جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارزشش را دارد، باور کنید
پرونده ای برای آلبوم «عاشقانه ها»- 3
ارزشش را دارد، باور کنید
موسیقی ما - مهدی محرابی: در هفته‌های گذشته دو آلبوم از دو هنرمند موسیقی وارد بازار شد. «حباب» اثر محسن یگانه و «عاشقانه‌ها» اثر احسان خواجه‌امیری، اگر هر دو اثر را با دقت گوش کنیم متوجه چند نکته می‌شویم که بررسی آن‌ها خالی از لطف نیست.

نکته اول:
محسن یگانه گفته بود برای «حباب» از تنظیم کننده‌های مختلف استفاده کرده تا فضاهای متفاوتی را تجربه کند. این موضوع، قابل بحث است، از این جهت که در موسیقی برای تجربه فضاهای متفاوت، اگر قرار است تفاوتش درست‌تر باشد، بهتر است در آهنگسازی و نت نویسی به وجود بیاید. در تنظیم موسیقی بیشتر از آنکه سلیقه هنرمند دخیل باشد، محاسبات تاثیر گذار است. تنظیم موسیقی فقط مشخص کردن سازهایی که قرار است هر کدام از نت‌ها را بنوازد نیست، بلکه یاقتن فاصله‌های درست بین دو نت موسیقی برای همنوازی یا‌‌ همان هارمونی است که این بیشتر از آنکه نیاز به ذوق هنرمندانه داشته باشد، به دانش بالا نیازمند است. اگر قرار است تفاوت خلاقانه‌ای در یک اثر موسیقیایی اتفاق بیفتد، بسیار بهتر است که این اتفاق در نوشتن آهنگ باشد. نکته‌ای که در «عاشقانه‌ها» به وضوح دیده می‌شود. تعدادی از قطعات این کار ساخته احسان خواجه‌امیری است که در آن همچنان‌‌ همان فضاهایی را می‌شنویم که در کارهای قبلی این خواننده شنیده بودیم اما در قطعاتی که ساخته علیرضا افکاری است تفاوت به وضوح احساس می‌شود. هرچند خواجه‌امیری در تکرار خود بسیار خوب و قوی ظاهر شده اما نتوانسته تفاوتی را به وجود بیاورد و تفاوت فضای موسیقیایی در این آلبوم در قطعاتی است که توسط افکاری نوشته شده است

نکته دوم: برای یک خواننده، داشتن لهجه ثابت در کلام بسیار مهم است. اگر دقتی به بزرگان این عرصه بیاندازیم متوجه می‌شویم که اکثر آن‌ها شعر یا تکست‌های قطعاتشان را خودشان می‌نوشته‌اند و همچنان می‌نویسند. اما این کار مصائب خاص خود را دارد. زیرا کلام مخصوصا در موسیقی پاپ ایرانی حائز اهمیت بسیاری است. همخوانی ترانه هنگام گوش دادن به یک قطعه اتفاقی است که برای اکثر طرفداران موسیقی با کلام می‌افتد. به همین دلیل وقتی کلام فاقد جذابیت لازم باشد، حتی به صورت ناخودآگاه خیلی زود شنونده یک اثر موسیقیایی را خسته می‌کند. محسن یگانه خواننده‌ای است که همواره ترانه‌های آهنگ‌هایش را نوشته است. اگر دقتی به کارهای قبلی این خواننده بکنیم متوجه خواهیم شد که در گذشته به خاطر لهجه و ادبیات تازه‌ای که او در ترانه‌هایش داشت، کار‌هایش بسیار پرطرفدار یود. اما در آلبوم «حباب» ترانه‌ها ضعیف به نظر می‌رسد. حتی در بعضی از ابیات، تشبیه‌های که ترسیم شده به طور کامل غلط است و این موضوع بعد از چندین بار شنیده شدن قطعه باعث کمرنگ شدن ترانه می‌شود. اینکه یگانه تلاش دارد ادبیات ترانه سرایی خود را حفظ کند، نکته بسیار مثبتی است اما شاید بهتر باشد او به این نکته هم توجه کند که یک ترانه سرای خوب می‌تواند در سلیقه او ترانه بسراید و حالا که او دارای یک کاراک‌تر موسیقیایی است شاید بهتر باشد که از ترانه‌سرایی حرفه‌ای‌تر بهره ببرد. برای درک بهتر این موضوع نگاهی به «عاشقانه‌ها» بیاندازیم. احسان خواجه‌امیری هیچ‌گاه ترانه سرا نبوده اما در تمامی کار‌هایش دارای ادبیات و لهجه‌ و سلیقه‌ای خاص است. این نشان می‌دهد که ترانه سراهایی که او با آن‌ها کار کرده‌اند، همگی با توجه به ادبیات و سلیقه و گذشته موسیقیایی خواجه امیری ترانه سروده‌اند و این اتفاقی است که در مورد بسیاری دیگر از خواننده‌های سطح بالای موسیقی می‌افتد و نکته تازه‌ای نیست.

