برنامه یاد بعضی نفرات
 
آیا اختلافی میان ارشاد و نیروی انتظامی وجود دارد؟
مجوز کنسرت‌ها درگرو تدوین شیوه‌نامه
موسیقی ما – در هفته‌های گذشته درخواست‌های اخذ مجوز از اماکن نیروی انتظامی برای برگزاری کنسرت‌ها در کشور از تهیه کننده‌ها و کنسرت‌گذاران حوزه موسیقی، بی‌جواب مانده و باز هم همچون سال گذشته در همین ایام، برگزاری کنسرت در تهران و شهرستان‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش «موسیقی ما»، ‌ طی روزهای گذشته بسیاری از برنامه گذاران و تهیه کننده‌های کنسرت در کشور درتماس‌های جداگانه با این رسانه خواستار انعکاس صحبت‌ها و تصمیمات جدید مسئولین انتظامی و فرهنگی کشور در جهت ممانعت از برگزاری کنسرت‌ها شده‌اند و موارد مختلفی را عنوان نموده‌اند که به زعم آن‌ها اصلی‌ترین دلایل مهر ممنوعیت به برگزاری کنسرت‌ها در این مقطع زمانی است.

خبرنگار «موسیقی ما» در گزارشی میدانی به پیگیری این اتفاق پرداخته و سعی کرده این موضوع را، که همه ساله در این ایام همه جامعه موسیقی و هنر کشور درگیر می شوند را پیگیری نماید.
 
  • * روایت اول: زهر چشم
این مهم‌ترین و جدی‌ترین روایت موضوع «ممانعت از برگزاری کنسرت» درکشور است و ظاهرا تا حد زیادی نیز به واقعیت نزدیک است. ماجرا هم از این قرار است که حدود سه ماه پیش، از تمام چهره‌ها و هنرمندان و شرکت‌های موسیقی طی صحبت‌هایی شفاهی از سوی مسئولین فرهنگی کشور، خواسته شده که با سایت‌های انتشار تک قطعات موسیقی که در خارج از کشور فعالیت می‌کند، همکاری نداشته باشند و پس از قطع همکاری با آن‌ها، دیگر هیچ لینکی از سایت مذکور در صفحات شخصی این خواننده‌ها به اشتراک گذاشته نشود.

از خواننده‌ها خواسته شده که به هر شیوه‌ای، مسئولین این سایت را مجاب نمایند که آثارشان را از صفحه مربوط به آن‌ها حذف نمایند. بنیامین بهادری، علی عبدالمالکی و چند چهره دیگر در روز‌ها و هفته‌های گذشته اقدام به این کار کردند و با درخواست‌های رسمی و بعضا به صورت قانونی مسئولین این سایت‌ها را مجاب به حذف آثارشان نمودند.

گویا لیستی از خواننده‌های که با این سایت همکاری داشته اند در اختیار مسئولین و مجریان رسمی نهادهای زیر مجموعه قرار گرفته است و به مرور و برای زهر چشم گرفتن از برخی چهره‌ها، این موضوع به مرحله عملیاتی شدن نیز رسیده است.این روایت حتی به تائید برخی مسئولین رسمی در کشور نیز رسید و خبرنگار «موسیقی ما» توانست جزئیات بیشتری در این باره را در گفتگوهایی به دست آورد.

در محافل خصوص صحبت از نامه‌ای می‌شود که نیروی انتظامی با ارشاد زده است که تا روشن شدن وضعیت این سایت‌ها امکان فعالیت از برخی خواننده ها گرفته در بخشی از نامه‌ای که به موجب آن مفاهیم اصلی پاراگراف بالا ذکر شده است، از هنرمندان داخلی خواسته شده برای انتشار آثارشان در رسانه‌های معبر و رسمی داخلی اقدام نمایند. در بندهایی از این نامه که برخی جزئیاتش در اختیار «موسیقی ما» قرار گرفته است آمده:

«خوراک فرهنگی دادن به رسانه‌های معاند خارج از کشور که در پشت پرده فعالیت‌های هنریشان، ‌ مقاصدی غیر هنری و منفعت طلبی‌های مالی و سوء استفاده‌های رسانه‌ای پنهان شده از سوی چهره‌های داخلی، مغایر با قوانین جمهوری اسلامی است و از هنرمندان داخلی از این پس دعوت به عمل می‌آید که فعالیت‌هایشان را از طریق مجاری رسمی که در چهارچوب قوانین کشور فعالیت می‌کنند، ارائه نمایند.»

