جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
سیروان: ماجراجویی را دوست دارم!
گفت‌و‌گوی مفصل و خواندنی موسیقی ما با «سیروان خسروی»؛
سیروان: ماجراجویی را دوست دارم!
موسیقی ما - آرتین ولی الهی: وقتی در اوج قرار بگیری، حاشیه دار هم می شوی؛ حتی اگر از آن فراری باشی و سرت فقط به کار خودت گرم باشد. حال اگر در چند زمینه و به بهانه های مختلف در کانون توجهات قرار بگیری، این مسئله جدی تر می شود. اما مهم این است که علی رغم وجود حواشی، با انگیزه و مصمم به کارت ادامه دهی؛ درست مثل سیروان.عصر یکی از روزهای گرم خردادماه، با «سیروان خسروی» که علاوه بر محبوبیتش در خوانندگی، یکی از بهترین و البته گرانترین تنظیم کننده های سالهای اخیر هم هست، به گفت و گو نشستم. همانطور که پیش بینی می کردم، حاصل هم نشینی با او، گفت و گویی جذاب و شاید هم جنجالی شد.

  • سیروان خسروی دو آلبوم و چند تک آهنگ موفق منتشر کرده، چند کنسرت خوب داشته و چندین قطعه برای دیگران ساخته که با استقبال مواجه شده است. می خواهم بگویم سیروان حسابی گل کرده. فکر می کنید این یک تبِ گذرا و مقطعی است، یا اینکه همینطور در اوج خواهید ماند؟
آنچه برای من پیش آمده، پله پله بوده است. فکر می کنم 5 سال است که به عنوان تنظیم کننده در این جایگاه هستم. به عنوان خواننده هم اولین آلبومم سال 1384 منتشر شده و آلبوم بعدی هم حدوداً 4 سال پس از آن. مدت زیادی است که من مشغول کار هستم. فاصله ی بین آلبومهایم هم کم نبوده که بگوییم همینجوری برای رفع تکلیف کاری کرده باشم. بنابر این اگر هم اتفاقی افتاده، خودم تصور نمی کنم که تب باشد، البته آنقدر هم داغ نیست که اسمش را تب بگذاریم!

  • شکست نفسی می کنید! الان «سیروانیسم» به راه افتاده! کلی سیروان تقلبی داریم.
در تنظیم شاید اینطور باشد. متأسفانه یا خوشبختانه سه-چهار سال است که در بسیاری از آهنگهایی که می شنوم، کاملاً می فهمم که کجای آنها از کارهای من کپی یا تقلید شده است.

  • این تقلید یا الگوبرداری، خوشحالت می کند یا ناراحت؟
هم خوشحال و هم ناراحت. از اینکه به جایی رسیده ام که دیگران منتظرند تا ببینند من چه کار می کنم، خوشحال می شوم. ولی به هر حال اینکه ببینم از من کپی می کنند، ناراحت کننده است.

  • بعضی از این ها خودشان اقرار می کنند که از سیروان کپی می کنند...
بله. ولی خیلی زشت است. اصلاً کار قشنگی نیست.

  • پس چندان هم خوشحال نیستی و رضایت نداری.
من هیچ وقت در زندگی ام نتوانستم تصور کنم که مقلد باشم و به همین دلیل برای من قابل پذیرش نیست که بگویند تو کپی هنرمند دیگری هستی، حتی اگر آن هنرمند مایکل جکسون باشد.

  • اگر تحت عنوان «ایده گرفتن» باشد، چطور؟
ایده گرفتن خیلی تفاوت دارد. خود من، از دوران کودکی موسیقی های زیادی شنیده ام و سعی کردم موسیقی های خوب گوش کنم. من با اینها بزرگ شده ام و در ذهنم خیلی موسیقی وجود دارد. شاید ناخواسته روی من تأثیر بگذارند و از آنها ایده بگیرم، اما این در ناخودآگاه من است و اینطور نیست که صرفاً از فلان هنرمند کپی کنم. اینکه یک نفر بیاید و کار من یا شخص دیگری را تحلیل کند و همان را کپی کند، خیلی بد است، هرچند نمی توانند دقیقاً عین همان کار اصلی را کپی کنند. در نهایت مخاطبین می گویند فلانی از دیگری کپی کرده است و این اصلاً جالب نیست.

  • آثاری که برای دیگران ساخته ای خیلی فراگیرتر از کارهای خودت شده اند. موافقی؟
بله.

  • دلیلش چیست؟
دلیلش این است که پیشرفت من در خوانندگی، با شیب کمتری بوده است و من تازه دارم راهم را به عنوان خواننده پیدا می کنم. تازه فهمیده ام که چه بکنم تا موفق تر شوم. وقتی من با خواننده ای کار می کنم هدفم این است که آن آهنگ موفق شود. من قطعاً می توانم همان کاری که برای یک خواننده ی دیگر می سازم تا همه گیر شود، برای خودم هم بسازم. ولی در کارهای خودم، هنوز به دنبال تجربه هستم. ماجراجویی را دوست دارم. یکی از دلایل اینکه خواننده شدم این بود که سبکی که خودم دوست دارم را ارائه کنم. من نمی توانم سبک مورد علاقه ی خودم را به خواننده ی دیگری تحمیل کنم.

  • پیشنهاد هم نکرده ای؟
آن اوایل چرا، سال 1380 من این کار را کردم. آن موقع روابط کمی محدود بود و شاید کسی قبول نمی کرد. زیاد پیشنهاد نمی کنم، چون خواننده خودش باید بداند که چه می خواهد بخواند و من نمی توانم یاد بدهم آنگونه که من دوست دارم بخواند، شاید خودش جور دیگری دوست داشته باشد. کاری که من دوست دارم اینی است که در آلبومهای خودم و تک آهنگهایم می شنوید. برای خودم جالب است که وقتی آهنگهای آلبوم اول و کارهای جدید را می شنوم، احساس می کنم تغییراتی در کارم ایجاد شده است. این مسیر ماجراجویی را دوست دارم. هنوز هم فکر می کنم خیلی کارها هست که باید انجام دهم.

  • پس ما همچنان باید از سیروان توقع کارهای جدید داشته باشیم...
بله، قطعاً. من خیلی چیزها یاد گرفته ام، ولی احساس می کنم باز هم باید تغییراتی در کارم انجام دهم. یعنی ممکن است چهار سال دیگر من جور دیگری کار کنم.

  • معمولاً کارهای که دیگران برای تنظیم به تو می سپارند، ریتمیک هستند. از اینکه در این فضا تکرار شوی نمی ترسی؟
اوایل کمی می ترسیدم ولی الان نه. در همکاری های جدیدم در فضاهای متنوعی کار کرده ام. امسال تا کنون سه قطعه در آلبوم بهنام صفوی از من منتشر شده که البته هر سه ریتمیک بوده و خودم آنها را خیلی دوست دارم، مخصوصاً تراک 5 (چه بی اندازه میخوامت). اما قرار بود دو کار آرام برای او تنظیم کنم ولی چون سرباز بودم، فرصت نشد. احتمالاً کارهایم در آلبوم احسان خواجه امیری هم ریتمیک هستند. یکی از دلایلی که آلبوم شهاب رمضان را دوست دارم، این است که آلبوم او مانند آلبوم خودم بوده است، یعنی بدون اغراق همان وقت و انرژی ای که برای آلبوم خودم می گذارم، برای آلبوم شهاب گذاشته ام. آلبوم قبلی اش هم همینطور بود. من مشابه تنظیم های آلبوم «رمانتیک» را قبلاً انجام نداده بودم. اکثر کارها آرام بود و بعضی از آنها به عقیده ی من در ژانر خود عالی بودند. یا قطعه ی «غرور» از آلبوم اول بهنام صفوی، که به نظرم در میان کارهای من تنظیمش خیلی خوب بود، اما اینکه نسبت به «عشق من باش» کمتر مورد توجه قرار بگیرد، طبیعی است. ولی من قدرت خودم را در این کارها می بینم وگرنه اینکه فقط کار ریتمیک انجام بدهم، خیلی کار دشواری نیست و به نظرم یکی از نقاط قوتم این است که به همان اندازه که کار ریتمیکِ موفق داشته ام، کارهای آرامی هم داشته ام که میتوانم بگویم عالی بوده اند. مثلاً «دوسِت داشتم» عماد طالب زاده، «غرور» بهنام صفوی، «ریسک» زانیار، «گریه هاشو به من بده» آریو حبیبی، اکثر قطعات آلبوم «بی تو تنهام» (امیر یگانه) و «رمانتیک» (شهاب رمضان) و... اینها کارهایی بودند که اگر بهتر از تنظیم های ریتمیک من نباشند، ضعیفتر هم نیستند. در آلبومهای خودم هم کارهای غیر ریتمیک زیادی داشته ام که اتفاقاً در کنسرتها می بینم که حتی بیشتر از آهنگهای ریتمیک من درخواست میشود، مثل ساعت 9.

  • پس فکر می کنی به اندازه کافی تنوع در کارهایت داشته ای.
بله. میتوانم چندین قطعه از خودم نام ببرم که هیچکدام از آنها تنظیمشان به یکدیگر ربط ندارد: زندگی همین امروزه، دلم گرفته و تکرار (از آلبوم ساعت 9)، بهار نزدیکه، طفره نرو (زانیار)، شکوه جاودان (میثم ابراهیمی)، عشق من باش (بهنام صفوی) و...
امیدوارم به کسی بر نخورد، به جرأت میگویم هیچ تنظیم کننده ای لااقل در سالهای اخیر اینقدر در سبک های مختلف و حتی بی ربط کار نکرده است. من کار کاملاً راک تنظیم کرده ام (زندگی همین امروزه)، آهنگ شش و هشتی تنظیم کرده ام که خیلیها از آن کپی کردند (عشق من باش)، آهنگ کاملاً آکوستیک هم تنظیم کرده ام. در آلبوم جدید شهاب رمضان، چند قطعه هست که کاملاً آکوستیک است.

  • درست است. اما اگر کسی به من بگوید که یک قطعه شنیده ام که تنظیم سیروانی دارد، قطعاً من یک قطعه ی اسلو به ذهنم خطور نخواهد کرد.
صد در صد. اینطور جا افتاده است.

  • شاید به این دلیل است که در آن بخش بیشتر و قوی تر کار کرده ای.
نه اتفاقاً کمتر کار کرده ام. موضوع این است که موسیقی ریتمیک در همه جای دنیا سریعتر مورد توجه قرار می گیرد. چون معمولاً در میهمانی، اتومبیل و باشگاه کارهای ریتمیک شنیده می شوند اما قطعات آرام بیشتر در تنهایی افراد شنیده می شود. بنابراین قطعات ریتمیک شانس زیادی برای زودتر شنیده شدن دارند.

  • در همکاری هایی که داشتی، کدامشان بیشتر به سلیقه ات نزدیک بوده و آنها را دوست داشته ای؟
اکثر کارهایی که با خواننده های خوب کرده ام را دوست دارم؛ رضا صادقی، زانیار، احسان خواجه امیری، شهاب رمضان، بهنام صفوی، مهدی یراحی و امیر یگانه.

  • اینکه وقتت محدود است و سال گذشته هم مشغول خدمت سربازی بودی، تأثیر منفی در کارهایت داشته؟
قطعاً بی تأثیر نبود. بعضی کارها دقیقه نودی انجام شده اند. اما در یک سال گذشته، به جز کارهای خودم، کنار مهتاب (زانیار و میلاد درخشانی)، شکوه جاودان (میثم ابراهیمی) و هم سنگر (شهاب رمضان) را خودم خیلی دوست دارم و فکر می کنم به اندازه ای کار خوب انجام داده ام که نگویند افت کرده ام.

  • چقدر از تنظیم های زانیار راضی هستی؟
جدیداً خیلی زیاد. به زودی یک سری کارهای خوب از او منتشر می شود.

  • از بین کارهایی که منتشر شده چطور؟
قطعه ی «باور» که برای بهنام صفوی تنظیم کرده و آهنگ «زندگی همه همینه» با صدای خودش را دوست دارم.

  • به نظرت زانیار در تنظیم دنباله روی توست یا استایل خودش را دارد؟
زانیار ایده های خودش را دارد. حتی بسیاری از ایده های تنظیم من از زانیار است. ولی واقعیتی که الان وجود دارد این است که تقریباً اکثر تنظیم کننده های امروز دنباله روی من هستند. حالا این حرف را به حساب هر چه که میخواهید بگذارید.

  • وقتی آلبوم اولت منتشر شد، خیلی ها این نظر را داشتند که از زمان خودش جلوتر بود. فکر می کنی ساعت 9 هم این ویژگی را داشت؟
به نظرم ساعت 9 هم جلوتر بود. چون فاصله ی حدوداً چهار ساله ای بین دو آلبومم بود، دوست داشتم همه ی کارهایی که بلدم را انجام دهم. هنوز هم وقتی تک تک قطعات آن را گوش می کنم، برایم تازگی دارد و راضیم. اما وقتی قطعات آن را پشت سر هم و در قالب مجموعه ی «ساعت 9» گوش می کنم، فکر می کنم اشتباه کردم. چون در آن آلبوم چند سبک مختلف استفاده شده است که بعضاً به هم ربط ندارند. مثلاً «چه حالی داره» Eurodance است، «امروز میخوام بهت بگم» پاپ-راک دهه هفتادی است، «آره» نوعی Reggaeton ایرانی است، «زندگی همین امروزه» یک قطعه ی راک است، «منو نگاه کن» الکترونیک است... می بینید که آهنگها چند دسته هستند. به نظرم «دلم گرفته، زندگی همین امروزه، امروز میخوام بهت بگم و اون روزا» کارهایی هستند که در کنار هم قرار می گیرند و بقیه ی قطعات آلبوم هم در یک دسته ی دیگر.

