جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
به بهانه‌ی انتشارِ تک‌آهنگِ «همسایه» از محسن چاوشی
یک پدیده‌ی پایدار
[ علی مفخمی ]
منتقد موسیقی

 
پدیده‌های موسیقی ما اغلب شهاب‌وارند. درخششی ناگهان و نظرگیر و بعد خاموشی و فراموشی. به‌ویژه در دورانِ مصرف‌گرایی و تنوع‌خواهی، این ناگهانگی و افول بیشتر هم اتفاق می‌افتد. نیازی به شمارش و نام بردن نیست؛ مروری بر چهره‌های درخشانِ همین چند ساله‌ی گذشته، به خوبی گویای این واقعیت است.اما در میان این آمدگان و رفتگان، صدایی هست که مانا بوده و شنیدنی‌تر هم شده است. به عکسِ پدیده‌های دیگر که عموماً به طیفی خاص از مخاطبان محدود بوده‌اند، گستره‌ی وسیعی از شنوندگان موسیقی را با خود همراه کرده و با خطر کردن و پرهیز از تکرارِ تجربه‌های موفق، همواره دریچه‌هایی تازه رو به مخاطبان گشوده است....

خواننده‌ای که زمانی بوی تقلید از کارش شنیده می‌شد، حالا از الگوی آن زمان‌اش پیشی گرفته و هرچند مَرکبِ ملودی‌سازی‌اش سر در همان آبشخور دارد و شعرمحوری را هم از آنجا به یادگار نگه داشته، اما تجربه‌هایی نو در گونه‌های موسیقیایی و پیشروی در شعر و بیان، امروز خواننده‌ای متفاوت را پیشِ روی ما می‌گذارد. خواننده‌ای که وقتی «بازارِ خرمشهر» و «غیرِمعمولی» را هم می‌خواند، تألیفِ خودش را دارد.

میزان و گستردگی شنوندگانِ «محسن چاوشی» و اثرگذاری‌اش در اجرا، تنها با یکی از خوانندگانِ ایرانی قابلِ مقایسه است که اتفاقاً او هم صدایی استاندارد (با معیارهای کلاسیک) ندارد و بخشِ بزرگی از شهرت‌اش به ویژگی‌های کلامی آثارش برمی‌گردد. تنها همین دو خواننده (در موسیقی پاپ) هستند که از مرزهای طبقاتِ فرهنگی و اقتصادی گذشته‌اند و مخاطبان‌شان طیفی گسترده از روشنفکرانِ جامعه تا پایین‌ترین سطوحِ اجتماع را در بر‌می‌گیرد. جایگاهی حساس که حفظِ آن در جامعه‌های نامتوازن و طبقاتی، بسیار دشوار می‌نماید و البته مسئولیت‌هایی را نیز به همراه دارد.

اما «چاوشی» علاوه بر توجه به کلام، اخیراً نگاهِ نوجوتری نیز به موسیقی پیدا کرده و سعی می‌کند قالب‌ها و سبک‌های تازه‌تر و کمتر تجربه شده را نیز با ملودی‌هایش بیامیزد. در کارهای اخیرِ او، به‌خصوص رنگ‌و‌بوی موسیقی راک و الکترونیک بیشتر شده و این گستردگی تا تجربه‌ی داب‌ستپ در تلفیق با شعرِ کلاسیکِ فارسی پیش می‌رود (قطعه‌ی «غلط کردم» از آلبومِ «من خود آن سیزدهم»).
 
«محسن چاوشی» به تازگی تک‌آهنگی به نامِ «همسایه» را منتشر کرده است. اثری که به لحاظ شعری، ادامه‌ی منطقیِ «قطار» (کارِ دیگر «حسین صفا») است و در موسیقی به سبکِ رِگه نزدیک شده است. «قطار» برای بسیاری از مخاطبانِ شعرشناس و اهلِ موسیقی، نقطه عطفی در کارنامه‌ی چاوشی محسوب می‌شود و جالب اینکه در عینِ حال توانسته شنوندگانِ عام‌تر را هم درگیرِ خود کند. به نظر می‌رسد موفقیت این تجربه، خواننده را به بازآفرینیِ چنین فضایی ترغیب کرده است؛ هرچند «همسایه» نقاطِ ضعفی دارد که آن را کمی پایین‌تر از «قطار» نگه می‌دارد. شاید مهم‌ترین مشکلِ «همسایه» عدمِ تطابقِ کاملِ شعر با موسیقی (به‌خصوص تنظیم) باشد. هر چه‌قدر که شعرِ کم‌و‌بیش سوررئالِ «قطار» با موسیقی امبینت الکترونیکِ «کوشان حداد» متقارن و مأنوس است، ترانه‌ی «همسایه» که حال‌و‌هوایی مشابه دارد، به قالبِ رِگه نمی‌چسبد. اصولاً موسیقیِ رِگه، شعرهایی آسان‌فهم‌تر (حول‌و‌حوشِ زندگیِ روزمره و اغلب انتقادی و اعتراضی) را طلب می‌کند و انگار تابِ سنگینی و پیچیدگی کلامی را ندارد. شاید توجه بیشتر به کلامِ نمونه‌های اصیلِ رِگه (و حتی کارهای «سینا حجازی» که اتفاقاً به «چاوشی» نزدیک هم هست) به انتخابِ فضایی بهتر برای این شعر و کلامی مناسب‌تر برای این نوع موسیقی منجر می‌شد. اما در هرحال تلاش‌هایی از این دست، هرچند که آزمون و خطاهایی این‌گونه را همراه داشته باشد، در محدوده‌ی به تکرار و اشباع رسیده‌ی موسیقی ما، قابلِ تقدیر و نویدبخش است.

بی‌تردید حضورِ «حسین صفا» که در میانِ ترانه‌سرایانِ امروزی اگر نه برترین، حتماً یکی از سه‌تای نخست است، تأثیری جدی در این نوآوری‌ها دارد. «صفا» این قابلیت را دارد که در عینِ حفظِ شاعرانگی و استفاده از عناصرِ موردِ پسندِ مخاطبِ ایرانی، نوآفرینی کند و به‌سوی گوشه‌های دیده‌نشده و فضاهای مغفول مانده سرک بکشد. در واقع این ویژگی، تکمیل‌کننده‌ی نوگرایی‌های «چاوشی» و عنصری ضروری برای وارد شدن به ساخت‌ها و گونه‌های تازه و امروزی است. در کنارِ این ترکیبِ درست (ترانه‌سرا و ملودی‌ساز-خواننده) نیاز به یک موسیقیدانِ کاربلد هم احساس می‌شود. برخی از تنظیم‌های اخیرِ «چاوشی» نشان می‌دهد که خودِ او هم تا حدودی می‌تواند این جای خالی را پُر کند، اما پیرویِ او از بازارِ موسیقی، در انتخابِ تنظیم‌کننده‌های مختلف (هرچند باعثِ تنوعِ موسقیایی در کارهای او شده)، مانعِ انسجام و رسیدنِ به یک سبک و رویکردِ قابلِ تشخیص می‌شود. چیزی که شاید در آشفته‌بازارِ موسیقیِ پاپِ ایران، چندان ضروری به نظر نرسد؛ اما برای خواننده‌ای در این جایگاه، کامل‌کننده و ارتقاءدهنده است.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 آذر 1392 - 01:12

