برنامه یاد بعضی نفرات
 
تور ورک شاپ‌های پویا سرایی در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد
از نت‌خوانی تا سونوریته
موسیقی ما - تور ورک شاپ‌های «پویا سرایی» - آهنگساز و نوازنده‌ی سنتور- با موضوعیت ساز تخصصی سنتور و نیز درک و ردیافت موسیقی ایرانی برای کلیه سازهای ایرانی در شهرهای مختلف از جمله کرمان ،یزد، سنندج، مشهد ،تربت حیدریه و ... در حال انجام است.
 
در این ورک شاپ‌ها ،مبانی نوازندگی سنتور (شامل ریتم، نت‌خوانی، موزیکالیته و سونوریته) در سه سطح ابتدایی تا پیشرفته  توسط دکتر «پویا سرایی» نوازنده، آهنگساز و استاد دانشگاه بطور فشرده تدریس خواهد شد. ورک شاپ دیگری تحت عنوان درک و دریافت موسیقی ایرانی و بداهه نوازی برای کلیه سازهای ایرانی نیز توسط سرایی آموزش خواهد شد که در آن تئوری‌های تحلیل ردیف و مبانی نظری موسیقی دستگاهی تدریس خواهد شد. سرایی دوره‌ی ویژه‌ی این مباحث را در کلاس‌های آزاد دانشگاه هنر تهران نیز به‌صورت سراسری برگزار خواهد کرد. ورک شاپ شهر کرمان به همت بنیاد مرحوم استاد ایرج بسطامی طی روزهای گذشته انجام شد.
 
درک و دریافت موسیقی دستگاهی ایران با محوریتِ شناخت مبانی نظری دستگاه و ردیف، تحلیل گوشه‌های ردیف موسیقی دستگاهی، تحلیل آثار شاخص موسیقی دستگاهی خواهد بود، همچنین مبانی اجرا و دوره‌ی عالی نوازندگی در موسیقی دستگاهی نیز دارای محورهای مبانی اجرای موسیقی، چگونگی تمرین قطعات موسیقی و مبانی بداهه نوازی در موسیقی دستگاهی است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1395 - 13:15

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 13 مهر 1395 - 10:28

گویا اقای سرایی بیش از اندازه خودشان را جدی گرفته اند ... ورکشاپ ! شاید معنی جدیدی در ایران پیدا کرده . لطفا شما به اعتراضات دانشجویانتان در دانشگاه آزاد اسلامی که بلطف اقای مختاباد مدرس شده اید را بدهید. اساتیدی چون پایور و مشکاتیان و کامکار و شفیعیان و کیایی و... اینقدر مدعی نیستند و نبودند.

سه شنبه 13 مهر 1395 - 15:28
ارس

شاید هم شما خیلی خودتون رو آگاه فرض کردین! سابقه آقای سرایی با اساتید مختلف موسیقی و نیز تدریس در دانشگاههای دیگر هم به لطف آقای مختاباد بوده؟ جالب اینکه ایشون حتی یک کار مشترک هم با آقای مختاباد ندارند!! یا شاید هم شما کسانی مثل علی رهبری و پیمان سلطانی و حمید متبسم و حسین بهروزی نیا و همایون شجریان و مجید درخشانی و مجید انتظامی و علیرضا قربانی و محمد معتمدی و علی قمصری و پیروز ارجمند رو قبول ندارید...
بهتره کمی از حسادت خودمون کم کرده و لااقل مسموم کننده فضای اطراف اون افراد نباشیم.
رزومه و کار افراد نشون دهنده میزان تواناییشونه و معلوم میکنه حرفای امثال شما تا چه حد میتونه محلی از اعراب داشته باشه.

31.56.251.68
شنبه 17 مهر 1395 - 07:03

با نظر دارا تا حدي موافقم ، بد نيست يك روز بياييد دانشگاه آزاد وبشنويد از دانشجويان سطح آرائه معلومات و نوع برخورد نامناسب و... اين نسل جديد بواسطه تكنيك و سرعت و عاري از هر گونه احساس موسيقي أصيل ايراني را به ناكجا آبادي رهنمون ميكند . اردوان كامكار كه خودشو ادامه دهنده راه پايور و كيايي ميدونه و البته سبك جديدي رو بعد از انقلاب بوجود آورد به اندازه اين آقايان سرايي و آقايي مدعي نيست ...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از نت‌خوانی تا سونوریته | موسیقی ما