  •  این تنوع و چند دستگی چه دلیلی داشت؟
دلیلش این بود که دوست داشتم آن انرژی ای که در آن چهار سال سرکوب شده بود را خالی کنم. چون ذره ذره بیرون نیامد و یکجا عرضه شد.

  • چه زمانی متوجه یکدست نبودن قطعات شدی؟
این را بعداً فهمیدم که کارها یکدست نبوده، حتی همان سال که آلبوم منتشر شد من متوجه این نکته نبودم، اما الان وقتی به آن قطعات گوش می دهم این مسئله را حس می کنم.

  • در مورد آلبوم جدیدت چطور عمل کرده ای؟
به نظر خودم «جاده ی رویاها» خیلی پخته تر است. چون بر خلاف دو آلبوم قبلی، کاملاً یکدست است. نه اینکه آهنگها شبیه هم باشند، بلکه فضای فکری و موسیقایی یکسانی را به شنونده القا می کند.

  • سیروان، چرا اینقدر تنظیمهایت گران است؟
چون من کم کار می کنم.

  • آنچنان کم کار هم نیستی!
چرا؟ من سال گذشته فقط 9 آهنگ برای دیگران تنظیم کردم.

  • یعنی هر کسی کمتر کار می کند باید تنظیم هایش گرانتر باشد؟!
من کمتر کار می کنم چون برای آهنگها وقت بیشتری می گذارم. مثلاً آهنگ «هم سنگر» شهاب رمضان را در نظر بگیرید. من قبلاً کاری در این فرم تنظیم نکرده بودم. پس حتماً وقت و انرژی ویژه ای روی آن گذاشته ام. شاید من آن آهنگ را در سه روز تنظیم کرده باشم، اما حدود دو ماه به آن فکر می کردم. وقتی شهاب ملودی اش را آورد قرار بود این قطعه، آرام باشد. اما من گفتم وقتی اسم جنگ می آید دوست دارم کار "هارد راک" باشد و یک چنین تمی در ذهنم بود. تا حدودی هم تحت تأثیر کارهای کاوه یغمایی است. خودم این کار را خیلی دوست دارم و ملودی ترجیع بندش را هم خودم ساخته ام.

  • با پُر کاری مخالفی؟
اگر زیاد کار کنی، نمی توانی هر روز کار جدیدی ارائه کنی، مجبوری مدتی کار نکنی تا ذهنت از ایده های جدید انباشته شود. زیاد کار کردن ممکن است پس از مدتی باعث شود دیگر چیزی به ذهنت نرسد. برای همین من خیلی وقتها هیچ کاری نمی کنم، فقط فکر می کنم، مخصوصاً در سالهای اخیر. به همین خاطر تنظیم هایم در دو-سه روز انجام می شوند.

  • نوروز امسال بالاخره پای سیروان هم به تلویزیون باز شد. دلیل اینکه «بهار نزدیکه» در برنامه سال نو پخش نشد چه بود؟ مشکل خاصی وجود داشت؟
در دقایق آخر اعلام کردند که وقت کم است و نمی توان کار را پخش کرد. دلیل خاصی نداشت.

  • سیروان خسروی سرانجام کِی به «جاده ی رویاها» قدم می گذارد؟
الان 10 ماه است که من منتظر مجوز نهایی انتشار آلبومم هستم و از شهریور ماه تا حالا هنوز هیچ پاسخ درستی دریافت نکرده ام.

  • دلیلش چیست؟
ظاهراً من مشکل حراستی دارم. دلیلش هم هنوز مشخص نیست. من بعد از کنسرت آبان ماه، تا اسفند 90 ممنوع الکار بودم ولی چیزی را به من اعلام نکردند و اصلاً این را نمی دانستم و تصور می کردم صدور مجوزم، در حال طی کردن روال طبیعی اش است.
قرار بود 24 اسفندماه در برج میلاد کنسرت داشته باشم، 10 روز قبل از آن، از حراست دفتر موسیقی با من تماس گرفتند و از من خواستند برای ارائه ی پاره ای توضیحات به آنجا بروم. پس از مراجعه به آنجا، خبر یکی از خبرگزاریها را به من نشان دادند که مضمونش این بود که "در کنسرت یکی از خوانندگان پاپ، قوطی های خالی مشروبات الکلی پیدا شده است" و از من خواستند که درباره آن توضیح بدهم. من در پاسخ گفتم که اولاً این خبر اساساً کذب است و ثانیاً بر فرض صحت آن، من مسئول حراست برج میلاد نیستم تا توضیحی در این زمینه ارائه کنم. بحثی که به وجود آمد این بود که من گفتم خبر یک خبرگزاری نمی تواند سندی برای ممنوع الکاری خواننده باشد. چرا که خبرگزاری هر چه که دوست داشته باشد می تواند بنویسد. مسئله ی دیگر این بود که مسئولین برج میلاد سالن را مجدداً در اختیار من گذاشته بودند و اگر مشکلی وجود داشت، هیچ وقت آنها چنین کاری نمی کردند و سالن را در اختیار خواننده ای که مشکل حراستی داشته باشد قرار نمی دادند.

به هر حال به من گفته شد که ممنوع الکار هستی و برای حل مشکلت باید مدارک شکایت از خبرگزاری و یا تکذیبیه اش را بیاوری. من هم برای دفاع از حقوق شخصی ام از این خبرگزاری شکایت کردم تا دیگر هر کس هر آنچه دلش خواست ننویسد. ما مدارک را ارائه کردیم، آن سایت هم تکذیبیه زد. ولی آن کنسرت موفق به دریافت مجوز نشد و هنوز مجوز آلبوم هم صادر نشده است. پرونده ی شکایت از خبرگزاری هم به مراحل پایانی اش رسیده و قطعاً محکوم خواهند شد. چون مدیر مسئول اعلام کرده که متأسفانه بی خبر بوده است و آن طور که به وکیل من گفته اند، دو خبرنگار خاطی را اخراج کرده اند. حراست شهرداری و اداره ی اماکن نیروی انتظامی هم در جواب بازپرس پرونده گفته اند که مشکل حراستی در کنسرت هشتم آبان من وجود نداشته است.

همه ی اینها به دفتر موسیقی ارائه شده، اما هیچ پاسخ مشخصی به من داده نشده است. شنبه به من می گویند که چهارشنبه بیا و چهارشنبه می گویند شنبه بیا! از زمانی که من فهمیده ام که ممنوع الکارم سه ماه گذشته، چهار ماه پیش از آن هم نمی دانستم، یعنی بیش از هفت ماه سپری شده و با اینکه من بی گناهی خود را ثابت کرده ام، هیچ کس پاسخگو نیست. الان آلبوم من بیش از 10 ماه است که کاملاً بلاتکلیف است.

  • گویا قرار بود نامه ای که برای آقای میرزمانی نوشته بودی را منتشر کنی. چه شد که منصرف شدی؟
با توجه به اینکه میدانم آقای میرزمانی رسانه ای کردن این قبیل موضوعات را نمی پسندند و از طرفی چون میدانستم ایشان مدتهاست که از موضوع ممنوع الکاری من کاملاً مطلع هستند و هیچ اقدامی جهت رفع آن انجام نداده اند، از این کار صرف نظر کردم. ترجیح می دادم کاری بکنم که تأثیری در روند حل شدن مشکلم داشته باشد.

من تصور می کنم مشکل موضوع دیگریست. چون من مشکلی که مطرح کرده بودند را در 24 ساعت برطرف کردم و فردای آن روز، هم تکذیبیه ی آن سایت و هم مدارک شکایت توسط وکیلم ارائه شد. پس اگر مشکل فقط آن خبر بود، تا حالا حل شده بود. نتیجه واضح است...

نکته ی جالبی که در این ماجرا وجود دارد این است که در یک خبر دیگر از آن خبرگزاری، مشخصاً به اسم من اشاره شده بود، یعنی ذکر شد که در کنسرت "سیروان خسروی" چنین مسئله ای وجود داشته است. در حالی که حداقل در 15-10 سال اخیر که من رسانه ها را دنبال می کنم، سابقه نداشته که چنین اتهامی با ذکر نام کامل شخص، به خواننده یا فرد دیگری نسبت داده شود. یعنی روالش این بود که مثلاً به جای سیروان خسروی، می نوشتند «س. خ.»! چون اگر مدرک معتبری وجود نداشته باشد، چنین اتهامی می تواند برای کسی که آن را بیان می کند خیلی دردسرساز باشد؛ همانطور که الان برای نویسنده ی این خبر قطعاً عواقب بدی خواهد داشت. این نشان دهنده ی آن است که همانطور که از خیابان بازیگر پیدا می کنند، متاسفانه برخی خبرگزاری ها و روزنامه های ما، از خیابان خبرنگار پیدا می کنند. عجیب است که خبرنگاری اینقدر از اصول اولیه ی اخلاق رسانه ای غافل است و تصور می کند هر چه بنویسد، کسی با او کاری نخواهد داشت.

  • یکی از ویژگی های موسیقی پاپ ما این است که تعداد زیادی از آهنگسازها و تنظیم کننده های خوبمان، خودشان هم خواننده شده اند. فکر می کنید این خوب است یا بد؟
در موسیقی ما هر کسی می تواند خواننده شود. حداقل آهنگسازها و تنظیم کننده ها یک سری اطلاعاتی از موسیقی دارند و فکر می کنم حق هم دارند وقتی می بینند کسی که هیچ چیزی از موسیقی نمی داند خواننده شده است، چرا آنها که در موسیقی سررشته دارند خواننده نشوند؟ موفقیت در موسیقی پاپ ما به شانس وابسته است و طبیعیست که هر کسی دوست دارد شانسش را امتحان کند.

  • فکر می کنم دلیل دیگرش این است که یک آهنگساز یا تنظیم کننده، نمی تواند به اندازه ی یک خواننده معروف شود.
بله، و نمی تواند به اندازه خواننده پول در بیاورد. متأسفانه در ایران اینطور است که حق و حقوق آهنگساز، تنظیم کننده و شاعر خورده می شود. همه جای دنیا یک آهنگ تا لحظه ای که فروخته می شود، یعنی حتی 30 سال بعد از انتشارش، بسته به نوع قراردادشان درصدی از فروش آن آهنگ یا آلبوم به تک تک عوامل سازنده ی آن اختصاص می یابد. در کنسرت ها هم همینطور است. اما در ایران که اینطور نیست. شاید خواننده تا سالها از یک آهنگ پول در بیاورد، اما درآمد آهنگساز آن به همان دستمزد اولیه ای که گرفته محدود می شود و پس از آن، خواننده و احیاناً شرکت صاحب امتیاز اثر از آن پول در می آورند.

  • اوضاع تنظیم و تنظیم کننده ها را چطور می بینی؟
من کلاً اوضاع موسیقی پاپ را مناسب نمی بینم. در سالهای اخیر به جز تنظیمهای پاشا یثربی در آلبوم جدید فریدون و همچنین بهروز صفاریان که متأسفانه به شدت کم کار شده، از کارهای هیچ تنظیم کننده ای لذت نبرده ام. در همه ی مصاحبه ها از من درباره ی وضعیت موسیقی پاپ سؤال می شود، و همیشه هم من گفته ام که این وضعیت اسفناک است.

  • چرا؟
چون ما اصلاً موسیقی نداریم. موسیقی این نیست که هر شب در یک مکان تکراری، کنسرت تکراری اجرا کنی. یا اینکه فقط آلبوم منتشر کنی. من همیشه گفته ام، فرصت ارائه ی کار به موزیسین های واقعی داده نمی شود. چون یک موزیسین، حوصله ی اینکه دنبال پیدا کردن شرکت برای اخذ مجوز برود یا اینکه برای گرفتن مجوز دنبال واسطه باشد را ندارد. چون دوندگی بسیار زیادی لازم دارد. اما چه کسی حوصله ی این کارها را دارد؟! کسی که اصلاً اطلاعاتی از موسیقی ندارد و صرفاً با هدف اینکه معروف شود، حاضر است هر روز به وزارت ارشاد برود یا به تهیه کننده ها مراجعه کند. این کارها واقعاً حوصله می خواهد که معمولاً موزیسین های واقعی ندارند.

  • فکر می کنی موسیقی ما برای رسیدن به شرایط ایده آل چه چیزی کم دارد؟
فضای باز. اگر فضا باز شود، به تدریج مشکلات هم برطرف خواهد شد. باید دید کدام کشورها موسیقیشان پیشرفته است. در همه ی آنها قانونهایی وجود دارد. هیچ اتفاقی خود به خود نمی افتد و پشت هر اتفاقی یک استراتژی هست. هر وقت آزادی عمل کافی وجود داشته باشد، پیشرفت را به دنبال خواهد داشت. الان اگر وضعیت غذا و رستورانهای ما را با رستورانهای خارجی مقایسه کنید، می بینید که وضع رستورانهای ما عالی است و حتی با بهترین رستورانهای دنیا برابری می کند. هر روز رستورانهای جدید باز می شود و به تعداد زیاد مشغول فعالیت هستند و چون فضای رقابتی ایجاد می شود، مجبورند کیفیت کارشان را بالا ببرند تا مشتری بیشتری جلب کنند و در نتیجه پیشرفت می کنند. به همین دلیل که در این بخش پیشرفت کرده ایم، در موسیقی پیشرفت نکرده ایم. چون فضای موسیقی بسته است. در حال حاضر در موسیقی پاپ ما چند نفر پول در می آورند؟

  • حدود 10 نفر.
شاید هم کمتر. خوب، چرا فقط باید 10 نفر درآمد خوب داشته باشند؟ چرا خواننده های غیر رسمی نباید به نوبه ی خود درآمد داشته باشند؟ چرا سعید مدرس، گروه Minus1، رضایا، برادران طالب زاده، برادر خودم زانیار و هر کس دیگری که فکرش را بکنید نباید بتوانند کار کنند؟ یعنی کاری که اینها انجام می دهند با کسانی که در حیطه ی مجاز فعالیت می کنند واقعاً خیلی فرق دارد؟ شاید تفاوتهای خیلی کوچک در کلام وجود داشته باشد. تازه اینها کسانی هستند که ما می بینیم. افرادی هستند که صدها برابر قدرتمندترند اما اصلاً فرصت ظهور پیدا نمی کنند. اینها هم بالاخره در این کشور زندگی می کنند دیگر. باید به همه فرصت داد.

