جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
احسان و راه رفتن لبهٔ تیغ
پرونده ای برای آلبوم «عاشقانه ها»- 1
احسان و راه رفتن لبهٔ تیغ
  • میثم یوسفی | منتقد موسیقی
موسیقی ما - ۱- هر اثر موسیقایی باکلامی که منتشر می‌شود یک‌سری المان‌های ثابت و مشخص دارد؛ ترانه، ملودی، تنظیم، صدای خواننده و در ‌‌نهایت قسمت‌های فنی صدا مثل میکس و مسترینگ. آدمی مثل من هم در قبال هر اثر برخورد مشخصی دارم. یا باید تک تک المان‌ها ویژه و درست باشند تا آن اثر به یکی از انتخاب‌های شنیداری‌ام تبدیل شود، یا باید حداقل یکی از المان‌ها قابلیتی داشته باشد که توجه آدمی را به خودش جلب کند و بقیه موارد هم از استانداردی پایین‌تر نباشند و آزار دهنده نباشند تا بتوانی گهگاهی سراغ آن اثر بروی. «عاشقانه‌ها» ی احسان خواجه‌امیری از معدود آلبوم‌هایی‌ست که در ایام اخیر منتشر شده و به هر حال اثر قابل تحلیلی هم ا‌ست. صداهایی با ویژگی‌های پاپ-سنتی هرگز صدای مورد علاقه و انتخاب من برای گوش دادن به موسیقی فارسی نیست، اما ویژگی مهم این خواننده این است که بعد از آلبوم «برای اولین‌بار» و پس از آشنایی با افشین یداللهی همیشه سعی کرده ترانه‌های خوب بخواند و موسیقی‌اش هم به خاطر همکاری با موزیسین‌های به نام از استانداردهای پاپ ما پایین‌تر نبوده، به همین دلیل حتا اگر طرفدار کار‌هایش نباشی از شنیدن آن‌ها اذیت نمی‌شوی. شاید اثر ویژه‌ای مثل «سلام آخر» هم در کارنامهٔ کاری‌اش باشد که از نظر موسیقی و تنظیم، چندین پله از استاندارد موسیقی پاپ این سرزمین بالا‌تر باشد.
  
۳- «عاشقانه‌ها» به عنوان ششمین آلبوم این خواننده چند ویژگی قابل تحلیل دارد. ترانه‌های آلبوم که توسط دوست عزیزم روزبه بمانی نوشته شده است ترانه‌هایی‌ست که از یک انسان دارای جهان‌بینی و امضا منتشر می‌شود. من قطعا ترجیح می‌دهم هرچه آلبوم موسیقی منتشر می‌شود شاعرش روزبه باشد تا افرادی که نه نگاه درستی به جهان پیرامونشان دارند و نه توانایی بیان و تحلیلش را. با اینهمه بحث تکراری در مورد ترانه‌های روزبه‌‌ همان تکراری شدن این شاعر است و رونویسی‌هایی که از روی دست خودش دارد. با اینهمه هنوز گهگاهی اشکالات ریز روایتی یا تالیفی در ترانه‌های روزبه پیش می‌آید که امیدوارم در آینده کاملا از بین بروند. به این اعتقاد دارم مهم‌ترین مسئله در ترانه‌ها نه وزن است و نه قافیه، بلکه وفاداری به ادبیات فارسی و فارسی را درست گفتن و درست نوشتن مهم‌ترین رسالت ترانه‌سراهاست که مطمئنم جز روزبه شاید فقط دو- سه نفر دیگر باشند که هم می‌توانند در وزن و قافیه درست باشند، هم جهان درستی داشته باشند، دغدغهٔ ادبیات فارسی داشته باشند و هم آن را رعایت کنند.

۴- از نظر ملودی‌ها که متاسفانه من هرگز نتوانستم از تکرارهای فراوانی که ملودی‌های علیرضا افکاری در یک سال اخیر داشته و دلیل اصلی‌اش هم‌‌ همان بلای تولید انبوهی‌ست که روزبه هم به آن دچار شده ساده بگذرم. هرچند حقیقتا با احترامی که برای ایشان دارم این موزیسین را موزیسین درجه دویی می‌دانم که بخت و اقبال بلندی داشته که با شاعری مثل روزبه لینک شد و اتفاق‌های نابی هم برایش افتاد.

۵- تنظیم‌های زیبای هومن نامداری در این آلبوم شاید باعث شده است که به تولد موزیسین باسوادی در موسیقی پاپمان امیدوارم باشیم. از نظر خوانندگی هم که همان‌طوری که گفتم هرچند صداهایی مثل خواجه‌امیری از صداهای مورد علاقهٔ من نیستند اما مشکلی هم با این صدا ندارم و به نظرم خروجی خوبی هم در این آلبوم داشته است. تنها مشکل عجیبی که در وکال آلبوم بود این است که در اکثر جا‌ها خواجه‌امیری انگار در تلفظ حرف سین مشکل دارد و جای «س»، «ت» می‌گوید. این موضوع در آهنگی که به اسم «لب تیغ» بسیار عجیب و حاد شده است. متاسفانه این موضوع باعث شده «لب تیغ» تبدیل به «لب سیخ» شود و خب این بسیار آزاردهنده است! شاید بهتر بود دوستان فنی صدا کاری کنند که این اشکال این‌قدر به چشم نیاید. از همهٔ این حرف‌ها و اشکالات که بگذریم دو ترانه در این آلبوم هست که طبق سرفصل‌هایی که در ابتدای یادداشتم گفتم، چون المان‌های ترانه و تنظیمش واقعا درجه یک است می‌توانم چندین بار شنونده‌اش باشم. «دریا» و «لحظه» از بهترین کارهایی خواهند شد که خواجه‌امیری در کارنامه‌اش داشته است.
منبع: 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

بهترین آلبوم احسان همینه...
هیچ ایرادی هم نمیشه بهش گرفت....
کاشکی سعی نکنیم الکی ایرادهای بنی اسرائیلی بگیریم و از شنیدن این اثر لذت ببریم....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آره انصاقا احسان میگه لب سیخ! یاد اشتباه فاحش علی لهراسبی در آلبوم تصمیم افتادم.اون جایی که میگه : وقتی دل دیوونه بی تو داره میمیره، وقتی داری .... قلبم پیش تو گیره
من نمیدونم این اشتباهات واقعا از چشم دوستان دور میمونه یا واقعا عمدی توو کاره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

صحبت های شما متین !!ولی این البوم جز یکی دوجاهمین ایرادات تلفظی که اونم خیلی مشخص نیست ایرادی نداره تو قطعه لب تیغ مشخصه که میگه "ت" ولی یه کم تیز تلفظش میکنه!ملا نقطعه ای چرا هستن نمیدونم والا!!به هرحال به نظر من این البوم بی نقص بود نه به عنوان یه هوادار احسان خواجه امیری بلکه به عنوان کسی که دوره موسیقی دیده و از این چیزا تا حدودی سر در میاره...!احسان عزیز موفق باشی !!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

احسان فقط تتو ایران تکه

..
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

قلمت هنوز می تونه قوی تر شه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خیلی خوشحالم که "موسیقی ما" رو اینگونه میبینم. خوشحال از اینکه مطالب صرفا از تعریف و تمجید بیهوده گذشته و قدری هم به معنای واقعی، تحلیل آلبومی صورت می گیرد. حتی اگر خواننده، آهنگساز یا تنظیم کننده ی محترم از تحلیل انجام شده دل آزرده شود...

