[ مجید رئوفی - دبیر سرویس پاپ ]
موسیقی ما - بعد از وقفهای که در نوشتن ریویوهای ماهانه تکآهنگها پیش آمد، دوباره با همان رویکرد قبل، چند تکآهنگ مهم یکی دو ماه گذشته را انتخاب کردیم. رویکرد ما در این ریویونویسی، از یک سو، مروری بر ساختههای جدید چهرههای محبوب و مطرح موسیقی پاپ است و از سوی دیگر، انتخاب قطعاتی است از چهرههای جدید که سویههایی از خلاقیت، تفاوت، استعداد و توانمندی را به زعم ما به نمایش گذاشتهاند. ناگفته پیداست که اینها سلیقه شخصی نویسنده این ریویوها هستند و الزاما سایر همکاران ما در موسیقی ما با این نظرات موافق یا مخالف نیستند.
-
ثانیه [ احسان خواجه امیری ]
همین که احسان خواجه امیری خطر میکند و از کار جدید و متفاوت هراسی ندارد، قابل ستایش است. بعد از کار نه چندان موفق ماه عسل، احسان خواجه امیری یک کار پرشور و شنیدنی ضبط کرده است. هومن نامداری هم به نوعی خرق عادت کرده است. نامداری که پیش از این، تنظیمهایش از چند کیلومتری فریاد میزدند کار او هستند، در این قطعه جدید، تواناییهایش در تنظیمهای ریتمیک و با تغییرات سازبندی مختلف را به خوبی نشان داده و به وضوح کارش نسبت به دو سال قبلش پیشرفت کرده است. کار جدید خواجه امیری نشان میدهد که او همچنان بیرقیب در عرصه موسیقی پاپ به پیش میرود. تنها نکته منفی این کار، اصرار بیش از حد خواجه امیری به تلفظ متفاوت حروف «دال» و «ت» است که بیش از اندازه است و از فرط تکرار، ملال آور میشود و حس خوب شنونده را کمرنگ میکند.
یک کار تیپیک از محسن چاوشی که هواداران دو آتشهاش را راضی میکند. اما ترانه حسین صفا در بید بیمجنون، مغشوش و گیج است. مصراعها فاقد ارتباط معنایی مناسباند و شعر قوام درستی ندارد. غل و زنجیر و آه بیتاثیر قافیههای جوریاند اما مفهوم یگانهای را در برندارند. ترس از خنده و آینده هم همین طور. شاید بیت درخشان این ترانه، این باشد: «ای چشم از دیدن خلاصم کن/ از چشم پوشیدن خلاصم کن» به نظر میرسد معشوق، عاشق مجنون را رها کرده و رفته و حالا عاشق نمیداند نفرین کند یا نکند، چشم پوشی کند یا نکند. اگر این طور باشد و این اتفاق که ظاهرا ساده به نظر میرسد اما در واقع پیچیده و مهم است، چرا شاعر در مصراع بعد میگوید «از اتفاقی که نیفتاده»؟ راستی سوال مهم این است. بید بیمجنون چیست؟ اساسا مجنون صفت است برای بید ولی «بیمجنون» دیگر برای بید، صفت نیست و مفهوم بازی واژگانی و واژهسازی را هم از بین میبرد.
طهران عالی شروع میشود؛ طوری که به مخاطب، نوید یک آهنگ متفاوت میدهد. در عرصه تقریبا تکراری و مشابه تنظیمهای امروز که همه فکر میکنند چقدر کارشان بینظیر است اما فقط یکی از دهها قطعه شبیه بازار را تولید کردهاند، تنظیم اویسی به ویژه در اورتور قطعه، شنیدنی است؛ کاری شبیه به دفت پانک با صدای غالب گیتار الکتریک و بیس. اما کار به نیمه که میرسد، میافتد. آن شور اولیه امتداد پیدا نمیکند و طهران در میانه راه، بیشتر تهران است؛ مثل بقیه کارهای امروز. متن ترانه هم نسبتا خوب است اما مفهوم طهران در ترانه بسط پیدا نکرده است. اما از همه اینها بهتر، اجرای خوب بابک جهانبخش است که سبکش را یافته است. طهران یک کار شنیدنی و خوب از بابک جهانبخش است که مدتهاست کار ضعیفی منتشر نکرده و همین، خیلی خوب است.