  • این روزها بحث حضور مافیا در موسیقی مطرح است. فکر می کنید واقعاً مافیا وجود دارد؟
هر روز که میگذرد من بیشتر به اتفاقات عجیب در موسیقی کشور پی می برم. برای مثال، زانیار سه سال است که علی رغم پیگیری مجوز نگرفته است، خود من هفت ماه است که بدون ذکر دلیل ممنوع الکارم. از طرفی آقای شهرام شکوهی در این دو-سه سالی که برادر من دنبال کارهایش است، تازه در مسابقه ی همان شبکه های ماهواره ای که برای همه قدغن است شرکت کرده، کلیپ هم داده، اما مجوزش صادر می شود و در تلویزیون هم حضور دارد. در همین کشور مهدی مقدم بعد از اینکه یک بار مثل من و همه خواننده های مجاز آن زمان که کلیپ داشته اند، در سال 86 تعهد داده که دیگر کلیپ منتشر نکند، چند سال پیش بلافاصله پس از انتشار آلبومش دوباره 10-15 کلیپ به شبکه های ماهواره ای داده و رکورددار انتشار کلیپ پس از انقلاب شده است. چطور پس از سه سال مشکل ایشان حل می شود؟ اگر چنین اتفاقی برای من می افتاد، آیا مادام العمر ممنوع الکار نمی شدم؟ چرا فلان خواننده هر هفته در شهرهای مختلف و حتی خارج از کشور کنسرت دارد، اما من بدون هیچ گونه مشکلی در کارنامه ام ممنوع الکارم؟ خواننده هایی هستند که کنسرت بدون مجوز برگزار کرده اند، اما بدون حتی یک روز ممنوع الکاری به فعالیت رسمیشان ادامه داده اند. سالار عقیلی، هم در شبکه های ماهواره ای کلیپ دارد و هم با آنها مصاحبه کرده، اما هر هفته کنسرت دارد و تیتراژ تلویزیونی هم می خواند. من می گویم اگر این مسائل مشکلی ندارد، چرا فقط برای بعضی ها اینگونه است و برای من یا دیگری اینطور نیست؟ آیا نباید قانون برای همه یکسان باشد؟ اگر چیزی ممنوع است، باید برای همه ممنوع باشد و اگر آزاد است، باید همه حق استفاده از آن را داشته باشند. نباید سلیقه ای برخورد شود. من این رویه ی موجود را نمی توانم درک کنم.

  • پس به نظر شما، این مسائل به خاطر وجود همان مافیاست...
هر چه هست، قطعاً طبق ضوابط موجود دفتر موسیقی نیست. ضوابط کاملاً مشخص است. اگر کلیپ داشتن و یا مصاحبه با BBC و VOA ممنوع است، باید برای همه ممنوع باشد. بعضی ها می توانند بیلبورد هم بزنند و کنسرت هم برگزار کنند.
برخی تفسیرهایی که در دفتر موسیقی انجام می شود خیلی عجیب است؛ اگر کلیپی از منِ نوعی پخش شود، حتماً خودم برای شبکه ها فرستاده ام و باید ثابت کنم که اینطور نیست و این چند سال طول می کشد. اما اگر کلیپ آقای X پخش شود احتمالاً می گویند خود آن شبکه بدون اجازه این کلیپ را پخش کرده است و نیازی هم به ثابت کردنش نیست. اینها خیلی جالب است. یا تنظیم کننده ای هست که چند کلیپ در قالب یک گروه دو نفره داشته، اما از روز اولی که با خواننده های مجاز کار کرده، اسمش بوده و هیچ گاه ممنوع الکار نشده است...

  • تغییراتی که در صدایت ایجاد شده، تعمدی بوده یا ناخواسته به وجود آمده؟
شاید 30-20 درصدش تعمدی بوده. وقتی به آلبوم اولم گوش می کنم می گویم واقعاً این منم؟! خودم تعجب می کنم که صدایم عوض شده! یک مقداری فیزیکی بوده و من در آن دخالت نداشته ام. یک چیزهایی را هم در کنسرتم فهمیدم. من قبلاً در استودیو جور دیگری می خواندم، اما در کنسرت نمی توانستم آن طوری بخوانم و مجبور بودم جور دیگری بخوانم. بعداً متوجه شدم آن شیوه ای که در کنسرت می خوانم از آنچه در استودیو می خواندم بهتر است و از آن پس در استودیو هم به همان فرم می خوانم و این به صدای خودم نزدیکتر است.

  • چقدر با هوادارانت ارتباط داری؟ اصلاً ارتباط با آنها را لازم میدانی؟
سعی می کنم تا حدی که معقول و ممکن است ارتباط داشته باشم. شاید خیلی پیش نیاید که جواب یک نفر خاص را بدهم چون اگر جواب یک نفر را بدهم، ده ها نفر دیگر می گویند چرا جواب ما را ندادی!

  • قطعه ی «نه نرو» در سال گذشته در چارت رادیو FunX هلند، رتبه ی اول را کسب کرد. اما شاهد واکنشهای عجیبی بودیم که کمی غافلگیر کننده بود. اینکه عده ای به عنوان هواداران یک خواننده ی دیگر، به آهنگ شما رأی منفی داند تا به این رتبه دست پیدا نکند!
واقعیت این است که کسب این رتبه برای «نه نرو»، شاید فقط در حد یک روز مرا خوشحال کرد. چون اتفاق آنچنان خاصی هم نیست. نمی دانم چرا بعضی ها ناراحت شدند، شاید احساس کردند حق آنها خورده شده است. این موضوع زیاد برایم مهم نیست که بخواهم درباره اش صحبت کنم. جایزه ی Grammy یا جدول «بیلبورد» که نبوده! اتفاق جالبی است اما آنقدر ها هم اهمیت ندارد. نمی فهمم چرا هموطنانم باید علیه من رأی منفی بدهند.

  • در نظرسنجی سایت موسیقی ما هم قطعه ی «نه نرو» به انتخاب اهالی موسیقی، بهترین تراک سال شد. چه نظری داری؟
راستش برایم عجیب بود! چون کسانی که در موسیقی هستند دید چندان خوبی نسبت به من ندارند و متأسفانه این یک واقعیت است.

  • دلیلش حسادت است؟
نمی دانم چرا اینطور است. خیلی از خواننده ها ی بسیار مطرح بوده اند که پیشنهاد همکاری داده اند ولی من به دلایل مختلف با آنها همکاری نکرده ام، یا فرصتش را نداشتم و یا علاقه به همکاری نداشتم. بسیاری از اینها به همین دلیل زیاد از من خوششان نمی آید. یکی از دلایلش هم این است که من همیشه آدم مستقلی بوده ام و هیچ وقت عضو تیم خاص یا وابسته به تهیه کننده ای نبوده ام، و در واقع در هیچ باندی نیستم. اما به هر حال برایم خوشحال کننده بود. کسانی به من رأی دادند که برایم جالب بود، باعث شد آنها را بهتر بشناسم و دیدم نسبت به بعضی از آنها دگرگون شود.

  • در مجموع نظرسنجی چطور بود؟
کلاً نظرسنجی خوبی بود. شاید به عقیده ی من نتیجه اش چندان درست نبود، اما نفس کار جالب بود. خیلی ها چیزهایی گفته بودند که شخصیت و درونیاتشان را نشان داد. البته این را هم بگویم که بهتر بود چند هفته قبل اطلاع رسانی می شد تا وقتی برای پاسخگویی با افراد تماس گرفته می شد، پاسخ را آماده کرده باشند. خود من بدون فکر قبلی و در 30 ثانیه پاسخ دادم و بعد از آن یادم آمد که گزینه های دیگری هم بوده اند که در آن لحظه به خاطر نداشتم. مثلاً در آن لحظه آلبوم «خاطرات گمشده» فریدون آسرایی و قطعه ی «مسافر» از همان آلبوم به ذهنم خطور نکرد. من واقعا آهنگ مسافر را دوست دارم. البته آلبوم مهدی یراحی هم خیلی خوب بود، اما من یادم نبود که آلبوم فریدون هم در همان سال منتشر شده است.

  • این نظرسنجی هم واکنش هایی داشت و بعضی ها گفتند اصلاً معلوم نیست این قطعه چه طور اول شده؟!
ببینید خیلی مهم نیست که چه کسی اول می شود و چه کسی آخر، جایزه ای هم که به کسی نمی دهند. ولی جالب است وقتی کنسرت خواننده ای در همان نظرسنجی مقامی آورده، معلوم بوده که چه شده اما در بخش آهنگها معلوم نبوده که چه شده است!؟ نمی دانم چه منطقی پشت این حرفها وجود دارد. نکته ای که باعث خوشحالی من شد این بود که بر خلاف بعضی از دوستان، نتایج من در هر دو نظر سنجی مردمی و صنفی نزدیک به هم بود.


  • در حال حاضر رابطه ات با رضا صادقی چطور است؟
بعد از وایسا دنیا هیچ ارتباطی با او نداشته ام.

  • بنیامین چطور؟
این را می گویم و حتماً بنویس که من از دو سال پیش حوصله ی حاشیه و درگیری با دیگران را ندارم. واقعاً با هیچ کس مشکلی ندارم. نه بنیامین، نه رضا صادقی و نه هیچ کس دیگر و معتقدم که این درگیری ها فقط باعث آسیب پذیرتر شدن مارکت کم رمق موسیقی می شود.

  • درباره ی آلبوم «جاده رویاها» صحبت کن.
با توجه به بلاتکلیفی این آلبوم، بهتر است فعلاً حرف خاصی در مورد آن نزنم.

  • از همکاری های جدیدت با دیگران بگو.
مشغول کار بر روی آلبومهای شهاب رمضان، احسان خواجه امیری و محمدرضا فروتن هستم.

  • کاوه یغمایی هم که به ایران برگشته است. آیا با او هم همکاری می کنی؟
اگر کاوه بخواهد حتماً، چرا که نه. باید دید چه پیش می آید. البته در آهنگ «بهار نزدیکه» باز هم این افتخار همکاری نصیب من شد.

  • حرفی مانده؟
در پاسخ کسانی که می گویند کارهای سیروان تکراری است، این را می گویم که تعداد کارهایی که من انجام داده ام و تفاوت فاحش سبکهای آنها، آنقدر گستره هست که به جرأت میگویم هیچ یک از آنها نمی توانند به آن نزدیک شوند. من در چندین ژانر مختلف به بهترین نحو کار کرده ام، در حالی که موفق ترین تنظیم کننده های حال حاضر ما شاید فقط در یک ژانر خاص موفق باشند. آنهایی که موسیقی را می فهمند، می دانند کار چه کسی بهتر است. این حرفها به من انگیزه می دهد تا خودم را قوی تر کنم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

وقتی اینهمه حواشی برای یک نفر ایجاد میشه و راجع بهش بحث میشه و هر کسی نظر مثبت یا منفی میده، این یک معنی بیشتر نداره و اونم اینه که این آقای محترم (سیروان) توی کارش موفقه. ما هنوز اعتراض رو یاد نگرفتیم. که اگر کار کسی رو دوست نداریم میتونیم نخریم و اگر دوست داریم بخریم. سیستم کلا گیس و گیس کشی میشه اینجا... به امید بهتر شدن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

"""همچنین بهروز صفاریان که متأسفانه به شدت کم کار شده"""

صفاریانو دوس دارم.سیروانم تنظیماشو دوس دارم نه صداشو.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

mrc!!!vaghean lezzat bordam.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

مینا جان واسه اینکه نمیفهمن... به جایی که از این جوون های با استعداد استفاده کنن بدتر نابودشون میکنن. متاسفم...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

بجه به نظر من کارای چاوشی نه تنها سبکی نداره بلکه واقعا تنظیم های بدی داره ، گوش رو اذیت میکنه . .. و اما سیروان . . . سیروان باید بنظرم یک دوره تکمیلی موسیقی بره دانشگاهای معتبر تا جهانی بشه . میتونه بشه . سیروان اول از همه چیز پیانیست هستش بعد تنظیم کننده . اکثر پیانست ها هر نوع آهنگی رو میسازن بلوز راک ... اما جز سخت تر هستش . به نظرم سیروان باید بیشتر تلاش کنه تا طرف دارهاش همیشه با سیروان یاشند . موفق باشید .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سیروان خیلی خوبه اما بعنوان تنظیم کننده نه خواننده.
صراحت کلامش قابل ستایشه اما خیلی بی انصافیه که کوشان حداد رو ندیده در نظر بگیره و بگه همه دنباله روی من هستن یا ... اگر کوشان نبود خیلی از اهنگهای خوبی که در البومهای اخیر شنیده شد شاید به این شکل قوی نبودند و تبدیل به کارهای معمولی میشدند.همونطور که بین تنظیم کاملا ساده ی سیاوش صدری و تنظیم سیروان فرق هست در اهنگهای ریتمیک بهنام صفوی.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

بی ‌شک حاصل همکاری مجدد احسان با سیروان عزیز فوق‌العاده خواهد بود.
بی‌صبرانه منتظریم...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

دوست خوبم من Manii Farzaaneh هستم و اصلا اون آقای مانی ج که میگی رو نمیشناسم. اینم ایمیلم بابت تائید حرفام. moojif@gmail.com

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سیروان عزیز همیشه گفتم و میگم کسانی ک واقعا گوش موسیقیایی دارن ارزش کاراتو میفهمن. لذتی ک کارای تو ب آدم میده (در ایران) کارای هیچ کس دیگه نمیده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

نه کاری به خود این آقا دارم و نه کارش. اما فقط اینو می دونم که کسی که بیش از حد از خودش تعریف میکنه یه جای کارش می لنگه!