در این بین «محمدرضا کارچی» (دبیر انجمن خوانندگان موسیقی پاپ) ضمن تائید این خبر و وجود این نامه  از پیگیری انجمن برای برطرف کردن این سوء تفاهم‌ها خبر داد. وی همچنین اظهار نظر در این باره را به روزهای آینده موکول کرد و اینکه تلاش‌هایی برای رفع ابهام‌های این موضوع در دست اقدام است و کار‌شناسان حوزه رسانه این انجمن در حال بررسی موضوع هستند.

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد اما در روزهای گذشته در گفت‌وگوهایی پراکنده با خبرگزاری‌های رسمی کشور با تکذیب همه این مشکلات، پائین بودن استاندارهای سالن‌ها را دلیل اصلی عدم دریافت برخی مجوز‌ها دانسته بود و گفته بود: «از سوی ما هیچ محدودیتی برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی بعد از ماه محرم و صفر وجود ندارد و این مجوز‌ها طبق روال اداری خود، صادر می‌شوند اما درباره مشکل برخی هنرمندان با اداره اماکن باید از مسئولان اداره اماکن در این زمینه جویا شد. تاکنون هیچ یک از هنرمندان برای برطرف شدن چنین مشکلی با اداره اماکن، به ما مراجعه نکرده و هیچ شکایتی از سوی هنرمندان در این زمینه نداشته‌ایم. با این حال اگر برخی هنرمندان با چنین مشکلی برای برگزاری کنسرت از سوی اداره اماکن مواجه شده‌اند، می‌توانند این موضوع را به مرکز موسیقی گزارش کنند تا ما هم برای رفع آن پیگیری کنیم. ما تلاش می‌کنیم که در جهت استاندارد سازی سالن‌های موسیقی حرکت کنیم و گاهی برخی وقفه‌ها در برگزاری این کنسرت‌ها به دلیل بالا رفتن سطح استاندارد سالن‌ها و تجهیز شدن آنهاست که آگاهی از این موضوع از سوی روابط عمومی سالن‌ها و مرکز موسیقی قابل پیگیری است.»

این در حالی ست که در ابتدای آغاز موج عدم اعطای مجوز‌ها پیروزارجمند در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ما» اعتقاد داشت: «طبق قوانین رسمی کشور همکاری چهره‌های داخلی با شبکه‌ها و سایت‌ها و رسانه‌های خارج از کشور تخطی از مقررات است و هنرمندان باید تابع مقررات باشند. البته هیچ نامه‌ای مبنی بر ممنوع‌الکاری خواننده یا هنرمندی دراین خصوص به دست ما نرسیده است. خود هنرمندان این موضوع را رعایت می کنند و وارد این همکاری ها با سایت های خارجی و غیر رسمی نخواهند شد.»
 
  • * روایت دوم: چه کسی حق دارد؟
روایت دوم ممانعت از برگزاری کنسرت‌ها در کشور ماجرای جالبی دارد. یکی از تهیه کننده‌های حوزه موسیقی در کشور در این باره می‌گوید: «ماجرا به نوعی جدال و اختلاف میان ارشاد و اماکن تبدیل شده است. ظاهرا نامه‌ای از سوی مسئولین اماکن نیروی انتظامی به مسئولین ارشد موسیقی و هنر در کشور ارسال شده و در آن سطح فرهنگی کنسرت‌های برگزار شده  و مجوز‌های صادر شده  «دور از شرایط فرهنگی جامعه» و «مصداق بارز هنجار‌های غربی و مغایر با ارزش‌های جامعه» عنوان شده است و از مسئولین ذیصلاح خواسته شده هر چه زود‌تر تصمیمات جدید را ارائه دهند. اما جواب این نامه ازسوی مسئولین ارشاد اینگونه بوده که مسئولین اماکن نیروی انتظامی تنها مسئولیت نظارت بر امنیت برگزاری این برنامه را دارند و شرایط و حدود اظهار نظر درباره بحث‌های فرهنگی از حدود وظایف این مجموعه خارج است.»