با این تحلیل بسیار زیبا کاملا موافقم. در مورد این آلبوم حق ادا شد...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من همون اول که گوش دادم دیدم که ملودی ها خیلی ساده و تکراری هستن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

در مورد ملودی ها
تکرار در ملودی ها دیده میشد اما نه اینقدر زیاد
از نظر من ، قطع همکاری احسان با مهرداد نصرتی اشتباه محض بود
واقعا جای ملودی های نصرتی تو این آلبوم خالیه

...
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اصلا از این سایت که یکی از پرطرفدارترین سایت های موسیقی هست توقع نداشتم که سلیقه ای عمل کنه
شما به جای اینکه سلیقه ی خودتون رو در قالب یک پرونده برای یک خواننده دربیارین و در شبکه ای عمومی قرار بدین حداقل می تونستین اینو در قالب یک کامنت بیان کنین
واقعا متاسفم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

حداقل کسایی که همچین نقدایی می کنن رو معرفی کنید ببینیم خودشون چی کارن که رو همچین آلبوم خوبی این ایرادارو میگیرن!!!!1

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

"خواجه‌امیری انگار در تلفظ حرف سین مشکل دارد و جای «س»، «ت» می‌گوید. این موضوع در آهنگی که به اسم «لب تیغ» بسیار عجیب و حاد شده است. متاسفانه این موضوع باعث شده «لب تیغ» تبدیل به «لب سیخ» شود و خب این بسیار آزاردهنده است"
ما آخر نفهمیدیم به جای "س" "ت" میگه یا به جای "ت" "س"!؟
میخوای الکی ایراد بگیری قبلش فکر کن.ببین یه وقت ضایع نباشه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

این اصلا نقد نبود.نقد اصول و قواعد داره دوست من

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آهنگ لحظه خیلی قشنگ بود. یکی از بهترین کار‌های‌احسان بود به طور قطع.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

نمیدونم چرا هر چه اهنگ لبه تیغ را گوش میدم به این مشکل برنمیخورم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خدابه آقای خواجه امیری وهوادارانشون صبرعنایت کنه بااین تحلیل سردرگم!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

مگه می شه با یه جمله ی اینکه من صدای سنتی پسندم نیست در موسیقی پاپ، خواننده رو از کل اثر حذف کرد و زیبایی های آهنگارو فقط به ترانه و تنظیمش ربط داد؟؟

کاملا غیر اصولیه این شکل نقد کردن!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

احسان خواجه امیری بدون نقص پاپ و سنتی رو تلفیق کرده و بسیار عالی تو پاپ تحریر میزنه به طوری که از موسیقی خارج نمیشه !
و از لحاظ فنی بسیار تکنیکی میخونه که اگر کسی با آواز و خوندن آشنایی داشته باشه متوجه این مسئله میشه !

احسان خواجه امیری از لحاظ تکنیک ، بازه ی صدا ، حجم صدا و کیفیت خوندن یه سر و گردن از تمام خواننده های پاپ ایران بالاتره !!!

از لحاض ملودی هم آقای افکاری فوق العاده بودند همیشه
این که ملودی های افکاری اکثرا در یک فضای مشخصه خیلی ام طبیعی ای هست چون ذهن هر آدم و احساساتش ثابته !
شما تو پاپ آهنگسازی مثل افکاری نمیتونید پیدا کنید که در عین همبستگی آثارش در تمام کارهاش خلاقیت داشته باشه !
و نکته ی دیگه هم اینکه تصاویر ذهنی علیرضا افکاری شاهکاره !

هومن نامداری هم که پدیده ی این روزای موسیقی ایران داره میشه !

آلبوم عاشقانه ها فوق العاده بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اگه احسان صداش خوب نباشه صدای کی تو این موسیقی خوبه آقای منتقد محترم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقای میثم یوسفی

با درود فراوان به شما . بنده هم به گونه ای منتقد موسیقی هستم و همیشه از موزیک هایی که گوش میدم ، سعی میکنم ایراد بگیرم . معمولآ این ایراد ها شامل موزیک ، تنظیم ، شعر و خواننده ها میشه . اما نظر من اینه که شما چون صدای احسان رو دوست ندارین و عمیق به کاراشون توجه نمیکنین ، نمی تونین انتقاد منطقی و صحیحی نسبت به این آلبوم انجام بدین . من همه ی متنی که نوشتین رو خوندم و همرو قبول دارم . اما به نظر من این که تلفظ تیغ سیخ شنیده میشه ، یک انتقاد یا ایراد حرفه ای نیست . من ایراد چند تا ایراد از این آلبوم گرفتم که وقتی مطرح کردم ، 90 % از طرفداران تایید کردن . به نظر من بهتره برای انتقاد عمیق تر نگاه کنیم .
با سپاس
بدرود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

چرا من گوش میدم متوجه نمیشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:@

اگه بگید تو اهنگ دریا مقصد رو مخصد تلفظ میکنه قبول دارم ولی اینو نه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اقای یوسفی شما اگه از جنس صدای احسان خوشت نمیاد کسی مجبورت نکرده بیای البوم عاشقانه ها رو نقد کنی.
من و خیلی از طرفدارای احسان واسه این که چنین صدای رسایی داره طرفدارشیم. واقعا به نظر من احسان خواجه امیری از اون دسته خواننده هایی که صداش فوق العاده دلچسبه. با اینکه من از طرفدارای سر سخت رضا صادقی ام اما نمیتونم از صدای احسان خواجه امیری بگذرم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

ببخشید کجاش احسان ت رو س میگه؟؟؟!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

میدونی از چی خوشم میاد الان و لذت میبریم اینکه احسان جای هیچ اتقادی رو ضعفی رو نذاشته توی این البوم بعد کسی مثل اقای یوسفی میخوان انتقاد کنن و یه ایرادی بگیرن میرن سراغ یه سری چیز الکی و هیچی واسه ایراد گرفتن نداشتن و به تلفظ کردن بعضی از کلمات احسان انتقاد میکنه اقای یوسفی عزیز احسان خواجه امیری تا بوده و بوده همیشه حرف س و ت رو اینجور تلفظ میکرده و مردم با همین چیزاست که عاشقانه صداشو دوست دارن و ارتباط برقرار میکنن و یه چیزیه که خوده احسان میخواد که اینجور بشه که وقتی اینجور تلفظ میکنه ادم از غرق احساس و ارامش موهای بدن ادم سیخ میشه.من خودم لبه ی تیغ رو که گوش میدم دیوونه میشم هر دفه فقط به خاطر صدا و احساسیه که احسان توی تک تک کلمات شعر به کار میبره.
یعنی دیگه چیزایی دیگه نمیتونستید بگید رفتیت سراغ این چیزا!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

این حرف که "س" رو "ت" میخونه که کاملا اشتباهه ، ولی فقط تو گفتن "لبه تیغ"،اونم اگه خیلی دیگه بخوایم گیر بدیم،یخورده "ت" رو "س" میخونه که اونم در مقابل آلبومی به این حد حرفه ای چیزی نیست ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

به نظر من ترک 1 واقعا ارامش خاصی به ادم میده . اسم اهنگ با موزیک و تنظیم و صدا همه چی باهم همخونی داره
واقعا فوق العادست

-
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دوست عزیز
کجای ملودی های علیرضا افکاری اسیر تکرار شده
متاسفانه یک سری از ما ایرانیا نشستیم و اون کسی رو که در کارش موفقه
رو به شدت می کوبیم
از اینکه در این وضعیت موسیقی پاپ علیرضا افکاری رو آهنگساز درجه 2 می نامید
براتون متاسفم
بنده به عنوان یک نوازنده با سابقه 11 سال همچنین حرفی رو درباره علیرضا افکاری نمیزنم ... شما هم خواهشن تحدید نظر کن !!!