نکته سوم:
نکته آخر موضوعی است که تنها شامل حال «حباب» و «عاشقانه‌ها» نیست بلکه شامل همه موسیقی پاپ ما می‌شود و آن نبودن فضاهای واقعا متفاوت است. شاید مهم‌ترین اتفاقی که باید در ایجاد تفاوت در موسیقی بیفتد، ایجاد خلاقیت و نوآوری در ریتم است، اتفاقی که در موسیقی پاپ و حتی دیگر موسیقی‌های ما نیفتاده یا بیش از جرقه‌هایی زود گذر نبوده است. البته اینکه فضای اجتماعی و سیاسی کشور ما در رونق نگرفتن این اتفاق تاثیرگذار است بر هیچکس پوشیده نیست اما اگر به موسیقی همین بیست، سی سال گذشته نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید که کارهایی ساخته شده‌اند که با تغییر ریتم‌های متخلف آثاری با فضا، تم و رنگ‌های مختلف خلق کرده‌اند که تا به همین امروز جزو بهترین آثار موسیقی کشور هستند. همین تک اتفاقات نشان می‌دهد که با همین شرایط و امکانات نیز می‌توان تفاوت ایجاد کرد، اما نیازمند قدری تلاش بیشتر است. البته نمی‌توان منکر تلاش‌های هنرمندان این عرصه شد اما شاید موسیقی ما و به خصوص موسیقی پاپ ما لایق این تلاش بیشتر باشد و ارزش آن را داشته باشد که به شب نخوابی‌ها و پارتیتور پاره کردن‌های بیشتری تن داده شود.
منبع: 
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

چرا نظر نمیشه داد و وقتی ارسال رو می زنیم میره به صفحه ی اصلی سایت؟
عنوان مطلب در مورد عاشقانه ها ولی خود مطلب جبهه گیری منفی علیه حباب!
نکته ی اول :
محسن یگانه در ایجاد تفاوت بسیار موفق بوده چون میشه حباب رو متفاوت ترین کار محسن یگانه دونست
نکته ی دوم :
شعر های ضعیف؟
شعر های حباب خیلی قوی هستن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

کاملا تایید می شه .
من عاشق ملودی های احسان هستم که متاسفانه تو این آلبوم جای خالیش احساس می شد.
هر چی نقد مغرضانه تر باشه غیر قابل خوندن تر می شه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

موسیقی ما ناامیدم کردی
قرار شد نقد خوب بزارید
با دلیل با مدرک
اینجوری که هر کی یه چیزی بگه شما رو سایتتون بزارید که کلاس سایتتون می یاد پایین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

نقد بسیار بسیار بسیار بسیار مغرضانه ای بود ...
ملودیهای آقای افکاری شاید شبیه ملودی های آقای خواجه امیری نباشه ولی به شدت تکراریه ، چرا که ملودی هاش رو قبل از این توی آلبوم خواننده های اونور آبی رو کرده بود و تقریبا هیچ چیز جدیدی برای ارائه کردن نداره ...
در مورد ترانه های محسن یگانه هم باید بگم که اگه شما مقایسه کنید ، از نکات مثبت آلبوم حباب ، پخته تر شدن ترانه های ایشون هست ! (حالا به استثنای ترانه هوایی شدی !) واقعا ترانه بیت آخر رو که گوش بدید این تفاوت رو حس می کنید که چه بسا از ترانه های فرمولی آقای بمانی بهتر هم باشه !
عدالت رو رعایت کنید و از جانبداری بپرهیزید تا نقدتون قابل خوندن باشه ،
با سپاس

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

من نمی دونم چرا درباره هرچی نقد میشه حباب و محسن یگانه هم باید توش باشه. آقا حباب رو ول کنید 3 تا نقد واسش گذاشتید. تیتر مطلبتون پرونده ای برای عاشقانه ها ست. راجع به اون بنویسید بابا.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

تایید می شه.
همه چیو به همه چی ربط دادن روش خوبی برای جذب مخاطب نیست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

عزیزم به جای اینکه این همه داستان بگی و وقت مردم رو بگیری یهو بگو من میخوام حباب رو تخریب کنم
احسان خوبه محسن بد
دیگه چرا با کلمات بازی میکنی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

نقد خوبی بود ممنون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

اول اینکه از آقای محرابی ممنونم ...

دوم اینکه اونطور که پیداس این یه نقد کلی به آلبوم های اخیر هست نه فقط عاشقانه ها ...

سوم موسیقی ما این پرونده قراره همچنان در جریان باشه ؟!! =)))

آقا مقایسه نکنید بعد تیتر بزنین به اسم عاشقانه ها الان ملت میان کفری میشن ....