انتقاد بزرگ به علی لهراسبی، تداوم نداشتن در یک مسیر مشخص و از این شاخه به آن شاخه پریدن مدام است. او پس از یک دوره فوق العاده موفق، طی دو سه سال گذشته، بیوقفه در حال آزمون و خطاست. وقتی کارهای شادمهر میگیرد، سراغ او میرود، وقتی ملودیهای پاشایی عمومی میشود، شبیه او میشود و این قطعه جدید، فقط صدای لهراسبی را دارد و تمام پارامترهایش به سبک کارهایی است که اعضای پازل بند، خودشان اجرا میکنند. پس جای علی لهراسبی کجاست؟ البته که این قطعه از سه چهار تک آهنگ آخر لهراسبی مخاطب بیشتری خواهد داشت ولی ترانه ضعیف اصلا با کاراکتر علی لهراسبی همخوان نیست. «پاره پاره قلبم/ عاشق بیچاره قلبم/ چه بیقراره قلبم/ آخه همش رو انتظاره قلبم/ نگو سر کاره قلبم/ نگو دوست نداره قلبم/ دست خودش نیست «واقعا این ترانه، شبیه لهراسبی نیست. در واقع، این کار را هرکسی میتواند بخواند.
یک کار بالاتر از استاندارد موسیقی پاپ امروز؛ با اجرایی متفاوت از یک چهره با استعداد که نشان میدهد خلاف آنچه برخی چهرههای نامدار موسیقی ایران میگویند، هنوز میتوان ملودیهای جذاب و تاثیرگذاری روی ترانههای خوب گذاشت و به آن نقطه حساس گوش و ذهن مخاطب سخت گیر، چنگ انداخت.» هوای تو «یک کار پر حس و حال است از امیر عظیمی که طیفهای مختلفی را جذب میکند. کمتر کسی را دیدهام که این کار را بشنود و بگوید خوشم نیامد. ملودی آن قدر روی ترانه محمدهیراد حاتمی خوب نشسته که شنونده نمیتواند لحظهای از کار جدا شود. میکس صدای عظیمی هم خاص و ویژه است. امیر عظیمی را باید جدی گرفت. مطمئنم از او بیشتر خواهیم شنید.
بعد از اشتباه استراتژیک روبوتیک که مشخص نبود با چه هدفی و بر مبنای کدام استراتژی منتشر شده بود، قطعه» بازگشت «با تنظیم ساده و نسبتا خوب سعید سام تا حدودی مهدی مقدم را به مسیر برگرداند. کار، شاخص و متفاوت نیست اما استاندارد است. اما باز هم او اشتباه دیگری کرده است. درست است که مقدم در دوره پرکاریاش، ترانههای آرام و غمگین هم اجرا کرده که بعضا در سطح خود موفق هم بودهاند، اما به نظر میرسید او باید پیش از کنسرتش در تهران، یک قطعه شاد و گیراتر از «بازگشت» را منتشر میکرد. مهدی مقدم با آثار شش و هشت و ریتمیکش قطعا موفقتر خواهد بود؛ به ویژه اگر قرار باشد تک آهنگ منتشر کند و از آن مهمتر اگر قرار باشد پس از سالها روی صحنه برود.
موسیقی کاکوبند، یک موسیقی اکتیو، پرشور و تاثیرگذار است. البته نگاه من به این کانتکست موسیقی موسوم به ورلدموزیک نیست. من آثار کاکوبند و به ویژه تک آهنگ «هوکو هوکو» را در قالب پاپ میسنجم. این قطعه، رگههای فوقالعادهای از توانمندیهای برادران صرافی مهر برای تنظیم آثار پاپ متفاوت را نمایش میدهد. اگر بدویت موجود و البته آگاهانه سازبندی کاکوبند در آلبومشان و به ویژه در قطعه «هوکو هوکو» حذف یا کمرنگ شود و از طرفی این تنظیم ِ بر پایه سازهای کوبهای با مایههای موسیقی لاتین، عربی و افریقایی تقویت شود، با این ریتم و ملودی، قطعا میتوان آثار پاپ بسیار موفقی ساخت. البته تنظیم هم باید کمی خلوتتر و به روزتر شود.