(( مسئولین موسیقی ما خواهشن نقد افرادی رو که واقعا دارای سواد موسیقی و یا سابقه بالای نوازندگی یا آهنگسازی رو دارند در سایت قرار بدین
از شما ممنون که برای آلبوم محسن یگانه نقد یکی از بهترین گیتاریست های ایرانی رو گذاشتید ))

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

واقعا بجز ترک 1 که شاهکار سیروان بود ازین آلبوم چیز خاصی ندیدم...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

ترانه های روزبه بمانی عالیست
خدا حفظش کنه
علیرضا افکاری متاسفانه در دو البوم خواجه امیری واعتمادی سنگ تمام نزاشت شایدم دلیلش تو لید بالا باشه علیرضا در این دو البوم 15 ملودی داشته
ولی البوم خوبی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

سلام

آقای یوسفی مطلب شما رو خوندم اینکه میگم مطلب دلیلش اینکه نمی تونم اسم نقد روش بذارم. نقد یکسری فاکتورهای مشخص و تعریف شده داره که متاسفانه مطلب شما فاقد اون بود همونطور که خودتون بارها در این متن از کلمۀ " من " استفاده کردید نشون میده این بیشتر نظرات شخصی شماست تا نقدی که بر اساس اصول باشه و شاید باید این مطلب رو در قسمت نظرات مینوشتید نه بعنوان نقد!! _ گرچه همین نظرات هم میتونه در مواردی درست باشه _ مثل به تکرار رسیدن روزبه بمانی و جدا شدن اون از جامعه و ترانه گفتنش برای یک " تو" ی فرضی!! اما مثلاً اینکه شما از صداهای پاپ-سنتی خوشتون نمیاد کاملاً شخصی و به کسی ربط نداره!

در کل بنظر میرسه نقد تو ایران اینجوری معنا شده که هرچی اکثریت میگن تو مخالفشو بگو! و متاسفانه این تو تمام حوزه های سینما ؛ اقتصاد و ... دیده میشه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

باز موسیقی ما رفتی نظر شخصیه این آقا رو پرسیدی؟!؟
موندم ایشون به هیچی علاقه نداره درمورد همه چیز هم نظر میده... با حفظ احترام!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

تو رو آرزو نکردم ته تنهای جاته !!!
آخه حتی آرزوتم واسه من خیلی زیاده !!!

جاتته : جاده ........

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خود یوسف آقا گفت من از صدای احسان خوشم نمیاد پس گلم چه کاری نقد میکنی عزیز دلم با یه خداحافظی خوشحالمون کن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

موسیقی ما من کجاش توهین کردم گفتم برو گوش پزشک خب نامردیه خوب چرا تاید نمیکنی نظرمو
اینم از آزادی بیانت گفتم که مشکل شنوایی باعث اختلاف شنیدنی میشه یا حتی بهتر بگم اگه بلند گو یا همون اسپیکرتون هم مشکل داشته باشه دچار این مشکل حاد میشید
لب تیغ رو لب سیخ میشنوید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

شما میگید س رو ت تلفظ میکنه ولی میگین لب تیغ،لب سیخ شده!یعنی چی؟
بهترین آلبوم سال آلبوم عاشقانه ها بی چون و چرا!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

لب تیغو میگه لب سیخ؟؟؟!!!!!!!!!!!!
اینم ازون حرفا بودا من اینو ک خوندم رفتم یه بار دیگه گوش کردم دوست عزیز منتقد این جمله آخر مثل جوک بود به خدا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

نظرتون راجع به استاد آواز ایران ایرج چیه؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من فقط تو کف یه چیزم اقایون منقدی که آلبومهای حباب وعاشقانه هارو نقد کردن هیچکدومشون میلی به صدا وسبک کاری خواننده ندارن به زورم 1 بارگوش میدن پس به زورم نقد میکنن نتیجشم همینیه که بالا منتشرشده!!!
موسیقی ما یکم توانتخاب منقدهات دقت کن
امیدوارم تاییدکنی چون حتی اگه تذکرات زیرروهم رعایت کنیم گاها"تایید نمی شه که این توهین به مخاطبانتونه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

میگم اصن شما 1000 بارم این تراکو گوش بده اگه چنین چیزی شنیدی؟فقط خواستن یه چیز بگن ایشون که گزینه های نقدشون بره بالا.هیچ ایرادی رو البوم نبوده خواستن یه ایراد همینجور بگیرن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

تحلیل خوبی بود. همونطورم که خودتون گفتین سلیقه هم تو تحلیلتون بود که البته پایه ی تحلیلتون نبود اما نمیشه نادیدش گرفت. به نظر من شیوه ی خوندن احسان خاص هستش و توی قطعه ی لب تیغ هم این ایراد شما حس نمیشه و واسه بار اول هستش که دارم بهش فکر میکنم و میبینم که نه ایرادی نداره. شاید باید احسان گوش کن باشید تا این زیبایی رو ایراد نبینید. تکرار مکررات هم اگر خوب و استاندارد باشه من ایرادی توش نمیبینم. مثل ترانه های روزبه. تنظیم های همون نامداری هم واقعا امیدوار کنندست. امیدوارم به پختگی خودش فکر کنه نه به صرفا کار کردن و آلبوم های بعدی.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

به نظر من نقد درستی نبود کمی بی انصافی بود واقعا عاشقانه ها یکی از بهترین آلبوم های حال حاضر موسیقی ماست.

لب سیغ درسته باید خواننده در این سطح از این مشکل ها نداشته باشه اما کمی تند بود نقدی که در قالب موسیقی ما به اشتراک گذاشته شد...

مافیای موسیقی از همین جاها شروع میشه آقای بمانی واقعا ترانه های عالی و خوبی ارائه دادن اما اینطور نیست که دیگه توی ایران کسی همتای ایشون نباشه یا همینطور سیروان خسروی در تنظیم.