طرفدارای جناب یگانه ایشون مثلا اگه ضعف شعرها رو بهش اشاره کردن از قوت ملودی سازی یگانه هم گفتن پس بدونین خیلی منصفانه تر از نقدهای قبلی هست این نقد ....
جناب منتقد بیت آخر در مجموعه ی حباب ترانه ی زیبایی داشت و نسبتا متفاوت !!!

حالا ازینا که بگذریم مرسی که به متفاوت بودن این آلبوم و حضور افکاری اشاره داشتین ، گمونم احسان عزیز این رو مدنظر داشتن ، ازاونجایی که در مجموعه ی قبل ( یه خاطره از فردا ) به آهنگسازی مجموعه اعتراضاتی شده بود و از طرفی همکاری با علیرضا افکاری موثر واقع شد در ترانه ی نابرده رنج ..... و خب باید به انتخاب درست احسان خواجه امیری و همین اهمیت قائل شدن واسه هواداراشون تبریک گفت ...!!!!

اما باز یه سوال از دوستان نسبتا صاحب نظر و کاردرست جدا فضای آهنگسازی احسان به تکرار رسیده ؟؟؟
(لطفا بی طرف و بادلیل جواب بدین .... یه بحث دوستانه داشته باشیم به یه نتیجه درستی برسیم و البته بازتابشم مفید واقع بشه ... )

mcf
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

تنها آلبومی که تا امروز متفاوت از آلبوم های دیگه بوده و سبک و ریتماش و تنظیمش واقعا با آلبومای دیگه خیلی متفوات بوده، آلبوم پرچم سفیده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

بازم مطلب نا همگون با تیتر ... !
چرا پرونده ای برای عاشقانه ها ؟؟
این مطلب نگاه کلی بود به موسیقی حال حاضر و گذری هم به آلبوم عاشقانه ها و بیشتر نقد حباب ... !!

دلیل این اصرار موسیقی ما رو در نسبت دادن این مطالب به نقد آلبوم احسان خواجه امیری متوجه نمیشم ! هنوز هم با وجود این " سه گانه " نقد واقعی از آلبوم " عاشقانه ها " تو این سایت وجود نداره !!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

پرونده ای برای آلبوم «عاشقانه ها»؟؟؟
ایشان بیشتر حباب رو نقد کردن تا عاشقانه ها
منتظر نقد های بیشتر پیرامون آلبوم های "حباب" و "عاشقانه ها" توسط موزیسین های مطرح کشور هستیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

دوست عزیز چرا نمی خواین قبول کنین ترانه های آلبوم حباب ضعیف هست دیگه همه دارن این موضوع رو میگن از ترانه سراها گرفته تا یه شنونده من تا حالا ندیدم کسی به جز طرفدارای آقای یگانه کس دیگه ایی از ترانه های آلبوم حباب تعریف کنه موضوعات تکراری و کلیشه ایی اشتباهات در قافیه ها تکرار کلمات در ترانه ها به کار بردن کلمه ایی که ترانه سرایی مثل اهورا ایمان هم بهش خرده میگیره بهتره دوست عزیز قبول کنی ترانه های آلبوم حباب ضعیف هستن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

ممنون از بررسی خوبتون ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

جالبه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

تحلیل خیلی خوبی بود. درود بر شما.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

مثل نقدهای قبل داغون!!!!
پیشنهاد میکنم به ایشون هر دو آلبومو یکبار دیگه گوش کنن اما این بار فقط از نگاه یه شنونده نه یک استاد!!!‌ من حباب و گوش میدم چون خودمونیه!‌چون شعراش حرف دله !‌چون ملودی و تنظیماش به دلم میشنه! تاحالا نشده به آهنگی گوش کنم ببینم خوب تو این نتش چه جوری بوده!! لهجش چه شکلی بوده...
ایشون گشته گشته چی پیدا کرده واسه نقد...
اصلا یک سوال : ایشون با چندتا طرفدار محسن یگانه ارتباط داشته بدونه قبلا طرفداراش بیشتر بودن یا بعد حباب بیشتر شده!؟ واقعا دوست دارم جواب بده!!!
درضمن نقد عاشقانه ها بیننده نداشته که هی حباب حباب کرده ؟!!؟ درمورد محسنم حرف نمیزد این پست بیننده داشتا....
بالا بری پایین بیای حباب از دل برآمد و به دل نشست.
تاییدش کن موسیقی ما.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

آقای برادر نویسنده خیالت راحت هیچکس نفهمید متن مغرضانه است خوب چرا برای عاشقانه ها عنوان زدی
توی هیچ کدوم از ترانه های عاشقانه ها نمیشد روزبه بمانی رو حس کرد البته به جز نابرده رنج بعد دقیقا تو کدوم آهنگ علیرضا افکاری تنوع رو احساس کردید شدت تکرارش با هیچ دلیلی توجیه نمی شود من خودم به شدت طرفدار احسانم ولی این آلبومش رو هر کاری می کنم نمی دونم کجای دلم جا بدم. بهتر نبود به جای اینکه سعی کنید با خراب کردن حباب عاشقانه ها رو قابل قبول کنید واقعا عاشقانه ها رو نقد می کردید .
واقعا برای قلمتون متاسفم