یکشنبه 27 مرداد 1392 - 21:32
نازنین

یه نفر که قوی کار میکنه میتونه با افتخار سرش رو بالا بگیره و بگه من اینم و کارم خوبه این تعریف زیادی نیست ازخودش در ضمن تا وقتی که کار یک نفر رو ندیدید نمیتونید قضاوت کنید.

151.242.116.114
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

بَشر !!
به معنی واقعی کلمه ، مــیــپــرســتــمــتـــــــــــــــــ ...

ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

مرسی از موسیقی ما که حرفهای سیروان رو همونطور که سیروان زده منتشر کردید و اصلا به فکر اصلاح یا سانسور نبودید.
حرفهای سیروان عالی بود همه میدونن بی عدالتی باعث شده هنرمندا عصبی بشن. چه دلیلی داره آدم برای پخش هنرنماییهاش از کسی اجازه بگیره.
بی عدالتی یا شایدم پارتی بازی و دلالیسم هنر رو نابود کرده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

نظر من هم تایید نشد اولین نظر من دادم !!! میدونستم چون رابطه این سایت با این تنظیم کننده خیلی خوبه و الکی ازش تعریف میکنه مصاحبه کننده این وسط یه انتقاد نکرد از طرف!!! ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

اختیار دارین اقای سیروان فک کردین ما تو دهاتیم ! اکثر کارای شما کپی از گروههای معروف خارجیه اینقدر جو گرفته مانور ندین

امیدوارم تایید شه چون معمولا مصاحبه های خودتونو هواشو دارین !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

کارهای تکراری شده در ضمن چقدر از خودش تعریف میکنه واقعا فکر کرده خبریه تو نظرسنجی مردمی 15 هزار نفری موسیقی ما هم که بعد چاوشی و کوشان شد سومین تنظیم کننده برتر ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

فقط منتظرآلبومیم انشاءالله هرچه زودتر مشکل حلبشه و آلبوم بیرون بیاد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

من نمیدونم چرا ایشون از اینکه مهدی مقدم مجوز گرفتن ناراحتن چند سال ممنوع الفعالیت بود حالا ارشاد تشخیص داده کافیه و بهشون مجوز داده اینقدر حسود نباشید اقای محترم اون زمان که شما کلیپاتون از ماهواره پخش میشد ولی تو این 3 سالی که مهدی مقدم ممنوع الفعالیت بود و شما کنسرت و البوم میداد چرا همه چی خوب بود حالا بر عکس اتفاق افتاده بد شده ؟ هر چی باشه مهدی مقدم طرفداراش خیلی بیشتر از شما هست که فقط تو اینترنت چند طرفدار دارید و کسی تو مردم نمیشناسه شما رو حتی کاش به جای حسادت کمی محبت داشتیم این بحث هم به مهدی مقدم عزیز ربطی نداره ... در هر صورت من از سایت وزین موسیقی ما خواهشمندم با مهدی مقدم یه مصاحبه کنه تا ایشون هم حرفاشو بزنه که امثال این افراد مثه یاسر محمودی و سیروان خسروی و ... هر حرفی که دلشون میخواد نزنه و عدالت رعایت شه مطمئننا مهدی عزیز حرفای زیادی واسه گفتن نداره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

خواندنی بود . از طرز جواب دادن به بعضی سوالات خیلی خوشم اومد. امیدوارم زود زود مشکل آلبوم جدید سیروان حل بشه ما منتظریم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

تنها چیزی که می تونم در مورد سیروان خسروی بگم اینه ؛ من اون رو به عنوان اولین تنظیم کننده ایران قبولش دارم و اگر توانائی کار کردن باهاش رو داشتم بی شک این کار رو انجام می دادم . سیروان برای تو آرزوی موفقیت بیشتر از این ها رو دارم ؛ اما فقط یه چیزی توی ذهنمه ! من دو تا کار رو شنیدم از دو خواننده که یکیش مطرح و دیگری کمی مطرح بود ! یه کاری بود شبیه به هم ... نمی دونم کسی دقت کرد یا نه ولی هر دو اسم سیروان رو به اسم تنظیم کننده در کلیپ هاشون قرارداده بودن ! خاطره ها ...خواب و رویا امین نیکو شعراشون هم حدوداً شبیه به همه ... من جریان اینو نفهمیدم ... اگر امکانش هست و سیروان می تونه پاسخ این رو بده یا شما پاسخی براش دارین خیلی کنجکاوم که بدونم ... بدرود و آرزوی موفقیت برای شما ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

کار تنظیمشو بیشتر قبول دارم تا خوانندگیش صدای خوبی نداره ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

به جای این نکته قرمز پایین ارسال نظر باید اینو بزنید برای این مطلب :
فقط تعریف کنید ازش تا نظرتون تایید شه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

امیدوارم که هرچی زودتر مشکلات حل بشه و بی دردسر بتونی به کارت ادامه بدی سیروان جان. و از همه مهم تر آلبومت هم زودتر منتشر بشه چون همگی بدجور منتظریم. تو موفقی و هیچ کس هم جلودارت نیست :-) ما هم برای همیشه هوادارتیم و بدون که یه دونه ای. نه از اون یه دونه ای های همیشگی. تو واقعاً یه دونه ای و طرفدارات هم اینو میدونن keep up the good work ;-)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

اقای سیروان خسروی ،هنرمندی که به هنر دیگری احترام نذاره هنرمند نیست...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سیروان جان همون طور که خودت گفتی اون ها که کارهای تورو می فهمند قدر تورو می دونند... تو برای من معنای موسیقی هستی...

خوشحالم توی دورانی زندگی می کنم که می تونم کارهای سیروان رو بشنوم. برم کنسرت سیروان باهاش هم نوایی کنم. عکسش رو به دیوار اتاقم بزنم. و برای خودم الگوی هنری داشته باشم... تو بهترین هستی و خواهی بود...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سیروان
تو بهترینی
به خدا قطعه ی خداحافظیت بهترین آهنگ تاریخ ایرانه
سرمم بزنن حرفمو عوض نمیکنم
نود سال بعدم این آهنگو گوش کنم بازم واسم تازگی داره
تنها کسی که تو ایران موسیقیو میفهمه و میدونه چی میخواد ازش تویی.

همه ی این کارایی که ضد تو انجام میشه واسه اینه که واسه خودت تو این عرصه کسی شدی و به جایی رسیدی که نمیتونن موفقیتتو ببینن
هرکی میگه سیروان خوب نیست بدون هنوز نمیدونه موسیقی چیه!
قدر خودتو بدون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

Only Sir1 Khosravii:-X
هم شخصیت و هم کارهای این آدم چندین برابر از دیگران برتره.
Go Man:-X Go ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

واقعاً انتخاب محسن چاوشی به عنوان تنظیم کننده برتر، منطقی بود؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

چطور نظر جناب Manii یا همون آقای مانی ج! تائید میشه اما نظر ما گویا ... داشته!(شما هم پس عضو این باند هستین؟!) حتما باید رفیق آقای خسروی باشیم تائید کنی؟ ;) جناب سیروان انتقاد پذیر هستن و واقعگرا! ایشون کوشان و می بینه که قبل از کارای رسمیش 3 تا کلیپ با ...داشته و حالا مجازه اما اگه خودش ...تنظیم کنه کارش خلاف نیست نباید مشکلی واست پیش بیاد نترسید تائید کنید ناراحت نمیشن من قول میدم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

دوست عزیز که میگی کارای سیروان کپی از کارای گروهای خارجیه اونم از معروفاشون،میشه خواهشان فقط اسمه اون گروها رو بگی؟؟؟
اصلا نیازی به توضیح سبک و تم ِ کاراشون نسیت.
سیروان الان تو ایران بهترین تنظیم کنندس...البته هستن کسایی مثل پاشا یثربی یا کوشان حداد که کاراشون خیلی خوبه...اما سیروان خسروی در حال تو ایران بهترینه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

کارش درسته سیروان ... ظرافت های تنظیمای سیروان رو اوناییکه گوش موسیقیایی دارن متوجه میشن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

دوست عزیز نظر 100 هرمند مطئمنن معتبره تر از هر کس دیسگت. چون مردم از روی سلیقه نظر میدن و هنرمند از روی ارزش آهنگ. معلومه طرفدار محسن چاووشی هستین :) ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

دوست عزیز شما که نمی دونی سیروان چه آهنگایی رو تنظیم کرده چرا نظر یه طرفه میدین؟ فقط 1 مثال می زنم اونم آهنگ خاطره ها هستش....! بعضی از آهنگها کاور شده هستش.هر وقت معنی کاور رو متوجه شدین نظر بدین :) هر نظری داده بشه سیروان بهترین تنظیم کننده ایرانه :) از موزیک ما ممنون میشم این نظرمو ثبت کنه :)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

از کاراش تعریف می کنه.
حق داره....!
چون قوی ترین آهنگ خیلی از خواننده ها روز تنظیم کرده.
یعنی آهنگایی که ما خوانندرو با اون آهنگ می شناسیم :)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

اره همانطور که بهترین خواننده هست بهترین موزیسین هم هست
هر وقت این فرد تونست امثال تنظیمایی مثه هر روز پاییزه و تقاص و ... رو انجام بده بیاد بحث کنیم همش یه سری کارای تکراری پاپ که اکثرش هم شبیهه همه از این سیروان میشنویم علاوه بر موزیک ما که همه عناوین چاوشی تصاحب کرد تو نظرسنجی مردمی مجله ترانه ماه هم علاوه بر بهترین خواننده و البوم ترک برتر ، موزیسین برتر ( اهنگساز و تنظیم کننده) محسن چاوشی شد
و این مردم هستند که تعیین میکنند کی خوبه کی بد و نظرشون اولیت صددرصدی هست نه ده یا 100 تا مثلا کارشناس که به رفیقاشون رای میدن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

مسلما سیروان تو اینجاست که جواب میده و گل میکنه.کجا بره؟اینو بدون یه زمانهایی محدودیت جواب میده.باعث پیشرفت میشه...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

خوشم می آد بر خلاف سایر هنرمندان بی ابا اسم می بره و واقعیات رو میگه ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

خودت تنهایی گفتی طرفدار چاوشیم ؟ :))
زحمت کشیدی
من یه نظر طولانی دادم که طبق معمول بقیه نظرات که تعریف نکردن ازش تایید نشد به قول بچه ها فقط باید تعریف کنیم تا تایید شه
دیگه هم نظرمو دوباره تایپ نمیکنم که تایید نشه و وقتم هدر بره
فقط راجع به جمله اخرت که خیلی جالب بود
نظر 100 نفر که هر کی به رفیقش رای میده از نظر 15000 نفر از مردم که رای میدن مهم تره !!!
عالی بود واقعا استدلال عالی ای بود
تو نظرسنجی مردمی مجله ترانه ماه هم محسن چاوشی علاوه بر بهترین خواننده و البوم و اهنگ سال بهترین موزیسین ( اهنگساز و تنظیم کننده) شد
و این مردم هستند که نظرشون اولیت صددرصد هست و انتخاب میکنن کی خوبه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

حرفاتون تا حد بسیار زیادی درسته آقای خسروی و من کارای شما رو دوست دارم ولی به دیگران اینقدر گیر ندین لطفاً ! خیلی از همکاران شما نظرشون رو گفتن در مورد کارای شما ... ولی شما حرفایی زدید توی این مصاحبه که نظر نبود ...! بهترین تنظیم کننده ی سال حق شما بود . من کاملا قبول دارم ولی واقعا بهترین قطعه ی سال حق شما نبود . اگر هم کسی اعتراض کرده حق داشته خب .

