعنی در کار‌ها به فکر مخاطب فکر نمی‌شود. و مضمون همه هم شده عشق. البته عشق موضوع ارزشمندی است ولی اینکه موضوع همه کارهای پاپ این مملکت بخواهد عشق باشد (زمینی یا فرازمینی) این یک ذره جای سوال ایجاد می‌کند. بدون اینکه هیچ مشکلی با این عنوان داشته باشم. من به نظرم موسیقی پاپ می‌تواند جایگاه بالاتری داشته باشد. در کشورهای دیگر مردم روی موسیقی پاپ با هم جنگ می‌کنند. اعتقاد در موسیقیشان فوران می‌کند. موسیقیشان عمق دارد، فکر دارد. مثلا کار گروه پاپ - راک تولز. من ریتمهایی که در کارهای این‌ها می‌شنوم خیلی لذت می‌برم. در موسیقی ایرانی چنین چیزهایی جریان ندارد. و این هم که ادعا دارم که عمق ندارد و سطحی است، روی شناخت کامل می‌گویم. شما هرکار پاپ ایرانی را برای من پخش کنید من‌‌ همان موقع تمام حوالی آکوردهایی که در آن موسیقی وجود دارد برایتان می‌نویسم. آنوقت می‌بینید که با ۴ یا ۵ تا آکورد که یک چرخه آکوردی هست، یک قطعه ۵ یا ۶ دقیقه‌ای سمبل می‌کنند و به قول معروف آب می‌بندند و به خورد ملت داده می‌شود، مردم هم که شاید عادت کرده‌اند.

موضوعی هست که در پایان مایل باشید عنوان کنید؟
- بله. به نظر من دولت می‌تواند بهای بیشتری به هنر این مملکت بدهد. به این دلیل که جامعه هنر و به طور اخص موسیقی، این ظرفیت را دارند که با هنرشان قادر باشند به مملکت خدمت کنند. در این صورت یقین بدانید اولین رکنی که می‌تواند از این طریق منتفع شود خود دولت و دولتمردانند. الان کشورهای ابرقدرت برای مقابله با کشورهای دیگر اصلا نیازی به نبرد مسلحانه ندارند. بلکه این کار را با هنرشان انجام می‌دهند. مثلا گاهی با ساخت یک فیلم، یک کشور را از اوج به زیر می‌کشند. اینجا نبرد مسلحانه معنی ندارد. و از آنجایی که هنرمندان ما درصورت اعتماد قادر خواهند بود از این طریق در جهت منافع ملی ما حرکت کنند، بنابراین باید به هنر بهای بیشتری داده بشود.
منبع: 
لوح
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 اردیبهشت 1390 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

سایت عزیز موسیقی ما !
دو حالت داره ، یا شما می خواین به هر قیمتی هر کامنت کم ارزشی رو دریافت کنید و بازدیدتون بالا بره که خب می تونید این رو توی نوشته هاتون در مورد محسن چاووشی و محسن یگانه و ... داشته باشید ، یا این که می خواید کسی بیاد یک مصاحبه ی جدی تخصصی و سخنان پرمایه ی یک آهنگساز جسور و به نوعی همه فن حریف رو به دور از جنجال های سطحی طرفدارهای سینه چاک خواننده های پاپ بخونه ... اگر مورد اول مساله شماست ، به جای علی قمصری که شناخت موسیقیش و هنرش به پیش زمینه های موسیقیایی زیادی نیاز داره ، لطف کنید برین با چهره های پرطرفداری که میشناسیم و می شناسید مصاحبه کنید ، اگر هدف شما مورد دومه برای جلب مخاطب کاذب زیر یک مطلب درست حسابی یک تیتر زرد انتخاب نکنید که به زور آدم جمع بشه اینجا .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

