جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت‌وگوی جنجالی و خواندنی با رضا يزداني خواننده و آهنگساز؛
مگــر در ايران موسیقی راک داريم؟
نیوشا مزیدآبادی: وقتی قرار گفت‌وگو با رضا یزدانی را گذاشتیم با توجه به آثارش، تصور می‌کردم با خواننده‌یی روبه‌رو هستم که با دغدغه‌های اجتماعی پا به عرصه موسیقی راک گذاشته است. دغدغه‌هایی که نمودشان را در آثارش می‌بینیم. با این پیش‌فرض گفت‌وگو آغاز شد، اما هرچه گفت‌وگو پیش می‌رفت.رضا یزدانی نه‌تنها خودش بلکه همه تاریخچه موسیقی «راک» در ایران را نفی کرد. انگار می‌خواست همه‌چیز را انکار کند... حتی در برخی مواقع خودش را! شاید هنرمندی که اینچنین سال‌های پیش از خود را نفی می‌کند در حال تجربه کردن روزهایی از زندگی هنری‌اش است که می‌تواند نقطه عطفی برایش باشد. نقطه‌یی که ممکن است جایگاه او را از آنچه هست بالاتر ببرد یا بالعکس. شکی نیست همان طور که ماندگاری یک اثر هنری را زمان مشخص می‌کند، ماندگاری هنرمند و جایگاهش هم نیازمند گذشت زمان است. رضا یزدانی پیش‌تر در گفت‌وگوهایش خودش را مولف سبک کاری امروزش دانسته و معتقد است کسی تا به امروز به شیوه او کار راک نکرده است. به هر روی او در گفت‌وگوی پیش رو (که قبل از اجرای پاییزه‌اش انجام شد) موسیقی راک ایرانی را فاقد تاریخچه و بزرگ‌تر می‌داند و معتقد است زمانی سرزمینی موسیقی راک دارد که حداقل 500 گروه راک در آن فعالیت کنند و کنسرت بدهند. شاید چنین آرزویی در فضای امروز موسیقی ایران کمی بعید به نظر برسد اما بی‌گمان امید داشتن، کاری بعید و دور از دست نیست...
 
  • وقتی کارهای شما را به لحاظ شعر یا فضای موسیقایی در هر آلبوم بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این فضاها شامل چهار فضای مختلف می‌شود؛ فضای اجتماعی، نوستالژیک، عاشقانه و تفننی یا به قول شما! fun (مثل قطعات جردن یا میعادگاه). این روندی است که می‌خواهید همچنان در انتشار آلبوم و نگاهتان به آثاری که منتشر می‌کنید، داشته باشید؟
بله، این روندی است که من برای ترکیب آلبوم‌های خود در نظر گرفته‌ام و هرگز آن را نمی‌شکنم چون اگر کار نوستالژیک نخوانم مخاطبان علاقمند به آن را از دست می‌دهم یا اگر کار اجتماعی نخوانم مخاطبانم ناراحت می‌شوند که چرا دغدغه‌های اجتماعی‌ام را در موسیقی فراموش کرده‌ام.
 
  • ولی اگر کار به قول خودتان «فان» نخوانید کسی نمی‌گوید که چرا کار فان نخواندید؟
نه، ولی من دوست دارم که حتما در آلبوم‌هایم کار «فان» باشد کمااینکه در آلبوم جدید هم باز یک اثر با این سبک و سیاق دارم.
 
  • موفقیت دو آلبوم اول شما به نوعی مدیون همکاری با یغما گلرویی و استفاده از اشعار او بود اما وقتی مشکلاتی بین شما پیش آمد شما با اندیشه فولادوند همکاری کردید. به نظر می‌رسد باری که یغما گلرویی در کارهای قبلی به روی دوش داشت حالا در آلبوم جدید به دوش اندیشه فولادوند افتاده است...
این طور نیست. من در آلبوم «خاطرات مبهم» با اندیشه فولادوند و کارن همایون فر زندگی کردم. همان طور هم که می‌بینید 40 درصد ترانه‌های این آلبوم (یعنی چهار ترانه از 10 ترانه) ترانه‌های اندیشه فولادوند هستند. راستش این طور نیست که همه بار ترانه‌ها روی دوش اندیشه فولادوند باشد چون در آلبوم جدید من، هیچ ترانه‌یی از او وجود ندارد. زمانی که این آلبوم در حال جمع شدن بود بچه‌های گروه داشتند روی آلبوم قبل کار می‌کردند.واقعا هم نمی‌شود یک ساله یک آلبوم را جمع و جور کرد. کارهای آلبوم جدید به مانند آلبوم «خاطرات مبهم» هم دو سال طول کشید. در این آلبوم اندیشه فولادوند اصلا حضور ندارد چون زمانی که این آلبوم داشت، جمع می‌شد ما درگیر «خاطرات مبهم» بودیم و این طور نیست که بار ترانه‌ها و شعرهای یغما گلرویی روی دوش اندیشه فولادوند افتاده باشد.
 
  • اما زمانی که شما با یغما گلرویی همکاری می‌کردید به عنوان یک خواننده فضایی را تجربه می‌کردید که خاص خودتان بود. اما بعدها همکاری با ترانه‌سرایان مختلف این فضا را تغییر داد...
من کارهای اخیر را بیشتر از کارهای سابق‌ام می‌پسندم چرا که در آن‌ها تنوع تفکر، تنوع واژه و تنوع فضا را تجربه کرده‌ام در صورتی که قبلا چنین نبود و چنین تنوعی را نداشتم.
 
  • یعنی حس می‌کردید اگر این همکاری ادامه داشته باشد ممکن است به ورطه تکرار بیفتید و کارهایتان تکراری شود؟
بله. ولی این دلیل نمی‌شود که من نخواهم با یغما گلرویی کار کنم اتفاقا در حال‌حاضر هم داریم با هم کار می‌کنیم.
 
  • در اجراهایی که دارید معمولا انتخاب قطعات بر چه اساسی است؟ یعنی از هر آلبومی هر کاری را که دوست داشته باشید برای اجرای زنده انتخاب می‌کنید؟
بله. من براساس سلیقه مخاطبانم و آنچه آن‌ها می‌پسندند قطعات را انتخاب می‌کنم. برای این منظور هم یک نظرسنجی در سایت خودم گذاشته‌ام که براساس این نظرسنجی‌ها قطعاتی را که می‌خواهم در کنسرت اجرا کنم، انتخاب می‌کنم.
 
  • یعنی ترجیح می‌دهید که براساس سلیقه عامه مردم کارهای اجرایی‌تان را انتخاب کنید؟
معلوم است که مخاطبان چه کارهایی را بیشتر می‌پسندند. اگر کفه ترازویی هم در کار باشد باز معلوم می‌شود که کدام کارها وزن بیشتر و مخاطبان بیشتری دارند و کدام‌ها کمتر. من هم براساس همین نظرسنجی‌ها که روی سایت می‌گذارم، متوجه می‌شوم که مردم کدام کارها را بیشتر می‌پسندند و آن‌ها را اجرا می‌کنم.
 
  • این عام‌گرایی نیست؟ چون در مقوله هنر همیشه این بحث وجود دارد که اگر هنرمندی براساس سلیقه عامه مردم حرکت کند هنرش توده‌یی می‌شود و کیفیت کارش افت می‌کند. شما بیم این را ندارید که این اتفاق درباره کارهای شما هم رخ دهد؟ فکر می‌کنید صرفا رفتن به آن سمتی که مخاطب می‌پسندد کار درستی است؟
من معمولا 60 تا 70 درصد کارها را براساس نظرسنجی انتخاب می‌کنم و 30 تا 40 درصد را براساس علاقه و خواست خودم، بنابراین صرفا به دنبال مخاطب نمی‌روم. وقتی 60 درصد نظر مخاطبان را رعایت کنید دنبال مخاطب نرفته‌اید. حتی اگر بخواهیم به دنبال مخاطب هم برویم از نظر شما چه اشکالی دارد؟ کسانی که بلیت کنسرت را می‌خرند و می‌آیند تا اجرا را ببینند باید چیزهایی را بشنوند که دوست دارند.
 
  • اما وقتی نظرسنجی را روی سایت برای همه مردم باز گذاشته‌اید. به نوعی براساس نظر مخاطبان عام موسیقی قطعاتتان را انتخاب می‌کنید...
مخاطب من عام نیست. مخاطب من، مخاطب خاص است.
 
  • خب نظرسنجی شما روی همه باز است چطور می‌فهمید کسی که نظر داده مخاطب عام است یا مخاطب خاص؟
کسانی که به سایت من می‌آیند طرفداران من و موسیقی من هستند، بنابراین مخاطبان خاص من محسوب می‌شوند. من که نظرسنجی‌ام را در مجلات منتشر نمی‌کنم. در سایت شخصی خودم می‌گذارم و بالطبع کسی که به سایت من می‌آید به من و موسیقی من علاقه دارد.
 
  • با توجه به اینکه در آلبوم‌های منتشر شده شما هم کار راک وجود دارد و هم پاپ، شما خودتان را خواننده کدام سبک می‌دانید؟ پاپ یا راک...
هردو. یعنی من در اصل خواننده «پاپ- راک» هستم. چون هم در آلبوم‌هایم کار «پاپ» دارم و هم کار کاملا «راک» و هم «پاپ-راک». گاهی هم به سمت «سافت راک» و «فلامینکو» هم می‌روم. در اصل من در آلبوم‌هایم همه نوع سبکی دارم. اساسا هم چیزی را می‌خوانم که دوست دارم. علاقه و اصراری هم ندارم که مرا به عنوان خواننده راک بشناسند.
 
  • اما بیشتر مخاطبان شما، شما را به عنوان خواننده راک می‌شناسند...
من هرچه از دلم برآید را می‌خوانم. وقتی احساس کنم که یک ترانه را باید به سبک راک اجرا کنم به صورت راک می‌خوانم. اما وقت‌هایی هم هست که ترانه‌هایی مثل «کوچه ملی» یا «لاله زار» حال و هوایشان طوری است که باید پاپ اجرا شوند و من هم آن‌ها را پاپ اجرا می‌کنم. بنابراین به واسطه فضا و موسیقی‌ای که آن ترانه دارد و بر حسب حس و حالش حرکت می‌کنم چون نمی‌شود ترانه‌یی مثل «کوچه ملی» را راک خواند.
 