...
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

یسیاری از تنظیم های سیروان خسروی رو دوست دارم مخصوصا کارهایی که خودش خونده و به نظرم یکی از 3 تنظیم کننده ی برتر ایرانه...اما 2تا انتقاد :سیروان باید درک کنه که به تکرار خورده اونم به دفعات زیاد. قبول دارم که در ژانرهای متفاوت تنظیم کرده و کار متفاوت زیاد داره اما کار تکراری هم زیاد داره امیدوارم دیگه کار تکراری ازش نشنوم...سیروان گفت وضعیت موسیقی اسف باره و از هیچ کس آهنگ خوب نشنیده. موسیقی ایران وضعیت خوبی نداره قبول دارم اما تعداد موسیقی دان و خواننده خوب در ایران کم نیست نمونش محسن یگانه. درسته اشتباه زیاد می کنه اما بسیار با احساس و هنرمنده حتی اگر سوادش در موسیقی از افرادی مثل سیروان خسروی یا ماهان بهرام خان کمتر باشه و نمونه های دیکری مثل رضا یزدانی ، کاوه آفاق ،کوشان حداد، علیرضا افکاری و بزرگترین استعدادی که من تا حالا در موسیقی دیدم ، ماهان بهرام خان ، کسی که در بالاترین سطح ممکن میخونه ، ملودی میسازه وتنظیم میکنه
آرزو میکنم هر چه زودتر مجوز آلبوم سیروان خسروی صادر شه تا امسال رقابت خیلی خوبی وجود داشته باشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

تاسف فقط همین قربون محسن چاوشی و رضا صادقی و هر چی هنرمند واقعی هست که با وجود محبوبیت ... هیچ وقت خودشون گم نکردن و همیشه تواضع و مرام و شخصیتشون در برابر بقیه و مردم حفظ کردن اگه امثال پرستویی ها و شکیبایی ها ماندگار شدند فقط به خاطر هنرشون نبوده به خاطر اخلاق و مرامشون هم بوده ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

با درود به دوسنان عزیز اول اینکه کسانی که میگن کارهای ایشون تقلید هستش سند و مدرک بیارن : نام آهنگ سیروان و نام آهنگی که از روی اون تقلید شده ؟ بعد اینکه ایشون بهترین تنظیم کننده ایران هستند چه در داخل و چه در خارج نه به گفته من به گفته بزرگان این کار مثل آقای ...که در مصاحبه تلویزیونی ایشون را بهترین تنظیم کننده حال حاضر ایران نامیدند این حرفا کسی داره میزنه که جزء بهترین آهنگسازان و خوانندگان ایرانی هستش و می تونین تحقیق کنین که در چه دانشگاهی موسیقی خوانده و با چه کسانی هم دوره بوده و خیلی از خواننده ها مثل آقای ... و . . . از اون تقلید می کنند . ایشون به غیر از تنظیم در میکس و مسترینگ هم جزء بهترینها در ایران هستند فقط کافی آهنگهایی که ایشون میکس و مسترینگ کردن را با سیستم های صوتی مختلف گوش بدین و کارهای دیگران مقایسه کنین تا متوجه این موضوع بشین.

ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

وقتی مردم ما فرق یکی که ۴ سال رو آهنگاش کار میکنه رو با کسی که ۶ماه یه بار آلبوم میده رو نمیفهمن باید هم سطح موزیک تو ایران اینقد پایین بمونه. بایدم کاوه آفاق و سیروان که آهنگاشون تو اروپا شنونده داره دنبال مجوز باشن اما یکی دیگه هر ۶ماه یه بار مجوز بگیره که آهنگاش تو دنیا ۲زار قیمت نداره.
فقط متأسفم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

در این که تو نظرسنجی های 100 نفره کارشناسی خیلیا به رفیقاشون رای میدن که شکی نیست .
تو نظرسنجی مردمی ترانه ماه محسن چاوشی بالاتر از کسایی مثل مهدی یراحی ، سعید کوکلانی ، علی لهراسبی ، محسن یگانه و خود سیروان خسروی تو همه بخش ها اول شد .
هر کسی که کارای این افرادی که اسم بردمو شنیده باشه میدونه که کارای همشون انصافا خیلی خوب بوده و رقیبای سرسختی برای محسن بودن ولی محسن با اختلاف خیلی زیاد اول شد .
پس باید قبول کنیم که محسن چاووشی حسابش از بقیه جداس .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سیروان از اینکه مهدی مقدم مجوز گرفته ناراحت نیست.
میگه چرا تبعیض وجود داره؟
چرا قوانین برای هم یکسان نیست؟
چرا سلیقه ای برخورد میشه؟
میگه قانون باید برای همه یکسان باشه. یه چند نفر رو هم برای مثال اسم برد.

فکر نمی کنم این حرف بدی باشه... بَده؟ غیر منطقیه؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

دوست خوبم منظورم این بود که به راحت ادامه بده نه اینکه برو از ایران. همین که با این همه سختی داره اینجا کار میکنه و ما رو دلخوش نگه داشته بخشی از بزرگواریشه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

به نظر من سیروان راست میگه واقعا چرا به زانیار مجوز نمیدن؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

دوهفته پیش صفاریان اومده بود تو برنامه دیدار شبکه جام جم.خیلی متواضعتر و پخته تر شده...گفت که داره با محمد اصفهانی و فریدون آسرایی برای آلبومای جدیدشون همکاری میکنه.یه سری کار شخصی هم داره براخودش آماده میکنه که به گفته خودش جزء اسراره.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

 ... الان کوشان حداد و شهاب اکبری و امیر جمالفرد و البته محسن چاوشی توی تنظیم سیروان خسروی رو کامل کامل حذفش می کنن. این دوتا برادر فقط از خودشون تعریف می کنن .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

مصاحبه خیلی خوبی بود.مرسی.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

yasharعزیز منم طرفدار محسن هستم.
اما این دلیل نمیشه بگی کارای سیروان تکراری یا مختص پاپ.
سیروان تو راک وبلوز استاد تنظیم وبهترین تنظیم ها رو هم داره.
هنوزن بهترین تنظیم های ایران تنظیم های البوم سلعت 9 سیروان و خصوصا طندگی همین امروزه.
در ضمن البوم رمانتیک شهاب رمضان هم تو تنظیم حرف اول رو می زد.
تنظیم های محسن خیلی خوب بود وبه نسبت بقیه تنظیم های سال 90 یک بود اما هنوز نسبت به ساعت 9 سیروان غقب.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سیروان هرگز جایی نخواهد رفت.
متاسفم برا امثال شما...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

خوبه محسن چاوشی هر سال البوم میده نه هر 6 ماه.
وخوبه البوماش این قدر قوی هست و این قدر تخصصی که شما رو داغون کرده.
شمایی که نمی فهمی لبلوز و رگی وچیل اوت چیه بهتره بری همون 4 سال یک بار البوم گوش کنی.
اگر سیروان هر 4 سال یک بار البوم میدهواسه اینه که هر سال 20 تا تنظیم واسه بقیه می کنه.
واسه این که یک سال کاراش تو صف محوز می مونه.
واسه این که کنسرت وقتش رو می گیره.
وقتی چاوشی این گفتاری ها رو نداره هر سال اگر 3 تا البوم هم بده باز کمه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سیروان پادشاه میکس و مسترینگ ایرانه....تفکر موسیقیایش با خیلیا فرق میکنه....کسی که میگه کاراش کاوره و تکراریه مطمئا با کلمه سمپل.ترنس.راک.هارد راک.پاپ نا آشناست و معلومه از موسیقی سر رشته نداره...چون کارای سیروان تلفیقی از نمام این سبک هاست و در نوع خودش بی نظیره....قصد توهین به کسیو ندارم ولی خیلیا حالا حالاها باید کار کنن تا بتونن مثل سیروان شن:D

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

دوست عزیز سبک تلفیقی می دونی یعنی چی؟؟اگر فهمیدی به سیروانم اعتقاد پیدا میکنی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سیروان صحبت های زیبایی بود و در حیقیقت حرفات هیچ شکی نیست امیدوارم مسئولیت موسیقی بیشتر برای تصمیما تشون اهمیت قائل بشن ، با این که یک خبرنگار آماتور بیاد یک مطلب دروغین بنویسه برای خودش ، آیا شما باید با توجه به گفته او سیروان گه یکی از افتخارات موسیقی ایران هست ممنوع الکار کنید !!! این جوری میخوان شاهد پیشرفت جوانان باشین !!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

sir-1 U R the 1........

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

چرا این مصاحبها رو تصویری نمی کنید، میتونید به یک نفر بگید که فیلمبرداری کنه ، در اون صورت آدم مجبور نمیشه این همه مطلبو بخونه .من تا وارد صفحه شدم و این همه مطلب رو دیدم ،چون که خاننده ی مورد علاقه من هم آنقدر نیست ،خود به خود از صفحه خارج شدم .والی اگه تصویری بود به احتمال فراوان نگاه میکردم .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

...هروقت کنسرت داد هرچی طرفدارای چاوشی بگن ما قبول میکنیم-در هردو نظر سنجی سیروان جزو ٣تنظیم کننده برتر بود-انشالله البومش هرچی زودتر بیاد-خواهشن این یکی را دیگه تایید کن خسته شدم انقدر نوشتم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

کاملا موفقم باهات علی آقا.
ما ترجیح میدیم هر 4 سال یکبار آلبوم متفاوت اونم با صدای سیروان بشنویم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

عالی بود...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

گفتگوی عالی و کم نظیری بود سیروان جان
خوشم امد مثل محسن یگانه حرفهاتو راحت و بی پرده گفتی و ولقغیتها رو نشون دادی
اینو بدون تو تو کار خودت بهترین هستی و موسیقی ایران مدیون تو هستش،به قول خودت تو این بازار کساد موسیقی امثال تو هستن که کورسوی امیدی برای موسیقی هستن
بی شک و بهترین تنظیم کننده هستی و قطعه نه نرو هم بهترین ترک سال بود
به امید روزی که همکاریتو با محسن یگانه ببینیم
اما یه موضوع:
دیگه همه میدونن طرفدارهای چاووشی چه جورین
من چاووشی رو دوست دارم و با البوم حریصش خاطره دارم ولی طرفدارهاش واقعا چاووشی رو خراب کردن
وقتی سیروانو تو چارت رادیو FunX اول شد این افتخار برای خودش نبود برای کل ایران بود اونها چشم ندارن ببینن هم وطنشون افتخار کسب کنه حالا بیان تو رقابت مستقیم سیروان با چاووشی به سیروان رای بدن؟؟؟؟
اگه چاووشی اول نمیشد تو تنظیم تعجب میکردم
وقتی یکی میگه چاووشی بتهون زمانه دیگه چه انتظاری میشه داشت
به قول یکی از دوستان اگه یک قطعه شعر میگفت بهترین شاعر میکردنش
اما خدا رو شکر نظر جامعه هنری همه چیزو نشون داد و واقعیاتو گفت
طرفداهای چاووشی هم میتونن خودشون گول بزنن که...
ولی واقعیت چیز دیگست
درضمن بازم میگم من چاووشی رو دوست دارم ولی طرفدارهاش دارن اونو خراب میکنن...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

فقط میتونم بگم موسیقی ایران خیلی خیلی کار داره تا ارزش کسایی مثل سیروان رو بدونه ... این بشر سرشار از نبوغه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

به این حرفی که آخرش زد توجه کنید: "آنهایی که موسیقی را می فهمند، می دانند کار چه کسی بهتر است."
پس کلاً ما کسی جز سیروان رو موزیسین حرفه ای توی ایران نمیدونیم و همیشه از سیروان حمایت میکنیم و خوشحالیم که طرفداراش زیاد نیستن اما خاص هستن!

...
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

مرسی مرسی اما امیدوزانیار چی؟!!!

یه مصاحبه هم بااون ها ترتیب بدید لطفا.

...
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

همه کارهای بزرگای موسیقی شبیه هم هست،شما چیزخارق العاده ای ساختی بذارماهم گوش کنیم.

h.o
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

هر کسی بهترین باشه خود به خود جای خودشو بین مردم باز میکنه.حسودا هر کاریم بکنن نمیتونن جلوشو بگیرن حتی اگر یه ایل جمع کنن و بهش نمره منفی بدن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سلام... اولا که ایشون 10 ماهه تو حالت تعلیق افتادن و انقدر شاکین که پای مهدی مقدم رو وسط می کشن...اگه مثل مهدی مقدم 3 سال بود سعی داشتن بی گناهیشونو اثبات کنن چه می کردن. دوما مهدی مقدم از سال 88 دیگه کلیپ بیرون نداده و توی این 3 سال هم ثابت کرده که کلیپها بدون اجازه ی خودش پخش شدن. سوما مهدی مقدم اگه به کلیپ ساختن افتاد برای این بود که  شرایط کنسرت گذاشتن رو براش ایجاد نمی کردن و اون چون نمی خواست فراموش بشه از این طریق اقدام کرد. چهارما... اقای سیروان که راه به راه برنامه و کنسرت داشته و امروز داره بیزینسش رو به عنوان تنظیم کننده و خواننده می کنه چطور تا حالا ساکت بود... مثل اینکه مزه ی ممنوع الفعالیت شدن رو زیاد نمی پسندن . ...اما مهدی مقدم ساده بود و نمی دونست تا کی باید عواقب کارشو به همه و حتی امثال سیروان خسروی پس بده... که علنا اسم میاره و حاشیه ایجاد می کنه و شک ندارم که همه ی این کارهای این افراد برای این هست که مهدی نتونه مجوز کنسرت بگیره و مسئولین رو دوباره نسبت به مهدی بدبین کنن اما امیدوارم مکرشون به خودشون برگرده... از هر طرف حمله کردن به مهدی مقدم... اونوقت مدافع عماد طالب زاده و برادرش میشن... فرمودین مهدی مقدم رکوردار کلیپ ساختن بعد انقلابه در حالیکه خیلیها بودن که در یک وحله زمانی بدین شکل فعالیت کردن... راه برای بازگشت همه بازه... مهدی هم به قدر کافی تاوان پس داده... پس سکوت کن آدم بدگو. ظاهرا تیتر مصاحبه تون کاملا درسته: شما دنبال ماجراجویی هستید اما مهدی مقدم مورد مناسبی برای ماجرا جوییهاتون نیست. چرا که مثل شما به حواشی علاقه ای نداره. به اصل بپردازید جناب سیروان... شما که این همه ادعا دارید که میدانید و همه پیرو سبک تنظیمهاتون هستن بهتره لااقل برای اثبات خودتون انقدر فرافکنی نکنید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

((سیروان خسروی : اکثر تنظیم کننده های امروز دنباله روی من هستند.)) ... شما در آلبوم بهنام صفوی چه کار ویژه ای انجام داده بودین؟ یک مشت لوپ آماده رو پشت سر هم چیدی و اسمش رو گذاشتی تنظیم؟ بعد میگی اکثر تنظیم کننده ها از من تقلید میکنن؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

چرا الکی شلوغش می کنید کجاش بهترین تنظیم کننده الکترونیک ایرانه . مگه مسعود فولادی مرده . یکی مثه مسعود فولادی که کاراش تو معروف ترین رادیو شوی جهان پخش میشه(Astate of trance) . یکی هم مثه سیروان با یه مشت آهنگهای پاپ دنس میشه بهترین تنظیم کننده ریتمیک ایران . همشه ادعا داره این بشر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آقای محسن بهترین تنظیم کننده ایران بدون شک میلاد ترابی هست جو نگیرتت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

اول بگم دوست به اصطلاح محترم وحید که میگی دهاتی،شما خودت از موسیقی چیزی میفهمی که اسم کاور رو میاری؟
آهنگ نه نرو سیروان یه شاهکاره.همه تنظیمهاش قویه/در ضمن منم یه دهاتی ام!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

باسلام و درود خدمت همه دوستانی که در این صفحه نظر شون رو گذاشتن
من میخوام با این قضیه به صورت حرفه ای و کاملا منطقی بر خورد کنم.