کی گفته که کنسرت ساری اصلا لغو شد که بخواد بخاطر عدم استقبال باشه یا نباشه!!!؟:-O:-o:-o:-o
اتفاقا برگزار شد و فوق العاده بود و آقای قمصری نشون داد که چقدر کارشو بلده و چه نوازنده ی بزرگیه!! پس شایعه نکنید!! برگزار شد دو روز هم برگزار شد با وجود اینکه کلی بهش مجوز ندادن و آخرین لحظات مجوز دادن و بلیط فروخته شد که با این حال هم کلی اومدن و لذت بردن!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

همه چیز را همگان دانند!!!
آقای قمصری در محدوده خودش می تواند نظر بدهد و محترم است اما به شرطی که درک درستی از سلیقه مردم داشته باشد.

آقایان وکلای مدافع موسیقی پاپ هم در محدوده خودشان...
اما عزیزان مهربان ایرانی دوستان عزیزتر از جان خلق آثار ماندگار و تاثیر گذار کار هر کسی نیست آهنگسازانی چون واروژان و اسفندیار منفرزاده و بابک بیات در موسیقی پاپ و ابوالحسن صبا روح اله خالقی و پرویز مشکاتیان در موسیقی ملی این روزها بسیار کم یاب بلکه نایاب شده اند.چرا؟ دوستان نظر بدهند چرا؟

به امید خلق آثار ماندگار در موسیقی ایران

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

eshtebahe khanandegane in mosahebe in boude ke faghat titr ra khande va nazar dadeand.in mosahebe nokate arzeshmandy ham dasht.lotfan monsef bashid.ali ghamsari yek adame movafagh dar mosighiye.va nazaresh ham mohtaram va kamelan matine.............................

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

چقدر ادعا
ایشون کارشون سنتیه و به این راحتی میان به پاپ توهین میکنن.واقعا شما که این قدر به موسیقی مسلط هستید برای یک بار هم که شده به خاطر مردم ازین موسیقی بامزه ها یا از همون کارای 2 ساعته که ادعا کردین بسازین .
از حرفاشون معلومه عقده فرهنگ غرب دارن و اگه همین مردمی که موسیقی نمیفهمن نبودن شما هم نبودین. کمی فکر کنین ببینین با این حرفها موسیقی پاپ ایران پیشرفت میکنه یا غرب.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

خوب بچه ها بدون خواندن متن بهتون بر بخوره و هی اسم خواننده های مورد علاقه تون رو بیارین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

همیشه میگن حقیقت تلخه. پاپ ایرانی حتا شبیه به جوک هم نیست . نفست حق علی قمصری.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

شما هرکار پاپ ایرانی را برای من پخش کنید من‌‌ همان موقع تمام حوالی آکوردهایی که در آن موسیقی وجود دارد برایتان می‌نویسم. آنوقت می‌بینید که با ۴ یا ۵ تا آکورد که یک چرخه آکوردی هست، یک قطعه ۵ یا ۶ دقیقه‌ای سمبل می‌کنند و به قول معروف آب می‌بندند و به خورد ملت داده می‌شود، مردم هم که شاید عادت کرده‌اند

یکم بی انصافی بود!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

به نظر من صحبتهای آقای قمصری درسته و اونجاییکه بیشتر ما یاد نگرفتیم به هم دیگه احترام بذاریم سریع اون رو نفی میکنیم مقایسه مایکل جکسون با آقای قمصری چیزی جز خنده و نا آگاهی نیست شما برنامه هایی که اساتید کلهر یا علیزاده بانوازنده های خارجی اجرا کردن یا برنامه اجرا شده همین جناب قمصری به همراه علیرضا قربانی وخواننده زن عرب درپاریس که دی وی دی آن در تهران قابل دسترس هست راندیده صحبت از انزوای موسیقی سنتی میکنید بله من هم قبول دارم موسیقی ما در دنیا شناخته شده نیست ولی نه به طور صد در صد بلکه حرکتهایی صورت گرفته که باید به آن بها داد ولی در مورد موسیقی پاپ داخل واقعا کدام خواننده ما در کشور های همسایه فارسی زبان شناخته شده است یا با هنرمندان آنجا همکاری کرده حداقل در بین خواننده های خارج از کشور چند نمونه همکاری وجود داشته البته در داخل گروه آریان باکریس دی برک همکاری داشته که اون هم جای بحث داره که این همکاره واقعا هنریه یا چیز دیگه در کل به نظر من باید واقع بین بود نه احساسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