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 21 آذر 1392 - 21:46

متنتونو خوندم و خیلی هوشمندانه نوشته بودین که دلیلشو همه میدونن چرا...
اما اولا قطار رو با این قطعه مقایسه نکنین چون اشتباهه... این کار تو 3 روز بسته شده در حالیکی کوشان حداد ثانیه به ثانیه درگیر قطار بود و شاهکار بینظیری برای موسیقی الکترونیک ساخت که نمونش تو جهان کم نظیره با اینکه میدونم این حرفم رو عده کمی میفهمن...
محسن چاوشی با قراردادن تراکهای تین ایجی بعنوان تراکهای اولیه آلبوم پرچم سفید باعث شد تا این قطعه شنیده نشه و حق مطلب ادا نشه در حالیکه اگر سر آلبوم قرار میگرفت با وجود اینکه آلبوم بطور کامل زیر سوال میرفت اما حداقل حق این تراک ادا میشد...بگذریم
انتشار این قطعه دوچیز رو ثابت کرد یکی اینکه قطعات آلبوم جدیدش بسیار زیباتر خواهند بود و دوم اینکه باعث شد تا بدبینی مخاطبان ایشون به این سبک ها که با تراکهایی مثل مردم آزار و تقاص و مترو و خواب بعد از ظهر و حتی بازار خرمشهر رفع بشه... آلبوم بعدی ایشون سبک راک خواهد بود به اضافه دو قطعه الکترونیک
اما در مورد انتخاب فضاهای گوناگونی که این اواخر انجام میداد باید بگم بخاطر تغییر سبک و فاصله گرفتن از فضای پاپ بود که فقط توی ایران افتخار محسوب میشه!!!

جمعه 22 آذر 1392 - 13:27
amir mahmudiyan

دوست عزیز در مورد آلبوم پاروی بی قایق اشتباه میگید...
محسن توی این آلبوم علاوه بر راک و الکترونیک یه سری به گذشته زده و سافت راک هم خونده ولی طبق گفته هاش توی fb از آلبوم بعد پاروی بی قایق از پاپ فاصله میگیره....

2.190.32.86
جمعه 22 آذر 1392 - 19:12
Mas

بسیار بسیار ضعیف بود این آهنگ
MAS

5.202.136.116
جمعه 22 آذر 1392 - 23:35
قیماخ

اونوخ سافت راک ،راک محسوب نمیشه؟؟؟؟؟!!!!!

mas عزیز داشتم نگرانت میشدم...

151.247.102.80
شنبه 23 آذر 1392 - 01:44
پیاده رو ** ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی **

جناب mas میتونم ازت خواهش کنم یه کار قوی بهم معرفی کنی ؟؟؟ دوست دارم بدون یه کار قوی از نظرت چه کاریه ؟؟ ممنون میشم اگه جوابمو بدی

151.244.180.158
یکشنبه 24 آذر 1392 - 21:17
Mas

دوست عزیز در حال حاضر هیچ کار قوی وجود نداره
MAS

5.202.136.116
دوشنبه 25 آذر 1392 - 00:44
قیماخ

یه پیشنهاد برات دارم mas عزیز...
برو به بخش موسیقی بین الملل واسه مایکل جکسون و جان لنون و دیوید گیلمور و راجر واترز و اینا نظر بده...
شاید اونها ضعیف نباشن حداقل متوسط باشن

151.247.99.44
دوشنبه 25 آذر 1392 - 01:20
Alireza Farrokhi

خیلی جالبه...این آقا یا خانوم mas فقط میگه وجود نداره...دفه ی قبل هم ازش پرسیدم دلیلت چیه گفت چون من علم به موسیقی دارم میگم ضعیفه شما هم باید قبول کنید...میتونید برید توی بخش مربوط به آهنگ دوست داشتم محسن چاوشی حرفای ایشون رو ببینید...واسم خیلی جالبه که ایشون حتی یه دلیل قانع کننده هم نمیتونه بیاره...من از همینجا به این عالم بزرگوار خسته نباشید میگم و ازش خواهش میکنم اینقدر نظرات کارشناسی ندن...چون ما علممون نسبت به ایشون پایین تره و متوجه حرفاشون نمیشیم...

95.38.243.125
دوشنبه 25 آذر 1392 - 01:33
فرشاد

دوستان اهنگ قوی میخواهید؟؟ بفرما: اهنگ به همین زودی و بارون پاییزی{ورشن اسلو} سیروان خسروی

5.234.136.196
دوشنبه 25 آذر 1392 - 02:32
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

انسانها دو دسته اند
1 آنهایی که مورد توجه ان
2 آنهایی که دوست دارن مورد توجه باشن

37.98.111.42
دوشنبه 25 آذر 1392 - 06:24
Mehdi Mika

mas! اگه به نظر شما هیچ کار قوی وجود نداره پس چه دلیلی داره که بیای واسه همه کارا نظر بذاری؟!
دیگه همه میدونن که نظر شما در مورد همه قطعه ها همین یه جملس "بسیار ضعیف و تکراری"
شما واسه هرکاری که کامنت نذاری همه متوجه میشن به نظر شما اون قطعه ضعیف بوده پس هروقت که قطعه قوی شنیدی اونموقع بیا نظرتو بگو
راستی آخرشم نفهمیدیم خواننده مورد علاقه شما کیه دوست عزیز؟!یا آهنگ مورد علاقه شما؟!!

94.183.90.211
دوشنبه 25 آذر 1392 - 10:20
سعید فلاحی

واقعا نظرات این دوستمون mas خیلی مهمه که نسبت بهش واکنش نشون میدید.
خواهشا به نظراتشون بی توجه باشد.
واقعا تواین چند سال اهنگ زیبا و دلنشین نداشتیم.
نام ببرم...