  • موسیقی راک المان‌های خاص خودش را دارد. چه به نظر ارکستراسیون و سازهایی که استفاده می‌کنید و چه به نظر پرفورمنس. شما فکر می‌کنید که در اجراهایی که داشته‌اید، توانسته‌اید کار پرفورمنس راک را به همان قدرتی که در غرب می‌بینیم، انجام دهید؟
در ایران هیچ کس پرفورمنس من را روی صحنه ندارد. این را با تمام قوا می‌گویم.
 
  • منظورتان در سبک و ژانر خودتان است یا انواع موسیقی‌ها؟
کل سبک‌ها را می‌گویم. شک نکنید. من ادعا دارم! چرا که به واسطه سال‌ها کار سینمایی و دیدن استیج گروه‌های غربی، به این توانایی رسیده‌ام که با کلمات درست بازی کنم و سعی کنم که حرکت‌های صورت و بدنم- با تمام محدودیت‌هایی که هست- درست باشد.
 
  • اینکه می‌گویید شما بهترین پرفورمنس در ایران را دارید ادعای بزرگی است. فکر می‌کنید این به خاطر ضعف هنرمندان دیگر است یا قوت شما؟
درباره هنرمندان دیگر کاری ندارم اما جنس موسیقی من طوری است که پرفورمنس در آن به خوبی جواب می‌دهد. بنابراین موسیقی‌های دیگر را نمی‌توان با موسیقی راک مقایسه کرد. بدون شک موسیقی پاپ که «ترنس» دارد با موسیقی راک که گیتار برقی و... دارد، قابل مقایسه نیست. در اصل حرکت بدن و انتقال واژه‌ها به وسیله صورت و بدن به مخاطب با موسیقی‌های دیگر فرق دارد که در بحث ما نمی‌گنجد و مفصل‌تر از این حرف‌هاست.
 
  • هوادارانتان را در کنسرت‌هایتان با عنوان «سلطان راک» صدا می‌زنند اما شما تا به حال واکنشی در این زمینه نداشته‌اید. این به این مفهوم است که خودِ شما قبول دارید که «سلطان راک» هستید؟
مردم لطف دارند اما من نمی‌توانم به مخاطبانم بگویم مرا چطور صدا کنند یا نکنند چون این مخاطب است که تصمیم می‌گیرد چه لقبی به خواننده یا هنرمندی که دوست دارد، بدهد. مثلا وقتی به رضا صادقی می‌گویند «سلطان مشکی پوش» باید به همه بگوید که من «سلطان مشکی پوش» نیستم؟ یا وقتی به محسن چاووشی می‌گویند «سلطان چاووشی» باید بگوید که چرا می‌گویید «سلطان چاووشی»؟
 
  • نه. بحث مشکی پوش و... فرق می‌کند اما وقتی بحث بر سر یک ژانر و یک سبک از موسیقی است، موضوع جدی‌تر و حساس‌تر می‌شود چون آن ژانر و سبک پیشینه‌یی دارد و هنرمندان دیگری هم در آن حیطه کار کرده‌اند و بالاخره باید یک واکنشی نشان داد. مثلا اگر موافق نیستید در گفت‌وگوهای خودتان می‌توانستید به آن اشاره کنید...
الان شما می‌خواهید برای من حاشیه درست کنید. این از سوال شما مشخص است. من خودم نمی‌توانم جلوی مخاطب را بگیرم و بگویم که من را این طور صدا نکنید!
 
  • بدون شک در زمینه موسیقی راک محدودیت‌های زیادی در ایران وجود دارد. شما با وجود این محدودیت‌ها سعی کرده‌اید در این زمینه کارهایی انجام دهید و به نوعی وارد این ژانر موسیقی شده‌اید. شاید بهتر باشد که این طور بپرسم که بعد از گذشت این چند سال جایگاه خودتان را در این موسیقی چگونه می‌بینید؟
در کدام موسیقی؟ راک؟ مگر ما در ایران موسیقی راک داریم؟
 
  • بالاخره هر چند در دهه‌های 40 و 50 موسیقی سنتی در میان مردم محبوب بود اما به دلیل برپایی کنسرت‌های موسیقی خوانندگان غربی تبادل موسیقی و فرهنگ و هنر بین ایران و سایر این کشورها به وجود آمد. چنان که افراد زیادی بودند که «بیتلز» و «پینک فلوید» گوش می‌دادند و آلبوم‌هایشان را می‌خریدند. در همان دوران می‌بینیم با آثار هنرمندانی چون کوروش یغمایی رگه‌هایی از موسیقی راک وارد موسیقی ایران شد و او به نوعی راک ایرانی را پایه‌گذاری کرد...
«یارم می‌آید- دلدارم می‌آید» کار راک است؟
 
  • نه. اما مثلا «پاییز» که کاملا راک است...
به نظر شما چه کسی با یک اثر می‌تواند خواننده راک باشد؟ ما موسیقی‌ای با عنوان «راک» نداریم که بخواهیم درباره‌اش صحبت کنیم. در اصل وقتی موسیقی راک نداریم، نمی‌توانیم بگوییم چه کسی بالاتر یا چه کسی پایین‌تر. باید بستر و زمینه‌یی باشد که در آن بستر بتوانیم مقایسه‌یی انجام دهیم.
 
  • اما شما اعتقاد دارید که کار راک هم انجام می‌دهید...
جنس موسیقی من هم پاپ است و هم راک. اما در ایران ما موسیقی راک نداریم. وقتی در یک کشور می‌توان ادعا کرد که موسیقی راک وجود دارد حداقل باید 500 خواننده راک داشته باشد. آن وقت می‌گویند فلان مملکت موسیقی راک دارد. ما در کل 15-10 تا خواننده راک داریم که کنسرت می‌گذارند و آلبوم منتشر می‌کنند. اما در کل اصلا بحث کمیت و کیفیت نیست. بحث من این است که موسیقی راکی نداریم که حالا بخواهیم سلطان آن را مشخص کنیم؟ وقتی چیزی وجود ندارد چطور می‌شود که کیفیت‌ها را ارزیابی کرد؟
 
  • بنابراین معتقد هستید که باید مولفه‌هایی به این موسیقی اضافه شوند. چه مولفه‌هایی باید به کارهایی که شما می‌گویید راک نیستند، اضافه شود تا بتوان نام «راک» را روی آن‌ها گذاشت؟
باید یک جریان حرفه‌یی و درست از موسیقی وجود داشته باشد. من که نباید تعیین کنم چه چیزهایی باید اضافه شود. شما درباره موسیقی سنتی می‌توانید این صحبت را بکنید چون از سال‌ها پیش در این سرزمین وجود داشته و برای مردم ایران بوده و اساتید خاص خودش را دارد. در این صورت است که می‌توانیم درباره این نوع موسیقی بحث کنیم. اما درباره موسیقی‌ای که 10 سال هم عمر ندارد چطور می‌توان صحبت کرد؟
 
  • البته کمی پذیرش این قضیه سخت است که موسیقی راک ایرانی سابقه 10 ساله هم ندارد اما با همین پیش‌فرض اگر بخواهیم بررسی کنیم، می‌بینیم که موسیقی تلفیقی هم با توجه به اینکه سابقه چندانی ندارد هم مخاطبان خاص خودش را دارد و هم درباره‌اش بحث و تبادل نظر می‌شود. این طور نیست که بگوییم چون سابقه طولانی مدتی ندارد کلا درباره‌اش بحث نمی‌کنیم...
هر زمان این سرزمین، سرزمینی شد که در آن 150 خواننده راک بتوانند بلیت بفروشند و مردم کنسرت‌هایشان را بروند و آلبوم‌هایشان به خوبی به فروش برود و چرخه اقتصادی شان به گونه‌یی باشد که بتوانند کار کنند و کنسرت‌هایشان لغو نشود، می‌توانیم بگوییم در این مملکت موسیقی راک داریم.خوشبختانه تا امروز من برای گرفتن مجوز یا اجرای کنسرت مشکلی نداشته‌ام. اما در کل بحث من این است که موسیقی راک در ایران قدمتی ندارد که بخواهیم در آن «سلطان» تعیین کنیم. اصلا آدم بزرگ و درجه یکی وجود ندارد. باید یک مقیاس بزرگی باشد که کوچک‌ترها را براساس آن مقیاس بررسی کنیم. وقتی دامنه این موسیقی کوچک است چه چیزی را می‌خواهید بررسی کنید؟
 
  • اما براساس تاریخچه‌یی که از راک یا پاپ راک وجود دارد...
ما اصلا در ایران خواننده راک نداشتیم. چه کسی گفته است که کوروش یغمایی خواننده راک است. اصلا موضوع این حرف‌ها نیست. به نظرم چون آنقدر این بحث حقیر و کوچک است که نیازی به ادامه ندارد.
منبع: 
روزنامه اعتماد
تاریخ انتشار : شنبه 18 آبان 1392 - 10:20

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 18 آبان 1392 - 10:51

سلام من رو به آقای یزدانی برسانید
بفرمایید که یک بار مهمان بنده به کنسرت آقای فتحعلیان تشریف بیارن. البته اینطور که پیداست ایشون خداحافظی کردن از عرصه موسیقی که جا داره موسیقی ما در راستای رسالت رسانه ای خودش گزارشی از شرایط این هنرمند ارزشمند تهیه کنه.

شنبه 18 آبان 1392 - 11:11

من نمیخوام در مورد ایشون جبهه بگیرم اما به نظر من رضا یزدانی از جمله هنرمنداییه که روی موج بی سوادی مخاطبان موسیقی حرکت میکنه چون ایشون در درجه اول خیلی به صداشون تیپ میدن بعد اینکه من یه اجرا از ایشون تو یه مراسم سینمایی تو برج میلاد دیدم که یک نتو درست نخوندن خواهشا تایید کنید من اگه قراره در مورد یه موزیسین نظر بدم اول باید خودمو ببینم جناب یزدانی عزیز من با بعضی حرفاتون موافقم اما ....

چهارشنبه 23 تیر 1395 - 10:49
مونا

بی سوادی رو خوب گفتی

162.245.81.77
شنبه 18 آبان 1392 - 11:26

همكاري رضايزداني و كاوه يغمايي به كجا رسيد ؟
قرار بود ترك مشتركي بدن با شعر انديشه فولادوند

یکشنبه 19 آبان 1392 - 15:02
رضا

واقعا؟ کی همچین قراری بوده؟منبع بگیدلطفا.