دو کار از این گروه متفاوت منتشر شده که شنیدنی و خارج از دایره موسیقی امروز پاپ هستند. اعضای جوان و موزیسین گروه، کاراکترهای جالبی هم دارند که میتوان از کاورهای بسیار پرانرژی و رنگین و شیکشان به گوشهای از این شخصیتپردازی پی برد. خلا چنین گروههایی به شدت در موسیقی تک یا نهایتا دونفره پاپ ایران به چشم میخورد. چند جوان مدرن و امروزی که برای هم نسلهایشان و از از زبان آنها بخوانند. پاپریکا در قطعه دومش یعنی شروع تازه هم هنوز به پختگی نرسیده و حتی یکی از صداهای گروه هم خام است اما آنها قابلیتهای بالایی برای بروز و ظهور دارند. شروع تازه با تنظیم و ترانهای خاص و متفاوت این نوید را میدهد.
دیدگاهها
لطفا بدون تاخیر، هر ماه این کار رو انجام بدین و آهنگ های علی عبدالمالکی رو هم نقد کنین... موسیقی ما لطفا از برنامه ی شب کوک شبکه ی نسیم گزارشی تهیه کنین... باید از این برنامه ها حمایت شه. تشکر
آهنگ علی اصحابی کجاست ؟؟؟؟؟ الان شهرت لهراسبی از علی بیشتره
والا ما طرفدار دیگر خواننده ها زورمون میگیره فقط برا اونایی که پر حاشیه اند کار میکنین
این درست نیست
به امید انتشار قطعه متفاوت " دیشب همین موقع " از امین حبیبی عزیز
دوست عزيزم آقاي متين خان اين سايت با آقاي وسعت صدا علي عبدالمالكي مشكل داره.........
....
....
.....
کاکو بند : سبک جدید و جالبی بود اما وقتی چنر بار گوش میدی خسته کننده میشه
محسن چاوشی : برای ما مخاطباش همه چی عالی ولی عموم شاید خوششون نیاد. البته خیلی ها روو راض ی کرده بود . اما به نظرم محسن نباید تیتراژ بخونه . مخصوصا برای صدا و سیما . چون شخصیتش در حد صدا و سیما نیست
خواجه امیری : کار ماه عسلش خوب بود اما موفقیت هیچکدوم از تیتراژهای قبلی برنامه رو نداشت و چیز جدیدی نبود و به جز هواداراش نتونست بقیه رو راضی کنه. (درحالی که تیتراژهای ماه عسل باعث افزایش مخاطب افرادی چون یراحی و پاشایی و علبزاده و ... شده بود) . این کار جدیدش هم چیز جدیدی نبود و اهنگ شادی بود(الکی نگید تغییر سبک) اما چون بلاخره جرات پیدا کرد متفاوت بخونه جای امیدواری هست
لهراسبی : اصلا امضا و سبک خاص خودش رو نداره و هر کی براش آهنگ سازی کنه میخونه . یه دوره شادمهر یه دوره یگانه الانم پازل بند و این اواخر ب شدت افت کرده و نباید از شعرهای ساده امیرخانی استفاده کنه . تنظیم و آهنگ های پازل هم جدیدا تکراری شده و تاریخ انقضا داره
مهدی مقدم : واقعا این حقش نبود این همه سال ممنوع الکاری . اما اون هم این اواخر افت شدیدی کرده و مهدی مقدم دهه 80 نیست و آدم اهنگشو 2-3 بار بیشتر گوش نمیده . امیدوارم به اوج خودش برگرده
امیر عضیمی هم دامن ساتن رو خیلی دوست داشتم .اما کار جدیدش رو گوش ندادم ....
