برنامه یاد بعضی نفرات
 
قمصری و معتمدی به رشت می‌روند؛
محمد معتمدی: کنسرت رشت در ادامه کنسرت عبور و برف خوانی است اما کار به لحاظ سازبندی بیان متفاوتی دارد
موسیقی ما - «هم‌نوازان حصار» به آهنگسازی و سرپرستی علی قمصری و به خوانندگی محمد معتمدی برای اجرای کنسرت به رشت می‌روند.  به گزارش خبرنگار موسیقی ما در این کنسرت که ساعت ۲۱ دورازدهم مهر ماه در مجتمع «خاتم الانبیا» برگزار می‌شود محمد معتدمی  روی ساخته‌های علی قمصری می خواند.

محمد معتمدی خواننده این کنسرت در گفت‌و‌گو با موسیقی ما ضمن اشاره به سازبندی جدیدی که کنسرت پیش رو در مقایسه با کنسرت عبور دارد درباره این کنسرت گفت: رپرتواری که در کنسرت جدید «هم نوازان حصار» اجرا می‌کنیم شامل اجرای بخش کوچکی از کنسرت عبور و اجرای قطعات جدیدی است که برای این آنسامبل طراحی و ساخته شده است. کنسرت عبور برای کوارتت زهی تنظیم شده بود اما این کار این کار فقط برای سازهای ایرانی تنظیم شده است.

وی در ادامه درباره فضای کار و تفاوت آن با تجربه «برف خوانی» و «عبور» گفت: فضا‌‌ همان فضای «برفخوانی» و «عبور» است اما متناسب با ساختار کار، هم شعر و هم آواز تغییر می‌کنند. ضمنا از جمله قطعات کنسرت عبور که در این کنسرت هم اجرا می‌شود می‌توان به قطعه «بی‌قرار» با شعری از فاضل نظری اشاره کنم.

معتمدی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش دیگر کار در مایه‌های «نوا» و «شور» با اشعاری از هوشنگ ابتهاج و فاضل نظری و.... صرفا برای این آنسامبل و این ترکیب ساخته شده است. به علاوه نیمی از کنسرت هم با توجه به ساختار خلوت گروه، مبتنی بر بداهه، آن و لحظه است. به نظر من فضا و نوع نگرش این کنسرت‌‌ همان نوع نگرشی است که در کنسرت عبور و برف خوانی داشتیم اما کار به لحاظ سازبندی بیان متفاوتی دارد. این سازبندی متفاوت در رنگ و جمله بندی هم تاثیرات خود را به خوبی نشان می‌دهد.

شایان ذکر است نوازندگان هم نوازان حصار را در این اجرا سیاوش روشن (عود)، کامران منتظری (تنبک) و علی قمصری (تار) تشکیل می‌دهند و محمد معتدمی هم با آوازش گروه را همراهی خواهد کرد.

محمد معتمدی همراه با گروه هم آوایان در دومین جشن سالانه موسیقی ما موفق به دریافت تندیس بهترین آلبوم موسیقی ایرانی سال شدند و همچنین علی قمصری نیز یکی از تندیس بهترین نوازنده ساز های ایرانی را از آن خود کرد.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 11 مهر 1393 - 17:11

دیدگاه‌ها

شنبه 12 مهر 1393 - 00:01

زنده باد علی قمصری و محمد معتمدی که موسیقی ایرانی و زنده نگه داشتن

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمد معتمدی: کنسرت رشت در ادامه کنسرت عبور و برف خوانی است اما کار به لحاظ سازبندی بیان متفاوتی دارد | موسیقی ما