برنامه یاد بعضی نفرات
 
محکوم به اعدام با تامین حق المصالحه، توانست بار دیگر به زندگی بازگردد
تلاش موفقیت‌آمیز ستاره‌های پاپ برای یک کار خیر
موسیقی‌ما - خبر داغ روزهای گذشته، حضور و حمایت ستاره‌های موسیقی از «سهیل» (جوان کرمانشاهی محکوم به اعدام) بود که با بازتاب‌های مختلف اجتماعی رو به رو شد.

به گزارش «موسیقی ما»، سهیل جوان 20 ساله‌ای که به دلیل یک منازعه بچگانه در سن 15 سالگی، پنج سال را در زندان گذرانده بود و در تمام این پنج سال کابوس اعدام لحظه به لحظه زندگی اش را در بر گرفته بود، با حضور و حمایت ستار‌های موسیقی از قبیل محسن چاوشی، رضا صادقی، بابک جهانبخش، عماد طالب زاده، محسن شیرالی و... و تامین رقم 250 میلیون تومانی حق المصالحه، توانست بار دیگر به زندگی بازگردد.
 
  • * جزئیات اتفاق
الهام السادات میرمعینی مسئول طرح طفلان مسلم جمعیت امام علی (ع) در کرمانشاه درباره جزئیات پرونده سهیل توضیح داده: «سهیل 15 سال داشت و چوپانی می‌کرد و برای محافظت از گله همواره سلاح سرد همراه خود داشت، مدتی می‌شد که با مقتول سر مسائل بچه گانه کل کل داشتند و همدیگر را تهدید می‌کردند و آن روز مقتول با دوستش پیش سهیل می‌روند و سهیل که فکر می‌کند برای کتک‌کاری و دعوا آمده‌اند حسابی می‌ترسد و برای همین از سلاح خود استفاده می‌کند و بعد هم... بعد از حادثه سهیل که حسابی ترسیده آنقدر در عالم بچگی بود که به جای اینکه فرار کند می‌رود در خانه و پنهان می‌شود و منتظر می‌ماند که دستگیرش کنند. حالا از آن روز پنج سال می‌گذرد و سهیل ابتدا در کانون اصلاح و تربیت و حالا در زندان مرکزی است و توی این پنج سال یک روز خوش هم نداشته و هر روز مرگ جلوی چشمانش رژه رفته.اینکه که میگویم اگر کسی خوب فکر کند و عمیق شود خیلی سخت است که آدم هر آن فکر کند و احتمال بدهد که ممکن است یا فردا اعدامش کنند یا پس فردا و سهیل تمام پنج سال را اینطور سپری کرده...آخرین بار هم که دو ماه پیش بود و سهیل واقعا برای اعدام می‌رفت، خدا خواست و حکم متوقف شد و حالا خانواده مقتول بزرگواری کردند و به رضایت راضی شده‌اند، البته درصورتی که "حق‌المصالحه" جور شود. 350 میلیون تومان برای "حق‌المصالحه" نیاز بود و جمعیت امام علی (ع) متعهد شده تا 250 میلیون تومان آن را با کمک خیرین تهیه کند و در صورتی که این رقم تهیه نشود، سهیل قطعا در 7 روز آینده اعدام می‌شود...»
 
  • * آغاز موج
ستاره‌های پاپ برخی اطلاع رسانی ها در فضای مجازی باعث شد که ماجرای سهیل و فرصت هفت روزه این جوان تا اعدام، به یک باره فراگیر شود و محسن چاوشی نخستین خواننده‌ای بود که به صورت جدی نسبت به این ماجرا واکنش نشان داد و تک آهنگ جدید خود به نام «گلدان» (که قرار بود اواخر امسال منتشر کند)، را به یک باره پخش کند و در صفحات شخصی اش برای هوادارن خود بنویسد: «سهيل ٧ روز با طناب دار فاصله دارد. امشب آهنگ «گلدون» را تقديم ميكنم. هركس كار را دانلود كرد، در حد توانش مبلغي را براي نجات سهيل واريز كند به شماره حساب درج شده در عكس ... ميدانم كه شرمسارم نميكنيد».

این موج خیلی زود در بین اهالی موسیقی مورد توجه قرار گرفت و رضا صادقی، عماد طالب زاده، محسن شیرالی و بسیاری دیگر از هنرمندان در شاخه های مختلف، نسبت به آن واکنش نشان داند تا رقم موردنظر در کمتر از یک روز تامین شود و سهیل از کابوس اعدام رهایی یابد.
 
  • * خبر خوشحال کننده
تنها دقایقی پس از تکمیل عدد حق المصالحه، جمعیت مستقل امداد دانشجویی- مردمی امام علی (ع) با انتشار پیامی خبر از تکمیل مبلغ دیه داد و ضمن تقدیر از همه خیرین، توضیح داد: «به همت شما عزیزان، مبلغ لازم برای وجه‌الرضایه جهت کسب رضایت اولیای دم و بخشش "سهیل" تامین شد. لطفاً دیگر مبلغی برای آزادی سهیل واریز نکنید. صمیمانه از تک تک شما سپاسگزاریم. منتظر باشید. خبر کسب رضایت "سهیل" در روزهای آینده پس از انجام مراحل قانونی در وبسایت بخشش و شبکه‌‌های اجتماعی جمعیت امام علی، منتشر خواهد شد.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1395 - 12:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تلاش موفقیت‌آمیز ستاره‌های پاپ برای یک کار خیر | موسیقی ما