عزیز! فلامینگو (flamingo) یک پرنده است با پاهای دراز نه نوعی موسیقی! جناب قمصری فرموده اند "فلامنکو" (flamenco) ! تصحیح کنید!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

copy hich vaght asl nemishavd shoma boro adaie alizadah ro dar biar az fazaie mosighiaii harf nazan

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

به نظرم موسیقی اقای قمصری هیچ جایگاهی ندارد فقط با استفاده از خواننده های معروف و تبلیغات برای خود جایگاهی را ایجاد کند نمونه ان کنسرت ساری که به دلیل عدم استقبال مردم کنسرت لغو شد و نمیدانم چرا همایون شجریان با این همه پتاسیل اواز ،در کنار چنین شخصیتی قرار میگیرد تاسف

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

نمیدونم کی موسیقی سنتی به موسیقی پاپ احترام میذاره؟!

الان که همه ی کارای سنتی ها به تکرار رسیدن!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

سلام و عرض ادب.جناب قمصری هر موسیقی در دنیا قدرت داره و ضعف و همیشه صحیح نیست حقیقت رو تف کنیم تو صورت بقیه.موسیقی ما در دنیا هم سنتی هم پاپ جایگاهی نداره ولی ایا تا به حال پرسیدیم از خودمون با این همه غول موسیقی سنتی چرا ما جایگاهی در دنیا نداریم؟در دنیا چند نفر شمارو میشناسن و چند نفر مایکل جکسون رو؟ جناب قمصری مثل یک انسان موسیقی دان صحبت کنید نه ادمهای بی سوادیکه موسیقی رو موصیقی مینویسن و میخونن.موسیقی ما با مزه است به خاطر امثال شما که نشستیدو فقط و فقط ادعا کردید.زیا د خودتون رو با این سن و هنریکه من از شما میشناسم مضحکه دوستان نکنید.در پناه امن دوست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

به نظرم در حال حاضر جو غالب در بین مخاطبین ((موسیقی ما)) (با کمال پوزش) تحت هیچ شرایطی طوری نیست که بشود هر مصاحبه ای را با هر تیتری منتشر کرد. فکر می کنم بهتر این باشه که مصاحبه هایی با امثال آقای قمصری در رسانه های تخصصی تر که خوانندگان آنها مخاطبین جدی تر موسیقی هستند منتشر بشه (چون روی سخن آقای قمصری چه در کارها و چه در حرف هایشان به آنسوست).
معلوم است وقتی توده بهش گفته می شه چیزی که گوش می کنی ، می بینی یا می خوانی نازل است و بد است و... واکنش احساسی نشون می ده و بیشتر از تولیدات باکیفیت هنری فاصله می گیره. این وظیفه ی منتقد با نقدهایش است که با توده ارتباط برقرار کند و به ارتقای نوع نگاهش کمک کند نه هنرمند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

در مورد پاپ تا حدودی موافقم اما اینم واضحه که موسیقی سنتی سال هاست به تکرار رسیده!و اصلا خود تکرار هر چند زیباست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

متاسفم برای آقای قمصری و امثال ایشان که خیلی راحت به موسیقی مورد علاقه جوانان توهین میکنن!
در حالی که موسیقی سنتی ایران سالهاست که مرده اما پاپ تازه داره جون میگیره این آقا و هم صنفانشون میان و به این موسیقی زیبا توهین میکنن!
پاپ ایرانی روز به روز داره بهتر میشه و از بچه های پاپ هم میخوام که به این مزخرفات توجه نکنن و با انرژی کار خودشون رو ادامه بدن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