Mas
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

چی پخته شده عزیز من
مگه ایشون تابحال آلبوم هم دادن
اگر اون سی دی های قبلی رو میگی
پس حق با شماست
ترانه ..... کلاه گنده ..... این ترانه ست
تازه پخته شده ؟
مطمئنم که با خوندن مطالب بنده قانع شدید ، بیشتر مطالعه کن دوست من
خواهشا قیاس اشتباه انجام ندید
شما دارین فردی ترانه سرا رو با یک فرد دل نویسه جمله بند مقایسه میکنید
ممنونم از نویسنده نقد
MAS

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

چرا همه دارن سعی می کنن به هر نحوی که شده با نردبام حباب بالا برن؟ کار خیلی زشتی بود که خواجه امیری و آلبومش رو هم بهونه کردید احسان خواجه امیری و هوادارانش قابل احترام همه هوادارن محسن یگانه هستند دست بکشید ازین کارهای زشت و دور از ادب!

اصلا حباب ضعیف ترین و بدترین آلبوم تاریخ و جغرافیا اما آقایون بهتر نیست بجای نقد های مغرضانه و دو به هم زنی کمی وجدان و انصاف را در کارتون وارد کنید؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

خیلی با این مطالب موافقم . جز اینک هکمی هم ترانه های روزبه و همکاریش با افکاری تکراری شده شبیه کارایی که برای اونور آبیا ساختن تو عاشقانه ها شنیده میشه . اما روزبه بازهم ترانه هاش لذت بخشند.....
بحث خواننده رو جدا کنیم بدون تعصب. من باوجود بی علاقه گیم به خواجه امیری این لبوم موسیقی رو دوستدارم.و با وجود انتظارم از یگانه متاسفانه این آلبوم بسیار ضعیف بود خصوصا در ترانهههههههههه...و ملودی
حاضرم قسم بخورم با چنتا ملودیش میشد روزنامرو هم خوند......که ترانه ها هم کم از روزنامه نبود
نمیدونم هواداران بشدت متعصب این خواننده واقعا نگران ترانه و موسیقی هستند یا خیر . و تنها نوجوانانی با احساسات لحظه های هستند ...البته نه فقط این خواننده و آهنگساز

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

قبل از ورود این آۀبوم بود که اهورا ایمان گفت :آدم هرچیز گنده ای رو که آخه تو شعر جانمیده مدام بگی گنده گنده کلاه گنده نمیدونم چی چی گنده.......اصلا گنده چیه؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

عجیبه که وقتی طرفدارای محسن یگانه اومدن تو عاشقانه ها هی گفتن حباب کسی نگفت کارتون اشتباهه اما حالا همون طرفدارا اومدن میگن چرا مقایسه؟؟؟خب مقایسه واسه نقد به هیچ وجه کار غیر متعارفی نیست.از چی اینهمه شاکی شدین؟

نقدشونم در مقایسه با دو تای قبلی اصلا مغرضانه نبود و حتی باید بگم حرف حساب جواب نداره!!! اره منم اگه میخواستم با تعصب برخورد کنم باید می گفتم که نه و احسان تکرار نداشت و این حرفا(!) اما درسته و منم قبول دارم.اینم در نظر دارم که تکرارش اصلا تو ذوق نزد مثلا شنیدین کارای س.ی.ا.و.ش.ق.م.ی.ش.ی چقد همه شون مث همدیگه س؟جوری که وقتی 1 دقه از اهنگو بشنوی میفهمی اهنگسازش اونه اما کار احسان اصلا اینجوری نبود.حتی واسه اهنگی مثل کجایی من خیلی تفاوت احساس کردم هرچند که اهنگش امضای احسانو داشت و فک کنم منظور اقای محرابی از تکرار همین بوده.
حالا من نمیدونم چرا طرفدارای محسن یگانه در عین ناباوری می گن ترانه های حباب بهتر از عاشقانه ها بود اما نکته ی دوم این نقد واقعا هورا داره.خوشحالم که یکی پیدا شد که این نکته رو اونجوری که باید بیان کنه.
نکته ی سوم هم:like !خیلی جای کار داره پاپمون.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

دقیقا باهات موافقم!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

این البوم احسان فوق العاده زیباست و جایی برای نقد الکی نیست.بدون شک بهترین البو سال خواهد شد.واقعا این البوم ارزش گوش کردن رو داره من خودم انقدر گوش کردم که حسابش از دستم در رفته.نه اینکه چون طرفداره احسانم چون واقعا زیباست.مرسی از نقد اقای محرابی.احسان یه دونس واسه نمونس.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