5.238.173.106
دوشنبه 25 آذر 1392 - 21:19
Mas

دوستان من .. تمامی مسائلی که بنده برای شما میگم
اگر کمی صاحب اندیشه و تفکر باشید میفهمید که درست و کاملا اساسی ست
دوست من
کار قوی وجود نداره ، لااقل در بین آثار ساخته شده در چند سال اخیر
تمام تکرار مکررات و هیچ اثر جدیدی تولید نشده
تمامی ادله های بنده براساس اندیشه ست ، از شما دوستان میخوام که بیشتر توجه کنید
MAS

5.202.136.116
چهارشنبه 27 آذر 1392 - 01:28
Alireza Farrokhi

من ادله ای توی حرفای شما نمیبینم...شما فقط میخوای نظر کاملا خارج از منطق خودتو به بقیه تحمیل کنی و خداروشکر هیچکس هم کوچکترین توجهی به حرفای شما نمیکنه و باز هم مثل همیشه هیچ دلیلی منطقی نتوستید بیارید...شما خوش باش و به کار های قوی و مورد علاقه ی خودت گوش بده...شما خودتو صاحب اندیشه و تفکر میبینی و بقیه رو مثل انسانهای اولیه...من واسه همچین طرز فکری تره هم خورد نمیکنم چه برسه به اینکه برم دنبال اینکمه ببینم حرفتون درسته یا نه...

95.38.235.83
پنجشنبه 21 آذر 1392 - 21:50

مرسی از این منقد بازم میگم محسن پتانسیلش بیشتر از از این حرفاست بهرام گورو گوش کنید تازه میفهمین محسن کبه

پنجشنبه 21 آذر 1392 - 22:33

آره محسن تو ف ب که داشت آشنامون میکرد باسبک رگه
میگفت رگه بر اساس ریتمیک و توجه روی ضد ضرب
اگه حافظه م خوب یاری کنه رگه از راک تندتره.

من خوب بودم تا این شهر / با خشک سالیش بدم کرد
خوب شد خدا رحم کردو/عشق تو دریا زدم کرم
خیلی این قسمتش رو دوست دارم

پنجشنبه 21 آذر 1392 - 22:34

مطلبی واقعا زیبا بود....
در این متن بیشتر جواب افرادی داده شد که این اواخر موسیقی چاوشی رو ضعیف و تکراری می دانستند و اشعار حسین صفا را ضعیف میخواندند....
با این که طرفدار دو آتیشه ی محسن چاوشی هستم با آن بخش از نقد که گفته شده موسیقی رگه شعری ساده تر میخوهد شدیدا موافقم!
با این که همسایه واقعا زیبا بود....

پنجشنبه 21 آذر 1392 - 22:37

بعـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــله
اینه محسن چاووشی

پنجشنبه 21 آذر 1392 - 22:38

راجع تطابقِ شعر و موسیقی هم شاید حق بگید...
قابل توجه آقایِ نقاد (ب ب)

پنجشنبه 21 آذر 1392 - 23:22

آخه....................................

پنجشنبه 21 آذر 1392 - 23:27

فقط دو تا خواننده؟
من فكر ميكردم بيشتر باشه
شما همينجورى دقت كنى ميبينى كه يكيشون حتماً د. ا. هستش
اون يكى هم حتماً استاد س. ق. است
حالا كه شما ميگين سومى هم چاووشى باشه ميشن سه تا خواننده
راست نميگم؟
:)

پنجشنبه 21 آذر 1392 - 23:47

نقد منصفانه ای بود.ممنون ولی به نظر من چاوشی به این دلیل خاص هست چون کارهای موسیقیاییش از هیچ تابع تحلیلی پیروی نمیکنه.در حقیقت چاوشی دنبال این نیست که مهر خودشو رو آهنگش بزنه.و این وجه تمایز این خواننده با بقیه هست.در واقع این آثارش هستن که چاوشی رو تعریف میکنن.بخاطر همین هیچ وقت برای مخاطبش تکرار نمیشه. امیدوارم همیشه این رویه رو حفظ کنه.پس به نظرم احتیاج نیست به یک سبک و رویکرد برسه.چاوشی ثابت کرده که تو هر سبکی حرفی واسه گفتن داره و این یعنی خاص بودن. این عملکرد چاوشی نشان دهنده تفکر عمیقی هست که روی کارهاش داره.متاسفانه خواننده های دیگر البته نه همشون به دلیل بر گزاری کنسرت های متعدد کمتر وقت برای تفکر و خلاقیت میذارن و مدام در حال تکرار یک فضا هستن.

جمعه 22 آذر 1392 - 00:20

محسن چاوشی یه دوووووووونس
عاشقشم ... :)

جمعه 22 آذر 1392 - 01:26

میزان و گستردگی شنوندگانِ «محسن چاوشی» و اثرگذاری‌اش در اجرا، تنها با یکی از خوانندگانِ ایرانی قابلِ مقایسه است که اتفاقاً او هم صدایی استاندارد (با معیارهای کلاسیک) ندارد و بخشِ بزرگی از شهرت‌اش به ویژگی‌های کلامی آثارش برمی‌گردد. اون خواننده کیه؟!

جمعه 22 آذر 1392 - 14:54
danesh jamshidi

استاد س.ق

که اتفاقاً او هم صدایی استاندارد (با معیارهای کلاسیک) ندارد و بخشِ بزرگی از شهرت‌اش به ویژگی‌های کلامی آثارش برمی‌گردد.

5.238.12.233
جمعه 22 آذر 1392 - 01:32

مرسی از شما اقای افشار محسن چاوشی از یه دنیای دیگه ای اومده خدا رو شکر میکنم که در نسل من محسن چاوشی هست که من باهاش زندگی کنم همچنین حسین صفا که بی تردید بهترین ترانه سراست منتطر پاروی بی قایق باشین که خیلی گردن کلفته

جمعه 22 آذر 1392 - 01:52

ممنون از نقد خوبتون دوست عزیز

تقریبا با اکثر گفته هاتون موافقم و البته بعضی جاها رو هم مخالف!

به هر حال منتظر آلبوم جدید محسن چاشی باشید..چون اون موسیقی قدرتمند و یکدستی که دنبالش هستید رو پیدا می کنید :)

ممنون

جمعه 22 آذر 1392 - 02:00

محسن چاوشی ناخدای کشتی طوفان زده ی موسیقی ایرانه که تا به حال یه تنه با نبوغی که داره تونسته این کشتی رو به ساحل ارامش برسونه و تا وقتی سایه ش روی سر موسیقی ایران هست این کشتی در ساحل ارامش به سر خواهد برد.واقعا محسن چاوشی نجات دهنده ی موسیقیه و به لطف خدا امیدوارم سایه ش همیشه رو سر موسیقی ایران باقی بمونه.

جمعه 22 آذر 1392 - 07:19

سلطان تاریخ موسیقی ایران = محسن چاوشی . . .