موسیقی سنتی که توی تنظیمهاش گاهی میبینیم 6 تا ساز دارن یک ملودی رو میزنن خنده دار نیست؟ تنظیم کننده یک ملودی مینویسه و میده به 6 تا نوازنده که همشون همونو بزنن :-))
اون وقت این آقا که من اولین باره اسمشو میشنوم میاد به موسیقی پاپ که اساتید بسیار بزرگی چون دکتر چراغعلی ، ستار اورکی ، مرحوم بابک بیات ، مرحوم آندره آرزومانیان ، بهروز صفاریان ، بابک زرین و خیلی از باسوادترینهای موسیقی توش فعالن توهین میکنه.
البته بهترین جواب برای امثال شما خاموشیه ولی خوب من خواستم یه مقدار از خواب بیدارت کنم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

بازم موسیقی ما به حاشیه کشیده شد
بابا بسه دیگه
چقدر از این مصاحبه های پوچ و بی محتوا میگذارین تو سایت
به جای این کارا یه خورده به زیبا سازی در فضای موسیقی بپردازید
نه اینکه دنبال ایجاد جنجال باشید
من نمیدونم چرا بلد نیستید در فضای سالم و در آرامش جذب مخاطب کنید
همش دنبال ایجاد شکاف هستید
هر کسی نظر شخصی و سلیقه خودش رو داره ...
شما به جای اینکه به سمت جلو حرکت کنید همش دارین با ترفندهای 40 سال پیش نشریات دنبال نخاطب میگردین
------------------------------------------------
پیشنهاد میکنم جهت بالا بردن کیفیت کاریتون از سایت های کشورهای دیگه الهام بگیرید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

شما چه گلی به موسیقی سنتی زدی که از موسیقی پاپ ایراد می گیری؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

امیر خان اول این که مطمئنا موسیقی سنتی ما در دنیا شناخته تر از موسیقی پاپه و دوم اینکه اصلا موسیقی پاپ برای ما نیست یا ما نوع جدیدی از اون رو ارائه نمیدیم که چیزی از توش در بیاد.افتخاراتی که ما در موسیقی سنتی در دنیا کسب کردیم (مثل جایزه ی پیکاسو برای استاد شجریان و نامزدی آلبوم های موسیقی اساتیدی مثل شهرام ناظری و شجریان و کیهان کلهر در جایزه گرمی و آهنگسازی کیهان کلهر برای کار گردان بزرگی مثل فورد کاپولا)رو از موسیقی پاپ و رپ و ... کسب نکردیم.و این که از چیزی دفاع کنید که برای ما باشه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

اومدم با خودم راه بیام و از حرف آقای قمصری دلخور نشم که باز یاد حرف استاد قمصری ها (استاد شجریان ) افتادم که از آقای چاوشی بعنوان قدرتمندترین خواننده پاپ یاد کرده افتادم !!!
حالا من میخام بدونم حالا ما دور از موزیک و موسیقی پس استاد شجریان چی ؟؟!!!! آیا ایشون هم از سر احساس تصمیم گرفتن ؟؟؟!!!!
نمی دونم والا چی بگم !!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

من بوده ام .از یک هفته قبل هم مشخص بود که اقاب قمصری در ساری کنسرت دارند .مثل اینکه شما ار اخبار موسیقی با خبر نیستید؟

از هنر دوستان خواهش شده بود که بیایند تا سالن خالی نباشد و به نحوی کنسرت تشکیل شود .
قمصری نوازنده بزرگیه ؟؟؟!!؟بهتره درست نگاه کنیم نوازنده های بهتر هم هستند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

بیشتر کسانی که از پاپ حمایت می کنن فرق پاپ و سبک های کامپیوتریو نمی دونن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

وقتی میبینم یک موزیسین کشورم تا این حد سطحی نگره واقعا" دلم میخواد زار زار گریه کنم.