سیروان دوست داریم سیروان دوست داریم سیروان دوست داریم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

vaghean baraye saite musice ma va sirvan khosravi moteassefam.
khoob khodetoono neshoon dadin

FAGHAT MEHDI MOGHADDAM

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

نظر منو برای چی سانسور کردین شما؟
دروغ گفتم
تا نباشد چیزیکی مردم نگویند چیزها اقای سیروان... چطور ایشون به مهدی مقدم تهمت پارتی داشتن میزنه؟!! واقعا متاسفم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

چی کار کردی کامران! ؟؟ نابود شدمممم!!

یا در اصطلاح : چیکار کیدی ؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

"سیروان خسروی" بهترین تنظیم کننده ی ایرانه و هیچکس بهش نمیرسه. من داشتم با یکی صحبت میکردم,گفنم که سیروان تو آهنگسازی و تنظیم و میکس و مستر بهترینه,جالبه که بدونید ایشون به من گفتن که: خیلیا هستن که از سیروان بهترن,مثل الیاس شیرزاد,مهران عباسی,... من واقعا متاسفم که .... هر کی هم که میگه سیروان کاراش تکراریه یا خوب نسیت,مطمئنا به سیروان حسودی میکنه,با این حال بیشتر تنظیم کننده ها و آهنگسازا از سیروان تقلید میکنن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آقاقی داوود شما که از تنظیم سر در نمیارید لطفا اصلا حرف نزنید.
اونا ((یک مشت لوپه آماده)) بود؟ :))
حرفتون خیلی خنده داره...
واقعا متاسفم...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آقای انتقاد.
سیروان از چند نفر انتقاد کرد به خاطر تبعیض فقط!
از خیلیا هم تعریف کرده!

فعلا که طرفدارای محسن چاووشی به هیچکی احترام نمی ذازن!!! ;)
البته هنرمند هم نیست....!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

رضا صادقی رو قبول دارم ولی محسن چاووشی رو اصلا!

همین طرفدارای محسن چاووشی بودن که به سیروان تو رادیو هلند رای منفی دادن....!
به نظرت کی هنرمنده واقعیه؟
کسی که بین 100 هنرمند بهترین آهنگ و بهترین تنظیم رو میگیره.
یا کسی که طرفداراش رای منفی می دن اونم فقط به خاطر "حسادت"

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

خب عزیز محسن چاووشی کجا تنظیماش خوبه؟؟؟؟

رسول جان اول برو ببین سیروان خسروی چه آهنگهایی رو تنظیم کرده.بعدش نظر بده....!

مطمئنن تنظیم سیروان قویتر از محسنه.

بازم میگم اول به کارنامه ی تنظیمهای سیروان خسروی نگاه کن.اون موقع متوجه میشی ایران چه نابغه ای رو داره. :)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

موزیک ما میتونم بپرسم چرا و چرا شما باید به اقای خسروی اجازه بدید وارد حواشی بشه و اسم مهدی مقدم رو بیاره؟! نکنه این سایت هدفش چیز دیگه ای به جز پیشرفت موزیک شده؟ من این اواخر اتفاقات خوبی رو در اینجا نمی بینم... اصلا احساس میکنم هدف اصلی ایشون از این مصاحبه مطرح کردن این مساله بوده در حالیکه مهدی مقدم هم یکی از خود شماست و همکارتونه... چرا انقدر برای هم می زنید...چرا شخصیت حرفه ای ندارید و حتی اگه اعتراضی هم دارید اسم میارین؟ اصلا چرا انقدر قضاوت می کنید و یک طرفه می رید به قاضی تا راضی برگردید؟این اصول انتقاد نیست جناب سیروان خسروی... این رفتار شبیه رفتار ...هر کس سطح و جایگاهی داره بارها هم در این سایت کامنت گذاشته شده و دوستان گفتن که مهدی مقدم اگه خطایی هم مرتکب شده عواقبش رو پس داده! من فکر کردم این اعتراضات فقط مربوط به ...مث اون دو نفر که به مجوز گرفتن مهدی اعتراض کردن میشه اما مثل اینکه این روزها بدخواهی برای دیگران مسری شده و جدا جای تاسفه!!! ما هواداران مهدی مقدم از همین جا یک صدا فریاد میزینم. مهدی جان خوشحال باش ... این بدخواهی ها علائم موفقیت توئه. اگر واقعا این سایت هدفش موزیکه نظرات ما هواداران رو تایید کنید... اصلا واجب شد مهدی مقدم مصاحبه کنه... اینجور مواقع سکوت خوب نیست. هر چند که وقت ایشون خیلی با ارزشه و نباید به حواشی اهمیت بده اما اقای خسروی حق ندارن فرافکنی کنن.واقعا نمیدونم چی باید بگم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سیروان بهترینه ، سطح موسیقیش فراتر از ایرانه ،اینو من نمیگم کارنامه درخشانه کاریش میگه ، دوسش دارم بینهایت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

"چرا سعید مدرس، گروه Minus1، رضایا، برادران طالب زاده، برادر خودم زانیار و هر کس دیگری که فکرش را بکنید نباید بتوانند کار کنند؟" چرا؟؟؟؟؟ "افرادی هستند که صدها برابر قدرتمندترند اما اصلاً فرصت ظهور پیدا نمی کنند" هر انسانی به دنبال یک امنیت شغلی میگرده ،با این کار وضعیت جامعه از نظر هنری بهتر نمیشه ، این هنرمندان رو مردم و جوانان ما دوست دارن پس نباید جلوشون گرفته بشه ،اگر بیشتر از بقیه دوست نداشته باشن یقینان کمتر نیست ، مسولین و سازمانها باید به میل و خواست مردم عمل کنن نه به میل و خواست خودشون، این مانع تراشی ها هیچ سودی ندارد و تنها موجب تنزل رتبه هنر ایران در جهان است ، استاد خسروی نابغه موزیک ایران هستن براشون آرزوی موفقت دارم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

...سیروان اگه اینقدر ناراحته از تعلیقش ، برای اینه که دلیل روشنی نداره.به خاطر اینه که حرفه اش موسیقی هست.موسیقی تو وجودش از ابتدا زاییده شده. مثل بعضی ها نیست که بگه اگه گذاشتن کار کنم کار می کنم اگه نذاشتن هم که نذاشتن! میرم دنبال یه کار دیگه!چون پیشرفتشو رو تو موسیقی تضمین شده میدونه چون دانش و فن بالایی داره. سیروان پر از ایده هست که دوست داره اونها رو عرضه کنه و برای کسی که عشقش موسیقی هست این خیلی دردناکه که بهش اجازه کار ندن. شما با بیزنس سیروان مشکل داری؟!! بسم الله ! راه بازه.هر کی ادعا می کنه می تونه بیاد تو گود!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

تنها کسی که واقعا پاپ کار میکنه!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

هر سال 3 آلبوم بده؟!!!
خواهشا تعصب رو کنار بزارید.آلبوم های ایشون اصلا کیفیت لازم رو نداره!!!
سیروان همونطور که گفت هنرمند باید به ذهنش اجازه بده تا ایده ها شکل بگیره.
شما هر چقدر هم که حرفه ای باشه ایده آنچنانی نمی تونی برای 3 آلبوم در سال جمع کنی!!
لطفا هم نگید که آقای چاووشی از سیروان ایده پردازتر هست که واقعا خندم میگیره!

M.g
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

متاسفانه من با موبایل نظرمیدم نمیتونم راحت باشم پس خدایی نظرمو ثبت کنین باردومه حوصله ندارم ....1. بعضی هوادارای چاووشی اوضاشون گفتن نداره بااون کار غیره اخلاقی که کردن تازه طلب هم دارن ...وکلا بیخیال 2.نسترن خانوم شماچراتند قضاوت میکنید دقت کنید که چی میگه میگه چرا بین هنرمندا تبعیض قائل میشین نمیگه شهرام یامهدی یاسالار نباید بخونن میگه چرابعضیا یه جورین که اگه اقایYاون طوری باشه اقای yرو نابودمیکنن ولی اونا رومیندازن توقفس یا بعضیاروحتی توقفس هم نمیزارن.ولی مهدی البوم جدیشو گوش دادم انصافا حیف این صدا مجوز نگیره همین طوری که سیروان حیفه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

چرا شلوغش می کنین؟
کسی به مهدی مقدم اعتراض نکرده.
سیروان برای اثبات حرفش درباره تبعیض های ارشاد، مثال زده. همین...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

من به عنوان طرفدار و هواخواه آقای رضا صادقی عزیز امیدوارم همکاری بین این دو عزیز سیروان خسروی و رضا صادقی 2باره شروع شه . این دو عزیز میتونن باهم بهترینهارو ارائه بدهند . گرچه هرکدام به تنهایی جزء بهترینها هستند ولی هردو باهمکاری هم میتونن بهترین قطعات موسیقی رو ارائه دهند . بی شک همینطور که گفتم میباشد .
سیروان جان موفق تر باشی .
ممنون از گزارش وسایت موسیقی ما .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

یعنی میخوای بگی آلبومای سیروان ضعیفن؟ از سیروان فنی تر هم سراغ داری؟

شما ها دیگه خیلی شلوغش کردین! حالا چند تا آهنگ تو اون سبکایی که میگی چاوشی اجرا کرده دلیل بر قوی بودنشون نیستا! میبینی که همه منتقدا میگن ضعیفه...اگه چاوشی چند تا آهنگ تو سبکای غربی خونده سیروان نصف بیشتر آهنگاش تو همون سبکاست که حتی اسمشون رو هم نشنیدین... والا!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

لطفا مشخص کنید تارخ این مصاحبه چه زمانی بوده-چون در تناقض آشکار با روانه شدن آلبوم احسان خواجه امیری به وزارت محترم ارشاد هست وگویا تنظیمی صورت نگرفته تا آلبوم آتی جناب خواجه امیری به مرحله اخذمجوز برسد
باتشکر از سایت منصف موسیقی ما

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

حسادت ریشه در فقر داره و فقر ناشی از جهالت همیشگی آدمیزاده ...
متاسفانه این روزها چیزی که زیاد توی بازار مشاطه ی موسیقی وجود داره گنجشک رنگ شده جای قناریه ، پیرهن دست چندم اما اتو شده ست جای لباس نو ... عذر میخوام از دوستان و دوستاداران سیروان خسروی ولی با عرض پوزش فراوان بزار بگم

سیروان عزیز چرا وقتی درباره مهدی مقدم یا چند نفر دیگه صحبت کردی خیلی راحت اسم به زبون آوردی ، کسایی که میدونستی خودت دستشون به هیچ ارگانی بند نیست و راحت میشه با اسمشون بازی باز یکرد اما زمانی که به اصل مافیا رسیدی از X و Y و ... استفاده کردی ؟این نشونه ی صراحته یا ضعف ؟ دم خروس رو باور کنم یا قسم عباس روباه رو ؟

چرا وزارت ارشاد الان اخ و اوخ شده و همین چند سالی که داشتی روند قانونی فعالیت رو به عنوان آهنگساز و خواننده طی میکردی و امسال مهدی مقدم ممنوع الفعالیت بودن خوب و به به بود ؟

منه من که شنونده ی حقیر موسیقی هستم و بس هیچ ، توئه تو که از خوب اهالی موسیقی هستی چه گلی به سر موزیک پارسی زدی که الان ریز و درشت رو میخوای بیاری توی دایره قضاوت ..اون هم از نوع کورکورانه !!!!

مهدی مقدم مافیایه موسیقیه ؟! لطیفه بود این ؟ ناسلامتی پرچمدارای مبارزه با مافیای موسیقی توی دنیای مجازی وب سایت های طرفدار مهدی مقدم بودن حالا از همین حربه میخوایتن علیه خودمون استفاده کنین ؟!!!

سکوت تا حدش جایز هستش بیشتر از حد که باشه جاهل خیال بد کند ...

امیدوارم اینا انتشار بشه و مث بقیه کامنتام بایگانی نشن ....
ممنون از موسیقی ما

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سلام. من خیلی کارای سیروان خسروی و مهدی مقدم رو دوست دارم و تا قبل از اینکه مصاحبه رو بخونم امیدوار بودم همکاری کنند و حدس می زدم این همکاری نتیجه خیلی خوبی داشته باشه. به هر حال امروز موسیقی ایران شرایط و مشکلات خاص خودش رو داره. چقدر خوب بود اگه همه با هم یک اتحاد داشتن تا اون مشکل رو حل کنند و شرایط رو برای هم آسون تر کنند نه اینکه اگر این مشکل برای کسی حل شد برای اون شخص موضع بگیرن. دیگر خواننده ها و موزیسین ها حق دارند از شرایط سخت ناراحت باشند و ما هم امیدواریم این مشکلات نباشه اما توجه داشته باشید که تقصیر کسی که مجوز میگیره نیست تقصیر کسیه که مجوز نمیده. البته مهدی مقدم هم زمان خیلی خوبی رو از دست داده دیگه بدتر از این چه تنبیهی می تونست داشته باشه.

ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آنهایی که موسیقی را می فهمند، می دانند کار چه کسی بهتر است ایول سیروان ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

بسه دیگه چقدر احساسی برخورد میکنین چون شما خوشت میاد ازش یعنی فراتر از ایران؟
نه این جوری نیس تنظیم کننده ی حرفه ای کم نداریم کوشان حداد بهروز صفاریان انوش تقوی...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

نمیدونم چرا هر هنرمندی میخواد از کارایی که انجام داده بگه همه فکر میکنن داره از خودش تعریف میکنه!!! واقعااا بعضیارو نمیفهمم!...
متاسفانه 2 خواننده ی مورد علاقه ی من یعنی حامی وسیروان دوتاشونم مشکل مجوز دارن :(...امیدوارم هر چه زودتر مشکلتون برطرف شه تا بتونیم آهنگای زیباتونو بزودی زود بشنویم
موفق باشین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

چه تناقضی؟ خواجه امیری تازه آلبوم رو واسه مجوز فرستاده ارشاد.
نسخه ای که به ارشاد فرستاده میشه، نسخه ی نهایی نیست و معمولاً با یه تنظیم ابتدایی و اصطلاحاً "اتود" میدن به ارشاد تا مجوز بگیره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سیروان به هنر چه کسی بی احترامی کرده؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سیروان متفاوت ترین و تاثیرگذار ترین آهنگ ها رو منتشر میکنه!به نظر من بد نیست بجای قرار دادن اون تو تنگنا یکم حمایتش کنن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

من از طریق سایت هواداران مهدی مقدم در جریان این مصاحبه قرار گرفتم،چند تا از هوادارا هرروز دارن میگن که موسیقی ما نظرات را تایید نمیکنه.البته موزیک ما نظرات منم تا به حال تایید نکرده.و متا سفانه هرروز که به این صفحه سر میزنم میبینم که فقط نظراتی رو که با این حرفا موافقن تایید میشه و نظرات هوادارای مهدی مقدم اصلا هیچی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا مهدی مقدم مافیای موسیقیِ: اینو همه میدونن که مهدی مقدم تنها ساز مخالف با این مسئله هست.پس چرا حرف الکی میزنن؟ مثلا سیروان خسروی میخواد بگه من رُکم؟ .... در ضمن خیلی نا مردیه که به خواننده ای که 5 سال محروم بوده اینطور تهمت زده بشه،آدم خوبه.... (موسیقی ما میدونم هیچ وقت نظرات هوادارای مهدی مقدم رو تایید نمیکنی)ولی امیدوارم یه خورده انصاف داشه باشی.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

اقای خسروی که میگید من مقلد نیستم...اهنگ عاشقتم کپی کارdavid guetta ft.criss brown هست و کار ایشون کاور شده پس شما هم کمی تقلید میکنین...کارای خارجی اونقد زیبا هستن که کاور شن...نیازی به کاور کردن کارای شما نیست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سلام

خود سیروان بارها و بارها اعتراف کرده که کارش رو با رفیقاش با زدن کارهای پینک فلوید و دایر استریت شروع کرده و الگوش مارک نافلر و ببقیه اعضای این گروه ها بوده!
الان نمیدونم چه جوریه که تقلید کار زشتی شده؟!؟!؟
مصاحبه های اولش هم هست با همشهری جوان و بقیه مجله ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

اولا تشکر میکنم از سیروان عزیز که اینقدر حرفاشو رک و بی پرده زد(اینطور حرف زدن کلی نکته ی اموزشی توش هست)

در جواب برخی دوستان:
1-اینکه ایشون میاد در چنین شرایطی که وضعیت البومش مشخص نیست اینطور صریح و بدون ترس از عواقب بعدی صحبت هاش، مصاحبه میکنه،برای من قابل احترام و ستایشه و باعث میشه که طرفداراش علاوه بر دنبال کردن کارهاش،اونو الگوی اخلاقیشون قرار بدن(خودمونیم اکثر ماها اگه جای سیروان بودیم با خودمون میگفتیم بزار البوم که مجوز گرفت بعد مصاحبه میکنم!!!)

2- در مورد کسایی که میگن کارای سیروان تکراری شدن توصیه میکنم قطعه های رو که نام میبرم با دقت گوش کنن:
"نامه ای از اسمان" از البوم اول سیروان
"دلم گرفته"،"زندگی همین امروزه"،"تکرار"،"امروز میخوام بهت بگم"،
"اون روزا"،"ساعت 9" از البوم ساعت 9
"خداحافظی"،"نه نرو"،"باررون پاییزی"،"بهار نزدیکه"،"من عاشقت شدم"
بعد از گوش دادن این کارها وارد دنیای زیبای سیروان میشید و اگه خوب گوش داده باشید میبینید خبری از تکرار نیست
اخه اگه به کارای سیروان بگیم تکراری به کارای بقیه چی باید بگیم!!!

در اخر سیروان عزیز:ساعت از 9 گذشته پس کی به جاده ی رویاها میرسیم؟!(:

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

کارهاش بد نیست.یعنی در بعضی ترک ها خیلی خوب ظاهر شده.ولی خوب هنوز مونده تا به خواننده های برتر مثل چاوشی،فرزین و ... برسه با آرزوی موفقیت برای سیروان...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

تشکر از موسیقی ما بابت مصاحبه با سیروان.
سیروان کاراش عالیه و هرکدوم از کاراش یه چند سالی از موسیقی ایران جلوتره.
با تمام احترامی که برای آقای چاوشی و طرفداراشون قائلم باید بگم لقب برترین تنظیم کننده ایران فقط مختص سیروان هست و فاصله نفر دوم با سیروان خیلی خیلی خیلی زیاده.
البته تو خوانندگی هنوز باید تلاششو بکنه.
به اون دسته از عزیزانی که میگن سیروان خودش از فلانی یا بهمانی تقلید کرده باید بگم که تقلید میتونه به پیشرفت آدم کمک کنه البته فقط زمانی که آماتوره.وقتی حرفه ای شدی تقلید معنایی نداره.
شماها بعد حرفه ای شدن سیروان ازش آهنگی دیدین که تقلید یا حتی الهام گرفته از کار کس دیگه ای باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

بالاخره اتود هم باشه ریتم کار مشخصه داداش من آرش-اون موقع باید دوباره بره ارشادکه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

اینو دیگه هر کسی میدونه که همه وقتی میخوان نوازندگی رو شروع کنن، کارهای هنرمندان و گروههای دیگه رو میزنن...

الان به نظر شما کدوم کار سیروان تقلیدیه؟ سیروان برای همه حرفاش مثال زده، شما هم لطفاً مثال بزن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

میثم جان برای مشخص بودن ریتم کار همون تنظیم اتود هم کافیه دیگه. لازم نیست همه جزئیات باهاش باشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

عزیزم سیروان میگه احتمالا کارا ریتمیک باشه یعنی تصمیم قطعی برای ریتم ها اتخاذ نکردن -نمیشه که آهنگ اسلو بدی ارشاد بعد بگی خوب نیس بذاریتم بدم بهش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

خیلی ممنون از سیروان عزیز بابت صراحتش :)))

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

نظر سالم قبلی من که منتشر نشد...خوب خیلی خلاصه بگم که افیون این موزیک ایران همین به هم پریدن طرفدارا شده...که اکثر غریب به اتفاقشون هم مثل خودم در بطن قضایا نیستن و فقط در حال بازگو کردن حرفای این سایت اون سایت و احساسات شخصیشون هستن بر ضد دیگری...
ولی کسی که بد کار کنه تو موسیقی مطمئنا از گردونه خارج میشه...کسی هم که خوب کار کنه میمونه هم تو دل مردم هم تو عرصه‌ی کاریش.
اینکه من طرفدار فلان خوانندم دلیل نمیشه طرفدارای بقیه خواننده ها رو یه سری شنونده‌ی غیر حرفه‌ای بدونم یا اینکه واسه خواننده مورد علاقم یه دنیای دیگه بسازم که فراتر از موزیک این مملکت باشه...
سیروان هم یکی از پر طرفدارها و بهترین هاست.کاراش قابل احترام و تامل.خودم خیلی دوسش دارم.اما اسم بردن از کسی رو تو یه رسانه‌ی عمومی جالب نمیدونم.حتی اگه مثال باشه.همونطور که خود سیروان هم دوست نداره اسمش یه جای دیگه به عنوان مثال مطرح بشه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ایشون برای اثبات حرفشون باید حتما دیگران رو زیر سوال ببرن؟!! این روش انتقاد نیست. در ضمن لطفا دخالت نکنید روی صحبت بنده با سایت موسیقی ماست که اگه جوابی باشه خودشون میگن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ایشون علنا اسم اورده و میخواد بگه چراب ه مه ی مقدم مجوز دادن...میتونست بگه چرا به بقیه مجوز نمیدن. الان پرونده ی همه ی ممنوعالفعالیتها اینجا نیست که بخوایم بگیم چرا...در ضمن مگه مهدی مقدم ضمن همه ی ممنوع الفعالیتهاس...مگه اینکه مجوز گرفته بعد چند سال چیز عجیبیه؟!! در ضمن دفاع بی جا نکنید لطفا. ایشون خودش خوب میدونسته که چرا اسم اورده و گفته مهدی مقدم رکورددار ساخت کلیپه... چون احتمالا به خاطر مصاحبه قبلی مهدی مقدم بهشون بر خورده... که جریانش مفصله. اما به ناحق داره حاشیه سازی میکنه. که از ایشون بعیده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ببخشید مثل اینکه هوادارای اقای خسروی هم مث خودشون اهل فرافکنی و حاشیه هستن... من چی میگم و شما چی جواب دادی...خوبه اول نظر منو درست بفهمی بعد چیزی در جوابم بنویسی. ایشون اگه موسیقی تو ذاتشه یا هر چیز دیگه دلیل نمیشه انقدر یکه تاز بشه و به دیگران تکه پرانی کنه. این استعداد که میفرمایید رو فقط ایشون دارن؟ خوبه یه ذره فراتر از خودمون رو هم ببینیم. الان مهدی مقدم نذاشته ایده های متعدد ایشون تبدیل به آثار درخشان بشه؟! اگر ممنوع الفعالیت شدن ایشون دردناکه به همون اندازه برای مهدی مقدم هم حرفهای ایشون دردناکه... چون مهدی خودش این دورانو گذرونده. مهدی مقدم سال 83 اولین البومش منتشر شد...اون موقع هنوز کسی نمی دونست سیروان کی هست. در ضمن شما در جایگاهی نیستی که بگی راه بازه... یا بسته اس. مهدی مقدم منتظر اجازه ی امثال شما نیست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آقای ارش لطفا وقتی جوابی برای گفتن ندارید سکوت کنید. من شلوغش نکردم. خواننده مورد علاقه تون علاقه دارن ماجراجویی کنن و حاشیه بسازن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

عاقلان دانند . یعنی شما از آقای س . ق بیشتر میدانید کسی که مدعیان موسیقی داخل ایران از جنس و رنگ صداش تقلید می کنند طرفدارانشون هم اینجا مدعی هستند که بهترین خواننده و تنظیم کننده هست بیشترین طرفدارا داره (اشاره به نظرات بالا) . ایشون که فرمودین نامشون کی هستند چند تا از کارهای ایشون معرفی کنید بریم پیدا کنیم گوش بدیم ؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ایول ... لوپ رو خوب اومدی! برید با سیروانتون خوش باشید ما هم با آرمین وان بیورن و تیستو و ادوارد مایا و ...

MiD
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

خانم محترم؛سیروان ضبط آلبوم اولش رو از سال 82 شروع کرد
.در ضمن شما و اشخاصی که از اونها بعنوان"کسی" یاد میکنید ممکنه از خیلی از مسائل بی اطلاع باشید و این دلیلی بر تکذیب اون مسائل نیست.
حتماً حرف من رو تایید میکنید که مهدی مقدم(که یکی از خواننده های مورد علاقه منه)بر عکس سیروان پیشرفتی نکرده و در جا زده.(اگه نگیم پس رفت کرده)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

خندم میگیره ! یعنی "ایرانی" وجود داشته که توی نظرسنجی رادیو Funx هلند به آهنگ نه نرو رای منفی داده ؟ البته تو بخش نظرات این مصاحبه هم میشه نشونه هایی از وجود همچین هموطنایی رو دید ! با این وضع سیروان هم مثل هنرمندای واقعی مثل کوروش و کاوه یغمایی به حاشیه رونده میشه .. ! کار های سیروان تکراریه؟ کسانی که این حرفو تایید می کنن چه چیزی از موسیقی می دونن ؟! ماشالا همه تو همه زمینه ها خودشون رو کارشناس می دونن از فوتبال و ماشین گرفته تا موسیقی !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

واقعاً عجیبه موسیقی ما
ظاهراً شما نه نظر کسایی که از سیروان حمایت میکنن و تایید میکنی نه اونایی که انتقاد میکنن و البته نه کسایی که توهین میکنن
من که نمیفهمم کامنتم چی داشت. جز این که با ذکر 6 7 دلیل منطقی و بی کوچکترین اهانت به شخص خاصی از سیروان دفاع کرده بودم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

واقعا متاسفم برای همه ی اونایی که ارزش سیروانو نمی فهمن اولا فکر نکنم کسی باشه که آقای ...رو قبول نداشته باشه از نظر سواد موسیقیایی .وقتی ایشون از سیروان خسروی به عنوان برترین تنظیم کننده ایران نام میبره دیگه حرفی نمیمونه ثانیا آهنگ نه نرو وقتی توی چندین نظر سنجی مقام اولو کسب میکنه و تو نظر سنجی منوتو هم دوم میشه دیگه جایی برای کم لطفی نمیزاره مقایسه چاوشی با سیروان یکم که نه خیلی بی انصافیه .در قدرت خوانندگیه چاوشی شکی نیست ولی تو تنظیم اصلا قابل قیاس با سیروان نیست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

کنسرت دوتا خواننده بوده پلیس میریزه تو کنسرت تا دو تا خواننده رو ببره یه نفر میپره رو استیج میگه ما سه تارو کجا میبرین!!!!
آخه تو کل این مصاحبه یه بار اسم چاوشی اومد که طرفداراش ریختنو هی میخوان سیروانو بکوبن
بعدشم سیروان بود که میکس و مسترو تو ایران جا انداخت نه چاوشی!!!!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سیروان همیشه وهمه جا گفته که در هیچ شرایطی کاور نمیکنه!!