2.181.224.31
شنبه 18 آبان 1392 - 11:53

آقاي يزداني
کساني که کنسرت مي گذارند و آلبوم مجاز منتشر مي کنند ملاک موسيقي راک نيستند. لابي شما و حمايت مقامات باعث مي شود اينطوري حرف بزنيد! گروه هايي مثل ماينس وان، کيوسک، دويز، مهيار، پيک بند، اروين، آرين ناييني و ... نماينده هاي راک ايران هستند که نه آلبوم مجاز دارند نه کنسرت مثل شما... اگر فضا آزاد باشد آنوقت قدرت خودتان روي استيج را با اينها بسنجيد

سه شنبه 21 آبان 1392 - 14:51
mahsa ad

اره هر وقت که کم میارید و بهانه ای دیگه ای ندارید تهمت لابی و پارتی بازی به ذهنتون میرسه!!نظر خودتم جمع نبند.به نظر من و خیلیای دیگه هم رضا یزدانی نماینده راک ایرانه!!!!!

178.131.120.26
شنبه 18 آبان 1392 - 12:40

خیلی کارهای رضا یزدانی رو دوست دارم منتظر البوم جدیدشم
البته در مورد این جملش:
یا وقتی به محسن چاووشی می‌گویند «سلطان چاووشی» باید بگوید که چرا می‌گویید «سلطان چاووشی»؟
====
اتفاقا چاوشی دو سال پیش گفت :
با سلام به دوستان عزیزم

در برخی از رسانه ها القابی را به بنده نسبت میدهند از قبیل (سلطان استاد و .......)

که اینجانب خود را در خور این القاب نمیدانم . من نه استادم نه سلطانم و نه ......من محسن چاوشی هستم

همین.نسبت دادن این عناوین به من از طرف دوستان و هواداران اگر چه از سر مهربانی و علاقه ایشان است اما خوشایند

بنده نیست . صادقانه عرض میکنم من یک آدمم با همه نقاط ضعفی که هر آدمی میتواند داشته باشد. امروز دیگر از خودم

خجالت کشیدم ..خودم را با خودم رو به رو کردم و مثل همیشه به این نتیجه رسیدم که شایسته هیچ یک از این القاب

نیستم . از همه شما خواهش میکنم محسن چاوشی را تنها با نام یا نام خانوادگیش مورد خطاب قرار دهید تا دوست

کوچکتان را خوشحال کنید. تصور شما از من با واقعیت من فاصله زیادی دارد ..من نمیخواهم به خاطر تایید ها و تحسین

های مفرط واقعیت خود را فراموش کنم. پس به من کمک کنید...

هوادار شما محسن
=======
دقتم کرده باشید تو این یکی دوسال طرفدارای چاوشی اکثرشون دیگه از سلطان سلطان گفتن دست کشیدن و همینطور بقیه طرفدارای خواننده ها چون یه مقدار دیگه تکراری و لوث شده بود

شنبه 18 آبان 1392 - 12:50

دیگه گندِ قضیه رو در نیارید دیگه! چندین ساله هی دارید از رضا یزدانی میپرسید که راک میخونی یا نه!!؟ بس کنید دیگه! حق داره بگه برام حاشیه درست میکنید...

شنبه 18 آبان 1392 - 12:56

عشق است رضا یزدانی
امیدوارم تو آلبوم بعدی با یغما گلروئی، اندیشه فولادوند و علی کمارجی کار کنه

شنبه 18 آبان 1392 - 15:08

حق با استاد هست وعتی ما در کل 10 تا 15 خواننده ی راک داریم نمیشه تعیین کرد کی بهترینه
ولی باید با روزنامه ی اعتماد تبریک گفت به هر حال سوالاتشون جدید بود دیگه همون سوالای کلیشه ای سابق رو از استاد نپرسیدند D:

شنبه 18 آبان 1392 - 15:21

نداریم ... خدایی ولی بهترین خواننده راک خدایی رضا یزدانی و شکی درش نیست

Only Reza Sadeghi

شنبه 18 آبان 1392 - 16:15

ايشون تمام هنرشون را در همون آلبوم هاي اول به تصوير كشيد و خودم يكي از هواداران موسيقي ايشون بودم ولي متاسفانه به تكرار افتادن وقتي اين متن رو خوندم كاملا غرور ايشون مشخصه و يك شخص وقتي غرور بر اون چيره بشه دير يا زود از دور خارج ميشه.اميدوارم به جايي برسيم كه بتونيم درك كنيم همون طور كه همه چيزو به دست مياريم مي تونيم از دست بديم.شهرتم همين طوره.

شنبه 18 آبان 1392 - 16:58

احساس میکنم که گفته ها از سوی اقای یزدانی درست و قابل تایید نیست چون این موضوع کاملا بر همه مبرهن است که اقای کورش یغمایی از اساتید و پیشگامان این سبک بودن من بیانییه ایشون رو که در خود سایت موسیقی ما هم موجود است میزارم تا صحت و صغم این موضوع کاملا عیان باشه:
خوشبختانه در همین هنگام بود که از سوی پژوهشگران جهانی و همینطور مهم‌ترین رسانه‌ها و نشریات تخصصی دنیا (Rolling Stone, Daily News ,Los Angeles Times ,Independent , The Sunday Times و…) بر پایه آلبوم‌های جهانی «زنجیر خود را خودت بباف» (Forge Your Own Chains) و به ویژه آلبوم خودم «برگشت از لبه پرتگاه» (Back From The Brink) (در جایگاه موسیقیدان جهانی و یا نابغه موزیک شرق و یا پدرخوانده موزیک راک ایران) به جهان معرفی شدم و همین انگیزه ای شد که از سوی فستیوال‌های بزرگ جهانی رد بوول (Redbull) و… به ویژه بزرگ‌ترین فستیوال موزیک در جهان (ترانس موزیکال) (Trans Musicales) در فرانسه که برجسته‌ترین موسیقی دانان جهان آرزوی افتخار ورود به آنرا دارند گزینش و دعوت شوم، که نشانه های آن در سایتم موجود است (کوروش یغمایی)

شنبه 18 آبان 1392 - 17:19

بحث ناتموم موند؟
آخرش انگار دعوا شدا جدا.
متاسفانه رضا تو مصاحبه هاش بعضی جاها از کوره در میره و یه مقدار عصبی میشه.
ای بابا...
امیواریم البوم جدیدش زیبا و شنیدنی باشه.
خاطرات مبهم از نظر موسیقی قابل قبول بود جدا.

شنبه 18 آبان 1392 - 18:11

رضا یزدانی رو اکثر هواداری چاوشی دوست دارن ...
خوشم میاد میدونه سلطان مختص چاوشیِ، بعد هوادارای دیگه اومدن این لقب رو کپی کردن، بابا یه چی از خودتون داشته باشید...
آقای خاااااااااااااااص فدایی داره، اسیرتیم
موسیقی ما بچاپ

دوشنبه 20 آبان 1392 - 20:08
امیررضا اقبالدوست

محسن چاوشی خواننده ی خوبیه.اینجور نگو که اقای خاص فقط خودشه.هر دو تا به اقای خاص مشهورن.با هم دشمنی و رقابت هم ندارن.هر دو تا فقط اهنگ میدن بیرون.تو رو خدا تعصبی نباشین فقط از اهنگ ها لذت ببرین

89.144.169.164
چهارشنبه 22 آبان 1392 - 15:18
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

بحث سر آقای خاص بودن ثابت شدست ،تاحالا نشنیده بودم
اگه دوست داری به رضا یزدانی هم بگن خاص خب برید استفاده کنید ، کسی جلوی شما رو نگرفته
اصلا ماله خودتون

5.201.158.251
جمعه 24 آبان 1392 - 11:12
امیررضا اقبالدوست

لقب خاص از اول مال رضا یزدانی بوده و میمونه.
اصلا هم ربطی به خواننده ی شما که با بعضی مسائل اکولایزر و دستگاه های خاص برای خودش صدا درست می کنه نداره.

46.21.89.132
شنبه 18 آبان 1392 - 18:16

محسن چاوشی بلا شک سلطان موسیقی پاپ است ...

پنجشنبه 30 آبان 1392 - 14:38
mahsa ad

خب حالا که چی؟؟به این مصاحبه چه ربطی داشت؟؟؟؟

2.182.162.69
شنبه 18 آبان 1392 - 18:41

این حرف که همه کسانی‌که راک کار می‌کنند امکان و شرایط برابرِ ارائه‌ی آن را ندارند پس تعیین سلطان و عوام معنی ندارد، و بحثی حقیر و کوچک است، درست است و من موافقم. به همین ترتیب سلطانِ راک خواندن شما هم خیلی مضحک است. این ادعا که هیچ‌کس پرفورمنس شما را ندارد هم مضحک است. به قول خودتان هرگاه 150 موزیسین توانستند آزادانه کارشان را ارائه و اجرا کنند این ادعا هم قابل بحث می‌شود.

شنبه 18 آبان 1392 - 18:49

این مصاحبه خیلی هوشمندانه انجام شده و جالبه که توی هر سطرش رضا یزدانی حرفای سطر قبلش رو نقض می کنه...به نظرم سلطان راک!!!!!!! هر کسی باشه قطعا رضا یزدانی نیست...در ضمن بد نیست این خواننده ی جوون با چند تا دونه آلبوم و کنسرت، برای کورورش یغمایی که سابقه ی فعالیت هنریش اندازه ی سن رضا یزدانیه ادب و احترام بیشتری قائل باشه...

شنبه 18 آبان 1392 - 18:55

من شاید در حدر نظر دادن نباشم ولی به نظر من فاخر ترین کار راک توی موسیقی ایران هر روز پائیزه از محسن چاوشی بوده.....

یکشنبه 19 آبان 1392 - 12:39
وبلاگ سعداباد مذهب

واقعا هرروز پاییزه از راکهای معروفه سال 91 بود ...
البته تهران تهران رضایزدانی هم خوب بود ...

2.184.103.32
شنبه 18 آبان 1392 - 20:14

همه بدهستند... شما خوبی فقط... شما راک میخونی و حتما کاوه یغمایی شیش و هشت.... :)

شنبه 18 آبان 1392 - 22:05

بحث هاي پيرامون القاب جالب بود.

شنبه 18 آبان 1392 - 22:25

عالی بود مصاحبه
خیلی صحبت های خوب انجام داده اقا رضا
مخصوصا در مورد کوروش یغمایی

شنبه 18 آبان 1392 - 23:56

اتفاقا خیلی خوب و منطقی جواب دادن. اونایی که دارن رضا رو میکوبن صد درصد نسبت به ایشون حسودی میکنن. خواننده هایی مثل م-چ و م-ی و امثالهم خیلی مونده بشن رضا یزدانی. موسیقی ما جان من تایید کن. درود بر رضای یزدانی سلطان را ایران.