بهترینش انصافا آهنگ احسان خواجه امیری بود لطضا آهنگ های سامان جلیلی رو هم نقد کنید
راجب احسان و علی لهراسبی کاملا درسته
واقعا انقد درک شعر خوب و بد سخته برا ی خواننده؟
به نطرم علیرضا طلیسچی هم اینجا جاش خالیه ها،انصافا آهنگ خیلی قشنگی خونده
دوست عزیز به اصطلاح کارشناس لطفا سواد مردم رو ب سخره نگیر خواهشا!عیب شما اینه که همه چیز رو مطلق براساس سلیقه و نگاه خودت میگی و اونو ب کل جامعه تعمیم میدی مثل این حرفت(کار جدید خواجه امیری نشان میدهد که او همچنان بیرقیب در عرصه موسیقی پاپ به پیش میرود!!!!!!!) که بیشتر شبیه یه جوک با مزه میمونه. دوست عزیز چه کسی در این عرصه بی رقیب تر از چاووشی هست ؟؟؟
یه نگاه به دوروبر خودت بنداز بعد بیانیه صدمن یه غاز بده !!
لطفا نقد تراته های سنگین و معنادار حسین صفا رو به اهلش بسپار و ایرادهای بی سر و ته نگیر که اصلا دیدگاهت در مورد دیگر کارها نشون داد که مخصوصا در این حوزه سواد خاصی نداری!
در ضمن تو این لیست من در اوردی که شما به اصطلاح کارشناسی کردی جای خالی قطعات زیبای دیگر خواننده های با جنم مثل اصحابی-طلیسچی-محمدعلیزاده-سعیدشهروز خالیه که همون بهتر که شما اونا رو نقد نکردی چون واقعا قشنگ نقد میکنین !!!!
موسیقی ما ثبت کن
آهنگ احسان خواجه امیری و بابک جهانبخش واقعا عالی بودن...ولی به نظر من بهترین اهنگ این لیست کار امیر عظیمیه....واقعا کارای امیر عظیمی فوق العادست....
چرا دیگه این قسمت ترانه های هیت تاریخ ایران رو تکمیل نمیکنید؟همینطورم قسمت ضدزرد رو دیگه ادامه ندادین چرا؟لطفا ادامه بدید این قسمتارو!ممنون!
با سلام. از سایت شما بعیده که این جوری نقد بشه. آقایون محترم! اگه ترانه یا اثری ضعیفه؛ از نگاه خودتون نقد کنید؛ نه اینکه نگاه تون رو به رُخ مردم بکشونید. هر کسی آزاد هر جور می خواد اثر منتخب اش رو نقد کنه. واقعا انتظار نداشتم. کاملا مشخصه که دارین حق به جانب بعضی خواننده ها مطلب می نویسین. وقتی سایت آزاد موسیقی این باشه؛ باید فاتحه بقیه رو خوند.
متاسفم
اسطوره ی موزیک پاپ:احسان خواجه امیری
دوس دارم دوستان چاووشیست که از تغییر سبک حرف میزدند مقاله رو بخونن. :)
ثانیه ثانیه صدات
حس آروم نفسات
مثل اولین باره نمیذاره که دیوونه نباشم
میرسم از تو به خودم
شکل لبخند تو شدم
بیقرار این عشق و پریشونی و دیوونگیاشم
کار جدید خواجه امیری نشان میدهد که او همچنان بیرقیب در عرصه موسیقی پاپ به پیش میرود.
سلطان موسیقی پاپ میگن همینه ها.
درود بر سلطان خواجه امیری بزرگ
انصافا احسان اصن تکراری نمیشه.به این میگن خواننده نه کسی که طرفداراش فکر میکنن شعر سنگین بخونه شاهکار کرده.
به قول امین رستمی خواننده ای که کنسرت نمیذاره مثل زنبوره بی عسل.