من نمیخوام بگم سنتی خوبه یا بد و همین طور در مورد پاپ چون هردوشون برام عزیزن ... ولی انصافا" با این حمله هایی که از اهالی موسیقی سنتی به موسیقی پاپ میشه ... هیچ کدوم از این دو ژانر به موفقیت های جهانی میرسن؟

من قبول دارم که موفقیت های اصلی در کسب جوایز معتبر را مدیون موسیقی سنتی هستیم ...
ولی آیا شما باور میکنید که درخواست تنظیم " امینم " به سیروان شایعه بوده؟ ... نه دوستان سیروان به هزار علتی که نمیشه گفت یکی از روزنه های امید بخش موسیقی ایران را از دست داد ...
راستی مگه آلبوم سیروان خسروی نبود که تو کشور های بزرگ منتشر شد. کشور هایی مثل آمریکا , آلمان , دوبی , فرانسه و ...
یه چیز دیگه مگه این مطلب از همین سایت موسیقی ما پخش نشد ؟!؟
" بنابرگزارش رادیو Funx هلند
آهنگ «ساعت 9» سیروان؛ رتبه‌ی اول چارت رادیوی هلندی شد. "

تازه موارد ذکر شده فقط مربوط به موفقیت های سیروان خسروی در سطح بین الملل بوده.

دیدم دوستی نوشت : حد اقل خواننده های اون ور چند همکاری با خواننده های کشور های دیگه داشتن ...
مگه طی این سالهای اخیر بزرگترین خوانندگان خارج از کشور روی به موزیسن های داخلی نیاوردند.؟
مصاحبه سیاوش یادتون رفت : استاد تنظیم سیروان خسروی ..
و همکاری وی با نیما وارسته دیگر تنظیم کننده داخلی.

شما یه نگاهی به اظهار نظر اهالی موسیقی پاپ به موسیقی سنتی بیاندازید, قطعا" چیزی جز احترام نمی بینید. پس چرا هر چند روز یک بار موسیقی پاپ این طور باید زیر حمله اهالی موسیقی سنتی قرار بگیرد؟
به امید روزی که در فضایی پر از آرامش و احترام ... تمامی ژانر های موسیقی ایران حرفی برای گفتن در جهان داشته باشند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

آقا... شما خوبی و سنتی!!!!

شما برو همون پاپ غرب رو گوش کن بی زحمت راجبه خواننده های پاپ خودمون که این همه زحمت می کشنم الکی نظر نده.
فعلا که خواننده های اون وری ترانه های پاپ ما رو می دزدن!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

سلام به همه دوستان هنری.در کلام اقای قمصری که احترام خاصی برای ایشون قائلم باید بگم حرف ایشون بشتر شبیه به یک شوخی بوده.جناب قمصری احسان خواجه امیری علیرضا عصار محمد اصفهانی و ما بقی اقایون کم زحمت کشیدن واسه موسیقی.و در نسل جدید محسن چاووشی محسن یگانه حمید عسگری و .... قمصری عزیز اگه میخواهی بدونی موسیقیت چقدر طرفدار داره با یکی از این اسامی که گفتم همزمان کنسرت بذار ببین پشه هم واست میاد؟شما به چه جراتی با این همه طرفدار موسیقی پاپ اینگونه توهین میکنی به شعور شنوندگان پاپ؟اقای قمصری موسیقی سنتی ما درسته نوابغ داره که شکی هم نیست ولی این نوابغ به حال مردم چه کردند که شما توقع دارید نسبت به این توهین سکوت کنند.؟جناب قمصری حرف نزنی کسی نمیگه لالی سکوت بهترین کار برای شماست تمرین تفکر کن نه تمرین نوازندگی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