یکشنبه 19 آبان 1392 - 00:03

رضا یزدانی خواننده خوبیه و کاراش زیبا هست اما لحنی که در مصاحبه داشت زننده بود مشخصا ایشون سعی داشت خودشو پدر راک ایران یا اولین خواننده راک تو ایران بنامه که این عنوان برای کوروش یغمایی هست هر چقدر هم که کار هاش ضعیف بوده باشه
این که میگه که خواننده راک تو ایران به خوبی من نیست یه ادعای بی اساس چون خودش میگه بهترینی وجود نداره تا بر اساس اون بسنجیم و خواننده های مثل محسن چاووشی کاوه یغمایی واقها خوب کار میکنن

یکشنبه 19 آبان 1392 - 00:10

جناب یزدانی بهتره یه دور البوم های کاوه یفمایی رو گوش کنی تا بفهمی راک یعنی چی.راک تو ایران فقط کاوه یغمایی.واسا البوم جدیدش بیاد بعد متوجه میشی کی سلطان راک ایرانه

پنجشنبه 30 آبان 1392 - 14:24
mahsa ad

راک تو ایران فقط رضا یزدانی.
شما هم وایسا آلبوم جدید یزدانی بیاد بعد متوجه میشی که رضا یزدانی سلطان راک ایران بوده و هست.

2.182.162.69
یکشنبه 19 آبان 1392 - 20:55

:)

یکشنبه 19 آبان 1392 - 01:05

فقط محسن چاوشی

پنجشنبه 30 آبان 1392 - 14:27
mahsa ad

وای بازم هوادارای محسن چاووشی!لطفا بفهم هر حرفو کجا باید بزنی!اصلا اینجا چه ربطی به چاووشی داره.
برو همون چاووشیتو گوش بده.به رضا یزدانی چیکار داری آخه؟؟؟

2.182.162.69
یکشنبه 19 آبان 1392 - 03:05

اعتماد به نفس زیادی هم بعضی وقتا کار دست ادم میده.همچین ایشون میگن من ادعا دارم بهترینم که انگار غیر از ایشون خواننده ی دیگری یا راک خونه دیگری وجود نداره.حیفه یغما گلرویی عزیز نیست که ترانه های خارق العاده ش رو در اختیار ایشون قرار میده؟ میگه کوروش یغمایی راک خون نیست پ نه پ حتما شما راک خونترین ادم روی کره ی زمین هستین اره؟من از اقای یغما گلرویی صمیمانه استدعا دارم از دادن ترانه به اقای یزدانی خودداری کنن چون ایشون بیشترین شهرتشون از ترانه های شما بوده ولی میگن کارهای قدیمیم که یغما سروده منو به ورطه ی تکرار رسوند و در واقع بشکنه دست شما اقای گلرویی عزیز که انگار واقعا نمک نداره چون اگه شما نبودی الان رضا یزدانی هم وجود نداشت.

پنجشنبه 30 آبان 1392 - 14:34
mahsa ad

شهرت و موفقیت رضا یزدانی وابسته به هیچکس نبوده و نیست.آقای یزدانی بدون یغما هم آلبوم دادن که اتفاقا خیلی موفق تر از آلبومایی بود که یغما حضور داشت.
البته مشخصه که شما خیلی در جریان ترانه های رضا یزدانی نیستی وگرنه میدونستی رضا چند ساله که از یغما ترانه نمیگیره.انگار طرفدارای محسن چاووشی عادتشونه بقیه رو سرکوب کنن.

2.182.162.69
یکشنبه 19 آبان 1392 - 14:32

کسایی که همه ش گیر میدن به رضا یزدانی که سبکت چیه انگار نمیتونن ایراد دیگه ای ازش بگیرن واقعا.چون اهنگسازی البوم هاش مخصوصا این اخری اونقدر قوی هست که نشه بهش ایراد گرفت(کاری به سبک ندارم کلی میگم).این قضیه ایم که کی راک میخونه کی نمیخونه...کی سلطان راکه کی پدر راک به نظر من بحث در موردش بیهوده س.راس میگه رضا یزدانی.وقتی میشه این مقایسه ها رو انجام داد که تو مملکت به صورت جدی و رسمی به این سبک پرداخته بشه.همین کورش یغمایی هم با این که اولین بار راک رو تو ایران اورده ولی اینجوری نبوده که همه ی کاراش راک باشه.بیشتر با موسیقی فولکلوریک خودمون تلفیقش کرده.همین اهنگ نوروز که پارسال منتشر کرد مگه راک بود؟اینم که رضا یزدانی گفته کورش یغمایی خواننده راک نیست به نظر من اصلا توهین محسوب نمیشه.نگفته که کاراش ضعیفه.

یکشنبه 19 آبان 1392 - 14:48

به نظر من مصاحبه هیچ اشکالی نداشت.حرف های اقای یزدانی هم درست بود.خواننده ی مورد علاقه من هم رضا یزدانی هست.پس دیگه حرفی نمی مونه برای من!

یکشنبه 19 آبان 1392 - 15:23

راستی سایت chavoshiahang.ir این مصاحبه رو تحلیل کرده
پیشنهاد می کنم بخونیدش

یکشنبه 19 آبان 1392 - 15:40

تا امروز میگفتم امید وارم دوباره به یغما کار کنه!
امروز میگم ای کاش دیگه هیچوقت کار نکنه!
این شخص ...

یکشنبه 19 آبان 1392 - 18:59
فاطمه

این شخص نظیر نداره و شما هم بهتره متوجه باشی چی میگی...

46.100.178.101
یکشنبه 19 آبان 1392 - 21:51

جناب آقای یزدانی... گفتید "گیتار برقی" در مصاحبه واقعاً؟
از شما که ادعای راک دارید بعیده واقعاً... گیتار برقی!!!

یکشنبه 19 آبان 1392 - 23:28

آقای رضا یزدانی .رییس یک کمپانی تحقیقاتی امریکایی به اسم آیت الاپات گفته کورش یغمایی راک میخونده ...حالا شما چی میگی؟...بهتره یکم اسم کورش یغمایی رو توی اینترنت به انگلیسی سرچ بزنی و مقاله روزنامه لس آنجلس تایمز رو بخونی بعدش بیای اینجا راجع به کورش یغمایی حرف بزنی...اگه همه جوانان فرصت برابر داشتن خیلی بهتر از شما راک میزدن و میخودن اما کورش یغمایی کاری متفاوت ارائه کرد یادت باشه با پیشکسوت سبک خودت درست حرف بزنی..امکا درست میگی کلا توی ایران راک خیلی معنی نمیده

یکشنبه 19 آبان 1392 - 23:38

آقای یزدانی قبل از شما کاوه یغمایی و اسماعیل اسفندیاری راک واقعی رو توی ایران به گوش مردم رسوندند

یکشنبه 19 آبان 1392 - 23:42

مورد بعدی اینکه مردم ما خیلی راک رو دوست ندارن این یه حقیقته و بر این پایه بوده که کورش یغمایی سعی کرده یک جور راک ایرانی ولی استاندارد رو کار بکنه توی ایران که همه پسند بشه شما باید بحث جامعه شناسانه قضیه رو هم توجه کنی...وگرنه از زمانی که کامران یغمایی سلوهای کورش یغمایی رو زده و اگر ادامه میداد کارهای کورش یغمایی همواره راک البته از نظر شما میتونست معنی بده...

دوشنبه 20 آبان 1392 - 02:13

همونطور که کوروش یغمایی در آغاز گفتگوهایش در این مدت (در سایت و صفحه اجتماعی شخصی اش) پیش بینی کرده بوده ، سر و کله ی دلالان و نوچه ها و پادو های خریداری شده اونها پیدا شد .
وقتی توی یه مسابقه اتومبیل رانی سرعت که همه ماشینا از نوع مثلا ً (فراری ،پورشه ، لامبورگینی و ...) هست از حرکت اونا به هر دلیلی جلوگیری بشه ، مشخصه که یه ماشین فولکس قورباغه ای از کار افتاده که اصلاً جایگاهش توی این مسابقه نیست با پرروئی که از یه ماشین معمولی بر نمیاد خودش رو قاطی این ماجرا میکنه و صد البته نتیجه ش خنده ی حضار خواهد بود ...

دوشنبه 20 آبان 1392 - 03:49

آقای یزدانی شما هر وقت ساز زدنت به حد کورش یغمایی بالای 70 رسید بعد بیا کلا در مورد موزیک نظر بده!!
شما که تنظیمات همش کاره این و اونه اصلا هنرمند نیستید هنرچسبونید!!
جدا جسارت کردی در مورد یغمایی اینطور وقیح نظر دادی.توقع داری شما پدر راک ایران بشی؟نه خیر شما هنوز یه آهنگساز/ نوازنده مبتدی هم نیستید پس گزافه گویی در باره پیش کسوتنان نکن.
همونکاری که شما مثال زدی و یا ترکیب موزیک فولک استاد یغمایی با راک که دوستان گفتن نهایت هوش/تکنیک و خلاقیت اون بزرگ رو میرسونه که به همین دلیل هم که در موزیک راک با لحن ایرانی حرف زده بود مورد توجه دنیا قرا گرفت و شما تا 100 سال دیگه هم با یهترین کاراییکه ادعا داری به گردش هم نمیتونی برسی چه برسه به شناخت از طرف دنیا.تا دیروز خودتون رو راکر میدونستید حالا که پاپ داغتره شدید پاپ راک!اگه از اول پاپ بودید وسطش راک میزدی موجه بود ولی ادعای راک خالص اصلا.
ز گهواره تا گور فروتنی بیاموز چون در موزیک جز تقلید لحن فرهاد و متاخرین هیچ کاری نکردید و در موزیک هم تنها حرکت در جهت باد...!!