اینکه این نامه و جواب آن اصلا وجود داشته یا تنها شایعه است هنوز مشخص نیست. اما هر چه که بوده باعث شده تا دو طرف با اظهار نظرهایی در این مورد موضوع را رسانه‌ای کنند تا سرانجام سر میز مذاکره‌ای بنشینند و شیوه‌نامه‌ای برای برگزاری کنسرت‌ها تدوین کنند.
 
  • * اصل قضیه: اظهارات مسئولین اماکن؟
خبرنگار «موسیقی ما» پس از پیگیری‌های فراوان و حتی حضور در اداره اماکن برای گرفتن پاسخی از مسئولین «اماکن نیروی انتظامی»، موفق به دریافت پاسخی مستند و قانع کننده نشد. تنها جوابی که مسئولان این اداره می‌دهند این است: «درخواست ها در حال بررسی است.»

البته تنها جوابیه‌ای رسمی از سوی روابط عمومی این مرکز در اختیار خبرنگار «موسیقی ما» قرار گرفت که ساعاتی بعد نیز این بیانیه به نقل از «رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی» در سایت رسمی این مرکز «پلیس» منتشر شد. در این بیانیه از قول سرهنگ «محمد مسعود زاهدیان» آمده است:

«در راستای کاهش ناهنجاری‌ها، مشخص شدن ضوابط فرهنگی و فنی سالن‌های برگزاری موسیقی زنده، رعایت حقوق شهروندی و عدم تجاوز به حریم افراد در اینگونه برنامه، این شیوه نامه با همکاری معاونت هنری وزارت ارشاد در دست بررسی و تصویب است. این شیوه نامه مشترک، کیفیت برگزاری کنسرت‌ها را مشخص می‌کند نه اینکه کنسرتی دراستادیومی برگزار شود که ابزار فنی آن فراهم نیست و حقوق شهروندی و ضوابط انتظامی در آن رعایت نمی‌شود. این شیوه نامه مشترک، روندی مشخص و یکنواخت برای اجرای مقررات و قوانین برگزاری کنسرت‌ها است تا با کمترین مشکل شاهد برگزاری این فعالیت فرهنگی باشیم؛ نظرات ناجا در رابطه با تدوین شیوه نامه به مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد ارائه شده است و منتظر جمع بندی و ارائه متن نهایی از سوی مرکز مذکور هستیم.»

مدیر کل دفتر موسیقی نیز صبح امروز در گفت‌وگویی ضمن اشاره به این مشکل توضیح داد: « شیوه‌نامه برگزاری کنسرت‌ها از طرف دفتر موسیقی نهایی شده و قرار است در روزهای آینده جلسه‌ای را در این خصوص با حضور مقامات پلیس برگزار کنیم تا در نهایت به یک آیین‌نامه مشترک برسیم
در شیوه نامه‌ای که برای برگزاری کنسرت‌ها در حال تنظیم است؛ بنا است تا چگونگی برگزای کنسرت‌ها مشخص شوند. این شیوه‌نامه بسیاری از مشکلاتی که در گذشته پیرامون برگزاری کنسرت‌ها پدید می‌آمد را حل خواهد کرد. این آیین نامه برای اولین بار است که نوشته می‌شود.»

وی افزود: «این شیوه‌نامه از طرف دفتر موسیقی نهایی شده است و قرار است تا در روزهای آینده جلسه‌ای را در این خصوص با حضور مقامات نیروهای انتظامی و دیگر نهادهای مرتبط با این موضوع برگزار کنیم تا در نهایت به یک شیوه‌نامه مشترک برسیم.»

ارجمند در خصوص از سرگیری فصل جدید کنسرت‌ها نیز گفت:‌ «امیدواریم این شیوه‌نامه هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد تا آغاز فصل جدید کنسرت‌ها با این شیوه‌نامه و آیین‌نامه همراه باشد.»