جناب قمصری شما منتظر البوم 13 محسن چاوشی باش تا ببینی چطور یه نفر از موسیقی پاپ به داد موسیقی سنتی و تلفیقی میاد البومی که اقای رضا مهدوی هم که شنیده ازش تعریف کرده!
بعد بیا واسه ماها نظر کارشناسی بده حتی استاد شجریان هم به خودش اجازه همچین توهینی نمیده چه برسه به تو که....
بماند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

دوستانم در عجبم از شما.
شما به جایی روی موسیقی سنتی تعصب داشته باشید
که ایرانی و گسترده.
روی پاپی تعصب دارید که مال خودتون نیست.
در جواب بدون فکر شما در بالا می تونم مثال نقص بزنم.
خواهش می کنم بهتر کسی و بشتاسین بعد قضاوت کنین.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

ببینید این مطلب برای بحث کردن جا زیاد داره.
ولی برارین در مورد موسیقی پاپ بگیم.
تکرار ملودی های تکراری.
تکرار شعر های تکراری.
موسیقی که حتی به درد رقصیدنم نمی خوره.
در ایران البته منظورم هست.
پر ز خوانده های که یک اکتاو بیشتر صداشون نمی ره.
پر از افکتهای بی دلیل.
کلیپ های ضعیف.
شنا فقط یک لحظه بزار کنار هنرمندان اونوری مثل شکیرا یا ایکان انریکی و .......
...
من از خودام پاپ ایرانی گوش بدم نه خارجی ولی به هر حال فعلا که اینه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

اول از هر چیز از همه دوستان میخوام که ادب خودشون رو حفظ بکنند و احترام افراد رو نگه دارند.
اگه فقط یه نفر میومد و اول نظر به اصطلاح خوانندگان هنری رو میخوند و بعد به سراغ مصاحبه میرفت ،بعد خوندن نظرات گوهر بار و مودبانه اهل موسیقی پاپ تقلیدی کاملا به این موضوع فکر میکرد که استاد قمصری تمام طول مصاحبه به پاپ تقلیدی توهین کردنند . در صورتی اصلا این طور نبوده افرادی که مدعی هستند استاد علی قمصری هیچ گونه سواد موسیقایی ندارند و کلا بی فرهنگ هستند و حتی دوست عزیزی که ادعا داشتند برای اولین بار است که اسم استاد رو میشنوند به یک سوال جواب بدهند. در بین اساتید محترم پاپ تقلیدی و پاپ حقیقی فردی بوده که متولد 1362 باشدو این همه بار موسیقایی داشته باشه ؟ و یا ازایشان درخواست رسمی بشود که بیادو تو گروه موسیقایی ساز بزنه وآهنگ بنویسه؟ چرا از سر نا آگاهی حرف بزنیم تمام اعتبار موسیقی ایرانی توسط آهنگ سازان و خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی کسب شده .کدوم خواننده محترم پاپ حقیقی و تقلیدی با ارکستر بزرگ فرانسه همکاری داشته اند.عزیزانی که مصاحبه رو کامل نخوندید استاد با علم و با آگاهی در مورد موسیقی پاپ تقلیدی نظر خودشون رو بیان کردنند چون کاملا به این سبک آگاهی دارنند. واقعا متاسفم برای دوستانی که از سر نا آگاهی نظر دادند و موسیقی اصیل ایرانی رو مرده خطاب کردنند بر خلاف ساز ها و شعر ها وآهنگ های بی روح پاپ تقلیدی ،موسیقی اصیل ایرانی سراسر زندگی و شور جریان داره. و یه سوال دیگه اگه موسیقی سنتی خوب نیست چرا عزیزانی مثله سعید شهروز و محمد اصفحانی در آلبوم های مختلف از دف استاد مسود حبیبی استفاده کردند.دیدید نمیدونستید از این نمونه ها اصلا کم نیس تولی انیجا هم جاش نیست که تک تک اسم ببرم .وقتی سلیقه موسیقایی بعضی دوستان بیشتر از ساسی مانکن و تهی نیست خیلی طبیعیه که توقع بیشتر نمیشه داشت . بعد از فوت غریبانه فرهاد مهرداد موسیقی پاپ در ایران نیز مرد.پاپ موسیقی دلنشین ،متاسفانه دست خوش یک سری تغیرات غیر حرفه ای شده که کم کم داره به ورطه نابودی میرسه و بعضی از کار ها رو که حتی نمیشه اسمش رو گذاشت مویسقی چه برسه به مویسقی دلنشین پاپ. بیایم از سر تعصب حرف نزنیم.تعصب مثل میوه خام میمونه که از درخت جدا نمیشه و وقتی رسید جدا میشه میوه بعضی ها میرسه ولی برای یه عده که تعدادشون هم بالاست هرگز نمیرسه.
و در آخر از مسولین موسیقی ما در خواست میکنم که در مصاحبه های بعدی تیتر های جنجالی انتخاب نکنند و تیتر مصاحبه رو بر اساس محتوی اصلی مصاحبه انتخاب کنند.