دوشنبه 20 آبان 1392 - 16:37
علیرضا

شما زیاد حرص نخور جناب
زمان خودش همه چیز رو مشخص میکنه
فقط امیدوارم بعدا هم بتونی این حرفاتو تکرار کنی

192.64.15.131
دوشنبه 20 آبان 1392 - 22:27
محمد مستوفی

شما که اینقدر ادعات میشه، عارضم که اون کسی که داره از فرهاد تقلید میکنه "بهرام پاییز" هستن نه رضا یزدانی. سبک رضا یزدانی تو ایران منحصر به فرده. هم از لحاظ شعر ، هم آهنگسازی، هم جنس صداش و .............. حالا یکی پیدا شده داره اجتماعی میخونه و درد جامعه رو میگه اینطور میکوبین. خوب بود مثل خیلیها شیش و هشتی و چشم و ابرویی بخونه؟؟ خواستی همینطوری بدون مطالعه یه چیزی بگی خودت هم توش مودندی. شما احتمالا طرفدار محسن چاووشی هستی نه یغمایی. و از حسودی امثال شما در مورد رضا یزدانی اینطور نظر میدن. عزیزم کدوم فستیوال خارجی؟ نکنه فکر کردین تو خارج ترانه های راک فارسی هم گوش میدن؟؟
درود بر رضای یزدانی کبیر. آدم هر چقدر بزرگ باشه دشمناش هم زیاد میشه.. جون من موسیقی ما حتما تاییدش بکنید. خیلی ممنون از لطفتون.

2.178.118.158
دوشنبه 20 آبان 1392 - 22:44
amir.k

زمان 50 سال پیش همه چیزو مشخص کرده شما خبر نداری!

188.158.229.12
سه شنبه 21 آبان 1392 - 03:47
amir.k

آقای مستوفی:
گفتم در لحن.مثلا در لگاتوها یا وایه های آخر کلام.مثالها فراوونه.در مورد سایر بخشهام فقط گرته برداری از قدماس.هر کس هم انتقاد کرد طرفدار چاوشی نیست فرافکنی نکنید.
به استادتون بگید هر وقت تونست خودش سازش رو بگیره دست با گروه 1 کار با تمپو 60 ضبط کنه که قابل شنیدن باشه(مثل 50 سال پیش)بعد بیاد ادعا کنه کارای سنگینتر پیشکش.
از بدبختی و شوخی های روزگار ما این که آقای راکرمون هم کاراش بدتر از خواننده های پاپ امروز میزان به میزان ضبط میشه.کجای دنیا دیدید یه راکر این جور کا کنه.
با این حساب ایشون دیگه روی خواننده های پاپ فقط تو استدیو هنرمند رو سفید کردن! !

188.159.201.90
چهارشنبه 22 آبان 1392 - 00:32
محمد مستوفی

رضا یزدانی خواننده ای که از ضفر شروع کرده. نه لابی داشته نه پارتی. خودش زحمت کشیده به اینجا رسیده. بهترین آهنگساز و بهترین خواننده راک مدل ایرانی. رضا خواننده ایه که کارگردانهای معروف رفتن سراغش. مثل کیمیایی، فتحی، مهرجویی، لطیفی، جیرانی و ....... با بهترین آهنگسازها کار کرده مثل کارن همایونفر. اگه خواننده خوبی نبود این آدمهای معروف هیچ وقت سراغش نمیرفتند و باهاش کار نمیکردن. پس بهتره انصاف داشته باشید.... امیدوارم تایید بشه.
درود بر رضا یزدانی عزیز.

2.178.17.133
چهارشنبه 22 آبان 1392 - 13:26
amir.k

آقای مستوفی:
اگه امثال فروغی/یغمایی/فرهادو... اجازه فعالیت آزادانه داشتن دیگه این آقایون که گفتی مجبور نبودن برن طرف امثال یزدانی.در مورد تلاش و این حرفام شما اگه نون بخایی بایدتا سر کوچتون برید!!

188.159.207.81
چهارشنبه 22 آبان 1392 - 15:14
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

نمیدونم این چه عادتیه که هرکی انتقاد میکنه بدونِ شک هواداره محس چاووشی محسوب میشه...
حسودی چیه! تا حالا نشنیده بودم که هواداره چاوشی بیان با هوادارای یزادنی بحث کنن،
هوادارای چاوشی اگرم بحثی داشته باشن با هواداریِ یگانه س(که اونا هوادارنما هستن که باعث بد دیده شدن هوادارای چاوشی میشه)، یزدانی رو چیکار دارن!

5.201.158.251
چهارشنبه 22 آبان 1392 - 22:15
محمد مستوفی

جلوی افکار بیهوده رو نمیشه گرفت. پس بهتره در مقابل افرادی مثل شما سوت کرد. و این بهترین روش هست. عادت ما ایرانیها هست که کسی که پیشرفت میکنه بهش حسودی کنیمو بکوبیم. بهتر به خود بیایم.
درود بر رضا یزدانی. تنها کسی که جرات میکنه تو ایران اینطوری بخونه با این سبک خاصش تو ایران. این آدمهایی که عرض کردم(منظورم کیمیایی و مهرجویی و فردین خلعتبری و .....) کم آدمی نستن. واسه خودشون کسی هستن. حتی خارج از ایران. وقتی کنسرت رضا نرفتین بهتون حق میدم که بگید رضا بلد نیست یک ساز دستش بگیره. این حرفهای بیهوده رو به کسی بگید که طرفدار رضا نباشه و چیزی از رضا ندونه. سر کوچه هم کسانی هستن که شیش و هشتی میخونن و با چشم و ابرو مردم خوندن مردم رو عاشق میکنند. کسی هم جرات نداره کسی مثل رضا یزدانی تو ایران بخونه. چون اکثرا به فکر فروش آلبوم و ریال هستن. امیدوارم تایید بشه.

2.178.4.132
پنجشنبه 23 آبان 1392 - 04:21
amir.k

آقای مستوفی بدبختی موزیک مت افرادی نظیر شمان که تا بحث فنی میشه میگن چون من میگم خوبه پس خوبه!
به همین بی منطقی!!

188.159.201.210
دوشنبه 20 آبان 1392 - 10:50

گویا ایشون از فستیوال جهانی ترانس موزیکال که هر موزیسینی آرزوی افتخار دعوت در اونجا رو داره و همچنین ایوتن آلاپات مدیر موسسه استونز ترو در ایلات متحده آمریکا که کوروش یغمایی رو با نام " کوروش " و بانی موزیک راک در ایران و یک موزیسین راک تمام عیار میشناسند و نام میبرند ، بیشتر میفهمه !!!
اگه اینطوریه خوش بحالش که انقد میفهمه ...
دیگه حرفی ندارم

دوشنبه 20 آبان 1392 - 20:04

اقایی که اینجوری در مورد این خواننده ی بزرگ حرف میزنی انصاف داشته باش.اقایی که میگی این خواننده تقلید گره اگه خودت بیای تو کار فقط تته پته باید بکنی.اقا خوب این اقای یزدانی راست میگه دیگه.کوروش یغمایی خواننده ی راک نیستش دیگه خواننده ی راک اونه که اهنگ های راکش به بقیه بچربه ولی میبینیم که حتی پاپ هاش بیشتره.حتی همین اقای یزدانی هم سافت راک هستش که دیگه چی میگید شما؟این کی گفت من راک هستم همیشه گفته راک ایرانیزه یا راک خاص.تو رو خدا انصاف داشته باش.اگه قبول نداری نکوبش دیگه.

دوشنبه 20 آبان 1392 - 22:35

من همیشه از کارهای رضا یزدانی خوشم میومده ولی واقعا از این گاردی که نسبت به کوروش یغمایی گرفته ناراحت شدم. من موسیقی رو درست نمیشناسم نمیتونم بگم کی راک کار میکنه .ولی کوروش یغمایی رو یه هنرمند بزرگ میدونم که وطنش رو ترک نکرده. اگر امثال اون نبودن الان اقای یزدانی راک کار نمیکرد. خوب نیست رضا یزدانی از کوروش یغمایی که اندازه عمر رضا کار هنری کرده انتقاد کنه . احترام گذاشتن به پیشکسوت مهمه.

سه شنبه 21 آبان 1392 - 14:57
mahsa ad

عزیزم عمر کاریه زیاد دلیل بر خوب بودن هنرمند نمیشه.در ضمن رضا یزدانی انتقاد نکرده.فقط گفته ایشون خواننده راک نیست.یزدانی حقیقت رو گفته.

178.131.120.26
سه شنبه 21 آبان 1392 - 00:31

رضا یزدانی یه دونه ست تا چشم حسودا درآد!

سه شنبه 21 آبان 1392 - 03:57

کاملا با حرفهای رضا یزدانی موافقم . راست گفته دیگه !

سه شنبه 21 آبان 1392 - 10:50

دوستی که میگی رضا یزدانی خودش تنظیم نمیکنه پس هنرمند نیست.اولا البوم هیس رو تماما خود رضا یزدانی تنظیم کرده همچنین دو قطعه از البوم جدیدش که منتشر نشده.ثانیا تا اونجایی که ما میدونیم اهنگساز سهم بیشتری در تالیف اثر داره تا تنظیم کننده.ثالثا مگه اینکه یه خواننده تمرکزش رو روی اهنگسازی و انتخاب ترانه و اجرای قطعاتش بذاره و تنظیم رو به عهده ی کسایی که فقط کارشون همینه بگذاره به این معنیه که هنرمند نیست؟(مثلا بهروز پایگان که رضا یزدانی خیلی از تنظیماشو به عهده ی اون گذاشته تحصیلاتش در رشته ی مدیریت هنری موسیقی بوده پس از خیلیا متخصص تره)
من با همه ی حرفای رضا یزدانی تو این مصاحبه و در مورد اقای یغمایی موافق نیستم ولی حس میکنم یه عده که از صدای رضا یزدانی همیشه بدشون میومده یا از مجوز گرفتنش حرص میخورده ن حالا دارن اینجا شخصیتشو میکوبن و بدون اینکه دلیل منطقی ای مبنی بر ضعف رضا یزدانی بیارن اونو بی خاصیت . بی هنر و لابی گر میدونن.فکر میکنم بد نیست به تعدادی از سولو های گیتار الکتریک ساخته شده توسط رضا یزدانی اشاره کنم.حواهش میکنم چن تاشو گوش کنید بعد بیاین یگین بی هنر و اهنگساز مبتدی و...:
وسط اهنگ نا نوشته
ابتدا ی اهنگ مش رمضون
ابتدا و وسط اهنگ ترسوترین مسافر
ابتدا و انتهای اهنگ هفت شنبه های بیمار
وسط اهنگ داغ
وسط و اخر اهنگ حرفهای شخصی
ابتدا و وسط اهنگ بدون تو هیچم
ابتدا و انتهای اهنگ فقط یه کمی چای واسه من بریز
وسط اهنگ کجای این دنیا میشه
من البوم مترسک و سکوت سرد کاوه یغمایی رو گوش کردم (انصافا البته از مترسک خیلی خوشم اومد)اما خیلی خیلی تعداد معدودی سولوی برجسته توش بود.مثل باور ریزش برگ یا اولین حرف.دیگه تکنوازی گیتار الکتریک قابل توجهی ندیدم.
بازم میگم هدف من خراب کردن یا توهین به دیگران نیست فقط دیدم خیلی غیر منصفانه داره اتهامات بی پایه و اساسی به رضا یزدانی وارد میشه.