ملودی های جدید علیرضا افکاری ؟؟؟؟ استاد مثل اینکه سالی یه موزیک گوش میدی !!! ۸۰٪ ملودیا تکراری و کسل کننده بود روزبه بمانیم که کلمات شعرای قدیمی شو جاهاشونو عوض کرده بود شده بود ترانه ی جدید!! ترانه ی حباب ضعیفه ؟؟ نکنه خیلی آشوبی خیلی درگیری خیلی معلومه که داری میری قویه ؟؟ یه نقد خوندم تو همین سایت که بی معنی بودن ترانه های این آلبومو نشون می داد !! یه سر بهش بزن !!
ضمنا منتقد عزیز که این همه ادعای دانش موسیقاییت میشه ( دقت کن عزیزم موسیقایی درسته نه اون موسیقیایی که تو نوشتی ) تنظیم های جدیده که به ترانه حال و هوای نو میده و حتی یه تنظیم تکراری میتونه یه ملودی عالی رو خراب کنه چرا اشاره نمی کنی به این نمی دونم !!
خلاصه اینکه حباب هنوز اوله حالا احسان هی داد بزنه این حقم نیست ؛)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

متن این نقد طوری تنظیم شده که ذهن مخاطب رو از این موضوع که تمام ترکهای آلبوم عاشقانه ها به جز یکی توسط یه نفر تنظیم شده و آلبوم حباب تنظیم کننده های مختلفی داره رو منحرف کنه. و بی شک تنظیمهای متفاوت کاملاً توی متفاوت بودن کار تاثیر داره. یعنی میشه این موضوع رو انکار کرد؟
و واسه همین منتقد این متن رو نوشتن:
"در موسیقی برای تجربه فضاهای متفاوت، اگر قرار است تفاوتش درست‌تر باشد، بهتر است در آهنگسازی و نت نویسی به وجود بیاید. در تنظیم موسیقی بیشتر از آنکه سلیقه هنرمند دخیل باشد، محاسبات تاثیر گذار است"
خوب این که کاملاً مشخصه داره طرفداری آلبوم عاشقانه ها میکنه. به این که نمیگن نقد. راحت بگو طرفدار خواجه امیری هستم دیگه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

دوست عزیز شما هم ازون دسته ای
که فقط اهنگ های 6و8 حباب روگوش دادی؟
اصلا اسم چنین آهنگایی به گوشت خورده:
تنهایی
بخند
نرو
نمیشه
بیت آخر
کی جای من اومد
تو حتی
اینا رو گوش بده بعد بگو ترانه هاش ضعیفن برادر من
هرچی باشه از ترانه های تکراری روزبه بمانی بیشتر به دل میشینه
همون حباب هم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

با این که طرفدار احسان هستم ولی با نظر شما موافقم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

از نظر من نقدتون قابل قبوله ...
چون محسن یگانه بعد ازاینکه یه سری تو سرا در آورد و معروف شد دیگه تو زمینه شعر و آهنگسازی با کسی همکاری نکرد ، خصوصا تیتراژ های فیلم ها مثل قلب یخی ، آسمون همیشه ابری نیست یا حتی دور خودت نچرخ و این نشون میده که محسن یگانه یه کمی مغرور شده و اینو باید قبول کنیم هممون ......
اما در مورد عاشقانه ها : یه کمی احسان خواجه امیری تفاوت ایجاد کرده و از آهنگ ها و آلبوم های قبلی بهتر بوده خصوصا آهنگ دریا و احساس آرامش ولی یه کم ملودی های علیرضا افکاری تکراری شده ولی بازم در کل میشه آلبومشو جزو آلبوم های موفق سال نام برد .... من با اینکه طرفدار احسان خواجه امیری نیستم ولی عاشقانه ها رو خیلی دوس دارم .....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

اتفاقا حباب خیلی هم ترانه های عالی داشت که خیلی هم قشنگ بودند.من نمی دونم چرا همه گیر دادن به محسن وحباب.مگه ننوشته آلبوم عاشقانه ها پس چرا داره حباب رو نقد می کنه؟!ول کنید دیگه مگه سه تا پروندهبرای حباب نبود.مثل این که حباب انقدر خوب بوده که همه دنبال یک بهونه برای خراب کردن می گردن.نمونه اش همین مقایسه با عاشقانه ها... محسن عاشقتم...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

تا الان سه تا نقد از آلبوم عاشقانه احسان خواجه امیری گذاشتین ، تو نقد اول به علیرضا افکاری درجه دو گفتین ، تو نقد دوم روزبه بمانی رو ترانه سرای ضعیفی نام بردین و تو نقد سوم به محسن یگانه گیر دادین ... در کل من نقدی از البوم عاشقانه های احسان خواجه امیری ندیدم ... حتما نقد چهارم البوم عاشقانه های احسان خواجه امیری در مورد کوبیدن و ضعیف خطاب کردن هومن نامداریه یا شهاب اکبری یا ..... به جای اینکه اینقدر زحمت بکشید و نقد بزارین ، یه دونه بزرگ بنویسین ما از آلبومهای خواجه امیری و یگانه خوشمون نیومده و شما هم نباید خوشتون بیاد .... اینم یه جور نقد کردن به سبک سایت موزیکه ما ....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

یه نقد خوندم تو همین سایت که بی معنی بودن ترانه های این آلبومو نشون می داد !! یه سر بهش بزن !!