احسان خواجه امیری بی رقیب در موسیقی پاپ
کار جدید خواجه امیری نشان میدهد که او همچنان بیرقیب در عرصه موسیقی پاپ به پیش میرود.
سکوووووت
سلطان بی چون و چرای موسیقی پاپ:احسان خواجه امیری
احسااان تو ناجی موسیقی پاپ ما
احساااان صدای تو افتخار ما
مرد اول موسیقی پاپ و سلطان صدای ایران احسان خواجه امیری
اصن احسان مثه مدرسان شریف شده.
کار شاد میخوای:احسان خواجه امیری
کار غمگین میخوای:احسان خواجه امیری
بهترین خواننده ایران:احسان خواجه امیری
کی؟احسان خواجه امیری
چی؟احسان خواجه امیری
.........................................
کار جدید خواجه امیری نشان میدهد که او همچنان بیرقیب در عرصه موسیقی پاپ به پیش میرود.
دنیا قراره از تو اسطورشو بسازه
کار احسان و بابک از همه بهتر بود.
کار چاووشی هم افضاح.نمیدونم چرا حس میکنه شعر سنگین بخونه خیلی موفقه :/ بیا مثه سنتوری بخون تا همه ازت دفاع کنن نه اینکه هر آهنگی میدی ازت انتقاد کنن.
احسان همیشه بی رقیب در موسیقی ایران
هنوز مونده تا موسیقی ایران احسان خواجه امیری رو بفهمه.
چشم بد خواهاش ایشالا در بیاد.
مرد اول موسیقی ایران
کار ثانیه احسان خواجه امیری که کاور اهنگ موج و صخره ( تیتراژ پایانی سریال موج و صخره) از رضا صادقی هست رو ،
در حد کارهای کلاپتون بردی بالا برادر!!
یه کاور که اینهمه تعریف و تمجید نداره. اونم با اون تنظیم نخ نما و تکراری شش و هشت!
موسیقی ما لطفا تایید کن تا مثل همیشه بی طرفی خودتو اثبات کنی. علاوه بر این اگر حرفام خلاف واقع باشه مخاطب خودش تشخیص میده. تشکر از سایت وزینتون
این پاسخ صرفا در برابر متنیست که درباره بید بی مجنون محسن چاوشی نوشته شده.من واقعا برای کسی که این شعر رو تفسیر کرده متاسفم چون ...گفته ترس از خنده و آینده بی معنیه.کجا بی معنیه؟! میگه میخندمو از خنده میترسم یعنی نگرانم که این خنده دووم نیاره یا اینکه از سر دیوونگی و الکی باشه.هر روز از آینده میترسم هم که دیگه واضحه یعنی از آینده ی بدون معشوقش میترسه که قراره چی به سرش بیاد.گفته چرا اگه اتفاق ساده س تو مصرع بعد گفته از اتفاقی که نیفتاده! این دیگه اوج عدم درک یک انسانه.اصلا ارتباطی به اون چیزی که ایشون درک کرده نداره این مصرع.شاعر میگه از اتفاق ظاهرا ساده یعنی به ظاهر خب شکست خورده و شاید ظاهرا اوضاع اونقد بد نباشه و از پا نیفتاده باشه اما تو مصرع بعد منظورش اینه که از اتفاقی که حتی نیفتاده هم میترسه.این ربطی به مصرع قبلی نداره.میگه از آینده ای که نیومده و هیچیش معلوم نیستم میترسه که اتفاقا برمیگرده به بیت قبل که خیلی هم حرکت قشنگیه.راجب بید بی مجنون هم بازم جای سواله که آخه چیزی که انقد بدیهیه جای سوال داره؟! همه میدونیم که بید مجنون اسم یه درخته و یه واژه ی مستقله جدا از هم نیست که ایشون مجنون رو صفتی واسه بید میدونن! و اینکه بید مجنون یکب از نماد های عشقه.و وقتی با این کلمه بازی میکنه و میگه بید بی مجنون استعاره از عاشقیه که معشوقش رو از دست داده.در واقع میشه عاشق بی معشوق.واقعا جای تامل داره که کسایی دست به تفسیر میزنن که هیچ درکی حتی از زبان فارسی و واژگان ندارن خوبه نمیان اشعار کلاسیک رو تفسیر کنن.و بد تر اینکه هیچ نظارتی هم رو کارشون نیست.انقد تهی و خنده دار بود این تفسیر که مجبورم کرد صحبت کنم راجبش.واقعا جای تاسف داره همچین شخصی دبیر قسمت پاپ و نقاد باشه.خیلی متاسفم که سواد موسیقی و شعر و ترانه که هیچ سواد زبان فارسی و درک اون رو هم نداره نویسنده این مطلب.