* آسیب‌دیده‌گان

طبق قوانین مصوب کشور هیچ برنامه موسیقی زنده‌ای در ایام محرم و صفر به دلیل احترام به این ایام سوگواری اجازه برگزاری ندارد. به دلیل محدودیت سالن‌های برگزاری کنسرت و وجود تنها یک سالن که در حال حاضر اکثر کنسرت‌های پاپ در آن برگزار می‌شود (سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی)، برنامه گذاران از ماه‌ها قبل زمان کنسرت‌هایشان را مشخص و با پرداخت هزینه‌هایی سالن مربوطه را اجاره کرده‌اند. کم بودن زمان مناسب برای فروش بلیت، دغدغه بزرگی ست که این روز‌ها گویا ضرر و زیان‌هایی را به قشر کنسرت‌گذار وارد کرده و باعث شده بسیاری از آنها نگران اوضاع کنونی باشند.


* یک زخم کهنه

تصویب آیین‌نامه ای برای برگزاری کنسرت‌ها و شیوه‌نامه ای برای تعیین سطح کیفی آنها از اقدامات بسیار پسندیده‌ای است که همیشه و در طول مدیریت همه افراد بر مسند موسیقی کشور صحبت آن وجود داشته است اما گویا مسئولین فعلی ارشاد در حوزه موسیقی این روزها به صورت جدی‌تری دنبال عملیاتی کردن آن هستند. البته این موضوع و عملی شدن آن گویا به زمان بیشتری نیاز دارد و در این مدت با توجه به نزدیکی جشنواره موسیقی فجر و اجرای چهره‌های پاپ در بخش جنبی و ممنوع بودن اجرای کنسرت در سه هفته آخر سال، عملا مدت زمان اندکی برای هنرمندان و کنسرت‌گزاران این عرصه برای برگزاری کنسرت‌ها تا پایان سال قرار داده است. 

باید تا پایان ایام سوگواری اربعین حسینی منتظر ماند. شاید اوضاع فرق کند.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1393 - 02:26

دیدگاه‌ها

سه شنبه 18 آذر 1393 - 12:32

واقعا تاسف داره .. فقط توو ایرانه که واسه برگزاری یه کنسرت این همه فیلم بازی میکنن و نامه رد و بدل میکنن !!!
آها یادم نبود چون ما توو ایران تفریح سالم زیاد داریم ، یه مقدار واسه کنسرتا سخت میگیرن که خوشی زیاد نزنه زیر دلمون :)

سه شنبه 18 آذر 1393 - 20:40
mehrnoosh garmabi

همه چیز شده کاغذ بازی کمتر مدیری رو دیدم که بزنه زیر این کاغذ بازی ها
انتظاری نیست وقتی برای یه اجرای تئاتر خیابانی هم باید از 6یا7 سازمان بی ربط و با ربط مجوز بگیری
این که دیگه کنسرت اونم با چیزی حدود دوهزار مخاطب

23.239.28.231
سه شنبه 18 آذر 1393 - 12:43

آخه مگه ما چه تفریح دیگه ای جز کنسرت داریم که اون رو هم ممنوع می کنید
من دلم کنسرت سیروان می خوادددددددددددددد
خواهش می کنم از مسئولین که این مشکل زودتر حل کنند

سه شنبه 18 آذر 1393 - 12:46

این همه سال کنسرت برگزار شده شیوه نامه یا آیین نامه ای نداشته حالا هم بزارین کنسرت ها برگزار بشه به موازاتش آیین نامتونم تصویب کنید
جاست یگانه

سه شنبه 18 آذر 1393 - 12:47

به نظر من که خیلی کار خوبی کردند
اصلا باید جلوی این موسیقی پاپ که به این شکل شده را گرفت
هر وقت ماهی از آب بگیری تازست
باید سطح کیفی ببرن بالا و به کنسرت ها ضعیف که فقط برای کسب درآمده مجوز ندن اصلا

سه شنبه 18 آذر 1393 - 17:16
نرگس

دوست عزیز این هدفی که میگید خیلی خیلی بلند مدت است و حلا حالا ها محقق نمیشه حداقل به انداره ی جوونی جوون های این دوره . یعنی باید محرومیت بکشیم و چندین سال خوراک فرهنگی نداشته باشیم و مشکل روحی پیدا کنیم تا موسیقی کیفیتش به استاندارد جهانی و آن چیزی که روتینه نزدیک بشه ؟به نظرم منطقی نیست .