جناب شایا اون نقد که به کل باطل شد ، شما مث اینکه خیلی از مرحله پرتی داداشم ....

شما اعتراض داری بیا قشنگ بادلیل قوی بودن ترانه های حباب رو تایید کن گوش بده جانم گفتم با دلیل ینی بشین وتحلیل ادبی کن ملتم لذت میبرن مث کاری که ما کردیم و اون نقد بی اساس رد شد ...
آره عزیز من هنوز زوده واسه شماها درک روزبه بمانی شما همون حبابتو گوش بده جانم ;-)
میخوام فقط متوجه شین متعصب کی هست ... وگرنه که من تو کامنتمم گفتم ترانه های بیت آخر و تنهایی نسبتا ترانه های خوبی بودن درمجموعه حباب و شنیدنی بودن !!!
آلبوم رگ خواب محسن یگانه آلبوم خوبی بود در مجموع و این کاملا ملموس بود حتی توی بار اولی که شنیده میشد این امر مشخص بود و کل مجموعه به دل مینشست ، به عنوان یه طرفدار احسان خواجه امیری رگ خواب محسن یگانه رو خیلی دوس داشتم اما در مورد حباب این حسو نداشتم ... خب شماها که ادعاتون میشه قشنگ بشینین تحلیل کنین اگه کسی گفت چرا ؟؟!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

یک بار کافیه نظرات رو بخونین تا متوجه بشین چه نقد بدی بوده
تیتر میگه احسان متن میگه محسن
کاملا جبهه گیری شده
از موسیقی ما بعیده که چنین مطالبی بزنه که اعتبار خودشو کم کنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

عزیز دل! آقا اشکان
موضوع اول اینه که عنوان رو برای عاشقانه ها زدن ولی توی متن کلا در مورد حباب حرف زدن
موضوع دوم:
شعر های ضعیف؟
شعر ضعیف اصلا یعنی چی؟
شما یک ترانه رو چرا گوش میدی؟
خیلی ها برای این گشو میدن تا حس رو دریافت کنن
و وقتی کسی نرو...بیت آخر ....نمیذارم خسته شی ....یادته و...رو گوش میده حسی بهش دست میده که هیچ جا و هیچ زمانی تجربه نکرده
در ضمن از نحوه ی نگارش نقد ها معلومه که اینا نقد نیست دعواست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

در مورد عنوان باهات موافقم بهتر بود اشاره ایی به آلبوم حباب نمیشد در این مورد حق با تو هست در مورد ترانه ها موافق نیستم بله دو سه تا ترانه هست که منو از لحاظ حسی درگیر خودش کرد که مشکلاتی داشتن که همین ترانه ها هم موضوع به شدت تکراری بود ولی بازم خوب بودن اما تویه 14 قطعه فقط دو سه تا ترانه خوب بودن در بعضی اوقات اصلا ترانه که نبودن بیشتر شبیه این دل نوشته هایی بودن که همه تو یه دوره سنی می نویسن بنده اصلا هیچ جایی ننوشتم که آلبوم بد بود یا ضعیف بلکه گفتم آلبوم خوبیه اما اینکه ترانه هاش رو شما میگی قوی واقعا نمیدونم رو چه اساسی میگین شاید به دل شما نشسته چون خوب طرفدارشی ولی بنده به جز دو سه تا نتونستم ارتباطی برقرار کنم که البته این مشکل رو خیلی ها با ترانه ها داشتن آلبوم رگ خواب از لحاظ ترانه خیلی بهتر بود هم از لحاظ تکنیکی هم از لحاظ حسی ولی ترانه های آلبوم حباب در بیشتر اوقات مشکلات قافیه هم داره که واقعا از کسی مثل یگانه که این همه مدت ترانه سرایی میکنه بعیده یا به کار بردن کلمه ایی که اصلا تو ادبیات فارسی چنین چیزی به کار نمیره !! امیدوارم در آلبوم بعدی حداقل چندتا ترانه خوب رو از افراد دیگر رو بگیره من مطمئنم اگه این کارو بکنه خیلی کارش بهتر میشه

Mas
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

آقا یونس
گلم
اونهایی رو هم که گفتید بازهم ترانه نیست
اصلا متاسفانه شما موسیقی هم بلد نیستید
چون دارین گله گنده رو یه کار 6/8 تلقی میکنید
عزیزم مطالعه ، تنها درمان عزیزانی هست که یک سری جمله رو ترانه می دانند
دقت ، مطالعه ، تامل
MAS