واقعا آقای خواجه امیری همیشه و همه جا میدرخشه .امیدوارم روز به روز موفق تر بشه .ثانیه ثانیه صدات /حس آروم نفسات /مثل اولین باره نمیذاره که دیوونه نباشم...
فقط احسان خواجه امیری،واقعا هم بی رقیبه
ثانیه بین بقیه ی این ترک ها واقعا می درخشه و سروری میکنه
فقط ثانیه ی استاد خواجه امیری
احسان خواجه امیری همیشه بی رقیب خواهد بود در موسیقی ایران
....
اتفاقا تیتراژ ماه عسل با صدای احسان
به شدت عالی و شنیدنی بود
جوری که آدم سیر نمیشد از شنیدنش
....
......
....
...
کار جدید خواجه امیری نشان میدهد که او همچنان بیرقیب در عرصه موسیقی پاپ به پیش میرود
...
....
.....
تو این آهنگا تهران بابک جهانبخش از همه بهتر بود . آهنگ خواجه امیری برای من که اصلا جالب نبود مخصوصا ملودییش که حوصله سر بره .
درسته که خواجه امیری خواننده بزرگیه ولی این که نویسنده بگه بی رقیب در عرصه پاپ خیلی اغراق آمیزه .
از نظر موفقیت و تاثیر گذاری خواجه امیری و یگانه و چاووشی و تا حدودی سیروان تو یه سطحن
عزیز دل! صد بار «ریویو» گفتی و دیدی ثمرش را, «مرور» چه بدی داشت که یک بار نگفتی؟!
در مورد تیتراژ ماه عسل باید بگم که بسیار محبوب شده که میتوان از همخونی مردم تو کنسرت اخیر خرم آباد و اصفهان و کرمانشاه و همدان به این قضیه پی برد و البته امسال اولین سالی بود که مردم پیامک میدادند تیتراژ کامل پخش شه.
در مورد ثانیه هم فکر میکنم دیگه نتونستن چیزی بگن به تلفظ گیر دادن.
درود به بی رقیب موسیقی پاپ احسان خواجه امیری
ماه عسل کار خیلی زیبا و قابل قبولی بود و دوسش داشتم.
ثانیه هم که دیگه حرفی واسه گفتن نذاشت عالی بود.
موفق باشید.
همش تعریف و تمجید ! آخه چی بود این تک ترک ها! "ثانیه" خواجه امیری با اینکه یکی از دنبال کننده های کارهاش هستم اصلا در حد خودش نبود فقط یک ترک ریتمیک دیگه که زود از یاد میره! انقدر از "هوای تو " امیر عظیمی تعریف کردید که وقتی گوش دادم تمام انتظاراتم مثل سقوط از روی کوه به خاک نشست! بید بی مجنون چاووشی که خودتون به ترانه اشاره کردید نیازی به گفتن نیست ولی حداقل چند ده باری میشه گوشش داد البته بقیه ترک هایی هم که معرفی کردید ترانه هاشون کم بی مشکل نبود همش آبکی (فقط از دید یک مخاطب) بقیه آثار ی که تعریف و تمجید کردید با یک بار گوش دادن هم ازش زده میشید آخه ملودی کجا داشتن این ترک ها که از ملودیشون انقدر تعریف کردید!