به نظر من کمی واقع بینانه تر به هنر موسیقی نگاه کنیم هر هنرمندی در این عرصه قابلیت هایی داره که دیگری نداره پس نباید همه چیزو از یک نگاه و از یک دریچه ببینیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

علیرضا افکاری درجه 2 ؟؟؟؟؟
میخواید راجع به موسیقی حرف نزنیم؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

جناب اقای نویسنده گمون نکنم ترک 1 و6 و7 رو شنیده باشی تو این ترکها اتفاقات تازه ای افتاده نه تو دریا و کجایی متاسفم واسه کسی که احسان رو اصلان نمیشناسه در تمام نقد سعی کرده ایراد بگیره یک طرفدار ویک هوادار تمام البوم های سال رو گوش نمیده پیشرفت یا پس رفت خواننده با توجه به اثار قبلیش باید بررسی بشه نه با توجه به پیشرفت موسیقی کل کشور متاسفانه چون از یکی خوشمون نمیاد باید یک ایراد ازش بگیریم وبکوبیمش این شده نقد خوب متاسفانه این اتفاق فقط فقط واسه احسان می افته نه مثل برخی دوستان که خوراکشون کپی کرن اهنگهای خارجیه اینجور که معلومه البوم داره جا میفته و انشالله جایگاه اول سایت موسیقی ما رو میگیریم تا کور شود هر انکه نتواند دید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

حالا بزار من نقد کنم ....
1. شعرهای روزبه بمانی فوق العاده هستن اما در بعضی از کلمات زیاد استفاده میکنه و دچار تکرار شده ، مثل کلمه پرستش ، قبله ، حتی راه رفتن در لب تیغ رو چندین بار گفته ، و کلی کلمه دیگه که در خاطرم نیست ،
2. در مورد تنظیم استثنایی ترک اول چیزی نگفتین که چون خود سیروان میکس و مستر نکرده بود و چون ما تنظیمهای سیروان رو با میکس و مسترهای بهتر شنیدیم یه ذره تو ذوق زد ... اما عالی بود
3. برعکس شما من علیرضا افکاری رو موزیسین درجه یکی میدونم که کارای درجه یکش رو به اونور آبی ها میده و ته مونده کاراشو بین خواننده های داخل ایران تقسیم میکنه و اگه بخوام یه ملودی ساز بسیار حرفه ای رو که خودش خواننده نیست نام ببرم علیرضا افکاری بهترین گزینه است و نام بردن اون به عنوان درجه دو به دور از انصافه
4. شما گفتین که علیرضاافکاری بخت و اقبال بلندی داشته که با روزبه بمانی خودی نشون بده و ... ولی من مخالف این حفتون هستم ، چون همه روزبه بمانی رو با اثار به یاد ماندنی علیرضاافکاری میشناسن و چه بسا اگه اینا با هم کار نمیکردن الان کسی روزبه بمانی رو نمیشناخت ف چون روزبه بمانی در آلبومهای شبح بهنام صفاریان و آلبوم آخر کاوه یغمایی و کلی آلبوم دیگه حضور داشت اما شناخته شده نبود و بعد از همکاری با مهدی یراحی و علیرضاافکاری تونست خودشو نشون بده ، پس من میگم روزبه بمانی بخت و اقبال بلندی داشته که با علیرضاافکاری و بهروزصفاریان و مهدی یراحی آشنا شد وگرنه با ملودی ها و اهنگسازی های دیگران ترانه هاش هیچوقت به گوش کسی نمیرسید و اینها مکمل هم بودن و هستن و همدیگه رو کامل کردن ، اگه شما آهنگهای علیرضا افکاری با ترانه های افشین مقدم رو شنیده بودین متوجه حرف من میشدین
5. هومن نامداری تنظیم کننده خوبیه و اینده روشنی داره
6 . نقص تلفظ و ادای کلمات احسان خواجه امیری رو هم باهات موافقم ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

در مورد لب تیغ حق با شماست واقعا بده و خیلی تو ذوق میزنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

نظرتون اصلا قانع کننده نیس
سبک خوندن احسان همینجوریه تو همه اهنگاش بهمین شکل میخونه و فقط لبه تیغ نیستش
باید احسان گوش کن باشید تا بفهمید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اگه ما ایرانی ها تو همه ی امور انقد ریز بین بودیم ایران الان گلستانی بود واس خودش آقا جان من وقتی مخالفی بیا صریح و واضح بگو خوشم نیومد خودتو خلاص کن چرا با کلمات بازی میکنید البوم احسان یعنی فرای فوق العاده هستش اصلا این وصله ها بهش نمیچسبه بخدا یعنی چی که گیر دادید به تلفظ احسان احسان تو همه اهنگاش بهمین شکل میخونه و واقعا هم بنظرم جالبه در نوع خودش و ب دل شنونده میشینه ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

لحظه و خوشبختی فوق العادس
بقیه هم خوب و جدید هستند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من نمیدونم چرا کساییه که مهارت کافی ندارن و اصول نقد رو نمیدونن برای چی......... منتقد عزیز،در نقد کردن،ذکر سلیقه ی شخصی جایز نیست.واقعا چرا همه با این احسان عزیز ما لجن؟؟؟!!نمیدونم شاید نمیتونن ببینن انقد موفقه.این نظرات خیلی مهم نیستن،چون دیگه همه بر این که احسان خواجه امیری بهترین خواننده ی پاپه واقفن.خرید بی نظیر و 12سانس اجرا در طول یک هفته اینو نشون میده.بیخودی که 4شب تمدید نمیشه که،وقتی استقبال زیاد باشه تمدید میکنن. نتونستن هیچ ایرادی به این آلبوم بی نظیر بگیرن،از این ایرادای الکی و پیش پا افتاده میگیرن،تازه اونم غیر حقیقی. این آلبوم بی نظیر بود و رو دستش نمیاد.احسان جان نگران نباش ما همه پشتتیم.

rk8
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

به جای ت میگه س نه به جای س بگه ت وگرنه که ت خودش درسته میشه لبه ی تیغ

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خیلی باحالی به خدا .... =))) راجع به روزبه که گمونم عرایضتون و با استناد به گفته ی خودتون به نقل از دیگران بود دیگه درسته ؟؟؟ گفته میشه دچار تکرار شده ....! راجع به افکاریم که هه هه ایشون با روزبه بمانی به بخت و اقبال خوش رسیدن ؟؟؟ خب ترجیح میدم دراین رابطه حرفی نزنم تا اونایی که پخته تر و حرفه ای تر هستن تو زمینه ی موسیقی جوابتونو بدن ... اما احساااااان .... جناب منتقد اگر علاقه ای به صدای احسان خواجه امیری ندارین چه دغدغه ای بود برای نقد این اثر؟؟؟ ( شایدم از سر بیکاری بوده خدا میدونه ) و بعد گمونم شما هنوز معنای نقد رو هم نمیدونین چه برسه به اینکه اسم بزرگ منتقد رو پسوند اسمتون کنین .... در نقد حرفه ای مهم ترین نکته وارد نکردن سلیقه ی شخصی منتقد و نقد منصفانه ست ... !!! نه که نمیدونی .... اینکه به صدای احسان عزیز علاقه ای نداری به خودت مربوطه ... اومدی نقد کنی یا سلیقه ی شخصیتو به ملت تحمیل کنی ؟؟؟ بعد اینکه من الان ترکیدم از خنده ملتو نمیدونم شما جدا تیغ رو سیخ شنیدی؟؟ عجب ؟؟؟؟ والا ما که تیغ شنیدیم بیزحمت یه فکری به حال گوشاتون بکنین .... بعد این همه ترانه توشون صدای ت هست حالا چی شد مثلا مشکل احسان تو ترانه ی لب تیغ حاد شد من موندم ؟؟؟ واقعا چرا ؟؟؟؟ اساسا این ترانه خار چشم خیلیا شدش چه به لحاظ قوت ترانه ، چه ملودی ، چه تنظیم ، چه مفهوم و مغز کلام .... حالا مثلا اگه میگفتی ق و خ رو نزدیک به هم تلفظ میکنه باز یه حرفی ... البته اون هم مسئله ای نیست .... در ادبیات هم بعضی کلمات دو تلفظی هستن و به خاطر عادت و باب شدن توی جامعه هست ... مثل یقه و یخه ، دگمه و دکمه ، خوشگل و خوشکل ، وقتی و وختی ... اینم محض خنده گفتم علاوه بر شما منم دل ملتو شاد کرده باشم =))) واقعا برات متاسفم لحن حرف زدنت بوی تحقیر میده و این تقصیر خودت نیستاااا  ... اما یه توصیه و اون اینکه اولش بسنج ببین راجع به کی داری صحبت میکنی ، ... بعد بشینو واسه ملت طومار بنویسسس تو این جامعه سوژه به اندازه ی کافی واسه خلق خدا هست نیازی نبود شما خودت رو به زحمت بندازی .... راستی المان های صدای خوب چیا بودددد ؟؟؟ =)))