جمعه 22 آذر 1392 - 08:22

درود بر آقای خاص

ازسال 88 تا الان دارم بهاش زندگی میکنم

باخودش باصداش و بااحساسش

جمعه 22 آذر 1392 - 08:36

ممنون نقدتون بسیار زیبا بود

جمعه 22 آذر 1392 - 11:20

نقد خوب و عالی بود بدون هر گونه حب و بغض و کاملا در مورد موزیک بحث کرد........ منصفانه بود کاش یکم منتقدای ما از اقای افشار یاد بگیرن
مرسی اقای افشار

جمعه 22 آذر 1392 - 11:42

نقد خوبی بود تشکر.
مخاطبان محسن چاوشی او را استاد خطاب میکنن.
استاد چاوشی ثابت کرده که تو هر سبکی موفق بوده و
کارهاش به دل خیلیا نشسته و طیف عظیمی از مردم چه
در داخل و چه در خارج کشور رو به سمت خودش کشونده
روز به روز پخته تر و قوی تر میشه و ماهم عاشقشیم و بهترین
آرزوها رو براشون داریم و همچنین حسین صفا .
بی صبرانه انتظار پاروی بی قايق رو میکشیم.

جمعه 22 آذر 1392 - 11:44

نقدتون صحيح و منطقي .. ولي آيا حسين صفا ميتونه شعر ساده بنويسه؟ محسن چاوشي ميتونه از صفا شعر ساده بگيره؟ به نظر من ظاهر شعر برخلاف قطار خيلي ساده بود ولي اگه بخوايد به عمق شعر پي ببريد امكان داره غرقِ كلمات حسين صفا بشيد ...

جمعه 22 آذر 1392 - 12:11

نقد جالبی بود منصفانه حرف زده ...
آلبوم یه شاخه نیلوفر که اومد بیرون خیلی از مخالفاش گفتن 8 سال دیگه خواهیم دید محسن چاوشی کجاس! الان دارن میبینن محسن چاوشی کجاس!! فعلا که چاوشی اولین خواننده ی برتر ایرانه و یه خواننده ی صاحب سبکه...
همچنین یکی از بزرگترین آهنگسازای ایرانه
مرسی از آقای افشار
و یه انتقادم به موسیقی ما دارم که بعضی از اخبارو غلط به سمع طرفداران موسیقی میرسونین خواهش میکنم از صحت خبر مطمئن بشین و بعد منتشرش کنین مث همون پست کاملا محرمانه که نوشته بودین نام آلبوم محسن چاوشی به احتمال زیاد تغییرخواهد کرد
ممنون

جمعه 22 آذر 1392 - 12:36

نقد خوبی بود

جمعه 22 آذر 1392 - 12:49

نقد شما جواب محکمی بود برای بهمن بابازاده خبرنگار همین سایت که در مورد این ترک کم لطفی کردن

جمعه 22 آذر 1392 - 14:07
سمانه

بله جواب خوبی بود و البته ایشون هم نظر شخصی شونو گفتن که قابل احترامه

109.162.234.248
جمعه 22 آذر 1392 - 14:56
danesh jamshidi

سمانه جان ایشون نطر شخصیشونو نگفتن!
دقیقا خواستن بفهمونن که من ناراحتم از محسن چاوشی! چون حاضر نشد باهام مصاحبه کنه!

موسیقی ما اگه بی طرفی تایید کن

5.238.12.233
جمعه 22 آذر 1392 - 16:01
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

کم لطفی که چه عرض کنم...

31.184.180.59
جمعه 22 آذر 1392 - 14:07

اونطور که بنده از یادداشت های قبلی آقای افشار متوجه شدم ایشون همینطوری! از کسی یا چیزی تعریف نمی کنه .
برای محسن چاووشی که بدون ریشه و سواد موسیقایی و حالا به هر دلیلی به این جایگاه رسیده ، این موضوع خیلی باید قابل اهمیت باشه و حتما هم همینطور خواهد بود .
با تشکر

جمعه 22 آذر 1392 - 16:42
قیماخ

واقعا چند نفر از خواننده های سطح اول پاپ امروزی با ریشه و سواد موسیقایی به این جایگاه رسیدن؟؟
این مهمه که زحمتکش ترین ها به جایگاه بزرگ میرسن و مطمئنا همینطوره وگرنه سقوط آزاد...
محسن چاوشی با نوازندگی ساکسیفون وارد موسیقی شد و بعد آهنگسازی و خوانندگی و تنظیم.

151.247.102.80
یکشنبه 24 آذر 1392 - 05:02
شریف

آقای مهران بدون ریشه و سواد موسیقایی(خصوصا برای تمامشون)رو خوب اومدی و اینکه چطور به این جایگاه رسیدن!حتی تنظیم کننده ها هم اکثرا کمترین آشنایی با علم موسیقی ندارن متاسفانه.
جدا جای یک هنرمند با سواد تمام عیار تو این موسیقی شدیدا احساس میشه.

89.165.60.129
دوشنبه 25 آذر 1392 - 02:58
سیدجلال

من قصد تعریف از خواننده محبوبم رو ندارم ولی در علم موسیقی مجید خراطها شکی ندارم.کافیست یکم تحقیق کنید.تسلط به بیش از 10 نوع ساز و شناخت کامل از اونها فقط گوشه ای از خلاقیت ایشون هست.

151.238.184.128
دوشنبه 25 آذر 1392 - 15:19
Mehdi Mika

علم موسیقی خیلی خوبه ولی الزاما هرکی که که علم موسیقی داره آدم موفقی توی دنیای موسیقی نمیشه!! این حرفا دیگه خیلی کلیشه ای شده!یه عده آدم جوگیر هی میگن علم موسیقی علم موسیقی!!
هنر و علم دو تا مقوله جدای از هم هستن! هنر یه چیز کاملا ذاتیه، میبینید که الان بهترینای موسیقی ایران هیچکدومشون موسیقی رو آکادمیک کار نکردن ولی تو کارشون موفقن و محبوبم هستن نمونه بارزش یگانه و چاووشی
یا توی سینما، بهرام رادان که اصلا کلاس بازیگری نرفته بود الان جزو بهترین بازیگرای ایرانه

94.183.88.127
دوشنبه 2 دی 1392 - 12:01
اریا

اگه خراطها 10ساز میزنه بابد بگم که شادمهر21ساز میزنه پس مسلما سواد واستعداد شادمهر بیشتره
به همین علت امسال بهترین ویولونست جهان شد پس الکی لقب نده
با ارزوی موفقیت بیشتر برای اقای خاص

65.49.68.166
جمعه 22 آذر 1392 - 14:17

چاوشی فوق العادست/

صدای زخمی+نبوغ+محبوبیت+شخصیت ویژه...چاوشی رو تبدیل به مرد خاص این موسیقی کرده.