م
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

بابا فولاد آبدیده ..... بزرگ . پنج هزارسال فعال در عرصه موسیقی سنتی . بابا استاد
من نمیفهمم کسی که به سلیقه دیگران به هنر اشخاص دیگه در سبکهای دیگه احترام قائل نیست چطور احساس محبوبیت و با ارزش شدن میکنه ؟ چرا با زیر سوال بردن هنر دیگری سعی در بالا بردن خودتون دارید بزرگااااااااااااان
شما هایی که مست و ملنگید و واقعا مطرب چطور بخودتون اجازه نقد در مورد موسیقی رو میدید . برو چیز بهت نرسیده قاتی کردی....
در خت هرچه پربارتره افتاده تره.... جو گیر نشو داداش کوچولو هنوز اول راهی .
میتونی برای یادگیری پیانو بری پیش استاد صفاریان . بهروز صفاریان . سعی هم کن تو تیپ ایشون سخنرانی نکنی...
شما هر بچه ای که کار موسیقی میکنرو نکن موزیسین پاپ . حتی حرف زدن معمولیم بلد نیستند برو سراغ بزرگای پاپ کشور ببین با این امکانات چه شاهکارهایی میسازند که سالیان سال به دل مردم میشینه . صدای جیغ همایونم توی آهنگاشون نیست .

ضمنا وجودشو داری دوتا آلبوم پاپ بنویس که تکراری نباشند و پرفروشترین و بهترین در تاریخ موسیقی پاپ بشن ... ببینم انقدر ادعاته اونا هیچی نیستند تو چه میکنی ! عامه پسند هم نباشه
نمیتونی که طرفش نمیری بچه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

یه گلایه از مسولین محترم سایت دارم چرا و واقعا چرا این تیتر رو برا این مصاحبه انتخاب کردید که افرادی که هیچ در مورد موسیقی نمیدونن بیان و این جوری به نه تنها به علی قمصری بلکه به همه اهالی موسیقی سنتی توهین کنند مسول این همه توهین شما هستید.معمولا انخاب تیتر بر اساس محتوی اصلی مصاحبه انتخاب میشه نه یه نکته انحرافی و دو خطی و واقعا فکر میکردم که این سایت بر پایه و اساس ادب و هنر اداره میشه ولی الان میبینم که بر پایه بی ادبی و بی هنری اداره میشه چرا زمانی که همه دارن به موسیقی توهین میکنن و مانع پیشرفتن شما هم دست یاری بهشون میدید رسالت یه سایت موسیقی کمک کردن به پیشرفت موسیقی نه تخریب چهره های برتر پر واضح که این نظر تایید نمیشه ولی خواهش میکنم بیشتر دقت کنید و کمک به تخریب چهره ها نزنید.و جواب منم به ایمیلم ارسال کنید.
به امید روزی که همه از سر آگاهی عمل کنیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

دوستانم این چیه که نوشتین خواهش می کنم.