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

ولشون کنید.اینا تکلیفشون با خودشون معلوم نیس.واسه خودشون پرونده تشکیل دادن.پرونده ای برای عاشقانه ها!!!!!!
مهم اینه که خودمون میدونیم احسان بهترینه.
بترکه چشم حسود!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آمین...

هه هه هه...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

میخوام بدونم این ترانه ها و موزیکهای بقول شما تکراری چرا انقدر موندگار و تاثیر گذار هستن و موندن؟؟؟؟؟؟؟
یعنی شما راست میگی و این همه آدم که با شعرها و ترانه های این دو زندگی میکنند،دروغ؟!
موزیک ما خواهشا تایید کن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

واقعا چیچی میخواستی بگی آقای یوسفی؟؟!!!!
خلاصه بگم:
ترانه ها:خوب بود 3یا4 تاش عالی ولی چون خود روزبه و احسان میخواستن تو این آلبوم شعر هضمش برا مخاطب ساده تر باشه خیلی شعر ها رو مثل بعضی کارای قبلیه روزبه پیچیده نکردن
ملودی:خداییش نه خداییش نه واقعا خدا وکیلی ملودی های این چند ساله کل موزیک پاپ مارو گوش دادی که میگی علیرضا افکاری ضعیف و تکراریه؟؟!!!!!خداییش آهنگ لحظه و این حقم نیست و احساس آراش ملودی هایی داشت که تقریبا تا حالا از علیرضا افکاری نشنیده بودیم. من علیرضا افکاری رو از زمانی که روی ترانه های افشین یداللهی و محسن یگانه و افشین مقدم و کورش سمیعی و هادی حسین خانی کار میکرد میشناسم.پیشنهاد میکنم حتما آلبوم فراموشم نکن چنگیز حبیبیان رو گوش بدین.اون آلبوم روش تبلسغ نشد وگرنه ملودی ها افکاری اونجا هم عالی بود.بعدشم این حرفا رو هم قبول نداری آخه عزیزم حتما 1 چیزی بوده که اون همه خواننده ی بزرگ که با بزرگان آهنگسازی کار کردن میاند باش کار میکنند.ملودی های خود احسان خواجه امیری هم واقعا عالی بود و حتی اگه اشتباه نکنم ملودی کجایی تو دستگاه 4 گاه بود که این روزا نداریم
تنظیم:هومن نامداری جواب اعتماد احسانو داد نوآوری هم داشت فقط یکم باس زیاد تو ذوق میزد.تنظیم سیروانم اگه میکس و مسترش با خودش بود خیلی بهتر بود
صدای خواننده:دیگه او عمو بونه گیرا موسیقی سنتی و عمو بونه گیرا موسیقی کلاسیک و پاپ هم صدا احسانو به عنوان 1 صدای عالی قبول دارن بعد تو چی میگی.احسان سالهاست تلفظش همینه و به خاطر همین حس آهنگاش فوق العدست
ولی کلا شما خودت آهنگ ساختی؟؟؟شعر گفتی؟؟؟نه اینا هیچی چندتا آلبوم پاپ ایرانی تو 1 روز گوش میدی؟؟؟؟؟!!این بچه هایی که نظر میدن بیشتر از شما گوش میدن.من خودم حداقل روزی 10 ساعت موزیک گوش میدم از هرکی با هر سبکی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

احسان آبروی مویسقی پاپ ایرانه ایشون ایراد خاصی نتونستن پیدا کنن واقعا خنده داره که از صدای احسان ایراد بگیریم هیچ آلبومی جذابیت عاشقانه های احسانو نداشته از سال 86 به بعدو اینکه.....عاشق عاشقانه هاتم آقای عاشقانه های ایران.....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقای منتقد شما فرق نقد و تخریب رو .....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اولا که دوست عزیز وقتی شما میاید و میگید که نمی تونید با این صدا به خوبی ارتباط بگیرید و بهش علاقه ندارید بنابراین قطعا نخواهید تونست نقد کامل و جامعی رو ارائه بدید و نتیجه ش میشه همین که تو بخش وکال از صدای پخته و مسلط احسان به سادگی عبور می کنید و جالب اینه که شما همون ایراد کوچیکی رو هم که خود من وارد نمی دونمش کاملا اشتباه مطرح می کنید!
اگر واقعا منظورتون این بوده که به جای «س»، «ت» تلفظ میشه(!) مثل روز روشنه که به هیچ وجه همچین چیزی وجود نداره و واقعا من هیچ رقمه نمی تونم درک کنم که یه منتقد موسیقی این صحبت رو مطرح کرده باشه!
آخه عزیزم احسان کجا تو تلفظ "س" مشکل داره...؟!!!!!!!!!!!!!!
فکر می کنم منظور شما این بوده که "به جای «ت»،«س» تلفظ میشه" که در این صورت می بینیم شما حتی تو رسوندن منظورتون هم با مشکل مواجه هستید و این موضوع رو برعکس مطرح می کنید!
دوستان شما یک بار دیگه کل "عاشقانه ها" رو پلی کنید و ببینید می تونید یک نمونه پیدا کنید که احسان «س» رو «ت» تلفظ کرده باشه...؟!
اما فرض می کنیم منظور شما همونی بوده که من گفتم(هه)،ببینید منتقد عزیز با مطرح شدن این موضوع توسط شما من خیلی تعجب نکردم چون به خوبی برام ثابت شد که شما به هیچ وجه این صدا رو درک نکردید و نمی دونید که اتفاقا از جمله امضاهای احسان اینه که خیلی جاها به هنگام تلفظ «ت» یه پس زمینه از «س» رو هم می گیره و باهاش میکس می کنه که واقعا زیبایی منحصر به فردی داره و احساس کلام رو بالاتر می بره و می بینیم این موضوع نه تنها برای شما بلکه برای تمام کسانی که نمی تونن به خوبی با صدای احسان ارتباط برقرار کنن قابل لمس نیست و نتیجه ش میشه این که شما احساس می کنید که احسان تو وکال "لب تیغ" «ت» رو «س» تلفظ می کنه اما برای منی که با صدای احسان زندگی کردم به هیچ وجه همچین چیزی وچود نداره و این امر برام کاملا طبیعی جلوه می کنه که حالا اصلا فرض کنیم همین طوره که شما میگید که در اون صورت هم احسان میگه لب سیغ نه لب سیخ(!) و ظاهرا شما حرف «غ» به اون واضحی رو هم «س» می شنوید(!!) که خداشاهده این دیگه مشکل احسان نیست(خنده)!
بهتون پیشنهاد می کنم برگردید به عقب تر و تیتراژ ابتدایی "مثل هیچکس" احسان رو به خوبی گوش کنید،مطمئنا این نکته توی اون کار به خوبی براتون قابل لمس خواهد بود!
در ثانی در مورد علیرضا افکاری ببینید دوست عزیز آقای یوسفی وقتی شما به عنوان یک منتقد موسیقی اظهار نظر می کنید باید به عنوان مثال برای تکراری شدن کارهای علیرضا افکاری دلیل و منطق بیارید نه اینکه خیلی راحت توانایی های بالای این موزیسین مطرح رو نادیده بگیرید و دلیل موفقیت های ایشون رو بحث غیر منطقی و غیر عقلانی بخت و اقبال بلندشون عنوان کنید!
وقتی می بینیم علیرضا افکاری با خیلی از خواننده های مطرح آن ور آبی(هه به قول موسیقی ما) همینطور در داخل با مطرح ترین هاشون که احسان خواجه امیری باشه همکاری می کنه پس یکی مثل احسان که خودتون هم اشاره کردید استاندارد کاراش بسیار بالاتر از سطح موسیقی داخلی هستش قطعا با در نظر گرفتن توانایی های افکاری بهش پیشنهاد همکاری میده و اگه اونطور که شما میگید باشه خب طبیعتا عده ی زیادی هستن که بخت بلند و بالایی دارن اما می بینیم که این اتفاق براشون نمی افته پس علیرضا افکاری علاوه بر شانس خوب قطعا توانایی هایی ام داره که به این درجه رسیده!
فقط شما می تونید افکاری که ملودی قطعه ای مثل "نابرده رنج" با اون همه عظمت رو که زاییده ی ذهن پویای ایشون هست یک موزیسین درجه دو بدونید همینطور بهتون یادآوری می کنم ملودی همین دو قطعه ی "دریا" و "لحظه" رو که خود شما هم به قدرتشون واقف هستید همین علیرضا افکاری کار کرده!
با این حال ضمن عرض خسته نباشید نظر و نقد شما به عنوان منتقد موسیقی در جای خودش قابل احترام هستش و نظر من صرفا نقد ی بود بر نقد شما...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خدایا توبه!!!
جنگه یانقد؟!!
بمانیونابودکردید گفته های شما متین اما طرزبیانتون اصلا"جالب نیست
خوب دریانرواذیت نشی چیه دیگه؟!! کدوم ترانه ایو اینطورنقدکردند!!

