برنامه یاد بعضی نفرات
 
ویروس عالم‌گیر در دل خانواده موسیقی
آخرین وضعیت اهالی موسیقی که به کرونا مبتلا شده‌اند
موسیقی ما روزهای اول که ویروس «کووید – 19» در دنیا شیوع پیدا کرده بود تقریباً هیچکسی خود را از ابتلای به آن در امان نمی‌دید. مگر آنهایی که بی توجه به توصیه‌های بهداشتی بودند و همانند یک بمب ساعتی می‌چرخیدند و خطر انتقال ویروس به دهها نفر دیگر را داشتند. در این میان هنرمندان و حتی ورزشکاران که عموماً نسبت به افراد عادی از آمادگی بدنی بیشتری برخوردار هستند هم از کرونا در امان نماندند. در ایران هم تا کنون چند تن از اهالی موسیقی به کرونا مبتلا شده‌اند و متأسفانه چهار هنرمند جان خود را از دست داده‌اند. در این گزارش مروری خواهیم داشت بر آخرین وضعیت هنرمندان موسیقی که به کرونا مبتلا شده‌اند و امید داریم مخاطبان و طرفداران این هنرمندان هرکدام قدمی در راستای گسترش فرهنگ استفاده از ماسک و عمل به توصیه‌های بهداشتی بردارند.
 
*مجید جمشیدی و محمد جمشیدی
آهنگساز و نوازنده
سن: 70 و 47 سال
آخرین وضعیت: فوت به علت کرونا
زمان ابتلا: اسفند 1398
زمان فوت: اسفند 1398
 
آنها اولین درگذشتگان جامعه موسیقی به دلیل شیوع کرونا بودند. دو برادر آهنگساز و نوازنده که در استان گیلان سکونت داشتند و زمینه تدریس هم فعال بودند. محمد جمشیدی در سن 70 سالگی و با سابقه بیماری ریوی اول اسفند درگذشت. شرایط بحرانی استان گیلان در آن مقطع حتی امکان حضور مجید جمشیدی در مراسم تدفین برادرش را هم فراهم نکرد. اما مجید جمشیدی زمان زیادی در غم فقدان برادرش نماند و او هم هشتم اسفند به دلیل ابتلا به کرونا از دنیا رفت. درگذشت این دو هنرمند که از اساتید قدیمی موسیقی در منطقه گیلان محسوب می‌شدند غم بزرگی برای جامعه موسیقی در واپسین ماه سال 98 بود.
 
*حامد عسگری
شاعر و ترانه سرا
سن: 38 سال
آخرین وضعیت: بهبودی کامل
تاریخ ابتلا: اسفند 1398
 
نخستین عضو از جامعه ترانه و شعر که به کرونا مبتلا شد، «حامد عسگری» بود. شاعر و ترانه‌سرایی که در عرصه روزنامه‌نگاری هم فعالیت دارد و توانست با قرنطینه خانگی و همچنین مصرف داروهای تجویزشده توسط پزشک، کرونا را شکست دهد. انتشار خبر سلامتی او یک خبر امیدوارکننده در روزهایی بود که کرونا در اغلب نقاط کشور در وضعیت قرمز قرار داشت.
 
*امیر عظیمی
خواننده و آهنگساز
سن: 30 سال
آخرین وضعیت: بهبودی کامل
تاریخ ابتلا: فروردین 1399
 
اوایل فروردین ماه و در دوران بحران اول کرونا خبرهایی از ابتلای «امیر عظیمی» به کرونا به گوش رسید. در ادامه این موضوع تأیید شد و در روزهای قرنطینه مصاحبه‌ای هم با سایت «موسیقی ما» داشت و از این بیماری مرموز و دوران نقاهتش گفت. او در آن مصاحبه از برخی عارضه‌های حاصل از کرونا گفت و صحبت‌هایی با مخاطبانش و خصوصاً مبتلایان به این بیماری داشت و از نقش امید در شکست دادن کرونا گفت. حالا این روزها امیر عظیمی پس از بهبودی مشغول کار روی آثار جدیدش است و شنیده‌ می‌شود که فاصله چندانی هم با انتشار آلبوم رسمی‌اش ندارد.
 
*محمدرضا مقدم
خواننده و آهنگساز
سن: 31 سال
آخرین وضعیت: سپری کردن دوران درمان
تاریخ ابتلا: خرداد 1399
 
چندی پیش و از طریق استوری صفحه اینستاگرام «محمدرضا مقدم» خبر ابتلای این خواننده به کرونا منتشر شد. او این روزها فعالیت چندانی در اینستاگرام ندارد و به نظر می‌رسد که در حال سپری کردن دوران درمان و نقاهت بیماری است. چرا که پیش از این، او هرچند وقت یک بار ویدیویی از اجرای زنده خودش در صفحه اینستاگرامش منتشر می‌کرد. هنوز هم خبر جدیدی از تاریخ انتشار آثار جدید محمدرضا مقدم و سایر فعالیت‌هایش اعلام نشده است.
 
