برنامه یاد بعضی نفرات
 
«رامیز قلی‌اف» کنسرت همدلی «آذربایجان» و «ایران» را روی صحنه برد
آن مرد می‌لرزید
موسیقی ما - دومین اجرای «رامیز قلیاف» شب گذشته در تالار وحدت روی صحنه رفت و با استقبال قابل توجه مخاطبان موسیقی در این سالن روبهرو شد.

به گزارش «موسیقی ما»، در این اجرا که ترکیبی از آثار باکلام و بیکلام فولکور آذری به همراه دو خواننده جوان بود، خوانندههای گروه («فرید علی اف» و «علی حاجی زاده») در برخی قطعات به خوانندگی پرداختند.

این هنرمند جهانی آذربایجان که شیوه منحصر به فرد نواختن تار از سوی او که با احساسی خاص و لرزشهایی از عمق وجود همراه است، در اواسط برنامهاش با دعوت از «پوریا خادم» (فرزند رسول خادم) روی صحنه آمد و رو به حاضرین به زیان مادریاش گفت: «این پسر یکی از استعدادهای سرزمین شماست و من از سه ماه پیش توانستم به هنرش در نواختن ساز پیانو ایمان بیاورم و او را برای همکاری به باکو دعوت کردم. سرزمین شما سرشار از استعدادهایی این چنینی است و مطمئنام در آینده از موسیقی ایران بیشتر باید بشنویم.»

اجرای قطعات شاد آذری از قبیل «لاله لر» از بخشهای دیگر برنامه بودند و هنرمند خردسال گروه نیز به اجرای آثار فولکور آذری پرداخت. «قلیاف» در ادامه رو به حاضرین گفت: «جا دارد از برخی چهرهها که باعث شدند من امروز اینجا باشم تشکر کنم. دوستان چهل ساله من که سالهاست ارتباط نزدیکی با هم داریم و امروز باز هم این دوستیها باعث شد من در ایران به اجرای برنامه بپردازم.»

وی با تقدیر از «علی مرادخانی»، «پیروز ارجمند» و «رامین صدیقی» به خاطر فراهم کردن اسباب حضورش در ایران از آنها قدردانی کرد و گفت: «در حین اجرای برنامه شاید تشویقهای گرم شما بود که باعث شد من بیشتر از اینکه از ساز زدن عرق کنم، از تشویقهای گرم شما شرمنده شوم و عرق بریزم.» انتهای برنامه این هنرمند اجرای قطعه «یاشا آذربایجان» بود که با استقبال آذریهای حاضر در سالن روبهرو شد و بلافاصله پس از اتمام این قطعه، ملودی قطعه «ای ایران» نواخته شد تا همه حاضران در سالن به صورت ایستاده به اجرای این اثر ماندگار موسیقی ایران بپردازند تا تالار وحدت شاهد یکی از بهترین اجراها و خاطرهانگیرترین کنسرتهای جشنواره موسیقی فجر باشد.

قطعی چندباره میکروفن برخی نوازندهها و خوانندهها و کیفیت پائین صدابرداری سالن، حضور «فخری ملکپور» (نوازنده پیانو) و استاد «فرهاد فخرالدینی» و استقبال گسترده خبرنگاران حوزه موسیقی از این کنسرت از جمله حاشیههای این برنامه در جشنواره موسیقی فجر بود.
 
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1392 - 18:06

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 10:15

یاشاسین آذربایجان صنعتکارلاری

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آن مرد می‌لرزید | موسیقی ما