آدم بره ترک People Help the People از یک دختر 17-18 ساله با نام هنریش Birdy گوش بده! ملودیش فقط با یک پیانو ساده از همه این ترک ها بهتره! ترانش که بماند! واقعا موسیقیمون رو به سقوطه.با این تعریف ها فقط بدتر میشه!
آقای مجید رئوفی دارین داستان تعریف میکنین؟
((به نظر میرسد معشوق، عاشق مجنون را رها کرده و رفته و حالا عاشق نمیداند نفرین کند یا نکند، چشم پوشی کند یا نکند. اگر این طور باشد و این اتفاق که ظاهرا ساده به نظر میرسد اما در واقع پیچیده و مهم است))
منتظر بقیه داستان هم شخصا هستم.
در ضمن شما از یک شعر سر در نمیارید لازم نیست قصه تعریف کنید :)
در ضمن با یک تراک نمیشه گفت که کسی بی رقیبه.حالا با یه آلبوم میگفتید شاید یه چیزی.
کار امیر عظیمی واقعا زیباست.تا حالا حدود 4تک تراک ازش شنیدم و یک آلبوم بی کلام با دکلمه که خیلی زیبا بود
از معدود خواننده هایی هست که ترانه رو با دقت انتخاب میکنه و همیشه ملودی و ترانش خوب باهم جور میشه
واقعا باید با این دست خواننده ها و گروه های جدیدی مثه چارتار امیدوار شد به خواننده موسیقی پاپ
خنده دارتر از این مطلب انصافا نخونده بودم ! یه کار دم دستی شیش و هشتی چطور باعث شده جناب نویسنده پی ببرن که خوانننده مورد علاقشون همچنان بی رقیب هستند ؟؟
حالا دو تا مسئله است : 1 بی رقب بودن خوانندشون که خیلی خنده دارِ با کارهایی که به مراتب بهتر از ایشون منتشر میشه مثل چاوشی یراحی یگانه فریدون که موفق تر عمل کردند
2 یه اهنگ شیش و هشتی دم دستی واقعا اینجور نویسنده رو سر ذوق اورده که میگه این اهنگ نشون داده خواننده مورد علاقش بی رقیبِ تو عرصه پاپ
:)
بی نهایت شاد شدم
بقیشم نخوندم انصافا ! شاد باشید ک شادمون کردید
شما چرا نقد روبا نظر شخصی اشتباه میگیری آقای به اصطلاح محترم ...کارخواجه امیری در ماه عسل امسال با توجه به زمان کم برای تولید آهنگ بی نظیر و فوق العادست دل آدمو با حال و هوای ماه رمضان وبرنامه ماه عسل یکی میکنه ... . کارمحسن چاوشی و آهنگ بید مجنون باید گفت شما اگه فقط یک بار تنها یکبار فیلم رو دیده باشین می فهمین که شعر آقای حسین صفا بی نظیر و قشنگ در مورد داستان فیلم هستش وحال وهوای عاشقانه رو با هنرمندی تمام در شعر آورده و باید گفت بازی باکلمات یا قافیه ها که برای شما عجیب هست سبک شعر ایشون بوده و هست و در این چندسال محسن چاوشی اون هارو اجرا کرده و فوق العدن ... لطفا دیگه نقد نکنید یا نگاهتون رو نسبت به نقد درست کنید موسیقی ما منتشرکن لطفا
نمی دونم چرا هر چی میشه به کنسرت گذاشتن یا نداشتن محسن تموم میشه؟
آخه مردم عزیز ، طرفدارای گل ، اون روز که محسن کنسرت گذاشت و دیدین که چجوری سالن هارو پر کرد، چه توجیهی برای این تهمتایی که میزنین دارین؟
حالا این دسته عزیزان به کنار، یه دسته هستن که تو مطالب سایت می گردن، هرچی که محسن چاووشی داره میان زیرش کامنت میذارن که بابا این چاووشی با این صدای ""افکتی"" ...