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

اشکان عزیز به جای اینکه از در دعوا وارد شی متن رو نگاه کن پرونده برای عاشقانه ها !!!!!!!! اما توجیه عاشقانه ها با زیر سوال بردن یک آلبوم دیگه !! شما میگید کارها ضعیف هستند و تکراری باشه قبول ولی همین آقای اهورا ایمان که شما مثال زدید کارهاشون رو کنار هم بچینید ببینید چقدر توی کارهاشون تکرار وضعف وجود دارد یه نمونه آلبوم دو نیمه رویا حامی یا کارهای احسان و محمد اصفهانی اون هم برای کسی که حرفه ای به حساب میاد یا همین ترانه های عاشقانه ها اصلا قابل قبول نیست که کار روزبه بمانی هستند این هم از حرفه ای ترین ها !!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

معلومه شما هم مثل ما نمی تونید قبول کنید ولی باید بپذیرید عاشقانه ها برای این اسمای بزرگ خیلی خیلی کار کوچیکیه آقای نویسنده بهتر نبود به جای خراب کردن حباب در جهت توجیه عاشقانه منصفانه رفتار می کردید با سونیا موافقم نقداتون نشون میده موفقیت حباب رو هم نمی تونید قبول کنید جالبه همه زیر سوال رفتن جز روزبه بمانی نمی دونم شاید بعد ازاتفاقاتی که بین ایشون و یغما گلرویی افتاده همه از ایشون ترسیدن ؟؟؟؟؟ ولی بزرگترین اشتباه احسان ترجیح دادن ایشون به دکتر یدالهی ای بود که در صد بزرگی از موفقیتش رو به ایشون مدیونه . به نظر من اگه خیلی دوست دارید محسن رو خراب کنید تا احسان رو احیا کنید بدون هیچ این پا اون پایی حباب رو همین جوری نقد کنید جواب می ده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

واقعا نمیفهمم بعضی حرفا رو.. دوست عزیز خانوم آتوسا یک بار دیگه به پست خبر انتشار عاشقانه ها سربزن بین چندتا طرفدار یگانه تبریک گفتن!!! شما از چی شاکیی؟؟؟!

خانوم" شیدا" یعنی هرکی گفت آلبوم حباب قشنگه طرفدار متعصبه هرکی گفت بده دشمن حبابه!؟! درمورد عاشقانه ها هم همین طور فکر میکنی؟!؟

بعد یه چیزی: دقت کردین از وقتی آلبوم حباب منتشر شد سیل کثیری منتقد ناآشنا ، استاد ادبیات و شعر، آهنگساز و تنظیم کننده و روانشناس جدید پیدا شد!؟!؟ موندم این همه استعداد کجا بوده تاحالا؟! مملکت ما این همه استاد داشته خبر نداشتیم. دمت گرم محسن یگانه اینا رو به نون و نوایی رسوندی... شاهدمم این کامنتای کاملا استادانه و این نقدای جذابه!!
"پرونده ای برای عاشقانه ها" -----> نقد حباب... خنده دار نیست :)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

چقدر کارتون زشت بود...

من طرفدار احسانم ولی نقدی از احسان ندیدم همش به اینو اون گیر دادین...
من که انتظارم از احسان بیشتر از این بود که یه آلبوم 10ترکی که 3تاش قبلا پخش شده بود بیرون بده.. یادمه خودش تو برنامه سال تحویل گفت بخاطر تور کنسرتا خیلی وقت نداشته...کاش کمتر کنسرت میذاشت بیشتر رو "عاشقانه ها" کار میکرد. نمیگم این بده ولی........
متاسفانه یا خوشبختانه صدای حباب رو بیستر از عاشقانه ها میشنوم اینروزا....
:(

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

سلام دوباره
شاید دلیل اینکه می فرمائید ترانه ها ضعیف هستن اینه که نمی تونید ارتباط برقرا کنید
به شخصه با تمام ترانه ها ارتباط دارم و خیلی حس قوی هست تو کار ها
می تونم بگم خداییش نمی ذارم خسته شی از بهترین ترانه ها و شعر هایی هست که شنیدم
و همین طور یادته
و همین طور می تونم بگم کمتر کسی میتونه نرو و تنهائی رو با این حس قوی اجرا کنه
به هر حال هر کسی نشری داره و نظرش محترمه
خیلی ممنون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

یعنی ببینید آلبوم عاشقانه ها چقدر حرفه ای و همه چیز تمام بوده که تا حالا هیچ نقادی نتونسته به طور صریح و واضح به آلبوم خرده ای بگیره و بخواد ازش ایراد بگیره و هر نقدی هم گذاشته میشه آخرش نویسنده به طور ناخودآگاه یا حتی خودآگاه به حرفه ای بودن مجموعه آلبوم اقرار میکنه ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

fchossein

با عرض خسته نباشید شایا جان.
من این همه طرفدار موسیقی رو دیدم شایا جان . ولی تا به حال از کسی نشنیدم که بگه حباب اوله . نظر شما منطقی نیست . چون دارین از زبان یه طرفدار پر و پاقرص محسن یگانه حرف می زنین .