سه شنبه 21 آبان 1392 - 16:08
amir.k

آقای عزیز اگه منظورتون کامنت منه باید بگم منظور اینه که ایشون وقتی نمیتونه مثل قدما بشینه یه تیک کارو ضبط کنه دیگه حق نداره در باره استاد یغمایی که خودش نوازنده و آهنگسازی برجسته بود و حرفه ای بی هیچ کاره نرم افزاری کار میزد اظهار نظر کنه.اصلا شما بگو تمام کارای یغمایی پاپ بوده آیا ایشون یه تراک مثل کارای اون زمان ایشون که آهنگساز/نوازنده/تنظیم کننده حرفه ای بود میتونه بزنه؟ضمنا به قول خودتون ملودی ساخته شده نه اجرا شده من نمیخوام ایشون رو بکوبم ولی به نظرم کارش بیشتر فیگوره هنره تا خود هنر.
به من نمیخواد جواب بدبد این جواب رو به خودتون بدید.

188.159.218.101
سه شنبه 21 آبان 1392 - 17:50

این طور که پیش میره این اقا و طرفدارای خاصش:) همین روزاست که بگن اصلا راک رو این وارد اسیا کرده فقط.
منتظر جوابه ی کوروش خان هستم.به نظر میتونن یه گیتار اسباب بازی واسش پست کنن روش هم به نویسن هنوز کار داره(به سبک ریچی بلک مور و مالمستین)

سه شنبه 21 آبان 1392 - 17:55

این نظر من تایید کنید لطفا

سه شنبه 21 آبان 1392 - 19:04

واقعا جاي تاسف داره كه اينطور درباره اقاي يزداني صحبت ميشه..... يادتون رفته كه يزداني بود كه يه حرف جديد اورد تو موسيقي بعد انقلاب ؟يادتون رفته اگه كاراي يزداني نباشه ديگه هيچ اثري باقي نميمونه كه بخوايم ازش دفاع كنيم؟واقعا اگه يه خارجي بياد پيشتون بشينه و ازتون بخواد يه اهنگ خوب كه نماينده موسيقي امروزي ايران باشه رو براش بذارين, چيزي دارين بذارين؟جز كاراي يزداني ؟اينا از رو تعصب نيست واقعيتيه كه دردناكه واسه اونايي كه لياقت مجوز گرفتن و جذب مخاطب رو ندارن و اينطوري دارن اقاي يزداني رو ميكوبن.اما اقاي يزداني!شما براي ما هميشه پيشكسوت و بزرگ هستي چه تو راك چه پاپ.مهم اينه واسه ما كه شما بر خلاف بقييه خواننده ها به فكر ابروي موسيقي ما هستي و به شعور . فهم مردم و مخاطبين احترام ميذاري ..درود به اقاي يزداني عزيز و طرفداراي با شعورش...

پنجشنبه 23 آبان 1392 - 00:36
فرزاد

هر موسیقی ای بذارم مطمئنا رضا یزدانی نمیذارم... حتی شده "امید جهان..." اگه بخوام بذارم کارای سیروان خسروی و کاوه یغمایی و شهرام شعر باف و فریدون اسرایی(واسه پاپ ایرانی) میذارم... این آقا اصلا هویت راک رو زیر سوال برده بعد میگه به من بگید سلطان راک!!! چند جای دیگه هم ازش خوندم میگه من راک رو با گام مینور میخونم... خوب که چی ؟ مگه کار خوبی میکنی؟؟ این موسیقی که شما میزنی هر چی باشه "راک نیست" راک اصالت خودش رو داره... هویت داره... هر آهنگی که توش گیتار الکتریک داشته باشه که راک نمیشه! به نظرم رضا یزدانی بیشتر ادای راک خوندن رو در میاره تا اینکه واقعا راک بخونه... میخواد بگه من خاصم...

212.71.238.213
سه شنبه 21 آبان 1392 - 19:37

متاسفم از اینکه فردی مثل ایشون باید درمورد یغمایی نظر بده، وقتی تو این مملکت ... من هیچ مشکلی با صحبت ایشان نداشتم اگردرمورد خودش صحبت میکرد.ولی تاسف میخورم که ... افسوس برآنجه برما گذشته است.

سه شنبه 21 آبان 1392 - 21:58

رضا یزدانی بهتره اگر ادعا داره یه بار بصورت زنده گیتار بنوازه . جلوی همه حضار .... کسی که هر بار یا انگشتش بریده یا دستش درد میکنه یا .... نوازندگی بلد نیست
کسی که همه آهنگها رو از کسی دیگه میخره و سر ارشاد رو کلاه میذاره و به اسم خودش در اونجا ثبت میکنه چه انتظاری ازش میره ؟؟
رضا یزدانی بازم بگم یا هنوز می خوای به زیاده گوئی هات در مورد کوروش یغمایی ادامه بدی ؟

چهارشنبه 22 آبان 1392 - 12:10
فاطمه

هه وقتی حتی تو یکی از کنسرتاش نبودی پس بهتره سکوت کنی و حرفی نزنی!
نبودی که ببینی چه طور با همون گیتارش سالن رو میفرسته رو هوا!

2.185.106.179
چهارشنبه 22 آبان 1392 - 18:12
رضا

فیلم تکنوازیش توی کنسرت رو اپلود کردم توی سایت های اشتراک ویدیو لطفا ببینید!

2.181.230.3
سه شنبه 21 آبان 1392 - 22:43

جناب آقای یزدانی ما میدونیم که اکثر ملودی های آهنگ شما ملودی ها کسی دیگه هست یکی از دوستان خیلی خوب شما...یک راکر واقعی...ک.ی.
نزارید افشاگری کنیم
.بدرود.

چهارشنبه 22 آبان 1392 - 09:22
رضا

اگه مدرکی داریدچرا افشا گری نمیکنید؟خواهش میکنم به خاطر دفاع از هنر هم که شده این کار رو بکنید.مثل فردین خلعتبری که اسم کار های کاور شده ی خواننده های ایرانی همراه با اسم و ادرس اثر اصلی رو منتشر کرد...خب شما هم اگه ادعا میکنید که کارای رضا یزدانی کاوره خواهش میکنم با ذکر اسم صاحب اثر اصلی که میگین بیان کنید.

2.181.232.25
چهارشنبه 22 آبان 1392 - 12:11
فاطمه

دیگه موندین چی بگنی...وقتی یه آدم موفق رو میبینین فقط میخواین تخریب کنین!
حالا به هر شکلی!

2.185.106.179
چهارشنبه 22 آبان 1392 - 10:59

بعضی دوستان وقتی در مورد کوروش و کاوه یغمایی حرف میزنند یادشون میره باید چند سطر فاصله بذارن با بقیه موزیسین نما های ایرانی!

چهارشنبه 22 آبان 1392 - 17:35

فارغ از نظرات رضا یزدانی ، به نظرم مصاحبه فوق العاده بود. خبرنگار بدون هیچ پیش فرضی مسائلی رو با مصاحبه شونده مطرح کرده که مورد بحث در لایه های زیرین است. عمیق و دقیق. به نظرم تازگی این نوع مصاحبه ها یکی از دلایلی است که باعث شده که مصاحبه شونده به مصاحبه ادامه نده و یا شاید شرایط برای ادامه آن دیگر موجود نبوده. امیدوارم بیشتر از این در این موارد مصاحبه های بی رو در بایستی انجام شود.
با تشکر از موزیک ما و روزنامه اعتماد

پنجشنبه 23 آبان 1392 - 03:29

من واقعا با صحبت های اقای یزدانی نسبت به کاه یغمایی به سواد موسیقی رضا یزدانی شک میکنم !!!! ایشون واقعا مغرور شدن و .......................................

جمعه 24 آبان 1392 - 11:11
امیررضا اقبالدوست

منم به لحن با ادبانه ی شما شک می کنم.شک می کنم به روش حرف زدن شما به ادب شما.هیچ کس نمی تونه به خودش اجازه بده که به یه خواننده توهین کنه.سلطان راک ایران همیشه بهترین هست و میمونه.

46.21.89.132
جمعه 24 آبان 1392 - 11:08

دیگه بس کنید.ای حسود ها.چشم دیدن خواننده ی موفق رو ندارید.برید با همون کاوه "جونتون"خوش باشید.شما اصلا نمی تونید ببینید رضا یزدانی موفقیت کسب کرده.از اون زمانی که جوردن می ترکوند تا همین حالا رضا یزدانی هزاران طرفدار داره.بیشتر استقلالی ها طرفدارشن.بیشتر طرفداران ترانه های نوستالژیک طرفدارشن.بیشتر طرفداران ترانه های "فان"طرفدارشن.با تعصب نظر ندید.دلتون می خواد ما هم خواننده ی شما رو همینجوری کنیم؟

جمعه 24 آبان 1392 - 18:18

آقای یزدانی من برای همه هنرمندان این مرز و بوم با هر سبک و سلیقه ای احترام خاص قائلم ولی واقعا" متاسفم که شما نشون دادین... زمانی که بدنه اصلی تعیین کننده سبک در یک موسیقی تنظیم وآرایش سازها هست و شما تقریبا" تمام آثارتون رو دیگران تنظیم کردن، از طرفی هم از منابع موثق مطلعم که ملودیه آهنگاتون رو ...، چطور به خودتون اجازه میدین در مورد سبک های مختلف و بزرگان موسیقی مثل استاد کورش یغمائی که هم آهنگساز، هم تنظیم کننده و هم نوازنده برجسته ای هستند اینطور ...استاد یغمائی در موسیقی یک نابغه، اسطوره و هنرمند جهانی هستند که حدود نیم قرن با افتخار در قله موسیقی ایران درخشیده اند و بدون شک وبنا به اظهار صاحب نظران و کارشناسان معتبر جهانی تنها بنیان گذار موسیقی راک ایران میباشند حال اینکه شما ...در ضمن این رو با اطمینان میگم که هیچ مقام و مرجع هنری در ایران حتی اساتید دانشگاه صلاحیت نقد وبررسی واظهار نظر در مورد استاد یغمائی رو ندارند چه برسد به شما...اظهار نظر و نقدهای مثبت در مورد ایشان توسط منابع و مراجع معتبر بین المللی در اروپا و آمریکا در چند سال گذشته انجام شده که اگر کمی به خودتون زحمت بدین و تو سایت های معتبر جستجو کنید ادعای من بهتون ثابت خواهد شد....