دوست عزیز ملودی آهنگ عاشقتم کار امید حاجیلی هست و بر فرض این هم که کاور باشه ، ایراد به امید وارده و نه به سیروان!!

خواهشا وقتی کاملا از چیزی مطمئن نیستید اظهار نظر نکنید!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

خیلی جالبه!!!!
یعنی از نظر شما زدن آهنگ های گروهی مثل پینک فلوید که از بهترین گروه های راک دنیا هستند ، با دوستان ، برای دل خودشون ، یعنی تقلید؟؟؟

پس بفرمایید که همه ی موزیسین ها از وقتی که به دنیا اومدن خدادادی موزیسین بودن!! اصلا حق ندارن آهنگ های گروه های بزرگ رو برای تمرین بزنن!

عجیبه که چقدر معانی بد برداشت میشه!!
جناب آقای مختار وقتی میشه اسم این کار رو تقلید گذاشت که اون آهنگا رو به اسم خودشون منتشر کنند!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

شما که نه به کارش کار دارین و نه به خودش ، یعنی نه می شناسیدش و نه کاراشو دنبال می کنید!!
فکر نمی کنم زیاد جالب باشه که در مورد چیزی که بهش کاری ندارید ، نظر بدین!!!

اونایی که سیروان رو می شناسن و حتی خیلی کم با کاراش آشنایی دارن خیلی خوب می دونن که هر تعریفی از خودش می کنه ، کاملا به جاست !! وقتی کسایی که باید، ازش حمایت نمی کنن و هم وطناش هم فقط دنبال کوبیدنش هستند و رسانه ای هم نداره که کاراشو معرفی کنه ، و از همه مهم تر جامعه ی مخاطبش درک کافی از موسیقی ندارن ، چاره ای براش نمی مونه که از کارش تعریف کنه!!

به جز همه ی اینها به نظرم مهم ترین دلیلی که سیروان به خاطرش از کاراش تعریف می کنه ، اینه که الان در جامعه ی موسیقی ایران کسی وجود نداره که بهتر از اون باشه که بخواد کاراشو بفهمه و اون طوری که باید کاراش رو درک کنه و از اونا تعریف کنه!!

خواهش می کنم تایید کنید!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

دوستان عزیز الان تمامی خواننده هایی که شما شب و روز آهنگهاشونو گوش میدینو و عشق میکنید برای آلبوم بعدیشون با سیروان یا قرارداد بستن یا تو صف انتظارن تا سیروانو برا اولین بار از نزدیک ببینن....حالا هی بیاین بنویسین سیروان بده، اگه بده گوش ندین خوب، ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

̓پر واضح هست کسی اجبار نکرده که ( همه !!! ) به شاهکارهای

♫ سیروان ♫ گوش بدن !!!!

کسی که به معنای واقعیه کلمه شعور موسیقی داشته باشه برای

شنیدن شاهکار های ♫ سیروان ♫ همیشه و همیشه و همیشه

عطش داره... و بی تردید معتقد هست که ♫سیروان ♫ 10 , 12

پله از سایر موزیسین های داخل کشور ́ سرتر هست و هنوز خیلی

خیلی زمان میبره تا دیگران بخوان در میدان رقابت با ♫ سیروان ♫

خودشون رو به عنوان یه مدعی معرفی کنن...

بی اندازه باعث خوشحالیم هست که طرفدارای ♫ سیروان ♫

همیشه انسانهای با فرهنگ و خاص هستن و این بهترین اتفاقی

هست که شخصا ♫ سیروان ♫ همیشه ازش یاد میکنه...

♫ سیروان ♫ تو باید جای من باشی ببینی در ◄◄تو ►► چی

دیدم !!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

sirvan ,sirvan torokhoda ghadre khodeto bedon benazare man man ba baghie kar nadarm to betrini hazeram ino ghasam bokhoram sirvan man bachey karajam 2shab ejra dashti karaj 2shabesham omadam va bahat axam daram man vagean doset daram kheyli dost daram kenret mosighi yad begiram vali ...?akhe cheraaaaa

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

هر کسی یه نظری داره !
من به کارای سیروان علاقه دارم !
از همون آلوم اولشم که حتی ریمیکس کارش یه سمپل آناده شده یه نرم افزار بوده !
من همه اینا رو می دونم و نظر شخصی من اینه !
دلیلی نداره که وقتی نظرم اینه بیام به کسی که نظرش بر خلاف نظر منه گیر بدم و بخوام نظر اون رو تغییر بدم !
هر کسی نظر خودشو داره و باید برای بقیه قابل احترام باشه ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

من نمی دونم مشکل دارن سیروان و مهدی مقدم یا نه ولی من فقط از نظر کاری و هنری به این قضیه نگاه می کنم و تعریف و تمجید خودم رو می کنم !
مهدی مقدم وقتی اومد بی صدا اومد و اوج گرفت !
این یعنی تمام قدرت صدای مهدی مقدم و واقعاً زیبائی و خوبی صداش !
مهدی مقدم یکی از افرادیه که من واقعاً صداشو واقعاً دوست دارم و همیشه باهاش می خونم آهنگاشو ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

salam
man yeki az havadaraye sivanam
tanha khanande mahbobe ma to irane
mabaghiam khobam
vali ba ahanagaye sirvan
khaterate khobi daram
che albome avalesh che sa@t 9 man az rashtam va kheli doost daram to ye rasht concert bezarae sirvan dooset daram

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

امیدوارم سیروان زودتر مجوز بگیره و به کارش ادامه بده و دیگه مشکلی براش پیش نیاد .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

مثل اینکه برخورد دعواگونه در جامعه واقعی به دنیای مجازی هم کشیده شده...تو نظرات فقط به هم دیگه توهین می کنیم...به خواننده های مورد علاقه هم بد و بیراه می دیم...اما حتی یه نفر ازخودمون هم عرضه تنظیم کردن و خوندن یه آهنگم نداریم...نه عرضه داریم مثل چاوشی بخونیم نه عرضه داریم مثل سیروان تنظیم کنیم فقط یاد گرفتیم بپریم به هم خواننده مورد علاقه خودمونو بکشیم بالا...اینم شده مد این روز ها... و حالا چند کلامی با شما سیروان عزیز : چیزی که زیاد در مصاحبه تان به چشم می خورد تناقض بود و تناقض بود و تناقض!! از یک طرف میپرید به مهدی مقدم که چرا مجوز میگیرد و از یک طرف انتظار دارید رضایا!!! مجوز بگیرد حالا من از شما سوال دارم که واقعا چه استعداد نهفته و پنهانی از عماد طالب زاده سراغ دارید که هفته ای یک بار آهنگ جدید به ...میدهند یا نه اصلا سعید مدرس چه صدا و استعداد درخشان تری داشت که ما تا به حال حداقل در بحث دلچسب بودن صدا ندیده ایم؟!!! حقیقتا هنوز هم از نظرسنجی مردی این سایت گلایه دارید ، از نظر سنجی که چه عرض کنم از آدمهایی گله دارید که در این وضع جامعه تلاش میکنن با موسیقی گرفتاری های خود را از بین ببرند و در این نظر سنجی محسن چاوشی رو اول می کنند چون گویا کمی از دل آنها گفته...گویا با آنها ارتباط برقرار کرده... و این عادلانه نیست که هرکس کاری به دلش نشسته متهم به نفهمیدن موسیقی بشود... فقط به هم پریدن رو یاد گرفتیم...ذره ای پرواز کردن هم یاد نگرفتیم...احترام به مردم را هم... از هیچکس گلایه ای ندارم اما دوست دارم یاد آور ضرب المثلی باشم : (( مرگ خوبه...ولی برای همسایه )) درود بر موزیک ما که این نظر رو بررسی و تایید می کند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

اوه...اوه... این جا چه خبره.بابا .به نظر من برای مردم معمولی یا مثلا من دانشجو اهمیتی نداره که بخوایم اصطلاحات موسیقی رو بدونیم .نمی گم نباید اصلا هیچی هم نباید بدونیم هان.اشتباه نگیرین....این دعوا ها و مشکل ها بین طرفداران پیش میاد.خب نظر یا سلیقه هرکس یک جوریه دیگه.این بحث ها چیه دیگه.اگر یکی دوست داره دعوا کنه،بابا بقیه جوابشو ندین تا خودش بفهمه.اگر کسی سیروان خسروی رو مثل من دوست داره،خب با اهنگها و تنظیم های اون راحت تره و اگر کسی دیگه،یکی دیگه رو دوست داره،خب داشته باشه.مگر خارج از کشور این جوری نیست؟؟هیچ کس به کسی کاری نداره که.هر بشری خواننده خودشو دوس داره.ای بابا،اگر بحث،بحث عمیق راجع به موسیقی باشه که اخه هرکسی بیاد با دلیل از حرفش طرفداری کنه اما با مدرک و دلیل.این دعواها چیه دیگه؟؟!!!!ای بابا....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

همیشه می نوشتم تو ایران تنظیم کننده فقط سیروان و استاد بهروز صفاریان.
خوشحالم که سیروانم با من هم عقیده است وبهروزو تو این عرصه ....
به امیده روزی که این 2 با هم همکاری داشته باشن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آقا اصلاً سیروان بهترین تنظیم کننده، ولی...ولی شما که اینقد سیروان سیروان میکنین یه لحظه فکر کنین که واقعاً موسیقی ما ایرانی ها اینه؟ واقعاً موسیقی کشور ما اینه که آقای سیروان خسروی داره گسترش میده؟ واقعاً ما اینجوری میخوایم تو صحنه ی بین المللی خودمونو مطرح کنیم؟ واقعاً کشورهای همسایمون مثل ترکیه ، عرب ها ، هندی ها و غیره هم اینجوری دارن موسیقیه کشورشونو به نمایش میذارن؟ من خودم کیفیت میکس و مستر کارای سیروانو دوس دارم ولی قبول کنین که از لحاظ سبک، داره به بیراهه میره..یعنی جملات ناب فارسی رو به زور داره وارد سبک غربی که اصلاً معنی و مفهوم او جملات رو نمی رسونن میکنه ...اگه واقع بین باشین به همین علت هم سبکش مخصوص خودش و یه عده افراد تخصصی که تو موسیقی سر رشته دارن هست... وهیچ وقت آهنگاش با اینکه زیاد وقت میزاره شنیده نمیشه و تو جامعه شرقی ایران هیت نمیشه...منظور من سبک کلی کارش هست نه آهنگ خاصی ... که البته آهنگ ساختمان پزشکان که یه خورده به سلیقه ی عامه مردم نزدیک بود و تلویزیون به دادش رسید رو نمیگم .. تشکر از musicema”

چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 20:12

aqa farzad sirvan k chizi ngoft!!!harf haq talkhe

چهارشنبه 12 تیر 1392 - 09:28

سیروان بهترین آهنگساز و تنظیم کننده در ایرانه. آقا مرتضی حرفت خیلی اشتباهه.

پنجشنبه 20 تیر 1392 - 14:06

سروان در نوع خودش بی نظیره سبک موسیقی بالا وعلمی. با درایت وآگاهی آهنگ میسازه .به عنوان کسی که به موسیقی آشنا هستم وسالیان فعالیت میکنم سیروان واقعا ت وبی نظیره که همه درکش رو ندارند

BS
شنبه 5 مرداد 1392 - 16:37

به نظر من آقای سیروان خسروی بهترین خواننده ی ایران هست ولی خیلی ها قدر ایشون رو نمی دونن و لیاقت ندارن همچین خواننده ای تو کشورشون باشه.

شنبه 19 مرداد 1392 - 23:31

دلم می خواد های های برات گریه کنم برای کسی که قدرشو نمی دونن ...
اخه خواهر و برادرای عزیز شمایی که اصلا موزیسین به دنیا اومدین نمی گین اگه سیروان کاراش تکراری بود چرا انریکه ای که قطعا قبولش دارین میکس یکی از اهنگاشو داده به سیروان؟
میدونید چرا قبول ندارید برای اینکه تمام طول زندگیتون سبک دیگه ای گوش می کردین حالا که کسی امده از خودش یک سبکی اوده به جای اینکه دستشو بگیرید تا بزرگ بشه چرا با حرفاتون لهش می کنید؟
سیروان هم اینجا خیلی عصبانی بود بخاطر اینکه به هنرمند ارزش نمی دن خودتون که خوندین 10 ماه البومی که این همه براش زحمت کشیده فقط برای اینکه ب گوش هواداراش برسونه طول کشیده

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سیروان: ماجراجویی را دوست دارم! | موسیقی ما