*علیرضا راهب
شاعر و ترانه سرا
سن: 52 سال
آخرین وضعیت: فوت به علت کرونا
زمان ابتلا: خرداد 1399
زمان فوت: 5 تیر 1399
 
«علیرضا راهب» یکی از فعالان عرصه شعر و ترانه بود که سال‌ها مدیریت انجمن ادبی «ونداد» را بر عهده داشت. هنرمند بی‌حاشیه‌ای که نویسندگی و نقد ادبی هم انجام می‌داد و چه بد که خیلی‌ها پس از رفتنش تازه او را شناختند. روند ابتلا و فوت زنده‌یاد علیرضا راهب آنقدر سریع اتفاق افتاد که مخاطبان و دوستانش هیچکدام باور نمی‌کردند. او حتی در واپسین ساعات عمر خود از روی تخت بیمارستان یک استوری هم در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. استوری که باز هم رنگ شعر داشت و آخرین یادگار او در فضای مجازی شد و کمتر بیست ساعت پس از آن به دیار باقی شتافت. علیرضا راهب 52 ساله از خود دو مجموعه شعر به نام‌های «دو استکان عرق چهل گیاه» و «عشق پاره وقت» را به یادگار گذاشت. آنها که اهل حضور در انجمن‌های ادبی بودند مطمئناً هیچگاه لحن نافذ و شعرخوانی‌های تأثیرگذار علیرضا راهب را از یاد نخواهند برد.
 
*محمدرضا اعرابی
خواننده و آهنگساز
سن: 38 سال
آخرین وضعیت: فوت به علت کرونا
زمان ابتلا: خرداد 1399
زمان فوت: 7 تیر 1399
 
هنوز دو روز از خبر تلخ درگذشت علیرضا راهب نگذشته بود که باز هم جامعه موسیقی ایران سوگوار یک هنرمند دیگر شد. «محمدرضا اعرابی» 38 ساله پس از چند روز دست و پنجه نرم کردن با کرونا در یکی از بیمارستان‌های شهر اصفهان بار سفر از این دنیا بست. محمدرضا اعرابی در دهه هشتاد با انتشار آثار و موزیک‌ویدیوهایش توانست اسم و رسمی میان مخاطبان موسیقی برای خودش دست و پا کند. از میان کارهای او در دهه هشتاد آهنگ «عروسک» برایش بازخوردهای زیادی به دنبال داشت. او پس از شهرت در آن مقطع زمانی، فعالیت‌هایش را به صورت رسمی دنبال کرد. محمدرضا اعرابی موفق به برگزاری چند کنسرت شد اما هیچگاه نتوانست به استیج تهران قدم بگذارد. او از مدتی قبل دوباره روند تولید آثار جدیدش را آغاز کرده بود و مجوز اغلب آنها هم از سوی دفتر موسیقی ارشاد صادر شده بود. محمدرضا اعرابی قصد داشت با انتشار فصل جدید آثارش، جهش دوباره‌ای برای حضور روی صحنه داشته باشد که تقدیر او به گونه‌ای دیگر رقم خورد.
 
*رضا بهرام
خواننده
سن: 28 سال
آخرین وضعیت: در قرنطینه
تاریخ ابتلا: 1 تیر 1399
 
روز ششم تیرماه خبر ابتلای «رضا بهرام» به کرونا و عکس‌هایی از او در بستر بیماری منتشر شد. خواننده جوان و محبوب این روزهای بازار موسیقی با نظر پزشکان به قرنطینه رفت. آن هم در شرایطی که گفته شده بود ویروس کرونا تا ریه‌های او نفوذ کرده و وضعیت جسمانی مناسبی ندارد. او چند روز قبل هم ویدیویی از خود در قرنطینه خانگی منتشر کرد و از همه مردم و مخاطبانش درخواست داشت که توصیه‌های بهداشتی را کاملاً جدی بگیرند.
 
*آصف آریا
خواننده و آهنگساز
سن: 27 سال
آخرین وضعیت: در قرنطینه
زمان ابتلا: تیرماه 1399
 
«آصف آریا» از جمله هنرمندان فعال موسیقی پاپ است پیش از سهراب پاکزاد خبر ابتلای او به کرونا تأیید شد. او که در زمینه خوانندگی، آهنگسازی و ترانه‌سرایی فعالیت دارد از دوستان نزدیک سهراب پاکزاد هم محسوب می‌شود. به همین دلیل برخی مخاطبان آنها گمانه‌زنی‌هایی درباره انتقال بیماری میان این دو نفر دارند. اما به هرحال استوری‌هایی که آصف آریا منتشر می‌کند حکایت از روحیه او در مبارزه با این بیماری دارد.
 
*سهراب پاکزاد
خواننده و آهنگساز
سن: 39 سال
آخرین وضعیت: در قرنطینه
زمان ابتلا: تیرماه 1399
 
«سهراب پاکزاد» تا این لحظه آخرین خواننده پاپ مبتلا به کرونا است. او شامگاه پانزدهم تیرماه با انتشار عکسی از جواب آزمایش خود در اینستاگرام اعلام کرد که به کووید – 19 مبتلا شده است. به گفته خودش هنوز نشانه‌های حاد بیماری در بدنش بروز نکرده است اما دقیقاً مشخص نیست در چه مرحله‌ای از ابتلا قرار دارد. او اعلام کرد که قصد دارد خودش را در خانه قرنطینه کند اما خبر جالبی هم به هوادارانش داد. چرا که اعلام کرد با وجود ابتلا به کرونا تاریخ پخش آهنگ جدیدش را تغییر نمی‌دهد و این هفته جدیدترین اثر خود را به مخاطبانش ارائه خواهد کرد.
 

با آرزوی سلامتی کامل برای تمامی مبتلایان به ویروس کرونا...
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 21 تیر 1399 - 09:58

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آخرین وضعیت اهالی موسیقی که به کرونا مبتلا شده‌اند | موسیقی ما