شنبه 25 آبان 1392 - 19:27
رضا

جان من...!جان من چن تا از اون منابع موثق که میگن رضا یزدانی ملودی هاش مال خودش نیست رو بگید!رفیقتون جناب "راکر سال های نزدیک"که جواب ندادن...لااقل شما بگید...نکنه از رضا یزدانی میترسین؟میترسین اونایی که باهاشون لابی کرده!بلایی سرتون بیارن؟!!!
خنده داره واقعا...

2.181.229.38
یکشنبه 26 آبان 1392 - 22:39
راکر فنز

آقا رضای گل، اول اینکه نقاط ضعف و منفیه رضا یزدانی آنقدر زیاده که با این مصاحبه خیلی از اونها بیشتر آشکار شد و مثله "تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد" رو کاملا" به اثبات رسوند و مسئله ملودی و آهنگ سازی تنها یکی از مسائل پیش پا افتادش هست که اشاره من و احیانا" دوستان دیگه تلنگری به خود ایشان بود که بدونن ما از روابط ایشون با دوستان مشترکمون و چیزهایی که بینشون رد و بدل میشه مطلعیم و نیازی به افشای اسم کسی برای جمع وشما نیست چون خودشون بایدمنظور ما رو بدونن که حتما" میدونن...دوم اینکه شما توی این همه دلیل و مدرک محکم رد سخنان کذب ایشون در مورد استاد کورش یغمائی و کارشناسی های خام، کودکانه و بدون اساس علمیه ایشون فقط اصرار به دونستن اسم اشخاص هستین، پس شما هدفتون فقط مغلته کردن هست و بس، اگه خیلی ادعاتون میشه بجای دنبال اسم بودند دنبال پاسخ منطقی به باقیه صحبتهای من باشید.....

109.162.241.235
شنبه 25 آبان 1392 - 12:15

متاسفانه آقای یزدانی انقدر سطحشون از نظر علمی پایینه که همه چیز رو منکر میشن.دعوت کوروش یغمایی در رد بول و ده ها جایزه و مقام برای ایشون و پسرشون... غرب، راک ایران رو با کوروش یغمایی میشناسه...بارها عکس کوروش یغمایی رو در مجله های معتبر آمریکایی دیدیم.همه چیز اثبات شدست و نیاز به گفتن نداره....

شنبه 25 آبان 1392 - 14:14

محسن چاوشی و رضایزدانی دو سبک مخالف هم دارن و اصلا این صحبتها معنی نداره ...
درود بر اقای خاص محسن چاوشی و رضایزدانی عزیز ...
یاحق

شنبه 25 آبان 1392 - 14:20

واقعا متاسفام که به ایشون میگن سلطان راک ... بهترین آلبومی که ایشون خونده هم که آهنگهاش ساخته کارن همایونفر هستش ... خواننده راک در دنیا به کسی میگن که آهنگ ها حداقل مال خودش باشه ( شعر و بیخیال ) ایشون هنوز حتی با نحوه ساخت ملودی در کارهای راک اشنا نیست ... برای خودم متاسفم موزیسین های راک ایران رو شما نمیشناسی دلیل نمیشه وجود نداشته باشند ... شما با آدمهای اشتباهی پریدی ... بازم برای خودم متاسفم...

دوشنبه 27 آبان 1392 - 22:18
آذرخش

پیشنهاد میکنم بیو گرافی ایشون رو مطالعه کنید
برای راحتی کارتون لینک صفحه ویکیپدیا رو براتون میزارم
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D8%B6%D8%A7_%DB%8C%D8%B2%D8%AF%D8%A7...(%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87)
شاید تنظیمات کار ایشون نباشه اما تقریبا 90% آهنگسازی کارهاشون به عهده خودشون بوده :)

178.79.163.118
شنبه 25 آبان 1392 - 15:02

ادعا کوچیکه!! رضا یزدانی در موسیقی کره زمین هست!!!
فقط نگاه کنید به سواد این اقا که میگه فرق موسیقی راک با موسیقی ترنس گیتار برقی هست!!!
اگر مسعود کیمیایی نبود تو واقعا با استعداد درخشان چی کارها که نمیکردی!!!

پنجشنبه 30 آبان 1392 - 14:13
mahsa ad

سواد ایشون هر چقدر هست مطمیٔن باش از شما خیلی بیشتره.
در ضمن شما استعداد ایشون نباش چون اگه مسعود کیمیایی هم نبود بازم رضا یزدانی انقدر پشتکار و استعداد داشت که بشه سلطان راک ایران.

2.182.162.69
شنبه 25 آبان 1392 - 17:11

زنده باد سلطان يه دونهاي
واقعا ك بهترين اجراهارو داري
من خودم بعد از رضا يزداني عاشق صداي چاووشيم
ولي اين طرفدارا چاووشي درباره هر خوانندهاي گزارش ميزاريد خودشونو نخود اش ميكنن
ديگه شورشو دراوردن
سلطان راك ايرن=رضا يزداني
آقاي خاص موسيقي

شنبه 25 آبان 1392 - 22:14

" بدون شک موسیقی پاپ که «ترنس» دارد با موسیقی راک که گیتار برقی و... دارد، قابل مقایسه نیست "
گیتار برقی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! درست دیدم ؟؟؟؟!!!!!!!
رضا یزدانی ؛ ای سلطان راک جهان ، ای پدر راک جهان ، ای بیتلز ، ای رولینگ استونز ، ای مارک نافلر ، ای همه چی دون ، ای ....
گیتار برقی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!

دوشنبه 27 آبان 1392 - 16:08
رومینا بداقی

پس چی بگن ؟؟ گیتار نفتی خوبه ؟
چه فرقی داره ؟ واقعا نمی فهمم ؟
شما خودت چیکره ای که در مورد رضا یزدانی این جوری صحبت می کنی ؟؟؟ رضا یزدانی هر کی که هست ادمی هست که برای زندگیش زحمت کشیده کاری که تو برای زندگی ات نکردی !!!!!!!!!!!
رضا یزدانی این قدر معتبر هستن که مصاحبه شون در این سایت انتشار پیدا کنه تو هم هر وقت به درجه رضا یزدانی رسیدی بعد درمورد گیتار برقی صحبت کن لطفا

91.98.9.93
دوشنبه 4 آذر 1392 - 09:36
سمیه نیک سیرت

وقتی شمائی هم که طرفدار یزدانی هستی میگی " گیتار برقی " دیگه بهتره من چیزی نگم ...

91.217.65.50
شنبه 25 آبان 1392 - 23:47

به طرفدارای محسن چاووشی چه ربطی داره هی میگین چاووشی اصلا کی از چاووشی حرف زد ما طرفدارای چاووشی رضا یزدانی هم گوش میدیم ایشون تو مصاحبشون رعایت احترام و ادب رو نکرد به همین دلیل این حجمه گرفته شد.
اثار ایشون واقعا دوست داشتنی و من هیچ وقت شخصیت یک فرد رو پای هنرش نمیزارم ،اگرچه خودخواهی در مصاحبه مشخص بود
از دیدگاه هر هواداری خواننده مورد علاقش بهترینه هیچکس اینجا صلاحدید انتخاب برترین رو نداره
د

پنجشنبه 30 آبان 1392 - 11:13

کاملا حرفهای ایشون درست بود. ما در ایران موسیقی راک نداریم. تعصبات رو کنار بگذاریم. ما در ایران چیزهایی نداریم مثل راک، رمان یا موسیقی پانک. و چیزهایی داریم مثل موسیقی سنتی، رپ فارسی، شعر و سینما. باید با حقیقتها روبرو شد تا کمبودهای جامعه ایرانی برطرف بشه. اصلن هم از موسیقی یزدانی و چاووشی خوشم نمیاد.

پنجشنبه 30 آبان 1392 - 11:19

کاملا حرفهای ایشون درست بود. ما در ایران موسیقی راک نداریم. تعصبات رو کنار بگذاریم. ما در ایران چیزهایی نداریم مثل راک، رمان یا موسیقی پانک. و چیزهایی داشتیم مثل شعر و سینما و چیزهایی داریم مثل موسیقی سنتی، رپ فارسی و بی نهایت فیسبوک باز و شاید باز هم سینما. باید با حقیقتها روبرو شد تا کمبودهای جامعه ایرانی برطرف بشه. واقعا چقدر از مردم ایران به خواننده هایی که در بالا ازشون نامی برده شده گوش می دن!؟

پنجشنبه 30 آبان 1392 - 11:33

یه چیزیو یادم رفت. راستی این ژانر اجتماعی که می گین چیه!؟ موسیقی اجتماعی، راک اجتماعی، سینمای اجتماعی. یکی اول بیاد اینو تعریف کنه. مثلا من می دونم تعریف سینمای کمدی - رومانتیک چیه. اما هیچ وقت نفهمیدم این ژانر اجتماعی تو سینما یعنی چیه. خیلی هم گشتم. معلوم نشد که نشد. حالا اینجا امشب فهمیدم ظاهرا موسیقی اجتماعی هم داریم. کی تعریف کرده این ژانرو!؟ مشخصات موسیقیش چیه؟ ممنون می شم یکی مخصوصا دوستانی که از این کلمه استفاده کردن یه توضیحاتی بدن.

جمعه 8 آذر 1392 - 13:35

توی ایران موسیقی راک به گونه های مختلف وجود داشته و داره. حتی قبل ازکوروش یغمایی. یک فیلم مستندی به اسم راک آن، ساخته شده که توصیه می کنم ببینید

پنجشنبه 28 آذر 1392 - 02:13

تو کل مصاحبه و نظرات که من دیدم در مورد همه چیز صحبت شده الا خود موسیقی...
من فقط خدا خدا می کنم که این آلبوم هم کار استاد کارن همایونفر باشه...
من خودم از طرفدارای دو آتیشه ی رضا یزدانی و کاوه یغمایی هستم... ولی از این مصاحبه اصلا خوشم نیومد...
یجوری بوی خود بزرگ بینی داشت که واسه هنرمندی مثل رضا یزدانی خوب نیست...
خلاصه یه سبک جدید که یهو وارد یه فرهنگ نمی شه... کسایی مثل کوروش یغمایی به تدریج اینو به خورد فرهنگ ما دادن... از طرفی هم کسی مثل یغما گلرویی و کارن همایونفر باعث رشد سریعتر رضا یزدانی شدن... وگرنه مدت زمان بیشتری طول می کشید تا رضا یزدانی ، رضا یزدانی بشه...