آخه عشقم، این افتی ای که شما میگی داری خوننده مورد علاقه خودت و متهم به دروغ گفتن می کنی؟ چرا؟ چون محسن یا اکثر این عزیزان ویا تنظیم کننده های مطرح کشور همکاری داشته. تنظیم کننده ها دروغ میگن؟ خواننده ها دروغ میگن؟ تهیه کننده ها؟ فرزاد فرزین؟ محسن یگانه؟ علی لهراسبی؟ سینا سرلک؟ مهدی یراحی؟ احسان علیخانی تیتراژ میده دست کسی که صداش افکتیه؟
ای خدا ... من برای همه این کسایی که گفتم احترام قائلم و با آهنگ های زیادی ازشون خاطره دارم.
(( چند تکآهنگ مهم یکی دو ماه گذشته را انتخاب کردیم. رویکرد ما در این ریویونویسی، از یک سو، مروری بر ساختههای جدید چهرههای محبوب و مطرح موسیقی پاپ است و از سوی دیگر، انتخاب قطعاتی است از چهرههای جدید که سویههایی از خلاقیت، تفاوت، استعداد و توانمندی را به زعم ما به نمایش گذاشتهاند ))
عجب!
به نظر من اگه این متن رو اینطوری مینوشتید عاقلانه تر بود:
ضعیفترین تک آهنگ های یکی دو ماه گذشته را انتخاب کردیم. رویکرد ما در این ریویونویسی، مروری است بر ساختههای جدید چهرههای ناشناخته پاپ (به استثنای چند نفر) که کلیشه ای ترین و تکراری ترین آثار خود را روانه بازار موسیقی کرده اند.
آقای نویسنده! شما زعم خودتون رو زیادی توی نقدتون دخیل کردین! نقد باید بر پایه انصاف باشه نه سلیقه شخص شخیص شما
من طرفدار رضا صادقی و مهدی مقدم
اینکه بعضیا گیر میدن به محسن چاوشی بگم که مهدی گفته از صدای چاوشی بهتر نشنیدم.کسی که باهاش همکاری داشته.
ولی من آلبوم آخر چاوشی رو با اینکه دوس دارم در حد چاوشی نبود قبول کنید.من وقتی یاد سیزده میفتم کلا خاطرات خوبی یادم میاد ولی پاروی بی قایق رو واقعا تو مردم همه گیر ندیدم.
احسان خواجه امیری هم آلبوم آخرش واقعا در حد عاشقانه ها نبود .باعث تاسفه دو تا از بهترین ها به این روند ادامه بدن.البته بگم رضا صادقی هم فقط طرفداراش و راضی کرد و آلبوم همه گیر نشد با این که طرفداران.
مهدی مقدم هم خدا کنه آلبومش مثه تک آهنگ های چند ماه اخیرش نباشه.
با تمام وجود منتظر آلبومش هستم .
بابک جهانبخش خیلی وقته که اهنگ ضعیف بیرون نداده ونخواهد داد ولی اینکه گفتی وقتی به نیمه میرسد می افتد را قبول دارم...
کلا اگر متن ترانه هم ضعیف باشه با صدای بابک جهانبخش این ضعف خیلی پیدا نمیشه...
من فقط از طهران بابک جهانبخش خوشم اومد ، هم ترانه اش جدید و خاص بود هم آهنگ و تنظیمش حتی نوع خوندن بابک هم با قبلا فرق داشت ، بقییه تک آهنگ ها خوب نبود ، کاش راجب اهنگ سکوتش هم مینوشتین چون وااااقعا آهنگ زیبا و بی نقصی بود
من هم موافقم احسان خواجه امیری بعد از شاهکار آلبوم عاشقانه ها کارهاش افت کرده و تکراری شده ولی هیچ رقمه نمیتونم بپذیرم چاووشی با اون صدای خش دار و یکنواخت قابل مقایسه باشه با احسان خواجه امیری با اون صدای زیبا و با شکوهش. احسان در کنار اساتیدی مثل ایرج، شجریان، همایون، محمد اصفهانی جز نوابغ موسیقیه که سال ها طول میکشه مثل اون پیدا بشه.
افزودن یک دیدگاه جدید