بازم میگم خدا به آقای خواجه امیری صبرعنایت کنه!!

ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقا شما کلا تحلیلت تخریب بوده!
اینو یادتون نره که با بهترین و پر طرفدارترین خواننده داخل ایران روبرو هستید!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

این آقا انگار آلبوم رو تو باندهای فابریک پیکان 47 گوش داده که ت رو س شنیده ....
به نظر من که الکی ایراد گرفته

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

ببین دادایی که نشستی اونور کامنت تایید"نمی کنی" اگه بخوای نامردی کنیو نذاری حرفمو بزنم منم طور دیگه ای حرف می زنما!

خیلی شیک واسه ش ج زدم تاییدش کن تا متوجه اشتباهاتش بشه همین طور در مورد اون یکی پرونده!

ها،نکنه شمام کمر بستید به تخریب "عاشقانه ها"...؟!

کور خوندید...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خو همین!
واسه ش کلی توضیح دادم که بفهمه!
بینیم ت می کنه این داشی مون...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اولا که دوست عزیز وقتی شما میاید و میگید که نمی تونید با این صدا به خوبی ارتباط بگیرید و بهش علاقه ندارید بنابراین قطعا نخواهید تونست نقد کامل و جامعی رو ارائه بدید و نتیجه ش میشه همین که تو بخش وکال از صدای پخته و مسلط احسان به سادگی عبور می کنید و جالب اینه که شما همون ایراد کوچیکی رو هم که خود من وارد نمی دونمش کاملا اشتباه مطرح می کنید!
اگر واقعا منظورتون این بوده که به جای «س»، «ت» تلفظ میشه(!) مثل روز روشنه که به هیچ وجه همچین چیزی وجود نداره و واقعا من هیچ رقمه نمی تونم درک کنم که یه منتقد موسیقی این صحبت رو مطرح کرده باشه!
آخه عزیزم احسان کجا تو تلفظ "س" مشکل داره...؟!!!!!!!!!!!!!!
فکر می کنم منظور شما این بوده که "به جای «ت»،«س» تلفظ میشه" که در این صورت می بینیم شما حتی تو رسوندن منظورتون هم با مشکل مواجه هستید و این موضوع رو برعکس مطرح می کنید!
دوستان شما یک بار دیگه کل "عاشقانه ها" رو پلی کنید و ببینید می تونید یک نمونه پیدا کنید که احسان «س» رو «ت» تلفظ کرده باشه...؟!
اما فرض می کنیم منظور شما همونی بوده که من گفتم(هه)،ببینید منتقد عزیز با مطرح شدن این موضوع توسط شما من خیلی تعجب نکردم چون به خوبی برام ثابت شد که شما به هیچ وجه این صدا رو درک نکردید و نمی دونید که اتفاقا از جمله امضاهای احسان اینه که خیلی جاها به هنگام تلفظ «ت» یه پس زمینه از «س» رو هم می گیره و باهاش میکس می کنه که واقعا زیبایی منحصر به فردی داره و احساس کلام رو بالاتر می بره و می بینیم این موضوع نه تنها برای شما بلکه برای تمام کسانی که نمی تونن به خوبی با صدای احسان ارتباط برقرار کنن قابل لمس نیست و نتیجه ش میشه این که شما احساس می کنید که احسان تو وکال "لب تیغ" «ت» رو «س» تلفظ می کنه اما برای منی که با صدای احسان زندگی کردم به هیچ وجه همچین چیزی وچود نداره و این امر برام کاملا طبیعی جلوه می کنه که حالا اصلا فرض کنیم همین طوره که شما میگید که در اون صورت هم احسان میگه لب سیغ نه لب سیخ(!) و ظاهرا شما حرف «غ» به اون واضحی رو هم «س» می شنوید(!!) که خداشاهده این دیگه مشکل احسان نیست(خنده)!
بهتون پیشنهاد می کنم برگردید به عقب تر و تیتراژ ابتدایی "مثل هیچکس" احسان رو به خوبی گوش کنید،مطمئنا این نکته توی اون کار به خوبی براتون قابل لمس خواهد بود!
در ثانی در مورد علیرضا افکاری ببینید دوست عزیز آقای یوسفی وقتی شما به عنوان یک منتقد موسیقی اظهار نظر می کنید باید به عنوان مثال برای تکراری شدن کارهای علیرضا افکاری دلیل و منطق بیارید نه اینکه خیلی راحت توانایی های بالای این موزیسین مطرح رو نادیده بگیرید و دلیل موفقیت های ایشون رو بحث غیر منطقی و غیر عقلانی بخت و اقبال بلندشون عنوان کنید!
وقتی می بینیم علیرضا افکاری با خیلی از خواننده های مطرح آن ور آبی(هه به قول موسیقی ما) همینطور در داخل با مطرح ترین هاشون که احسان خواجه امیری باشه همکاری می کنه پس یکی مثل احسان که خودتون هم اشاره کردید استاندارد کاراش بسیار بالاتر از سطح موسیقی داخلی هستش قطعا با در نظر گرفتن توانایی های افکاری بهش پیشنهاد همکاری میده و اگه اونطور که شما میگید باشه خب طبیعتا عده ی زیادی هستن که بخت بلند و بالایی دارن اما می بینیم که این اتفاق براشون نمی افته پس علیرضا افکاری علاوه بر شانس خوب قطعا توانایی هایی ام داره که به این درجه رسیده!
فقط شما می تونید افکاری که ملودی قطعه ای مثل "نابرده رنج" با اون همه عظمت رو که زاییده ی ذهن پویای ایشون هست یک موزیسین درجه دو بدونید همینطور بهتون یادآوری می کنم ملودی همین دو قطعه ی "دریا" و "لحظه" رو که خود شما هم به قدرتشون واقف هستید همین علیرضا افکاری کار کرده!
با این حال ضمن عرض خسته نباشید نظر و نقد شما به عنوان منتقد موسیقی در جای خودش قابل احترام هستش و نظر من صرفا نقد ی بود بر نقد شما...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آره. لحظه شاید به یکی از ماندگارترین کارهاش بپیونده ولی دریا......به هیچ وجه. خواجه امیری کارهای بهتر از دریا خیلی خیلی زیاد داره...، حتی تو همین عاشقانه ها . مثلا آرزو و تموم قلب من خیلی بهتر دریا بودند.....نه؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