جمعه 22 آذر 1392 - 14:58

نقد خوبي بود.اما شديداً با تنوع تنظيم كننده ها موافقم كه اعتقاد دارم اتفاقاً چاوشي از تنوع تنظيم كننده برخوردار نيست! البته به تنوع سبك اعتقاد ندارم و به يك دستي كار ها معتقدم.
ضمنا جاي خالي كوشان در آلبوم فكر كنم خيلي براي مخاطبان خسته كننده باشه و اميدوارم كوشان رو به زودي در كار هاي محسن ببينيم.

جمعه 22 آذر 1392 - 14:58

"محسن چاوشی" همان اسمان ابیه دهه ی نود موسیقی ماست که کلاغ ها حتی قادر به سیاه کردن گوشه ای از ان نیستند ...

ر
جمعه 22 آذر 1392 - 16:29

توصيفتون از چاوشي خيلي اغراق شده بود!!
فكر ميكنم تاثيري دوستي باشه...

جمعه 22 آذر 1392 - 16:49

سلام
اول ميخوام خدا رو شكر كنم از اين كه توي دوره اي زندگي ميكنم كه ميتونم از صداي محسن چاووشي لذت ببرم و هر چند وقت يك بار توي كوير خشك زندگي روزمرم از اين چشمه ي سرشار چاووشي مشتي آب بردارم و خودم رو سيراب كنم.
وشعري كه حسين صفا سرود بسيار زيبا بود.
دريا واسه كشتياي بي سر نشين جا نداره
حسين دريارو زمين دونسته كه بايد توش عاشق بود و سوار بر كشتي معشوق شدتا غرق نشد.
و با خودش فكر كرده و گفته پس من چرا غرق بودم تهران كه دريا نداره.واقعا عالي بود
ممنون از آقاي افشار و موسيقي ما

جمعه 22 آذر 1392 - 19:22

یکه تاز موسیقی ایران
بگو موسیقیِ ایران بخوابه,محسن چاوشی بی دار ه
اون موزیکو زنده نگه می دا ره

جمعه 22 آذر 1392 - 20:06

من فقط کارای مشترک ایشون با فرزاد فرزینو دوست دارم

یکشنبه 24 آذر 1392 - 11:16
arian nemati

معلومه هرکی با فرزاد بخونه عالی میشه آهنگ چون نظارت فرزاد رو آهنگ

46.21.145.101
دوشنبه 25 آذر 1392 - 00:06
محمد-13

یکشنبه 24 آذر 1392 - 11:16
arian nemati

معلومه هرکی با فرزاد بخونه عالی میشه آهنگ چون نظارت فرزاد رو آهنگ

/////////////////

پاسخ:تا جایی که یادمه فقط دو تا کار مشترک داشتن که آهنگسازی هر دو و تنظیم یکیشون با محسن بوده تنظیم اون یکی با شهاب اکبری...!
میشه بگید نظارت آقای فرزین اینجا کجاست؟؟؟؟!!؟!؟

5.234.64.35
دوشنبه 25 آذر 1392 - 00:40
قیماخ

اونوقت به نظر شما واسه آبروی مردمت بجنگ شاهکار بود؟؟؟ نه عزیزم تنظیم و آهنگسازی متوسط چاوشی که با حذف گیتار الکتریک توسط صدا و سیما عملا نابود شد... نظارت فرزاد فرزینم بذار دم کوزه...

151.247.99.44
سه شنبه 26 آذر 1392 - 12:42
Mehdi Mika

نظارت فرزاد فرزین؟؟!!!!! یعنی چی اونوقت؟؟!! اصلا آدم یه حرفایی میشنوه ها!!!
در ضمن اون کاری که باهم خونده بودن(واسه آبروی مردمت بجنگ) از نظر من فوق العاده کار ضعیفی بود

94.183.93.119
جمعه 22 آذر 1392 - 21:07

همچنان شاهد تایید نکردن نظرات توسط موسیقی ما هستیم ...
بابا دست بردارین از این کاراتون.یکی مث من میاد در نهایت ادب و احترام نظرشو راجع به مطلبتون میگه و نظرش تایید نمیشه اونوقت یه نفر دیگه میاد هرچی فحش و دری وری بلده به محسن چاووشی میگه و نظرش تایید میشه!! (از زمان یه شاخه نیلوفر تا الان). واقعا جالب و مسخرس این سیاستتون!
تا کی میخواین به اینجور کارا ادامه بدین ؟ تا کی واقعا ؟؟ اگه جنبه ی شنیدن انتقاد ندارین پس چه مرضی داشتین که این سایتو تاسیس کردین ؟؟؟ هان ؟؟ یارو میاد کلی دری وری به چاوشی میگه و نظرش بدون حتی سانسورکردن یه دونه نقطه تایید میشه اونوقت نظرمن که در نهایت ادب و احترام یه تشکر و یه انتقاد کردم تایید نشد!!!
شدیدا متاسفم براتون

شنبه 23 آذر 1392 - 08:38

معلومه که آرش افشار کاملا موسیقی رو میفهمه. به این میگن منتقد

شنبه 23 آذر 1392 - 12:02

به هرحال منتقد ها معمولا ...و ارزش كار رو كم جلوه ميدن ولي از شما ممنونيم كه نقد نسبتا منصفانه اي كردين
تو اهنگ همسايه كاملا رد پاي سينا حس ميشد ولي با توجه به علاقه ي شديدي ك سينا حجازي به سازهاي بادي داره اين اهنگو با ساز بادي تصور كنين بسيار دلنشين تر از ساز الكتريك ميشد....
كاش با ترومپت يا ترومبن يا حتي ساكسيفون كه خود محسن هم تواناست اجرا ميشد

عاشقتيم محسن چاوشي

شنبه 23 آذر 1392 - 13:56

محسن چاوشی مرد تکرار نشدنی, مرد اول موسیقی ایران

شنبه 23 آذر 1392 - 14:56

مهم اینه که محسن چاوشی کارشو بلده.مردم باهاش خاطره دارن
در نوع خودش بی نظیره با اینکه این همه سبک عوض کرده ولی تو همشون موفقه و مخاطب ازش راضیه
بعدش صدای محسن بی نذیره

شنبه 23 آذر 1392 - 16:21

فقط چاوشی...................

شنبه 23 آذر 1392 - 17:39

نمی‌دانم بر چه مبنایی نام‌بردن شادمهر عقیلی دراین سایت مجاز شمرده می‌شود اما نام خواننده‌ای که در این یادداشت اشاره شده حذف شده، با هر معیاری مقایسه کنیم او از شادمهر چهره‌ی موجه‌تری دارد!