د.ست عزیز (م) من نمی دونم چی بگم ولی خوشحالم سایت همه نظرات می زاره.
بر فرض آقای قمصری کمی تند رفته بود فکر نمی کنم ولی زیادم نا منصفانه مثل شما قضاوت کرده باشه.
موسیقی پاپ ایرانی و شما کی توصیه می کنید؟
که کار قوی داشته باشه
حتما هست ولی در حد چنتا ترک.

م
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

میدونی چی جالبه من خودم یکبار علی قمصریرو تحسین کردم خیلیم پیش اینو اون ازش خوب گفتم بابت کاراش اما بعد فهمیدم آدم با جنبه ای نیست ! از چشمم افتاد .جو گیره .
ضمنا بنده خودم تحصیلات موسیقی دارم و خوبم میفهمم .
فقط تعصب بیجا به شجریان جماعت و موسیقی سنتی ندارم همین
شماها بت میپرستید موسیقی گوش نمیدید که

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

منظورتون از موسیقی ساسی ... یا حسین ...؟ اووووووووووووووو یادم افتاد ....جونه. من نوازنده هستم و قبل از این که نت خونی و نت نوازی استادم یادم بده اخلاق حرفه ای یادم داد صبوری که ادر مقابل آدمایی مثل شما که حتی ادعای دانشجو موسیقی دارید هیچ نگم. افتخارم اینه که موسیقی ملی و اصیل کشور خودمو گوش میدم و مینوازم.افتخارم شاگرد علی قمصری بودنه مرد بزرگی که تو سن وسال کم تونسته همه جور افتخار برای ایران کسب کنه مردی که هیچ کدوم از کاراش شبیه کار قبلش نیست من بعید میدونم شما موسیقی کار بکنید چون موسیقی آدم هارو آروم میکنه نه اینکه بی پروا بکنه و هر چیز که به ذهن مخدوشش میرسه عنوان کنه.به این موضوع که موسیقی ملی پرستم افتخار میکنم به این که بهترین و پر محتوی ترین شعر و آهنگ گوش میدم افتخار میکنم راستی یه پیشنهاد کوچیک دارم برای شما لطف کن شماره این ماه هنر موسیقی رو بگیر و مقاله جالب حسینقلیخانی رو بخونید برا بالا بردن سواد هنری تون خوبه درضمن آدم اگه موسیقی ملی پرست باشه و شجریان پرست باشه خیلی بهتر از اینه که از روی نادونی نظر بده و متعصبانه به مسال نگاه کنه سخن رو کوتاه میکنم و مزاحم ساسی ...گوش دادنتون نمیشم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

"شما هرکار پاپ ایرانی را برای من پخش کنید من‌‌ همان موقع تمام حوالی آکوردهایی که در آن موسیقی وجود دارد برایتان می‌نویسم. آنوقت می‌بینید که با ۴ یا ۵ تا آکورد که یک چرخه آکوردی هست، یک قطعه ۵ یا ۶ دقیقه‌ای سمبل می‌کنند و به قول معروف آب می‌بندند و به خورد ملت داده می‌شود، مردم هم که شاید عادت کرده‌اند"
دقیییییقن!گل گفته!گل باریده از دهانش!میگم من چرا نمی تونم با این همه پاپ ک مث نقل و نبات ریخته ارتباط برقرار کنم!
واقعن حق مطلبو ادا کردند ایشون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:47

dorod bar ghamsari
haghighat ine ke maha hamamon tahamole enteghad nadarim

in dustani ke az mosighie pop hemaiat mikonid bi savadi va bi zoghi
dar asar bishtare honarmandaneton moj mizane kamelan mashhode pop baraye avame ama nemishe tush ab gereft tahmol hamaom kame motasefaneeeeee........

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «پاپ ایرانی بیشتر به شوخی بامزه شبیه است» | موسیقی ما