2.178.170.167
سه شنبه 18 آذر 1393 - 17:17
نرگس

دوست عزیز این هدفی که میگید خیلی خیلی بلند مدت است و حلا حالا ها محقق نمیشه حداقل به انداره ی جوونی جوون های این دوره . یعنی باید محرومیت بکشیم و چندین سال خوراک فرهنگی نداشته باشیم و مشکل روحی پیدا کنیم تا موسیقی کیفیتش به استاندارد جهانی و آن چیزی که روتینه نزدیک بشه ؟به نظرم منطقی نیست .

2.178.170.167
سه شنبه 18 آذر 1393 - 13:56

خواهش می کنم مسئولین همراهی کنند تا مشکل کنسرت ها حل بشه

سه شنبه 18 آذر 1393 - 14:03

توروخدا مجوز کنسرتها رو صادر کنین.مگه ما غیر از سالی یک بار کنسرت رفتن تفریح دیگه ایی داریم که دارین همینم ازمونم میگیریدش؟؟چرا اینقدر با جوونها مشکل دارین؟؟

سه شنبه 18 آذر 1393 - 14:39

آقا من اگه کنسرت احسان نرم میمیرم :( این چه کاریه آخه؟؟؟ کلا یه تفریح داشتیم اونم بگیرید.

سه شنبه 18 آذر 1393 - 14:46

"خواهش میکنم "مجوز کنسرت هارو صادر کنین بعد از یک مدت طولانی منتظر برگزاری کنسرت هستیم فقط زمان برگزاری کنسرت هارو به تعویق نندازید .

سه شنبه 18 آذر 1393 - 14:52

واقعا که..همين يه تفريحيم که داريم ازمون بگيرين...نميدونم چه مشکليه شما با هنرمنداى کشورتون دارين

سه شنبه 18 آذر 1393 - 14:53

ای بابا چرا آخه ؟؟؟ این همه دل خوش کردیم ب کنسرتهای بعد از صفر ، خواهش میکنم این کارو نکنبن ، بابا جوونای این کشور حق شادی و تفریح ندارند؟

سه شنبه 18 آذر 1393 - 15:04

چرا باید شادی کردن برای جوونا و نوجوونای این سرزمین ممنوع بشه؟؟آخه واقعا چرا؟

سه شنبه 18 آذر 1393 - 15:55

خواهش میکنم رسیدگی کنید خواهش میکنم مجوز رو صادر کنین...تنها دلخوشیه ما این کنسرتاس .حق شادی و تفریح ما نداریم اخه......چرا به هنرمند و کارش ارزش قایل نیستن چرا اینقدر هنر براتون بی ارزشه....تفریح سالم رو از مردم میگیرین وجوونا به تفریحات ناسالم روی میارن..نکنین این کارو با جوونا...

سه شنبه 18 آذر 1393 - 16:03

ازتون خواهش میکنم صادر کنید مجوزرا تنها تفریح مردم رو دارین ازشون میگیرین.چرا به هنر و هنرمند ارزش قایل نیستین.تنها تفریح سالم رو از جوونا بگیرین... عواقب بدی خواهد داشت....مردم ایران نباید شاد باشن اینهمه مشکلات تو زندگی داریم برای دوساعت که اروم میشدیم و همه چی یادمون میرفت اینم بگیرین... میدونین چقدر به هنرمند ضربه میزنین از نظر روحی...