آقای افشار خیلی خوشحالم که یادداشتی جدی بعد از مدت‌ها راجع به چاووشی خواندم. باشما در مورد جایگاه او موافقم، و امیدوارم این تنوع و تفرج سبکی او، او را از هویت و همان آبشخوری که گفتید دور نکند.
و امیدوارم باز این حرف‌ها که او را منتسب به یک شیوه و صدا می‌کند باعث نشود او سعی در مبرا کردن خود از این نسبت‌ها بکند و این را کسر شان و نقطه‌ی ضعف برداشت کند. مثل کاری که در گذشته سعی در انجامش داشت؛ عوض کردن استایل خواندن و لحن. که متاسفانه باعث به یغما رفتن دو آلبوم اول مجاز او شد. و انها آلبوم‌هایی نبودند که انتظار می‌رفت.
کاش به این نقطه نظر برسد که می‌توان در عین پایبندی به ریشه و داشتنِ امضا، در فضای جدید شکوفه زد و در عین تعلق به یک خاستگاه، سبک و مسیر را ارتقا داد نه با نفی آن.

یکشنبه 24 آذر 1392 - 17:32

توجه توجه توجه توجه توجه توجه
تذکر جدی به هواداران محسن چاوشی... تذکر جدی به هواداران چاوشی...
از تمامی طرفدرارن چاوشی تقاضا دارم خوب دقت کنند.
شخصی هست به اسم کاربری نوید (طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر) ترابی(طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر) که همونطور که از اسمش پیداست طرفدار آقای چاوشی هست.
ایشون به جز چاوشی به تمامی خواننده های مطرح کشور به خصوص علی عبدالمالکی ، مرتضی پاشایی ، علی اصحابی ، مازیار فلاحی ، بابک جهانبخش و .... توهین میکنند و نظرات بی ربط و تخریبی میدهند.
به نمایندگی از طرفدارای همه ی خوانندگان دیگر اعلام میکنم که تا جایی که تونستیم ایشون رو تحمل کردیم.دیگه کاسه صبرمون پر شده و داره لبریز میکنه از دست ایشون.
به شدت تذکر میدم بهتون اگر میخواید بقیه مردم به خواننده مورد علاقه تون احترام بزارن ، این شخص رو کنترل کنید.
من خودم به هیچ عنوان از محسن چاوشی خوشم نمیاد.
نه از صداش ، یبکش ، آهنگسازیش کلن ازش خووشم نمیاد با سلیقه م سازگار نیست.ولی هیچ وقت به خودم این اجازه رو ندادم به ایشون توهین کنم یا حتی انتقاد کنم.
اما متقابلا انتظار میره شما هوادارای چاوشی هم رعایت کنید این مسئله رو.
به جدیت تمام تذکر میدم یا ایشون رو کنترل میکنید یا ما هم متقابلا به خواننده مورد علاقه تون توهین و انتقاد بی ربط میکنیم.من دوست و رفیق زیاد دارم.واسه شروع یه اکسپ 5 نفره کافیه ...
می دونم که جواب بدی و ناسزا رو با ناسزا نمیدن.
ولی دیگه حووصله ما رو این شخص سر برده و کاسه صبرمون لبریز شده....
موزیک ما مدیونی اگر تایید نکنی...

یکشنبه 24 آذر 1392 - 21:45
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

شما خودتون با همین اسم کاربری تو پست مجمع موسیقی چاوشی رو به سخره گرفتی
این هوادار چاوشی هم امثال شما ها که خوانندشو به سخره میگرید باعث شدید که طرفداری کنه از خوانندش..
منم از اون چهار خواننده ای که اسم بردید یدونه کار بخاطر ندارم که به دلم نشسته باشه
به جز اصحابی و جهانبخش

37.98.123.17
یکشنبه 24 آذر 1392 - 23:01
مظاهر

نظر اقاي نويد هم ب نظر بنده نزديكه
ما با اغتشاش و دعوا مخالفيم اما طرفدار و حاميه پروپاقرص طرفداران اقاي خاص هستيم
شما هم تهديداتو ببر دم خونتون وگرنه عروسكتو پاره ميكنم عمو
بغض كردن نداره ك.....سطح خواننده هاتونو بالا ببرين گريه ام نكنين
وسلام

5.238.55.121
یکشنبه 24 آذر 1392 - 19:57

هههههه چه قدر جالب از آهنگسازیش خوشت نمیاد پس اونوقت کی آهنگسازه به هیچ وجه خوشت نمیاد ... این حرف مثل اینکه بگی من اصلا موزیک دوست ندارم ببین عزیز از اینجور آدما من زیاد دیدم تو برو بهرام گورو گوش کن ... فقط چاوشی سالار اوخ حوصله اون دوستمون نوید اتفاقا حرفاش به جاس مردین به جای اینکه بگی خوشم نمیاد یکم نقدش کنی موسیقی ما تایید کن تا بهمه با چاوشیست جماعت شوخی بردار نیست

دوشنبه 25 آذر 1392 - 00:42
قیماخ

یکم آروم باش... شما تنها آدمی نیستی که اینجا نظر میذاری

151.247.99.44
دوشنبه 25 آذر 1392 - 10:55
danesh jamshidi

علی جان داداش اروم تر منم بخدا چاوشیستم ولی شدیدا با لحنت مخالفم

194.225.48.242
یکشنبه 24 آذر 1392 - 22:53

از اونجایی که همه کارشناس شدن و به تنظیم و صدا و ملودی نظر میدن ؛ من فقط میتونم بگم محسن دوستت دارم

دوشنبه 25 آذر 1392 - 01:55

آقای افشار
نقدتان با معیارهای نقد احساسی همخوان بود و نه علمی.شما چه تجربیات ادبی دارید که آقای صفا را جزء سه ترانه سرای برتر ایران میدانید؟از دوستی هایتان با آقای صفا گذشته که به شخصه در جریانش هستم فرمایشاتتان در مورد چاوشی هم پراکنده و احساسی بود.اما بخش اصلی انتقاد من به تمجید بی دلیل شما از صفا بود که مشخص است نوعی نان به قرض دادن است.لطفا پنج ترانه از صفا با پنج خواننده نام ببرید تا او را جزء پنج ترانه سرای برتر قرار دهیم.ایشون جز با چاوشی با کی کار کرده که درخشان بوده است؟؟

دوشنبه 25 آذر 1392 - 11:01
danesh jamshidi

یعنی ملاک شما برای برتر بودن یه ترانه سرا اینه که با خیلیا همکاری داشته باشه؟ خیلی جالبه پس یادم باشه به خود شعر کاری نداشته باشم ببینم با چن نفر کار کرده!
پنج ترانه واست اسم میبرن برو سرچ کن بخون اگه انصاف داری کلاتو قاضی کن اگه نه که مشخصه فازت چیه! شایدم با صدای چاوشی شنیده باشیشون که بعید میدونم اخه چون خواننده ی محبوبت نیست این منتقد احساسی عمل کرده!!!