چرا نظر منو تایید نکردین؟؟!چون شما رو مقصر دونستم بابت انتخاب اشتباهتون درمورد منتقد موسیقی؟؟یا شایدم چون حقیقت رو گفتم!!
فقط میتونم بگم متاسفم موسیقی ما...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آره. منم موافقم....خیلی خوب بود....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دقیقا...منم توش موندم که اگه س رو ت میگه پس چرا لب تیغ رو لب سیخ میگه!؟(به گفته ی منتقد البت!)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من از طرفدارهای اقای خواجه امیری هستم.اقای خواجه امیری صدای بسیار خوب و دلنشینی دارند و میتونم بگم کمتر کسی در موسیقی پاپ ایران از این صدا برخوردار هست.میخوام به نویسنده ی متن بگویم به جای گرفتن ایرادهای کلیشه ای و الکی اگر سر رشته ای در موسیقی دارین که فکر نکنم این طور باشه به ایرادهای مفصل تر و چشم گیر تر که واقا فاجعه باشند بپردازین مثل وزن و قافیه در شعر که به گفته ی خودتان اهمیت چندانی ندارد بپردازین یا به درک ریتم و معنی و مفهوم شعر که فکر کنم باز هم برایتان اهمیت چندانی ندارد.تنها چیزی که در این البوم برای شما اهمیت بسیاری دارد نحوه ی تلفظ اقای خواجه امیری است.جامعه ی موسیقی بدش نمی اید که منتقدی البومی را به خوبی نقد کند ولی برایشان قابل قبول نیست که منتقدی ناشی ایرادهای مضحک و حاشیه ای بگیرد و از ایرادهای سنگین تر چشم پوشی کند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من برخلاف بعضى از دوستان که دوست دارند بدون هیچ دلیل قانع کننده اى از خواننده اى که مورد علاقشون نیست انتقاد کنن،هرگز نخواستم که خودم رو محدود کنم به یک خواننده خاص و بقیه رو- هر چند عالى بوده باشن-نادیده بگیرم.براى همین هم آلبوم محسن یگانه و هم آلبوم احسان خواجه امیرى رو با دقت و البته لذت زیادى گوش دادم.هر دو آلبوم واقعا قوى بودن ولى به نظر من آلبوم محسن یگانه آلبوم قوى ترى بود.هر چند شاید مقایسه این دو خواننده خوب کشورمون کار درستى نباشه.
فقط امیدوارم من رو متهم به تخریب نکنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

بابا تورو خدا دیگه همه چیرو تعصبی نکنید حداقل یه ایراد میبینید قبول کنید مگه چی میشه؟وااای چرا ما ایرانی ها اینحوری هستیم تو هیچ کاری تعادل نداریم.
حتما باید سراسر تعریف می کرد تا نقدش خوب باشه؟
ثانیه 1:54 این اهنگ و گوش کنید می گه لب سیخ اصلا هم نمی خواد خیلی دقیق بشید ربطی هم به خوندن احسان نداره چون بقیه جاهارو درست میگه!
این سایتم به جا اینکه کاربراشم حرفه ای باشن فقط می خوان سریع جبهه گیری کنن تا از بقیه کم نیارن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

نقد نسبتا درستی بود...
مرسی...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خیلی سعی کردین نقدتون دور از تعصب باشه واقعا ممنون اما خب خیلی موفق نشدین!بخاطر همون تیغ و سیخ و اینا:دی
اتفاقا به نکته ی خوبی اشاره کردین!حتی اگه کسی طرفدار احسان نباشه اما وقتی یه جایی صداش به گوش برسه بی اختیار سکوت می کنه و فقط گوش می کنه و من اینو بارها و بارها تجربه کردم...حسی که ما طرفدارا ازش دم می زنیم همینه که من مطمئنم خود شما ام همچین موردی براتون پیش اومده اما چون به قول خودتون از صداهایی مث صدای احسان خوشتون نمیاد(!) احتمالا نخواستین بهش فک کنین! برا همینه که نقدتون به صدا و حس احسان اینهمه میزنه تو ذوق.باور کنین ما اصلا انتظار نداریم همه ازش تعریف کنن(!)اما کو کسی که یه عیب درست حسابی پیدا کنه و ما ام بگیم راس میگی...
درمورد تکرار روزبه بمانی و علیرضا افکاری...خب قبول دارم که یه مقداری کارشون مث کارای قبلی بود البته تو یکی دو مورد!مثلا لبه تیغ محتواش مث بهشت بود اما میخوام یه چی بگم لطفا باور کنید(!)منی که طرفدار احسان منتظر کار احسانم.یعنی احسانو با خودش مقایسه می کنم با کارای قبلیش نه با کارای قبلی دیگرون!و این البوم واسه من یه فضای جدید بود.یه حس تازه.یه عاشقانه ی ناب. به همین سادگی...
بهرحال همه ی این حرفا داره توانایی احسان خواجه امیری رو نشون میده...هم کارش درسته هم حسش.واسه همینه که هیچکس نتونست چیزی بگه که همه قبول داشته باشن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

این آلبوم بزرگترین شانسی که آورده اینه که همزمان با آلبوم ضعیف محسن یگانه بیرون اومده و این امر باعث شده خیلی از ضعفهاش کمرنگ بشه...علیرضا افکاری ضعیف ترین عامل هنری در این آلبومه و اینطور که پیداست کف گیرش به ته دیگ خورده !!انقدر که از ملودی های یراحی تقلید کرده تا امروز! و ظا هرا منتظره یراحی یک اثر جدید بیرون بده که بتونه دوباره ازش تقلید کنه...!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آفرین،بسیار عالی...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