سه شنبه 18 آذر 1393 - 16:05

torokhoda in shadio az ma nagirin torokhoda pas ma delemoon be chi khosh bashe

سه شنبه 18 آذر 1393 - 16:26

خیلی حس بدیه وقتی خسته از کار و تحصیلت برگردی خونه و همچین خبری رو ببینی ! یه گله ی بزرگ دارم ! از آخرین کنسرت سیروان خسروی حدود 4 ماه میگذره ، چیزی نمونده که دی ماه شروع شه و این زمان به 5 ماه برسه ، تو فصل پاییز که بجز 2 اجرای ارگانیک هیچ اجرایی از ایشون ندیدیم ، هر بار هم که سوال کردیم یکی از همکاران شما یا مسئولین عزیز برگزار کننده ی کنسرت ها به ما گفتند که دی ماه ! صبر کنید تا دی ماه .. هی وعده و وعید ! حالا هم که اوضاع این شده ! کنسرت ممنوع ! یعنی دیدن شادی مردم از اجرای زنده خواننده محبوبشون انقدر سخته که اجازه نمیدن مردم دوباره با هنرمندای محبوبشون دیدار داشته باشن و برای فرهنگ مملکتشون هزینه کنن؟ واقعا انقدر تحمل خوشحال بودن مردم سخته؟ تا کجا قراره پیش بره؟ تفریح رو روی جوونا و نوجوونا ببندن و نذارن بعد این همه وقت ، اجرای زنده هنرمند محبوبشونو ببینن که چی بشه ؟
من به عنوان یه طرفدار موسیقی
از شما خواهش میکنم این مسئله رو پیگیری کنید ،
ما خواستار برگزاری دوباره کنسرت ها هستیم ...
ممنون

سه شنبه 18 آذر 1393 - 16:29

خیلی حس بدیه وقتی خسته از کار و تحصیلت برگردی خونه و همچین خبری رو ببینی ! یه گله ی بزرگ دارم ! از آخرین کنسرت سیروان خسروی حدود 4 ماه میگذره ، چیزی نمونده که دی ماه شروع شه و این زمان به 5 ماه برسه ، تو فصل پاییز که بجز 2 اجرای ارگانیک هیچ اجرایی از ایشون ندیدیم ، هر بار هم که سوال کردیم یکی از همکاران شما یا مسئولین عزیز برگزار کننده ی کنسرت ها به ما گفتند که دی ماه ! صبر کنید تا دی ماه .. هی وعده و وعید ! حالا هم که اوضاع این شده ! کنسرت ممنوع ! یعنی دیدن شادی مردم از اجرای زنده خواننده محبوبشون انقدر سخته که اجازه نمیدن مردم دوباره با هنرمندای محبوبشون دیدار داشته باشن و برای فرهنگ مملکتشون هزینه کنن؟ واقعا انقدر تحمل خوشحال بودن مردم سخته؟ تا کجا قراره پیش بره؟ تفریح رو روی جوونا و نوجوونا ببندن و نذارن بعد این همه وقت ، اجرای زنده هنرمند محبوبشونو ببینن که چی بشه ؟
من به عنوان یه طرفدار موسیقی
از شما خواهش میکنم این مسئله رو پیگیری کنید ،
ما خواستار برگزاری دوباره کنسرت ها هستیم ...
ممنون

سه شنبه 18 آذر 1393 - 16:57

اینقدر به جوونها سخت نگیرید.اینهمه اونها رو تحت فشار نذارید.مجبورشون نکنین که به تفریحات ناسالم رو بیارن.لطفا صورت مسئله رو پاک نکنین.جوونای ایرانی تفریح زیادی ندارن.اونا به همین کنسرت قانعن.اینم ازشون نگیرین.قدر جوونا رو‌بدونین.اینقدر اونها رو از دولت و حکومت دلگیر نکنین.برای هنر و موسیقی ارزش قایل باشین.لطفا خلاف جهت دنیا پیش نرید.لطفا روز به روز به عقب حرکت نکنید.لطفا لطفا لطفا

سه شنبه 18 آذر 1393 - 17:01

خواهشمندیم لطفا به این مشکل رسیدگی کنید و هر چه زودتر مجوز رو صادر کنید، تنها دلخوشی ما جوونا همین کنسرتاست، برای یکی دو ساعت هم که شده یه تفریح سالم به دور از دغدغه های روزمرگی و غصه ها، این حق ما ایرانیاست به خصوص ما جوونا که این تفریح شاد و سالم رو داشته باشیم، لطفا مجوز کنسرت ها رو صادر کنید.

سه شنبه 18 آذر 1393 - 17:12

من هیچ کجای دنیا علاقه مندان به موسیقی را ندیدم که مثل ایرانی ها باشن . قیمت بلیت هامون که آن قدر نجومی است که یک قشر خاص توانایی دارن کنسرت برن . تازه خود ان ها هم براشون ارزون نیست و جزو تفریح ها خاصشون است . حداقل برای من . این هم از وضع مجوز هاست . دیگه غیر قابل تحمل شده . ما ایران را دوست داریم .ما موسیقی ایرانی را دوست داریم . حالا که موسیقی مجاز رشد کرده به جایی رسیده که موسیقی های لس آنجلسی جایی ندارن . چرا همه چیز را خراب میکنن ؟ من فکر میکنم اگر یک مدت همه از کنسرت ها استقاده نکنن این موضوعات حل بشن ایشالا .