متاسفم برات
قطار
قله خوشبختی
دیوار بی در
کفتر چاهی

همین پنج تا واست کافیه

194.225.48.242
دوشنبه 25 آذر 1392 - 06:19

اون موقعی که من میگفتم این شعر سنگین واسه این کار مناسب نیست یه سری از دوستان ناراحت شدن و...
خوبه توی همین نقدم به این موضوع اشاره شده

دوشنبه 25 آذر 1392 - 11:58

اینجا چه خبره؟؟؟؟
چه قد جو مسموم شده...
چه کامنتای مغرضانه ای
اینا همونان که توپیج لیونل مسی هم کامنتای آنچنانی میذارن...
چقد به چاوشی بی احترامی شده!!!من چندوقته دیگه اون حرکتای قبلی رواز بعضی طرفدار نماهای چاوشی نمیبینم ولی بعضیا بیخودی وبه طور عمد ومشخصا ازروی حسادت شروع کردن به توهین به محسن چاوشی...
آهای تویی که طرفدار فلان خواننده معلوم الحال هستی میدونی جامعه آماری یعنی چی؟؟؟وقتی یه خواننده مثل آقا محسن چاوشی مخاطب وطرفداراش زیاد باشن این جامعه آماری افزایش پیدامیکنه وتواین جامعه آماری بالا همه جور مخاطبی یافت میشه.اما شما که تواینجا به زور به تعداد انگشتان دو دست میرسه افراد جامعتون چرا کنترلی روخودتون ندارین و هرچیز بی ربطی رو برای ابراز وجود به زبون میارین؟؟؟؟

"Pause"

دوشنبه 25 آذر 1392 - 16:12
♥حامد خواجه زاده♥ http://chavoshcover.mihanblog.com//

سلام درست می گید قبول دارم

اضافه شود که هواداران چاوشی از لحاظ بار فنی و موسیقیایی خیلی پیشرفته ان
خودتون نگاه کنید محسن در چند بخش آهنگ ارائه داده و هواداراش رو با چه سبکهایی آشنا کرده، روند چاوشی و هواداراش رو به جلو هست:
ترنس اسلو پاپ دنس سافت راک سافت راک تلفیقی فلوک بندری الکتروهاوس اسپانیش پاپ کانتری راک بلوز(ریتم فانک) نیواینچ پاپ راک راک الکترونیک ارکسترال حماسی ارکسترال پاپ

تازه هرکدوم از اینا دارای بخشای مختلفی هستن

به نظرتون این هنرمند شایسته ی ستایش نیست! حداقل واسه غرایض شخصی خودتون، هنرمند با استعداد وطنی رو به سخره نگیرید

37.98.104.118
دوشنبه 25 آذر 1392 - 14:03

فهمیدم مردم چی میخوان حسین صفا خیلی سنگین شعر میگه طوریکه آدم هیچی از شعر ن اما ارجینی سلیس شعر میگه به محسن فرصت بدید همه چی حله

دوشنبه 25 آذر 1392 - 20:51

به جای این حرفا از شاهکار لذت ببرین !!!!

به حرفای کسایی که یه ذره از موسیقی نمیدونن توجه نکنین !!!!

دوشنبه 25 آذر 1392 - 22:49

خنده داره استاد س.ق بخاطره ملودی هاش شناخته میشه اگرچه صدا هم نداشته باشه و شعر هاش هم هر چقدر خوب انتخاب شده باشن...
شعر این کار هم که شاعرش حسین صفا باشه بسیار ضعیف بود قطار باز میشد یه چیزهایی حدس زد ولی این یکی رو خود صفا هم متوجه نشده بود... ریتم و سبک هم که باز تقلیدی از استاد س.ق بود، کار چوب خط اش که برعکس همسایه کاملا با استانداردهای رگه همخوانی داشت. سادگی و اعتراض

سه شنبه 26 آذر 1392 - 14:06
حامد ذاکر

به نظر شما هر شعری که سنگین باشه و نتونی درک کنی ضعیفه واقعا متاسفم که در جایگاه یک شعرشناس نظر خودتو میدی

85.185.163.43
سه شنبه 26 آذر 1392 - 09:18

چه سریع ریتمو تمپودآهنگو به سیاوش نسبت میدن اصلا هم شباهت ندارن حسین صفا یکی از بهترین شاعرای قرن بیست و یکم برو بابا شما با خود محسن مشکل دارین فقط صدا زخمی

چهارشنبه 27 آذر 1392 - 00:54

""پدیده‌های موسیقی ما اغلب شهاب‌وارند. درخششی ناگهان و نظرگیر و بعد خاموشی و فراموشی. به‌ویژه در دورانِ مصرف‌گرایی و تنوع‌خواهی، این ناگهانگی و افول بیشتر هم اتفاق می‌افتد. نیازی به شمارش و نام بردن نیست؛ مروری بر چهره‌های درخشانِ همین چند ساله‌ی گذشته، به خوبی گویای این واقعیت است.***** اما در میان این آمدگان و رفتگان، صدایی هست که مانا بوده و شنیدنی‌تر هم شده است ****** .""
به اميد پيشي گرفتن از تمام خواننده ها در قلبها و يادها ...

چهارشنبه 27 آذر 1392 - 01:20

من نظرات بعضی ها رو خوندم ...یه سری ها خیلی تعصبی هستن ..چاووشی واقعا خواننده ی قابلیه
اما دیگه ناخدای موسیقی ایران نیست !!
چاووشی هم مثله شاید بگم تمام خواننده های ایران اون ضعف اصلی و بزرگو داره و اونم اینه که هیچ وقت کل ترک های آلبومش شنیدنی نیست ..
خواننده های ایرانی متاسفانه بیشتر روی سینگل ترک ها تمرکز دارن ..امیدوارم بالاخره یکی بیاد که این ضعفو نداشته باشه ...

چهارشنبه 27 آذر 1392 - 20:23
amir mahmudiyan

اتفاقا محسن چاوشی اینطور نیست...
محسن چاوشی برای کارهای سینگل هیچ برنامه ای نداره و فقط به خاطر هوادار ها کار میده...
اما رو آهنگ های آلبوم بیش از بقیه ی کار ها کار می کنه...
گفته میشه آلبوم پاروی بی قایق بهترین اثر محسن چاوشیه که با این حرف میشه گفت تمام کار ها شنیدنی خواهد بود...