می تونی نظرم رو پایین بخونی
من طرفدار احسانم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

fchossein

تو هم مثه منیا .

نظر منو پایین بخون متوجه میشی چی میگم. من طرفدار احسانم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

نمیگم این بده ولی چی!؟اگه میگی خوب نیست و ضعیفه اشاره کن کدوم تراک و کدوم قطعه با دلیل؟!
اون 3 تراک هم از همون ابتدا واسه این البوم تولید شده بودن.خوشم میاد دیگه هیچ ایرادی نمیتونید بگیرید میگیت 3 قطعش قبلا شنیده شده بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

منظورم اونایی که بود تو پست عاشقانه ها گفتن حباب خوب بود و عاشقانه ها ضعیف هورا!!!

یه بار گفتم ظاهرا متوجه نشدید یه بار دیگه ام میگم!
مگه شماها نمی گیدمحسن یگانه کارش درسته و این حرفا؟خب مام که می گیم کار احسان درسته!خب الان به نظرتون مقایسه کردن کار این دو تا واسه نقد کار دور از انتظاریه؟؟؟چرا هیشکی اینو نمی فهمه؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

ولی اونی نبود که انتظارشو داشتم. من انتظار یه چیزی بهتر از "نمیدونم" "کاش عاشقت نمیشدم" و.. داشتم .این آهنگا کجا واینا کجا... البته این نظر منه. شاید یکی اصن اینارم دوست نداشته باشه.
یکم اجازه اظهار نظر به دیگران رو بدین. نظر دیگران هم براتون قابل احترام باشه...
قرار نیست من دلیلی بیارم که شم رو قانع کنه.فقط نشرمو میگم..من ترک یکشو اصن دوست ندارم . به شدت طرفدار سیروان هم هستم و آهنگاشم میپسندم ولی به نظرم صدای آروم و شعر دلی با سبک تنظیم های سیروان جور نیست...
من فقط ترک "لحظه " "آرزو" و "کجایی" رو خییلی میپسندم.ریتم صدای احسان به این سبکا به نظرم بیشتر میخوره.

اینکه سه تاش قبلا پخش شده نمیگم نکته بدیه! نه منظورم این بود احسان نباید این کارو میکرد...یا حداقل اینارو که پخش کرد که خیلی هم عالی هستن جایگزین براشون تو آلبوم میذاشت. تواناییشو که داره چرا این جوری؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

کسانی که میگن آلبوم باید قطعاتش فضاهای متفاوتی رو برای آلبوم ایجاد کنه و باعث تنوع در آلبوم بشه مثل اینکه آلبوم یه خاطره از فردا رو فراموش کردن که با وجود قطعات متفاوت که ترانه ی اکثر آن ها هم دلنشین بود ولی به دلیل همین تنوع پذیرفته نشد
در کل باید قبول کرد که عاشقانه ها بی نظیر ترینه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:48

فضای متفاوت عاشــــقانه‌ها تغییر سبک احسان خواجه امیری از سنتی-پاپ به سبک خالص پاپ بود...

شنبه 31 فروردین 1392 - 14:12

راست میگن دوستان این نقد البوم عاشقانه ها بود یا نقد البوم حباب اگه خوشتون اومد که مشکلی نیست اما اگه از حباب خوشتون نیومد که می تونید گوش ندید به قول محسن یگانه هر کس خوشش اومد گوش بده هر کس هم خوشش نیومده گوش نده من هم که اصراری ندارم این جمله رو دقیقا اقای یگانه گه یادم نیست در کجا خواندم گفته بود یعنی واقعا البوم عاشقانه ها ایرادی نداشت که این اقا بره سراغ نقد که چه عرض کنم تخریب البوم حباب من واقعا بابت البوم حباب به اقای یگانه تبریک می گم و خیلی از البوم خوشم اومد اما باز هم میگم که البوم رگ خواب هیچ وقت تکرار شدنی نیست و البوم رگ خواب یک چیز دیگر بود و یک اتفاق نادر در موسقی پاپ ایران بود ولی عاشقانه ها احساس ارامشش قشنگ بود اون هم برای دوبار گوش دادن خیلی هم عاشقانه ها ضعیف وبد بودمن که فقط از یک ماشین صدای البوم جدید خواجه امیری شنیدم ولی حباب محسن یگانه در پاساژ و ماشین و فرو شگاه هم به گوش می خورد دست از تخریب و اذیت اقای یگانه بردارید عاشقتم محسن یگانه برات ارزوی موفقیت می کنم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارزشش را دارد، باور کنید | موسیقی ما