پنجشنبه 28 آذر 1392 - 02:16

تو کل مصاحبه و نظرات که من دیدم در مورد همه چیز صحبت شده الا خود موسیقی...
من فقط خدا خدا می کنم که این آلبوم هم کار استاد کارن همایونفر باشه...
من خودم از طرفدارای دو آتیشه ی رضا یزدانی و کاوه یغمایی هستم... ولی از این مصاحبه اصلا خوشم نیومد...
یجوری بوی خود بزرگ بینی داشت که واسه هنرمندی مثل رضا یزدانی خوب نیست...
خلاصه یه سبک جدید که یهو وارد یه فرهنگ نمی شه... کسایی مثل کوروش یغمایی به تدریج اینو به خورد فرهنگ ما دادن... از طرفی هم کسی مثل یغما گلرویی و کارن همایونفر باعث رشد سریعتر رضا یزدانی شدن... وگرنه مدت زمان بیشتری طول می کشید تا رضا یزدانی ، رضا یزدانی بشه...

شنبه 8 اسفند 1394 - 03:11
امین

واقعا حرف درست رو گفتید دوست عزیز

37.255.170.134
سه شنبه 17 دی 1392 - 09:10

وقتی محسن کنسرت گزاشت قیافه همتون دیدن داره

یکشنبه 22 دی 1392 - 22:34

من با بد و خوب کاری ندارم...
خوب میدونم که راک صرفا یک ژانر موسیقی نیست که با وجود ( به قول رضا یزدانی ) گیتار برقی ، شکل بگیره !
من حتی یک موسیقی هم از رضا یزدانی نشنیدم که بگم توش راک رو احساس کردم و متاسفانه مردم ما از فقر موسیقی بهش میگن سلطان راک.
جاستین بیبر هم از گیتار الکتریک استفاده میکنه ولی کسی تو ژانر راک قرارش نمیدن !!!
البته جاستین بیبر هم میدونه که اسم اون ساز گیتار برقی نیست ، فقط سلطان راک ایران با این اسم خطابش میکنه !!!
برای موسیقی فعلی کشورم متاسفم و از صمیم قلب آرزو میکنم اونهایی که حق این عناوینو دارن صداشون به مردم برسه...

شنبه 5 بهمن 1392 - 16:46

آقای رضا خان یزدانی... شما که در راستای بدست آوردن شهرت از ابداع سبک ملودیک دستمالیک راک گرفته تا پذیرفتن هر پیشنهاد بازی در هر فیلم سینمایی رو رها نکردین، در جایگاهی نیستین که صلاحیت نظر دادن راجع به کوروش یغمایی و امثال ایشون رو داشته باشید. اون موقعی که شما گیتار الکتریک (یا به قول خودتون گیتار برقی) از نزدیک ندیده بودی، اردشیر فرح و کوروش یغمایی و خیلیای دیگه که ناشناخته موندنو سواد موسیقی الان شما به سواد موسیقی بچگی اونا نمیرسه، داشتن موسیقی ناب سرشار از کلیشه های راک ارائه میدادند. حالا به جای رسیدیم که جنابعالی راحع به موسیقی راک نظر میدی...!!!

دوشنبه 7 بهمن 1392 - 20:55

من به شخصه کارهای ایشونو دوست دارم ولی واقعا جای تاسف داره که توی ایران همه یادشون میره که این احترامه و حمایته که هنرو زنده نگه می داره.وقتی ایشون به عنوانه ی هنرمند به پیشکسوتشون احترام نمی ذارن دیگه از منو شمای مخاطب غیر منطقی متعصب چه انتظاری هست.امیدوارم این غرور ادامه نداشته باشه اقای یزدانی عزیز

پنجشنبه 1 اسفند 1392 - 22:48

با سلام و خسته نباشید هم خدمت نظردهندگان و هم خدمت شما اقای رضا یزدانی...
من یکی از طرفدارای خعلی پرو پا قرص شما م ولی یه انتقاد کوچیک دارم ازتون خیلی رک و پوسکنده میگم ایشلا ناراحت نشین
یک نفر اون بالا گفت که شما زود از کوره در میرین....حق داشت...100%....!!!شما که به طرفدار هاتون اهمیت میدین بد نیست یه کمی صبور باشین که از
این لحاظ هم طرفداراتون شمارو تحسین کنند...
یه نفر دیگه هم گفت غرور توی مصاحبتون خودشو نشون داد....اینم کاااااملااااا درست...من به شخصه از پشت مانیتور غرور رو توی صحبت هاتون رو حس کردم که مووووووج میزد!!
در مورد اقای یغمایی...من نظری ندارم...چون به اهنگ هاشون گوش نمیدم ولی باز هم این از کوره در رفتن باعث شد که عصبی بشین یه کم و جمله ی اخر یه کمی زیادی رک بود...نباید اینقدر صریح می گفتین که کی گفته ایشون راک می خونه....
یا شاید واژه ی نباید برای شما خوب نباشه...شما هنرمندید...هنرمند ها یه جایگاه خاص و والایی دارن البته واسه کسایی که سواد هنر داشته باشن
من عاشقتونم اقا رضا و اصن دلم نمی خواد ببینم این نقاط خییییلی ریز خوانندگی شمارو زیر پا بزاره...من سال هاست دنبال یه خواننده ی ایرانی می گشتم که اولین بار شما رو توی کنسرت شهر رشت در بهمن ماه سال 92 دیدم...وقتی دیدمتون هنوز فکر می کردم شما مازیار فلاحی هستین!!!!!!
الان واقعا خوشحالم که شما خواننده ی گیتار برقی بدست مورد علاقه ی من هستید که البته ایرانی هم ست
ایشالا از من ناراحت نشده باشید
البته اینم امید وارم که شما این کامنت هارو بخونید...حالا اگه جواب نمیدین هم...لااقل بخونید دلمون خنک شه
اقا رضا مواظب باش ما خعلی دوست داریم...نمی خوایم که..(.اخه چی بگم که شما عصبی نشین)
عاشق اهنگاتونم....خاکی تر باشین هم بد نیست مرسی!!!

پنجشنبه 1 اسفند 1392 - 22:56

با سلام و خسته نباشید هم خدمت نظردهندگان و هم خدمت شما اقای رضا یزدانی...
من یکی از طرفدارای خعلی پرو پا قرص شما م ولی یه انتقاد کوچیک دارم ازتون خیلی رک و پوسکنده میگم ایشلا ناراحت نشین
یک نفر اون بالا گفت که شما زود از کوره در میرین....حق داشت...100%....!!!شما که به طرفدار هاتون اهمیت میدین بد نیست یه کمی صبور باشین که از
این لحاظ هم طرفداراتون شمارو تحسین کنند...
یه نفر دیگه هم گفت غرور توی مصاحبتون خودشو نشون داد....اینم کاااااملااااا درست...من به شخصه از پشت مانیتور غرور رو توی صحبت هاتون رو حس کردم که مووووووج میزد!!
در مورد اقای یغمایی...من نظری ندارم...چون به اهنگ هاشون گوش نمیدم ولی باز هم این از کوره در رفتن باعث شد که عصبی بشین یه کم و جمله ی اخر یه کمی زیادی رک بود...نباید اینقدر صریح می گفتین که کی گفته ایشون راک می خونه....
یا شاید واژه ی نباید برای شما خوب نباشه...شما هنرمندید...هنرمند ها یه جایگاه خاص و والایی دارن البته واسه کسایی که سواد هنر داشته باشن
من عاشقتونم اقا رضا و اصن دلم نمی خواد ببینم این نقاط خییییلی ریز خوانندگی شمارو زیر پا بزاره...من سال هاست دنبال یه خواننده ی ایرانی می گشتم که اولین بار شما رو توی کنسرت شهر رشت در بهمن ماه سال 92 دیدم...وقتی دیدمتون هنوز فکر می کردم شما مازیار فلاحی هستین!!!!!!
الان واقعا خوشحالم که شما خواننده ی گیتار برقی بدست مورد علاقه ی من هستید که البته ایرانی هم ست
ایشالا از من ناراحت نشده باشید
البته اینم امید وارم که شما این کامنت هارو بخونید...حالا اگه جواب نمیدین هم...لااقل بخونید دلمون خنک شه
اقا رضا مواظب باش ما خعلی دوست داریم...نمی خوایم که..(.اخه چی بگم که شما عصبی نشین)
عاشق اهنگاتونم....خاکی تر باشین هم بد نیست مرسی!!!

یکشنبه 4 مرداد 1394 - 18:07

شمایی که انقد سنگ کوروش یغمایی رو به سینه میزنین به عنوان راکر خوبه به اینم توجه کنی ایشون از این نظر مورد توجه مجله های غربی قرار گرفته که مجوز بهش ندادن سیاسی کاری شده...مثه جایزه نوبل یا اسکار که همش سیاسیه...بعدشم از دیدگاه موسیقی خدایی جدا از تنظیم ملودی وریتم و.....جنس صدای رضا یزدانی خیلی خاصه...مخصوصه خودش و طرفداراش...هر کی تونست یه ذره شبیهش بخونه بعد بیاد بگه اقا خاص نیست...هیشکی وجود خارجی هم نداره...یه سبک داره مختصه خودشه فقط...اینکه کارن همایونفر یا هرکی موسیقی کاراشو ساخته این دلیل نقطه ظعفش نمیشه...مثه اینه که بگن رونالدو چون خودش پاس گل رو به خودش نداد پس گلش با حال نیست!!!!! یکم فک کنین بعد حرف بزنین دوستان ادعای موسیقی

شنبه 8 اسفند 1394 - 03:03

بله نباید دنبال سلطان راک گشت ، ولی خواننده های خوبی بودند که سال ها پیش کارهای راک خوب و به یاد موندنی خوندند

چهارشنبه 23 تیر 1395 - 10:48

شاید چند تا از آهنگ های رضا یزدانی رو بشه راک گفت، اما اصلا سبک کار نوع ملودی ها ، ترانه ها، هیچ چیز توی کارهاش راک نیست... ب نظرم رضا یزدانی بیشتر نوع پوشش رو دوست داره شبیه خواننده های راک کنه و الا به این همه برو بیا برای اینکه یزدانی رو از خواننده های پاپ جدا کرد لازم نیست
توی ایران گروه های راک مثل ماینس وان داریم، اما خواننده ای که مجوز انتشار البوم داشته باشه و راک بخونه؟! ن نداریم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مگــر در ايران موسیقی راک داريم؟ | موسیقی ما