2.190.18.60
چهارشنبه 27 آذر 1392 - 23:15
قیماخ

علت اینکه همه قطعاتش شنیدنی نیستند بخاطر اینه که زیاد این شاخه اون شاخه میکنه تا مخاطب جذب کنه... البته بعد از این بیشتر یکدست کار خواهد کرد

151.247.92.167
پنجشنبه 28 آذر 1392 - 01:14

محسن خان.. كاملا بدون غرض ميگم اين و .. اين يكي از بهترين كارهاي تاريخ موسيقيمون تو هر سبكي بود كه بنده تا حالا شنيدم..عالي بود..بهت افتخار ميكنم..ايراني!!!ايراني!!!
اينا رو براي يه سري گوش بساز...كارهاي فوقالعاده امير ارجيني رو هم من هم دوست دارم...عامه پسند تر همهست...كارهاي اون رو براي همه...
ولي يادت باشه... نه سنگ صبور و با چيزي عوض ميكنم...نه همسايه رو..

پنجشنبه 28 آذر 1392 - 19:47

در مورد هر دو قطعه باید توضیح بدم که اولا چون اینترو برای شهاب اکبری تعریف نشده هستش یکی از ضعفای عمده کار بود چون مخاطب یهو با شعر فاخر روبرو میشه... حالا اگه شعر نو بود یه حرفی... تنها مورد مشابه که مورد پسند من قرار گرفت دلم تنهاس ایشون بود که فقط بخاطر اورتور میانی و مابقی موزیک بود... یعنی عملا تا به اینجا شعر خونی ساده است... اورتور کو به کو هم قطعا به پیشنهاد خود چاوشی انجام گرفته...
به سولوی ویولن انتهایی نگار هم توجه کن... خیلی وقته منسوخ شده... با این وضع هنوزم معتقدم ملودی نگار بهتر از سیزده هستش... واقعا توی سیزده بجز صدای چاوشی که با شعر استاد شهریار تلفیق شده هیچ چیز به چشم نمیاد و این رو خودت هم باید قبول کنی که بسیار ناشیانه انجام شده و هرکسی میتونسیت این کار رو تنظیم کنه و این اصلا در حد تراکی نیست که ازش انتظار میرفت. به اورتور پایانیش هم نگاه کن که واقعا بچگانه بود... همچنین به ویولن قبل از ترجیع بند آخر
در مورد ستمگر و قراضه چین باید بگم نسخه هاوسششون بهتر بود صحیح... اما انتشارش توسط چاوشی یک خیانت بزرگ بود به شعر حزن آلود شهریار و همینطور خود چاوشی... اگر فقط یکبار زندگینامه استاد شهریار رو بخونی و غم شعرش رو درک کنی میفهمی چرا تو آلبوم قرار نداد و گفت که دیگه هاوس کار نمیکنم چون خیانت در حق شعر هستش(البته به نظر من فقط به شعر فاخر)... صدای حزن آلود محسن چاوشی حالا باید تو مهمونی ها پلی میشد و مسخره تلقی میشد!!! در مورد بریک بیت هم توصیه میکنم دقت عمل بیشتری به خرج بدی و البته توصیه میکنم معیار انتخابت آرمین ون بوررن نباشه!!!
در مورد آهنگسازی هم باید بگم همین ویژگی چاوشی فقط توی ایران یک پیژگی محسوب میشه و موسیقی بین الملل عدم پیوستگی رو یک ضعف میدونه...
در مورد تنظیم هم منظورم همین بود واقعا عدم هماهنگی توی ترک سوم موج میزنه و تنظیم ارتباطی به شعر و مخصوصا بعد از ترجیع بند نداره...
در کل کوشان حداد که تفکر بین المللی داره در مورد اشعار کلاسیک عملکرد خوبی نداشت و پیشنهاد میکنم این کارو تکرار نکنه چون مفهوم شعر هیچ ارتباطی با تنظیم نداره... واسوخت فاخر و هاوس!!!
محسن چاوشی هم گاهی تو آهنگسازیش این رو رعایت نمیکنه... اورتور های پایانی قطار و کو به کو رو مقایسه کن... مفاهیم شعر رو عالی بیان میکنن اما بدون توجه به فضاسازی سنتی و یا نوستالژیکی که یک ایرانی براساس شعر با توجه با حنجره و تحریرهای ایرانی محسن چاوشی انجام میده... و این تحریرها هستند که محسن رو برخلاف انتظار بعضی ها که فکر میکردن غربی قراره باشه پاپیولار کرد...
در مورد جمله آخرت هم باید بگم اصلا ربطی نداره... مقایسه یک آلبوم با آلبوم دیگه مقایسه امکانات گوشی موبایل نیست که بگیم فلان قابلیتاشو مقایسه کن... مقایسه موفقیت مولف تو بیان مفاهیم اشعار ملاک هستش... ممنون از تایپ کردنت...

جمعه 29 آذر 1392 - 23:19
danesh jamshidi

ممنون که وقت گذاشتی. حرفات کاملا منطقی بود . بشرطی که انصلف رو رعایت کنی و بگی که نسبت به کارای ایده ال خود چاوشی ضعیف بودن و میتونستن قوی تر باشن..نه دیگر خواننده ها که اگه البومشونم بنرکونه بازم در جا زدنه چون حرف جدیدی نزدن.
کاری با رضا یزدانی ندارم. همیشه با اکیب خوبی کار کرده و قبولش دارم . ولی یسری خواننده هامون هستن که حالا اسم نمیبرم وقتی کاراشونو گوش میدی انقد پوچن که واسه همین نگار و 13 باید خسته نباشید بگی به چاوشی..

5.238.22.183
شنبه 30 آذر 1392 - 16:04
قیماخ

صد در صد...
همین نگار برای خیلیا رویاست!!!

151.247.69.155
دوشنبه 2 دی 1392 - 07:16

آیا در مورد بهرام گورم اینطوری میتونین نظر بدین به خدا به محسن ما میرسن همه منتقد میشن دستتون درد نکنه بابا این نقدتون آقای افشار

دوشنبه 2 دی 1392 - 13:32

من متوجه نشدم اون کسی که گفت میرزان محبوبیت چاوشی ماننده اونه کیه؟

دوشنبه 7 بهمن 1392 - 00:27

سلام دوستان ، به نظر من تا الان تو ایران محسن جان حرف اول رو میزنه و هر کاریم بده بیرون زحمت کشیده براش و خیلی ها عاشق شنیدن صداش هستن، خوب نیست بعد این همه زحمت و این همه آهنگ خوب انقد سر آهنگاش بحث کنید ، خوبیه آهنگاش اینه تو یه جو نیست عوض میشه که تکراری نشه . من که به شخصه میمیرم براش ، شاید باورتون نشه اما آرزوم اینه صدای معمولیش (صحبت کردنش) رو بشنوم ویا ببینمش.!!

سه شنبه 13 اسفند 1392 - 19:45

محسن چاوشی یه دونه باشه......

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یک پدیده‌ی پایدار | موسیقی ما