سه شنبه 18 آذر 1393 - 17:28

چرا باید یک نهاد نظامی و امنیتی برای تعیین سطح کیفی! کنسرت مانع از برگزاری اون بشه.
خواننده ، تهیه کننده، نوازنده، هماهنگ کننده ، صدابردار ، کارگران سالن ، مراکز فروش بلیط ، چاپخونه ای که بلیط ها و بنرها رو چاپ میکنه و و و
یه حساب سرانگشتی کنید ببینید چندنفر از لغو یک کنسرت از نون خوردن میافتن

سه شنبه 18 آذر 1393 - 17:36

آخه چرا؟؟!!! چرا همیشه باید یه مشکلی تو یه روندی که داره به خوبی طی می شه ایجاد کنید؟!
خواهش می کنم این یه کنسرتو دیگه نگیرید... ما جوونا کلی دلمونو به این کنسرتا که تو راهه خوش کردیم! چه اشکالی آخه واقعا مگه ایجاد می کنه؟!! یه شب واسه ماها به کجا بر می خوره آخه!!!

سه شنبه 18 آذر 1393 - 17:44

بابااا...
تو رو خداا سریعتر این مجوزا رو بدییین
همینه کشورمون پیشرفت نمیکنه دیگه...
آخه یه کنسرتم انقدر فیلم و نامه و اینجور چیزا میخواااد؟؟
تو رو خدا این تفریحو از بین نبرین،همین یه تفریحو فقط...

سه شنبه 18 آذر 1393 - 17:47

سالن همایش برج میلاد و ازمون گرفتن کافی نبووووود...؟؟؟؟!!!!سالن میلاد نمایشگاهم مال خودشون...!ما که نفهمیدیم اصن چی گفتن چی کار دارن میکنن...خدا آخرشو به خیر کنه...!!!!

zz
سه شنبه 18 آذر 1393 - 18:09

کارتون درست نیس، دارین مردمو از مملکت فراری میکنین با این کارا،

سه شنبه 18 آذر 1393 - 18:40

من موافق این حرکتم این موسیقی پاپ ... رو باید زودتر از این ها تعطیل می کردن

سه شنبه 18 آذر 1393 - 18:50
فاطمه علیخانی

این موسیقی پاپ....؟
منظورتون رو میشه صریحتر بیان کنید؟؟؟
کشور ما کشوریه که همه جور تفریح و خوش گذرونی رو برای جوونا از بین برده...
یه کنسرت هست ، اونم با کلی مشکل ارشادی ، بی نهایت گیر دادن های بی مورد...
یه ذره فکر کنید :| بمیریم خوبه؟

188.245.195.249
سه شنبه 18 آذر 1393 - 19:04

وای نکنید این کارارو لطفا . اینقدر سخت گیری اخه؟ کنسرت رفتن تنها دلخوشی و تفریحه ماست همه جا و همه وفت تفریحاتمون داره جلوگیری میشه.جلوی کنسرتارو بگیرید بیشتر مردم تو محدودیت باشن؟ بشیم مثل کشورای عقب مونده ؟ جامعه اسلامی هستیم ک هستیم مگه اسلام گفته شاد نباشین؟ همین کنسرتا کلی توی روحیه مردم اثر میزاره. کم غم و غصه ندارن مردم با این اوضاع لااقل 2 ساعت یادشون میره چ مشکلاتی داشتن...چند نفر ک استعداد دارن. دارن میخونن مردمم پولشو میدن و استفاده شو میبرن دیگ مشکلتون چیه؟ دو طرف باهم مشکل دارن خودشون حل کنن چند ملیون ادم بخاطر مشکل اونا بسوزن؟ چ وضعشه اخه؟!