نقد...!
من تا امروز برداشتم از نقد چیز دیگه‌ای بود!
اولین مشکل که باعث ضعف این نقد میشه اینه که از ادای حرف(ت) احسان خواجه امیری اشکال گرفته شده.
اینکه نظر ایشون اینه که لب تیغ،لب سیخ خونده میشه خیلی خیلی اغراق آمیزه.
و میشه گفت این ایراد فقط به خاطر این گفته شد که شاید نکته‌ای جز نکات مثبت در آلبوم دیده نشده.
ترانه‌های روزبه عزیز قابل تفکر بود و آقای افکاری خیلی خوب تونسته بودن براساس ترانه‌های زیبای آقای بمانی حس رو به شنونده منتقل کنه.
اگر به حق حرف بزنیم آقای افکاری از آهنگسازان درجه یک کشورمون محسوب میشن.
تنظیم‌های هومن نامداری هم دور از تفکر بود،تنظیم‌های فوق‌العاده ایشون همه‌‌ی هواداران رو غافلگیر کرد.
اجرای احسان خواجه امیری،ترانه،؛ملودی و تنظیم همه و همه در عاشقانه‌ها نکته‌ی مثبت محسوب میشد.
تبریک میگم به این گروه موفق،به امید همکاری‌های آینده این عزیزان

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

ضمن عرض سلام خدمت شما دوستان خواستم یک مطلبی رو که خودم به عنوان یک تنظیم کننده در اولین بار گوش دادن به آلبوم احسان بهم دست داد رو بیان کنم. احساسی که بعد از خوندن مقله میثم جان متوه شدم که اشتباه نبوده و خیلی ها حسش کردن.
چیزی که مشخصه احسان یک خواننده کامل و حرفه ای هستش و محبوبیت بالایی بین ایرانی ها داره. اما در این آلبوم یک ضعف و شاید نو آوری به شدت تو ذوق میزنه. وکال صدای احسان در کلیه ترک ها خیلی تیز و آزار دهنده است که البته شاید بسیاری از دوستان به خاطر علاقه ای که به احسان دارند اصلا این قضیه رو متوجه نشده و یا کتمان کنند.
این تیزی وکال به عقیده من یک نوآوری نه چندان دلچسب از جانب احسان بوده که در واقع خواسته مبدع یک حرکت جدید در میکس و صدابرداری باشه که به عقیده بنده شکست خورده.
چون چیزی که واضحه سیروان خسروی هرگز خودش به راحتی به چنین صدابرداری و میکسی تن در نمیده مگه اینکه چنین چیزی ازش خواسته شده باشه. و البته فکر نکنم کسی بتونه دانش و مهارت فوق العاده استاد سیروان خسروی رو زیر سوال ببره
پس احسان جان با تمام احترامی ک برای تو و طرفدارات قائل هستم باید بگم که نوآوریت با شکست مواجه شده....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

کلا همه جا حضور دارید. کلا خوب نیست صرفا به خاطر علاقه به چیزی آدم نظر همه را رد کنه. اونایی که نقد می‌کنن دشمن احسان نیستن. منم خوشم نیومد چون احسان تواناییاش بالاتره. در ضمن بمانی را با دلیل نقد کردن ولی باز شما همه نقدها را از سر دشمنی میدونید!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خب نقد بدی نبود!
من همین الا دارم لب تیغو گوش میدم شاید بهتر باشه بگیم بیت س و ت تلفظ میکنه! ولی اذیت نمیکنه اقای منتقد! من تا حالا متوجه نشده بودم! در ضمن اینکه شما غ رو هم خ شنیدید به خاطر..... است! در همین حدمیگم خودتون جای خالی رو با کلمه ی مناسب پرکنید!
واقعامیگم صدای احسان برام اینقدر برام شنیدنیه که یه وقتهایی اصلا دقت نمیکنم چی میخونه!!
برخلاف شما به نظر من صدای احسان خواجه امیری بهترین صدای موسیقی پاپه حالا هر کسی یه نظری داره دیگه...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

ای باااااااااااابااااااااااااا آلبوم خودشه دلش میخواد اینجوری تلفظ کنه هرکی ناراحته بره خودش آلبوم بده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دریا قشنگ بود . ولی نه بهترین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

این آلبوم احسان فوق العاده بود...
متئسفانه نویسنده زیاد ایراد می گیره...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقای یوسفی واقعا چرا انقدر اغراق؟ شما اگر میخواهید از دوست عزیزتون جناب آقای بمانی تعریف کنید چرا دیگرانو میکوبید شما از همه ایراد گرفتید و فقط فقط از آقای بمانی تعریف کردید.شاید اصلن شما آقای افکاری رو نمیشناسید که اینطوری در مورد ایشون صحبت میکنید.ایا واقعا این از بخت خوب آقای افکاری بوده که با آقای بمانی لینک شده یا از بخت خوب آقای بمانی؟شما بهترین ترانه رو بدید دست یک آهنگ سازه ضعیف و ببینید چطور کارو زمین میزنه این از بخت خوب آقای بمانی هست که با کسی مثله آقای افکاری لینک شده.در ضمن از تمامی ترانه سراهای عزیز خواهش میکنم به خاطره دل شما بشینن تو خونه و کار نکنن تا تمامه ترانه هارو دوست عزیز شما آقای بمانی بگن تا شما به خواستتون برسید...شما اومدی تمام عوامل این کارو کوبیدی که فقط بگی آقای بمانی خوبه؟کسی به قدرت خوندن احسان عزیز شک نداره در ضمن اگر صدای ایشون پاپ سنتی هست از تک بودنشه شما نمیپسندی گوش نکن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

قطعه "لحظه" به نظر من بهترین ترک این البوم است.هر چقدر گوش میدی بازم سیر نمیشی واقعا معرکه است.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خیلی واضحه که تو دومین لب تیغی که میگه مخصوصا!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آلبوم خوبیه دیگه این تعریفهای دهن پرکن یا نقدهای غرض ورزانه چیه؟
آلبومی نیست که مثل آلبوم چاوشی یا فرزادفرزین اصحابی و لهراسبی منفجربشه
وقتی اصفهانی و عصار با این همه تکنیک و هم از لحاظ صدا هم قدرت اجرا وکیفیت شعر و ملودی و تنظیم به این جارسیدن که فروش آلبومشون به دخل و خرج آلبوم بعدشون نمیرسه از خواجه امیری هم انتظار بیشترازاین نمیره
اینم مثل اونا به زودی تموم میشه لطفا داغ نکنید آلبوم تجاریه و ازلحاظ ملودی سطح آنچنانی نداره فقط صدای احسان و بعضی تنظیمهاش خوبه
سوژه جدیدی هم نداره صدای احسان هم فقط مال همین نوع موسیقیه
صداش خوبه اما اشتباه نگیریدش با صدای خاص

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

صدای احسان خوبه ما هم دوست داریم حتی مشکلاشو حتی به جای <ت > گ هم میگفت بازم دوست داشتیم کاراشو در ضمن فکر کنم شما از اون آهنگایی خوشتون میاد که انگار دارن کتاب ادبیات میخونن در کل آلبوم خوب بود ....
تا کور شود هر آنکه نتواند دید.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود احسان و راه رفتن لبهٔ تیغ | موسیقی ما