سه شنبه 18 آذر 1393 - 19:19

خواهشمندیم هرچه سریعتر مشکل مجوز کنسرت هارو حل کنید...تاامروز یکی از اتفاقای خوبی که افتاده بود پیشرفت و موفقیت خواننده های پاپ در عرصه موسیقی ایران بود و تنها دلخوشی مردم رفتن به همین کنسرت ها بود و میتونم بگم این تنها راه برای یه تفریح سالم داشتن بود...که اگر همین یه تفریحم از مردم گرفته شه خدا میدونه چه اتفاقی قراره بیفته دیگه!خواهشا تنها دلخوشی مردم رو دیگه نگیرید...ما خواستار برگزاری دوباره کنسرت ها هستیم.

سه شنبه 18 آذر 1393 - 19:53

دوستان آخه خجالتم خوب چیزیه
یعنی چی میخوایید برید کنسرت؟
یعنی چی میخوایید تفریح کنید؟
کجای دنیا جوونا تفریح میکنن که شما میخوایید تفریح کنید؟!!!!
این همه تفریح تواین مملکت ریخته برید جای دیگه تفریح کنید خب!!!!!
من نمبفهمم چرا اینقدر این جوونا پرتوقع شدن!!!!
برید توکوچه الک دولک بازی کنید این بهترین تفریحه فقط خواهشا مختلط نباشه که جمعتون میکنن!!!
و جاداره از مدیران و تصمیم گیرندگان تشکرویژه ای ذاشته باشم که هر روز دارن شرایطو بهتر از دیروز میکنن!!!!
جوونا بهتره برن بمیرن که دیگه مسیولان هم دغدغه ای نداشته باشن,باتشکر
لطفا تایید کنید

سه شنبه 18 آذر 1393 - 21:40

ولی ارمیا حقش نبود خخخخ جون من تایید

چهارشنبه 19 آذر 1393 - 01:15

از اینکه دیدم مسئولین به فکر بالا بردن کیفیت سالن های کنسرت افتادن خیلی تعجب کردم و اصلا باورم نشد. اما امیدوارم واقعا حقیقت داشته باشه و عملی بشه. و اگر هم عملی شد برای شهرستانها هم یه کاری بکنند.متاسفانه تو شهرستانها کنسرت ها تو سالن های عروسی و یا تو سالن های ورزشی برگزار میشه و امکانات سالن و صدا اصلا قابل مقایسه با سالن میلاد نیست در حالی که فیمت بلیط ها با بلیط های سالن میلاد برابره.
ای کاش همه این مسولین و ارگان ها به جای اینکه اینهمه قضیه رو پیچیده کنند به فکر دلخوشی مردم باشند و درک کنند وقتی تو این شرایط سخت و بد اقتصادی ملت برای یه شب خوش بودن این همه هزینه میکنند و بلیط میگیرن یعنی چی و چقدر اهمیت داره ؟؟؟؟

پنجشنبه 20 آذر 1393 - 21:58

همین یه تفریحم میخواین بگیرین ازمون؟
بسه تو رو خدا دیگه واسه همینه تو هیچ جشنواره و هیچ برنامه مهمی تو دنیا جا نداریم

جمعه 21 آذر 1393 - 12:07

موزیک ما چرا کامنت من رو منتشر نکردید؟؟؟!!! مگه شما بی طرف نیستید؟ نکنه شما هم به سمت خاصی گرایش دارید؟

شنبه 22 آذر 1393 - 00:05

اول از همه اميدوارم يه فكر اساسى راجع به سالنهاى كنسرت شهرستانها بكنند... بعدشم يه لحظه خودشونو جاى ما بذارن . تو مملكتى كه هيچ تفريح و شادى و خوشى نيست و ما تنها فكر و ذكرمون و دلخوشيمون همين كنسرتهاس چوا ميخوان ازمون بگيرن؟ كاش لااقل اين پروسه زياد زمانبر نباشه تا الان كه محرم و صفر بود و كنسرتى نبود ولى بعد اين وقتشه

یکشنبه 23 آذر 1393 - 16:34

واقعا نمیدونم چرا

من به نمایندگی از طرفدارای دو آتیشهٔ بهنام صفوی خیلی‌ ناراحتم از این کاراشون.دلم کلی‌ کنسرت بهنام رو می‌خواست بعد از این ایام کنسرت میخوایم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مجوز کنسرت‌ها درگرو تدوین شیوه‌نامه | موسیقی ما